1
Период разъяснений
с 23.07.2025 18:15
по 04.08.2025 10:00
2
Подача предложений
с 04.08.2025 10:00
по 15.08.2025 10:00
3
Аукцион
не будет использоваться
4
Оценка

5
Контракт

Статус Оценка
Оценочная стоимость без НДС 3 711 636,56 MDL
Период уточнений: 23 июл 2025, 18:15 - 4 авг 2025, 10:00
Подача предложений: 4 авг 2025, 10:00 - 15 авг 2025, 10:00

Техническая служба поддержки для поставщиков:

(+373) 79999801


Данная процедура проводится без электронного аукциона. Ваша оферта является окончательной и должна содержать весь список необходимых документов.

Реклама
Реклама

Lucrări de întreținere periodică a străzilor din s. Scumpia, r-Fălești (conform documentatiei tehnice)

Информация о заказчике
Наименование
Фискальный код/IDNO
Адрес
5949, MOLDOVA, Făleşti, s.Scumpia, -
Веб сайт
---
Контактное лицо
Ф.И.О
Alina Curzac
Контактный номер
067149488
Эл. адрес
Данные о закупке
Дата создания
23 июл 2025, 17:52
Дата последних изменений
15 авг 2025, 10:05
Achizitii.md ID
21459028
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Тип процедуры
Открытый торг
Критерии присуждения
Самая низкая цена
Источники финансирования
Реклама
Документы процедуры закупок
202507231814_DOCUMENTATIE DE PROIECT.pdf
Техническая спецификация
-
23.07.25 18:15
202507231810_duae_ro_0.doc
Документация к предложению
-
23.07.25 18:15
202507231814_CAIET DE SARCINI.pdf
tenderNotice
-
23.07.25 18:15
202507231810_Documentatia Standart pentru lucrari.docx
Документация к предложению
-
23.07.25 18:15
Дата:
30 июл 2025, 17:25
Название вопроса:
Echipamentul necesar
Вопрос:
Cum justificați necesitatea dotării cu un autogudronator pentru îndeplinirea lucrărilor de întreținere periodică a străzilor, în condițiile în care, după introducerea în Winsmeta a tuturor punctelor (codurilor) conform caietului de sarcini, acest utilaj nu este prevăzut a fi utilizat în procesul tehnologic?
Ответ (31 июл 2025, 16:34):
Stimate operator economic, Vă mulțumim pentru solicitarea de clarificare referitoare la justificarea includerii echipamentului autogudronator în lista utilajelor solicitate pentru executarea lucrărilor din cadrul contractului privind întreținerea periodică a drumurilor din beton. Referitor la întrebarea dvs., vă comunicăm următoarele: 1. Lucrarea de “purjare, curățare și umplere a rosturilor cu mastic bituminos”, prevăzută în caietul de sarcini, face parte din procesul de întreținere a rosturilor longitudinale și transversale ale drumurilor din beton, în scopul: o protejării rosturilor împotriva infiltrațiilor de apă; o prelungirii duratei de viață a îmbrăcăminții rutiere; o prevenirii degradărilor cauzate de ciclurile de îngheț-dezgheț. 2. Deși în sistemul Winsmeta codul lucrării respective nu indică expres utilizarea autogudronatorului, acest utilaj este justificat tehnologic în practică pentru: o încălzirea și pomparea controlată a masticului bituminos în rosturi; o asigurarea unei aplicări uniforme, continue și conforme cu temperatura prescrisă în fișa tehnică a materialului; o creșterea eficienței, calității și siguranței procesului de aplicare. 3. Subliniem că utilizarea unui autogudronator modern (echipat cu rezervor încălzit, sistem de pompare și dozare precisă) este o soluție tehnologică adecvată și recomandată în execuția acestui tip de lucrare, conform: o normativelor tehnice în vigoare o bunelor practici în execuția lucrărilor de întreținere a rosturilor la drumuri din beton. 4. În consecință, solicitarea includerii autogudronatorului nu derivă exclusiv din sistemul de codificare Winsmeta, ci este fundamentată pe cerințe tehnice reale ale procesului de execuție. 5. Mai mult, cerința privind deținerea sau asigurarea disponibilității acestui utilaj nu este restrictivă, întrucât: o operatorul economic poate deține echipamentul sau îl poate subcontracta ori închiria; o nu se impune un anumit model sau marcă; În concluzie, cerința privind autogudronatorul este menținută, întrucât: • este justificată din punct de vedere tehnologic și funcțional; • este proporțională cu obiectul contractului și nu impune un obstacol discriminatoriu; • se referă la asigurarea calității și durabilității lucrărilor ce urmează a fi executate.
Дата:
30 июл 2025, 17:34
Название вопроса:
Efectivele medii anuale ale personalului
Вопрос:
