1
Период разъяснений
с 01.07.2025 09:07
по 31.07.2025 11:00
2
Подача предложений
с 31.07.2025 11:00
по 15.08.2025 11:00
остался 1 день
3
Аукцион
не будет использоваться
4
Оценка

5
Контракт

Статус Подача предложений
Оценочная стоимость без НДС 2 975 333,33 MDL
Период уточнений: 1 июл 2025, 9:07 - 31 июл 2025, 11:00
Подача предложений: 31 июл 2025, 11:00 - 15 авг 2025, 11:00

Техническая служба поддержки для поставщиков:

(+373) 79999801


Данная процедура проводится без электронного аукциона. Ваша оферта является окончательной и должна содержать весь список необходимых документов.

Реклама
Подписаться
Реклама

Licențe aferente soluției de digitalizare a proceselor de management resurse umane - recrutare, angajare, administrare personal, cu 1 an de suport de la producător inclus;
Servicii de implementare ale soluției de digitalizare a proceselor de management resurse umane - recrutare, angajare, administrare personal;
Servicii de instruire aferente soluției de digitalizare a proceselor de management resurse umane - recrutare, angajare, administrare personal;
Servicii de garanţie (mentenanţă şi suport) aferente soluției de digitalizare a proceselor de management resurse umane - recrutare, angajare, administrare personal;
Servicii pentru dezvoltări suplimentare și solicitări de schimbare

Информация о заказчике
Наименование
Фискальный код/IDNO
Адрес
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Grigore Vieru, 1
Веб сайт
---
Контактное лицо
Ф.И.О
Elena Samoila
Контактный номер
022822237
Эл. адрес
Данные о закупке
Дата создания
1 июл 2025, 9:07
Дата последних изменений
7 июл 2025, 15:07
Achizitii.md ID
21441691
CPV
72200000-7 - Servicii de programare şi de consultanţă software
Тип процедуры
Открытый торг
Критерии присуждения
Лучшее соотношение стоимость - качества
Источники финансирования
Реклама
Документы процедуры закупок
documentatia standard noua-model.docx
Документация к предложению
-
1.07.25 09:07
3. formularul duae.doc
Критерии соответствия
-
1.07.25 09:07
1. anunt de participare.doc
tenderNotice
-
1.07.25 09:07
2. caiet de sarcini.docx
Документация к предложению
-
1.07.25 09:07
Дата:
7 июл 2025, 15:07
Название вопроса:
Limba sau limbile în care trebuie redactate ofertele sau cererile de participare
Вопрос:
Conform punctului 30 din anunțul de participare ofertele trebuie să fie în engleză și română. Puteți confirma că în caz că documentația va fi depusă în română cu unele documente în engleză va fi acceptată?
Ответ (7 июл 2025, 15:24):
Bună ziua, Vă mulțumim pentru întrebarea Dvs. Comunicăm că, se acceptă unele documente din ofertă să fie în limba engleză din moment ce în anunțul de participare se face referire la limba română și limba engleză. Vă mulțumim.
Дата:
7 июл 2025, 15:08
Название вопроса:
Termen implementare
Вопрос:
Conform anunțului de participare termenul de implementare a proiectului este orientativ până la 6 luni pe când în tabelul Specificațiile de preț la ”Servicii de implementare ale soluției de digitalizare a proceselor de management resurse umane - recrutare, angajare, administrare personal” este specificat ”Până la 9 luni (din momentul inițierii proiectului până la acceptanța finală a soluției).” Puteți confirma care este termenul final recomandat pentru implementare?
Ответ (7 июл 2025, 15:26):
Confirmăm termenul corect de „9 luni”, conform caietului de sarcini, specificația de preț.
Дата:
9 июл 2025, 16:08
Название вопроса:
Cerinte de calificare
Вопрос:
Vă rugăm să confirmați dacă lipsa certificatului ISO 9001 sau echivalent atrage descalificarea ofertei și dacă certificatul ISO/IEC 27001:2022 poate fi acceptat ca echivalent pentru îndeplinirea acestei cerințe.
