1
Период разъяснений
с 09.06.2025 16:38
по 19.06.2025 09:00
2
Подача предложений
с 19.06.2025 09:00
по 23.06.2025 12:00
осталось 3 дня
3
Аукцион
не будет использоваться
4
Оценка

5
Контракт

Статус Подача предложений
Оценочная стоимость без НДС 12 393 750 MDL
Период уточнений: 9 июн 2025, 16:38 - 19 июн 2025, 9:00
Подача предложений: 19 июн 2025, 9:00 - 23 июн 2025, 12:00

Техническая служба поддержки для поставщиков:

(+373) 79999801


Данная процедура проводится без электронного аукциона. Ваша оферта является окончательной и должна содержать весь список необходимых документов.

Реклама
Подписаться
Реклама

În etapa I sunt planificate lucrările pentru reconstrucția blocului A, principalele lucrări constând în:
- Construcții din beton armat
- Soluții arhitecturale: zidării, pardosea, pereți, tavane, tâmplărie, acoperiș, praguri.
- Amenajare: lucrări de terasament, amenajare (pavaje și îmbrăcăminte din beton asfaltic), spații verzi

Информация о заказчике
Наименование
Фискальный код/IDNO
Адрес
MD-5940, MOLDOVA, Făleşti, s.Răuţel, s.Rautel r-n Falesti
Веб сайт
---
Контактное лицо
Ф.И.О
Viorica Tcaciuc
Контактный номер
067389124
Эл. адрес
Данные о закупке
Дата создания
9 июн 2025, 16:38
Дата последних изменений
12 июн 2025, 14:17
Achizitii.md ID
21429668
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Тип процедуры
Открытый торг
Критерии присуждения
Лучшее соотношение цена - качества
Источники финансирования
Список лотов
Реклама
Документы процедуры закупок
ds_lucrari.signed.pdf ds_lucrari.signed.pdf
Техническая спецификация
DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări: conține caietul de sarcini și listele cu cantitățile de lucrări
9.06.25 16:38
duae_ro_0.doc
Документация к предложению
DUAE
9.06.25 16:38
anunt_de_participare_lucrari_01_12_2021.signed.pdf anunt_de_participare_lucrari_01_12_2021.signed.pdf
tenderNotice
anunțul de participare. conține scurta descriere a criteriilor privind eligibilitatea operatorilor economici care pot determina eliminarea acestora și a criteriilor de selecție/de preselecție; nivelul minim (nivelurile minime) al (ale) cerințelor eventual impuse
9.06.25 16:38
propunerea financiara.docx
Оценка предложения
-
12.06.25 14:17
Дата:
9 июн 2025, 16:45
Название вопроса:
!
Вопрос:
Care este sursa de finantare a lucrarilor date ?
Ответ (9 июн 2025, 16:47):
în anunțul de participare este indicat: sursele bugetului local și sursele FNDRL
Дата:
9 июн 2025, 16:52
Название вопроса:
caiet de sarcini
Вопрос:
Publicati va rog caietul de sarcini in format Word si in forma desfasurata a resurselor pentru pozitiile listei de cantitati.
