Выберите тип процедуры
Коммерческая закупка
21508920
1
Период разъяснений
с
14.11.2025 09:41
по 19.11.2025 10:00
по 19.11.2025 10:00
осталось 2 дня
2
Подача предложений
с
19.11.2025 10:00
по 27.11.2025 10:00
по 27.11.2025 10:00
3
Аукцион
28.11.2025 14:00
4
Оценка
5
Контракт
Статус
Период разъяснений
Оценочная стоимость без НДС
589 764 MDL
Период уточнений:
14 ноя 2025, 9:41 - 19 ноя 2025, 10:00
Подача предложений:
19 ноя 2025, 10:00 - 27 ноя 2025, 10:00
Техническая служба поддержки для поставщиков:
(+373) 79999801
Подписаться невозможно
в период Период разъяснений
Achizitionarea utilajului pentru Zona de fitnes ampalast pe teren cu
nr.cad.2701223.141 r-nul Causeni, or. Causeni str. Alexei Mateevici
Информация о заказчике
Наименование
Фискальный код/IDNO
Адрес
MD-4300, MOLDOVA, Căuşeni, or.Căuşeni, or. Căușeni strada Meșterul Radu nr.3
Веб сайт
---
Контактное лицо
Данные о закупке
Дата создания
14 ноя 2025, 9:41
Дата последних изменений
14 ноя 2025, 22:19
Achizitii.md ID
21508920
MTender ID
CPV
37400000-2 - Articole şi echipament de sport
Тип процедуры
Запрос ценовых оферт (товары)
Критерии присуждения
Самая низкая цена
Источники финансирования
Список лотов
Документы процедуры закупок
Achizitionarea utilajului pentru Zona de fitnes ampalast pe teren cu nr.cad.2701223.141 r-nul Causeni, or. Causeni str. Alexei Mateevici
Дата:
14 ноя 2025, 22:19
Название вопроса:
Punctul 22 - "bariere nejustificate", contrare Legea 131/2015 !!!
Вопрос:
În cadrul procedurii, Primaria Causeni solicită cumulativ ():
1. Garanția de participare – 2%,
2. Garanția de bună execuție – 5%,
3. Disponibilitatea mijloacelor bănești lichide / resurse creditare în sumă de 500 000 lei pe perioada valabilității ofertei.
Atragem atenția că această abordare constituie o triplă impunere financiară, contrară Legea 131/2015, întrucât:
Garanția de participare și garanția de bună execuție acoperă deja riscurile contractării și demonstrează capacitatea financiară a operatorului economic.
Solicitarea suplimentară a unei sume fixe de 500 000 lei „bani lichizi” este neproporțională și discriminatorie, depășind 85% din valoarea procedurii.
Cerința nu are fundament legal, nu este prevăzută în DUAE și contravine practicii constante a ANSC, care a calificat astfel de solicitări drept "bariere nejustificate".
În total, sarcina financiară impusă ajunge la 541 283,48 lei, adică 91,76% din valoarea contractului — fapt ce reprezintă o "barieră nejustificată"!!!!
Solicităm: 1) eliminarea cerinței privind disponibilitatea sumei fixe de 500 000 lei, 2) alinierea criteriului financiar la standardele DUAE si Legea 131/2015.
Achizitionarea utilajului pentru Zona de fitnes ampalast pe teren cu nr.cad.2701223.141 r-nul Causeni, or. Causeni str. Alexei Mateevici
Дата:
14 ноя 2025, 22:37
Название вопроса:
Contestarea Cerinței Abuzive ISO 50001
Вопрос:
ISO 50001 este un standard aplicabil exclusiv în domeniul energetic — pentru servicii de optimizare a consumului, management energetic, instalații cu consum ridicat, sisteme termice sau proiecte precum centrale solare ori modernizarea încălzirii. Acest standard nu are nicio legătură și nicio relevanță pentru instalarea utilajului de fitness, iar aplicarea lui în prezenta procedură este nelegală, neproporțională și discriminatorie, contrar prevederilor Legii 131/2015.