Cum justificați solicitarea unui efectiv mediu anual al personalului angajat în ultimii 3 ani de minimum 60 de persoane, precum și a unui număr de cel puțin 60 de angajați în fiecare dintre ultimele 3 luni, în condițiile în care, conform calculelor aproximative bazate pe caietul de sarcini (Volum total de muncă ~4 900 ore), numărul mediu necesar de angajați pentru finalizarea lucrărilor în 90 de zile (8h/zi) este de aproximativ 7 persoane? Nu considerați că o astfel de cerință ar putea limita concurența și favoriza anumite companii cu poziție dominantă (monopoluri) în detrimentul altor operatori economici
Ответ (31 июл 2025, 16:36):
Stimate operator economic, Vă mulțumim pentru întrebarea transmisă și pentru interesul acordat procedurii de achiziție publică privind execuția lucrărilor de întreținere periodică a drumurilor din beton. Referitor la cerința privind personalul angajat – respectiv un efectiv mediu anual de cel puțin 60 persoane în ultimii 3 ani, precum și existența a cel puțin 60 angajați activi în fiecare din ultimele 3 luni – vă comunicăm următoarele: 1. Justificarea cerinței nu se bazează strict pe volumul direct de muncă estimat pentru obiectivul actual, ci reflectă nevoia dovedirii unei capacități reale, stabile și durabile de execuție, precum și a capacității de gestionare simultană a lucrărilor, riscurilor și obligațiilor legale asociate unui contract de infrastructură rutieră. 2. Deși estimările matematice pot sugera că un număr mai mic de lucrători ar putea fi suficient pentru executarea efectivă a lucrărilor în 90 de zile, în practică, realizarea acestora presupune: o existența personalului de execuție, logistic, tehnic, de întreținere, verificare și control; o organizarea de echipe specializate pe faze de lucrări (ex. pregătire, cofrare, turnare beton, rosturi, finisaje, semnalizare etc.); o acoperirea riscurilor neprevăzute, cum ar fi: absențe medicale, întârzieri de aprovizionare, suprapunerea cu alte contracte, condiții meteo. 3. Cerința are caracter calitativ și preventiv, fiind menită să garanteze: o că operatorul economic are o structură internă organizatorică suficientă și nu va depinde integral de subcontractori; o că personalul utilizat este propriu, stabil, instruit și conform cu cerințele de calitate și siguranță a muncii; o că operatorul are capacitate de mobilizare imediată și resurse disponibile dincolo de minimul teoretic. 4. Menționăm că această cerință: o este proporțională cu obiectul contractului, întrucât reflectă importanța execuției în termen scurt și la standarde ridicate; o este nediscriminatorie și se aplică în mod egal tuturor operatorilor economici; o nu exclude participarea asocierilor de operatori economici care pot cumula personalul necesar; o nu impune deținerea acestor efective exclusiv în domeniul drumurilor, ci se referă la totalul personalului angajat în cadrul entității. 5. Totodată, potrivit din Legea nr. 131/2015, autoritatea contractantă are dreptul să stabilească cerințe privind capacitatea tehnică și profesională, inclusiv prin solicitarea de informații privind resursele umane, în măsura în care acestea sunt justificate și proporționale cu natura și complexitatea lucrărilor. În concluzie, considerăm că cerința privind personalul: • este legală, motivată și rezonabilă în raport cu obiectul contractului; • nu limitează în mod nejustificat concurența, ci are rolul de a asigura succesul implementării contractului; • poate fi îndeplinită inclusiv prin asociere, subcontractare sau alte forme legale de cooperare.
Дата:
30 июл 2025, 17:42
Название вопроса:
AVIZ
Вопрос:
Vă rugăm să clarificați necesitatea solicitării categoriei B (poduri) din noțiunea Construcții rutiere?, obiectul contractului vizează exclusiv lucrări de întreținere periodică a străzilor. Având în vedere că în caietul de sarcini nu sunt prevăzute lucrări la poduri, pasaje sau alte construcții similare, vă rugăm să justificați de ce este obligatorie includerea categoriei B, întrucât aceasta ar putea impune cerințe nejustificate și restrictive pentru operatorii economici care execută doar lucrări de drumuri și străzi (categoria A)!
Ответ (31 июл 2025, 16:38):
Autoritatea contractanta va accepta –prezentarea documentului Avizul – Agenției / Inspectoratului Național pentru Supraveghere Tehnică eliberat pentru participare la licitațiile publice de lucrări din domeniul construcțiilor și instalațiilor cu dispunerea de personal propriu conform informației de dispunere de necesarul de personal propriu calificat, conform borderoului de lucrări a viitorului contract
Дата:
30 июл 2025, 18:00
Название вопроса:
Pct. 14 din Anunț de participare (furnizorul de beton va prezenta o scrisoare de garanție în numele Autorității contractante prin care se obligă să achite 10% din suma contractului)
