1
Период разъяснений
с 18.07.2025 11:04
по 04.08.2025 15:13
2
Подача предложений
с 04.08.2025 15:13
по 26.08.2025 15:13
осталось 15 дней
3
Аукцион
28.08.2025 15:00
4
Оценка

5
Контракт

Статус Подача предложений
Оценочная стоимость без НДС 12 012 557 MDL
Период уточнений: 18 июл 2025, 11:04 - 4 авг 2025, 15:13
Подача предложений: 4 авг 2025, 15:13 - 26 авг 2025, 15:13

Техническая служба поддержки для поставщиков:

(+373) 79999801

Реклама
Подписаться
Реклама

Conform Caietului de sarcini

Информация о заказчике
Наименование
Фискальный код/IDNO
Адрес
MD-2033, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1
Веб сайт
---
Контактное лицо
Ф.И.О
Eugeniu Abașev
Контактный номер
(022)27-74-76
Эл. адрес
Данные о закупке
Дата создания
18 июл 2025, 11:04
Дата последних изменений
2 авг 2025, 15:13
Achizitii.md ID
21456956
CPV
39100000-3 - Mobilier
Тип процедуры
Открытый торг
Критерии присуждения
Самая низкая цена
Источники финансирования
Список лотов
Лот № 1 - Seturi de mese și scaune
Бюджет: 6842835.0 MDL
Активный
Лот № 3 - Mobilier din PAL melaminat
Бюджет: 1058367.0 MDL
Активный
Реклама
Документы процедуры закупок
duae.doc
Документация к предложению
-
18.07.25 11:04
documentația standard.docx
Документация к предложению
-
18.07.25 11:04
caiet de sarcini (mobilier).docx
Документация к предложению
-
21.07.25 14:38
caiet de sarcini (ajustat)mobilier.signed.pdf caiet de sarcini (ajustat)mobilier.signed.pdf
Документация к предложению
-
2.08.25 15:13
anunț de participare (ajustat)mobilier.signed.pdf anunț de participare (ajustat)mobilier.signed.pdf
Документация к предложению
-
2.08.25 15:13
Дата:
18 июл 2025, 13:13
Название вопроса:
adresele de livrare?
Вопрос:
rugam sa indicati locurile de livrare lot1,2,3!!!
Ответ (18 июл 2025, 13:38):
Bună ziua. Livrarea se va efectua în raza mun. Chișinău.
Дата:
18 июл 2025, 14:18
Название вопроса:
LOT 2
Вопрос:
LOT2.1 DIN CE ȚEAVĂ AR TREBUI SĂ O FAC, ROTUNDĂ SAU PĂTRATĂ SAU ÎMPREUNĂ ÎNTR-O COMBINAȚIE ȘI (50*30/38*20/30*15/20*20) CE DIMENSIUNI ALE ȚEAVILOR SUNT ACESTEA SAU AR TREBUI SĂ LE COMBIN?
Ответ (18 июл 2025, 15:32):
Bună ziua. Pentru LOT 2.1, cadrul trebuie realizat din țeavă pătrată SAU ovală, nu rotundă. Țevile rotunde trebuie evitate, deoarece nu oferă aceeași stabilitate și nu corespund cerințelor de rezistență și design impuse pentru acest tip de mobilier. În ceea ce privește dimensiunile, se recomandă o combinație logică între profiluri, astfel încât să asigure atât rezistență structurală, cât și un aspect estetic adecvat. Dimensiunile propuse (50×30 / 38×20 / 30×15 / 20×20 mm) sunt orientative și pot fi complementare – nu este obligatoriu să fie utilizate toate, dar combinarea a două dintre ele este o opțiune bună în funcție de elementele constructive (picioare, ramă superioară, traverse, etc.). Recomandare: Pentru structura principală: 50×30 mm sau 38×20 mm. Pentru elemente secundare / traverse: 30×15 mm sau 20×20 mm. Important este să păstrați coerența, să respectați cerințele de stabilitate și să evitați improvizațiile care pot compromite calitatea mobilierului.
