Выберите тип процедуры
1
Период разъяснений
с
18.06.2025 10:32
по 30.06.2025 10:00
по 30.06.2025 10:00
осталось 9 дней
2
Подача предложений
с
30.06.2025 10:00
по 04.07.2025 10:00
по 04.07.2025 10:00
3
Аукцион
не будет использоваться
4
Оценка
5
Контракт
Статус
Период разъяснений
Оценочная стоимость без НДС
1 250 000 MDL
Период уточнений:
18 июн 2025, 10:32 - 30 июн 2025, 10:00
Подача предложений:
30 июн 2025, 10:00 - 4 июл 2025, 10:00
Техническая служба поддержки для поставщиков:
(+373) 79999801
Данная процедура проводится без электронного аукциона. Ваша оферта является окончательной и должна содержать весь список необходимых документов.
Подписаться невозможно
в период Период разъяснений
Echipament de control de securitate al bagajelor, coletelor, mărfii
Информация о заказчике
Наименование
Фискальный код/IDNO
Адрес
2065, MOLDOVA, mun.Chişinău, locality, N. Starostenco nr.30
Веб сайт
---
Контактное лицо
Данные о закупке
Дата создания
18 июн 2025, 10:30
Дата последних изменений
18 июн 2025, 11:26
Achizitii.md ID
21434790
MTender ID
CPV
38500000-0 - Aparate de control şi de testare
Тип процедуры
Открытый торг
Критерии присуждения
Самая низкая цена
Источники финансирования
Список лотов
Лот № 1 - Echipament de control de securitate al bagajelor, coletelor, mărfii
Бюджет: 1250000.0 MDL
Активный
Документы процедуры закупок
Дата:
18 июн 2025, 11:26
Название вопроса:
Termenul de plata
Вопрос:
Buna ziua,
In anunțul de participare este indicat termenul de livrare a bunului, va rog sa specificati si care va fi termenul de plata?
Multumim
Ответ (18 июн 2025, 15:01):
Bună ziua.
În contractul de achiziție publică va fi indicat:
"prin virament, în termen de pînă la 10 zile bancare din data livrării bunurilor și prezentarea facturii fiscale"
Дата:
19 июн 2025, 15:16
Название вопроса:
Cerință menționată în Anexa nr. 1 la Anunțul de participare:
Вопрос:
1. Standarde industriale curente:
Majoritatea producătorilor consacrați de echipamente cu raze X livrează sisteme cu tunel având dimensiuni ușor variabile, în intervalul:
o Lățime: 750–760 mm
o Înălțime: 550–560 mm
2. Restricție nejustificată:
Solicitarea unei dimensiuni fixe (exact 750 x 550 mm) este atipică pentru această clasă de echipamente și restrânge artificial competiția, excluzând echipamente echivalente sau superioare din punct de vedere tehnic și calitativ.
3. Impact asupra competiției și bugetului:
Limitarea la aceste valori fixe reduce posibilitatea de a primi oferte competitive, cu echipamente performante și la un preț avantajos, afectând eficiența achiziției.
Solicitare de clarificare:
Având în vedere cele de mai sus, vă rugăm să acceptați și echipamentele care dispun de un tunel cu dimensiuni cuprinse între:
• Lățime: 750 ÷ 760 mm
• Înălțime: 550 ÷ 560 mm
Astfel, se asigură o mai largă participare la licitație și selecția unor soluții tehnice moderne, conforme și eficiente.
Ответ (20 июн 2025, 14:43):
Dimensiunile specificate ale tunelului (750 mm lățime și 550 mm înălțime) au fost determinate în baza unei analize tehnico-funcționale aplicabile fluxurilor existente și echipamentelor complementare deja aflate în exploatare.
Aceste dimensiuni permit manipularea eficientă și standardizată a bagajelor/coletelor și sunt optimizate pentru spațiile disponibile în amplasamentele vizate.
Din acest motiv, solicitarea unor valori fixe nu reprezintă o restricție, ci o condiție tehnică necesară de compatibilitate operațională.
Prin urmare, cerința rămâne neschimbată.