Вопрос:
Vă rugăm să ne clarificați în baza cărui temei legal Autoritatea Contractantă impune cerința ca operatorul economic să dețină în proprietate o uzină de producere a betonului sau să prezinte un contract ferm cu un furnizor de beton, însoțit de o scrisoare de garanție prin care furnizorul se obligă să furnizeze beton indiferent de situația financiară a cumpărătorului, precum și o scrisoare de garanție către Autoritatea Contractantă prin care furnizorul se obligă să achite 10% din valoarea contractului în cazul neîndeplinirii obligațiilor? Considerăm că aceste cerințe depășesc limitele legale ale atribuțiilor Autorității Contractante, întrucât responsabilitatea executării contractului și a relațiilor comerciale revine exclusiv operatorului economic, care deja depune garanția de bună execuție la semnarea contractului și prezintă certificatele de calitate conform legii. Solicităm să ne justificați în ce măsură această condiție respectă principiile concurenței loiale și egalității de tratament prevăzute de legislația achizițiilor publice, întrucât impunerea unei astfel de garanții suplimentare din partea unui terț poate fi considerată discriminatorie și poate favoriza anumiți operatori economici.
Ответ (31 июл 2025, 16:41):
Referitor la solicitarea dumneavoastră privind cerința prevăzută la pct. 14 din Anunțul de participare — respectiv obligația furnizorului de beton de a prezenta o scrisoare de garanție în numele Autorității Contractante, prin care se angajează să achite 10% din valoarea contractului în cazul neîndeplinirii obligațiilor — vă comunicăm următoarele: 1. Temeiul introducerii acestei cerințe rezidă în necesitatea protejării interesului public și al implementării corespunzătoare a contractului în contextul unui obiectiv de infrastructură critic, cum este execuția drumului din beton. 2. Cerința NU are ca scop excluderea sau favorizarea anumitor operatori, ci urmărește asigurarea caracterului executabil al lucrărilor și a disponibilității continue a materialului principal — betonul — pe toată durata execuției, având în vedere impactul major pe care discontinuitatea în aprovizionare l-ar avea asupra graficului de lucrări și calității acestora. 3. Menționăm că nu este obligatoriu ca operatorul economic să dețină în proprietate o uzină de beton, ci se acceptă și un contract ferm cu un furnizor, însoțit de garanția de livrare necondiționată, ceea ce reprezintă o alternativă flexibilă în raport cu deținerea propriei baze de producție. Aceasta este o practică folosită în mod rezonabil în contracte de infrastructură unde continuitatea furnizării unui material esențial nu poate fi pusă sub semnul întrebării. 4. În ceea ce privește solicitarea garanției financiare de 10% din partea furnizorului, precizăm că: o aceasta nu înlocuiește garanția de bună execuție depusă de operatorul economic; o ci reprezintă o garanție suplimentară specifică unui risc contractual semnificativ – și anume neîndeplinirea obligației de furnizare a materialului în baza unui angajament comercial între operatorul economic și furnizorul său, care poate avea efecte directe asupra autorității contractante. 5. Considerăm că această cerință: o este proporțională cu obiectul și riscurile specifice ale contractului; o nu afectează în mod nejustificat libertatea economică a participanților; o este transparentă și nediscriminatorie, întrucât se aplică în mod egal tuturor ofertanților; o permite modalități alternative de îndeplinire (contract ferm + garanție). 6. Totodată, atragem atenția că, potrivit Legea nr. 131/2015, autoritatea contractantă poate solicita documente sau măsuri suplimentare în vederea asigurării bunei executări a contractului, inclusiv în cazurile unde livrarea de bunuri esențiale depinde de terți. În concluzie, cerința prevăzută la pct. 14 se menține în forma actuală, fiind justificată prin: • natura specifică a lucrărilor; • riscurile directe asupra execuției; • necesitatea protejării interesului public; • și aplicabilitatea sa uniformă și proporțională.
Дата:
31 июл 2025, 17:10
Название вопроса:
Interpretarea Legea nr. 131/2015
Вопрос:
Totuși, apreciem că acest drept nu trebuie să depășească exigențele de proporționalitate și atribuțiile legale ale AC, pentru a evita impunerea unor cerințe nejustificate sau disproporționate. În acest sens, vă rugăm să ne oferiți un răspuns clar, argumentat și cuantificat privind motivul pentru care este necesară prezența a 60 de persoane la acest obiect?, raportat la volumul, termenele și specificul lucrărilor care urmează a fi executate. Mai ales că lucrările trebuie efectuate strict conform caietului de sarcini aprobat – ori dumneavoastră nu luați în calcul aceste prevederi atunci când stabiliți cerința privind numărul de personal?