Solicităm eliminarea imediată a cerinței privind ISO 50001 din criteriile de calificare.
În conformitate cu Legea 131/2015, criteriile de calificare trebuie să fie:
1. direct legate de obiectul achiziției,
2. proporționale,
3. nediscriminatorii,
4. prevăzute și justificate în mod obiectiv.
Cerința ISO 50001 nu îndeplinește niciunul dintre aceste criterii și constituie o cerință nelegitimă și discriminatorie, neprevăzută pentru lucrări de montaj, furnizare sau amenajare a echipamentelor destinate terenurilor de fitness.
Achizitionarea utilajului pentru Zona de fitnes ampalast pe teren cu nr.cad.2701223.141 r-nul Causeni, or. Causeni str. Alexei Mateevici
Дата:
14 ноя 2025, 22:44
Название вопроса:
TÜV este doar o companie privată germană, una dintre sutele de organisme de certificare acreditate
Вопрос:
Solicităm clarificarea și corectarea cerinței referitoare la prezentarea „Certificatului TÜV”. Menționăm că TÜV este doar o companie privată germană, una dintre sutele de organisme de certificare acreditate și notificate în spațiul UE. Prin urmare, solicitarea exclusivă a unui certificat emis de TÜV reprezintă o cerință nejustificată și discriminatorie, contrară Legea 131/2015.
Conform legislației, autoritatea contractantă poate solicita doar: certificate de conformitate emise de orice organism de certificare acreditat, care confirmă respectarea standardelor.
Solicităm reformularea cerinței în acest mod, pentru a asigura tratament egal, proporționalitate și acces nediscriminatoriu la procedură.
Achizitionarea utilajului pentru Zona de fitnes ampalast pe teren cu nr.cad.2701223.141 r-nul Causeni, or. Causeni str. Alexei Mateevici
Дата:
14 ноя 2025, 22:55
Название вопроса:
Eliminarea cerinței privind prezentarea mostrelor/fișelor tehnice „la solicitare în 3 zile”
Вопрос:
Solicităm eliminarea prevederii din pct. 18 privind prezentarea mostrelor/fișelor tehnice „la solicitare, în termen de 3 zile”, deoarece această formulare este nelegală și discriminatorie.
Cerința „la solicitare” permite autorității să solicite documente doar unor operatori economici favorite, ceea ce încalcă principiile tratamentului egal, nediscriminării și proporționalității prevăzute de Legea 131/2015. Documentele obligatorii trebuie să fie prezentate fie de toți participanții, fie de nimeni, nu selectiv.
Dacă mostrele sau fișele tehnice sunt considerate necesare, acestea trebuie solicitate în mod uniform tuturor ofertanților la etapa depunerii ofertelor, nu după criterii subiective.
Solicităm corectarea imediată a cerinței.
Achizitionarea utilajului pentru Zona de fitnes ampalast pe teren cu nr.cad.2701223.141 r-nul Causeni, or. Causeni str. Alexei Mateevici
Дата:
14 ноя 2025, 23:51
Название вопроса:
operator favorizat ?!
Вопрос:
Solicităm anularea prevederii din punctul 20 privind existența unui depozit și a unui „stoc permanent de piese de schimb” disponibil la momentul depunerii ofertei, deoarece această cerință este nelegală, discriminatorie și lipsită de logică.
Existența unui depozit nu dovedește existența pieselor de schimb. Un depozit sau un contract formal pot exista fără niciun stoc real, deci cerința nu atinge scopul tehnic declarat.
Impunerea unui depozit deja existent în Republica Moldova favorizează un anumit operator. Doar un participant informat din timp poate deține un astfel de depozit, ceea ce indică o condiție restrictivă și predefinită.