Дата:
19 июн 2025, 15:17
Название вопроса:
Clarificare privind înălțimea transportorului cu bandă
Вопрос:
Cerință menționată în Anexa nr. 1 la Anunțul de participare:
Înălțimea transportorului cu bandă de la nivelul podelei: Nu mai puțin de 750 mm
1. Valori industriale uzuale:
Majoritatea producătorilor consacrați de echipamente cu raze X construiesc sisteme cu transportor la o înălțime standard de 800 mm, cu o toleranță tipică de ±10%, ceea ce înseamnă o plajă de valori între 720 mm și 880 mm.
2. Performanță tehnică neafectată:
O variație a înălțimii între 720 mm și 880 mm nu influențează negativ performanțele de scanare ale echipamentului, nici siguranța sau confortul în exploatare.
3. Ergonomie și manipulare neafectate:
Înălțimea transportorului cu bandă în acest interval nu generează dificultăți la manipularea sau așezarea bagajelor, coletelor ori mărfurilor.
4. Restricție nejustificată:
Impunerea unei valori minime de 750 mm restrânge participarea la procedură și exclude echipamente conforme, care ar putea oferi performanțe superioare.
5. Impact asupra concurenței:
Limitarea nejustificată a înălțimii transportorului poate reduce competitivitatea licitației, afectând selecția celei mai bune oferte tehnico-economice.
________________________________________
Solicitare de clarificare:
Vă rugăm să modificați cerința tehnică privind înălțimea transportorului cu bandă după cum urmează:
„Înălțimea transportorului cu bandă de la nivelul podelei: 800 mm ±10% (adică între 720 mm și 880 mm)”
Ответ (20 июн 2025, 14:41):
Înălțimea minimă de 750 mm a transportorului a fost stabilită pentru asigurarea alinierii cu platformele adiacente existente și pentru menținerea ergonomiei postului de lucru, în conformitate cu normele privind sănătatea și securitatea muncii.
Acceptarea unui interval extins ar putea genera neconformități funcționale și costuri suplimentare de adaptare a infrastructurii.
Cerința se menține conform valorii specificate.
Дата:
19 июн 2025, 15:17
Название вопроса:
Clarificare privind cerința de rezoluție a firului (41 AWG)
Вопрос:
Cerință menționată în Anexa nr. 1 la Anunțul de participare:
Rezoluția firului: Nu mai puțin de 41 AWG
________________________________________
Observații:
1. Lipsa de claritate a cerinței:
Nu este precizat în mod explicit dacă se solicită o rezoluție standard sau o rezoluție tipică de 41 AWG. Ambiguitatea poate genera interpretări diferite și duce la excluderea unor echipamente conforme.
2. Practici curente ale producătorilor:
Echipamentele similare, furnizate de producători consacrați, cu tuneluri de 750÷760 mm (lățime) x 550÷560 mm (înălțime) și generatoare de 160 kV, oferă în mod uzual rezoluție fir tipică de 41 AWG, dar nu întotdeauna standard.
3. Impact tehnic nul:
Rezoluția fir tipică de 41 AWG este perfect funcțională și nu afectează performanța echipamentului în procesul de scanare, detecție sau analiză a obiectelor scanate.
4. Limitare nejustificată a competiției:
Solicitarea unei rezoluții standard fixe, fără acceptarea valorii tipice, restrânge participarea operatorilor economici care pot furniza echipamente de calitate, conforme sau superioare celor solicitate.
________________________________________
Solicitare de clarificare:
Având în vedere cele expuse, vă rugăm să confirmați că este acceptabilă și ofertarea echipamentelor care asigură o rezoluție fir tipică de 41 AWG, cu menținerea tuturor celorlalți parametri de performanță tehnică.
De asemenea, recomandăm reformularea cerinței din Anexa 1 după cum urmează:
„Rezoluția firului: Tipică 41 AWG”
Această clarificare va permite participarea echipamentelor conforme cu uzanțele tehnice internaționale, fără impact negativ asupra calității sau siguranței procesului de control.
Ответ (20 июн 2025, 14:40):
Menționăm că rezoluția firului de **cel puțin 41 AWG** este solicitată ca **valoare garantată (standard)**, nu doar tipică, pentru a asigura reproductibilitatea performanțelor în condiții standardizate de testare și validare.
