Выберите тип процедуры
21288740
1
Период разъяснений
с
06.10.2024 14:31
по 18.10.2024 17:29
по 18.10.2024 17:29
2
Подача предложений
с
18.10.2024 17:29
по 30.10.2024 17:29
по 30.10.2024 17:29
3
Аукцион
не будет использоваться
4
Оценка
5
Контракт
Статус
Оценка
Оценочная стоимость без НДС
3 909 895 MDL
Период уточнений:
6 окт 2024, 14:31 - 18 окт 2024, 17:29
Подача предложений:
18 окт 2024, 17:29 - 30 окт 2024, 17:29
Техническая служба поддержки для поставщиков:
(+373) 79999801
Данная процедура проводится без электронного аукциона. Ваша оферта является окончательной и должна содержать весь список необходимых документов.
Подписаться невозможно
в период Оценка
Achiziționarea constructiei unui parc fotovoltaic cu capacitatea 2*200kW (Amplasarea panourilor fotovoltaice in cadrul IMSP Spitalului Clinic al Ministerului Sănătății)
Информация о заказчике
Наименование
Фискальный код/IDNO
Адрес
2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, locality, A. Puskin nr.51
Веб сайт
---
Контактное лицо
Данные о закупке
Дата создания
6 окт 2024, 14:01
Дата последних изменений
16 окт 2024, 17:29
Achizitii.md ID
21288740
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Тип процедуры
Открытый торг
Критерии присуждения
Самая низкая цена
Источники финансирования
Список лотов
Документы процедуры закупок
anunț de participare amplasarea panouri fotovoltaice.signed (1)
Техническая спецификация
Anulat
6.10.24 14:31
Дата:
7 окт 2024, 13:23
Название вопроса:
Panouri 580 W
Вопрос:
Este posibil a participa cu panouri de putere diferită în loc de 530W, de exemplu 580W?
Ответ (7 окт 2024, 13:42):
Da este posibil, in caietului de sarcini este indicat minim 530W
Дата:
9 окт 2024, 09:39
Название вопроса:
Lista cu cantitati de lucrari
Вопрос:
La introducerea devizelor de cheltuieli apar multe intrebari, publicati F1 desfasurat sau F5 (fara preturi) consumul de resursa pe unitate de masura, in vederea elaborarii unei oferte conforme, multumim
Ответ (11 окт 2024, 16:59):
Bună ziua,
Formularul F1 publicat pe platforma este elaborat conform codului practic în construcție aprobat prin Ordinul Ministerului Dezvoltării Regionale și Construcțiilor nr.6 din 23.01.2013 (Monitorul Oficial al RM, 15.02.2013, nr.31-25,art.134).
Дата:
9 окт 2024, 09:59
Название вопроса:
Garantie de buna executie
Вопрос:
20. Garanția de bună execuție a contractului, va fi emisă de o bancă comercială, sau Garanţia de bună execuție prin transfer la contul autorităţii contractante, stabilit în acest sens, în cuantum de 10%., Conform legii Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice Articolul 68. Garanţia pentru ofertă şi garanţia de bună execuţie a contractului, (12) Cuantumul garanţiei de bună execuţie a contractului nu trebuie să depăşească 15% din valoarea de deviz a contractului de achiziţii publice. În cazurile în care adaosul comercial este limitat prin act normativ, cuantumul garanției de bună execuție nu va depăși limita prevăzută de actul normativ respectiv. La caz adaosul comercial este limitat de actele normative: CP L.01.05-2012, CP L.01.01.-2012 , etc. -Norma (cota) beneficiului de deviz va constitui: 6%,Prin urmare garantia de buna executie nu poate depasi 6%, solicitam sa modificati cerinta respective, solicitam sa modificati, deoarece nu aveti drept legal de a solicita mai mult de 6 %
Ответ (11 окт 2024, 16:08):
Bună ziua,
Conform art.68 din Legea nr.131 din 2015 privind achizițiile publice, garanția de bună execuție este până la 15 %.
Дата:
9 окт 2024, 10:01
Название вопроса:
Termen de achitare
Вопрос:
Valoarea rămasă de 30% va fi achitată în termen de pînă la 30 zile de la semnarea procesului verbal de recepție finală a lucrărilor și dare în exploatare a obiectului precum și a documentației de proiect., conform carei legi solicitati astfel de lucruri, proiectul voi al puneti la dispozit, excludeti cerinta data, deoarece nu are nici un temei legal
Ответ (11 окт 2024, 18:14):
Bună ziua,
Conform HG nr.285 din 23.05.1996 privind apobarea Regulamentului de recepție a construcțiilor și instalațiilor aferente precum și a ghidului privind implementarea contractelor de lucrări publice, plata finală se va efectua cu condiția emiterii procesului verbal de recepție finală prin care AC acceptă recepția finală a lucrărilor. La recepția finală autoritatea contractantă va preda beneficiarului setul de acte conform legislației.