Ответ (9 июл 2025, 16:16):
Bună ziua, vă mulțumim pentru întrebarea Dvs. La subiect precizăm că, cerința dată de calificare este facultativă/opțională. În cazul în care ofertantul nu deține certificat ISO 9001 sau alte certificate ISO - oferta nu se respinge și nu se descalifică din acest motiv, și da, sunt acceptate orice alte certificate ISO pe care compania le deține. Totodată, vă rog să notați că cerința dată nu este obligatorie (NU*, (la solicitarea)): * Informația se va prezenta cu scop informativ de către ofertantul care va fi desemnat câștigător (în cazul în care implementează asemenea standarde) și se va reflecta în coloana „Standarde de referință” din Specificația tehnică ofertată (Anexa nr.1 a Caietului de sarcini).
Дата:
9 июл 2025, 16:14
Название вопроса:
Evaluarea ofertei
Вопрос:
În cadrul ședinței de familiarizare cu procesele interne, s-a menționat că punctajul acordat pentru existența unui modul Payroll nu va influența evaluarea, așa cum este la moment inclus în anunțul de participare, întrucât achiziția acestui modul nu face obiectul actualei proceduri. Vă rugăm să confirmați dacă acest aspect rămâne valabil și dacă lipsa funcționalității de Payroll nu va afecta punctajul ofertei.
Ответ (11 июл 2025, 15:07):
Vă mulțumim pentru întrebarea adresată și dorim să revenim cu următoarele clarificări: În cadrul ședinței de familiarizare, întrebarea adresată de un participant a vizat dacă modulul de salarizare (Payroll) este solicitat în cadrul soluției ce face obiectul achiziției curente. Răspunsul oferit atunci a fost că modulul Payroll, aferent procesului de calcul efectiv al salariilor, nu este solicitat în cadrul acestei proceduri de achiziție, întrucât acesta va face obiectul unei achiziții separate. Distincția între sistemul salarial referit în Caietul de sarcini și calculul salarial este: i) sistemul salarial reprezintă o structură formată din mai multe elemente (grile salariale, nivele strategice ale posturilor, nivele de referință ale posturilor, trepte salariale, benzi salariale) și este utilizat la stabilirea salariului de bază al angajaților; ii) calculul salarial este realizat în baza salariilor de bază, a timpului efectiv lucrat și a legislației aferente, în scopul calculării și efectuarii plăților salariale pentru angajați. Totodată, s-a menționat în mod expres în cadrul ședinței că existența modulului Payroll în cadrul soluției propuse este considerată un avantaj și va fi punctată separat, conform punctului 3 din tabelul criteriilor de performanță din anunțul de participare, care prevede: „Pentru criteriul de performanță specificat la pct. 3 din tabelul de mai sus se va acorda punctaj proporțional în funcție de nivelul de dezvoltare și localizare al modulului de salarizare (Payroll) pentru Republica Moldova.” Prin urmare, lipsa modulului Payroll în soluția propusă nu afectează eligibilitatea ofertei, însă va influența punctajul acordat la criteriul de performanță menționat mai sus.
Дата:
9 июл 2025, 16:22
Название вопроса:
Experiență obligatorie
Вопрос:
Vă rugăm să confirmați dacă experiența în implementarea soluției pentru o bancă centrală sau instituție financiară din Uniunea Europeană este o cerință obligatorie pentru calificare. În cazul în care nu este obligatorie, vă rugăm să precizați dacă lipsa acestei experiențe va afecta punctajul acordat în cadrul evaluării ofertei. Menționăm că soluția ofertată nu vizează funcționalități bancare, ci procese de management resurse umane.
