Выберите тип процедуры
Коммерческая закупка
21455584
1
Период разъяснений
с
16.07.2025 13:34
по 04.08.2025 10:00
по 04.08.2025 10:00
осталось 10 дней
2
Подача предложений
с
04.08.2025 10:00
по 21.08.2025 10:00
по 21.08.2025 10:00
3
Аукцион
22.08.2025 13:00
4
Оценка
5
Контракт
Статус
Период разъяснений
Оценочная стоимость без НДС
64 879 403 MDL
Период уточнений:
16 июл 2025, 13:34 - 4 авг 2025, 10:00
Подача предложений:
4 авг 2025, 10:00 - 21 авг 2025, 10:00
Техническая служба поддержки для поставщиков:
(+373) 79999801
Подписаться невозможно
в период Период разъяснений
Conform Caietului de sarcini
Информация о заказчике
Наименование
Фискальный код/IDNO
Адрес
MD-2033, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1
Веб сайт
---
Контактное лицо
Данные о закупке
Дата создания
16 июл 2025, 13:34
Дата последних изменений
18 июл 2025, 10:06
Achizitii.md ID
21455584
MTender ID
CPV
39140000-5 - Mobilier de uz casnic
Тип процедуры
Открытый торг
Критерии присуждения
Самая низкая цена
Источники финансирования
Список лотов
Лот № 1 - LOT 1: Echipamente pentru prelucrarea mecanică a alimentelor
Бюджет: 7617000.0 MDL
Активный
Лот № 2 - LOT 2: Echipamente pentru gătit și tratament termic
Бюджет: 25823252.0 MDL
Активный
Лот № 3 - LOT 3: Depozitare frigorifică și echipamente auxiliare de păstrare
Бюджет: 7394416.0 MDL
Активный
Лот № 5 - LOT 5: Mobilier și mese de inox pentru preparare/spălare
Бюджет: 7662015.0 MDL
Активный
Лот № 6 - LOT 6: Echipamente pentru distribuție, servire și auxiliare Horeca
Бюджет: 3263646.0 MDL
Активный
Лот № 7 - LOT 7: Echipamente de ventilare, condiționare și prepararea apei calde.
Бюджет: 3031042.0 MDL
Активный
Лот № 8 - LOT 8: Echipamente electrice auxiliare pentru confort și igienă.
Бюджет: 2254410.0 MDL
Активный
Документы процедуры закупок
caiet de sarcini.signed (9).pdf
caiet de sarcini.signed (9).pdf
Документация к предложению
-
16.07.25 13:34
anunț de participare.signed (11).pdf
anunț de participare.signed (11).pdf
Документация к предложению
-
16.07.25 13:34
lista instituții beneficiare.pdf
lista instituții beneficiare.pdf
Документация к предложению
-
18.07.25 10:06
Дата:
16 июл 2025, 14:58
Название вопроса:
Lot 7 AISI 403
Вопрос:
Bună ziua, Cre-i scopuș folosirii AISI 403? AISI 304 alimentar va fi acceptat? Sa-u AISI 430 inox tehnic (nu este recomandat)
Ответ (17 июл 2025, 09:42):
Bună ziua. Se va accepta atât AISI 403 cât și AISI 304.
Дата:
16 июл 2025, 15:50
Название вопроса:
Buna ziua
Вопрос:
Nu este posibil sa faceti mai multe loturi? sunt loturi care ati amestecat si aparate de aer conditionat, si boilere, si hote, nu toate companiile au asa tip de produse, ca sa poata participa mai multe companii - rugam ca fiecare produs in parte sa faceti cite un lot aparte. Plus ca si garantia pentru oferta nu va fi asa mare, vor avea posibilitatea sa participe la aceasta licitatie mai multe companii...
Ответ (16 июл 2025, 16:41):
Bună ziua. Rugăm frumos să respectați cerințele expuse în DA de către AC.
Дата:
17 июл 2025, 11:07
Название вопроса:
Divizarea loturilor
Вопрос:
Vă rugăm să reanalizați structura loturilor 1–8, întrucât includ poziții necorelate tehnic sau funcțional, ceea ce restricționează concurența și favorizează nejustificat doar operatorii economici de dimensiuni foarte mari. Divizarea acestora ar permite participarea unui număr mai mare de ofertanți, ar reduce riscul de anulare și ar asigura o utilizare eficientă a fondurilor publice, în conformitate cu principiile achizițiilor publice.
