1
Период разъяснений
с 19.06.2025 12:32
по 30.06.2025 10:00
2
Подача предложений
с 30.06.2025 10:00
по 10.07.2025 10:00
осталось 5 дней
3
Аукцион
не будет использоваться
4
Оценка

5
Контракт

Статус Подача предложений
Оценочная стоимость без НДС 7 100 000 MDL
Период уточнений: 19 июн 2025, 12:32 - 30 июн 2025, 10:00
Подача предложений: 30 июн 2025, 10:00 - 10 июл 2025, 10:00

Техническая служба поддержки для поставщиков:

(+373) 79999801


Данная процедура проводится без электронного аукциона. Ваша оферта является окончательной и должна содержать весь список необходимых документов.

Реклама
Подписаться
Реклама

Platforma Integrata de Monitorizare (PIM), o soluție software avansată, capabilă să gestioneze, coreleze și controleze multiple subsisteme și module de securitate publică și siguranță rutieră.

Информация о заказчике
Фискальный код/IDNO
Адрес
MD-2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Vasile Alecsandri nr.42
Веб сайт
---
Контактное лицо
Ф.И.О
Anastasia Caraivanova
Контактный номер
022 255 528
Данные о закупке
Дата создания
19 июн 2025, 12:32
Дата последних изменений
20 июн 2025, 11:08
Achizitii.md ID
21435850
CPV
48200000-0 - Pachete software pentru reţele, internet şi intranet
Тип процедуры
Открытый торг
Критерии присуждения
Лучшее соотношение цена - качества
Источники финансирования
Список лотов
Реклама
Документы процедуры закупок
duae_ro_.doc
Документация к предложению
DUAE
19.06.25 12:32
duae_ro_.semnat.pdf duae_ro_.semnat.pdf
Документация к предложению
DUAE
19.06.25 12:32
8410 14.04.2025 aviz age.pdf 8410 14.04.2025 aviz age.pdf
Документация к предложению
Aviz AGE
19.06.25 12:32
ds_bunuri_pim_2025.docx
Документация к предложению
Documentatia standard
19.06.25 12:32
ds_bunuri_pim_2025.semnat.pdf ds_bunuri_pim_2025.semnat.pdf
Документация к предложению
Documentatia standard
19.06.25 12:32
Дата:
20 июн 2025, 11:08
Название вопроса:
Solicitare de clarificare referitor la cerința 178
Вопрос:
cerința 178 – „Platforma trebuie să asigure actualizarea automată și manuală a listei de interes, cu posibilitatea de a adăuga sau elimina vehicule pe baza informațiilor furnizate de autorități” – vă rugăm să clarificați: În ce format și prin ce mijloace vor fi furnizate listele de interes de către autoritățile competente?
Ответ (23 июн 2025, 20:47):
Conform cerinței 178 din caietul de sarcini, platforma trebuie să asigure posibilitatea de actualizare a listei de interes atât manual, cât și automat, în baza informațiilor primite de la autoritățile competente. Formatul și mijloacele de furnizare a listelor de interes vor fi stabilite în etapa de implementare, în funcție de capacitățile tehnice ale autorităților implicate. Totuși, platforma trebuie să fie pregătită să primească și să proceseze listele de interes în formate deschise și standardizate, cum ar fi: • CSV, XML, JSON, în cazul integrării automate; • Formulare dedicate în interfața de administrare, pentru adăugarea manuală; • Prin API securizat, în cazul integrării cu baze de date sau sisteme externe (de exemplu, cele gestionate de autoritățile de aplicare a legii). Este responsabilitatea ofertantului să demonstreze că platforma ofertată poate gestiona ambele metode (manual și automat) și să descrie mecanismul de integrare pentru fiecare format menționat. Astfel, soluția trebuie să fie flexibilă și adaptabilă la sursele de date utilizate în cadrul autorităților beneficiare.
Дата:
20 июн 2025, 11:09
Название вопроса:
Întrebare de clarificare – Cerința nr. 180
Вопрос:
În legătură cu cerința 180 – vă rugăm să clarificați: Ce anume se are în vedere prin „vizualizarea traseului”? Este suficientă afișarea cronologică a locațiilor înregistrate?
Ответ (23 июн 2025, 20:48):
Cerința 180 prevede ca platforma să permită vizualizarea traseului unui vehicul înregistrat în sistem pe baza datelor colectate de camerele ANPR sau alte surse relevante. Prin „vizualizarea traseului” se înțelege reprezentarea grafică și cronologică a succesiunii locațiilor în care vehiculul a fost detectat, astfel încât utilizatorul să poată urmări parcursul acestuia într-un mod intuitiv și operativ. Afișarea cronologică a locațiilor (de exemplu, într-o listă cu timp, dată, locație, imagine) este necesară, dar nu este suficientă. Se solicită în mod expres afișarea traseului și pe hartă, prin reprezentarea punctelor de detecție, în ordinea apariției, cu posibilitatea de a accesa cel puțin detalii precum: • Imaginea capturată la fiecare punct, • Data, ora, minuta, secunda trecerii, • Direcția de deplasare, • Alte atribute colectate (număr de înmatriculare, culoare, model etc.).
Дата:
20 июн 2025, 11:09
Название вопроса:
Întrebare de clarificare – Cerința nr. 182
Вопрос:
Referitor la cerința 182 – vă rugăm să specificați: 1. Care este sistemul de gestionare a contravențiilor utilizat în prezent de către autoritatea contractantă? 2. Ce tip de interfață sau protocoale de integrare sunt disponibile
Ответ (23 июн 2025, 20:49):
Integrarea cu acest sistem se va realiza prin intermediul platformei de interoperabilitate guvernamentală MConnect, care permite schimbul standardizat de date între sisteme informaționale ale autorităților publice. Protocoalele de integrare disponibile:  REST API, cu autentificare și autorizare securizată;  Web services (SOAP), în funcție de cerințele părții terțe;  Format de date structurat: JSON sau XML;  Documentația tehnică aferentă va fi pusă la dispoziția ofertantului selectat, în cadrul etapei de implementare.
Дата:
20 июн 2025, 11:09
Название вопроса:
Întrebare de clarificare – Cerința nr. 189
Вопрос:
Referitor la cerința 189 – vă rugăm să ne oferiți următoarele detalii: 1. Care sunt sistemele concrete de gestionare a incidentelor cu care se preconizează sincronizarea platformei? 2. Ce metodă sau protocoale de sincronizare sunt utilizate sau se doresc
Ответ (23 июн 2025, 20:50):
Cerința se refera la subsistemele platformei care trebuie sa fie parte integrantă a ofertei. Pentru clarificarea mai multor cerințe funcționale aferentei clarificării dvs, a se analiza subsecțiunea 5.5.
Дата:
20 июн 2025, 11:10
Название вопроса:
Întrebare de clarificare – Cerința nr. 205
Вопрос:
Referitor la cerința nr. 205 privind reacția automată a camerelor PTZ în funcție de evenimente detectate de alte sisteme, vă rugăm să specificați: 1. Care sunt tipurile de evenimente acceptate sau prevăzute ca declanșatori pentru acțiunea PTZ? 2. Cum trebuie să reacționeze camera – este vorba despre trimiterea la un preset, activarea urmăririi automate (auto-tracking), sau alt comportament?
Ответ (23 июн 2025, 20:50):
Cerința se referă la capacitatea și funcționalitatea platformei de configurare de scenarii automate în baza evenimentelor de interes care servesc ca declanșatori pentru acțiuni de răspuns, sau măsuri de reacție. Platforma trebuie sa permită configurarea evenimentelor fără a se limita la un set predefinit de declanșatori, ci să asigure flexibilitatea de definire a declanșatorilor în funcție de necesitățile operaționale. Din această perspectivă ”tipurile de evenimente acceptate sau prevăzute” presupune o abordare limitată. Ca exemplu totuși, dar fără a fi limitată putem menționa: detectarea unui vehicul cu număr de înmatriculare din lista de interes, traversarea unei linii virtuale, identificarea unei persoane dintr-o listă de supraveghere, etc. Reacția camerei trebuie să poată fi configurată în funcție de scenariu și poate include, printre altele: trimiterea camerei PTZ într-o poziție presetată, activarea funcției de urmărire automată, inițierea înregistrării video sau afișarea imaginii camerei în interfața operatorului - în funcție de dispozitiv și operațiunile suportate.
Дата:
20 июн 2025, 11:10
Название вопроса:
Întrebare de clarificare – Cerința nr. 211
Вопрос:
Referitor la analiza activității pietonale solicitată în cerința nr. 211, vă rugăm să specificați: 1. Ce anume se înțelege prin „analiza activității pietonale”? 2. Ce tipuri de comportamente, acțiuni sau scenarii trebuie să fie detectate? 3. Care este scopul principal urmărit prin aceasta functionalitate?
Ответ (23 июн 2025, 20:50):
Cerința ține de capacitățile platformei de analiză video avansată. A se vedea capitolul 5.3 – Analiza video avansată din caietul de sarcini.
Дата:
20 июн 2025, 11:11
Название вопроса:
Întrebare de clarificare – Cerinta nr. 214
Вопрос:
Referitor la cerința privind analiza Public-Safety, vă rugăm să precizați ce tipuri de comportamente sau evenimente sunt considerate „anomalii în spații publice” din perspectiva autoritatii contractante. Există o listă de scenarii sau exemple pe care le considerați relevante?
Ответ (23 июн 2025, 20:51):
Cerința ține de capacitățile platformei de analiză video avansată. A se vedea capitolul 5.3 – Analiza video avansată din caietul de sarcini.
Дата:
20 июн 2025, 11:11
Название вопроса:
Intrebare de clarificare la cerinta nr. 217
Вопрос:
Vă rugăm să specificați ce tipuri de comportamente considerați relevante în acest context? Se dorește o listă predefinită de tipare comportamentale, de a defini scenariile de interes.
Ответ (23 июн 2025, 20:51):
Platforma trebuie să permită analiza și detectarea comportamentelor relevante în contextul operativ specific și în funcție de nevoile operaționale, fără a fi limitată la o listă predefinită. Platforma trebuie să asigure acces facil la arhivele video și corelarea acestora cu evenimente sau metadate asociate, care să permită căutarea post-eveniment utilizînd criterii avansate. Tiparele comportamentale de interes pot varia în funcție de scenariile de utilizare. Cu titlu exemplificativ, fără a se limita acestea pot include - staționare prelungită în zone sensibile; încercarea de a pătrunde în zone interzise; circulație în sens opus în zone cu trafic direcționat. Se așteaptă ca platforma să permită analiza automată a comportamentelor atipice sau riscante, pe baza unor scenarii predefinite sau configurabile de către autoritate. Flexibilitatea, scalabilitatea și adaptabilitatea sistemului la nevoile reale sunt esențiale.