Ответ (15 июл 2025, 10:41):
Bună ziua, Vă mulțumim pentru întrebarea Dvs. Confirmăm că cerința de calificare privind experiența anterioară – respectiv prestarea cu succes, în ultimii 3 ani, a serviciilor de implementare a soluției ofertate în domeniul resurselor umane pentru o bancă centrală sau o instituție financiară din Uniunea Europeană – este obligatorie. Această cerință urmărește în mod explicit două aspecte esențiale: 1. Validarea soluției ofertate, prin demonstrarea implementării anterioare într-o bancă centrală sau instituție financiară din Uniunea Europeană. Deși soluția vizată este dedicată gestionării proceselor de resurse umane și nu implică funcționalități bancare propriu-zise, resursele umane sunt cel mai important activ al unei entități financiare, respectiv, procesele de gestiune a resurselor umane intr-o instituție financiară sunt cele mai apropiate de piața de referință a BNM. Cerința de calificare menționată atestă că soluția este matură, stabilă și adaptabilă la nivelul de complexitate instituțională, organizatorică și reglementară specific acestor entități, în care procesele de HR sunt strâns corelate cu politicile de guvernanță, management al riscului, control intern și respectarea unor reglementări stricte cum ar fi cele ce vizează protecția datelor cu carcter personal (GDPR), securitatea, auditabilitatea, interoperabilitatea etc. Având în vedere că soluția urmează a fi utilizată de BNM pe o perioadă extinsă (10 ani), iar Republica Moldova se află în proces de aderare la Uniunea Europeană, este esențial ca soluția să fie pe deplin aliniată cu cadrul normativ și practicile UE. Implementarea anterioară într-o instituție din UE oferă o garanție solidă în acest sens. 2. Demonstrarea experienței directe a ofertantului în livrarea și implementarea soluției într-un mediu reglementat din UE. Se validează astfel capacitatea ofertantului de a gestiona proiecte complexe, respectând cerințe stricte de calitate, termene, documentație, configurare și suport post-implementare, specifice băncilor centrale și instituțiilor financiare din Uniunea Europeană. Prin urmare, această cerință de calificare nu urmărește doar o experiență generică în domeniul HR, ci o combinație între validarea impplementării în practică a soluției într-un mediu specific băncilor centrale și instituțiilor financiare din Uniunea Europeană și experiența demonstrabilă a ofertantului în astfel de implementări, iar neîndeplinirea acestei cerințe de calificare conduce la respingerea ofertei ca fiind inacceptabilă. Această cerință nu influențează punctajul în cadrul evaluării tehnice sau financiare, fiind aplicabilă exclusiv în etapa de calificare.
Дата:
9 июл 2025, 16:28
Название вопроса:
Clarificare obligativitatea datelor
Вопрос:
Ce ține de răspunsul pentru clarificare ”Răspuns (9 iul 2025, 16:16):” cerința dată este specificată în anunțul de participare punctul 16 ”Scurta descriere a criteriilor privind eligibilitatea operatorilor economici care pot determina eliminarea acestora și a criteriilor de selecție; nivelul minim (nivelurile minime) al (ale) cerințelor eventual impuse; se menționează informațiile solicitate”, rândul 16 din tabelul. În coloana Nivelul minim/Obligativitate ”Da (la solicitare)”. Puteți confirma repetat că această certificate nu este obligatorie și compania nu va fi descalificată din procedură?
Ответ (9 июл 2025, 16:43):
După cum am menționat anterior, compania nu va fi descalificată dacă nu deține certificate ISO, conform rândului 18 din tabel. Nivelul minim / obligativitatea: „Nu * (la solicitare)”. Pentru acest rând a fost acordat răspunsul de mai sus. Cu privire la rândul 16 la care faceți referință, nivelul minim / obligativitatea „Da (la solicitare)” - în acest caz, certificate SR EN ISO 9001 sau echivalent, prin prezentarea unor documente edificatoare, în copie lizibilă certificată de reprezentantul ofertantul cu mențiunea „conform cu originalul”, care să ateste implementarea Sistemului de Management al calității în conformitate cu prevederile SR EN ISO 9001 sau echivalent, valabile cel puțin la data limită de depunere a ofertelor - este obligatorie. Neprezentarea acestor certificate duce la descalificarea ofertei. Sper că a fost oferit răspuns la întrebarea Dvs.
Servicii de implementare a soluției de digitalizare a proceselor de management resurse umane – recrutare, angajare, administrare personal (licențe, servicii de implementare și servicii de garanție)
Дата:
11 июл 2025, 12:22
Название вопроса:
Sesiunea demonstrativă
Вопрос:
Conform p.7 criteriilor privind eligibilitatea operatorilor economici se solicita ca Ofertantul este obligat sa includa in ofera link-urile de acces a înregistrărilor video ale sesiunilor demonstrative. Pot fi inlocuite acestea cu link la platforma demo cu sesiunea demonstrativa petrecuta de catre Ofertant pentu a demonstra corespunderea cerintelor functionale solicitate? Si daca nu se accepta, rugam sa concretizati criteriile de evaluare ale înregistrărilor video ale sesiunilor demonstrative!