Дата:
18 июл 2025, 16:50
Название вопроса:
ISO
Вопрос:
"Deținerea certificatelor de calitate recunoscute internațional ISO 9001:2015." Ce reprezintă recunoașterea internațională? Aveți scop de a limita numărul participanților la licitație?
Ответ (18 июл 2025, 17:28):
Certificatul ISO 9001:2015 este un standard internațional pentru managementul calității, emis de Organizația Internațională pentru Standardizare (ISO). Acesta stabilește cerințe pentru un sistem de management al calității (SMC) care ajută organizațiile să asigure calitatea constantă a produselor și serviciilor, să crească satisfacția clienților și să îmbunătățească continuu procesele. Certificatul se obține în urma unui audit realizat de un organism de certificare acreditat, care verifică conformitatea cu cerințele standardului. La fel, puteți consulta și prevederile de la pct. 34 din DS aprobată prin OMF 115/2021.
Seturi de mese și scaune
Дата:
18 июл 2025, 17:49
Название вопроса:
Autoritate
Вопрос:
Stimate autoritate contractantă, Dorim să vă atragem atenția că includerea în documentația de atribuire a cerinței privind cifra de afaceri medie anuală în cuantum de 150% din valoarea estimată a contractului reprezintă o încălcare clară a prevederilor Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice. Conform art. 20 alin. (6) din Legea 131/2015, „cerințele minime de calificare urmează să fie justificate, proporționale și direct legate de obiectul contractului de achiziții publice”. De asemenea, potrivit alineatului (7) din același articol, „cerințele excesive sau nejustificate care au ca efect restrângerea concurenței sunt interzise”. Considerăm că cerința privind cifra de afaceri de 150% din valoarea contractului este neproporțională și are drept consecință limitarea accesului operatorilor economici, mai ales a întreprinderilor mici și mijlocii, încălcând astfel principiile concurenței și tratamentului egal, și reflectă o abordare care favorizează discreționar anumiți operatori, în detrimentul unui proces de achiziție corect și echitabil. Solicităm eliminarea imediată a acestei cerințe din documentația standard și revizuirea documentației de atribuire, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. În caz contrar, ne rezervăm dreptul legal de a înainta contestație către ANSC, în temeiul art. 71 și art. 74 din Legea 131/2015, privind protejarea dreptului de participare la procedurile de achiziții publice în condiții echitabile și nediscriminatorii. Cu respect, Succese!
Ответ (21 июл 2025, 09:59):
Bună ziua. Bună ziua. Indicele cifrei de afaceri se aplică pentru fiecare lot individual. Dacă operatorul economic propune oferta pentru mai multe loturi, chiar dacă acestuia îi sunt atribuite mai multe loturi care trebuie executate în același timp, cifra de afaceri minimă impusă va trebui să corespundă celui mai mare lot ca valoare ofertat.
Seturi de mese și scaune
Дата:
18 июл 2025, 18:10
Название вопроса:
Specificatii
Вопрос:
Vă aducem la cunoștință următoarele observații referitoare la documentația de atribuire: Interzicerea totală a ofertelor alternative este nejustificată și limitativă. Astfel de oferte, care pot include produse de calitate superioară și la prețuri mai avantajoase, trebuie să fie acceptate în spiritul asigurării unei competiții reale și eficiente, conform articolului 7 alin. (3) și (4) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, care prevede obligația autorităților contractante de a urmări obținerea celui mai bun raport calitate-preț și utilizarea eficientă a fondurilor publice. Specificațiile tehnice trebuie formulate în mod aproximativ, pentru a permite participarea unui număr cât mai mare de operatori economici capabili să ofere produse echivalente, funcționale și performante, în conformitate cu prevederile articolului 37 alin. (2) din Legea nr. 131/2015, care impune ca specificațiile tehnice să nu conducă la restrângerea nejustificată a concurenței. De exemplu: Set pentru cantină cu 6 locuri Dimensiuni: • Lungime: 1400 – 1600 mm • Lățime: 600 – 800 mm • Înălțime: 650 – 850 mm Cât timp Ministerul Educației și Cercetării este o instituție publică, nu este admisibilă impunerea unor parametri tehnici rigizi și restricționări arbitrare privind caracteristicile produselor, întrucât aceasta ar încălca principiile prevăzute de articolul 7 alin. (2) – respectiv, principiul tratamentului egal, nediscriminării și transparenței în procedurile de achiziții publice. În caz contrar, ne rezervăm dreptul să sesizăm Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor (ANSC), pentru încălcarea principiilor legale privind concurența și tratamentul egal în cadrul procedurilor de achiziții publice, conform articolelor 71 și 74 din Legea nr. 131/2015. Vă solicităm să revizuiți documentația de atribuire pentru a elimina aceste bariere nejustificate și a asigura o procedură transparentă și echitabilă.
