Выберите тип процедуры
21433991
1
Период разъяснений
с
17.06.2025 10:57
по 26.06.2025 12:00
по 26.06.2025 12:00
2
Подача предложений
с
26.06.2025 12:00
по 03.07.2025 10:00
по 03.07.2025 10:00
3
Аукцион
не будет использоваться
4
Оценка
5
Контракт
Статус
Оценка
Оценочная стоимость без НДС
18 650 830 MDL
Период уточнений:
17 июн 2025, 10:57 - 26 июн 2025, 12:00
Подача предложений:
26 июн 2025, 12:00 - 3 июл 2025, 10:00
Техническая служба поддержки для поставщиков:
(+373) 79999801
Данная процедура проводится без электронного аукциона. Ваша оферта является окончательной и должна содержать весь список необходимых документов.
Подписаться невозможно
в период Оценка
Servicii de organizare a alimentației gratuite a elevilor din instituțiile de învățămînt pe perioada septembrie - decembrie 2025
Информация о заказчике
Фискальный код/IDNO
Адрес
3100, MOLDOVA, mun.Bălţi, locality, Independentei nr.1
Веб сайт
---
Контактное лицо
Данные о закупке
Дата создания
17 июн 2025, 10:49
Дата последних изменений
18 июн 2025, 14:52
Achizitii.md ID
21433991
MTender ID
CPV
55500000-5 - Servicii de cantină şi servicii de catering
Тип процедуры
Открытый торг
Критерии присуждения
Самая низкая цена
Источники финансирования
Список лотов
Документы процедуры закупок
documentatia_standard_bunuri_servicii_alimentația gratuită septembrie-decembrie 2025.semnat
Документация к предложению
documentatia_standard
17.06.25 10:57
7 Anunt_de_intentie - Alimentatia gratuita a.2025 - bap_nr_11_09.02.2024.semnat
Документация к предложению
Anunt_de_intentie
17.06.25 10:57
caiet de sarcini septembrie-decembrie 2025.semnat
Документация к предложению
caiet de sarcini
17.06.25 10:57
Anunț de participare - Alimentația gratuită septembrie-decembrie a. 2025.semnat
Документация к предложению
Anunț de participare
17.06.25 10:57
caiet de sarcini septembrie-decembrie 2025
Документация к предложению
caiet de sarcini
17.06.25 10:57
documentatia_standard_bunuri_servicii_alimentația gratuită septembrie-decembrie 2025
Документация к предложению
formulare, contract-model
17.06.25 10:57
Servicii de organizare a alimentației gratuite a elevilor din instituțiile de învățămînt pe perioada septembrie - decembrie 2025
Дата:
18 июн 2025, 14:52
Название вопроса:
CAIET DE SARCINI. SPECIFICAȚII TEHNICE ȘI DE PREȚ
Вопрос:
Conform datelor prezentate în CAIET DE SARCINI. SPECIFICAȚII TEHNICE ȘI DE PREȚ există o serie de acțiuni care necesită a fi examinate și anume propunem de a modifica următoarele:
- Punctul 2.1 al. 5 asigurarea blocului alimentar cu utilaj necesar cu asigurarea blocului alimentar cu inventar necesar (veselă, tacîmuri), deoarece contrazice punctul 1 al. 2 Descirere generală (DÎTS pune la dispoziție furnizorului încăperi necesare pentru activitate săli de pregătire și păstrare a produselor alimentae cu utilaj tehnologic și frigorific conform cerințelor sanitare).
- Puncrul 2.1.al. 7 f se exclude sintagma « și nu se include în prețul serviciului prestat» fiindcă contrazice instrucțiune Nr. 12
din 26.04.1996 privind formarea preţurilor la întreprinderile de alimentaţie publică ale agenţilor economici din Republica Moldova.
- Puncrul 2.1.al. 8 Agentil economic nu se angajează în efectuarea reparației sălii de mese și utilajului deoarece contrazice punctul 1 al.2.
- A se exclude punctul 2.1 al. 9 - La intrarea în sala de mese, va fi asigurat dezinfectant pentru mîini.
- A se exclude sintagma «Prețul recipientelor nu este inclus în preț» fiindcă contrazice instrucțiune Nr. 12
din 26.04.1996 privind formarea preţurilor la întreprinderile de alimentaţie publică ale agenţilor economici din Republica Moldova.
Ответ (19 июн 2025, 13:50):
1. Referitor la punctul 2.1, alin. 5 – asigurarea blocului alimentar cu utilaj/inventar necesar (veselă, tacâmuri): Se menține prevederea din caietul de sarcini, întrucât dotarea cu echipamente tehnologice și frigorifice face obiectul infrastructurii puse la dispoziție de autoritatea contractantă, însă inventarul de unică folosință sau frecvent utilizat (veselă, tacâmuri etc.) revine în responsabilitatea operatorului economic pe durata derulării contractului. Totodată, punctul 2.1 alin. 5 menționează posibilitatea ca „la necesitate”, pe parcursul prestării serviciului, operatorul economic să completeze dotarea existentă cu utilaj tehnologic, exclusiv în scopul asigurării continuității și eficienței serviciului prestat. Prin urmare, nu există o contradicție, ci o complementaritate logică între cele două puncte: infrastructura de bază este oferită de autoritatea contractantă, iar operatorul economic intervine doar dacă este necesar, pentru a suplimenta echipamentele minore sau inventarul specific activității zilnice. Această prevedere respectă principiul responsabilității partajate și garantează buna desfășurare a serviciului în toate unitățile beneficiare.
2. Referitor la punctul 2.1, alin. 7 lit. f – excluderea sintagmei „și nu se include în prețul serviciului prestat”: Se menține formularea inițială, având în vedere că asigurarea cu detergenți și dezinfectanți constituie o obligație tehnică complementară ce nu se regăsește în calculul direct al prețului unitar per porție, în conformitate cu caracterul de prestare a serviciului, fără a contraveni prevederilor legale privind formarea prețurilor.