Дата:
20 июн 2025, 11:11
Название вопроса:
Intrebare de clarificare la cerinta nr. 222
Вопрос:
Referitor la cerința privind analiza cantitativă a datelor video și generarea de hărți de căldură și tablouri de bord, vă rugăm să specificați ce tipuri de indicatori sau metrici sunt considerați relevante din perspectiva Dvs? Există un set minim de parametri care trebuie obligatoriu acoperiti de platformă?
Ответ (23 июн 2025, 20:52):
Cerința vizează capacitatea platformei de a sprijini analiza cantitativă a datelor video și nu presupune un set fix de metrici prestabiliți, ci posibilitatea de a extrage și vizualiza indicatori relevanți în funcție de scenariile operaționale. Prin urmare, platforma trebuie să permită generarea de indicatori și metrici configurabili de către utilizator, pe baza comportamentelor, obiectelor și evenimentelor detectate în fluxurile video analizate. Set minim de indicatori/parametri relevanți (orientativ): Beneficiarul consideră relevante următoarele categorii de indicatori, fără a se limita la acestea: • Număr de vehicule per locație și interval de timp • Densitate de trafic (vehicule/minut); • Tipuri de vehicule detectate (autoturisme, camioane, motociclete etc.); • Timp mediu de tranzit într-o zonă monitorizată; • Viteza medie per segment rutier; • Număr de încălcări detectate (ex. viteză, semafor, zonă interzisă). • Număr estimativ de persoane per zonă și per oră; • Zone de aglomerare pietonală; • Direcții și trasee de deplasare frecvente; • Detecție de loitering (staționare prelungită). • Număr de incidente generate automat de analiză video; • Timpul de reacție la alertă; • Distribuția geografică și temporală a evenimentelor; • Clasificarea incidentelor în funcție de tip și severitate. Hărți de căldură (heatmaps): Se solicită ca sistemul să poată genera vizualizări grafice (de ex. suprapuneri coloristice) privind:  zonele cele mai frecvent tranzitate de vehicule sau persoane;  punctele fierbinți privind încălcările sau incidentele;  distribuția traficului în funcție de oră, zi sau locație. Tablouri de bord (dashboards): Sistemul trebuie să permită crearea de tablouri de bord configurabile care să afișeze indicatorii de mai sus în timp real sau istoric, sub formă de:  grafice dinamice (bară, linie, radial);  tabele sintetice;  alerte și tendințe. Nu există un set absolut de parametri impus în mod rigid, însă se așteaptă ca soluția să permită monitorizarea și vizualizarea fluxurilor, densităților, incidentelor și comportamentelor într-o manieră interactivă, configurabilă și ușor interpretabilă, pentru sprijinirea deciziilor operative și strategice.
Дата:
20 июн 2025, 11:12
Название вопроса:
Întrebare de clarificare – Cerința nr. 229
Вопрос:
Vă rugăm să specificați cine este desemnat drept „CLIENT” în formularea acestei cerințe?! Totodata, pentru o mai bună înțelegere și conformare tehnică, rugăm să furnizați exemple de „obiecte specifice” care nu sunt incluse în categoriile predefinite.
Ответ (23 июн 2025, 20:52):
: Clarificare asupra noțiunii de „CLIENT”: În contextul cerinței nr. 229 din caietul de sarcini, termenul „CLIENT” se referă la autoritatea contractantă/beneficiarul final al proiectului – adică instituția care implementează și va opera Platforma Integrată de Monitorizare (PIM). Clarificare asupra sintagmei „obiecte specifice” care nu sunt incluse în categoriile predefinite: Prin „obiecte specifice” se înțeleg acele obiecte de interes operațional pentru autoritatea contractantă, care:  nu fac parte din seturile obișnuite de detecție oferite nativ de sistemele de analiză video (ex. persoane, vehicule, bagaje abandonate, plăcuțe de înmatriculare etc.);  pot fi definite și antrenate ulterior de către beneficiar sau integrator în baza unor scenarii proprii. Conformare tehnică a cerinței: Soluția propusă trebuie să permită:  configurarea/adăugarea de reguli și scenarii noi privind obiectele detectabile;  adaptarea prin algoritmi de învățare sau module de detecție flexibilă;  setarea de alerte în funcție de apariția/dispariția obiectelor în zone monitorizate.
Дата:
20 июн 2025, 11:12
Название вопроса:
Întrebare de clarificare – Cerințele nr. 238–241
Вопрос:
Având în vedere natura avansată și abstractă a cerințelor referitoare la modelarea comportamentală automată a scenelor (238–241), vă rugăm să ne oferiți următoarele clarificări: 1. Ce tipuri de „scene” sunt vizate de aceste cerințe? 2. Există scenarii concrete sau studii de caz în care aceste funcționalități au fost deja implementate, va rugam sa dati careva exemple pentru o intelegere mai clara? 3. Care este nivelul de granularitate așteptat pentru „profilul comportamental”? 4. Care este volumul estimat de date ce trebuie colectat în perioada de training inițială și în ce condiții se consideră că un model este suficient de „învățat” pentru a genera alerte utile? 5. Ce înțelege autoritatea contractantă prin „re-învățare periodică” și care este frecvența recomandată pentru această recalibrare automată? Totodată, vă rugăm să confirmați dacă se acceptă utilizarea unor module externe sau terțe, interoperabile cu platforma principală, pentru realizarea acestor funcționalități.
Ответ (23 июн 2025, 20:53):
Cerințele respective vizează implementarea unor funcționalități avansate de analiză video bazate pe inteligență artificială, care permit modelarea automată a comportamentului normal într-o scenă video și detectarea abaterilor/anomaliilor față de acest comportament. Ce tipuri de „scene” sunt vizate: rin „scene” se înțeleg zonele monitorizate de camerele video care se pretează la analiză comportamentală automată – de exemplu:  intersecții intens circulate;  spații pietonale urbane;  zone de acces (ex. intrări în clădiri publice);  parcări și terminale de transport;  spații publice deschise (piețe, stații, parcuri);  zone industriale sau perimetre protejate. Exemple de scenarii implementate în practică (studii de caz orientative):  Detectarea staționării anormale a vehiculelor în zone interzise sau cu risc (ex. în apropierea unor obiective sensibile);  Evoluția fluxului pietonal – identificarea de comportamente neobișnuite (ex. o persoană care aleargă într-un spațiu unde majoritatea merg lent);  Abandonul obiectelor în spații publice;  Mișcarea în sens opus față de fluxul normal (ex. la intrarea într-un tunel pietonal sau pasaj);  Trecerea repetată printr-o zonă într-un interval scurt de timp (indiciu de supraveghere sau recunoaștere a țintei);  Creșteri anormale ale densității populației într-o zonă la o oră neobișnuită (indicii de formare a unei mulțimi spontane). Nivelul de granularitate așteptat pentru „profilul comportamental”:  Granularitatea trebuie să fie adaptivă, în funcție de specificul fiecărei scene;  Sistemul trebuie să poată distingă modele de deplasare, frecvență, viteză, sens, interacțiuni;  Detecția trebuie să se bazeze pe metadate extrase automat și corelate statistic;  Sistemul trebuie să poată marca automat o abatere față de comportamentele recurente, fără definirea explicită a regulilor de către operator. Volumul estimat de date și perioada de învățare:  Durata de training inițială este de regulă minimum 7–14 zile per scenă (în funcție de complexitate și variație temporală);  Se acceptă și platforme care încep învățarea incrementală imediat după instalare;  Modelul este considerat „învățat” când rata fals-pozitivelor scade sub un prag operațional (de ex. 5%) și oferă alerte relevante pe baza abaterilor de la comportamentele uzuale;  Nu se impune o cantitate fixă de date, ci un comportament stabil în timp pentru zona analizată. Ce se înțelege prin „re-învățare periodică” și frecvența:  Se referă la actualizarea automată a profilului comportamental, în funcție de evoluția naturală a comportamentului în acea scenă;  Exemplu: fluxul de pietoni într-o intersecție se modifică după redeschiderea unei școli – sistemul trebuie să învețe noul comportament;  Recomandarea este ca sistemul să includă mecanisme de re-învățare continuă (automat sau semi-automat), cu posibilitate de activare la intervale configurabile (ex. săptămânal sau lunar);  Este importantă existența unui mecanism de supervizare și validare de către operator pentru a evita antrenarea pe comportamente anormale ocazionale. Acceptarea modulelor externe interoperabile: Da, se acceptă utilizarea unor module externe sau terțe pentru realizarea acestor funcționalități, cu condiția ca acestea: • să fie complet integrate în platforma principală, cu acces prin interfață unificată; • să nu necesite sisteme sau licențe independente pentru funcționare; • să respecte cerințele privind interoperabilitatea, securitatea și auditabilitatea.
Дата:
20 июн 2025, 11:13
Название вопроса:
Întrebare de clarificare – Cerința nr. 243
Вопрос:
Vă rugăm să explicați care este scopul practic urmărit prin analiza distanțelor relative dintre ținte în contextul acestei platforme. Există un set de scenarii sau aplicații specifice pe care autoritatea contractantă le are în vedere pentru această funcționalitate?
Ответ (23 июн 2025, 20:56):
Autoritatea contractantă la elaborarea specificațiilor s-a condus de prevederile art. 37 alin. (1) din Legea 131/2015 achizițiilor publice, ce prevăd că, „Specificațiile tehnice ale obiectului achiziției trebuie să corespundă cerințelor autorității contractante privind calitatea, eficiența, testarea, securitatea, dimensiunile, simbolurile, terminologia, ambalajul, modul de transportare, marcarea, etichetarea, procesele și metodele de producere, precum și procedeele de determinare a conformității lui cu cerințele din documentația de atribuire. Astfel, în temeiul normelor imperative supra prenotate, autoritatea contractantă este singură în măsură să decidă asupra necesităților obiective și modalității de satisfacere a acestora.
Дата:
20 июн 2025, 11:13
Название вопроса:
Întrebare de clarificare – Cerința nr. 244
Вопрос:
Vă rugăm să oferiți câteva exemple concrete de „descriere clară a comportamentului anormal detectat”. Înțelegem că această funcționalitate vizează o automatizare avansată, însă avem nevoie de referințe explicite pentru a înțelege nivelul de detaliu așteptat și tipurile de comportamente vizate.