Ответ (11 июл 2025, 15:02):
Bună ziua, Vă mulțumesc pentru întrebarea Dvs. În conformitate cu pct. 7 din Anunțul de participare precum și pct. 1.3.1 și 1.3.2 din Caietul de sarcini, ofertanții au obligația de a include în oferta tehnică link-urile de acces către înregistrările video ale sesiunilor demonstrative care prezintă cât mai detaliat procesele descrise în Caietul de sarcini (cerințe). Această cerință este esențială și obligatorie și are ca scop demonstrarea clară a conformării soluției propuse cu cerințele funcționale și oferta tehnică. Înregistrările permit o evaluare reproductibilă și independentă, fără constrângeri logistice sau de program, aspect esențial în contextul unei comisii de evaluare multidisciplinare. În acest context, un link către o platformă de demonstrare activă poate fi prezentat, dar numai cu titlu opțional și suplimentar, și nu poate substitui cerința obligatorie privind înregistrările video. Linkul poate sprijini procesul de înțelegere, însă evaluarea conformității funcționale se va face exclusiv în baza materialelor video furnizate în ofertă. Prin urmare, neprezentarea înregistrărilor video va fi considerată neconformitate cu cerințele de calificare, iar oferta va fi respinsă ca fiind inacceptabilă. Referitor la criteriile de evaluare ale sesiunilor demonstrative video, acestea nu sunt punctate separat, însă înregistrările video au rolul de a permite verificarea corespunderii soluției ofertate cu cerințele funcționale obligatorii. Astfel: • Lipsa unei înregistrări video clare sau imposibilitatea de accesare a acesteia poate conduce la imposibilitatea verificării conformității ofertei; • Informațiile prezentate în video trebuie să fie corelate cu specificațiile din oferta tehnică; • Orice funcționalitate menționată ca disponibilă trebuie să fie demonstrată în mod vizibil și funcțional în cadrul înregistrării. • Evaluarea se va face exclusiv pe baza conformării funcționale, fără a se puncta aspecte formale sau estetice ale înregistrărilor.
Дата:
23 июл 2025, 10:11
Название вопроса:
Clarificare privind criteriul de experiență - punctul 13.4
Вопрос:
În legătură cu criteriul de calificare menționat la punctul 13.4 din Anunțul de participare (pagina 6), prin care se solicită "prestarea cu succes în ultimii 3 ani a serviciilor de implementare a soluției în domeniul HR ofertate pentru o bancă centrală sau entitate financiară din Uniunea Europeană", vă rugăm să clarificați următoarele: Întrebarea: În cazul în care ofertantul a implementat cu succes soluții HR pentru o companie de asigurări și servicii financiare din Uniunea Europeană, această experiență se califică ca îndeplinind cerința privind experiența cu o "entitate financiară din Uniunea Europeană"? Context: Compania de asigurări în cauză este autorizată și reglementată de autoritatea financiară competentă din UE, oferind produse de asigurare și servicii financiare conexe, fiind astfel o entitate care activează în sectorul financiar european. Vă mulțumim anticipat pentru clarificarea acestui aspect important pentru pregătirea ofertei noastre.
Ответ (23 июл 2025, 14:26):
Experiența în implementarea cu succes a soluțiilor HR pentru o companie de asigurări și servicii financiare autorizată și reglementată de autoritatea financiară competentă din Uniunea Europeană, care își desfășoară activitatea în spațiul UE, este considerată relevantă și îndeplinește criteriul privind prestarea serviciilor pentru o „entitate financiară din Uniunea Europeană”.
Дата:
28 июл 2025, 12:52
Название вопроса:
CF.7
Вопрос:
Vă rugăm să specificați cerința CF.7 se referă la stocarea, procesarea și generarea documentelor sau fluxuri de editare concomitentă în regim online a documentelor?
Ответ (30 июл 2025, 08:30):
Cerința CF.7 face referire în primul rând, la stocarea, procesarea și generarea documentelor în cadrul soluției, cu funcționalități precum: versionare, trasabilitate, acces securizat etc. Totodată, soluția trebuie să permită designul și execuția de fluxuri de lucru (workflow-uri), care să poată fi configurate flexibil, în funcție de necesitățile proceselor operaționale ale BNM. Aceste fluxuri pot include etape precum inițierea, editarea, revizuirea, aprobarea documentelor etc. Editarea concomitentă online a documentelor nu este o cerință, însă, dacă este susținută de platformă, constituie un avantaj funcțional apreciat.
Дата:
28 июл 2025, 12:53
Название вопроса:
CF.10
Вопрос:
Vă rugăm să detaliați fluxul de deplasări sau ce acțiuni se doresc a fi întreprinse în sistem pe acest flux.
