Выберите тип процедуры
Коммерческая закупка
21447609
1
Период разъяснений
с
08.07.2025 17:13
по 02.08.2025 17:50
по 02.08.2025 17:50
остался 1 день
2
Подача предложений
с
02.08.2025 17:50
по 23.08.2025 17:20
по 23.08.2025 17:20
3
Аукцион
не будет использоваться
4
Оценка
5
Контракт
Статус
Период разъяснений
Оценочная стоимость без НДС
30 000 000 MDL
Период уточнений:
8 июл 2025, 17:13 - 2 авг 2025, 17:50
Подача предложений:
2 авг 2025, 17:50 - 23 авг 2025, 17:20
Техническая служба поддержки для поставщиков:
(+373) 79999801
Данная процедура проводится без электронного аукциона. Ваша оферта является окончательной и должна содержать весь список необходимых документов.
Подписаться невозможно
в период Период разъяснений
Sistem automatizat al controlului de frontieră (Automated Border Control, ABC, e-Gate)
Информация о заказчике
Наименование
Фискальный код/IDNO
Адрес
2026, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Dacia, 80/3
Веб сайт
---
Контактное лицо
Данные о закупке
Дата создания
8 июл 2025, 17:13
Дата последних изменений
31 июл 2025, 17:50
Achizitii.md ID
21447609
MTender ID
CPV
35100000-5 - Echipament de urgenţă şi de siguranţă
Тип процедуры
Открытый торг
Критерии присуждения
Самая низкая цена
Источники финансирования
Список лотов
Лот № 1 - Sistem automatizat al controlului de frontieră (Automated Border Control, ABC, e-Gate)
Бюджет: 30000000.0 MDL
Активный
Документы процедуры закупок
anexa nr.22 specificații tehnice.pdf
anexa nr.22 specificații tehnice.pdf
Документация к предложению
-
9.07.25 09:47
caiet de sarcini descrierea funcționalităților de bază a sacf abc.pdf
caiet de sarcini descrierea funcționalităților de bază a sacf abc.pdf
История документа
-
caiet de sarcini descrierea funcționalităților de bază a sacf abc.pdf
caiet de sarcini descrierea funcționalităților de bază a sacf abc.pdf
ID: d560692f-2e74-4e05-bc8a-a8f66037e28a
Документация к предложению
-
caiet de sarcini descrierea funcționalităților de bază a sacf abc.pdf
caiet de sarcini descrierea funcționalităților de bază a sacf abc.pdf
ID: d560692f-2e74-4e05-bc8a-a8f66037e28a
Документация к предложению
Документация к предложению
-
23.07.25 08:23
anunt de participare abc.pdf
anunt de participare abc.pdf
История документа
-
anunt de participare abc.pdf
anunt de participare abc.pdf
ID: 0f949378-ecd9-4aeb-83fa-7584d71c759b
Документация к предложению
-
anunt de participare abc.pdf
anunt de participare abc.pdf
ID: 0f949378-ecd9-4aeb-83fa-7584d71c759b
Документация к предложению
Документация к предложению
-
23.07.25 16:47
Дата:
8 июл 2025, 17:37
Название вопроса:
Caietul de sarcini
Вопрос:
Bună ziua. Vă rugăm să publicați caietul de sarcini.
Ответ (9 июл 2025, 09:48):
Buna ziua, caietul de sarcini a fost încărcat.
Дата:
15 июл 2025, 11:19
Название вопроса:
Delivery
Вопрос:
The tender documentation provides for delivery under DDP terms. Considering that this requires the supplier to handle all local customs and tax formalities, which may pose difficulties for non-resident economic operators, we kindly ask you to confirm whether it would be possible to amend the delivery terms to DAP.
Ответ (15 июл 2025, 13:32):
Buna ziua,
Ne menținem poziția și solicităm condiții de livrare DDP, deoarece conform cerințelor expuse în pct.10 din tabelul pct 20 din Anunțul de participare, furnizorul trebuie să facă dovadă că deține specialiști (ingineri certificați) locali care vor asigura mentenanța și dacă este cazul și reparația utilajului (suplimentar a de vedea și termenii de reacție solicitați).
Дата:
15 июл 2025, 17:56
Название вопроса:
Experiența similară
Вопрос:
Stimată autoritate contractantă,
Având în vedere cerința privind demonstrarea experienței relevante pe teritoriul Republicii Moldova, vă rugăm respectuos să ne confirmați următorul aspect:
Poate fi acceptată experiența producătorului echipamentelor (ex. cititoare documente, soluții pentru prelucrarea datelor biometrice etc.), în cazul în care acesta participă în calitate de asociat într-un consorțiu cu o companie din Republica Moldova?
Menționăm că producătorul deține experiență demonstrabilă în livrarea și integrarea unor soluții similare în alte jurisdicții și va avea un rol activ în livrarea și punerea în funcțiune a echipamentelor în cadrul proiectului.
Vă mulțumim anticipat pentru clarificare.
Ответ (16 июл 2025, 08:20):
Buna dimineața, da, se va accepta.
Дата:
16 июл 2025, 14:48
Название вопроса:
Licitație electronică
Вопрос:
În cadrul anunțului de participare, la punctul 22, este menționată aplicarea licitației electronice. Totuși, având în vedere că procedura se desfășoară pe platforma SIA RSAP (MTender), iar aceasta nu prevede aplicarea licitației electronice în cadrul procedurilor respective, vă rugăm să ne confirmați dacă mențiunea referitoare la licitația electronică este corectă sau dacă a fost inclusă din eroare?
Ответ (16 июл 2025, 16:31):
Buna ziua,
procedura în cauză se va desfășură fără aplicarea licitației electronice, în Anunțul de participare s-a inclus din greșeală (Anunțul de participare va fi modificat în cel mai scurt timp).
Дата:
25 июл 2025, 07:57
Название вопроса:
Conditii Livrare
Вопрос:
Documentul „anunț de participare abc en”, punctul 16 menționează:
„16. Termeni și condiții de livrare: livrarea se va face conform Incoterm DDP, la adresa autorității contractante, Republica Moldova, mun. Chișinău, Bulevardul Dacia 80/3, în termen de până la 120 zile lucrătoare de la semnarea contractului.”
Vă rugăm să confirmați dacă cele 120 de zile se referă la data sosirii transportului celor 10 porți ABC la Aeroportul Chișinău?
Ответ (25 июл 2025, 14:55):
Buna ziua, termenul de până la 120 de zile lucrătoare, se referă la perioada maximă admisă pentru livrarea și instalarea completă a celor 10 porți ABC la adresa autorității contractante. Astfel, livrarea echipamentelor la Aeroportul Internațional Chișinău, precum și instalarea și punerea lor în funcțiune, trebuie să fie finalizate integral în acest termen.
Дата:
25 июл 2025, 07:58
Название вопроса:
Conditii Livrare
Вопрос:
Documentul „anunț de participare abc en”, punctul 8 menționează:
„Cantitate: 10”.
Puteți confirma dacă aceste 10 porți ABC vor fi împărțite între zona de sosiri și cea de plecări?
Aveți în plan împărțirea celor 10 porți ABC între posturile de control de frontieră?