Ответ (23 июн 2025, 20:57):
Cerința nr. 244 se referă la capacitatea platformei de a furniza descrieri clare și inteligibile pentru operatori cu privire la comportamentele anormale detectate automat, în baza analizelor video comportamentale. Nu este suficientă doar declanșarea unei alerte — este necesar ca sistemul să comunice explicit tipul de comportament identificat, locația, ora și contextul, pentru a susține intervenția rapidă și deciziile informate. Exemple concrete de descrieri așteptate (comportamente anormale): a. „Persoană detectată stând nemișcată mai mult de 5 minute într-o zonă cu acces temporar restricționat (zona X, ora 14:22)” b. „Obiect abandonat identificat la intrarea principală (bagaj, dimensiune medie, neînsoțit de 7 minute)” c. „Vehicul circulând în direcție greșită pe banda 2, zona intersecției Y (ora 08:03)” d. „Aglomerație spontană formată de 12 persoane într-un interval de 20 secunde în proximitatea punctului de acces Z
Дата:
20 июн 2025, 11:14
Название вопроса:
Întrebare de clarificare – Cerința nr. 252
Вопрос:
Vă rugăm să specificați ce tipuri de modele de comportament periculos și incidente asociate sunt avute în vedere
Ответ (23 июн 2025, 20:57):
Această cerință vizează capacitatea platformei de analiză video de a identifica în mod proactiv comportamente și tipare care pot conduce la incidente periculoase în spațiile publice sau în trafic, contribuind astfel la prevenirea acestora. Exemple de modele de comportament periculos și incidente asociate (nu se limiteaza la acestea):  Conducere agresivă  Trafic pe contrasens;  Nerespectarea semaforului (trecere pe roșu);  Staționare ilegală în intersecții sau pe treceri de pietoni;  Întoarceri periculoase în zone interzise;  Urmărire între vehicule (tailgating);  etc  Fuga bruscă a unei persoane într-un spațiu de așteptare (ex. gară, aeroport);  Escaladarea unor zone interzise (garduri, ziduri, bariere);  Aglomerații nejustificate sau dispersie bruscă a grupurilor (panică, altercație);  Aruncarea de obiecte / vandalism.  etc
Дата:
20 июн 2025, 11:14
Название вопроса:
Întrebare de clarificare – Cerința nr. 256
Вопрос:
Vă rugăm să detaliați ce comportamente sunt considerate anomalii, respectiv comportamente suspecte, în contextul funcționalității solicitate de analiză comportamentală automată.
Ответ (23 июн 2025, 20:58):
Cerința în cauză ține de analiza video avansată, capitolul 5.3 din caietul de sarcini face referire la anomaliile și comportamentele suspecte de interes, fără însă a se limita la acestea.
Дата:
20 июн 2025, 11:14
Название вопроса:
Întrebare de clarificare – Cerința nr. 257
Вопрос:
Vă rugăm să specificați ce tipuri de mișcări anormale sunt avute în vedere de autoritatea contractantă în cadrul cerinței privind detecția automată a comportamentelor suspecte.
Ответ (23 июн 2025, 21:00):
Cerința urmărește ca platforma să fie capabilă să detecteze automat mișcări neobișnuite (anomalii dinamice) ale persoanelor sau obiectelor monitorizate într-un spațiu public sau supravegheat, care pot indica un potențial risc sau incident. De exemplu: deplasare în sens interzis; deplasare haotică; traiectorii neobișnuite; fugă bruscă; mișcare lentă prelungită; opriri nejustificate; aglomerație rutieră într-un interval orar considerat liber; etc. Raspuns pentru cerința nr. 267: Prin „reconstrucția secvențelor video” se înțelege capacitatea platformei de a permite revizuirea și reconstituirea detaliată a unui incident, prin accesarea automată sau asistată a înregistrărilor relevante, corelarea evenimentelor, afișarea cronologică sincronizată din mai multe camere, suprapunerea metadatelor și evidențierea comportamentelor detectate. Platforma trebuie să asigure redarea contextualizată a incidentului, incluzând momentele premergătoare și ulterioare, pentru a permite înțelegerea completă a desfășurării evenimentului. Platformei trebuie să permită revizuirea și reconstituirea detaliată a unui incident, prin spre exemplu: • accesarea rapidă a înregistrărilor video asociate unui eveniment sau comportament detectat automat; • redarea sincronizată a secvențelor din mai multe camere implicate; • generarea automată de clipuri video care includ momentele de dinainte și după evenimentul detectat; • afișarea de informații suplimentare asociate (metadate), precum casete de delimitare ale obiectelor implicate și descrieri automatizate ale comportamentului; • posibilitatea de urmărire a traiectoriei unei persoane sau a unui vehicul între camere diferite; • marcare temporală (bookmark) și export al secvenței video împreună cu datele asociate, pentru analiză, raportare sau arhivare.
Дата:
20 июн 2025, 11:15
Название вопроса:
Întrebare de clarificare – Cerința nr. 267
Вопрос:
Vă rugăm să descrieți ce anume se înțelege, în viziunea autorității contractante, prin „reconstrucția secvențelor video”.
Ответ (23 июн 2025, 20:58):
Cerința urmărește ca platforma să fie capabilă să detecteze automat mișcări neobișnuite (anomalii dinamice) ale persoanelor sau obiectelor monitorizate într-un spațiu public sau supravegheat, care pot indica un potențial risc sau incident. De exemplu: deplasare în sens interzis; deplasare haotică; traiectorii neobișnuite; fugă bruscă; mișcare lentă prelungită; opriri nejustificate; aglomerație rutieră într-un interval orar considerat liber; etc.
Дата:
20 июн 2025, 11:15
Название вопроса:
Întrebare de clarificare – Cerința nr. 280
Вопрос:
Vă rugăm să detaliați ce se înțelege prin „funcționalități de înregistrare a vehiculelor identificate în componenta de analiză a traficului rutier”. Ce tipuri de date si parametric se așteaptă să fie înregistrate pentru fiecare vehicul?
Ответ (23 июн 2025, 21:02):
Prin „funcționalități de înregistrare a vehiculelor identificate” se înțelege capacitatea platformei de a stoca automat, într-o structură de date organizată, toate informațiile relevante asociate fiecărui vehicul detectat prin camerele ANPR și alte sisteme de supraveghere video și senzori, în scopul analizei și investigației ulterioare.  Numărul de înmatriculare (recunoscut automat prin ANPR);  Tipul vehiculului (autoturism, camion, motocicletă etc.);  Marca și modelul (dacă este posibil);  Culoarea predominantă;  Caracteristici particulare (ex. absența plăcuței, remorcă atașată etc.).  Data și ora exactă a detectării;  Locația (camera/senzorul/segmentul de drum unde a fost detectat vehiculul);  Direcția de deplasare;  Viteza estimată (dacă sistemul are capacitatea de detecție a vitezei).  Aparținerea vehiculului unei liste de interes (dacă e cazul);  Asocierea cu un eveniment sau incident detectat;  Gradul de risc atribuit (în baza unor reguli predefinite).  Link către înregistrarea video corespunzătoare;  Capturi foto (snapshots) din momentul detecției;  Harta cu traseul parcurs (dacă este detectabil) Integrare cu alte funcționalități. Informațiile înregistrate trebuie să poată fi:  Căutate după mai mulți parametri;  Corelate cu evenimente din sistemul de gestionare a incidentelor;  Exportate în rapoarte și analize vizuale (dashboard, hărți de trafic etc.). Platforma trebuie să înregistreze, pentru fiecare vehicul identificat, un set complet de date vizuale, spațiale, temporale și operaționale, care să permită analiza comportamentală, investigarea incidentelor și raportarea statistică, în deplină conformitate cu cerințele expuse în caietul de sarcini.
Дата:
20 июн 2025, 11:16
Название вопроса:
Întrebare de clarificare pentru cerința nr. 296
Вопрос:
Referitor la cerința nr. 296, privind automatizarea răspunsului pentru situații de rutină, vă rugăm să specificați ce tipuri de situații sunt considerate de către beneficiar ca fiind „de rutină” și care anume se preconizează a fi gestionate automat?
Ответ (24 июн 2025, 13:19):
Prin „situații de rutină” se înțeleg acele evenimente sau scenarii recurente, cu risc scăzut, care pot fi gestionate în mod automatizat, fără a necesita intervenția imediată a unui operator uman, dar care trebuie totuși înregistrate, documentate și, după caz, notificate. Exemple de situații considerate „de rutină” și care pot fi automatizate:  Depășirea vitezei legale într-un prag de toleranță prestabilit;  Detectarea vehiculelor parcate neregulamentar  Identificarea vehiculelor aflate în lista de interes  Fluxuri de trafic congestionat repetitiv, în intervale orare predictibile Scopul automatizării: reducerea încărcării operatorilor umani cu sarcini repetitive și creșterea eficienței sistemului, asigurând totodată trasabilitate completă și intervenție proactivă atunci când este cazul.
Дата:
20 июн 2025, 11:16
Название вопроса:
Întrebare de clarificare pentru cerința nr. 15 si 300
Вопрос:
Referitor la cerința nr. 300, privind necesitatea ca platforma să permită configurarea și gestionarea fluxurilor de lucru personalizate printr-o interfață de tip drag-and-drop, considerăm că această cerință este una foarte specifică și restrictivă. Pentru a asigura respectarea principiului tratamentului egal și a neasigurării unui avantaj competitiv indirect unui anumit brand (ex. Genetec), vă rugăm să reconsiderați această cerință și să o includeți ca opțională, nu obligatorie. În cazul în care considerați oportună menținerea ei ca obligatorie, vă rugăm să indicați cel puțin două-trei soluții distincte disponibile pe piață care oferă demonstrabil această funcționalitate în forma menționată, pentru a demonstra caracterul competitiv și deschis al specificației tehnice.
Ответ (24 июн 2025, 13:19):
Cerința privind configurarea și gestionarea fluxurilor de lucru personalizate printr-o interfață grafică de tip drag-and-drop sau similar nu reprezintă o referință la o tehnologie proprietară sau la un producător anume. Este vorba despre o funcționalitate de ordin general, regăsită la nivel internațional în multiple soluții comerciale, care permite modelarea vizuală și intuitivă a scenariilor operaționale complexe, fără intervenție tehnică avansată. Această cerință este justificată de nevoia autorității contractante de a beneficia de o platformă configurabilă și adaptabilă în timp real la evenimente și incidente, într-un mod accesibil personalului operativ (non-tehnic). Prin urmare, ea reflectă cerințele legale prevăzute la art. 37 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, care permite stabilirea de specificații tehnice clare în conformitate cu obiectivele și necesitățile autorității. Astfel, cerinta nu limitează concurența, ci definește un nivel de funcționalitate dorit, care poate fi atins prin diverse abordări tehnologice conforme. În concluzie, cerința se menține ca obligatorie, acceptindu-se tehnologii similare drag-and-drop, întrucât corespunde nevoilor autorității contractante.