Дата:
9 окт 2024, 10:04
Название вопроса:
Memoriu tehnic
Вопрос:
Propunerea tehnică va fi structurată conform Caietului de sarcini şi va fi însoţită obligatoriu de un Memoriu tehnic în care se va descrie, în ordinea operaţiunilor executate, tehnologia şi metodele folosite (propuse) pentru realizarea lucrării, care trebuie să fie cel puţin la nivelul specificat de producătorii materialelor.dumneavoastra aveti proiect de executie lucrarile urmeaza a fi executate conform Memoriului Tehnic?
Ответ (11 окт 2024, 16:00):
Bună ziua,
Conform caietului de sarcini.
Дата:
9 окт 2024, 10:06
Название вопроса:
Raport de testare IEC 60904-4
Вопрос:
Raport de testare IEC 60904-4, explicatine ce doriti sa va prezentam?, daca nu cunoasteti ce solicitati, excludeti aceasta cerinta
Ответ (11 окт 2024, 16:01):
Bună ziua,
Standardul dat descrie cerințele pentru procedurile de calibrare menite să asigure trasabilitatea dispozitivelor fotovoltaice.
Дата:
9 окт 2024, 10:08
Название вопроса:
Certificate
Вопрос:
Certificat ISO 9001 Sistemul de management al calității lucrărilor
Certificat ISO 14001 Sistemul de management al protecției a
mediului
Certificat ISO 45001 Sistemul de management al sănătății și
securității ocupaționale, avind in vedere ca solicitati aceste certificate nu mai are sens sa solicitati si manualul calitatii, excludeti din cerinte sau aceste certificate sau manualul calitatii, multumim
Ответ (11 окт 2024, 16:07):
Bună ziua,
În documentația de atribuire este menționat ca Certificatul ISO 14001, Certificat ISO 45001 nu sunt obligatorii.
Дата:
11 окт 2024, 10:28
Название вопроса:
Caiet de sarcini
Вопрос:
Buna ziua, solicitam respectuos sa publicati formular desfasurat al Caietului de Sarcini Forma nr. 1 desfasurata cu resurse sau Forma nr.5 . La fel de dorit sa fie in format WORD sau PDF. Multumesc
Ответ (11 окт 2024, 18:14):
Bună ziua,
Formularul F1 publicat pe platforma este elaborat conform codului practic în construcție aprobat prin Ordinul Ministerului Dezvoltării Regionale și Construcțiilor nr.6 din 23.01.2013 (Monitorul Oficial al RM, 15.02.2013, nr.31-25,art.134).
Дата:
14 окт 2024, 10:48
Название вопроса:
Răspuns (11 oct 2024, 16:08): Bună ziua, Conform art.68 din Legea nr.131 din 2015 privind achizițiile publice, garanția de bună execuție este până la 15 %.
Вопрос:
Citit tot articolul, sau nu puteti citi?
Ответ (15 окт 2024, 18:17):
Conform Anunțului de participare modificat.
Дата:
14 окт 2024, 10:49
Название вопроса:
Răspuns (11 oct 2024, 18:14): Bună ziua, Formularul F1 publicat pe platforma este elaborat conform codului practic în construcție aprobat prin Ordinul Ministerului Dezvoltării Regionale și Construcțiilor nr.6 din 23.01.2013 (Monitorul Oficial al RM, 15.02.2013, nr.31-25,art.134).
Вопрос:
F1 DESFASURAT, o sa aveti contestetii, si o sa atribuiti contractul anul viitor
Ответ (15 окт 2024, 18:50):
Cadrul normativ codul practic în construcție aprobat prin Ordinul Ministerului Dezvoltării Regionale și Construcțiilor nr.6 din 23.01.2013 (Monitorul Oficial al RM, 15.02.2013, nr.31-25,art.134), aprobă Formularul F1 și F5. Noțiunea F1 desfășurat (solicitat) nu se regăsește în cadrul normativ existent.
Totodată, publicarea Formularului F1 desfășurat (solicitat) în etapa de selectare a antreprenorului poate genera mai multe riscuri, care pot afecta atât procesul de achiziție, cât și rezultatele finale ale acestuia, printr-e care se enumeră:
Lipsa de transparență: Publicarea prematură a informațiilor financiare sau comerciale poate conduce la confuzii și afecta percepția transparenței procesului de achiziție.
Influențarea ofertelor: Ofertele pot fi influențate negativ dacă informațiile din F1 desfășurat (solicitat) sunt cunoscute de toți participanții, ceea ce poate duce la un comportament de tip cartel sau la oferte ajustate pentru a se încadra în anumite așteptări.
Compromiterea confidențialității: Informațiile sensibile referitoare la strategii comerciale, prețuri sau condiții de livrare ale ofertanților ar putea fi divulgate, ceea ce poate afecta competetivitatea acestora.