Ответ (21 июл 2025, 11:40):
Bună ziua. Referitor la interzicerea ofertelor alternative, subliniem că obiectul procedurii vizează completarea mobilierului deja existent în cantinele instituțiilor de învățământ. Prin urmare, dimensiunile și caracteristicile specificate reflectă mobilierul standardizat deja instalat în aceste spații, iar abaterile admise permit o minimă flexibilitate, menținând în același timp uniformitatea, ergonomia și compatibilitatea funcțională. În consecință, menținerea acestor specificații este justificată de necesitatea alinierii la mobilierul deja existent, în beneficiul funcționalității și al calității serviciului educațional.
Дата:
21 июл 2025, 10:04
Название вопроса:
Lot 3
Вопрос:
Buna ziua. VA rugam sa publicati schite pentru lotul 3 "Mobilier din PAL" si "caiet de sarcini" in format Word. Multumesc
Ответ (21 июл 2025, 14:39):
Bună ziua. Caietul de sarcini a fost încărcat. Schițe nu deținem.
Seturi de mese și scaune
Дата:
21 июл 2025, 10:55
Название вопроса:
Raspuns
Вопрос:
Buna ziua, Raspundeti la intrebarile de mai sus.
Ответ (21 июл 2025, 14:40):
Bună ziua. Precizați întrebarea de clarificare.
Дата:
21 июл 2025, 14:04
Название вопроса:
Declarație privind experiența similară
Вопрос:
Declarație privind experiența similară - executarea în ultimii 5 ani cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 50% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză; daca operatorul economic doreste sa participa la toate loturile aceasta cerinta limiteaza concurenta,rugam sa reduceti cerinta de la 50% la 30% sau so excludeti in totalitate, acesta va pemite mai multor agenti economici sa participe si bugetul statului va avea numai de benificiat din motiv ca vor fi mai multe oferte cu preturi reduse!!!
Ответ (21 июл 2025, 14:43):
Bună ziua. Indicele cifrei de afaceri se aplică pentru fiecare lot individual. Dacă operatorul economic propune oferta pentru mai multe loturi, chiar dacă acestuia îi sunt atribuite mai multe loturi care trebuie executate în același timp, cifra de afaceri minimă impusă va trebui să corespundă celui mai mare lot ca valoare ofertat. În cazul experienței similare, se va respecta aceeași ordine de idei.
Дата:
21 июл 2025, 14:15
Название вопроса:
termenul de livrare 90 zile
Вопрос:
este un termen foarte mic,licitatia ii pe 25 august pan se va alege castigatoru,pan se asteapta 10 zile termenul de asteptare pentru semnarea contractului si la asa licitatie obligatoriu vor fi contestatii inca 30 zile,dupa iar termen de asteptare 10 zile si iar poate fi contestatii,dupa inregistrarea la agentia achizitii publice si la trezorarie,esti la sfarsitul lui octombrie si nu reusesti sa livrezi la termen marfa.Asa gen de licitatie necesita minim 150 zile calendaristice.Rugam sa extindeti termenul de executarea si pe anul 2026,ca sa evitam situatii neplacute
Ответ (22 июл 2025, 16:32):
Bună ziua. Conform legislației în vigoare, se permite asumarea angajamentelor pentru obiectele de investiții capitale.