Дата:
20 июн 2025, 11:16
Название вопроса:
Întrebare de clarificare pentru cerința nr. 275
Вопрос:
Referitor la cerința nr. 275, privind determinarea vitezei de deplasare a vehiculelor în timp real cu o marjă de eroare de cel mult 10%, vă rugăm să specificați dacă se are în vedere utilizarea de camere video (cu funcționalitate radar integrată si certificare metrologică) sau radare specializate? Menționăm că, în lipsa unor dispozitive hardware specializate, estimarea software a vitezei poate avea o marjă de eroare flotanta si instabila și ar putea servi drept proba juridical de constatare a unei incalcari. Pentru a asigura un tratament egal al ofertanților, vă rugăm să precizați dacă această cerință poate fi retrasa, întrucât sunt lezate drepturile unor tratamente echitabile si participare ne-restrictiva.
Ответ (24 июн 2025, 13:21):
Cerința nr. 275 vizează determinarea vitezei vehiculelor în scopuri de analiză și investigare, nu pentru constatarea juridică a contravențiilor. În acest sens, nu se solicită obligativitatea certificării metrologice. Se solicită asigurarea unui mecanism tehnic care nu implică utilizarea unor senzori fizici de măsurare și care permite o estimare orientativă a vitezei cu marja de eroare menționată (≤10%), în scopuri analitice. Această abordare nu restricționează participarea ofertanților și permite adaptarea la arhitecturi hibride sau modulare.
Дата:
20 июн 2025, 11:17
Название вопроса:
Întrebare de clarificare pentru cerința nr. 271
Вопрос:
Referitor la cerința nr. 271, privind suportul pentru formatele de compresie video H.264, H.265, MPEG-4, MPEG-2 și MJPEG, vă rugăm să reevaluați necesitatea includerii formatului MPEG-2, întrucât acest standard este considerat tehnologic depășit și ineficient din punct de vedere al compresiei și stocării. Adnotam faptul, că începând cu data de 3 ianuarie 2024, toate brevetele aferente MPEG-2 au expirat la nivel mondial, ceea ce face ca standardul să nu mai fie susținut activ de majoritatea producătorilor de soluții moderne de supraveghere video. În acest context, pentru a evita impunerea unor cerințe anacronice care pot restrânge inutil participarea unor soluții moderne, vă rugăm să reconsiderați eliminarea MPEG-2 din lista de formate obligatorii.
Ответ (24 июн 2025, 13:21):
Cerința privind suportul pentru formatele H.264, H.265, MPEG-4, MPEG-2 și MJPEG a fost formulată pentru a asigura compatibilitatea retroactivă cu dispozitive video existente sau cu înregistrări istorice provenite din infrastructura deja implementată în anumite locații. Totodată, autoritatea contractantă confirmă că utilizarea activă a formatului MPEG-2 nu este obligatorie pentru funcționarea curentă, ci doar pentru scopuri de interoperabilitate sau import de conținut anterior.
Дата:
20 июн 2025, 11:17
Название вопроса:
Întrebare de clarificare pentru cerința nr. 234
Вопрос:
Referitor la cerința nr. 234, privind integrarea cu Registrul de Stat al Populației (RSP) și Registrul Informațiilor Criminalistice și Criminologice (R1CC), vă rugăm să clarificați dacă platformei VMS i se solicită doar capabilitatea de a primi și utiliza informațiile transmise printr-un API furnizat de autoritatea competentă. Menționăm că aceste sisteme sunt gestionate de instituții publice și accesul la ele este strict reglementat. Astfel, orice sincronizare automată, inclusiv extragerea imaginilor persoanelor căutate, presupune existența unui mecanism de interoperabilitate pus la dispoziție de către autorități, și nu poate fi responsabilitatea directă a VMS-ului. În acest sens, vă rugăm să specificați: • dacă există un API documentat pentru accesul la aceste date pus la dispozitie dupa incheierea unui contract; • dacă sincronizarea periodică se va face printr-un serviciu extern care livrează datele către VMS; • și dacă această cerință poate fi reformulată astfel încât platforma să suporte integrarea, în cazul în care autoritatea furnizează accesul și formatele de date necesare, dar nu invers.
Ответ (24 июн 2025, 13:22):
Cerința nr. 234 vizează funcționalitățile platformei, nu a modului VMS, care este parte componenta a acesteia, prin urmare platforma trebuie sa fie capabila si sa implementeze se referă la capacitatea tehnică a platformei de a permite integrarea cu registrele menționate, nu la responsabilitatea directă a ofertantului de a implementa integrarea în lipsa unui mecanism oficial de interoperabilitate. Aspectele de reglementare țin exclusiv de responsabilitatea Autorității Contractante. Ofertantul trebuie sa asigure ca oferta este pe deplin conforma cerințelor si corespunde nevoilor si așteptărilor autorității contractante. Prin urmare, cerința se menține, dar interpretarea sa trebuie înțeleasă ca neimpunând obligația realizării efective a integrării în lipsa accesului legal, ci doar disponibilitatea tehnică a platformei pentru a asigura interoperabilitatea in modul definit in cerințele tehnice
Дата:
20 июн 2025, 11:18
Название вопроса:
Întrebare de clarificare pentru cerința nr. 133
Вопрос:
Referitor la cerința nr. 133, conform căreia platforma trebuie să suporte dezvoltarea și implementarea de algoritmi personalizați pentru analiza datelor, vă rugăm să specificați în mod clar: 1. Ce tip de algoritmi se au în vedere? 2. Ce nivel de acces este vizat? 3. Vă rugăm să furnizați exemple concrete de cazuri de utilizare pe care autoritatea le are în vedere pentru a putea evalua relevanța și fezabilitatea tehnică a cerinței în raport cu funcționalitatea unui VMS.
Ответ (24 июн 2025, 13:23):
Cerința nr. 133 vizează funcționalitățile platformei, nu a modului VMS, care este parte componenta a acesteia, prin urmare platforma trebuie sa fie capabila si sa implementeze o arhitectura deschisa care să permită dezvoltarea și integrarea de algoritmi personalizați(inclusiv alte subsisteme) pentru analiza datelor operaționale sau video în cadrul platformei, fără a limita utilizarea la funcționalitățile predefinite ale producătorului. Clarificări: a. Prin „algoritmi personalizați” se înțelege posibilitatea de a dezvolta sau integra module proprii (ex. scripturi, modele AI/ML, reguli analitice) pentru prelucrarea datelor, recunoașterea de tipare comportamentale, clasificarea obiectelor sau alte analize relevante pentru securitate. b. Nivelul de acces vizat presupune acces la API-uri, SDK sau interfețe de extensie (plug-in framework) care permit adăugarea acestor componente, fără a necesita modificări ale codului sursă al platformei. Exemple de cazuri de utilizare vizate: • dezvoltarea unui algoritm care să detecteze comportamente anormale într-un anumit spațiu (ex: traversare în afara trecerii de pietoni în zone aglomerate); • implementarea unui filtru AI pentru recunoașterea anumitor obiecte (ex: arme albe, saci voluminoși abandonați); • aplicarea unor algoritmi specifici pentru detectarea anumitor vehicule (ex: transport agabaritic, vehicule școlare, etc.). Cerința nu impune livrarea unor algoritmi concreți, ci doar deschiderea arhitecturii platformei pentru astfel de integrări viitoare, în funcție de necesitățile beneficiarului. Această flexibilitate este esențială pentru adaptarea sistemului în timp și nu presupune favorizarea unui anumit furnizor.
Дата:
20 июн 2025, 11:19
Название вопроса:
Întrebare de clarificare pentru cerința nr. 125
Вопрос:
Referitor la cerința nr. 125, vă rugăm să specificați dacă prin „detectarea și prevenirea tentativelor de acces neautorizat” se face referire la: • a) accesul fizic în perimetre securizate (prin integrare cu sisteme de control acces), • b) accesul neautorizat la platforma software (securitate IT), sau • c) ambele. Totodată, vă rugăm să precizați dacă se acceptă implementarea funcționalității de prevenție și blocare automată prin integrare cu sisteme externe (control acces, firewall etc.), întrucât platformele VMS nu blochează direct accesul, ci pot emite comenzi automate către subsisteme care gestionează fizic sau logic accesul.
Ответ (24 июн 2025, 13:24):
Cerința nr. 125 se referă atât la prevenirea accesului logic la platforma software, deci vizează Acces logic/software – detectarea și prevenirea tentativelor de acces neautorizat în platforma informatică (ex: autentificări eșuate repetate, acces din locații nesigure, tentative de escaladare a privilegiilor etc.), conform cerințelor de securitate IT și audit menționate în alte puncte ale caietului de sarcini
Дата:
20 июн 2025, 11:19
Название вопроса:
Întrebare de clarificare pentru cerința nr. 115
Вопрос:
Vă rugăm să specificați dacă cerința privind utilizarea de chei de criptare generate aleatoriu, cu rotație periodică, se referă la: • criptarea transmisiilor video între camere și platformă (ex: RTSP over TLS), • criptarea metadatelor și a fișierelor în timpul stocării, • sau la criptarea comunicațiilor de rețea între componente (servere, clienți).
Ответ (24 июн 2025, 13:25):
Cerința nr. 115, referitoare la utilizarea de chei de criptare generate aleatoriu, cu rotație periodică, se aplică în mod extins tuturor nivelurilor de comunicație și stocare în cadrul platformei, astfel: a. Criptarea transmisiilor video între camere și platformă – Da, acolo unde este posibil (în funcție de capabilitățile camerelor), transmisia video trebuie să fie protejată (ex. prin RTSP over TLS sau protocoale similare securizate), pentru a preveni interceptarea datelor video în rețea. b. Criptarea metadatelor și a fișierelor în timpul stocării – Da, cerința include și criptarea la nivel de storage (atât pentru datele video, cât și pentru metadate, fișiere jurnal, baze de date interne etc.), utilizând algoritmi și chei moderne de criptare, gestionate conform unei politici interne de rotație. c. Criptarea comunicațiilor de rețea între componente (servere, clienți) – Da, platforma trebuie să asigure canale securizate între componentele sale interne (servere, stații de lucru, interfețe de administrare), prin protocoale precum TLS, VPN, SSH sau echivalente. Despre rotația cheilor: Cerința de rotație periodică a cheilor implică:  generare aleatorie a noilor chei criptografice,  actualizarea acestora fără afectarea serviciilor critice,  gestionare centralizată și auditabilă a cheilor (ex. printr-un modul de tip KMS – Key Management System). Cerința are un caracter general de securizare a întregului ecosistem, iar implementarea poate fi realizată atât nativ în platformă, cât și prin integrare cu soluții specializate de criptare și gestionare a cheilor.
Дата:
20 июн 2025, 11:19
Название вопроса:
Întrebare de clarificare pentru cerința nr. 116
Вопрос:
Referitor la managementul centralizat al cheilor de criptare, vă rugăm să precizați dacă este acceptabil ca această funcționalitate să fie realizată prin integrarea platformei VMS cu un sistem de tip KMS (Key Management System) furnizat de beneficiar sau terți? Consideram ca este o cerinta care limiteaza particparea echitabila la concurs prin impunerea conditiilor irealizabile de catre alti furnizori, or rugam enumerarea solutiilor care pot indeplini cerinta data.