Ответ (30 июл 2025, 08:32):
Fluxul de deplasări include următorii pași generali: 1. Aprobarea bugetului și a planului de instruiri pentru fiecare subdiviziune; 2. Inițierea notei de serviciu pentru deplasarea de serviciu sau instruire; 3. După aprobarea notei de serviciu, participantul se înregistrează la organizatorul la care urmează să aibă loc deplasarea; 4. După ce prestatorul confirmă înregistrarea participantului, prin scrisoare oficială de invitație, se inițiază solicitarea de deplasare; 5. După aprobarea solicitării de deplasare, se emite ordinul de deplasare; 6. După efectuarea deplasării, angajatul întocmește decontul de avans aferent cheltuielilor de deplasare; 7. La final completează un raport aferent deplasării.
Дата:
28 июл 2025, 12:53
Название вопроса:
CF.14
Вопрос:
Vă rugăm să specificați din ce surse externe se dorește preluarea informațiilor pentru generarea formularelor prestabilite.
Ответ (30 июл 2025, 08:33):
Sursele externe din care se dorește preluarea informațiilor pentru generarea informațiilor prestabilite sunt sistemele informatice conexe în care la moment o parte din procesele de resurse umane se realizează: SGED - Sistemul de Gestiune Electronică a Documentelor BARS - Soluția informatică de HR Sistemul privind evaluarea competențelor IT (google forms) și limba engleză (sistem dezvoltat in house).
Дата:
28 июл 2025, 12:54
Название вопроса:
CF.38
Вопрос:
Vă rugăm să detaliați cerința: emailul specializat se referă la o adresă generică a BNM (de ex. recrutare@bnm.md)? Se dorește integrarea cu acea adresă de email în scopul salvării CV-rilor primite direct în aplicația COTS achiziționată?
Ответ (30 июл 2025, 08:33):
Da, e-mail-ul specializat este în principal, recrutare@bnm.md, dar uneori pot fi utilizate și alte adrese, cum ar fi resurse.umane@bnm.md. Se dorește integrarea cu aceste adrese de e-mail pentru a permite salvarea automată a CV-urilor primite direct în aplicația COTS, în cadrul anunțului de recrutare corespunzător. Identificarea anunțului de recrutare se va face pe baza mențiunilor din titlul sau conținutul e-mail-ului.
Дата:
28 июл 2025, 12:55
Название вопроса:
CF.91
Вопрос:
Vă rugăm să detaliți sau exemplificați. Generarea ordinului trebuie să fie legată de un flux de lucru?
Ответ (30 июл 2025, 08:34):
Da, aceste tipuri de ordine se emit pe baza aprobării notelor de serviciu privind deplasarea de serviciu sau instruirea, urmată de aprobarea solicitării de deplasare. De asemenea, ordinul urmează un flux de coordonări și vizări, care trebuie parcurse până la semnarea ordinului.
Дата:
28 июл 2025, 12:55
Название вопроса:
CF.113
Вопрос:
Structura salarială este grila salarială?
Ответ (30 июл 2025, 08:34):
Structura salarială reprezintă sistemul salarial în sine și cuprinde: grila salarială, nivelul postului, trepte salariale.
Дата:
28 июл 2025, 12:57
Название вопроса:
CNF. 23
Вопрос:
Vă rugăm să exemplificați regulile de securitate, se face referire la drepturi de acces?
Ответ (30 июл 2025, 08:35):
Da, prin „reguli de securitate” se face referire, în principal, la drepturi de acces și controlul acestora, dar nu se limitează exclusiv la acest aspect. Exemple de reguli de securitate suportate de soluția ofertată includ: - Drepturi de acces la documente, în funcție de metadate precum tipul documentului, departamentul emitent, nivelul de clasificare, starea în fluxul de aprobare etc.; - Reguli de vizibilitate, cum ar fi restricționarea accesului la documente până la finalizarea unui flux de aprobare; - Reguli de editare, cum ar fi permiterea modificării doar de către autor sau de către persoane desemnate în anumite etape ale fluxului; - Reguli de transfer sau partajare, inclusiv interdicții de export sau de descărcare în funcție de rolul utilizatorului; - Reguli de semnătură/aprobare, prin care doar utilizatori cu anumite roluri pot aproba, semna sau valida un document; - Perioade de retenție și reguli de arhivare/ștergere, aplicate automat în funcție de tipul documentului. Acest tip de reguli trebuie să poată fi definite, modificate și gestionate de către administratorii soluției, fără a fi necesară intervenția dezvoltatorului sau a furnizorului.