Contestarea rezultatelor: Dacă se constată că informațiile din F1 desfășurat (solicitat) au fost publicate înainte de finalizarea selecției, există riscul de constestare a procesului de selecție din partea ofertanților, ceea ce poate duce la întârzieri sau la anularea procedurii.
Probleme legale: Publicarea F1 desfășurată (solicitat) contravine reglementărilor legale privind achizițiile publice, expunând entitatea contractantă la litigii sau sancțiuni.
Дата:
14 окт 2024, 10:55
Название вопроса:
Răspuns (11 oct 2024, 16:07)
Вопрос:
Solicitam sa excludeti cerinta privind publicarea manualului calitatii, conform Legii 131 DATE DE CALIFICARE ȘI CRITERII DE ATRIBUIRE, Articolul 17. Datele de calificare ale operatorilor
economici, (2) Autoritatea contractantă va lua în considerare dreptul operatorului economic la protecţia proprietăţii lui intelectuale şi a secretului comercial, manualul calitatii nu va fi publicat, va fi prezentat doar la solicitare
Ответ (15 окт 2024, 19:01):
Conform pct.25 din Anunțul de participare publicat, manualul calitatii urmeaza sa fie prezentat în termen de 3 zile lucrătoare de ofertantul clasat pe primul loc, la solicitarea autorităţii contractante, ceea ce corespunde solicitării dvs.
Дата:
14 окт 2024, 10:57
Название вопроса:
Răspuns (11 oct 2024, 16:08): Bună ziua, Conform art.68 din Legea nr.131 din 2015 privind achizițiile publice, garanția de bună execuție este până la 15 %.
Вопрос:
Conform art.68 din Legea nr.131 din 2015 aliniat (12) Cuantumul garanţiei de bună execuţie a contractului nu trebuie să depăşească 15% din valoarea de deviz a contractului de achiziţii publice. În cazurile în care adaosul comercial este limitat prin act normativ, cuantumul garanției de bună execuție nu va depăși limita prevăzută de actul normativ respectiv, Garantia de buna executie va fi maxim de 6%
Ответ (15 окт 2024, 19:02):
Conform Anunțului de participare modificat.
Дата:
14 окт 2024, 11:01
Название вопроса:
F1 desfasurat
Вопрос:
Cerinta privind F1 desfasurata nu e un moft ci vine din anex 23 a documentatiei standart s din art 37 a legii 131
Ответ (15 окт 2024, 19:09):
Cadrul normativ codul practic în construcție aprobat prin Ordinul Ministerului Dezvoltării Regionale și Construcțiilor nr.6 din 23.01.2013 (Monitorul Oficial al RM, 15.02.2013, nr.31-25,art.134), aprobă Formularul F1 și F5. Noțiunea F1 desfășurat (solicitat) nu se regăsește în cadrul normativ existent.
Formularul F1 din anexa nr.23 la ordinul ministerului finanțelor nr.69 din 07.05.2021 Cu privire la aprobarea documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări care specifică că autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini Formularul de deviz nr.1. Lista cu cantități de lucrări descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărui norme de divizare.) la care faceți referință corespunde integral Formularului F1 publicat.
Totodată, publicarea Formularului F1 desfășurat (solicitat) în etapa de selectare a antreprenorului poate genera mai multe riscuri, care pot afecta atât procesul de achiziție, cât și rezultatele finale ale acestuia, printr-e care se enumeră:
Lipsa de transparență: Publicarea prematură a informațiilor financiare sau comerciale poate conduce la confuzii și afecta percepția transparenței procesului de achiziție.
Influențarea ofertelor: Ofertele pot fi influențate negativ dacă informațiile din F1 desfășurat (solicitat) sunt cunoscute de toți participanții, ceea ce poate duce la un comportament de tip cartel sau la oferte ajustate pentru a se încadra în anumite așteptări.
Compromiterea confidențialității: Informațiile sensibile referitoare la strategii comerciale, prețuri sau condiții de livrare ale ofertanților ar putea fi divulgate, ceea ce poate afecta competetivitatea acestora.
Contestarea rezultatelor: Dacă se constată că informațiile din F1 desfășurat (solicitat) au fost publicate înainte de finalizarea selecției, există riscul de constestare a procesului de selecție din partea ofertanților, ceea ce poate duce la întârzieri sau la anularea procedurii.
Probleme legale: Publicarea F1 desfășurată (solicitat) contravine reglementărilor legale privind achizițiile publice, expunând entitatea contractantă la litigii sau sancțiuni.
Дата:
14 окт 2024, 14:03
Название вопроса:
Răspuns (11 oct 2024, 16:01): Bună ziua, Standardul dat descrie cerințele pentru procedurile de calibrare menite să asigure trasabilitatea dispozitivelor fotovoltaice
Вопрос:
Sa va prezentam acest standart?