Ответ (24 июн 2025, 13:26):
Cerința nr. 116 vizează funcționalitățile platformei, nu a modului VMS, care este parte componenta a acesteia, prin urmare platforma trebuie sa fie capabila sa gestioneze cheile intr-un mod centralizat, sau prin integrarea cu solutii specializate care asiugra acest lucru. Clarificare: Scopul cerinței este asigurarea unui nivel ridicat de securitate în gestionarea cheilor criptografice, astfel încât procesul de criptare/decriptare să fie controlat centralizat și în siguranță. Această cerință nu impune utilizarea unei soluții închise sau proprietare, ci permite soluții compatibile, interoperabile, deschise.
Дата:
20 июн 2025, 11:20
Название вопроса:
Întrebare de clarificare pentru cerința nr. 104
Вопрос:
Vă rugăm să specificați ce tipuri de activități sunt considerate „tentative de acces neautorizat sau abuz” în contextul activității administratorilor și utilizatorilor privilegiați. Totodată, vă rugăm să confirmați dacă este acceptabilă implementarea auditului prin loguri detaliate (audit trail)
Ответ (24 июн 2025, 13:27):
În contextul cerinței nr. 104, prin „tentative de acces neautorizat sau abuz” se înțeleg orice acțiuni realizate de administratori sau utilizatori privilegiați care încalcă politicile de acces, securitate sau confidențialitate stabilite de autoritatea contractantă, inclusiv, dar fără a se limita la: Exemple de activități considerate tentativă de acces neautorizat sau abuz: a. accesarea nejustificată a unor date sau fluxuri video clasificate sau cu acces restricționat; b. modificarea neautorizată a configurațiilor critice ale platformei; c. ștergerea intenționată sau accidentală a înregistrărilor fără autorizare; d. escaladarea neautorizată a propriilor drepturi de acces; e. vizualizarea sau exportarea datelor în afara cazurilor de utilizare aprobate;â f. încercări repetate de conectare cu credențiale greșite (posibil atac de tip brute force). Măsuri tehnice acceptate: Da, este acceptabilă și recomandată implementarea auditului prin loguri detaliate (audit trail), care să includă: a. identificarea utilizatorului (ID, IP, sesiune); b. acțiunea efectuată (login, acces fișiere, modificări, export, ștergere); c. timestamp complet (dată și oră exactă); d. rezultatul acțiunii (reuşită/eșec); e. alte atribute (resurse accesate, nivel de autorizare etc.). Alte cerințe implicite. Platforma trebuie să permită:  monitorizarea și detectarea în timp real a acțiunilor suspecte;  generarea de alerte automate în cazul activităților deviante;  posibilitatea exportului și analizării logurilor pentru audit extern sau intern;  protejarea și arhivarea logurilor pentru o perioadă minimă conform politicii de retenție a autorității contractante. Cerința permite implementarea funcționalității prin mecanisme standardizate de audit trail, ceea ce corespunde cu bunele practici internaționale în domeniul securității IT și al sistemelor critice.
Дата:
20 июн 2025, 11:20
Название вопроса:
Întrebare de clarificare pentru cerința nr. 98
Вопрос:
Vă rugăm să specificați: • Care tip/model anume de sisteme de semaforizare sau control acces sunt avute în vedere pentru integrare cu platforma mobilă? • Ce echipamente specifice sau protocoale sunt utilizate sau așteptate (ex: Modbus, OPC, ONVIF, alte API-uri)? • Ce se înțelege prin „suprascrierea programelor de blocare” – este vorba despre o funcție disponibilă în sistemele integrate (de exemplu, control acces fizic) sau despre o comandă directă din platforma mobilă către echipamentele respective?
Ответ (24 июн 2025, 13:28):
În legătură cu cerința nr. 98, clarificările sunt următoarele: Tip/model de sisteme de semaforizare sau control acces avute în vedere pentru integrare. Nu se impune un anumit producător sau model anume. Platforma mobilă trebuie să fie permită controlul inclusiv asistemelor de semaforizare și control acces integrate Nu este impusă o restricție de echipamente specifice sau protocoale. „Suprascrierea programelor de blocare” – interpretare: Această formulare face referire la posibilitatea platformei de a transmite comenzi către sistemele de control acces sau semaforizare integrate pentru a modifica comportamentul acestora, în situații de interes (incident, urgență, escortă, intervenție etc.).
Дата:
20 июн 2025, 11:21
Название вопроса:
Întrebare de clarificare – Cerința nr. 91
Вопрос:
Vă rugăm să specificați ce tipuri de rapoarte se așteaptă să fie accesibile prin aplicația mobilă, pentru a putea confirma conformitatea funcțională.
Ответ (24 июн 2025, 13:28):
Referitor la cerința nr. 91 privind disponibilitatea rapoartelor prin aplicația mobilă, se are în vedere ca aplicația să permită accesul securizat la cel puțin o serie de rapoarte orientate în principal la operarea tactică și intervenție rapidă, nu neapărat și rapoarte ce țin de analiză avansată. Tipuri de rapoarte așteptate în aplicația mobilă: 1. Rapoarte de incident:  Detalii despre evenimente detectate (tip incident, locație, ora, acțiuni declanșate automat sau manual).  Statusul investigației sau măsurilor luate. 2. Rapoarte de trafic și mobilitate:  Statistici privind fluxul rutier, viteze medii, volume de trafic pe zone/intervale.  Identificarea congestiilor sau a zonelor cu risc crescut. 3. Alerte generate automat:  Liste cu alerte în curs sau recente (vehicule de interes, comportamente anormale etc.).  Posibilitatea de a filtra după tip, locație sau prioritate. 4. Rapoarte video sumarizate (snapshot-uri, metadate):  Acces rapid la imagini asociate incidentelor, fără a necesita streaming continuu.  Evenimente corelate cu zonele de monitorizare (camere, senzori etc.). 5. Rapoarte tehnice de stare a sistemului (opțional):Informații privind funcționalitatea echipamentelor (doar pentru roluri administrative). Observații suplimentare  Nu se impune afișarea completă a tuturor rapoartelor detaliate din platforma centrală.  Interfața mobilă trebuie să fie optimizată pentru utilizare rapidă, cu informații rezumative și acționabile.  Accesul trebuie să fie filtrat pe bază de rol și permisiuni, astfel încât doar utilizatorii autorizați să vizualizeze anumite tipuri de rapoarte. Cerința nu vizează volumul complet al rapoartelor generate de sistem, ci o selecție de rapoarte relevante pentru intervenție, decizie și mobilitate operativă, în format compatibil cu afișarea pe dispozitive mobile. Platforma trebuie să permită configurarea flexibilă a acestor vizualizări, conform nevoilor autorității contractante.
Дата:
20 июн 2025, 11:21
Название вопроса:
Întrebare de clarificare – Cerința nr. 75
Вопрос:
Vă rugăm să detaliați ce înseamnă, în contextul acestei cerințe, „distribuirea sarcinilor de procesare și stocare între site-uri diferite”.
Ответ (24 июн 2025, 13:29):
Cerința nr. 75, care face referire la „distribuirea sarcinilor de procesare și stocare între site-uri diferite”, vizează capacitatea platformei de a funcționa într-o arhitectură distribuită, în care resursele de procesare (ex: analiză video, interpretare de date) și stocare (ex: înregistrări video, metadate) pot fi împărțite și gestionate în mod descentralizat între mai multe locații fizice (site-uri). În mod concret, această cerință presupune: 1. Procesare distribuită (load balancing): Platforma trebuie să permită distribuirea sarcinilor de analiză video sau detectare de evenimente către servere situate în diferite locații, pentru optimizarea resurselor și reducerea latențelor 2. Stocare distribuită: Înregistrările video și metadatele pot fi salvate în centre de date separate, în funcție de regiune, prioritate sau redundanță. 3. Failover între site-uri: Platforma trebuie să suporte toleranța la erori, adică dacă un site devine indisponibil, altul poate prelua automat procesarea/stocarea pentru a menține funcționalitatea sistemului. 4. Sistem unificat de management: Chiar dacă există mai multe site-uri distribuite geografic, acestea trebuie administrate centralizat dintr-o interfață comună, fără a afecta coerența operațională.
Дата:
20 июн 2025, 11:22
Название вопроса:
Întrebare de clarificare – Cerința nr. 89
Вопрос:
Vă rugăm să clarificați în ce constă „configurarea dinamică a resurselor”.
Ответ (24 июн 2025, 13:29):
Cerința nr. 89, referitoare la „configurarea dinamică a resurselor”, presupune ca platforma să fie capabilă să adapteze în mod flexibil și automat alocarea resurselor de sistem – cum ar fi capacitatea de procesare, memoria, lățimea de bandă, spațiul de stocare sau sarcinile între servere – în funcție de nevoile curente și de modificările contextuale din teren.
Дата:
20 июн 2025, 11:22
Название вопроса:
Întrebare de clarificare – Cerința nr. 72
Вопрос:
Vă rugăm să specificați ce tipuri de date se au în vedere în contextul „migrarea datelor din alte sisteme VMS sau de control acces către noul sistem”?
Ответ (24 июн 2025, 13:30):
Cerința privind „migrarea datelor din alte sisteme VMS sau de control acces către noul sistem” are în vedere asigurarea continuității operaționale și istoricului datelor relevante, în contextul unei tranziții către o platformă unificată modernă. Platforma trebuie să asigure mecanisme de import pentru: • Dispozitive video și configurații VMS (camere, fluxuri, zone, reguli) • Date de control acces (utilizatori, carduri, grupuri, planuri de acces) • Arhive video (în unele cazuri – prin integrare cu sisteme compatibile)
Дата:
20 июн 2025, 11:23
Название вопроса:
Întrebare de clarificare- cerința nr. 57
Вопрос:
Cu referire la cerința nr. 57, vă rugăm să clarificați dacă se consideră conformă o soluție în care analiza predictivă și raportarea se realizează prin integrarea cu un motor extern de analiză, utilizând SDK-ul proprietar al platformei VMS propuse, oferind astfel acces complet la datele relevante (fluxuri video, metadate, evenimente, alarme etc.), generarea rapoartelor fiind realizată într-un modul distinct, integrat în cadrul infrastructurii.