Ce au in comun ca funcționalitate: masinile de curatat cu cele de feliat si cu cântarele? cuptoarele cu cazanele si plitele?? masinile de spalat vase cu mobilierul de inox?? boilerele cu conditionele...???s.a.m.d
Va rugam divizati loturile, altfel se va contesta procedura la ANSC si se va tergiversa procesul de aprovizionare, care tot copiii pana intr-un final vor avea de suferi.
Ответ (17 июл 2025, 15:03):
Bună ziua. Structura pe loturi a fost elaborată în baza unei analize tehnico-funcționale realizate de grupul de lucru desemnat conform HG nr. 10/2021, precum și în baza prevederilor art. 15, alin. (1) lit. c) al Legii 131/15 privind achizițiile publice „ Grupul de lucru elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziţie publică”. Produsele incluse în fiecare lot au fost corelate în baza funcționalității comune, a destinației finale și a modului în care acestea urmează a fi utilizate în cadrul unităților beneficiare. Atribuirea unor loturi integrate reduce riscul de incompatibilitate între echipamente, nevoia de coordonare multiplă între diverși furnizori pentru livrare/instalare precum și costurile indirecte de gestiune a contractelor multiple. Totodată, trebuie menționat că Legea 131/2015, art. 16 alin. (3), permite participarea cu ofertă comună „Operatorii economici au dreptul de a se asocia în scopul prezentării ofertelor...”. De asemenea, este permisă implicarea subcontractanților, ceea ce la fel oferă un cadru flexibil și accesibil inclusiv firme specializate într-un segment îngust de produse. Prin urmare, faptul că un operator nu poate livra toate produsele dintr-un lot nu reprezintă un obstacol legal, întrucât are la dispoziție opțiuni legale (asociere sau subcontractare) care permit participarea la procedură. În raport cu cele menționate, autoritatea contractantă nu consideră oportună divizarea suplimentară a loturilor.
Дата:
17 июл 2025, 11:09
Название вопроса:
Respectarea principiului proportionalitatii
Вопрос:
Cerințele privind experiența similară și cifra medie anuală de afaceri, raportate la valoarea totală a contractului sau a loturilor cumulate, sunt disproporționate și neconforme cu principiul proporționalității. Solicităm ajustarea acestora în funcție de valoarea estimată a fiecărui lot, pentru a nu restricționa nejustificat accesul operatorilor economici eligibili.
Ответ (17 июл 2025, 15:05):
Bună ziua. Indicele cifrei de afaceri se aplică pentru fiecare lot individual. Dacă operatorul economic propune oferta pentru mai multe loturi, chiar dacă acestuia îi sunt atribuite mai multe loturi care trebuie executate în același timp, cifra de afaceri minimă impusă va trebui să corespundă celui mai mare lot ca valoare ofertat. În cazul experienței similare, se va respecta aceeași ordine de idei.
Дата:
17 июл 2025, 11:18
Название вопроса:
Loturi structurate
Вопрос:
Fiecare școală este în măsura să facă procurările, deoarece experiența achizițiilor prin licitație nu este o noutate. Astfel, loturile ar fi mai mici și structurate. Deservirea și montările echipamentelor mai rapide și monitorizate mai ușor.
