1
Период разъяснений
с 09.12.2025 14:13
по 15.12.2025 09:00
осталось 3 дня
2
Подача предложений
с 15.12.2025 09:00
по 18.12.2025 09:00
3
Аукцион
19.12.2025 14:00
4
Оценка

5
Контракт

Статус Период разъяснений
Оценочная стоимость без НДС 645 833,33 MDL
Период уточнений: 9 дек 2025, 14:13 - 15 дек 2025, 9:00
Подача предложений: 15 дек 2025, 9:00 - 18 дек 2025, 9:00

Техническая служба поддержки для поставщиков:

(+373) 79999801

Реклама
Подписаться
Реклама

Mașini de spălat și uscat industriale pentru textile

Информация о заказчике
Фискальный код/IDNO
Адрес
MD 2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Romană, 1
Веб сайт
---
Контактное лицо
Ф.И.О
Calestru Alina
Контактный номер
022263133
Эл. адрес
Данные о закупке
Дата создания
9 дек 2025, 14:13
Дата последних изменений
11 дек 2025, 14:32
Achizitii.md ID
21520405
CPV
42700000-3 - Utilaje pentru producţia de textile, de îmbrăcăminte şi de piele
Тип процедуры
Запрос ценовых оферт (товары)
Критерии присуждения
Самая низкая цена
Источники финансирования
Список лотов
Лот № 2 - Mașini de uscat
Бюджет: 235000.0 MDL
Активный
Реклама
Документы процедуры закупок
duae_ro_0 (8).doc
Документация к предложению
-
10.12.25 14:25
specificatii tehnice si de pret.docx
Документация к предложению
-
11.12.25 14:32
anunt_de_participare_.semnat (2).pdf anunt_de_participare_.semnat (2).pdf
Документация к предложению
-
11.12.25 14:32
declaratie_ro.doc
Документация к предложению
-
11.12.25 14:32
Дата:
9 дек 2025, 17:20
Название вопроса:
Volum tambur
Вопрос:
Vă rugăm verificați corectitudinea datelor: Mașina de spălat rufe încărcare 28-35 kg - de regulă se calculează a cîte 10l per kg. Este o practică internațională la toți producătorii de utilaj profesional industrial. Vă rugăm să revizuiți caracteristicile tehnice. Caracteristicile de gabarit sunt mult mai mari decît cele întîlnite la echipament cu așa capaciate de încărcare. La fel și la mașina de uscat rufe.
Ответ (10 дек 2025, 09:02):
Specificatii revizuite
Дата:
10 дек 2025, 11:46
Название вопроса:
duae.doc
Вопрос:
Va rog la Capitolul VII. Declarații finale corectati: Operatorul economic declară în mod oficial că este de acord ca Banca Națională a Moldovei, astfel cum este descrisă în capitolul I secțiunea A să obțină acces la documentele justificative privind informațiile pe care le-a furnizat în acest DUAE în scopul desfășurării procedurii de achiziție a sistemului de ventilare în cantina BNM (Se va completa și semna de către operatorul economic)
Ответ (10 дек 2025, 14:25):
corectat
Mașină de spălat textile industrială
Дата:
10 дек 2025, 11:53
Название вопроса:
Motor pompă și agitator: minimum 0,5 – 0,6 kW
Вопрос:
Mașinile de spalat industriale cu capacitate 28-35kg nu sunt instalate motoare la pompe cu agitatori, există scurgere directă prin valva. Vă rugăm să eliminați acest punct din specificații.
Ответ (10 дек 2025, 15:21):
Corectat
Mașină de spălat textile industrială
Дата:
10 дек 2025, 12:03
Название вопроса:
Transmisie directă sau cu reductor.
Вопрос:
Vă rog să adăugați – transmisie prin curea. Transmisia directă este utilizată mai mult la mașinile semiprofesionale sau de uz casnic.
Ответ (10 дек 2025, 15:22):
corectat
Mașină de spălat textile industrială
Дата:
10 дек 2025, 12:09
Название вопроса:
Sistem de încălzire electrică: minim 30 kW.
Вопрос:
Puterea de 30 kW este preconizată pentru mașinile de spălat cu capacitate de 45 kg +. Vă rugăm să faceți o marja de abatere pentru variația la încălzirea electrică de 18–30 kW.
Ответ (10 дек 2025, 15:23):
corectat
Mașini de uscat
Дата:
10 дек 2025, 12:11
Название вопроса:
Mașină industrială de uscat rufe - Transmisie directă sau cu reductor.
Вопрос:
Vă rog să adăugați – transmisie prin curea. Transmisia directă este utilizată mai mult la mașinile semiprofesionale sau de uz casnic.