Seturi de mese și scaune
Дата:
21 июл 2025, 16:56
Название вопроса:
ANSC
Вопрос:
Referitor la justificarea interzicerii ofertelor alternative, vă rugăm să permiteți următoarele observații, formulate în baza legislației în vigoare a Republicii Moldova privind achizițiile publice. Conform art. 37 alin. (3) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, autoritatea contractantă are obligația de a elabora specificațiile tehnice „într-o manieră care să nu aibă ca efect crearea unor obstacole nejustificate în calea concurenței în cadrul contractului de achiziții publice și care să nu favorizeze sau să dezavantajeze în mod nejustificat anumite operatori economici.” De asemenea, art. 7 lit. e) din aceeași lege stipulează principiul nediscriminării și tratamentului egal, conform căruia „autoritatea contractantă are obligația de a asigura participarea liberă și concurențială a tuturor operatorilor economici interesați.” Astfel, în contextul în care: procedura nu se referă la o extindere fizică a mobilierului existent (ex: prin conectare directă), ci la achiziții noi, independente din punct de vedere structural; specificațiile tehnice impun limite extrem de restrictive, fără a se baza pe standarde naționale nu se oferă nicio justificare tehnică clară privind imposibilitatea adaptării pieselor de mobilier de la alți producători; se creează un cadru restrictiv și discriminatoriu, care limitează nejustificat participarea altor operatori economici și favorizează potențial un singur furnizor, ceea ce contravine atât principiului transparenței, cât și celui al concurenței loiale. Subliniem că, potrivit normelor metodologice aprobate prin HG nr. 667/2016, autoritatea contractantă este în drept să descrie produsele în baza unor valori orientative (dimensiuni, toleranțe), dar nu să excludă oferte echivalente care asigură aceleași funcționalități și standarde de calitate. În acest sens, vă solicităm respectuos: Revizuirea documentației de atribuire, pentru a permite oferte echivalente, care respectă cerințele funcționale, ergonomice și de calitate; Asigurarea tratamentului egal și nediscriminatoriu al tuturor operatorilor economici interesați; Transmiterea unui răspuns oficial privind măsurile luate în vederea alinierii documentației la principiile legale ale achizițiilor publice. În cazul în care aceste cerințe nu vor fi respectate, ne rezervăm dreptul de a înainta o contestație către ANSC și, ulterior, către alte autorități competente, întrucât considerăm că actualele condiții restrâng nejustificat competiția și creează suspiciuni privind favorizarea unui anumit agent economic. Vă mulțumim.
Ответ (22 июл 2025, 16:53):
Bună ziua. În conformitate cu pct. 65 din documentația de atribuire (aprobată prin OMF nr. 115/2021) „Ofertantul nu are dreptul de a depune decât o singură ofertă de bază...ofertele alternative se depun numai dacă autoritatea contractantă a precizat explicit în anunţul de participare că permite sau solicită depunerea de oferte alternative.” Rugăm frumos, formulați întrebări clare la documentația de atribuire, cu indicarea lotului unde considerați că prin stabilirea unor specificații tehnice (și precizarea acestora), autoritatea contractantă va îngrădit dreptul de a participa la procedura de achiziție publică.
Дата:
22 июл 2025, 10:58
Название вопроса:
Pozitia 1.4 Masă pentru 4 persoane cu blat din material compozit tip Rockboard
Вопрос:
ce prevede autoritatea contractanta privind "compozit tip Rockboard"? Lipseste "compozit tip Rockboard". Sau autoritatea conracanta a avut in vedere - compozit?
Ответ (23 июл 2025, 15:05):
Bună ziua. Rugăm frumos să precizați întrebarea de clarificare.