Diferența între o valoare tipică și una standard este esențială în contextul evaluării comparative obiective.
Cerința rămâne valabilă în forma sa actuală.
Дата:
19 июн 2025, 15:17
Название вопроса:
Clarificare privind tensiunea generatorului cu raze X (160 kV)
Вопрос:
Cerință menționată în Anexa nr. 1 la Anunțul de participare:
Generator de raze X: Nu mai puțin de 160 kV
________________________________________
Observații:
1. Practică uzuală în industrie:
Producătorii consacrați de echipamente cu raze X instalează frecvent generatoare de 160 kV, dar le setează să funcționeze la o tensiune de operare mai mică (ex: 150 kV), pentru a optimiza durabilitatea și eficiența.
2. Avantaje tehnice și funcționale:
Operarea generatorului sub tensiunea maximă:
o Crește durata de viață a echipamentului;
o Reduce emisiile de radiații, crescând siguranța în exploatare;
o Menține performanțele tehnice solicitate (claritate, penetrare, contrast) la nivel optim, în regim de funcționare standard.
3. Respectarea cerințelor de imagine:
Chiar și la 150 kV, echipamentul propus asigură toate performanțele imagistice menționate în Anexa nr. 1.
4. Conformitate cu reglementările de siguranță:
Operarea la tensiune mai redusă reduce doza de radiație emisă, respectând limitele impuse de standardele europene și internaționale (ex: ≤ 1 μSv/h la 10 cm de suprafața echipamentului).
________________________________________
Solicitare de clarificare:
Vă rugăm să confirmați acceptarea echipamentelor care utilizează un generator de 160 kV setat să funcționeze la 150 kV, cu condiția ca:
• Parametrii imagistici ceruți (penetrare, claritate, rezoluție) să fie îndepliniți în totalitate;
• Să fie respectate cerințele de siguranță și normele de radiație aplicabile.
Această flexibilitate va permite ofertarea unor soluții tehnice moderne, conforme și sustenabile din punct de vedere al durabilității și siguranței.
Ответ (20 июн 2025, 14:38):
Tensiunea minimă de 160 kV face referire la **valoarea efectivă de funcționare** a generatorului, nu doar la capacitatea constructivă maximă. Aceasta este necesară pentru a atinge specificațiile de penetrare și contrast impuse, în condiții constante de operare.
Reducerea tensiunii nominale de operare sub valoarea solicitată poate influența negativ performanța imagistică în cazul obiectelor dense sau greu penetrabile.
Cerința tehnică rămâne nemodificată.
Дата:
19 июн 2025, 15:18
Название вопроса:
Clarificare privind sistemul de operare al echipamentelor cu raze X
Вопрос:
Cerință menționată în Anexa nr. 1 la Anunțul de participare:
Sistem de operare: Similar sau mai performant - Windows 10 pe 64 de biți
________________________________________
Observații:
1. Interacțiunea cu utilizatorul:
Operatorul echipamentului interacționează exclusiv cu interfața grafică dezvoltată de producătorul echipamentului, nu cu sistemul de operare în sine. Astfel, sistemul de operare nu influențează în mod direct utilizarea echipamentului.
2. Superioaritatea sistemului de operare LINUX în mediul industrial:
LINUX este larg utilizat în aplicații industriale și automatizări, fiind recunoscut pentru avantajele sale față de Windows, printre care:
o Stabilitate și fiabilitate ridicată în exploatare continuă, fără întreruperi automate (ex. rebooturi impuse de actualizări, cum se întâmplă frecvent în Windows 10);
o Control total asupra componentelor de sistem, important pentru optimizarea resurselor în aplicații industriale și de procesare video;
o Performanță superioară în prelucrarea imaginilor și a fluxurilor video (OpenCV, GStreamer etc.);
o Consum redus de resurse, datorită lipsei aplicațiilor și serviciilor de fundal inutile („bloatware”);
o Compatibilitate nativă cu arhitecturi embedded și industriale, fiind alegerea preferată a multor producători de echipamente de scanare și automatizare.