Mentenanța este acoperită de garanția de 5 ani. Producătorul furnizează piesele necesare, iar legea nu cere existența unui stoc local înainte de adjudecare. Toate serviciile de garanție sunt prestate în baza contractului, nu în avans.
Acest echipamentul de fitness(producator în afara Moldovei) propus are un design nestandard și un preț ridicat pentru Republica Moldova. Este imposibil să existe un stoc local înainte de livrare, ceea ce transformă cerința într-o barieră artificială de participare.
Solicităm eliminarea acestei prevederi și ajustarea documentației în mod proporțional și nediscriminatoriu.
-
Cerințele impuse exclud automat toți participanții, cu excepția unui operator favorizat în mod prestabilit !!!
Achizitionarea utilajului pentru Zona de fitnes ampalast pe teren cu nr.cad.2701223.141 r-nul Causeni, or. Causeni str. Alexei Mateevici
Дата:
15 ноя 2025, 00:16
Название вопроса:
Prelungirea perioadei în care poate fi efectuată vizita
Вопрос:
Rugăm modificarea punctului 25, care prevede prezentarea Certificatului de vizită a obiectului („Vizita trebuie efectuată până la expirarea termenului de clarificări”), deoarece această cerință este imposibil de realizat și discriminatorie.
Procedura a fost publicată la 14.11 (vineri), iar primăria nu activează în zilele de 15–16 noiembrie.
Astfel, operatorii au doar două zile lucrătoare — 17 și 18 noiembrie pentru a:
1.studia documentația,
2.solicita vizita,
3.coordona ora,
4.primi confirmarea,
5.efectua vizita la fața locului,
6.asigura prezența reprezentantului primăriei,
7.întocmi actul de vizită.
Realizarea tuturor acestor etape în doar două zile este nerealistă, mai ales pentru operatorii din alte raioane.
Apare o întrebare firească: cât timp intenționați să acordați fiecărui participant sau nu mizați deloc pe existența unei concurențe reale?
Solicităm:
Prelungirea perioadei în care poate fi efectuată vizita până la termenul de depunere a ofertelor, sau зrelungirea perioadei de calificare până la data de 21.11.
Achizitionarea utilajului pentru Zona de fitnes ampalast pe teren cu nr.cad.2701223.141 r-nul Causeni, or. Causeni str. Alexei Mateevici
Дата:
15 ноя 2025, 11:46
Название вопроса:
punct 25 (vizită a obiectului pînă la expirarea termenuluide clarificări)
Вопрос:
Rugăm modificarea punctului 25, deoarece cerința de a prezenta Certificatul de vizită a obiectului până la expirarea termenului de clarificări este imposibil de realizat și discriminatorie.
1. Procedura ocds-b3wdp1-MD-1763105875250 este o achiziție de bunuri, nu de lucrări.
Toate caracteristicile produselor sunt deja indicate în documentație, iar vizita obiectului nu are relevanță tehnică sau juridică și nu influențează calitatea bunurilor oferite.
2. Termenele limitează artificial numărul de participanți.
În loc de concurență reală, se creează riscul participării unui singur operator deja pregătit, contrar principiilor de nediscriminare și concurență loială.
3. Autoritatea controctanta este obligată să asigure proporționalitate și acces egal.
Dacă vizita a obiectului este considerată necesară, aceasta trebuie să poată fi efectuată până la termenul de depunere a ofertelor, nu în intervale nerealiste din perioada de clarificări.
Solicităm corectarea sau excluderea punctului 25, deoarece este neproporțional, nejustificat și contravine principiilor achizițiilor publice.
Achizitionarea utilajului pentru Zona de fitnes ampalast pe teren cu nr.cad.2701223.141 r-nul Causeni, or. Causeni str. Alexei Mateevici
Дата:
15 ноя 2025, 12:31
Название вопроса:
p.12. Termenii și condițiile de prestare - 30 zile,
Вопрос:
Rugăm modificarea prevederii privind termenul de executare de 30 zile, deoarece acesta este nerealist.