Ответ (24 июн 2025, 13:31):
Cerința nr. 57 vizează funcționalitățile platformei, nu a modului VMS, care este parte componenta a acesteia, prin urmare platforma trebuie sa fie capabila sa ofere acest funcțional nativ, sau prin integrare cu alte subsisteme, care asigura acest lucru intr-un mod fiabil integrat in platforma. Cerința nu impune utilizarea unui motor intern propriu pentru analiza predictivă, ci acceptă modularitatea și integrarea cu soluții terțe, atâta timp cât acestea sunt pe deplin compatibile, nu afectează coerența arhitecturii generale a sistemului și oferă beneficiarul control asupra procesului de analiză și raportare. Acest lucru este în conformitate cu abordarea deschisă și modulară prevăzută în caietul de sarcini.
Дата:
20 июн 2025, 11:23
Название вопроса:
Întrebare de clarificare- cerința nr. 50
Вопрос:
Cu referire la cerința nr. 50, vă rugăm să detaliați: a) Ce tipuri de amenințări sunt avute în vedere în contextul acestei cerințe; b) Ce se înțelege prin „proceduri de răspuns predefinite” – sunt necesare fluxuri de lucru automatizate, manuale sau hibride, și ce exemple de astfel de proceduri sunt relevante pentru proiect? c) Care sunt criteriile pentru clasificarea unui incident ca fiind major în contextul acestui sistem?
Ответ (24 июн 2025, 13:31):
1. Tipuri de amenințări avute în vedere: În contextul cerinței nr. 50, tipurile de amenințări vizate includ, dar nu se limitează la:  Amenințări de securitate fizică: acces neautorizat în perimetre protejate, vandalism, sabotaj, obiecte abandonate;  Amenințări cibernetice: tentative de acces neautorizat la platformă, interceptarea datelor transmise, atacuri DDoS sau compromiterea componentelor software;  Amenințări operaționale: defecțiuni ale infrastructurii, pierderi de comunicații, indisponibilitatea componentelor esențiale;  Amenințări în spațiul public: comportamente deviante, evenimente de panică, violență sau altercații monitorizate de platformă. 2. Proceduri de răspuns predefinite: Prin „proceduri de răspuns predefinite” se înțelege stabilirea unor scenarii automatizate, manuale sau hibride care să fie declanșate în funcție de tipul de incident detectat. 3. Criteriile de clasificarea unui incident ca ”major” sau altă clasificare, aplicate de către autoritățile responsabile nu sunt relevante din perspectiva cerințelor caietului de sarcini. Platforma trebuie să permită definirea și personalizarea criteriilor de clasificare a incidentelor, inclusiv stabilirea nivelurilor de severitate precum „Major”, „Mediu”, „Minor” sau altele, în funcție de politicile operaționale. Clasificările pot fi utilizate pentru declanșarea automată a acțiunilor, prioritizarea intervențiilor și filtrarea în rapoarte. Cerința urmărește asigurarea unui sistem robust de detectare, clasificare și reacție contextuală la evenimente, cu suport pentru definirea unor proceduri clare și eficiente de răspuns, adaptabile la riscurile specifice identificate de autoritatea contractantă.
Дата:
20 июн 2025, 11:25
Название вопроса:
Întrebare de clarificare- cerința nr.52
Вопрос:
Cu referire la cerința nr. 52 privind partajarea rapidă a informațiilor și a înregistrărilor video cu alte agenții sau autorități relevante, vă rugăm să specificați: a) În ce format(e) trebuie să fie exportate/partajate aceste informații b) Dacă există o platformă anume c) Ce nivel de detalii trebuie inclus in materialele transmise
Ответ (24 июн 2025, 13:32):
Cerința privind partajarea rapidă a informațiilor și înregistrărilor video cu alte agenții sau autorități relevante urmărește să asigure cooperarea interinstituțională eficientă, în special în contextul investigării incidentelor și asigurării ordinii publice. 1. Format(e) de export/partajare. Platforma trebuie să permită exportul datelor video și informațiilor asociate în formate standard, deschise, care să asigure:  Compatibilitate generală: MP4, AVI sau alte formate video comune;  Integritate și autenticitate: suport pentru semnătură digitală, hash criptografic sau metadate încorporate;  Documentație auxiliară: generarea automată a fișelor de incident sau rapoartelor de eveniment, în format PDF, DOCX sau XML, după caz. 2. Platformă anume: Nu este impusă o platformă specifică pentru partajare. Se solicită ca sistemul să aibă funcționalități de export și partajare configurabile, capabile să:  Transmită datele printr-o interfață securizată, dacă există o platformă de colaborare interinstituțională stabilită ulterior de beneficiar;  Permită descărcarea controlată a datelor, pe baza unor drepturi de acces;  Suporte integrare ulterioară prin API cu sisteme externe, în cazul implementării unei platforme guvernamentale pentru schimb de informații (ex. interoperabilitate prin MConnect sau sistem MAI de colaborare). 3. Nivel de detalii în materialele transmise. Informațiile partajate trebuie să includă:  Segmentul video relevant, însoțit de timestamp și detalii despre sursa camerei (ID, locație, oră);  Metadate asociate: identificatori de vehicul (număr de înmatriculare), descrierea obiectului, locație GPS, comportamente detectate etc.;  Contextul evenimentului: tipul incidentului, scenariul declanșator, rezumat narativ al secvenței (dacă e disponibil);  Loguri de sistem: cine a exportat materialul, când, și prin ce mecanism. Platforma trebuie să faciliteze exportul rapid, securizat și complet documentat al înregistrărilor video și metadatelor asociate, fără impunerea unui format sau platforme închise, respectând cerințele de interoperabilitate și trasabilitate stabilite de autoritatea contractantă.
Дата:
20 июн 2025, 11:25
Название вопроса:
Întrebare de clarificare- cerința nr. 44
Вопрос:
Cu privire la cerința nr. 44 privind generarea de rapoarte personalizabile care să includă grafice, diagrame și statistici privind activitatea din trafic și starea sistemului, vă rugăm să specificați: Ce nivel minim de detaliu trebuie să fie disponibil în platformă
Ответ (24 июн 2025, 13:32):
Cerința privind generarea de rapoarte personalizabile vizează oferirea unor instrumente vizuale și analitice care să sprijine autoritatea contractantă în monitorizarea activității din trafic, evaluarea performanței sistemului și luarea deciziilor operative sau strategice. Nivelul minim de detaliu care trebuie să fie disponibil în platformă include: 1. Indicatori privind activitatea din trafic:  Număr de vehicule detectate (zilnic/lunar/anual);  Distribuție pe categorii (autoturisme, camioane, motociclete etc.);  Tendințe de trafic pe zone și intervale orare;  Număr și tip de încălcări rutiere detectate (viteză, semafor, oprire neregulamentară etc.);  Hărți de căldură privind densitatea traficului. 2. Statistici privind starea echipamentelor și a platformei:  Starea de funcționare a camerelor (activ/inactiv/eroare);  Disponibilitatea rețelei și a componentelor server (uptime, alerte, notificări);  Loguri de evenimente tehnice și operaționale;  Alarme și incidente generate, distribuite pe severitate și tip. 3. Funcționalități vizuale și de personalizare:  Posibilitatea de a genera grafice și diagrame (ex: grafice de tip bară, linie, radial, histograme);  Selectarea intervalului de timp (zilnic, săptămânal, lunar, personalizat);  Filtrare pe locație, tip de incident, cameră sau senzor;  Export în formate standard: PDF, Excel, CSV, PNG. Platforma trebuie să permită generarea de rapoarte detaliate și configurabile, care să includă indicatori operaționali și tehnici esențiali pentru evaluarea performanței sistemului și a traficului rutier, cu posibilitatea de vizualizare grafică și export în formate multiple. Acest nivel de detaliu este necesar pentru a sprijini atât activitatea curentă a structurilor de ordine publică, cât și deciziile de optimizare a infrastructurii și intervenției.
Дата:
20 июн 2025, 11:26
Название вопроса:
Întrebare de clarificare- cerința nr. 32
Вопрос:
Cu referire la cerința nr. 32 privind suportul nativ pentru integrarea cu soluții terțe de reprezentare geografică (GIS MAP), vă rugăm să specificați: a) În cazul în care o platformă propusă acoperă majoritatea specificațiilor solicitate (ex. 9 din 10 puncte enumerate), dar nu poate asigura unul dintre ele, se va acorda punctaj proporțional în cadrul evaluării tehnice (din totalul celor 10 puncte alocate)? b) Se consideră acceptabilă implementarea parțială a funcționalităților enumerate dacă există posibilitatea integrării ulterioare a punctului lipsă în perioada de implementare sau întreținere extinsă?
Ответ (24 июн 2025, 13:32):
Cerința nr. 32 prevede ca platforma să ofere suport nativ pentru integrarea cu soluții terțe GIS (sisteme de hărți digitale), pentru a permite o reprezentare geografică avansată a datelor colectate și a evenimentelor monitorizate. 1. Referitor la punctajul proporțional în evaluarea tehnică:  Evaluarea tehnică se realizează în baza criteriilor specificate expres în documentația de atribuire, conform metodologiei de punctare stabilite.  Dacă în documentul de evaluare NU este prevăzut explicit un sistem de punctaj proporțional pentru cerințele tehnice parțial îndeplinite, atunci această abordare nu se aplică automat.  În lipsa unei prevederi explicite, cerințele declarate obligatorii (inclusiv cele de tip „suport nativ”) trebuie îndeplinite integral pentru a fi considerate conforme. 2. Referitor la acceptabilitatea implementării parțiale cu completare ulterioară: Pentru a asigura tratament egal și nediscriminatoriu, platforma propusă trebuie să asigure din start suportul nativ pentru funcționalitățile esențiale menționate în cerință. Implementarea parțială, cu completări ulterioare în perioada de implementare sau întreținere extinsă, poate fi acceptată doar dacă este prevăzută explicit această posibilitate în caietul de sarcini sau în documentația de achiziție. În caz contrar, o astfel de abordare ar putea favoriza anumite soluții care nu îndeplinesc inițial cerința integrală, ceea ce ar contraveni principiului transparenței și concurenței loiale. În absența unei prevederi exprese în caietul de sarcini privind acordarea unui punctaj proporțional sau acceptarea implementării ulterioare a funcționalităților lipsă, cerința nr. 32 trebuie considerată a fi obligatorie și complet aplicabilă în momentul ofertei. Recomandarea este ca ofertanții să prezinte o soluție care acoperă toate punctele menționate în cerință pentru a evita riscul de neconformitate.
Дата:
20 июн 2025, 11:26
Название вопроса:
Întrebare de clarificare- cerința nr. 26
Вопрос:
Cu referire la cerința nr. 26 privind gestionarea traficului rutier și infrastructură inteligentă, vă rugăm să specificați: a) Ce tip de echipamente, semafoare, bariere sau senzori sunt deja în exploatare în infrastructura clientului și care sunt protocoalele utilizate? b) Se acceptă realizarea integrării și configurării acestor funcționalități în cadrul perioadei de implementare și testare prevăzute (primele 2 luni), în cazul în care soluția de bază permite integrarea cu sisteme de trafic pe bază de protocoale deschise și standardizate?