Ответ (2 авг 2025, 12:15):
Prin cerința respectiva, ofertantul demonstrează capacitatea tehnica si dispunerea de muncitori atit calificați cit si necalificati, necesari pentru antrenarea la executarea lucrarilor in termen, conform graficului la obiectul contractului. Totodată analizând perioada cind Autoritățile Contractante desfășoară proceduri de achiziție privind executarea lucrărilor de reparație a drumurilor din sursele bugetare locale si desfășurarea procedurilor de achiziție din Programul Guvernamental ”EUROPA ESTE APROAPE” ediția 2025 care tot prevede necesitatea executării lucrărilor construcție, reparație a drumurilor, (aproximativ 10 Autoritati Contractante sunt in proces de derulare a procedurilor de achizitie, din care unele sunt in process deja de executare a lucrarilor de reparatie la drumuri) , informația Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă și comunicatele Federației Patronatului din Construcţii şi Producerea Materialelor de Construcţii, precum că în perioada de referință, se observă un deficit de angajați în domeniul construcțiilor, inclusiv muncitori calificați și necalificați, Autoritatea Contractantă a inclus această cerință necesară de prezentare a dovezii privind Demonstrarea efectivului medii anuale ale personalului angajat în ultimii 3 ani minim 60 persoane de specialitate;
Дата:
31 июл 2025, 17:15
Название вопроса:
Efectivele medii anuale ale personalului
Вопрос:
Cum justificați solicitarea unui efectiv mediu anual al personalului angajat în ultimii 3 ani de minimum 60 de persoane, având în vedere că există companii care desfășoară activități de construcții, dar pe lângă acestea dețin și magazine de comercializare a materialelor de construcții? În aceste companii, personalul angajat include manageri, vânzători, hamali, consultanți și alte funcții administrative, care nu participă în mod direct la procesul tehnologic al lucrărilor de construcție. În acest caz, și acești angajați vor fi incluși în efectivul total solicitat, chiar dacă nu au nicio legătură cu execuția lucrărilor la obiectiv. Nu devine astfel această condiție o simplă formalitate, care nu reflectă capacitatea reală de execuție a lucrărilor, împiedicând participarea unor operatori economici și favorizându-i pe alții?
Ответ (2 авг 2025, 12:29):
Justificarea cerinței nu se bazează strict pe un volumul direct de muncă estimat pentru obiectivul actual, ci reflectă nevoia demonstrării capacitatii reale, stabile și durabile de execuție a lucrărilor, precum și a capacității de gestionare simultană a lucrărilor, riscurilor și obligațiilor legale asociate contractului de infrastructură rutieră. Estimările matematice pot sugera că un număr mai mic de lucrători ar putea fi suficient pentru executarea efectivă a lucrărilor în termenul solicitat in documentatia de atribuire, în practică, realizarea acestora presupune: o existența personalului de execuție, logistic, tehnic, de întreținere, verificare și control; o organizarea de echipe specializate pe faze de lucrări (ex. pregătire, cofrare, turnare beton, rosturi, finisaje, semnalizare etc.); o acoperirea riscurilor neprevăzute, cum ar fi: absențe medicale, întârzieri de aprovizionare, suprapunerea cu alte contracte, condiții meteo.
Дата:
31 июл 2025, 17:18
Название вопроса:
Echipamentul necesar
Вопрос:
Noi nu trebuie să executăm lucrările conform caietului de sarcini și normelor tehnice stabilite? De ce solicitați în mod expres prezentarea unui autogudronator, când aceste lucrări pot fi realizate și cu alte utilaje echivalente, respectând aceleași cerințe tehnice și de calitate? Nu riscă această cerință să devină o limitare nejustificată a concurenței, impunând un anumit tip de utilaj în loc să fie acceptate echipamente alternative care asigură același rezultat conform normativelor?
Ответ (2 авг 2025, 12:35):
Prin demonstrarea detinerii unui astfel de utilaj (proprietate sau arenda...) echipat cu rezervor încălzit, sistem de pompare și dozare precisă, demonstreaza aplicarea soluției tehnologice adecvată și recomandată în execuția acestui tip de lucrare calitativa, conform: normativelor tehnice în vigoare, bunelor practici în execuția lucrărilor de întreținere a rosturilor la drumuri din beton.
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.