Ответ (9 июн 2025, 17:01):
CPL.01.01-2012 „Instrucțiuni privind întocmirea devizelor pentru lucrările de construcții-montaj prin metoda de resurse”, aprobat prin Ordinul Ministrului Dezvoltării Regionale și Construcțiilor nr. 6 din 23.01.2013: pct.4.2.2 În Republica Moldova se utilizează două tipuri de norme de deviz: a) norme de deviz orientative, care figurează ca Norme de deviz pentru lucrări de construcţii, montaj, reparaţii, restaurare şi de punere în funcţiune a mecanismelor, puse în aplicare, începînd de la 1 ianuarie 2002 prin ordinele Organului Naţional de dirijare în Construcţii. Normele de deviz orientative se utilizează pentru întocmirea devizului investitorului, de asemenea pot fi utilizate de către întreprinderile de construcţii-montaj; b) baza normativă proprie a utilizatorului, din care fac parte normativele de deviz individuale, care ţin cont de condiţiile reale de activitate a întreprinderii executant de lucrări. De regulă, această bază normativă se bazează pe normele de deviz orientative. Baza normativă proprie a utilizatorului se utilizează pentru întocmirea devizelor antreprenorului (determinarea valorii ofertelor), în conformitate cu pct. 4.2.3 al prezentei Instrucţiuni. pct. 4.1.6 Lista cu cantităţile de lucrări pe categorii se întocmeşte conform Formularului Nr.1 (se anexează ca exemplu). Formularul nr. 1 atașat la procedura de achiziție corespunde modelului din actul normativ citat. Respectiv resursele le calculați în conformitate cu Norme de deviz pentru lucrări de construcţii, montaj, reparaţii, restaurare şi de punere în funcţiune a mecanismelor, puse în aplicare, începînd de la 1 ianuarie 2002 prin ordinele Organului Naţional de dirijare în Construcţii.
Дата:
10 июн 2025, 08:48
Название вопроса:
Anunt de participare
Вопрос:
Buna ziua, va rugam sa excludeti cerinta din anuntul de participare, cu privire la cuantumul maxim privind subcontractarea, conform HOTĂRÂRE Nr. 638 din 26-08-2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări Art.112.
Ответ (10 июн 2025, 09:46):
conform art. 18 din Legea nr. 131/2015, autoritatea contractantă poate aplica criterii proporționale de calificare și selecție raportate la obiectul contractului, astfel limita subcontractării stabilite va demonstra capacitatea profesională, economică și tehnică a operatorului. HG nr. 638/2020 la pct. 112 stabilește plafonul maxim al subcontractării, plafonul minim fiind la discreția autorității contractante. Prin urmare, cerința stabilită în anunțul de participare, care prevede un plafon maxim de subcontractare de 15%, este conformă cu dispozițiile legale în vigoare
Дата:
10 июн 2025, 11:50
Название вопроса:
Art.18
Вопрос:
Vă rugăm să nu reinventați legea, aveți dreptul să solicitați criterii în conformitate cu prevederile legale, dar să nu modificați pragurile deja prevăzute de lege. Rezultă ca dacă conform legii se solicită cuantumul garanției bancare maxim 2%, atunci aveți dreptul să solicitați 4-5%?
Ответ (10 июн 2025, 14:23):
citiți atent: Garanția pentru ofertă În cuantum de 1% din valoarea ofertei fără TVA, eliberată de o bancă comercială Anexa nr. 9 din documentația standard. confirmată prin semnătură electronică a ofertantului
Дата:
10 июн 2025, 14:28
Название вопроса:
Clarificari
Вопрос:
Stimate(ă) Domn/Doamnă, am citit foarte atent, referitor la garantie, v-am adus un exemplu, nu ca am avea pretentie. Citiți și înterpretați atent legislația și regulamentul privind achizițiile de lucrări. Nu aveți dreptul, să interziceți operatorilor economici, să subcontrcateze plafonul prevăzut de legislație. Deci, vă rugăm se excludeți acel palfon de 15%. O zi frumoasă să aveți!
Ответ (10 июн 2025, 14:30):
acestea sunt condițiile. Dacă nu sunteți de acord, aveți dreptul să contestați.
Дата:
12 июн 2025, 10:43
Название вопроса:
Integritate
Вопрос:
Stimate domnule Primar, Atragem atenția asupra faptului că acțiunile întreprinse de consultantul dvs. în domeniul achizițiilor publice, prin formularea unor cerințe care depășesc cadrul legal aplicabil, pot atrage răspunderea autorității contractante. Orice abatere de la principiile legalității, imparțialității și tratamentului egal poate fi documentată și sesizată organelor competente, inclusiv în cadrul procedurilor de monitorizare, control sau contencios administrativ. Vă îndemnăm să analizați cu atenție legalitatea și temeinicia acțiunilor întreprinse în cadrul acestei proceduri, întrucât orice decizie care afectează dreptul operatorilor economici de a participa în mod echitabil la achiziții publice poate genera consecințe instituționale și juridice.
