1
Период разъяснений
с 02.07.2025 19:25
по 04.07.2025 10:14
2
Подача предложений
с 04.07.2025 10:14
по 07.07.2025 12:00
осталось 2 дня
3
Аукцион
08.07.2025 15:00
4
Оценка

5
Контракт

Статус Подача предложений
Оценочная стоимость без НДС 300 103 MDL
Период уточнений: 2 июл 2025, 19:25 - 4 июл 2025, 10:14
Подача предложений: 4 июл 2025, 10:14 - 7 июл 2025, 12:00

Техническая служба поддержки для поставщиков:

(+373) 79999801

Реклама
Подписаться
Реклама

”Amenajarea căii de acces catre edificiul Casei de Cultura din satul Mateuti, situata pe teren nr. cad. 6727203.144”

Информация о заказчике
Наименование
Фискальный код/IDNO
Адрес
5423, MOLDOVA, Резинский, s.Mateuţi, str. Mihai Eminescu nr.2
Веб сайт
---
Контактное лицо
Ф.И.О
Angela Ursachi
Контактный номер
069137338
Эл. адрес
Данные о закупке
Дата создания
2 июл 2025, 19:07
Дата последних изменений
3 июл 2025, 11:11
Achizitii.md ID
21443174
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Тип процедуры
Закупка малой стоимости
Критерии присуждения
Самая низкая цена
Источники финансирования
Реклама
Документы процедуры закупок
202507021915_1 Anunt de participare.signed.pdf
Документация к предложению
-ANUNȚ DE PARTICIPARE
2.07.25 19:25
202507021916_3 ds_lucrari (3).docx
Документация к предложению
-DOCUMENTAȚIE STANDART
2.07.25 19:25
202507021916_3 DECLARAȚIE BENEFICIAR EFECTIV.doc
Документация к предложению
-DECLARAȚIA BENEFICIARULUI EFECTIV
2.07.25 19:25
202507021917_3 DECLARAȚIE DE ELIGIBILITATE an_2_870_md (6).docx
Документация к предложению
-DECLARAȚIE DE ELIGIBILITATE
2.07.25 19:25
202507021916_4 CAIET DE SARCINI.doc
Документация к предложению
-CAIET DE SARCINI
2.07.25 19:25
Дата:
3 июл 2025, 11:11
Название вопроса:
garantia pentru oferta
Вопрос:
În conformitate cu articolul 68 alineatul (1) din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice,„Autoritatea contractantă poate solicita ofertanţilor să prezinte o garanţie pentru ofertă.” Având în vedere faptul că procedura în cauză reprezintă o achiziție publică de valoare mică, solicitarea unei astfel de garanții nu este obligatorie potrivit cadrului legal. Mai mult, potrivit principiilor prevăzute la art. 7 lit. c) din aceeași lege (proporționalitatea cerințelor), considerăm că impunerea unei garanții pentru ofertă nu este justificată de natura și riscurile contractului. În acest sens, vă rugăm să examinați posibilitatea anulării cerinței privind garanția pentru ofertă, pentru a încuraja o participare cât mai largă și nediscriminatorie a operatorilor economici și pentru a evita sarcini administrative și financiare nejustificate. În caz contrar vom fi nevoiți să contestăm documentația de atribuire.
Ответ (3 июл 2025, 18:51):
În conformitate 7 lit.a) din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice - ”Autoritatea contractantă este responsabilă și este obligată să asigure utilizarea eficientă a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităţilor contractante”, iar potrivit art.68 alin.1 aceeași lege – ”în cazul achiziţiei de bunuri, servicii şi lucrări, operatorul economic va depune, odată cu oferta, şi garanţia pentru ofertă”. În conformitate cu art.19 din Regulamentul cu privire la achizițiile publice de valoare mica – ”Orice operator economic, rezident sau nerezident, persoană fizică sau juridică de drept public sau privat ori asociație de astfel de persoane are dreptul de a participa la procedura de atribuire a contractului de achiziție publică de valoare mică, cu respectarea prevederilor legale”. În conformitate cu art.35 din același Regulament – ”Operatorul economic interesat de a participa la achiziția publică de valoare mică elaborează oferta în conformitate cu cerințele/criteriile solicitate de autoritatea/entitatea contractantă, o semnează electronic și o depune, până la data și ora-limită stabilită, în SIA „RSAP”. În conformitate cu art.27 din același Regulament – ”Autoritatea contractantă poate utiliza formularele din anexele Documentaţiei standard specifice pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri, servicii și lucrări și are dreptul de a le simplifica în funcție de cerințele achiziţiei” Conform documentației standard aprobată prin OMF nr.69/2021 pct.56. – ”Ofertantul depune garanția pentru ofertă conform Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 638/2020”. Pct.72. ”Ofertantul are dreptul să modifice sau să retragă oferta înainte de expirarea termenului de depunere a ofertelor, fără a pierde dreptul de retragere a garanţiei pentru ofertă”. Pct. 94. ”Decizia de anulare nu creează vreo obligație a autorității contractante față de ofertanţi, cu excepţia returnării garanţiei pentru ofertă” Garanția pentru ofertă, prin esența sa, nu reprezintă o procedură discriminatorie și nu limitează/descurajează, sub nici o formă, operatorii economici. Totodată, garanția pentru ofertă nu este caracterizată de cadrul legal și normativ ce reglementează domeniul repectiv, ca o sarcină administrativă și financiară nejustificată.
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.