Este necesar ca una dintre porțile ABC să aibă o lățime mai mare (pentru trecerea pasagerilor în scaune cu rotile)? Sau acești pasageri vor fi direcționați către punctele de control manual?
Vă rugăm să furnizați planurile de amplasare pentru analiză din partea furnizorului.
Ответ (28 июл 2025, 13:04):
Numărul total de porți prevăzut este 10. Distribuția acestora între zona de sosiri și cea de plecări, precum și repartizarea între posturile de control, va fi determinată la etapa de proiectare, împreună cu ofertantul selectat, în funcție de fluxurile operaționale. Caietul de sarcini nu specifică obligativitatea unei porți cu lățime mărită pentru scaune cu rotile, dar sistemul trebuie să fie „user-friendly” și accesibil, fiind recomandată adaptarea pentru toate categoriile de pasageri, conform bunelor practici europene. Planurile finale de amplasare vor fi elaborate după semnarea contractului, în colaborare cu ofertantul și în baza infrastructurii existente
Дата:
25 июл 2025, 07:59
Название вопроса:
Garantie
Вопрос:
Documentul „anunț de participare abc en”, punctul 20, criteriul 14 menționează:
„Garanție de minim 3 ani, inclusiv asigurarea echipamentului livrat cu piese de schimb și componente pentru o perioadă de minim 5 ani de funcționare.”
Puteți confirma motivul pentru care garanția este de 3 ani, iar livrarea pieselor de schimb este pe 5 ani?
Aceasta înseamnă că în anii 4 și 5 de operare nu mai este inclusă garanția și se asigură doar livrarea pieselor de schimb? Dacă se confirmă, am dori să recomandăm alinierea celor două perioade la 3 ani sau 5 ani pentru a menține tot suportul tehnic necesar pe această durată și nu doar furnizarea pieselor.
Ответ (28 июл 2025, 13:05):
Conform caietului de sarcini, perioada minimă de garanție este de 3 ani, iar disponibilitatea pieselor de schimb și componente esențiale trebuie asigurată pentru cel puțin 5 ani de la punerea în funcțiune. După expirarea garanției, suportul tehnic și întreținerea vor putea fi realizate contra cost, pe baza acestor piese de schimb. Extinderea perioadei de garanție poate fi negociată suplimentar în cadrul contractului de mentenanță
Дата:
25 июл 2025, 08:00
Название вопроса:
Specificatii tehnice
Вопрос:
Documentul „caiet de sarcini – descrierea funcționalităților de bază a sacf en”, punctul 1.7 menționează:
„Bariera de ieșire trebuie să aibă o înălțime suficientă pentru a împiedica pasagerul care trebuie să treacă prin controlul de frontieră clasic (la ghișeu) să o poată ocoli sau sără.”
Puteți confirma dacă există o înălțime minimă solicitată sau dacă aceasta este la discreția furnizorului, având în vedere alte implementări similare în Europa, conform cerințelor Agenției Frontex privind „Ghidurile de bune practici tehnice pentru sistemele ABC”? Conform ghidului tehnic Frontex, nu este specificată o înălțime minimă pentru ușa de ieșire.
Ответ (28 июл 2025, 13:05):
Înălțimea minimă a barierei de ieșire nu este indicată numeric în caietul de sarcini, dar se solicită ca aceasta să fie suficientă pentru a preveni ocolirea sau săritul facil al sistemului, conform bunelor practici europene și recomandărilor Frontex. Ofertantul va propune soluția optimă ținând cont de aceste cerințe
Дата:
25 июл 2025, 08:00
Название вопроса:
Specificatii tehnice
Вопрос:
Documentul „caiet de sarcini – descrierea funcționalităților de bază a sacf en”, punctul 1.12 menționează:
„b) accesul la interfața de administrare și la stațiile de monitorizare va fi protejat prin autentificare multifactor (MFA) și politici de control al accesului bazate pe roluri (RBAC);”
Vă rugăm să confirmați dacă soluția trebuie să se conecteze cu un director existent de utilizatori al clientului (ex. LDAP), gestionat de către client, pentru a autentifica utilizatorul și parola?
Dacă da, puteți confirma dacă directorul de utilizatori al clientului suportă autentificarea multifactor (și care este al doilea factor)?
Dacă nu, se așteaptă ca furnizorul să propună o soluție care include un sistem propriu de gestionare a utilizatorilor cu MFA integrat, corect?
Ответ (28 июл 2025, 13:06):
Caietul de sarcini prevede ca accesul la interfața de administrare și stațiile de monitorizare să fie protejat prin autentificare multifactor (MFA) și RBAC. Detaliile privind integrarea cu un director existent (ex. LDAP/AD) sau implementarea unui sistem propriu cu MFA integrat vor fi stabilite împreună cu Beneficiarul la faza de proiectare, în funcție de infrastructura disponibilă.
Дата:
25 июл 2025, 08:01
Название вопроса:
Specificatii tehnice
Вопрос:
Documentul „caiet de sarcini – descrierea funcționalităților de bază a sacf en”, punctul 1.12 menționează:
„d) furnizorul va asigura ca toate componentele software să respecte principiile secure-by-design și vor fi supuse testelor de penetrare și auditului de securitate;”
Puteți furniza detalii suplimentare cu privire la procesul de testare de penetrare și audit de securitate (de exemplu: care entități sunt implicate, ce termene trebuie respectate, dacă acestea vor fi efectuate într-un mediu închis sau în mediul de producție)?
Ответ (28 июл 2025, 13:07):
Testarea de penetrare și auditul de securitate pentru toate componentele software și hardware vor fi asigurate de furnizor, conform principiilor „secure-by-design”. Modalitatea concretă (entități implicate, termene, mediu de testare/producție) va fi agreată de comun acord cu Beneficiarul la etapa de implementare; testarea este recomandată inițial în mediu controlat
Дата:
25 июл 2025, 08:02
Название вопроса:
Specificatii tehnice
Вопрос:
Documentul „caiet de sarcini – descrierea funcționalităților de bază a sacf en”, punctul 2.1 menționează:
„2.1. Procesul de tranziție ABS (pași, acțiuni/procese, informații, comunicare API, mesaje informative etc.) va fi elaborat împreună de Beneficiar și Ofertant, dar în același timp Ofertantul va descrie cel puțin 2 procese diferite (procese de tranziție utilizate în alte proiecte implementate, bune practici);”
Puteți confirma care este volumul de muncă de dezvoltare așteptat din partea furnizorului atunci când se menționează că „va fi elaborat împreună de Beneficiar și Ofertant”?
Considerați că furnizorul trebuie să dezvolte servicii web pentru a permite integrarea și schimbul de date cu sistemul IGPF, sau este necesar doar să personalizăm datele (ex. fluxul de date, formatul, mesajele de intrare, codurile de ieșire și interpretarea rezultatelor)?
Puteți furniza informații suplimentare despre sistemul IGPF, cum ar fi documentația de control a interfeței (sau cel puțin o parte din aceasta)?
Ответ (29 июл 2025, 16:38):
Procesul de tranziție ABS (pași, acțiuni, mesaje API, etc.) va fi elaborat de comun acord între Beneficiar și Ofertant. Ofertantul va descrie minimum două procese diferite, bazate pe bune practici. Este necesară dezvoltarea serviciilor web (SOAP) pentru integrare și schimb de date cu IGPF; personalizarea fluxului și formatului de date va fi realizată în colaborare cu Beneficiarul. Documentația privind interfața IGPF va fi pusă la dispoziția ofertantului după semnarea contractului.