Ответ (12 июн 2025, 12:20):
acestea sunt condițiile. Dacă nu sunteți de acord, aveți dreptul să contestați.
Дата:
12 июн 2025, 11:30
Название вопроса:
Factori de evaluare
Вопрос:
Stimată autoritate contractantă, În urma analizării documentației de atribuire publicate în cadrul procedurii de achiziție menționate, vă aducem la cunoștință următoarele observații referitoare la factorii de evaluare propuși: Conform art. 26 alin. (7) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, factorii de evaluare trebuie să fie direct corelați cu obiectul contractului și pot include doar următoarele elemente: Calitatea tehnică și funcțională, inclusiv caracteristici de mediu, accesibilitate, estetice, etc.; Calificarea și experiența personalului desemnat (nu a operatorului), atunci când acest lucru influențează semnificativ nivelul de execuție; Serviciile postvânzare, termenul și condițiile de livrare/executare. De asemenea, potrivit alin. (8) și (9) ale aceluiași articol, factorii de evaluare trebuie să aibă legătură directă cu bunurile, lucrările sau serviciile achiziționate, în orice stadiu al ciclului de viață. Or, includerea „experienței similare” a operatorului economic drept factor de evaluare este neconformă cadrului legal, întrucât: reprezintă un criteriu de calificare, nu un factor de evaluare; nu influențează în mod direct calitatea lucrărilor ce urmează a fi executate; favorizează în mod discriminatoriu operatorii cu activitate istorică extinsă, în detrimentul celor calificați, dar mai recenți, afectând principiul tratamentului egal. Mai mult, acordarea punctajului maxim pentru „cea mai mare experiență similară” echivalează cu o penalizare indirectă a ofertelor conforme, dar cu volume anterioare mai mici, fapt ce încalcă principiul proporționalității și echilibrului concurențial. Vă solicităm revizuirea și modificarea documentației de atribuire, prin: eliminarea experienței similare ca factor de evaluare, și menținerea acesteia exclusiv în cadrul criteriilor de calificare (secțiunea privind capacitatea tehnică și profesională). Considerăm că această ajustare este necesară pentru a asigura legalitatea, transparența și tratamentul egal al tuturor ofertanților. Suplimentar, urmează să vă informă că și factorul de evaluare, garanția lucrărilor este unul subiectiv, care nu pate fi factor de evaluare. Vă mulțumim pentru atenție și așteptăm documentația de atribuire revizuită.
Ответ (12 июн 2025, 12:21):
acestea sunt condițiile. Dacă nu sunteți de acord, aveți dreptul să contestați.
Дата:
18 июн 2025, 09:59
Название вопроса:
Caiet de sarcini desfasurat cu resurse
Вопрос:
Anexati va rog F1 desfasurata - Conform Anexa nr. 23 la Documentația standard nr.69 din 7 mai 2021 -CAIET DE SARCINI FORMULARUL DE DEVIZ NR.1 – LISTA CU CANTITĂȚILE DE LUCRĂRI -Notă: Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de devizare). Reesind din legislatia in vigoare Autoritatea contractant publica F1 desfasurata primita de la PROIECTANT DEVIZIER. SOLICITAM SA FIE PUBLICATA F1 desfasurata.
Ответ (18 июн 2025, 11:44):
Formularul nr. 1 atașat la procedura de achiziție corespunde modelului din actul normativ citat. Respectiv resursele le calculați în conformitate cu Norme de deviz pentru lucrări de construcţii, montaj, reparaţii, restaurare şi de punere în funcţiune a mecanismelor, puse în aplicare, începînd de la 1 ianuarie 2002 prin ordinele Organului Naţional de dirijare în Construcţii.