3. Restricționarea la Windows 10 limitează opțiuni tehnice valoroase:
Cerința actuală poate exclude echipamente performante care rulează pe sisteme de operare mai eficiente, fără a oferi un beneficiu concret utilizatorului final.
________________________________________
Solicitare de clarificare:
Având în vedere argumentele prezentate, vă rugăm să acceptați și echipamentele care utilizează sistemul de operare LINUX, în condițiile în care:
• Interfața grafică de operare este intuitivă, stabilă și ușor de utilizat de către operator;
• Performanțele echipamentului sunt conforme cu toate cerințele tehnice din Anexa nr. 1.
Propunere de reformulare a cerinței:
„Sistem de operare: Windows 10 pe 64 de biți sau sistem de operare industrial similar sau superior (ex. LINUX)”
Ответ (20 июн 2025, 14:37):
Vă mulțumim pentru argumentele transmise.
Cerința privind utilizarea sistemului de operare **Windows 10, 64 de biți** se bazează pe cerințe de interoperabilitate, mentenanță, securitate cibernetică și compatibilitate cu soluțiile software deja implementate în infrastructura autorității contractante.
Indiferent de nivelul de abstractizare al interfeței grafice, sistemul de operare este parte integrantă a evaluării cerințelor de securitate IT și suport tehnic.
Cerința nu se modifică.
Дата:
19 июн 2025, 15:18
Название вопроса:
Clarificare privind consumul de energie (putere aparentă consumată)
Вопрос:
Cerință menționată în Anexa nr. 1 la Anunțul de participare:
Consum de energie: Nu mai mult de ±0,7 kVA
________________________________________
Observații:
1. Formulare ambiguă:
Nu este clar dacă:
o Cerința vizează o valoare fixă de 0,7 kVA pentru puterea aparentă consumată;
o Sau dacă ±0,7 kVA reprezintă o marjă aplicată unei valori de referință (care însă nu a fost menționată).
Această ambiguitate necesită clarificare pentru o interpretare corectă.
2. Incompatibilitate cu realitatea tehnică:
Echipamentele cu raze X echipate cu tuneluri de 750÷760 mm și generatoare de minimum 160 kV (conform cerințelor din Anexa 1) consumă, în mod uzual, o putere aparentă de peste 1,5 kVA, în special în fazele de pornire și scanare intensă.
3. Restricționare nejustificată a competiției:
Limitarea consumului de energie la sub 0,7 kVA:
o Elimină echipamente conforme sau superioare, produse de furnizori consacrați;
o Reduce semnificativ competiția, afectând eficiența economică a procedurii.
4. Relevanță scăzută a criteriului privind consumul energetic:
Un consum de energie ușor mai ridicat este absolut justificat tehnologic în cazul echipamentelor de scanare performantă și nu afectează calitatea, siguranța sau funcționalitatea sistemului.
________________________________________
Solicitare de clarificare:
Vă rugăm să clarificați sensul exact al cerinței privind consumul de energie (±0,7 kVA) și să acceptați ofertarea echipamentelor care au un consum de energie de până la 1,5 kVA, astfel încât să permită:
• Participarea furnizorilor de echipamente conforme cu cerințele tehnice generale;
• Respectarea cerințelor minime de performanță pentru generatoarele de 160 kV;
• Selectarea celor mai eficiente și durabile soluții tehnologice.
Propunere de reformulare a cerinței:
„Consum de energie: Maximum 1,5 kVA”
Ответ (20 июн 2025, 14:40):
Valoarea de **±0,7 kVA** reprezintă limita superioară acceptabilă pentru puterea aparentă consumată în regim nominal, conform limitărilor infrastructurii electrice existente în locațiile de instalare.
Cerința a fost formulată pentru a preveni suprasolicitarea rețelei și pentru a elimina necesitatea unor investiții suplimentare în adaptarea instalațiilor electrice.
Prin urmare, cerința rămâne aplicabilă în forma publicată.