Дата:
25 июл 2025, 08:02
Название вопроса:
Specificatii tehnice
Вопрос:
Documentul „caiet de sarcini – descrierea funcționalităților de bază a sacf en”, punctul 2.5.1.3 menționează:
„2.2. Comunicarea între sistemul ABC și serverul de date și aplicații al IGPF trebuie să se facă prin servicii web SOAP;”
Puteți confirma motivul pentru care sunt solicitate exclusiv servicii web SOAP și dacă pot fi luate în considerare și servicii REST API?
Ответ (29 июл 2025, 16:40):
Caietul de sarcini solicită explicit utilizarea serviciilor web de tip SOAP pentru comunicarea între sistemul ABC și serverul de date IGPF, pentru compatibilitate cu infrastructura existentă. Nu sunt acceptate alte tehnologii (ex. REST API) la această etapă
Дата:
25 июл 2025, 08:03
Название вопроса:
Specificatii tehnice
Вопрос:
Documentul „caiet de sarcini – descrierea funcționalităților de bază a sacf en”, punctul 2.2 menționează:
„Sistemul trebuie să fie echipat cu o ‘oglindă digitală’ pentru a asista pasagerul în timpul captării imaginii. Pasagerul va primi, de asemenea, instrucțiunile necesare pe un monitor/ecran, inclusiv instrucțiuni grafice. Toate informațiile furnizate vor fi conforme cu practici prietenoase pentru utilizator.”
Pe baza experienței noastre și a numeroaselor implementări cu acest tip de soluție, în unele instalări recente s-a decis împreună cu clientul final să se utilizeze o Interfață Grafică Simplificată (de ex. simboluri pentru a scoate pălăria și ochelarii, indicații pentru a privi către cameră pentru captură frontală), în locul unei oglinzi digitale, pentru a facilita înțelegerea de către pasager.
Puteți confirma dacă o astfel de propunere este considerată conformă cu cerința? (Suntem disponibili să furnizăm detalii suplimentare despre GUI din alte instalări, dacă este necesar.)
Ответ (29 июл 2025, 16:41):
Sistemul trebuie să fie echipat cu o „oglindă digitală” pentru asistarea pasagerului, precum și cu instrucțiuni grafice pe monitor. Utilizarea unei interfețe grafice intuitive suplimentare este posibilă, dar nu substituie cerința obligatorie de prezență a oglinzii digitale, conform caietului de sarcini
Дата:
25 июл 2025, 08:04
Название вопроса:
Specificatii tehnice
Вопрос:
Documentul „caiet de sarcini – descrierea funcționalităților de bază a sacf en”, punctul 2.5.1.4 menționează:
„2.5.1.4. Algoritmul de captare a feței trebuie să analizeze continuu fluxul video de la cameră pentru a detecta fața pasagerului. De îndată ce fața pasagerului este detectată la distanța corectă față de cameră, sistemul trebuie să ruleze un algoritm de evaluare a calității (proces computerizat) pentru a verifica dacă imaginea facială îndeplinește criteriile minime conform ISO 39794-5 și ISO/IEC 19794-5:2011 – Imagine facială (distanța ochilor, blur, focus, poziție, expresie).”
Puteți confirma motivul pentru care cerința menționează standardul „ISO 39794-5”?
Conform înțelegerii și experienței noastre pe piață, ISO 39794-5 este utilizat pentru captarea facială a cetățenilor în scopul personalizării documentelor de călătorie (ex. crearea/reînnoirea pașapoartelor electronice), în timp ce ISO/IEC 19794-5:2011 (menționat și în Ghidurile Tehnice Frontex) este utilizat pentru funcționarea porților ABC și pentru procesul de potrivire biometrică între capturile faciale live și imaginea facială din documentul de călătorie.
Ответ (29 июл 2025, 16:42):
Caietul de sarcini solicită respectarea atât a standardului ISO 39794-5, cât și ISO/IEC 19794-5:2011 pentru imaginea facială. Astfel, sistemul trebuie să fie compatibil cu ambele standarde
Дата:
25 июл 2025, 08:05
Название вопроса:
Specificatii tehnice
Вопрос:
Documentul „caiet de sarcini – descrierea funcționalităților de bază a sacf en”, punctul 2.6 menționează:
„2.6. Sistemul trebuie să aibă un buton/comutator de urgență care permite pasagerului să solicite asistență din partea inspectorului. Butonul de urgență va declanșa o alarmă (audibilă și vizuală), dar nu va elibera automat barierele. Inspectorul va putea deschide bariera de intrare utilizând un ‘buton de urgență’, care nu va fi accesibil pasagerului în a doua etapă a controlului;”
Cerința menționează: „Inspectorul va putea deschide bariera de intrare utilizând un buton de urgență” – conform instalărilor noastre standard în Europa (în conformitate cu ghidurile Frontex), dar și la nivel global, ofițerul de frontieră are control complet asupra porții printr-o aplicație software (rulând pe stația de lucru a ofițerului), prin care poate deschide ușa de intrare a porții pe care o supraveghează, fără dificultate și fără necesitatea unor butoane fizice (acțiunea fiind înregistrată în sistem).
Puteți confirma dacă o astfel de soluție poate fi propusă și este considerată conformă cu cerințele?
Ответ (29 июл 2025, 16:43):
Sistemul trebuie să prevadă atât posibilitatea controlului barierei din aplicația software (stația de monitorizare), cât și existența unui buton/comutator fizic de urgență accesibil doar inspectorului, conform cerințelor din caietul de sarcini
Дата:
25 июл 2025, 08:06
Название вопроса:
Specificatii tehnice
Вопрос:
Documentul „caiet de sarcini – descrierea funcționalităților de bază a sacf en”, punctul 3.1.4 menționează:
„Capacitatea de a integra senzori radar în partea inferioară pentru scanarea zonelor de ușă.”
Puteți confirma de ce cerința menționează în mod specific senzori radar?
Pe baza celor mai recente instalări ale noastre, recomandăm utilizarea senzorilor infraroșii pentru că sunt mai rapizi și oferă o precizie mai mare. Puteți confirma dacă propunerea acestei tehnologii este de asemenea considerată conformă cu cerințele?
Ответ (29 июл 2025, 16:44):
Caietul de sarcini solicită în mod explicit integrarea senzorilor radar în partea inferioară pentru scanarea zonelor de ușă. Alte tehnologii (ex. senzori IR) pot fi propuse suplimentar, dar nu substituie această cerință minimă.
Дата:
25 июл 2025, 08:07
Название вопроса:
Specificatii tehnice
Вопрос:
Documentul „caiet de sarcini – descrierea funcționalităților de bază a sacf en”, punctul 4.5 menționează:
„Pentru a asigura o operare eficientă a sistemului ABC în cadrul ecosistemului aeroportuar, Furnizorul va detalia în propunerea tehnică următoarele:
a) Cum se va realiza integrarea cu sistemele existente, inclusiv: DCS (Departure Control System); AODB (Airport Operational Database); FIDS (Flight Information Display System); RMS (Resource Management System).”