Ответ (15 окт 2024, 19:12):
Conform Caietului de Sarcini!
Дата:
14 окт 2024, 14:36
Название вопроса:
Referitor la testarea IEC 60904-4
Вопрос:
IEC 60904-4 nu este un standard care testează direct modulele fotovoltaice, ci se concentrează pe calibrarea echipamentelor de măsurare (celulele fotovoltaice de referință). Măsurătorile de performanță pentru module, realizate conform IEC 61215, trebuie să fie cât mai precise, iar aceste măsurători depind de calibrarea corectă a celulelor de referință – aici intervine IEC 60904-4.
IEC 61215 și IEC 61730 sunt standarde care evaluează direct performanța și siguranța modulelor fotovoltaice. Acestea necesită măsurători precise pentru evaluarea performanței electrice, iar aceste măsurători sunt susținute de testările conforme cu IEC 60904-4.
În concluzie: dacă produsul respectă standardele IEC 61215 și IEC 61730 și mai și deține marcajul CE pe certificate, implicit înseamnă că a respectat și IEC 60904-4. De asta solicităm să înlocuiți solicitarea cu cerința să dețină marcajul CE, care înseamnă că sunt respectate directivele europene, la care mai nou și noi armonizăm legislația și trebuie să le respectăm.
Ответ (15 окт 2024, 19:13):
Conform caietului de sarcini IEC 60904-4 este un standard!
Дата:
14 окт 2024, 14:46
Название вопроса:
Cu referire la IEC 60904-4
Вопрос:
Noi nu producem celule fotovoltaice și nu instalăm celule fotovoltaice, pentru a prezenta certificate IEC 60904-4, noi instalăm niște produse finite, panouri făcute din mai multe celule, care dețin marcaje CE și certificate de conformitate corespunzătoare, care demonstrează inclusiv că s-a respectat și IEC 60904-4, atunci când au fost testate aceste celule, până a fi produse și asamblate în serie.
Ответ (15 окт 2024, 19:14):
Conform caietului de sarcini!
Дата:
15 окт 2024, 08:34
Название вопроса:
F1 desfasurat
Вопрос:
D E C I Z I E Nr. 03D-482-22 Data: 09.08.2022, Pretențiile contestatorului:
În calitatea sa de persoană interesată, în cadrul procedurii de achiziție publică nr. MD-1657181465676, „Polimer Gaz Construcții” SRL formulează următoarele pretenții: Contestăm refuzul AC de a publica forma (F1) desfășurată. Vom menționa că
conform prevederilor din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice
de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, la caz,
documentația de atribuire, Anexa nr. 23 „Caiet de sarcini”, care stabilește expres că
„Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz
nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de
resurse aferent fiecărei norme de deviz)”, ceea ce AC nu dorește să o facă, vom menționa
că în runda întrebări/răspunsuri în data de 08-07-2022 am solicitat publicarea formei
(F1) desfășurată, însă AC intenționat tergiversează să răspundă la solicitarea expusă
pe platformă, urmărind scopul de a eși din terminul de depunere a contestațiilor.
Aprecierea Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor: Astfel, la soluționarea contestației, Agenția va avea în vedere prevederile art. 37
alin. (1) din Legea nr. 131/2015, conform cărora specificațiile tehnice ale bunurilor,
lucrărilor şi serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere
exactă şi completă a obiectului achiziției, astfel încât fiecare cerință și criteriu, stabilite
de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite, cât și dispozițiile pct. 27 sub-pct. 1), pct.
28 sub-pct. 1) și sub-pct. 5), pct. 29 sub-pct. 1) și sub-pct. 3) din Regulamentul cu privire
la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10
din 20.01.2021, conform cărora grupul de lucru examinează şi concretizează necesitățile
autorității contractante de bunuri, lucrări şi servicii, coordonându-le în limitele
mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de
atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în
conformitate cu documentațiile standard aprobate. d e c i d e:
1. Se admite contestația nr. 02/516/22 din 12.07.2022, depusă de către „Polimer
Gaz Construcții” SRL, depusă pe marginea documentației de atribuire a procedurii de
achiziție publică nr. MD-1657181465676 privind achiziția „Teren de agrement
multifuncțional din sectorul "Bozu", or. Ialoveni (REPETAT)”, inițiată de către Agenția
de Dezvoltare Regională Centru;
2. Se obligă Agenția de Dezvoltare Regională Centru, ca măsură de remediere, în
termen de până la 10 zile de la primirea prezentei decizii, să modifice documentația de
atribuire a procedurii de achiziție publică nr. MD-1657181465676, nr. MD-
1657181465676, cu luarea în considerare a constatărilor din partea motivată a prezentei
decizii;
3. Se obligă Agenția de Dezvoltare Regională Centru, în termen de 3 zile din data
adoptării măsurilor de remediere dispuse prin prezenta decizie, să raporteze Agenției
Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor cu privire la realizarea remediilor impuse,
cu anexarea documentelor confirmative în acest sens.