Ответ (10 дек 2025, 15:22):
corectat
Mașină de spălat textile industrială
Дата:
10 дек 2025, 15:40
Название вопроса:
Diametru ușă: minimum 600 mm.
Вопрос:
Dacă ne referim la diametrul gurii tamburului, vă rugăm să luați în considerare o marjă de abatere cuprinsă între 400-600 mm. Multumesc
Ответ (10 дек 2025, 15:44):
Stimate operator economic, Vă rugăm să examinați în totalitate anunțul de participare și să vă expuneți observațiile privind specificațiile tehnice într-un comentariu.
Дата:
10 дек 2025, 20:19
Название вопроса:
Ofertantul este obligat să prezinte Documentul EEE, dovada înregistrării în Registrul producătorilor de echipamente electrice și electronice și lista producătorilor/importatorilor corespunzători echipamentelor ofertate, conform Legii nr. 209/2016 și HG nr. 212/2018. Neprezentarea acestor documente conduce la respingerea ofertei ca neconformă. Ofertantul își asumă responsabilitatea legală pentru autenticitatea și valabilitatea documentelor depuse.
Вопрос:
Solicitare obligatorie în baza legislației privind Echipamentele Electrice și Electronice (EEE) În conformitate cu: Legea nr. 209/2016 privind deșeurile, Hotărârea Guvernului nr. 212/2018 pentru aprobarea Regulamentului privind echipamentele electrice și electronice și gestionarea deșeurilor provenite din acestea, Regulamentul privind responsabilitatea extinsă a producătorului (REP), aprobat prin HG nr. 212/2018, ofertantul este obligat să prezinte odată cu oferta tehnică următoarele documente: Documentul EEE / dovada înregistrării producătorului sau importatorului în Registrul producătorilor de echipamente electrice și electronice gestionat de Ministerul Mediului. Lista producătorilor și/sau importatorilor înregistrați conform legislației, pentru mărcile și tipurile de echipamente ofertate (inclusiv mașini de spălat și uscătoare de rufe industriale). Dovada asumării responsabilității extinse a producătorului (REP), pentru colectarea, tratarea și reciclarea deșeurilor EEE. Depunerea acestor documente este obligatorie, întrucât autoritatea contractantă nu poate achiziționa produse care nu respectă cerințele legale de mediu și de responsabilitate a producătorului. Temei legal 1. Legea nr. 209/2016 privind deșeurile Art. 12 și art. 28–30 stabilesc obligația producătorilor și importatorilor de EEE de a se înregistra și de a-și asuma responsabilitatea extinsă pentru produsele puse pe piață. 2. Hotărârea Guvernului nr. 212/2018 stabilește cerințele obligatorii pentru punerea pe piață a EEE; interzice comercializarea echipamentelor electrice și electronice de către operatori economici neînregistrați în Registrul EEE; obligă instituțiile publice ca, la achiziție, să verifice existența acestor documente. 3. Responsabilitatea extinsă a producătorului (REP) Conform HG nr. 212/2018, producătorul trebuie să fie înregistrat, iar neînregistrarea atrage sancțiuni contravenționale și interdicția de a introduce EEE pe piața Republicii Moldova. Consecințe legale pentru NEPREZENTAREA documentelor de către ofertant Oferta se declară neconformă, conform Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, deoarece nu respectă cerințele minime obligatorii. Nu se permite achiziția unui echipament nerecunoscut legal, întrucât autoritatea contractantă ar încălca obligațiile ce îi revin conform art. 13 și art. 68 din Legea 209/2016. Ofertantul poate fi pasibil de sancțiuni contravenționale, potrivit Codului Contravențional: pentru punerea pe piață a EEE fără înregistrare – amenzi pentru persoane juridice. Autoritatea contractantă riscă răspundere administrativă și financiară, în cazul achiziționării de EEE de la entități neînregistrate: constatări ale Curții de Conturi, nereguli imputate responsabililor de achiziție, anularea sau corectarea procedurii de achiziție.
Ответ (11 дек 2025, 14:40):