Ответ (17 июл 2025, 15:18):
Bună ziua. Structura pe loturi a fost elaborată în baza unei analize tehnico-funcționale realizate de grupul de lucru desemnat conform HG nr. 10/2021, precum și în baza prevederilor art. 15, alin. (1) lit. c) al Legii 131/15 privind achizițiile publice „ Grupul de lucru elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziţie publică”. Produsele incluse în fiecare lot au fost corelate în baza funcționalității comune, a destinației finale și a modului în care acestea urmează a fi utilizate în cadrul unităților beneficiare. Atribuirea unor loturi integrate reduce riscul de incompatibilitate între echipamente, nevoia de coordonare multiplă între diverși furnizori pentru livrare/instalare precum și costurile indirecte de gestiune a contractelor multiple. Totodată, trebuie menționat că Legea 131/2015, art. 16 alin. (3), permite participarea cu ofertă comună „Operatorii economici au dreptul de a se asocia în scopul prezentării ofertelor...”. De asemenea, este permisă implicarea subcontractanților, ceea ce la fel oferă un cadru flexibil și accesibil inclusiv firme specializate într-un segment îngust de produse. Prin urmare, faptul că un operator nu poate livra toate produsele dintr-un lot nu reprezintă un obstacol legal, întrucât are la dispoziție opțiuni legale (asociere sau subcontractare) care permit participarea la procedură. În raport cu cele menționate, autoritatea contractantă nu consideră oportună divizarea suplimentară a loturilor. Aplicarea unei achiziții centralizate aduce o serie de beneficii semnificative, iată cele mai importante avantaje: reducerea costurilor (prin concentrarea cererii, se pot obține prețuri mai bune și condiții comerciale avantajoase); standardizarea produselor și serviciilor (asigură unitate în calitatea produselor/serviciilor achiziționate); reducerea riscurilor (riscurile legate de erori procedurale, lipsa expertizei sau conflictele de interese sunt mai ușor de gestionat într-o structură centralizată cu personal specializat).
Дата:
17 июл 2025, 11:22
Название вопроса:
participare
Вопрос:
companii peste hotare ar putea participa? si care sunt condițiile?
Ответ (17 июл 2025, 15:06):
Bună ziua. Potrivit prevederilor de la art. 16 alin (1) al Legii 131/15 privind achizițiile publice „Orice operator economic, rezident sau nerezident, persoană fizică sau juridică de drept public sau privat ori asociație de astfel de persoane, are dreptul de a participa, în condiţiile prezentei legi, la procedura de atribuire a contractului de achiziţii publice”. Pentru mai multe detalii la acest aspect, vă încurajăm să consultați prevederile actului legislativ menționat supra.
Дата:
17 июл 2025, 13:14
Название вопроса:
Cerinta cifra medie de afaceri si experienta similara.
Вопрос:
Conditia expusa de Dvs ca fiind din valoarea viitorului contract sa o intelegem ca fiind valoarea ofertei pentru fiecare lot in parte?
Adica daca se participa la 2 sau 3 loturi, cerintele privind cifra medie de afaceri si experienta similara nu va fi cumulativa, asa sa intelegem?
Ответ (17 июл 2025, 15:06):
Bună ziua. Indicele cifrei de afaceri se aplică pentru fiecare lot individual. Dacă operatorul economic propune oferta pentru mai multe loturi, chiar dacă acestuia îi sunt atribuite mai multe loturi care trebuie executate în același timp, cifra de afaceri minimă impusă va trebui să corespundă celui mai mare lot ca valoare ofertat. În cazul experienței similare, se va respecta aceeași ordine de idei.
Дата:
17 июл 2025, 15:19
Название вопроса:
Instalarea. Conectarea. Punerea în funcțiune
Вопрос:
Bună ziua, care sunt cerințele privind punerea în funcțiune a utilajelor, instalarea, conectarea lor?
Ответ (17 июл 2025, 15:38):
Bună ziua. Rugăm frumos să citiți cu atenție Caietul de sarcini. Acolo sunt expuse cerințele de livrare/instalare.
Дата:
17 июл 2025, 15:23
Название вопроса:
Condiții. Termenii de achitare
Вопрос:
Care sunt termenii de achitare? Este posibil un avans?
Ответ (17 июл 2025, 15:34):
Bună ziua. Avansul, în cazul achiziției de bunuri/servicii, nu este permis de legislația în vigoare.
Дата:
17 июл 2025, 15:24
Название вопроса:
Garanția de bună execuție
Вопрос:
Care este termenul de valabilitate a acesteia și condițiile de rambursare?
Ответ (17 июл 2025, 15:37):
Bună ziua. Garanția de bună execuție se restituie după executarea integrală a contractului. De obicei, garanția se restituie în termen de 1-2 săptămâni de la solicitare, dar desigur mai contează și forma garanției agreată de părți.