Puteți confirma contextul fiecărei dintre aceste integrări și motivul pentru care aceste 4 tipuri de integrări sunt considerate parte a procesării și operării pasagerilor prin sistemul ABC? De asemenea, prețul trebuie să includă aceste integrări?
Dacă este aplicabil, vă rugăm să furnizați detalii suplimentare pentru fiecare dintre cele 4 tipuri de integrare (ex. ce date se schimbă, cu ce companii aeriene, formatul datelor, așteptările privind datele de intrare și ieșire pentru fiecare), astfel încât să putem analiza și construi o descriere a propunerii tehnice.
Rețineți că, din câte înțelegem, această cerință nu este inclusă în ghidul de bune practici Frontex și este în afara ecosistemului controlului de frontieră.
Ответ (29 июл 2025, 16:46):
Integrarea cu DCS, AODB, FIDS, RMS este solicitată pentru operarea eficientă în cadrul ecosistemului aeroportuar. Ofertantul va detalia în propunerea tehnică modalitatea de integrare, tipurile de date, protocoalele și va include aceste integrări în prețul ofertei. Detaliile se vor stabili la etapa de proiectare, în colaborare cu Beneficiarul.
Дата:
25 июл 2025, 08:08
Название вопроса:
Specificatii tehnice
Вопрос:
Documentul „caiet de sarcini – descrierea funcționalităților de bază a sacf en”, punctul 4.5 lit. b) menționează:
„Arhitectura logică propusă a integrării, inclusiv schimbul de date (format, frecvență, protocoale) și mecanismele de rezervă în caz de indisponibilitate a sistemelor externe;”
În ceea ce privește mecanismele de rezervă (fallback), vă rugăm să rețineți că trebuie oferite mai multe detalii pentru fiecare dintre aceste integrări (a se vedea întrebarea 13), astfel încât să putem propune și implementa un mecanism adecvat (care poate include stocarea locală a datelor).
Trebuie considerat că sistemul de porți poate continua procesarea pasagerilor chiar și dacă pierde conexiunea cu infrastructura IT a IGPF?
Rețineți că aceasta poate afecta, de exemplu, verificările de securitate în fundal ale pasagerilor înainte de a intra sau ieși din zona de control de frontieră.
Ответ (29 июл 2025, 16:47):
Ofertantul trebuie să detalieze în propunerea tehnică mecanismele de rezervă (fallback) pentru fiecare tip de integrare. Sistemul ABC trebuie să poată continua procesarea locală în caz de indisponibilitate a sistemelor externe, cu sincronizare ulterioară a datelor după restabilirea conexiunii, conform politicilor interne și cerințelor de securitate.
Дата:
25 июл 2025, 08:09
Название вопроса:
Specificatii tehnice
Вопрос:
Documentul „caiet de sarcini – descrierea funcționalităților de bază a sacf en”, punctul 5.1 menționează:
„5.1. Ofertantul va efectua instruirea corespunzătoare pentru echipa tehnică a Beneficiarului privind mentenanța, modul de identificare și eliminare a erorilor minore (software și hardware);”
Aceasta înseamnă că beneficiarul va avea o echipă de mentenanță la fața locului, în aeroport, în zona de control a frontierei, capabilă să ofere suport de nivel 1 și activități de mentenanță preventivă (ex. curățare, depanare inițială)?
Vă rugăm să confirmați dacă se poate stabili o conexiune securizată de la distanță (prin VPN) pentru efectuarea activităților de mentenanță la distanță și pentru orice suport necesar din partea specialiștilor de produs (din Moldova sau de la sediul central al producătorului din Europa)?
Ответ (29 июл 2025, 16:52):
În conformiatte cu prevederile Anuntului de participare, si caietul de sarci potentialul ofertant, are obligatia de a asigura o echipa de mentenanta locala cu prezenta fizica in zona de control a frontiere, Echipa va fie= capabila sa furnizeze suport si activitati de mentenanta preventiva, nu se accepta mentanta de la distanta , prin VPN sau alte mijloace, iar suport tehnic sa fie asigurat exclusiv de personal local certificat de catre producator.
Дата:
25 июл 2025, 08:09
Название вопроса:
Cerinte Implementare
Вопрос:
Documentul „caiet de sarcini – descrierea funcționalităților de bază a sacf en”, punctul 5.1 menționează:
„5.1. Ofertantul va efectua instruirea corespunzătoare pentru echipa tehnică a Beneficiarului privind mentenanța, modul de identificare și eliminare a erorilor minore (software și hardware);”
Aceasta înseamnă că beneficiarul va avea o echipă de mentenanță la fața locului, în aeroport, în zona de control a frontierei, capabilă să ofere suport de nivel 1 și activități de mentenanță preventivă (ex. curățare, depanare inițială)?
Vă rugăm să confirmați dacă se poate stabili o conexiune securizată de la distanță (prin VPN) pentru efectuarea activităților de mentenanță la distanță și pentru orice suport necesar din partea specialiștilor de produs (din Moldova sau de la sediul central al producătorului din Europa)?
Ответ (29 июл 2025, 18:11):
n conformiatte cu prevederile Anuntului de participare, si caietul de sarci potentialul ofertant, are obligatia de a asigura o echipa de mentenanta locala cu prezenta fizica in zona de control a frontiere, Echipa sa fie capabila sa furnizeze suport si activitati de mentenanta preventiva, nu se accepta mentanta de la distanta , prin VPN sau alte mijloace, iar suport tehnic sa fie asigurat exclusiv de personal local certificat de catre producator.
Дата:
25 июл 2025, 08:10
Название вопроса:
Specificatii tehnice
Вопрос:
Documentul „caiet de sarcini – descrierea funcționalităților de bază a sacf en”, punctul 2.3 menționează:
„Procesele informaționale (aplicații) din cadrul sistemului ABC vor salva date de audit/înregistrare pentru toate acțiunile desfășurate în procesul de trecere a controlului de frontieră. Datele de audit/raportare (sub formă de fișiere stocate local pe discul procesorului sistemului ABC) vor fi păstrate pentru maximum 7 zile;”
și punctul 12.2 menționează:
„Sistemul ABC va păstra datele de logare (jurnale de sistem, jurnale de acces, imagini captate) pentru minimum 30 de zile, cu posibilitatea de extindere automată sau arhivare.”
Aceste două cerințe par contradictorii, întrucât una menționează un maximum de 7 zile, iar cealaltă un minimum de 30 de zile.
Puteți oferi clarificări?
Ответ (29 июл 2025, 18:13):
Datele de audit/raportare stocate local se păstrează maximum 7 zile, conform punctului 2.3. Pentru logurile de sistem, logurile de acces și imaginile captate – perioada minimă de retenție este de 30 de zile, cu posibilitate de extindere sau arhivare automată, conform politicilor interne și GDPR (punctul 12.2). Nu există contradicție – este vorba despre categorii de date și cicluri de retenție diferite.
Дата:
25 июл 2025, 08:11
Название вопроса:
Depunere oferte
Вопрос:
Având în vedere sezonul actual de concedii (lunile iulie și august) și pentru a asigura depunerea celei mai bune soluții posibile la un preț competitiv, vă rugăm respectuos să luați în considerare extinderea termenului de depunere a ofertelor cu două săptămâni, până la 1 septembrie.