Autoritatea contractantă a luat act solicitarea Dvs. privind obligația de a solicita documentele aferente echipamentelor electrice și electronice (EEE). Documentatia a fost completată
Дата:
10 дек 2025, 20:23
Название вопроса:
Autoritatea contractantă specifică faptul că toate cerințele tehnice sunt stabilite în conformitate cu art. 68–70 din Legea nr. 131/2015, fără caracter restrictiv sau discriminatoriu. Sunt admise produse care prezintă caracteristici similare sau superioare celor solicitate, inclusiv cu abateri la dimensiuni și alți parametri constructivi, în măsura în care aceste abateri nu afectează funcționalitatea și performanța utilajelor. Orice ofertă echivalentă va fi evaluată în mod egal și obiectiv.
Вопрос:
În conformitate cu prevederile Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, în special: art. 8 alin. (3) – principiul tratamentului egal, al nediscriminării și al transparenței; art. 68 alin. (2) – obligația autorității contractante de a elabora specificații tehnice fără a crea obstacole în calea concurenței; art. 69 alin. (1)–(3) – interdicția indicării unor caracteristici tehnice restrictive sau orientate către un anumit producător, cu obligația de a utiliza formularea „sau echivalent”; art. 70 alin. (1) – obligația de a accepta produse și soluții echivalente, atunci când acestea îndeplinesc cerințele funcționale, de performanță și de calitate; autoritatea contractantă formulează următoarea solicitare: Solicitare pentru conformarea caietului de sarcini cu principiile concurențiale și tehnice Caietul de sarcini și specificațiile tehnice aferente procedurii de achiziție pentru mașini de spălat și uscătoare de rufe industriale trebuie să fie elaborate fără includerea unor cerințe sau parametri tehnici restrictivi, care pot conduce la limitarea accesului operatorilor economici sau la favorizarea directă ori indirectă a anumitor producători, contrar art. 8 și art. 68 din Legea nr. 131/2015. În acest sens, autoritatea contractantă va: Evita descrierea tehnică prin parametri exclusivi, astfel încât nicio cerință să nu fie formulată într-o manieră care să indice sau să favorizeze un producător, o marcă, un model sau o configurație unică (art. 69 alin. (1)). Accepta oferte care prezintă caracteristici tehnice similare sau superioare, față de cele indicate în caietul de sarcini, în măsura în care acestea respectă cerințele de performanță, eficiență, siguranță și operare (art. 70). Permite devieri neesențiale ale parametrilor constructivi (inclusiv dimensiuni, volum tambur, capacitate maximă, consum etc.), atunci când aceste diferențe nu afectează funcționalitatea, productivitatea și scopul echipamentelor. Formula răspunsuri la solicitările de clarificări în mod neutru, nediscriminatoriu și fără a modifica specificațiile în sensul favorizării unui operator economic anume, conform art. 8 alin. (3) și art. 31 alin. (3) din Legea nr. 131/2015.
Ответ (11 дек 2025, 14:38):
Autoritatea contractantă a luat act de solicitarea Dvs. privind conformarea specificațiilor tehnice cu prevederile Legii nr. 131/2015. Cerințele au fost formulate pe baza necesităților reale ale autorității, cu respectarea principiilor transparenței, tratamentului egal și asigurării concurenței. Totodată, confirmăm faptul că suntacceptate produse echivalente, care îndeplinesc cerințele funcționale și de performanță;
Дата:
11 дек 2025, 17:08
Название вопроса:
Mașină industrială de spălat rufe - viteza de stoarcere
Вопрос:
Mașină industrială de spălat rufe – specificați rotațiile la stoarcere. În funcție de acestea, mașinile de spălat rufe sunt împărțite în două categorii: mașini de spălat rigide, cu G-factor scăzut, și mașini de spălat pe suspensie, cu G-factor ridicat.
Название вопроса
Вопрос
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.