Дата:
17 июл 2025, 15:29
Название вопроса:
Cerințele tehnice
Вопрос:
Ca să nu facem referire la mai multe poziții și pentru a primi un răspuns mai generalizat aplicabil la toate, cazul în care oferta tehnică va conține abateri, fiindcă câteva utilaje fac referire la anumite brand uri firește în urma analizei voastre de piață, atunci în cazul dat care este ponderea exactității cu parametri tehnici solicitați coraportat la nivelul de preț. De exemplu o ofertă avantajoasă ar putea prevala la o abatere de +\- 10% de la caracteristici precum dimensiuni, putere, volum, productivitate și alte în aceeași idee
Ответ (17 июл 2025, 15:46):
Bună ziua. Rugăm frumos să formulați întrebări de clarificare mai precise.
Дата:
17 июл 2025, 15:55
Название вопроса:
Termeni de achitare
Вопрос:
Care sunt termenii în zile de achitare a viitorului contract?
Ответ (17 июл 2025, 16:11):
Bună ziua. În termen de aproximativ 15-20 zile din data semnării facturii de ambele părți. AC va accepta și livrări/facturări eșalonate.
Дата:
17 июл 2025, 16:04
Название вопроса:
Cerințe tehnice
Вопрос:
Ca să fim mai concreți, privind abateri: la majoritatea pozițiilor puterea este desemnată ca interval, se acceptă o putere superioară intervalului? Același lucru se referă la capacități precum încărcare, productivitate, și caracteristici cheie marcate la urma cu sintagma până la… la fel sunt admisibile oferte cu date superioare celor solicitate?
Ответ (17 июл 2025, 16:14):
Bună ziua. Rugăm frumos să faceți referire la poziția exactă din lot.
Дата:
17 июл 2025, 17:02
Название вопроса:
Cuptor cu microunde
Вопрос:
Puterea solicitata la cuptorul cu microunde e corecta? minim 2000W?
Ответ (18 июл 2025, 13:39):
Puterea minimă de 2000W la cuptorul cu microunde este corectă și a fost stabilită pentru a corespunde necesităților de utilizare intensivă în context profesional.
În ceea ce privește interpretarea specificațiilor tehnice, în mod general se acceptă abateri de ±10% față de valorile indicate pentru dimensiuni, putere, volum și productivitate, atât timp cât acestea nu afectează negativ funcționalitatea echipamentului și rămân în cadrul unor parametri comparabili din punct de vedere tehnic și calitativ.
Pentru cazurile în care valorile sunt exprimate „până la...” sau ca interval (ex. „1800–2200W” ori „volum minim 25 litri”), se acceptă oferte cu specificații superioare celor menționate, fără penalizare, dacă acestea aduc valoare adăugată și respectă cerințele generale de utilizare, spațiu și eficiență.
Дата:
18 июл 2025, 09:55
Название вопроса:
Documentatia depunere nr 14
Вопрос:
Deținerea certificatelor de calitate recunoscute internațional ISO 9001:2015 și ISO 14001: 2015 - corect intelegem ca aceste certificate se refera la producatorii de utilaj si nu la operatorii economici care vor participa la procedura de achizitie? Or, asa certificare nu este necesara pentru a efectua vinzari de utilaj pe teritoriul R.Moldova..
Ответ (21 июл 2025, 09:23):
Bună ziua. Certificatele de calitate recunoscute internațional ISO 9001:2015 și ISO 14001: 2015 urmează să fie deținute de către producător.
Дата:
18 июл 2025, 12:03
Название вопроса:
Forma garantiei de buna executie
Вопрос:
Ati indicat 4 forme de garantie de buna executie. Sa intelegem ca toate sunt agreate deja de autoritate, respectiv operatorul economic va alege una din cele 4 la momentul semnarii contractului?
Ответ (18 июл 2025, 13:40):
Bună ziua. Ați înțeles corect.
Дата:
18 июл 2025, 12:11
Название вопроса:
Schimbati modalitatea de evaluare
Вопрос:
Va rugam respectuos sa modificati criteriul de evaluare: din cel mai mic pret pe lot in cel mai mic pret pe pozitie din lot!
Este cea mai buna solutie, deoarece un mic detaliu/cerinta tehnica necorespunzatoare din oferta va aduce la anularea intregului lot!