Ответ (29 июл 2025, 18:15):
În temeiul prevederii legii 74, termenul minim pentru derularea unei proceduri de achizitie cu o cifra mai mare de 2,3 mln lei, este de 35 de zile, iar AIC a respectat această prevedere.
Дата:
25 июл 2025, 08:11
Название вопроса:
Conditii Livrare
Вопрос:
Puteți confirma când va fi pus la dispoziție un document de Contract către furnizor?
Dacă acesta este deja pregătit, îl puteți furniza?
Ответ (29 июл 2025, 18:18):
Contractul este unul tipic conform Documentațiie standard. Astfel pentru a nu fi comise erori sau abateri, la perfectarae contractului de achizitie între cumparator si vinzator se va include specificatiile din caietele de sarcini și anuntul de participare, anexa 22 si 23
Дата:
28 июл 2025, 08:12
Название вопроса:
Conditii Livrare
Вопрос:
Reiesind din raspunsul D-voastra referitor la 120 zile termen maxim de livrare, intelegem ca termenul de valabilitate a contractului care la moment este 31.12.2025, poate fi extins in caz in care semnarea contractului va fi tergiversata?
Ответ (29 июл 2025, 18:20):
Termenul de livrare si instalare a sistemului este de 120 de zile din data semnărrii contractului, insuși platforma nu permite indicarea termenului contractului 2026.
Дата:
28 июл 2025, 12:42
Название вопроса:
Cerere de extindere a termenului-limită pentru depunerea ofertelor
Вопрос:
Având în vedere complexitatea tehnică a proiectului și necesitatea consultării cu partenerii noștri tehnologici internaționali pentru a formula o ofertă competitivă și completă, solicităm extinderea termenului de depunere a ofertelor cu încă 3 săptămâni.
Suntem convinși că o astfel de prelungire va contribui la asigurarea unei concurențe echitabile și va spori calitatea propunerilor tehnice primite în cadrul acestei proceduri.
Vă mulțumim anticipat pentru înțelegere și colaborare.
Ответ (29 июл 2025, 18:20):
În temeiul prevederii legii 74, termenul minim pentru derularea unei proceduri de achizitie cu o cifra mai mare de 2,3 mln lei, este de 35 de zile, iar AIC a respectat această prevedere.
Дата:
28 июл 2025, 15:25
Название вопроса:
eligibility criteria / criterii de eligibilitate
Вопрос:
The eligibility criteria outlined in p.13 about designating the Technical Service Representative, along with the specific experience requirements on p.9 for delivering similar goods, appear to indicate that a locally incorporated Technical Service Representative must demonstrate experience equivalent to at least 50% of the value of the submitted offer.
Kindly confirm whether the manufacturer is permitted to directly establish and incorporate the Technical Service Representative locally. If so, would the requirement for similar experience amounting to 50% of the submitted offer still apply to the newly incorporated Technical Service Representative?
-----
Criteriile de eligibilitate prezentate la p.13 privind desemnarea Reprezentantului de Servicii Tehnice, împreună cu cerințele specifice de experiență de la p.9 pentru livrarea de bunuri similare, par să indice că un Reprezentant de Servicii Tehnice înregistrat local trebuie să demonstreze o experiență echivalentă cu cel puțin 50% din valoarea ofertei depuse.
Vă rugăm să confirmați dacă producătorului i se permite să stabilească și să încorporeze direct Reprezentantul de Servicii Tehnice la nivel local. Dacă da, cerința privind o experiență similară în valoare de 50% din oferta depusă s-ar aplica în continuare Reprezentantului de Servicii Tehnice nou înregistrat?
Ответ (29 июл 2025, 18:21):
Se accepta experienta producatorului.
Дата:
30 июл 2025, 10:01
Название вопроса:
Specificatii tehnice
Вопрос:
Documentul „Caiet de sarcini – Descrierea funcționalităților de bază a SACF EN”, punctul 7.4 a), menționează:
„Furnizorul va implementa o instalație pilot funcțională pentru minimum 1 poartă ABC, inclusiv integrarea cu infrastructura IGPF și testarea capabilităților biometrice.”
• Vă rugăm să confirmați dacă această poartă eGate pilot urmează să fie menținută ca parte a unui mediu de testare sau este inclusă în cele 10 porți destinate procesării reale a pasagerilor.
• Menționăm că recomandăm întotdeauna stabilirea unui mediu de testare în incinta aeroportului pentru orice personalizare și validare a testelor înainte de implementarea în mediul de producție. Vă rugăm să confirmați dacă furnizorul trebuie să includă acest mediu de testare în propunere ca element obligatoriu sau poate fi prevăzut doar ca opțiune de achiziție.
Ответ (30 июл 2025, 10:06):
Buna ziua, proiectul pilot va ramine in functiune in continuare.
Дата:
30 июл 2025, 14:19
Название вопроса:
DUAE
Вопрос:
Conform punctului 20.1 din Anunțul de participare, vă rugăm respectuos să ne transmiteți DUAE-ul în format editabil, atât în limba română, cât și în limba engleză.
Ответ (31 июл 2025, 17:36):
DUAE va fi prezentata in limba Ro
Дата:
30 июл 2025, 14:42
Название вопроса:
Model de contract
Вопрос:
Vă rugăm să publicați un model de contract, atât în limba română, cât și în limba engleză, conform documentației procedurii, în secțiunea corespunzătoare de pe platformă.
Ответ (31 июл 2025, 17:37):
Contractul va fi perfectat in baza caietului de sarcini si forama 22 si 23 din DS.
Дата:
31 июл 2025, 07:30
Название вопроса:
Specificatii tehnice
Вопрос:
Având în vedere că integrarea eGate-urilor cu infrastructura IT a Aeroportului este o parte esențială a acestei livrări, puteți specifica dacă este responsabilitatea contractantului să furnizeze componentele aferente infrastructurii IT, cum ar fi servere, stocare, switch-uri, firewall-uri (inclusiv licențele aferente)?
Ответ (31 июл 2025, 17:38):
Da, responsabilitatea furnizării componentelor aferente infrastructurii IT (servere, stocare, switch-uri, firewall-uri, licențe) revine contractantului, conform caietului de sarcini.
Дата:
31 июл 2025, 07:31
Название вопроса:
Specificatii tehnice
Вопрос:
În cazul în care achiziția componentelor aferente infrastructurii IT a Aeroportului este responsabilitatea contractantului, aveți cerințe minime pentru această implementare? Vă rugăm să furnizați detalii tehnice relevante.
Ответ (31 июл 2025, 17:38):
Caietul de sarcini prevede ca echipamentele IT să asigure funcționalitatea integrală a sistemului ABC, conform cerințelor de securitate, integrare și certificare pentru uz aeroportuar. Ofertantul va propune configurația tehnică, urmând validarea de către beneficiar.
Дата:
31 июл 2025, 07:31
Название вопроса:
Specificatii tehnice
Вопрос:
Referitor la conexiunea dintre eGate-uri și infrastructura de alimentare cu energie și rețea a Aeroportului, puteți clarifica dacă există cerințe de conectivitate aplicabile?