1. Achiziția vizează utilaj european, nestandardizat și voluminos, care nu există pe piața din R. Moldova. Producerea durează cel puțin 30 zile lucratoare, iar livrarea, transportul, vămuirea, descărcarea și montajul mai adaugă 20–30 zile. Termenul real minim este 60 zile, nu 30.
2. Impunerea termenului de 30 zile exclude automat furnizorii reali de echipamente europene și favorizează un singur operator „pregătit din timp”. Această practică limitează concurența și contravine principiilor nediscriminării și proporționalității.
3. Dacă solicitați garanție de buniri 5 ani și calitate europeană, trebuie stabilit și un termen de livrare realist și executabil, corespunzător proceselor de fabricație și instalare.
Solicităm revizuirea termenului și stabilirea unui interval realist de minim 60 de zile lucratoare, în conformitate cu natura echipamentului solicitat și cu principiile Legii 131/2015.
Altfel, cerințele dumneavoastră pentru această licitație reprezintă o schemă clasică de excludere maximă a participanților.
Achizitionarea utilajului pentru Zona de fitnes ampalast pe teren cu nr.cad.2701223.141 r-nul Causeni, or. Causeni str. Alexei Mateevici
Дата:
15 ноя 2025, 13:09
Название вопроса:
Сorectare a descrierii tehnice
Вопрос:
Stimate Autoritate Contractantă,
Vă rugăm respectuos să revizuiți descrierea tehnică a echipamentului aplicabil procedurii, deoarece forma actuală prezintă caracteristicile exacte ale unui model specific al unui singur producător (dimensiuni fixe, grosimi de țevi, configurația discurilor, elemente constructive, tipuri de capace, materiale, raze de rotunjire, număr și greutăți exacte ale discurilor etc.).
O astfel de formulare:
1.restrânge artificial concurența, întrucât majoritatea producătorilor nu pot reproduce identic configurația unui brand;
2.face imposibilă prezentarea unor produse echivalente, deși legea permite și obligă acceptarea lor;
3.contravine principiului tratamentului egal și nediscriminării (Legea 131/2015);
4. expune procedura riscului de contestații și anulare la ANSC.
Pentru a asigura legalitatea și concurența corectă, vă solicităm:
1.Reformularea descrierii tehnice în termeni neutri și funcționali, de tipul: dimensiuni aproximative, nu exacte până la milimetru;
2. caracteristici minime obligatorii, nu detalii constructive specifice unui brand;
3. cerințe de performanță și siguranță (ex. conformitate cu ISO / EN relevante), fără reproducerea configurației comerciale a unui singur producător.
Astfel, toți ofertanții vor putea prezenta echipamente echivalente, iar procedura va rămâne transparentă, competitivă și conformă legislației în vigoare.
Achizitionarea utilajului pentru Zona de fitnes ampalast pe teren cu nr.cad.2701223.141 r-nul Causeni, or. Causeni str. Alexei Mateevici
Дата:
15 ноя 2025, 13:11
Название вопроса:
Descrierea tehnice
Вопрос:
Descrierea prezentată coincide integral cu documentația tehnică a unui producător concret — Street Barbell (Rusia, nu Europa). Formulările, structura textului și chiar parametrii tehnici unici (de exemplu, raza de rotunjire R28 mm, necaracteristică pentru piață) reproduc particularitățile constructive ale acestui producător, care nu se regăsesc la alți furnizori. Indicare unor astfel de caracteristici detaliate, care nu reprezintă nici standard EU, nici cerință de siguranță, face imposibilă participarea altor operatori economici.
În acest context apare o întrebare: cum anume se preconizează livrarea echipamentului exact al acestui producător din Rusia în termen de 30 de zile? Sau, totuși, ar trebui permisă prezentarea echipamentelor analoge de la alți producători, în conformitate cu principiile concurenței și cerințele legislației?
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.
Документ успешно подписан
OK