Дата:
18 июн 2025, 10:01
Название вопроса:
Răspuns (9 iun 2025, 17:01): CPL.01.01-2012 „Instrucțiuni privind întocmirea devizelor pentru lucrările de construcții-montaj prin metoda de resurse”, aprobat prin Ordinul Ministrului Dezvoltării Regionale și Construcțiilor nr. 6 din 23.01.2013: pct.4.2.2 În Republica Moldova se utilizează două tipuri de norme de deviz: a) norme de deviz orientative, care figurează ca Norme de deviz pentru lucrări de construcţii, montaj, reparaţii, restaurare şi de punere în funcţiune a mecanismelor, puse în aplicare, începînd de la 1 ianuarie 2002 prin ordinele Organului Naţional de dirijare în Construcţii. Normele de deviz orientative se utilizează pentru întocmirea devizului investitorului, de asemenea pot fi utilizate de către întreprinderile de construcţii-montaj; b) baza normativă proprie a utilizatorului, din care fac parte normativele de deviz individuale, care ţin cont de condiţiile reale de activitate a întreprinderii executant de lucrări. De regulă, această bază normativă se bazează pe normele de deviz orientative. Baza normativă proprie a utilizatorului se utilizează pentru întocmirea devizelor antreprenorului (determinarea valorii ofertelor), în conformitate cu pct. 4.2.3 al prezentei Instrucţiuni. pct. 4.1.6 Lista cu cantităţile de lucrări pe categorii se întocmeşte conform Formularului Nr.1 (se anexează ca exemplu). Formularul nr. 1 atașat la procedura de achiziție corespunde modelului din actul normativ citat. Respectiv resursele le calculați în conformitate cu Norme de deviz pentru lucrări de construcţii, montaj, reparaţii, restaurare şi de punere în funcţiune a mecanismelor, puse în aplicare, începînd de la 1 ianuarie 2002 prin ordinele Organului Naţional de dirijare în Construcţii.
Вопрос:
Vă mulțumim pentru răspunsul transmis. Menționăm că solicitarea noastră privind publicarea Formularului F1 desfășurat este formulată în considerarea prevederilor Documentației standard nr. 69/07.05.2021 și a principiilor de transparență și tratament egal prevăzute de legislația în vigoare privind achizițiile publice. Considerăm că publicarea Formularului de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări în formă detaliată (descifrată), așa cum este întocmit de proiectant/devizier, reprezintă o condiție esențială pentru asigurarea caracterului complet și clar al documentației, precum și pentru elaborarea unor oferte conforme. În lipsa acestui formular, există riscul interpretărilor diferite, ceea ce poate afecta corectitudinea procesului concurențial. În cazul în care autoritatea contractantă menține poziția exprimată, ne rezervăm dreptul de a analiza oportunitatea formulării unei contestații, în conformitate cu prevederile legale.
Ответ (18 июн 2025, 11:44):
Formularul nr. 1 atașat la procedura de achiziție corespunde modelului din actul normativ citat. Respectiv resursele le calculați în conformitate cu Norme de deviz pentru lucrări de construcţii, montaj, reparaţii, restaurare şi de punere în funcţiune a mecanismelor, puse în aplicare, începînd de la 1 ianuarie 2002 prin ordinele Organului Naţional de dirijare în Construcţii.
Дата:
18 июн 2025, 17:01
Название вопроса:
Răspuns (18 iun 2025, 11:44): Formularul nr. 1 atașat la procedura de achiziție corespunde modelului din actul normativ citat. Respectiv resursele le calculați în conformitate cu Norme de deviz pentru lucrări de construcţii, montaj, reparaţii, restaurare şi de punere în funcţiune a mecanismelor, puse în aplicare, începînd de la 1 ianuarie 2002 prin ordinele Organului Naţional de dirijare în Construcţii.