Ответ (31 июл 2025, 17:39):
Conectarea la infrastructura electrică și de rețea a aeroportului va respecta standardele și cerințele interne. Detaliile punctelor de racordare și parametrii tehnici vor fi comunicate la etapa de proiectare.
Дата:
31 июл 2025, 07:32
Название вопроса:
Specificatii tehnice
Вопрос:
În cazul în care există cerințe de conectivitate între eGate-uri și infrastructura de rețea și alimentare a Aeroportului, puteți confirma dacă este responsabilitatea contractantului să furnizeze tăvi de cabluri și cablurile necesare de la sursa de alimentare și switch-urile de rețea?
Ответ (31 июл 2025, 17:39):
Dacă nu este prevăzut altfel,furnizorul va furniza și instala tăvile de cabluri și cablurile necesare între sursa de alimentare/switch-uri și eGate-uri, în conformitate cu standardele aeroportului.
Дата:
31 июл 2025, 07:32
Название вопроса:
Specificatii tehnice
Вопрос:
Referitor la implementarea componentelor infrastructurii IT în Aeroport, puteți confirma disponibilitatea unui centru de date în cadrul Aeroportului pentru instalarea și punerea în funcțiune a acestor componente?
Ответ (31 июл 2025, 17:39):
Da, există un centru de date în cadrul aeroportului care poate fi utilizat pentru instalarea echipamentelor furnizate de contractant, cu respectarea politicilor interne de acces și securitate.
Дата:
31 июл 2025, 07:32
Название вопроса:
Implementare / Integrare
Вопрос:
Puteți confirma dacă este responsabilitatea contractantului să asigure cablarea de rețea între centrul de date al Aeroportului și locația de implementare a eGate-urilor?
Ответ (31 июл 2025, 17:40):
Da, cablarea de rețea între centrul de date și locația eGate-urilor este responsabilitatea furnizorului, dacă nu se specifică altfel în documentația aeroportului.
Дата:
31 июл 2025, 07:33
Название вопроса:
Implementare / Integrare
Вопрос:
Puteți clarifica dacă Aeroportul va pune la dispoziție gratuit o încăpere pentru echipa de mentenanță și pentru depozitarea pieselor de schimb pe durata contractului?
Ответ (31 июл 2025, 17:40):
Aeroportul poate pune la dispoziție gratuit, pe perioada contractului, o încăpere pentru mentenanță și piese de schimb, la solicitarea firnizorului și în limita disponibilității spațiului.
Дата:
31 июл 2025, 07:34
Название вопроса:
Implementare / Integrare
Вопрос:
Puteți clarifica cine este responsabil pentru transportul echipamentului în interiorul Aeroportului până la locația finală de implementare?
Ответ (31 июл 2025, 17:41):
Transportul echipamentului până la locația finală de implementare revine furnizorul, cu respectarea procedurilor interne de acces și securitate ale aeroportului.
Дата:
31 июл 2025, 07:34
Название вопроса:
Implementare / Integrare
Вопрос:
Dacă contractantul este responsabil de transportul echipamentului în interiorul Aeroportului până la locația finală de implementare, există cerințe minime pe care trebuie să le îndeplinească tehnicienii pentru a efectua această activitate?
Ответ (31 июл 2025, 17:41):
Tehnicienii trebuie să respecte normele de securitate aeroportuară și, dacă este cazul, să dețină certificate/autorizații de acces specifice. Alte cerințe minime nu sunt prevăzute explicit.
Дата:
31 июл 2025, 07:35
Название вопроса:
Implementare / Integrare
Вопрос:
Puteți confirma dacă puteți furniza gratuit echipamente de transport (ex. transpalet, stivuitor)?
Ответ (31 июл 2025, 17:41):
Echipamentele de transport pot fi puse la dispoziție de aeroport la cerere, în funcție de disponibilitate, însă furnizorului trebuie să prevadă și resurse proprii pentru această activitate.
Дата:
31 июл 2025, 07:35
Название вопроса:
Implementare / Integrare
Вопрос:
Există calificări sau certificări minime necesare (ex. Sănătate și Securitate) pe care tehnicienii contractantului trebuie să le dețină pentru a lucra în zona de Control la Frontieră a Aeroportului?
Ответ (31 июл 2025, 17:42):
Tehnicienii trebuie să respecte regulamentele de sănătate și securitate la locul de muncă ale aeroportului și, dacă e cazul, să dețină autorizații de acces în zona de control la frontieră.
Дата:
31 июл 2025, 07:36
Название вопроса:
Implementare / Integrare
Вопрос:
Există restricții privind orele de lucru în Aeroport pentru implementarea eGate-urilor și a infrastructurii IT (ex. Instalarea echipamentului se poate face doar ziua sau doar noaptea)?
Ответ (31 июл 2025, 17:42):
Orele de lucru pentru implementare se vor stabili împreună cu administrația aeroportului, în funcție de programul operațional și restricțiile de securitate.
Дата:
31 июл 2025, 07:36
Название вопроса:
Implementare / Integrare
Вопрос:
Puteți confirma că autoritatea contractantă este responsabilă pentru lucrările civile necesare (ex. Împrejmuirea șantierului, găurirea pardoselii) pentru fixarea eGate-urilor în podea?
Ответ (31 июл 2025, 17:42):
Da, lucrările civile necesare pentru fixarea eGate-urilor (ex. împrejmuire, găurire podea) revin, de regulă, autorității contractante. Detaliile se vor stabili la semnarea contractului.
Дата:
31 июл 2025, 07:37
Название вопроса:
Implementare / Integrare
Вопрос:
Punctul 4.5(a) menționează integrarea cu: DCS, AODB, FIDS, RMS. Trebuie menționat că integrarea cu DCS, AODB, FIDS și RMS nu este parte standard a implementării unui sistem automatizat de control la frontieră, necesitând dezvoltări specifice, întrucât acestea se referă la operațiunile aeroportuare și ale zborurilor.
Vă rugăm să furnizați detalii privind implementarea acestor servicii cu sistemul de Control la Frontieră, pentru ca ofertantul să poată proiecta și propune o soluție bugetară pentru aceste integrări.
Ответ (31 июл 2025, 17:42):
Integrarea cu aceste sisteme nu este parte standard a sistemului ABC și necesită dezvoltări specifice, definite de comun acord cu beneficiarul. Tipul de date, protocoalele (SOAP etc.) și nivelul de integrare vor fi stabilite în etapa de proiectare, în funcție de infrastructura și documentația aeroportului.
Дата:
31 июл 2025, 07:37
Название вопроса:
Implementare / Integrare
Вопрос:
Vă rugăm să furnizați detalii despre companiile aeriene implicate, protocoalele de schimb de date și datele care trebuie partajate de către sistemul companiei aeriene.
Ответ (31 июл 2025, 17:43):
Detaliile privind companiile aeriene, protocoalele utilizate și datele de partajat vor fi comunicate la etapa de proiectare, împreună cu administrația aeroportului și operatorii sistemelor.
Дата:
31 июл 2025, 07:37
Название вопроса:
Implementare / Integrare
Вопрос:
Vă rugăm să furnizați detalii despre furnizorul de tehnologie AODB, protocolul de schimb și datele care urmează a fi partajate de sistemul aeroportuar.
