Выберите тип процедуры
Коммерческая закупка
21240860
1
Период разъяснений
с
20.06.2024 10:15
по 04.07.2024 11:00
по 04.07.2024 11:00
2
Подача предложений
с
04.07.2024 11:00
по 11.07.2024 10:00
по 11.07.2024 10:00
3
Аукцион
не будет использоваться
4
Оценка
5
Контракт
Статус
Оценка
Оценочная стоимость без НДС
5 464 350 MDL
Период уточнений:
20 июн 2024, 10:15 - 4 июл 2024, 11:00
Подача предложений:
4 июл 2024, 11:00 - 11 июл 2024, 10:00
Техническая служба поддержки для поставщиков:
(+373) 79999801
Данная процедура проводится без электронного аукциона. Ваша оферта является окончательной и должна содержать весь список необходимых документов.
Подписаться невозможно
в период Оценка
Conform cerințelor caietului de sarcini
Информация о заказчике
Наименование
Фискальный код/IDNO
Адрес
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Bucuriei 12a
Веб сайт
---
Контактное лицо
Данные о закупке
Дата создания
20 июн 2024, 10:15
Дата последних изменений
26 июн 2024, 12:46
Achizitii.md ID
21240860
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Тип процедуры
Открытый торг
Критерии присуждения
Самая низкая цена
Источники финансирования
Список лотов
Документы процедуры закупок
anunț participare trotuare ii loturi.pdf
anunț participare trotuare ii loturi.pdf
Документация к предложению
-
20.06.24 10:15
Дата:
26 июн 2024, 12:46
Название вопроса:
anunt
Вопрос:
De ce pentru unele achiziții de lucrări de constructii Autoritatea Dstră solicită termen de garanție a lucrărilor 5 ani și pentru altele doar 1 an?
Ответ (27 июн 2024, 08:29):
Termenul de garanție se stabilește în dependență de tipul lucrărilor. Pentru lucrările de întreținere periodică este solicitat termen de 1 an,
Дата:
1 июл 2024, 12:40
Название вопроса:
raspuns la raspunsul vostru
Вопрос:
Va rog sa faceti trimitere la normele legale unde se diferentiaza cand se solicita 5 ani si cand 1 an de garantie a lucrarilor??
Ответ (2 июл 2024, 10:31):
În conformitate cu prevederile art. 24 alin.(1) lit. (1) din Legea nr. 721/1996 privind calitatea în construcții, remedierea pe propria cheltuială a defectelor calitative apărute din vina lor atît în perioada de execuție, cît și în termenul de garanție postrecepție de 5 ani. Ceea ce ține de lucrările de întreținere curentă și periodică la drumurile publice naționale, garanția de bună execuție este stabilită cu termen de 1 an din ziua recepției la terminarea lucrărilor executate.
Дата:
2 июл 2024, 11:55
Название вопроса:
Caiet de sarcini
Вопрос:
In urma elaborarii devizului de cheltuieli pentru piatra de calcar, care cariere au fost luate in considerare ca produs si pret?
Ответ (4 июл 2024, 10:34):
Ofertantul este în drept să aleagă oricare producători autohtoni de Piatra de calcar care dețin certificatul de conformitate conform Caietului de sarcini.
Дата:
2 июл 2024, 12:48
Название вопроса:
raspuns la raspunsul vostru iar
Вопрос:
Obiectul achizitiei este ,,lucrari de construcție.....,, CPV la fel corespunde lucrărilor de construcție. Totodată menționăm că art.24 al legii 721 lit.(l) nu face diferență. Repetat solicităm argumentare legala cu trimitere corectă la legislație (nu ca în precedentul răspuns), cum ați diferențiat acest termen pentru anumite licitații.
Ответ (4 июл 2024, 10:57):
Conform art.36 din HG285/1996, legiuitorul a prevăzut expres că perioada de garanție este cea prevăzută în contract. Din interpretarea logico-juridică acestor norme rezultă că competența de a stabili termenul garanției de bună execuție îi revine în exclusivitate beneficiarului.
Astfel că, la stabilirea termenului de 1 an zile, beneficiarul a ținut cont de modul de comportare a construcției și instalațiilor aferente acestora, în exploatare. De altfel, aceasta s-a bazat pe principiul proporționalității fiind stabilită o contrabalanță dintre termenul de exploatare și termenul garanției de bună execuție.
Дата:
2 июл 2024, 13:18
Название вопроса:
Anunț de participare.
Вопрос:
Nu ati respectat pct.98 din Documentația standard aprobată prin ordinul 69/2021, care prin HG 10/2021 este obigatorie și de care se va ține cont la întocmirea tutoror documentelor aplicabile în cadrul procedurii. De ce s-a exclus posibilitatea depunerii garanției de bună execuție prin rețineri succesive? Solicităm să fie inclusă.
Ответ (4 июл 2024, 10:57):
În principal, este necesar de precizat că ordinul Ministerului Finanțelor nr. 69/2021, a fost aprobat în temeiul art. 50 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice și pct. 35 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 638/2020. Deci, necesitatea respectării acestuia la întocmirea documentației de atribuire nu este prevăzută de Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, dar de HG nr. 638/2020.
Totodată, vă comunicăm că pct. 152 din HG nr. 638/2020, reglementează inechivoc că autoritatea contractantă stabilește în documentația de atribuire cerințele față de emitent, forma și alte condiții de bază ale garanției de bună execuție a contractului. Altfel spus, cerințele față de garanția de bună execuție sunt stabilite de autoritatea contractată, căreia și îi revine competența exclusivă de a stabile pe care din cele trei forme a garanție de bună execuție o include în documentația de atribuire.
Suplimentar, se punctează și asupra faptului că ordinul Ministerului Finanțelor nr. 69/2021 este un act normativ cu forță juridică inferioară față de HG nr. 638/2020, care la rândul ei are forță juridică inferioară față de Legea nr. 131/2015, astfel că primele două nu poate să conțină norme cu caracter primar (a se vedea HCC nr. 6 din 28 februarie 2023; HCC nr. 29 din 28 octombrie 2016 și DCC nr. 121 din 21 noiembrie 2019).
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.
Документ успешно подписан
OK