Totodata, nu veti limita concurenta
Va multumim
Ответ (18 июл 2025, 13:42):
Bună ziua. Structura pe loturi a fost elaborată în baza unei analize tehnico-funcționale realizate de grupul de lucru desemnat conform HG nr. 10/2021, precum și în baza prevederilor art. 15, alin. (1) lit. c) al Legii 131/15 privind achizițiile publice „ Grupul de lucru elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziţie publică”. Produsele incluse în fiecare lot au fost corelate în baza funcționalității comune, a destinației finale și a modului în care acestea urmează a fi utilizate în cadrul unităților beneficiare. Atribuirea unor loturi integrate reduce riscul de incompatibilitate între echipamente, nevoia de coordonare multiplă între diverși furnizori pentru livrare/instalare precum și costurile indirecte de gestiune a contractelor multiple. Totodată, trebuie menționat că Legea 131/2015, art. 16 alin. (3), permite participarea cu ofertă comună „Operatorii economici au dreptul de a se asocia în scopul prezentării ofertelor...”. De asemenea, este permisă implicarea subcontractanților, ceea ce la fel oferă un cadru flexibil și accesibil inclusiv firme specializate într-un segment îngust de produse. Prin urmare, faptul că un operator nu poate livra toate produsele dintr-un lot nu reprezintă un obstacol legal, întrucât are la dispoziție opțiuni legale (asociere sau subcontractare) care permit participarea la procedură. În raport cu cele menționate, autoritatea contractantă nu consideră oportună divizarea suplimentară a loturilor. Aplicarea unei achiziții centralizate aduce o serie de beneficii semnificative, iată cele mai importante avantaje: reducerea costurilor (prin concentrarea cererii, se pot obține prețuri mai bune și condiții comerciale avantajoase); standardizarea produselor și serviciilor (asigură unitate în calitatea produselor/serviciilor achiziționate); reducerea riscurilor (riscurile legate de erori procedurale, lipsa expertizei sau conflictele de interese sunt mai ușor de gestionat într-o structură centralizată cu personal specializat).
Дата:
18 июл 2025, 12:19
Название вопроса:
Decizia de a nu diviza pe loturi
Вопрос:
Având în vedere contextul electoral actual, considerăm că impunerea unor cerințe restrictive, care pot fi interpretate ca favorizând anumiți operatori economici, va atrage atenția publicului și mass-mediei, afectând imaginea de imparțialitate și corectitudine a autorității contractante. O eventuală mediatizare negativă a procedurii în această perioadă sensibilă ar fi de natură să pună sub semnul întrebării transparența și echitatea procesului de achiziție, cu implicații asupra încrederii cetățenilor și a eficienței utilizării banilor publici
Vă solicităm respectuos să mai examinati in cadrul grupului de lucru aceste aspecte.
Va multumim
Ответ (21 июл 2025, 09:21):
Structura pe loturi a fost elaborată în baza unei analize tehnico-funcționale realizate de grupul de lucru desemnat conform HG nr. 10/2021, precum și în baza prevederilor art. 15, alin. (1) lit. c) al Legii 131/15 privind achizițiile publice „ Grupul de lucru elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziţie publică”. Produsele incluse în fiecare lot au fost corelate în baza funcționalității comune, a destinației finale și a modului în care acestea urmează a fi utilizate în cadrul unităților beneficiare. Atribuirea unor loturi integrate reduce riscul de incompatibilitate între echipamente, nevoia de coordonare multiplă între diverși furnizori pentru livrare/instalare precum și costurile indirecte de gestiune a contractelor multiple. Totodată, trebuie menționat că Legea 131/2015, art. 16 alin. (3), permite participarea cu ofertă comună „Operatorii economici au dreptul de a se asocia în scopul prezentării ofertelor...”. De asemenea, este permisă implicarea subcontractanților, ceea ce la fel oferă un cadru flexibil și accesibil inclusiv firme specializate într-un segment îngust de produse. Prin urmare, faptul că un operator nu poate livra toate produsele dintr-un lot nu reprezintă un obstacol legal, întrucât are la dispoziție opțiuni legale (asociere sau subcontractare) care permit participarea la procedură. În raport cu cele menționate, autoritatea contractantă nu consideră oportună divizarea suplimentară a loturilor. Aplicarea unei achiziții centralizate aduce o serie de beneficii semnificative, iată cele mai importante avantaje: reducerea costurilor (prin concentrarea cererii, se pot obține prețuri mai bune și condiții comerciale avantajoase); standardizarea produselor și serviciilor (asigură unitate în calitatea produselor/serviciilor achiziționate).