Ответ (31 июл 2025, 17:43):
Informațiile despre furnizorul AODB, protocoalele utilizate și datele de partajat vor fi puse la dispoziție de beneficiar după semnarea contractului.
Дата:
31 июл 2025, 07:39
Название вопроса:
Implementare / Integrare
Вопрос:
Vă rugăm să furnizați detalii despre furnizorul de tehnologie FIDS, protocolul de schimb și datele care urmează a fi partajate de sistemul de zboruri.
Ответ (31 июл 2025, 17:43):
Detaliile despre FIDS vor fi clarificate în etapa de implementare, odată cu punerea la dispoziție a documentației tehnice de către aeroport.
Дата:
31 июл 2025, 07:40
Название вопроса:
Implementare / Integrare
Вопрос:
Vă rugăm să furnizați detalii despre furnizorul de tehnologie RMS, protocolul de schimb și datele care urmează a fi partajate de sistemul de resurse.
Ответ (31 июл 2025, 17:43):
Detaliile despre RMS vor fi comunicate ulterior, la etapa de proiectare, în funcție de infrastructura și sistemul utilizat la momentul implementării.
Дата:
31 июл 2025, 10:23
Название вопроса:
Clarificare
Вопрос:
Cu privire la instruirea personalului aeroportuar, conform cerințelor din caietul de sarcini, dorim să clarificăm următoarele: Doriți ca personalul desemnat din cadrul aeroportului să beneficieze de instruire? Dacă da, câte persoane ar urma să participe? (Conform practicii, instruirea este oferită de regulă pentru 2–3 persoane.) Instruirea urmează să fie organizată la sediul aeroportului sau la fabrica producătorului?
Ответ (31 июл 2025, 17:44):
Da, va fi necesară instruirea personalului. Vor participa 2 persoane, iar instruirea se va desfășura la fabrica producătorului. Toate cheltuielile aferente instruirii (deplasare, cazare, masă etc.) vor fi asigurate de către furnizor.
Дата:
31 июл 2025, 10:24
Название вопроса:
Componente hardware și software
Вопрос:
Este permis ca soluția propusă să includă componente hardware și software furnizate de entități distincte, cu condiția ca acestea să fie perfect compatibile și pe deplin integrate funcțional?
Ответ (31 июл 2025, 17:45):
Nu, soluția propusă trebuie să includă atât componentele hardware, cât și software-ul de la același producător, pentru a asigura compatibilitatea deplină, suportul unificat și integrarea optimă a sistemului, de asemenea să respecte conformitatea cu pct. 20 subpct. 15 din Anunțul de Participare
Дата:
31 июл 2025, 10:25
Название вопроса:
Porți de acces
Вопрос:
În scopul îmbunătățirii operaționalizării porților de acces (intrare/ieșire) prin asigurarea unei mișcări silențioase și precise, precum și a unei fiabilități sporite în timp, vă rugăm să ne comunicați, ce tip de porți de acces se solicită (swing doors, telescopic doors etc.) și care sunt tipurile de motoare acceptate pentru eGate-uri?
Ответ (31 июл 2025, 17:45):
Porțile de acces să fie de tip swing doors, dotate cu motoare liniare
Дата:
31 июл 2025, 10:28
Название вопроса:
Design-ul eGate-urilor
Вопрос:
Analizând caietul de sarcini am remarcat că lipsesc cerințele specifice cu privire la design-ului eGate-urilor. Există un standard de design vizual care trebuie respectat?
Ответ (31 июл 2025, 17:45):
Design-ul eGate-urilor va fi adaptat la cerințele individuale ale clientului.
Дата:
31 июл 2025, 15:43
Название вопроса:
Implementare / Integrare
Вопрос:
Conform punctului 12.2, se înțelege că jurnalele de sistem, jurnalele de acces și imaginile capturate trebuie păstrate cel puțin 30 de zile, cu opțiuni de prelungire/arhivare. Totuși, este necesar să se stabilească o limită maximă de stocare, altfel această cerință este subiectivă și poate genera cheltuieli suplimentare, făcând ofertele necompetitive.
Puteți specifica un număr maxim de zile de stocare, pentru o evaluare bugetară optimă?
Ответ (31 июл 2025, 17:45):
Caietul de sarcini prevede un termen minim de stocare de 30 de zile, cu posibilitatea extinderii la solicitarea beneficiarului. Pentru evaluare bugetară, ofertantul poate propune un termen maxim, recomandat 90 de zile, care va fi validat cu beneficiarul în etapa de contractare
Дата:
31 июл 2025, 15:44
Название вопроса:
Implementare / Integrare
Вопрос:
Conform răspunsului dvs. la întrebarea 23, valabilitatea contractului nu poate fi extinsă până în 2026. Totuși, documentația de licitație prevede un termen de livrare de 120 zile lucrătoare de la semnarea contractului, ceea ce înseamnă că, la data prezentă a depunerii ofertei, termenul de livrare este cel puțin februarie 2026, fiind încă în cadrul celor 120 de zile lucrătoare.
Vă rugăm să explicați această abordare.
Ответ (31 июл 2025, 17:46):
Termenul de livrare este de 120 de zile calendaristice asa este prevazut in caietul de sarcini si DS
Дата:
31 июл 2025, 15:49
Название вопроса:
Implementare / Integrare
Вопрос:
Conform răspunsului dvs. la întrebarea 26, instalația pilot funcțională va rămâne în operare.
Aceasta înseamnă că numărul total de eGate-uri de livrat este 11, luând în calcul și eGate-ul pilot?
Ответ (31 июл 2025, 17:47):
Numărul total de eGate-uri de livrat este de 10, inclusiv instalația pilot, care va fi integrată ca parte din sistemul final după validarea testelor
Дата:
31 июл 2025, 15:49
Название вопроса:
Implementare / Integrare
Вопрос:
Conform răspunsului dvs. la întrebarea 26, instalația pilot funcțională va rămâne în operare.
Înseamnă că acest pilot va continua să funcționeze pe durata întregului contract ca mediu de testare? Vă rugăm să confirmați și locația acestui pilot.
Ответ (31 июл 2025, 17:47):
Instalația pilot rămâne în operare ca parte a sistemului livrat. Locația exactă va fi stabilită de comun acord cu beneficiarul și specificată în planul de implementare.
Дата:
31 июл 2025, 15:49
Название вопроса:
Implementare / Integrare
Вопрос:
Conform răspunsului dvs. la întrebarea 26, instalația pilot funcțională va rămâne în operare.
Puteți confirma locația acestui pilot și dacă presupune procesarea pasagerilor reali? Vă rugăm să detaliați criteriile de acceptare ale pilotului funcțional.
Ответ (31 июл 2025, 17:47):
Locația instalației pilot va fi selectată împreună cu beneficiarul; pilotul va procesa pasageri reali pentru validarea funcțională. Criteriile de acceptare includ testarea interoperabilității, performanței și compatibilității cu infrastructura existentă, precum și raportarea tuturor rezultatelor.
Дата:
31 июл 2025, 15:50
Название вопроса:
Implementare / Integrare
Вопрос:
Conform răspunsului dvs. la întrebarea 7: „Conform specificațiilor, perioada minimă de garanție este de 3 ani, iar disponibilitatea pieselor de schimb trebuie asigurată timp de cel puțin 5 ani de la punerea în funcțiune”.