3. Referitor la punctul 2.1, alin. 8 – efectuarea reparațiilor: Se menține prevederea, cu precizarea că aceasta vizează strict reparațiile curente cauzate de utilizare necorespunzătoare sau deteriorări provocate de operatorul economic. Infrastructura existentă este pusă la dispoziție în condiții funcționale și nu generează obligații nejustificate din partea furnizorului.
4. Referitor la punctul 2.1, alin. 9 – asigurarea dezinfectantului la intrarea în sala de mese: Se menține prevederea, având în vedere obligativitatea respectării normelor minime de igienă, mai ales în unități care deservesc copii. Costurile asociate sunt minime și nu afectează în mod semnificativ prețul serviciului.
5. Referitor la sintagma „Prețul recipientelor nu este inclus în preț”: Prevederea este menținută, deoarece recipientele sunt considerate materiale auxiliare, iar abordarea actuală este conformă cadrului normativ aplicabil prestatorilor de servicii alimentare.
Servicii de organizare a alimentației gratuite a elevilor din instituțiile de învățămînt pe perioada septembrie - decembrie 2025
Дата:
25 июн 2025, 13:59
Название вопроса:
Servicii de organizare a alimentației gratuite a elevilor din instituțiile de învățămînt pe perioada septembrie - decembrie 2025
Вопрос:
Conform p. 249 din Regulamentul sanitar aprobat prin Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr. 492 din 10.07.2024, elevilor li se asigură condițiile necesare pentru igiena mâinilor. În coridorul de acces spre cantină se instalează lavoare, respectând proporția de un lavoar la un număr maxim de 20 de locuri din cantină. Lavoarele sunt conectate la rețelele inginerești cu apă rece și caldă și sunt dotate cu săpun lichid, prosoape de unică folosință sau uscătoare electrice pentru mâini. Astfel, operatorul economic care prestează servicii de organizare a alimentației elevilor nu este obligat să asigure dezinfectant de mâini la intrarea în cantină. Conform paragrafului 298 din regulamentul menționat, responsabilitatea pentru respectarea normelor sanitare prevăzute în Regulament revine fondatorului şi conducătorului instituţiei de învățământ.
În ceea ce privește punctele din specificațiile tehnice, care indică faptul că în costul serviciului nu este inclusă asigurarea cu detergenți și dezinfectanți, și costul recipientelor, contravine prevederilor alin. (6) al articolului 20 din Legea Republicii Moldova privind comerțul interior nr. 231 din 23.09.2010 și alin. (1) al articolului 4 din Legea Republicii Moldova privind achizițiile publice nr. 131 din 13.07.2015.
De ce numărul de zile pentru micul dejun al elevilor din septembrie până în decembrie este de 78 de zile, iar pentru prânz - 51,7 zile?
Cum ar trebui ambalate și marcate fructele, produsele de panificație și cofetărie, băuturile (din plante și iaurturi) conform meniului aprobat prin Ordinul Ministerului Sănătății nr. 488 din 03.06.2025 și al Ministerului Educației și Cercetării nr. 834 din 03.06.2025?
Ответ (26 июн 2025, 11:16):
Răspuns oferit de specialiștii DÎTS:
Deși punctul 249 din Regulamentul sanitar aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 492 din 10.07.2024 prevede instalarea lavoarelor în coridorul de acces spre cantină, dotate cu apă caldă/rece, săpun lichid și prosoape de unică folosință sau uscătoare electrice, această măsură vizează infrastructura instituției și nu exclude obligațiile operatorului economic privind igiena alimentară în zona de servire.
În acest sens, este important de menționat că:
Operatorul economic este responsabil de respectarea normelor de igienă în zona de distribuție și servire a alimentelor, inclusiv în ceea ce privește personalul propriu și fluxul de servire;
În lipsa unei delimitări fizice stricte între spațiul instituției și zona de servire, asigurarea cu dezinfectant de mâini la punctul de distribuție a alimentelor devine o măsură complementară necesară pentru prevenirea contaminării încrucișate;
Conform principiilor generale ale igienei alimentare și ale bunelor practici de producție și distribuție, operatorul economic trebuie să asigure toate condițiile care reduc riscul de transmitere a agenților patogeni, inclusiv prin punerea la dispoziție a dezinfectanților pentru mâini în zona de servire.
Prin urmare, chiar dacă responsabilitatea generală pentru infrastructura sanitară revine instituției, operatorul economic are obligația de a implementa măsuri suplimentare de igienă în perimetrul propriei activități, inclusiv asigurarea cu dezinfectant de mâini în zona de servire a mesei.
Asigurarea cu detergenți, dezinfectanți și recipiente nu poate fi tratată ca un cost separat sau opțional, ci reprezintă o parte integrantă a serviciului de alimentație prestat.
Conform Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, autoritatea contractantă are dreptul să stabilească cerințe tehnice clare și complete, iar operatorul economic are obligația de a le respecta. Excluderea unor componente esențiale din costul serviciului afectează caracterul complet și transparent al ofertei, fiind contrară principiilor de eficiență și responsabilitate în utilizarea fondurilor publice.
Alimentația gratuită (prânzul) va fi achiziționată în limita mijloacelor financiare disponibile în prezent pentru acest scop. Pentru celelalte 26,3 zile, achiziția se va realiza ulterior, în funcție de alocarea suplimentară a resurselor financiare necesare.
În Legea nr. 306/2018 privind siguranța alimentelor, ambalarea este reglementată în mai multe articole, în special în Capitolul III, art.12 și art.13.
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.
Документ успешно подписан
OK