Ответ (15 окт 2024, 19:16):
Prin prisma situației expuse mai în sus, operatorul economic nu dispune de proiect, din acest motiv sa recurs pe Formularul F1 desfășurat, ceea ce este deja o încălcare legală. Cadrul normativ codul practic în construcție aprobat prin Ordinul Ministerului Dezvoltării Regionale și Construcțiilor nr.6 din 23.01.2013 (Monitorul Oficial al RM, 15.02.2013, nr.31-25,art.134), aprobă Formularul F1 și F5. Noțiunea F1 desfășurat (solicitat) nu se regăsește în cadrul normativ existent.
Totodată, publicarea Formularului F1 desfășurat (solicitat) în etapa de selectare a antreprenorului poate genera mai multe riscuri, care pot afecta atât procesul de achiziție, cât și rezultatele finale ale acestuia, printr-e care se enumeră:
Lipsa de transparență: Publicarea prematură a informațiilor financiare sau comerciale poate conduce la confuzii și afecta percepția transparenței procesului de achiziție.
Influențarea ofertelor: Ofertele pot fi influențate negativ dacă informațiile din F1 desfășurat (solicitat) sunt cunoscute de toți participanții, ceea ce poate duce la un comportament de tip cartel sau la oferte ajustate pentru a se încadra în anumite așteptări.
Compromiterea confidențialității: Informațiile sensibile referitoare la strategii comerciale, prețuri sau condiții de livrare ale ofertanților ar putea fi divulgate, ceea ce poate afecta competetivitatea acestora.
Contestarea rezultatelor: Dacă se constată că informațiile din F1 desfășurat (solicitat) au fost publicate înainte de finalizarea selecției, există riscul de constestare a procesului de selecție din partea ofertanților, ceea ce poate duce la întârzieri sau la anularea procedurii.
Probleme legale: Publicarea F1 desfășurată (solicitat) contravine reglementărilor legale privind achizițiile publice, expunând entitatea contractantă la litigii sau sancțiuni.
Дата:
16 окт 2024, 10:57
Название вопроса:
Cu referire la IEC 60904-4
Вопрос:
Prezentați exact conform căror prevederi legislative solicitați acest certificat. Vă amintim că Republica Moldova a armonizat reglementările sale tehnice și de conformitate cu standardele Uniunii Europene în cadrul Acordului de Liber Schimb Aprofundat și Cuprinzător (DCFTA) cu UE, ceea ce implică adoptarea unor reglementări similare. Prezentarea unor certificate de conformitate cu marcajul CE, sunt suficiente și acoperă restul actelor pe care le solicitați. Directiva 2014/35/UE (Joasă Tensiune - LVD) este reflectată prin Hotărârea Guvernului nr. 745/2017, Directiva 2014/30/UE (EMC) este transpusă în legislația Republicii Moldova prin Hotărârea Guvernului nr. 807/2015 și declarația de conformitate pentru aceste 2 directive, acoperă absolut toate cerințele de conformitate necesare. Descalifciare pe acest criteriu va fi contestată.
Ответ (16 окт 2024, 17:48):
Mult stimate operator economic, vă aducem la cunoștință faptul că caietul de sarcini a fost elaborat de către un expert tehnic autorizat la solicitare și conform cerințelor noastre. În conformitate cu Legea nr.131 din 03.07.2015, Legea 721 din 02.02.1996 și HG nr.285 din 23.05.1996 autoritatea contractantă este în drept să elaboreze caietul de sarcini în baza criteriilor și necesităților instituționale necesare, iar operatorii economici cointeresați în implementarea proiectului sunt obligați să se conformeze caietului de sarcini și criteriilor menționate, întru prezentarea unei oferte eligibile și conforme.
Дата:
17 окт 2024, 08:31
Название вопроса:
REFUZAREA publicarii formularului desfasurat cu resurse al caietului de sarcini !!!
Вопрос:
Buna ziua stimata autoritate contractanta , daca sincer care este motivul de a fi atat de categoric la refuzarea publicarii caietului de sarcini desfasurat? Este o procedura normala care ajuta la elaborarea unei oferte cat mai corecte, dvs doar nu publicati preturile sau o alta informatie confidentiala. Este forma desfasurata unde sunt si resursele pozitiilor unde vedem clar unde sau sters resurse sau sa adaugat. Sau cumva este ceva la mijloc si din acest motiv nu doriti categoric sa publicati??? Rugam insistent sa publicati, deoarece este necesar pentru operatori economici care doresc sa participe nu din simplu motiv mai mult solicita acesta. Multumesc si asteptam publicarea la ce este solicitat!