– Puteți confirma că în anii 4 și 5 contractantul este responsabil de furnizarea pieselor de schimb, iar prețurile trebuie incluse în oferta de licitație? SAU:
– Nu este aplicabil un preț pentru anii 4 și 5, urmând a fi discutat ulterior în cadrul unei extinderi a contractului de mentenanță?
Ответ (31 июл 2025, 17:47):
Contractantul trebuie să asigure disponibilitatea pieselor de schimb pentru cel puțin 5 ani. Prețurile pentru perioada de garanție (3 ani) trebuie incluse în ofertă; pentru anii 4-5 se poate prevedea un deviz estimativ sau se va contracta suplimentar, conform opțiunii beneficiarului.
Дата:
31 июл 2025, 15:50
Название вопроса:
Implementare / Integrare
Вопрос:
Conform răspunsului dvs. la întrebarea 7: „Specificațiile solicită explicit senzori radar pentru scanarea zonei inferioare a ușilor. Alte tehnologii (ex. senzori IR) pot fi propuse suplimentar, dar nu înlocuiesc această cerință minimă”.
Conform experienței noastre și implementărilor globale, senzorii radar nu sunt aplicați în astfel de soluții, fiind o tehnologie învechită și cu precizie scăzută pentru acest tip de eGate-uri. Implementările recente la nivel mondial utilizează senzori infraroșu cu algoritmi de învățare automată integrați în structura eGate-ului pentru a detecta cu precizie prezența pasagerilor.
Ținând cont de acestea, cerința poate fi considerată îndeplinită prin utilizarea tehnologiei infraroșu integrate în puncte specifice ale structurii eGate-ului?
Ответ (31 июл 2025, 17:48):
Caietul de sarcini prevede explicit utilizarea senzorilor radar integrați pentru zona inferioară a ușilor; tehnologii suplimentare (ex. IR) pot fi propuse, dar nu înlocuiesc această cerință minimă.
Дата:
31 июл 2025, 15:50
Название вопроса:
Implementare / Integrare
Вопрос:
Conform răspunsului dvs. la întrebarea 18: „Sistemul ABC trebuie să permită procesarea locală în caz de indisponibilitate a sistemului extern, cu sincronizarea datelor odată ce conexiunea este restabilită, conform politicilor interne și cerințelor de securitate”.
Puteți confirma ce reguli de afaceri trebuie aplicate pentru a procesa cu succes un pasager fără validare în sistemul extern?
Ответ (31 июл 2025, 17:48):
Reguli de procesare locală vor fi stabilite de comun acord cu beneficiarul, în funcție de politicile interne de securitate ale aeroportului și cerințele legale. Recomandăm ca, fără validare externă, accesul să fie restricționat sau procesarea să fie înregistrată pentru audit.
Дата:
31 июл 2025, 15:51
Название вопроса:
Implementare / Integrare
Вопрос:
Conform răspunsului dvs. la întrebarea 18: „Sistemul ABC trebuie să permită procesarea locală în caz de indisponibilitate a sistemului extern, cu sincronizarea datelor odată ce conexiunea este restabilită, conform politicilor interne și cerințelor de securitate”.
Puteți confirma care este perioada maximă în care sistemul ABC poate funcționa și procesa pasageri fără conexiune la sistemul extern?
Ответ (31 июл 2025, 17:48):
Reguli de procesare locală vor fi stabilite de comun acord cu beneficiarul, în funcție de politicile interne de securitate ale aeroportului și cerințele legale. Recomandăm ca, fără validare externă, accesul să fie restricționat sau procesarea să fie înregistrată pentru audit.
Дата:
31 июл 2025, 15:52
Название вопроса:
Implementare / Integrare
Вопрос:
Există în Aeroport un sistem de detectare a incendiilor și evacuare cu care soluția eGate trebuie să fie conectată, conform procedurilor de securitate ale Aeroportului?
– Dacă da, vă rugăm să specificați dacă este aplicabilă o conexiune de tip „contact uscat”? Vă rugăm să furnizați detalii despre soluția aplicabilă.
Ответ (31 июл 2025, 17:48):
Conectarea la sistemul de detectare a incendiilor și evacuare se va face conform cerințelor specifice ale aeroportului, utilizând, la nevoie, contact uscat sau alte metode compatibile. Detaliile vor fi stabilite la etapa de proiectare, împreună cu departamentul tehnic al aeroportului.
Дата:
31 июл 2025, 15:54
Название вопроса:
Documente de calatorie
Вопрос:
Vă rugăm să descrieți care sunt documentele de călătorie acceptate în sistemul ABC eGates?
Ответ (31 июл 2025, 17:49):
Sistemul ABC eGate acceptă documente de călătorie biometrice (pașapoarte electronice conforme cu ICAO 9303, eID, alte documente compatibile cu cititorul optic și RFID specificat în Anexa 2 a caietului de sarcini).
Дата:
31 июл 2025, 15:55
Название вопроса:
Ghișee de control la frontieră
Вопрос:
Furnizați ghișee de control la frontieră pentru ca autoritățile de frontieră să poată monitoriza procesul ABC eGates folosind o aplicație de monitorizare? Dacă da, vă rugăm să descrieți dimensiunile ghișeului de control la frontieră pentru instalarea corespunzătoare a unui PC.
Ответ (31 июл 2025, 17:49):
Ghișeele de control la frontieră sunt parte din infrastructura aeroportului. Dimensiunile exacte vor fi comunicate la etapa de proiectare, în funcție de amplasamentul și layout-ul zonei.
Дата:
31 июл 2025, 15:56
Название вопроса:
Ghișee de control la frontieră
Вопрос:
Furnizați calculatoare cu tastatură și ecran pentru ghișeele de control la frontieră unde autoritățile de frontieră vor monitoriza procesul ABC eGates folosind o aplicație de monitorizare, sau solicitați ca antreprenorul să le furnizeze? Vă rugăm să descrieți specificațiile necesare pentru calculatoarele cu tastatură și ecran destinate ghișeelor de control la frontieră.
Ответ (31 июл 2025, 17:49):
Ofertantul este responsabil de furnizarea calculatoarelor/stațiilor de monitorizare (inclusiv monitor, tastatură, mouse, cabluri, UPS și software licențiat) pentru ghișee, conform specificațiilor minime din caietul de sarcini.
Дата:
31 июл 2025, 15:57
Название вопроса:
Ghișee de control
Вопрос:
Furnizați o aplicație de monitorizare adecvată pentru autoritățile de frontieră să o utilizeze la ghișeul de control și să monitorizeze procesul ABC eGates, sau solicitați ca antreprenorul să o furnizeze? Dacă solicitați ca antreprenorul să o facă, vă rugăm să descrieți cerințele minime pentru aplicația de monitorizare (de exemplu, funcționalități minime, alarme și mesaje).
Ответ (31 июл 2025, 17:49):
Ofertantul trebuie să furnizeze aplicația de monitorizare, care să permită vizualizarea și gestionarea statusului operațional al sistemului ABC, acces la datele de control, alerte privind incidente, vizualizare imagini live, controlul manual al barierelor și notificări.
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.
Документ успешно подписан
OK