Дата:
18 июл 2025, 19:45
Название вопроса:
Raspunsul autoritatii despre cuptorul cu microunde
Вопрос:
Stimati membri ai autoritatii contractante!
Pentru cuptorul cu microunde ati raspuns ca nu se accepta un cuptor cu microunde cu o putere mai mica. In acelasi raspuns scrieti ca se va accepta un produs cu specificatii tehnice cu abatere +-10%. Deci, intrebarea este: Se va accepta un cuptor cu microunde cu puterea de 1800W, daca acesta nu afecteaza negativ functionalitatea echipamentului? Cum veti demonstra ca acesta afecteaza sau nu negativ asupra functionalitatii?
Consideram ca va contraziceti prin raspunsurile Dvs.
Ответ (21 июл 2025, 14:37):
Bună ziua. Se va accepta un produs cu specificații tehnice cu abatere +-10%.
Дата:
18 июл 2025, 20:28
Название вопроса:
Nedivizarea loturilor
Вопрос:
"Atribuirea unor loturi integrate reduce riscul de incompatibilitate între echipamente, nevoia de coordonare multiplă între diverși furnizori pentru livrare/instalare precum și costurile indirecte de gestiune a contractelor multiple"
Dvs. chiar credeti in ce scrieti?
Care este compatibilitatea intre fierbator de apă electric si masina de spalat rufe, dulap frigider si termos pentru ceai, cuptor combinat cu 10 nivele si tigaie basculanta, malaxor de aluat si masina de curatat radacinoase, ???iar lista continua...
"Doar nu poti spala rufe de la alt furnizor care nu ti-a adus fierbator de apa electric" .... Ce aberatii solicitati domnilor???
Unde e logica, reprezentanti înalți ai tuturor profesorilor şi învățătorilor??!
Ответ (21 июл 2025, 09:43):
Bună ziua. Pentru a primi un răspuns clar și fără ambiguități, rugăm frumos să formulați întrebări de „clarificare” privind documentația de atribuire.
Дата:
21 июл 2025, 14:18
Название вопроса:
Lotul 7 punctul 7.1
Вопрос:
Ati putea va rog sa precizati Dimensiunile hotei? Este indicat de la 1000-2000mm lungime, latime de la 700-1100mm. Diferenta este mare si influenteaza tare la puterea ventilatorului, dimensiunile tubulaturii si respectiv diferenta de pret poate fi de 100 % chiar. Multumesc!
Ответ (23 июл 2025, 16:09):
Bună ziua. Corect va fi: Lungime: 900–1400 mm.
Дата:
21 июл 2025, 20:33
Название вопроса:
Acceptarea abaterii de +-10% impune revizuirea cerintelor
Вопрос:
Referitor la afirmatia Dvs "Se va accepta un produs cu specificații tehnice cu abatere +-10%", necesita o revizuire a tuturor specificatiilor tehnice care au deja marja de eroare (ex. poz.1.2 - [+/-5cm], care constituie mai mult de 10% din L-40cm, l-30cm) , (ex. poz. 1.4 - 1.8 la fel [+/-50mm]), (ex. poz. 2.1-2.3 (+/-150mm), care constituie mai mult de 10%), etc..
Este foarte important sa preveniti momentele date pentru a nu avea divergente in momentul evaluarii ofertelor!
Deci, ori stabiliti acceptarea abaterilor +/-10% excluzand marjele de eroare de la fiecare pozitie, ori mentineti marjele de eroare fara acceptarea abaterilor 10%.
Va multumim
Ответ (23 июл 2025, 15:45):
Bună ziua. Autoritatea contractantă va accepta devieri de ±10% față de parametrii/dimensiunile solicitate, conform punctului 8 din Anunțul de participare, exclusiv pentru pozițiile unde nu este specificată în mod expres o marjă admisibilă de eroare (de exemplu: maxim, minim, până la, de la, între, ±50 mm).
Дата:
21 июл 2025, 20:55
Название вопроса:
Despre licitarea electronica
Вопрос:
Procedura data este cu licitare electronica.