Дата:
20 июн 2025, 14:41
Название вопроса:
In Anexa nr. 1 la Anunțul de participare, pentru Echipamentele de control de securitate al bagajelor, coletelor, mărfii, la specificatia tehnica nr. 1 ati solicitat: Dimensiunea tunelului: 750 (lățime) x 550 (înălțime) mm
Вопрос:
Avand in vedere faptul ca:
- Majoritatea producatorilor de echipamente cu raze X consacrati, produc echipamente similare cu cel solicitat de dumneavoastra ale caror tunele au dimeniuni de 750÷780 (lățime) x 550÷580 (înălțime) mm, neincadrandu-se exact la dimensiunea solicitata
- o dimensiune a tunelului de exact 750 (lățime) x 550 (înălțime) mm este neobisnuita pentru categoria de echipamente scanare cu raze X pe care o solicitati, limitand practic posibilitatea de a gasi o solutie 100% conforma sau superioara cerintelor din Anexa nr. 1 la Anunțul de participare
- pentru a nu limita accesul la aceasta licitatie, al unor competitori care va pot oferi cele mai avantajoase solutii echipamente scanare cu raze X, care sunt conforme si chiar superioare cerintelor din Anexa nr. 1 la Anunțul de participare, avand totodata un pret competitiv, aprobarea dimesiunilor pentru tunel de 750÷780 (lățime) x 550÷580 (înălțime) mm ar fi mai mult decat binevenita
Solicitare:
Urmare a argumentelor prezentate mai sus, va rugam sa aprobati si ofertarea unor echipamente cu raze X ale caror tunele au dimensiunea de 750÷780 (lățime) x 550÷580 (înălțime) mm.
Дата:
20 июн 2025, 14:42
Название вопроса:
In Anexa nr. 1 la Anunțul de participare, pentru Echipamentele de control de securitate al bagajelor, coletelor, mărfii, la specificatia tehnica nr. 3 ati solicitat:
Вопрос:
Înălțimea transportorului cu bandă de la nivelul podelei: Nu mai puțin de 750 mm
Avand in vedere faptul ca:
- pentru scanarea bagajelor, coletelor, marfurilor, majoritatea producatorilor consacrati de scanere cu raze X similare cu cel solicitat de dumneavoastra, fabrica echipamente RX avand inaltimea transportorului cu bandă inalt de 800mm, cu o abatere ±15% (adica cu valori ale inaltimii transportorului cu bandă cuprinse intre 680mm si 920 mm)
- acceptarea unei inaltimi a transportorului cu bandă cuprinse intre 680mm si 920 mm nu afecteaza sub nici o forma performantele de scanare ale echipamentului
- acceptarea unei inaltimi a transportorului cu bandă cuprinse intre 680mm si 920 mm mm nu genereaza in niciun fel dificultati in manipularea si asezarea pe banda transportoare a bagajelor, coletelor sau marfurilor care urmeaza sa fie scanate
- o restrictionarea a inaltimii transportorului cu bandă la o valoare de minim 750mm, este neobisnuita pentru categoria de echipamente scanare cu raze X pe care o solicitati, limitand practic posibilitatea de a gasi o solutie 100% conforma sau superioara cerintelor din Anexa nr. 1 la Anunțul de participare
- pentru a nu limita accesul la aceasta licitatie, al unor competitori care va pot oferi cele mai avantajoase solutii echipamente scanare cu raze X, care sunt conforme si chiar superioare cerintelor din Anexa nr. 1 la Anunțul de participare, avand totodata un pret competitiv, aprobarea unei inaltimi a transportorului cu bandă la valori cuprinse intre 680mm si 920 mm mm ar fi mai mult decat binevenita
Solicitare:
Urmare a argumentelor prezentate mai sus, va rugam sa acceptati ca transportorul cu bandă sa aiba o inaltime de la nivelul podelei de 800 mm ±15% (adica 680mm ÷ 920 mm).