Дата:
25 июл 2025, 12:29
Название вопроса:
Certificat ISO
Вопрос:
Buna ziua. Cerinta de la p.14 - Deținerea certificatelor de calitate recunoscute internațional ISO 9001:2015. In cazul importatorilor este e suficient de prezentat ISO al uzinei producatoare?
Ответ (25 июл 2025, 14:00):
Bună ziua. Certificatul de calitate recunoscut internațional ISO 9001:2015 urmează să fie deținut de către producător.
Дата:
25 июл 2025, 17:24
Название вопроса:
Pozitia 1.4 Masă pentru 4 persoane cu blat din material compozit tip Rockboard
Вопрос:
Buna ziua. Va rugam mult sa desfasurati detaliile tehnice pentru: Pozitia 1.4 Masă pentru 4 persoane cu blat din material compozit tip Rockboard. Ce fel de materialcompozit se are in vedere: material compozit pe baza de lemn sau material compozit pe baza de piatra etc.?
Ответ (29 июл 2025, 15:46):
Bună ziua. Se acceptă ambele compozite.
Дата:
29 июл 2025, 10:51
Название вопроса:
Termen de livrare
Вопрос:
Buna ziua. Termen de livrare 90 zile- este un termen extrem de mic pentru a livra marfa chiar si pentru un singur lot, nemaivorbind in cazul in care o companie va castiga 2 sau 3 loturi. Termenul este mic pentru toate companiile -nu conteaza -fie sunt importatori sau producatori autohtoni. Solicitam sa majorati termenul de livrare la 150-180 zile lucratoare cu pelungirea contractului pentru anul 2026. Solicitarea de prelungire a termenului de livrarre a parvenit si in intrebarea din data de 21 iulie 2025 ora 14:15. AC a raspuns in data de 22 iulie 2025 ora 16:32. Explicati va rog ce inseamna raspunsul AC ,,se permite asumarea angajamentelor pentru obiecte de investitii capitale? Sa intelegem ca va fost permis de catre Guvern, Ministerul Finatelor, proiect etc sa prelungiti contractul pina in a nul 2026? Explicati va rog si prelungiti termenul de termenul a bunurilor pina la 180 zile calendaristice
Ответ (29 июл 2025, 15:49):
Bună ziua. Nu se acceptă modificarea termenului de executare a contractului.
Дата:
29 июл 2025, 11:06
Название вопроса:
termen de livrare si respectiv termenul contractului
Вопрос:
Cum s-a mentionat anterior termenul de livrare de 90 zile este unul extrem de mic pe de o parte. Dar chiar si acest termen de 90 zile de livrare nu se va incadra in termenul limiita a contractului de pina la 31.12.2025. Sa facem niste calcule reiesind din situatia reala si experienta de ani de zile pe care o au toti OE econimic participanti la licitatii de achizitii publice: Sa presupunem ca AC va lua decizia de numire a castigatorilor in data de 1 septembrie 2025. Adaugam termen de 11 zile pentru contestatie ( contestatie va fi la sigur :)+ 30zile pina la decizia ANSC. Chiar si daca ANSC va respinge contestatia si OP si AC va semna contractul imediat, deja raman doar 81 de zile pina la sfarsitul anului si doar 71 zile pana la inchiderea anului bugetar. Dar in cazul in care ANSC va admite contestatia, atunci va trebuie ca AC sa faca o reevaluare. In cazul reevaluarii, raman cu mult mai putine zile. Ruga autoritatea contractanta sa prelungeasca termenul de livrare a bunurilor și inca mai mult sa prelungeasca termenul contractul pentru anul 2026.
Ответ (29 июл 2025, 15:51):
Bună ziua. Nu se acceptă modificarea termenului de executare a contractului.
Дата:
1 авг 2025, 07:16
Название вопроса:
Termenul contractului
Вопрос:
Valabilitatea contractului ramane 31.12.2025?
Ответ (1 авг 2025, 09:02):
Bună ziua. Da.
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.