Вопрос:
Stimată autoritate contractantă, dorim să înțelegem care este motivul pentru care nu este publicat formularul detaliat – Formularul 1A sau Formularul 5 fără prețuri. Publicarea acestuia este esențială pentru elaborarea unei oferte corecte și conforme. În cazul în care devizul a fost modificat sau anumite resurse au fost excluse, este important să cunoaștem aceste aspecte pentru a evita interpretări greșite. Vă mulțumim pentru înțelegere și vă rugăm să sprijiniți o colaborare transparentă cu operatorii economici interesați.
Ответ (18 июн 2025, 18:06):
timat Operator Economic, Vă mulțumim pentru interesul manifestat față de procedura de achiziție publică desfășurată de Autoritatea Contractantă și pentru observațiile formulate. Referitor la solicitarea privind publicarea Formularului detaliat (Formular 1A sau Formular 5 fără prețuri), vă informăm următoarele: Conform prevederilor Anexei nr. 23 la Documentația standard aprobată prin Ordinul Agenției Achiziții Publice nr. 69 din 7 mai 2021, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări este formularul obligatoriu ce trebuie anexat la caietul de sarcini. Acest formular a fost întocmit și publicat de Autoritatea Contractantă în conformitate cu modelul prevăzut de actul normativ menționat, fără a aduce modificări sau omisiuni în conținutul său. Precizăm că legislația în vigoare (inclusiv actele normative privind utilizarea normelor de deviz) nu impune publicarea suplimentară a unui formular detaliat (cum ar fi Formularul 1A sau Formularul 5 fără prețuri), ci permite operatorilor economici să elaboreze oferta tehnico-economică utilizând normele oficiale de deviz pentru lucrări de construcții, montaj, reparații, restaurare și punere în funcțiune a mecanismelor, aprobate și puse în aplicare începând cu 1 ianuarie 2002. Menționăm, de asemenea, că proiectul tehnic și devizul general au fost elaborate de către proiectantul autorizat, conform prevederilor legale, și nu au suferit modificări în conținutul cantitativ sau calitativ al lucrărilor. Nu au fost excluse resurse și nu au fost operate ajustări asupra normativelor prevăzute. În spiritul transparenței, vă asigurăm că toate informațiile publicate sunt conforme cu documentația aprobată și cu cerințele legale, iar procesul de achiziție se desfășoară în condiții de egalitate și concurență liberă între toți operatorii economici. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru cooperare.
Дата:
18 июн 2025, 18:19
Название вопроса:
POzitia 85 CE12A2 modificat
Вопрос:
Invelitori din un strat de carton bitumat batut in cuie montat pe astereala, la constructii provizorii, inclusiv un strat de protectie de bitum presarat cu nisip pe suprafete mai mici sau egale cu 50 mp (Acoperire cu membrana PVC, bistrat, armata cu plasa sintetica, grosime minim 1,5mm, Garantie minim 10 ani, tip Plastofil aplicate pe orizontala, se adauga Прижимная планка 193п.м.) RUGAM SA MENTIONATI DESCHIFRAT ACEASTA POZITIE Прижимная планка 193п.м.) Aceasta resursa trebuie de adaugat ?
Ответ (19 июн 2025, 08:52):
în pozitia data este clar indicat ce urmează de adaugat. formulați oferta conform normativelor listei cu cantitățile de lucrări
Дата:
18 июн 2025, 18:21
Название вопроса:
Pozitia 87 CE23D aplicativ
Вопрос:
Glafuri si copertine din tabla zincata de 0,5 mm grosime pe un strat de carton bitumat montate pe o sapa de egalizare din mortar de ciment-var M 100-T, fixate pe zidarie de caramida, pentru lungimi mai mari de 2 m, cu latimea desfasurata intre 51 - 100 cm (glafuri din tabla zincata, 55cm latime, hidroizolate la imbinare intre ele cu silicon si banda aluband, glafurile existente, ) RUGAM SA MENTIONATI DESCHIFRAT ACEASTA POZITIE resursele si normale
Ответ (19 июн 2025, 08:52):
în pozitia data este clar indicat ce urmează de adaugat. formulați oferta conform normativelor listei cu cantitățile de lucrări
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.