Дата:
28 июл 2025, 13:00
Название вопроса:
CNF.37
Вопрос:
Rugăm să fie modificată cerința reieșind din faptul că soluția cerută trebuie să fie una COTS cu ajustări a acesteia, nu și dezvoltare personalizată, prin urmare punerea la dispozitie a codurilor sursa nu este posibila intrucat aplicatia pe care dorim sa o ofertam catre BNM este folosita la sute de clienti. Transferul codului sursă către BNM implică transferul de proprietate intelectuală dezvoltată în timp de către furnizor cu experiența acumulată împreună cu clienții actuali. O astfel de asumare atrage furnizorului imposibilitatea de a mai pune la dispoziție aplicația către clienții existenți și cei viitori.
Ответ (30 июл 2025, 08:37):
Cerința CNF.37 vizează doar componentele dezvoltate specific în cadrul proiectului pentru BNM și nu se referă la codul sursă al produsului COTS în ansamblul său. Mai exact: Codul sursă și artefactele livrabile asociate care vor fi dezvoltate personalizat pentru a adapta soluția la cerințele funcționale ale BNM (de ex. interogări specifice, interfețe de integrare, scripturi de migrare, module configurate sau extensii locale), vor trebui puse la dispoziția BNM. Codul sursă al produsului standard COTS (proprietatea intelectuală a ofertantului) nu este solicitat și nu trebuie livrat către BNM. BNM solicită accesul la sursele dezvoltărilor specifice proiectului pentru a asigura mentenabilitatea soluției pe termen lung, în cazul în care este necesară actualizarea, auditarea sau integrarea ulterioară de către o terță parte sau echipa internă a BNM.
Дата:
28 июл 2025, 13:00
Название вопроса:
CI.7
Вопрос:
În timpul sesiunii demonstrative s-a menționat că BNM este de acord în caz de necesitate să ajusteze procesele interne astfel încât să digitalizeze cât mai multe procese interne printr-o singură soluție. Respectiv vă rugăm dacă, este posibil, ajustarea conformă a cerinței în cauză, făcând referire la adaptarea soluției modelului de facto al BNM.
Ответ (30 июл 2025, 08:38):
Într-adevăr, BNM a exprimat în cadrul sesiunii demonstrative deschiderea față de ajustarea anumitor procese interne pentru a valorifica la maximum capabilitățile unei soluții moderne, integrate, și pentru a reduce necesarul de dezvoltări personalizate. Prin urmare, cerința CI.7 semnifică următoarele: Soluția va fi configurată și adaptată pentru a fi aliniată la modelul de facto, astfel cum acesta va fi definit și agreat împreună cu BNM, în cadrul etapei de analiză și design. Modelul de facto poate presupune fie adaptarea soluției la procesele existente ale BNM, fie ajustarea proceselor interne ale BNM pentru a valorifica funcționalitățile native ale soluției, în funcție de caz și în urma unei analize comune. Această abordare flexibilă va fi formalizată în cadrul etapei de analiză și design, pe baza principiilor de eficiență, sustenabilitate și acoperire cât mai largă a nevoilor BNM cu eforturi minime de personalizare.
Дата:
28 июл 2025, 16:39
Название вопроса:
CP.1.
Вопрос:
Rugăm modificarea cerinței în special în ceea ce se referă la soluționarea incidentelor aferente soluției, indiferent de cauzele ce au dus la apariția incidentului - ofertantul nu are cum să soluționeze problemele în aplicațiile externe.
Ответ (30 июл 2025, 08:39):
Cerința CP6 se referă la asigurarea serviciilor de suport pe perioada de garanție pentru incidentele care apar în legătură cu soluția livrată. Prin această cerință, intenția BNM este ca ofertantul să ofere suport în toate situațiile în care funcționarea soluției livrate este afectată, inclusiv în cazurile în care incidentul este potențial generat de aplicații sau componente externe. Astfel, nu se solicită ca ofertantul să remedieze problemele din aplicațiile externe, ci să acorde suport pentru diagnosticarea incidentului în cadrul soluției livrate (ex: analiza jurnalelor, monitorizare, identificarea comportamentului aplicației proprii în contextul interacțiunii cu aplicațiile externe). De asemenea, se așteaptă ca ofertantul să poată furniza, după caz, informații relevante care pot sprijini echipa BNM sau terții în identificarea și remedierea problemelor din sistemele externe.
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.