Daca operatorul economic inaintea licitarii electronice a ofertelor nu corespunde cu cerintele privind experienta similara si cifra medie de afaceri, iar in rezultatul licitarii ofertelor suma acestuia va scadea pana a se incadra in cerintele privind experienta similara si cifra medie de afaceri, se va accepta astfel de oferta?
In general licitarea electronica la o procedura cu cerinte ce se exprima cantitativ nu este binevenita.
Aceiasi intrebare e cu garantia pentru oferta. Daca pana la momentul licitarii garantia nu constituie 1%, iar dupa licitare se incadreaza in acest procent, se accepta asa oferta?
Ответ (22 июл 2025, 15:46):
Bună ziua. În cadrul rundei de clarificări din procedura de achiziții publice, operatorii economici pot adresa întrebări de clarificare autorității contractante cu privire la documentația de atribuire. Cu regret, constatăm că întrebarea dumneavoastră nu vizează aspecte legate de documentația de atribuire. Autoritatea contractantă nu are competența de a oferi interpretări ale legislației în domeniul achizițiilor publice. Pentru clarificări, interpretări generale sau aplicarea corectă a legislației în materie, vă recomandăm să vă adresați Agenției Achiziții Publice, autoritatea competentă în acest sens.
Дата:
21 июл 2025, 21:26
Название вопроса:
Solicitari de certificate
Вопрос:
Daca un certificat/declaratie de conformitate a bunului confirma ca produsul corespunde normelor si cerintelor UE, de ce este nevoie de certificat care confirma calitatea si autenticitatea bunului?
Pai daca produsul corespunde cerintelor UE, rezulta ca este calitativ, iar autenticitatea este demonstrata prin insasi aceasta declaratie de conformitate unde este indicat producatorul si tara de origine.?!
Va rugam sa excludeti doc nr. 17, deoarece este completat de doc 16
Ответ (24 июл 2025, 10:34):
Diferența dintre cele două documente este una de scop și conținut, iar acestea nu se substituie reciproc:
Declarația/Certificatul de conformitate confirmă că produsul respectiv îndeplinește cerințele tehnice, de siguranță, sănătate și protecția mediului, în conformitate cu legislația aplicabilă (națională sau a UE). Acest document reflectă conformitatea cu standardele minime impuse prin reglementări tehnice.
Certificatul de calitate și autenticitate, emis de producător sau distribuitor autorizat, oferă informații detaliate despre parametrii calitativi concreți ai produsului (ex: compoziție, durabilitate, performanță, fiabilitate etc.) și origine, fiind esențial în garantarea veridicității și autenticității bunurilor propuse. Acest document este deosebit de important în cazul produselor destinate utilizării în sistemul educațional, unde siguranța, calitatea materialelor și durabilitatea sunt criterii esențiale.
Conform legislației Republicii Moldova, prezentarea ambelor documente este justificată și obligatorie în anumite cazuri:
Potrivit Legii nr. 105/2003 privind protecția consumatorilor, furnizorii și distribuitorii sunt obligați să garanteze calitatea, securitatea și conformitatea produselor puse pe piață;
Дата:
23 июл 2025, 00:46
Название вопроса:
Achitare
Вопрос:
Vă rugăm să ne aduceți cunoștință cu referire la disponibilitatea surselor bugetare alocate acestei achiziții, cazul în care guvernarea se schimbă după alegeri și se schimbă și vectorul politic, sursele europene care cel mai probabil acoperă această achiziție vor mai exista? Operatorii economici nu riscă să investească și ulterior să nu-și primească banii, chiar și după termenul de achitare menționat de dumneavoastră în una din clarificările anterioare? Ministerul poate afirma ca la începutul procedurii era finanțate iar un alt teoretic minister sub puterea altor forțe politice ar putea deja spune ca nu mai este prioritar acest contract?! Cu ce puteți asigura participanții ca se le încurajați, ca vor fi neapărat achitați? Vă rugăm să prezentați concret: sursa de finanțare și disponibilitate în contul trezoreriei a întregii sume pentru această achiziție.
Ответ (23 июл 2025, 13:14):
Bună ziua. Sursa de finanțare este bugetul de stat. Suma este disponibilă pentru anul 2025.