Ответ (17 окт 2024, 12:51):
Bună ziua,
Informația solicitată o vizualizați în documentele atașate.
Дата:
17 окт 2024, 15:42
Название вопроса:
Cu referire la IEC 60904-4
Вопрос:
Mult stimată Autoritate Contractantă, în conformitate cu legea menționată, Legea nr.131 din 03.07.2015.Articolul 23. Standarde de asigurare a calităţii: (1) În cazul în care autoritatea contractantă solicită prezentarea unor certificate, emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că operatorul economic respectă anumite standarde de asigurare a calităţii, aceasta trebuie să se raporteze la sistemele de asigurare a calităţii, bazate pe seriile de standarde europene relevante, certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, sau la standarde internaționale pertinente, emise de organisme acreditate. (2) În conformitate cu principiul recunoaşterii reciproce, autoritatea contractantă are obligaţia de a accepta certificatele echivalente emise de organismele stabilite în statele membre ale Uniunii Europene. În cazul în care operatorul economic nu deţine un certificat de calitate astfel cum este solicitat de autoritatea contractantă, aceasta din urmă are obligaţia de a accepta orice alte certificări prezentate de operatorul economic respectiv, în măsura în care acestea confirmă asigurarea unui nivel corespunzător. Insistăm, IEC 60904-4 nu este relevant în acest caz și există alte certificate de conformitate recunoscute în Europa, marcate cu CE, aceste vor fi prezentate împreună cu oferta, DESCALIFICAREA PE ACEST CRITERIU VA FI CONTESTATĂ.
Ответ (17 окт 2024, 19:43):
Multstimate agent economic,
conform art.5 la Legea Nr.20 din 04.03.2016 „Cu privire la standardizarea naţională”
„(1) standardizarea naţională se realizează de către organismul naţional de standardizare.
(2)În calitate de organism naţional de standardizare este recunoscut Institutul de Standardizare din Moldova.
(3) Institutul de Standardizare din Republica Moldova este o instituţie publică subordonată organului central de specialitate al administraţiei publice responsabil de infrastructura calităţii.”
De asemenea, conform art.2 „organism naţional de standardizare – organism de standardizare recunoscut la nivelul Republicii Moldova, împuternicit să devină membru naţional în organizaţiile internaţionale şi regionale de standardizare corespunzătoare”.
Totodată, conform art.4 „principiile standardizării naţionale se bazează pe respectarea regulilor de standardizare europeană, internaţională și interstatală.”
În același timp, conform art.12
„(1) Adoptarea standardelor şi documente de standardizare europene, internaţionale, interstatale şi ale altor ţări ca standarde moldovenești: standardele şi alte documente de standardizare europene, internaţionale, interstatale şi ale altor ţări se pun în aplicare în Republica Moldova prin adoptarea acestora ca standarde moldovenești conform regulilor de standardizare naţională şi regulilor stabilite de organizaţiile de standardizare respective”,
“(3) Standardele şi alte documente de standardizare europene, internaţionale, interstatale şi ale altor ţări, care sînt adoptate ca standarde moldovenești, se identifică cu indicativul alcătuit din sigla SM, urmată de combinaţia de litere şi cifre ce identifică standardele respective adoptate, precum şi anul adoptării la nivel naţional”.
Prin urmare în contextul celor expuse standardul IEC 60904-4 este identic cu standardul european EN IEC 60904-4:2019/AC:2020-10 și împreună cu standardul SM EN IEC 60904-4:2020, are statut de standard moldovenesc (adoptată la 04.03.2021) Dispozitive fotovoltaice. Partea 4: Dispozitive solare de referinţă. Proceduri pentru stabilirea trasabilităţii etalonării, disponibil pe site-ul www.standard.md.
Дата:
17 окт 2024, 15:46
Название вопроса:
Răspuns (16 oct 2024, 17:48): Mult stimate operator economic, vă aducem la cunoștință faptul că caietul de sarcini a fost elaborat de către un expert tehnic autorizat la solicitare și conform cerințelor noastre. În conformitate cu Legea nr.131 din 03.07.2015, Legea 721 din 02.02.1996 și HG nr.285 din 23.05.1996 autoritatea contractantă este în drept să elaboreze caietul de sarcini în baza criteriilor și necesităților instituționale necesare, iar operatorii economici cointeresați în implementarea proiectului sunt obligați să se conformeze caietului de sarcini și criteriilor menționate, întru prezentarea unei oferte eligibile și conforme.
Вопрос:
Raport de testare IEC 60904-4, va rugam sa mai analizati odata ce solicitati, iar daca nu excludeti aceasta solicitare, publicati pe platforma acest raport de testare, publicati ca sa intelegem ce urmeaza sa va prezentam
Ответ (17 окт 2024, 19:50):
Raport de testare IEC 60904-4 este un act formal care descrie rezultatele obținute în urma testării panourilor fotovoltaice conform cerințelor specificate. Fapt care va oferi dovezi că produsul îndeplinește cerințele tehnice și de siguranță.