Дата:
20 июн 2025, 14:42
Название вопроса:
In Anexa nr. 1 la Anunțul de participare, pentru Echipamentele de control de securitate al bagajelor, coletelor, mărfii, la specificatia tehnica nr. 6 ati solicitat:
Вопрос:
Rezoluția firului: Nu mai puțin de 41 AWG
Avand in vedere faptul ca:
- Majoritatea producatorilor de echipamente cu raze X consacrati, care produc echipamente similare cu cel solicitat de dumneavoastra ale caror tunele au dimeniuni 750÷780 (lățime) x 550÷580 (înălțime) mm, dotate cu generatoare de raze X cu puteri de minim 160 kV, nu reusesc sa obtina o rezolutie fir de 41 AWG, dar pot obtine o rezolutie fir tipica de 40 AWG
- o rezolutie fir de 41 AWG este neobisnuita pentru categoria de echipamente scanare cu raze X pe care o solicitati, limitand practic posibilitatea de a gasi o solutie 100% conforma sau superioara cerintelor din Anexa nr. 1 la Anunțul de participare
- aprobarea unei rezolutii fir tipice de 40 AWG nu creaza niciun dezavantaj tehnic major in procesul de scanare si analizarea a bagajelor, coletelor, marfurilor
- pentru a nu limita accesul la aceasta licitatie, al unor competitori care va pot oferi cele mai avantajoase solutii echipamente scanare cu raze X, care sunt conforme si chiar superioare cerintelor din Anexa nr. 1 la Anunțul de participare, avand totodata un pret competitiv, aprobarea unei rezolutii fir tipica de 40 AWG ar fi mai mult decat binevenita
Solicitare:
Urmare a argumentelor prezentate mai sus, va rugam sa aprobati si ofertarea unor echipamente cu raze X care pot asigura o rezolutie fir tipica de 40 AWG.
Дата:
20 июн 2025, 14:42
Название вопроса:
In Anexa nr. 1 la Anunțul de participare, pentru Echipamentele de control de securitate al bagajelor, coletelor, mărfii, la specificatia tehnica nr. 22 ati solicita
Вопрос:
In Anexa nr. 1 la Anunțul de participare, pentru Echipamentele de control de securitate al bagajelor, coletelor, mărfii, la specificatia tehnica nr. 22 ati solicitat:
Consum de energie: Nu mai mult de +/- 0,7 kVA
Avand in vedere faptul ca:
- din expresia “+/- 0,7 kVA” nu este clar daca se doreste un consum de energie caracterizat printr-o putere aparenta consumata numai 0,7 kVA, sau expresia „+/- 0,7 kVA” reprezinta marja cantitativa de „+0,7 kVA” si „-0,7 kVA” care ar fi trebuit aplicata unei anumite valori a puterii aparente consumate ce trebuia mentionata si in specificatia tehnica nr. 22, dar din pacate nu a fost mentionata/ a fost omisa.
- majoritatea producatorilor de echipamente cu raze X consacrati, care produc echipamente similare cu cel solicitat de dumneavoastra ale caror tunele au dimeniuni 750÷780 (lățime) x 550÷580 (înălțime) mm si generatoare de minim 160kV, fabrica echipamente a caror putere aparenta consumata depaseste 2,5kVA (in special pe timpul pornirii)
- avand in vedere ca se solicita ca echipamentul ofertat sa aiba un generator de minim 160kV, o putere aparenta consumata de 0,7 kVA este neobisnuita pentru categoria de echipamente scanare cu raze X pe care o solicitati, limitand practic posibilitatea de a gasi o solutie 100% conforma sau superioara cerintelor din Anexa nr. 1 la Anunțul de participare
- restrictionarea puterii aparente consumate la o valoare mai mica de 2,5kVA, limiteaza practic posibilitatea de a gasi o solutie 100% conforma sau superioara cerintelor din Anexa nr. 1 la Anunțul de participare
- restrictionarea puterii aparente consumate la o valoare mai mica de 2,5kVA limiteaza accesul la aceasta licitatie, al unor competitori care va pot oferi cele mai performante solutii echipamente RX pentru controlul bagajelor, coletelor, mărfii, care sunt conforme si chiar superioare cerintelor Anexa nr. 1 la Anunțul de participare.
Solicitare:
Urmare a motivelor mai sus prezentate, va rugam sa aprobati si ofertarea unor echipamente cu raze X al caror consum de energie (putere aparenta consumata) sa fie de cel mult 2,5kVA, modificand cerinta astfel: Consum de energie: Maxim 2,5 kVA
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.
Документ успешно подписан
OK