Дата:
23 июл 2025, 14:38
Название вопроса:
Lotul 3 pct.3.1 si pct.3.2 Dimensiuni
Вопрос:
Ati putea va rog sa verificati daca este corect indicata Inaltimea frigiderului / congelatorului 1980 mm. Va fi sau nu accepatata oferta a frigiderului / congelatorului cu parametru principal si anume volumul net/brut care perfect se incadreaza in parametri solicitati, dar inaltimea carora este mai mica (ce este de fapt un avantaj) cu rata mai mare decit deviere (+/- 50 mm) admisa?
Ответ (23 июл 2025, 15:54):
Bună ziua. La poziția Lotul 3 pct.3.1 si pct.3.2 „Dimensiuni”, se va accepta devieri de ±10% față de dimensiunile solicitate.
Дата:
23 июл 2025, 14:47
Название вопроса:
Lotul 2 pct.2.5 Specificatii tehnice
Вопрос:
Verificati va rog daca nu este o greseala in Specificatii tehnice, si anume ”Regulatoare de temperatura: 6 buc” pentru plita electrica cu 4 arzatoare.
Ответ (23 июл 2025, 15:56):
Bună ziua. Corect va fi ”Regulatoare de temperatura: 4 buc”
Дата:
24 июл 2025, 10:18
Название вопроса:
documente conformitate – produse locale vs import
Вопрос:
Buna ziua, având în vedere cerințele specificate la punctele 16 și 17 din documentația de atribuire, vă rugăm să ne confirmați dacă interpretarea noastră este corectă, respectiv:
În cazul în care bunurile sunt fabricate de un producător din Republica Moldova, este suficientă prezentarea Certificatului igienico-sanitar / Avizului sanitar emis de autoritățile competente naționale, fără a fi necesare certificate sau declarații privind conformitatea cu normele și cerințele UE;
Iar în cazul bunurilor importate, se menține obligativitatea prezentării certificatelor emise de producător ce atestă conformitatea cu normele și cerințele UE, precum și autenticitatea produsului oferit.
Vă rugăm respectuos să specificați expres, în clarificări, documentele necesare în funcție de proveniența bunurilor (importate sau produse local), pentru a evita interpretări diferite din partea operatorilor economici.
Дата:
24 июл 2025, 11:13
Название вопроса:
Lotul 6 pct.6.1, pct.6.2, pct.6.5 Suport tavi
Вопрос:
Buna ziua. Ati indicat Suport tavi: 3 tevi inox pe fiecare parte. Aveti in vedere ca suport pentru tavi compus din 3 tevi inox trebuie sa fie instalat pe toate patru partile ale marmitului, sau ati avut in vedere alt ceva? Precizati va rog. Multumesc.
Дата:
24 июл 2025, 11:14
Название вопроса:
Lotul 6 pct.6.3 pct.6.4 Lampi de iluminat
Вопрос:
Buna ziua. Ati indicat Lampi de iluminat: 1 buc. Ce trebuie sa fie iluminat cu aceasta lampa? Va accepta sau nu daca va fi alta sursa de iluminare decait Lampa. In ce parte al utilajului trebuie sa fie instalata?
Ответ (24 июл 2025, 13:43):
Bună ziua. Lampa este destinata pentru iluminarea produselor din cratițe si trebuie sa fie instalata in interiorul Poliței superioare pentru a reflecta in jos spre ochiuri.
Дата:
24 июл 2025, 11:14
Название вопроса:
Lotul 6 pct.6.3 pct.6.4 Rafturi
Вопрос:
Buna ziua. Ati indicat Rafturi: 1 raft. Precizati va rog in ce parte al utilajului sa fie instalat acest raft. Multumesc.
Ответ (24 июл 2025, 13:40):
Bună ziua. Raftul (polița) se afla in partea superioara a Utilajului si este destinat cab suport pentru farfurii si alte produse si de asemenea pentru lampa de iluminare a produselor, instalata in interiorul poliței pentru a reflecta in jos spre ochiuri.
Дата:
24 июл 2025, 14:26
Название вопроса:
Lotul 6 pct.6.3 pct.6.4 Dimensiuni
Вопрос:
Ati indicat Inaltimea Utilajului 1000 mm. Inaltimea Utilajului tot cu raft (polita) instalata in partea superioara trebuie sa fie 1000mm?
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.
Документ успешно подписан
OK