Дата:
17 окт 2024, 16:46
Название вопроса:
Garantie de buna executie
Вопрос:
Va fi acceptata garantie una din formele de constituire a garantiei de buna executie: 1 rețineri succesive din plata cuvenită pentru facturile fiscale înaintate, cu efectuarea transferului sumei respective pe un cont special deschis de către operatorul economic, pus la dispoziția autorității contractante, la o bancă licențiată, agreată de ambele părți; sau
2) rețineri succesive directe din plata cuvenită pentru facturile fiscale înaintate;
Ответ (17 окт 2024, 19:58):
Conform art.68 aliniatul 9 din Legea 131 Privind achizițiile Publice din 03.07.2015 "Autoritatea contractantă va indica în documentația de atribuire cerințele față de emitent, forma, cuantumul și alte condiții de bază ale garanției de bună execuție a contractului". Prin urmare vor fi acceptate formele de garanție de bună execuție conform Anunțului de Participare publicat.
Дата:
18 окт 2024, 10:39
Название вопроса:
certificatul de conformitate IEC 60904-4
Вопрос:
Puteți prezenta orice standard național, lege sau hotărâre. Există niște fapte determinante: 1. Acordul de Liber Schimb Aprofundat și Cuprinzător (DCFTA) cu UE, care dau putere juridică directivelor UE; 2. Există declarație de conformitate și certificate de conformitate directivelor UE, care stabilesc că producătorul respectă legislația europeană și are și certificarea corespunzătoare, 3. Orice produs care este marcat cu CE, inclusiv TUV și alte marcaje de calitate, recunoscute internațional dovedesc univoc că acest produs a trecut toate testările necesare și corespunde criteriilor de calitate stabilite de aceste entități (inclusiv cel pe care îl solicitați și care este inferior/primar altor teste, și din aceste considerente nu se indică în certificate tocmai pentru că nu poți ajuge la certificare fără să treci prin aceste teste). Concluzia e simplă: Toate panoruile fotovoltaice ce sunt marcate cu CE, au trecut prin aceste teste, dar nu e obligatoriu să dețină un certificat separat pentru acest standard, pentru că există alte certificări care dovedesc indirect că a fost respectat și acesta. Propun să acceptați realitatea și să ne concentrăm pe subiecte care chiar ar merita atenție.
Ответ (18 окт 2024, 16:50):
Multstimate agent economic,
conform art.5 la Legea Nr.20 din 04.03.2016 „Cu privire la standardizarea naţională”
„(1) standardizarea naţională se realizează de către organismul naţional de standardizare.
(2)În calitate de organism naţional de standardizare este recunoscut Institutul de Standardizare din Moldova.
(3) Institutul de Standardizare din Republica Moldova este o instituţie publică subordonată organului central de specialitate al administraţiei publice responsabil de infrastructura calităţii.”
De asemenea, conform art.2 „organism naţional de standardizare – organism de standardizare recunoscut la nivelul Republicii Moldova, împuternicit să devină membru naţional în organizaţiile internaţionale şi regionale de standardizare corespunzătoare”.
Totodată, conform art.4 „principiile standardizării naţionale se bazează pe respectarea regulilor de standardizare europeană, internaţională și interstatală.”
În același timp, conform art.12
„(1) Adoptarea standardelor şi documente de standardizare europene, internaţionale, interstatale şi ale altor ţări ca standarde moldovenești: standardele şi alte documente de standardizare europene, internaţionale, interstatale şi ale altor ţări se pun în aplicare în Republica Moldova prin adoptarea acestora ca standarde moldovenești conform regulilor de standardizare naţională şi regulilor stabilite de organizaţiile de standardizare respective”,
“(3) Standardele şi alte documente de standardizare europene, internaţionale, interstatale şi ale altor ţări, care sînt adoptate ca standarde moldovenești, se identifică cu indicativul alcătuit din sigla SM, urmată de combinaţia de litere şi cifre ce identifică standardele respective adoptate, precum şi anul adoptării la nivel naţional”.
Prin urmare în contextul celor expuse standardul IEC 60904-4 este identic cu standardul european EN IEC 60904-4:2019/AC:2020-10 și împreună cu standardul SM EN IEC 60904-4:2020, are statut de standard moldovenesc (adoptată la 04.03.2021) Dispozitive fotovoltaice. Partea 4: Dispozitive solare de referinţă. Proceduri pentru stabilirea trasabilităţii etalonării, disponibil pe site-ul www.standard.md.