Ответ (24 июн 2025, 13:33):
Cu mențiunea că cerința este una opțională expunem că: Întrebările formulate reflectă o interpretare eronată a cerinței din documentația de atribuire. Menționăm că cerința nr. 26 nu se referă la posibilitatea de a realiza integrarea în viitor, ci solicită în mod explicit ca platforma ofertată să includă nativ integrări deja realizate, aplicabile și funcționale, fără a necesita dezvoltări ulterioare, module adiționale sau personalizări care ar genera costuri și riscuri suplimentare. Prin urmare, nu este relevant în acest context ce tipuri de echipamente sunt deja în exploatare la nivelul infrastructurii beneficiarului, și nici nu este solicitată realizarea ulterioară a integrărilor în perioada de implementare, chiar dacă soluția teoretic permite astfel de extensii. Această cerință are ca scop asigurarea caracterului matur și dovedit al soluției propuse, eliminând riscurile de nefuncționare, întârzieri sau creșteri de costuri în faze ulterioare.
Дата:
27 июн 2025, 17:16
Название вопроса:
Cu referinta la cerintele nr.311/312:
Вопрос:
Vă rugăm să clarificați dacă, în cadrul evaluării ofertelor, se va lua în considerare costul total de proprietate (TCO) al soluției propuse pe o perioadă extinsă (ex: 10 ani), având în vedere că documentația nu menționează: • costurile viitoare pentru dezvoltări funcționale suplimentare, • costurile licențelor adiționale, • costurile de mentenanță după perioada minimă obligatorie (3 sau 5 ani). Totodată, considerăm că punctajul alocat extinderii perioadei de suport (diferență de doar 45 puncte între 3 și 5 ani) nu reflectă suficient importanța acestei componente în asigurarea continuității operaționale. Prin urmare, solicităm: 1. Introducerea unui criteriu distinct de evaluare privind TCO sau obligativitatea declarării costurilor anuale post-garanție. 2. Alocarea unui punctaj mai consistent pentru suportul extins și costurile recurente reduse, în vederea unei evaluări realiste și sustenabile, de exemplu 100 puncte daca oferta asigura servicii de support si garantie pentru 5 ani, fata de 3 standard.
Ответ (28 июн 2025, 19:22):
Autoritatea contractantă precizează că evaluarea ofertelor se va realiza exclusiv în baza criteriilor și factorilor de evaluare descriși în documentația de atribuire, conform cadrului legal aplicabil, fără includerea unor criterii suplimentare sau modificarea celor existente. În acest sens, nu este prevăzută introducerea unui criteriu distinct privind costul total de proprietate (TCO) sau declararea obligatorie a costurilor recurente post-garanție. Evaluarea se va realiza în baza valorii ofertate și a punctajului aferent perioadei de suport, astfel cum este detaliat în documentație. Totodată, structura punctajului alocat perioadei de suport și garanție reflectă echilibrul stabilit de autoritate între nevoia de continuitate operațională și bugetul disponibil.
Дата:
27 июн 2025, 17:17
Название вопроса:
Clarificare privind cerințe tehnice
Вопрос:
Având în vedere faptul că mai multe cerințe tehnice (ex: 238, 239, 240, 241, 245, 266) corespund integral cu specificațiile Irisity IRIS+ (https://docs.irisity.com/iris-plus-documentation/iristm-architecture-and-engineering), vă rugăm să confirmați dacă: 1. Aceste cerințe reflectă o funcționalitate esențială si este obligatorie, fără de care nu pot fi atinse obiectivele proiectului, sau 2. Pot fi considerate cerințe opționale, pentru care pot fi acordat un punctaj tehnic suplimentare în cazul în care sunt îndeplinite integral, iar soluțiile alternative care oferă funcționalități echivalente sunt acceptate. Această clarificare este importantă pentru a permite participarea unei game mai largi de operatori economici și pentru a asigura respectarea principiului concurenței loiale.
Ответ (28 июн 2025, 19:24):
Autoritatea contractantă precizează că cerințele menționate sunt opționale, fapt indicat explicit în documentația de atribuire. Vă rugăm să consultați cu atenție structura cerințelor și grila de evaluare tehnică. Îndeplinirea acestora nu este obligatorie și nu condiționează eligibilitatea ofertei.
Дата:
27 июн 2025, 17:18
Название вопроса:
Cu referinta la cerinta cu nr.5 din caietul de sarcini
Вопрос:
Vă rugăm să confirmați dacă cerința referitoare la dezvoltarea „nativă” a tuturor modulelor de către un singur producător este una obligatorie, sau dacă pot fi acceptate și soluții alternative care îndeplinesc toate cerințele funcționale și tehnice, dar sunt construite pe o arhitectură modulară, cu componente provenite de la furnizori diferiți, integrate oficial. Considerăm că această cerință, în forma actuală, poate limita participarea unor operatori economici care oferă soluții mature, sigure și perfect interoperabile, doar pentru că nu provin de la un unic vendor. În realitate, majoritatea soluțiilor software moderne sunt compuse din module dezvoltate distinct, chiar și în cazul celor considerate „nativ unificate”. Totodată, există riscul ca această formulare să favorizeze artificial anumite produse „pseudo-nativ”, fără beneficii tehnice evidente, în detrimentul altora care, deși compuse, oferă funcționalitate superioară și flexibilitate. Prin urmare, rugăm respectuos să reevaluați posibilitatea de a trata această cerință ca opțională, cu acordarea unui punctaj suplimentar sau evitarea termenului „nativ”, pentru a permite participarea tuturor soluțiilor care dovedesc interoperabilitate, suport official de la producator și acoperire completă a funcționalităților solicitate.
Ответ (28 июн 2025, 19:26):
Autoritatea contractantă precizează că cerința nr. 5 este una opțională, așa cum este indicat expres în documentația de atribuire. Prin urmare, neîndeplinirea acestei cerințe nu conduce la descalificarea ofertei și nu afectează eligibilitatea acesteia. Totodată, această cerință este evaluabilă în cadrul grilei de punctaj tehnic, oferind un avantaj competitiv proporțional ofertelor care pot demonstra o arhitectură unificată, dar fără a exclude soluțiile compuse sau multi-vendor, care dovedesc integrare oficială, interoperabilitate completă și suport contractual unitar. Vă încurajăm să analizați cu atenție clasificarea cerințelor în documentație (obligatorii vs. evaluabile) și să formulați propunerea tehnică în consecință, prezentând clar modul în care sunt acoperite cerințele funcționale, indiferent de arhitectura aleasă.
Дата:
27 июн 2025, 17:18
Название вопроса:
Referitor la cerința din punctul 213 privind integrarea nativă cu camerele Motorola BodyCam
Вопрос:
vă rugăm să precizați: 1. Care sunt modelele exacte de echipamente Motorola pentru care se solicită compatibilitate? 2. Dacă pot fi considerate conforme și soluțiile care realizează integrarea completă prin SDK oficial sau protocoale standard deschise (ex: ONVIF), chiar dacă nu dispun de un driver „nativ” preexistent în sistemul ofertat. Menționăm că acceptarea acestor alternative ar permite participarea legală și echitabilă a unor operatori economici care pot livra o soluție complet funcțională prin metode standardizate și oficiale, fără a compromite cerințele tehnice sau interoperabilitatea. Această abordare ar contribui la respectarea principiului concurenței loiale, evitând limitarea nejustificată a accesului altor soluții compatibile și mature la procedura de achiziție.
Ответ (28 июн 2025, 19:27):
Autoritatea contractantă precizează că cerința nr. 213 este una opțională, conform structurii indicate în documentația de atribuire. Modelul vizat este din seria Motorola VB400, aflat în dotarea beneficiarului. Totodată, se acceptă ca valabilă și conformă integrarea realizată prin SDK oficial furnizat de producător sau prin protocoale deschise standardizate (ex. ONVIF, REST API), cu condiția ca această integrare să asigure funcționalitatea completă descrisă în specificațiile tehnice și să nu impună costuri suplimentare pentru autoritatea contractantă. Vă rugăm să consultați cu atenție grila de evaluare și caracterul obligatoriu/opțional al cerințelor tehnice, iar în cazul în care este necesară clarificarea modalității de demonstrare a compatibilității, aceasta poate fi formulată în termenul prevăzut de procedură.
Дата:
28 июн 2025, 11:20
Название вопроса:
Clarificare privind cerința nr. 12 – suport multilingv
Вопрос:
Având în vedere că platforma conține multiple componente funcționale, inclusiv module cu interfețe administrative și tehnice (ex: configurare sisteme, setări, management utilizatori), vă rugăm să confirmați dacă este acceptabil ca doar interfața operațională principală (frontend-ul) să ofere suport multilingv (inclusiv română și engleză), iar restul componentelor, să fie livrate în limba engleză sau altă limbă de circulație internațională. Această abordare ar asigura respectarea cerinței de accesibilitate fără a introduce constrângeri nejustificate asupra componentelor tehnice secundare.
Ответ (28 июн 2025, 19:29):
Autoritatea contractantă confirmă că scopul cerinței nr. 12 privind suportul multilingv este de a asigura accesibilitate și utilizare eficientă a platformei de către operatorii autorizați, în special în ceea ce privește interfața operațională principală (frontend-ul). Prin urmare, se consideră conformă o soluție în care doar interfața destinată utilizatorilor finali (frontend) este disponibilă în limba română și engleză, iar componentele administrative și tehnice (ex: panouri de configurare, interfețe pentru administratori de sistem, module SDK/API) pot fi livrate în limba engleză sau altă limbă de circulație internațională. Această abordare este acceptabilă, cu condiția ca funcționalitățile de bază ale platformei să poată fi utilizate integral în limba română de către personalul operațional desemnat.
Дата:
28 июн 2025, 12:00
Название вопроса:
5.5 Workflow Management
Вопрос:
Considering the technical requirements outlined in section 5.5 of the Terms of Reference, we observe that certain specifications appear to align natively only with the combined functionalities of Milestone XProtect and Prismatic.io. As currently described, we have not identified other commercially available solutions that provide the same level of direct compatibility. In this context, we kindly request confirmation as to whether it is acceptable to propose an equivalent solution that, through dedicated development and tailored integration, will fully comply with the functional requirements specified in the documentation.
Ответ (28 июн 2025, 19:30):
Autoritatea contractantă precizează că cerințele din secțiunea 5.5 sunt formulate în raport cu necesitățile operaționale concrete ale proiectului și nu vizează un anumit producător sau combinație de produse. Se acceptă prezentarea unei soluții echivalente, cu condiția ca aceasta să fie o soluție matură, testată în scenarii reale de utilizare, care să asigure în mod demonstrabil respectarea tuturor cerințelor funcționale minime obligatorii prevăzute în documentație. Soluțiile propuse trebuie să fie complet funcționale, să asigure stabilitate, scalabilitate și interoperabilitate în condiții reale de exploatare, iar metodele de integrare sau dezvoltare dedicate trebuie să fie bine documentate, susținute de producător și prezentate clar în propunerea tehnică.