Дата:
18 окт 2024, 16:29
Название вопроса:
Anunt de participare
Вопрос:
Extras din contul curent bancar despre disponibilitatea de bani lichizi, sau certificate de linie de credit din ultimele 3 zile după deschiderea procedurii de achiziție- 40% este o solicitare ilegala, si publicata aceasta solicitare la data de 15.10.2024 18:15 min, Conform legii 131 Articolul 35. Clarificări
(1) Orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind:
a) 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3);
b) 6 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este mai mică decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3), solicitam sa fie prelungit termenul de clarificari or omiterea cerinteleor suplimentare din data de 15.10.2024
Ответ (18 окт 2024, 16:48):
Multstimate agent economic, la criteriul sus menționat de Dumneavoastră nu au fost operate modificări din momentul publicării inițial.
Дата:
18 окт 2024, 16:33
Название вопроса:
Anunt de participare
Вопрос:
Ofertantul trebuie să demonstreze că are pe contul curent bani lichizi, sau sau certificate de linie de credit – în cuantum de 40%, din valoarea totală a ofertei prezentate, confirmată prin aplicarea
semnăturii electronice a persoanei responsabile a ofertantului - cum sa stabilit ca trebuie sa dispuna de linie de credit sau bani lichizi 40% din valoarea totala a ofertei, de ce nu din valoarea ofertei fara TVA?
Ответ (18 окт 2024, 17:08):
Conform anunțului de participare și caietului de sarcini!
Дата:
18 окт 2024, 16:38
Название вопроса:
Anunt de participare
Вопрос:
(3) Autoritatea contractantă evaluează datele de calificare ale operatorului economic conform modului și criteriilor expuse în documentația de atribuire. conform solicitarii din anuntul de participare Anexa nr.29
Memoriu tehnic Propunerea tehnică va fi structurată conform Caietului de sarcini şi va fi însoţită obligatoriu de un Memoriu tehnic în care se va descrie, în ordinea operaţiunilor executate, tehnologia şi metodele folosite (propuse) pentru realizarea lucrării, care trebuie să fie cel puţin la nivelul specificat de producătorii materialelor.
Confirmată prin aplicarea semnăturii electronice a persoanei responsabile a ofertantului, in documentatia de atribuire avem publicata anexa 29 , va rugam sa publica aceasta anexa pe care o solicitati
Ответ (18 окт 2024, 17:00):
Conform cadrul normativ privind documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări anexa 29 nu se regăsește drept act obligatoriu!
Дата:
18 окт 2024, 16:41
Название вопроса:
Anunt de participare
Вопрос:
Conform Legii 131 Articolul 18. Criterii de calificare şi selecţie
Autoritatea contractantă va aplica criterii proporţionale de calificare și selecție raportate la obiectul contractului referitoare numai la:
a) eligibilitatea ofertantului sau candidatului;
b) capacitatea de exercitare a activităţii profesionale;
c) capacitatea economică şi financiară;
d) capacitatea tehnică şi/sau profesională;
e) standarde de asigurare a calităţii;
f) standarde de protecţie a mediului., la ce criteriu se refera solicitarea Ofertantul trebuie să demonstreze că are pe contul curent bani lichizi, sau sau certificate de linie de credit – în cuantum de 40%, din valoarea totală a ofertei prezentate, confirmată prin aplicarea semnăturii electronice a persoanei responsabile a ofertantului?
Ответ (18 окт 2024, 17:13):
Conform Legea 131 art.18 agentul economic trebuie să demonstreze capacitatea economică și financiară.Criteriul nu contravine legislației în viguare!
Дата:
18 окт 2024, 16:44
Название вопроса:
18 oct 2024, 16:41
Вопрос:
Conform Legii 131 Articolul 21. Capacitatea economică şi financiară
(1) Demonstrarea capacităţii economice şi financiare a operatorului economic se realizează prin prezentarea unuia sau a mai multor documente relevante, cum ar fi:
a) declaraţii bancare corespunzătoare sau, după caz, dovezi privind asigurarea riscului profesional, solicitam sa ni se permita sa va prezenta alte dovezi privind asigurarea riscului profesional decit 40% bani lichizi sau linie creditara
Ответ (18 окт 2024, 17:08):
Conform anunțului de participare și caietului de sarcini!
Дата:
18 окт 2024, 16:45
Название вопроса:
18 oct 2024, 16:41
Вопрос:
Conform Legii 131 Articolul 21. Capacitatea economică şi financiară (1) Demonstrarea capacităţii economice şi financiare a operatorului economic se realizează prin prezentarea unuia sau a mai multor documente relevante, cum ar fi: a) declaraţii bancare corespunzătoare sau, după caz, dovezi privind asigurarea riscului profesional, solicitam sa ni se permita sa va prezentam dovezi privind asigurarea riscului profesional altele decit 40% bani lichizi sau linie creditara
Ответ (18 окт 2024, 17:06):
Conform anunțului de participare!
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.
Документ успешно подписан
OK