Дата:
28 июн 2025, 12:26
Название вопроса:
Clarification – Section 5.1 – Road Traffic Analysis Component
Вопрос:
Considering the technical requirements described in section 5.1 of the Terms of Reference, we understand that these align with the functionalities provided by Milestone in combination with the Traffic Scanner ANPR solution (https://www.milestonesys.com/technology-partner-finder/infoproget-srl/traffic-scanner-anpr-software-/). In this context, we kindly ask you to confirm whether it is acceptable to propose a custom-developed solution, tailored and adapted to meet all the functional and technical requirements set forth in the documentation.
Ответ (28 июн 2025, 19:31):
Autoritatea contractantă precizează că cerințele tehnice din secțiunea 5.1 sunt definite pe baza necesităților funcționale ale proiectului și nu se referă la un produs anume sau la un partener tehnologic specific. Este acceptabilă ofertarea unei soluții echivalente, cu condiția ca aceasta să fie o soluție matură, cu funcționalitate demonstrabilă, care să asigure integral îndeplinirea cerințelor minime obligatorii prevăzute în documentație. Soluția propusă trebuie să fie complet funcțională, să asigure corecta identificare, analiză și clasificare a traficului rutier, iar în cazul în care se bazează pe dezvoltări proprii sau integrări dedicate, acestea trebuie să fie clar descrise și documentate în propunerea tehnică.
Дата:
28 июн 2025, 12:37
Название вопроса:
Correlation of requirements – Items 13, 16, 123 in the context of requirement 4
Вопрос:
Please confirm whether requirements no. 13, 16, and 123—concerning unified audit logging, centralized access rights management, and user privilege control—are intended to apply at platform level, as cross-cutting functionalities, within the scope of requirement no. 4 related to the unified administration interface.
Ответ (29 июн 2025, 07:14):
Autoritatea contractantă confirmă că cerințele nr. 13, 16 și 123 se referă la funcționalități transversale aplicabile la nivel de platformă, și trebuie implementate unificat, prin intermediul interfeței centrale de administrare prevăzute în cerința nr. 4. Astfel: • Cerința nr. 13 (audit logging unificat), • Cerința nr. 16 (management centralizat al drepturilor de acces), • și Cerința nr. 123 (controlul privilegiilor utilizatorilor), trebuie să fie parte integrantă a infrastructurii de administrare comună a platformei, oferind o vizibilitate și un control unificat asupra întregului sistem, indiferent de componentele individuale (VMS, analiză video, modul trafic, mobile etc.). Această abordare este esențială pentru:  asigurarea unei administrări eficiente și coerente,  evitarea fragmentării managementului de securitate,  și susținerea principiilor de trasabilitate, responsabilitate și conformitate. Se acceptă utilizarea unor subsisteme distincte, cu condiția ca acestea să fie integrate într-un panou unic de control care centralizează logica de administrare, monitorizare și audit.
Дата:
28 июн 2025, 13:49
Название вопроса:
Buget
Вопрос:
Am analizat în detaliu cerințele din documentația tehnică și observăm că proiectul include foarte multe componente, funcționalități complexe și integrări care necesită dezvoltări speciale. În același timp, bugetul alocat pare a fi mult mai mic decât costul real pentru o soluție completă care să respecte toate cerințele. În acest context, dorim să întrebăm dacă, după depunerea ofertelor, există posibilitatea ca unele cerințe sau cantități (ex. module, licențe) să fie ajustate, astfel încât să ne putem încadra în buget și să livrăm o soluție viabilă și funcțională. Această clarificare ne-ar ajuta să înțelegem mai bine cum să construim oferta și ce opțiuni sunt posibile.
Ответ (28 июн 2025, 19:33):
Autoritatea contractantă confirmă că cerințele nr. 13, 16 și 123 se referă la funcționalități transversale aplicabile la nivel de platformă, și trebuie implementate unificat, prin intermediul interfeței centrale de administrare prevăzute în cerința nr. 4. Astfel: • Cerința nr. 13 (audit logging unificat), • Cerința nr. 16 (management centralizat al drepturilor de acces), • și Cerința nr. 123 (controlul privilegiilor utilizatorilor), trebuie să fie parte integrantă a infrastructurii de administrare comună a platformei, oferind o vizibilitate și un control unificat asupra întregului sistem, indiferent de componentele individuale (VMS, analiză video, modul trafic, mobile etc.). Această abordare este esențială pentru:  asigurarea unei administrări eficiente și coerente,  evitarea fragmentării managementului de securitate,  și susținerea principiilor de trasabilitate, responsabilitate și conformitate. Se acceptă utilizarea unor subsisteme distincte, cu condiția ca acestea să fie integrate într-un panou unic de control care centralizează logica de administrare, monitorizare și audit.
Дата:
29 июн 2025, 11:08
Название вопроса:
clarificare eronata
Вопрос:
Stimata Autoritate, rugam clarificarea repetata la întrebarea aferenta bugetului. "dorim să întrebăm dacă, după depunerea ofertelor, există posibilitatea ca unele cerințe sau cantități (ex. module, licențe) să fie ajustate, astfel încât să ne putem încadra în buget și să livrăm o soluție viabilă și funcțională."
Ответ (29 июн 2025, 11:18):
Cerem scuze, a fost eronat expus raăspunsul anterior. Conform Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, procesul de achiziții publice este guvernat de principii precum transparența, concurența, eficiența utilizării fondurilor publice și conformitatea cu cerințele stabilite în documentația de atribuire. În ceea ce privește posibilitatea ajustării cerințelor sau cantităților după depunerea ofertelor, legea impune reguli stricte pentru a preveni modificările arbitrare care ar putea afecta concurența sau obiectivele achiziției. Orice ajustare a cerințelor sau cantităților trebuie să respecte principiul transparenței și să nu dezavantajeze alți ofertanți. Modificările substanțiale care schimbă obiectul contractului sau condițiile esențiale pot duce la anularea procedurii de achiziție. Autoritatea contractantă este constrânsă de bugetul alocat, iar orice ajustare a cerințelor sau cantităților trebuie să se încadreze în aceste limite financiare.
Дата:
30 июн 2025, 09:14
Название вопроса:
Intrebarea de clarificare la cerinta nr.299
Вопрос:
Enumerati va rog tipurile fluxurilor de lucru necesare si ce trebuie sa contina acestea? Conform cerintelor extrase din caiet vedem doua variante cantitative: sunt necesare 10 fluxuri de lucru generice sau cantitatea necesara este de 20 fluxuri diferite?
Ответ (30 июн 2025, 09:33):
Cerința nr. 299 se referă la capacitatea funcțională a platformei de a susține declanșarea și execuția unor fluxuri de lucru configurabile, fără limitări sau constrângeri artificiale, în baza evenimentelor înregistrate din orice sursă integrată — inclusiv camere, senzori, alarme, sau alerte manuale. Platforma este destinată securității în trafic și menținerii ordinii publice, domenii care implică scenarii diverse și imprevizibile. În acest sens, nu se stabilește un număr fix de fluxuri predefinite. În schimb, se impune ca sistemul să permită crearea, ajustarea și administrarea unui număr nelimitat de fluxuri de lucru, cu structură în pași, stări și acțiuni automate, potrivit cerințelor operaționale ale beneficiarului. Exemple orientative de fluxuri pot include, dar fara a se limita la: gestionarea incidentelor rutiere, procesarea alertelor ANPR, răspuns la comportamente suspecte detectate video, coordonarea echipelor de intervenție, escaladarea alarmelor critice, etc.
Дата:
30 июн 2025, 09:21
Название вопроса:
Cerinte 5.1. Componenta de analiză a traficului rutier.
Вопрос:
Rugam sa clarificați daca platforma, în special componenta 5.1 presupune ca trebuie sa fie integrata cu camerele existente? aceasta presupune ca trebuie sa facem integrarea cu camerile actuale si sa extragem toate evenimentele? sau se permite sa facem procesare centralizata pe hardware-ul vostru. Dar aveti canale si capacitate sa aduceti tot traficul intr-un singur server? Acest modul intelegem corect ca trebuie sa ofere o interfata pentru vizualizarea incalcarilor sau toate traversarile inregistrate pe camera? care este numarul estimativ de evenimente inregistrate pe o camera?
Ответ (30 июн 2025, 09:43):
În ceea ce privește componenta 5.1 – Analiza traficului rutier, este important de subliniat că soluția ofertată trebuie să răspundă unor cerințe tehnice clare și să asigure o integrare eficientă cu infrastructura existentă, fără a impune constrângeri artificiale privind producătorul camerelor sau metodele de conectare. Conform specificațiilor din documentația de atribuire, sistemul trebuie să includă, în mod obligatoriu, posibilitatea de preluare a evenimentelor de la cel puțin 125 de camere specializate, utilizând un model de procesare server-based, ceea ce implică o arhitectură scalabilă, cu resurse hardware dedicate, capabilă să suporte în timp real analiza și interpretarea datelor video provenite din teren. Soluția propusă trebuie, de asemenea, să fie compatibilă cu protocoale standardizate (precum ONVIF, RTSP sau altele echivalente), permițând preluarea evenimentelor de la camerele existente din infrastructura beneficiarului. Nu se solicită o integrare nativă cu un anumit model de cameră, ci este necesară capacitatea platformei de a lucra cu dispozitive conforme standardelor din industrie, ceea ce asigură o deschidere largă pentru tehnologii variate. Mai mult, soluția trebuie să fie deschisă la integrare, oferind un set complet de API-uri pentru interconectare cu alte componente ale sistemului sau aplicații externe. În situațiile în care integrarea cu surse de date existente presupune adaptări, trebuie să fie posibilă realizarea de dezvoltări custom, cu respectarea arhitecturii generale și fără a afecta interoperabilitatea. Un alt element esențial este ca această componentă funcțională să fie matură, testată în timp, utilizată în scenarii reale, și să poată furniza vizibilitate completă și trasabilitate a evenimentelor legate de trafic. Platforma trebuie să asigure nu doar detectarea și semnalarea incidentelor (accidente, abateri de la reguli, staționări neautorizate etc.), ci și înregistrarea tuturor traversărilor (car passing), pentru a constitui o bază de analiză detaliată și intervenție rapidă. În concluzie, se așteaptă o soluție tehnologică completă, interoperabilă, deschisă și dovedită în teren, capabilă să integreze eficient informațiile din sistemele de supraveghere video și să transforme datele brute în informații valoroase pentru autoritățile de control al traficului și menținerea ordinii publice.
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.