Выберите тип процедуры
Коммерческая закупка
21225475
Статус
Отменен
Оценочная стоимость без НДС
76 566 130 MDL
Период уточнений:
14 май 2024, 13:29 - 28 май 2024, 10:00
Подача предложений:
28 май 2024, 10:00 - 4 июн 2024, 10:00
Техническая служба поддержки для поставщиков:
(+373) 79999801
Данная процедура проводится без электронного аукциона. Ваша оферта является окончательной и должна содержать весь список необходимых документов.
Conform Caietului de sarcini
Информация об отмене
Причина отмены
În scopul executării deciziei ANSC nr. 03D-625-24 din 03.09.2024 emisă pe marginea contestației depuse de către ”Dromas Cons” S.R.L. în cadrul procedurii de achiziție nr. ocds-b3wdp1-MD-1715682234380 din 26.06.2024 privind achiziția ,,Lucrărilor de reparație capitală a drumului G113 Bender – Copanca – Plop-Știubei – Căușeni, km 28,76– 35,07 (Etapa I), grupul de lucru pentru achiziții a reevaluat ofertele asociației ”Credo Industry” S.R.L. și ”Aedificator” S.R.L. și a celorlalți ofertanți depuse în cadrul procedurii de achiziție publică.
Potrivit pct. 3 din decizia ANSC, Î.S. ”Administrația de Stat a Drumurilor” a fost obligată ca măsură de remediere să reevalueze oferta ofertantului desemnat în calitate de câștigător.
Totodată, ANSC în decizia sa atenționează asupra faptului că în condițiile în care la etapa de reevaluare autoritatea contractantă nu va putea asigura respectarea concomitentă a principiului de utilizare eficientă a banilor publici, aceasta poate opta pentru aplicarea prevederilor art. 71 alin. (1) autoritatea contractantă, din proprie inițiativă, anulează procedura de atribuire a contractului de achiziții publice, dacă ia această decizie înainte de data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii de achiziție publică.
Luând în considerație faptul că autoritatea contractantă și-a argumentat decizia de atribuire a contractului prin prisma actelor normative care reglementează domeniul achizițiilor publice, desemnând câștigător ofertantul a cărui ofertă întrunește cerințele de calificare și la cel mai mic preț, decizie care a fost anulată în procesul de soluționare a contestației, grupul de lucru pentru achiziții a examinat soluția propusă de ANSC de a aplica prevederile art. 71 alin. (1) din legea citată.
Totodată au fost examinate cu atenție toate cerințele documentației de atribuire, inclusiv volumele de lucrări menționate în caietul de sarcini.
În partea ce ține de caietul de sarcini au fost constatate unele omisiuni la întocmirea volumelor de lucrări. Aceste omisiuni fac imposibilă atribuirea contractului, or în cazul în care acestea nu vor fi corectate vor fi întâmpinate dificultăți în procesul de executare a lucrărilor, inclusiv acestea vor avea impact asupra procesului tehnologic de executare a lucrărilor. Corectarea erorilor din caietul de sarcini țin și de impactul social în procesul de exploatare a drumului, or unul din obiectivele de bază este și asigurarea securității la trafic atât a participanților cât și a pietonilor.
Reieșind din aceste considerente grupul de lucru pentru achiziții constată aplicabile prevederile art. 71 alin. (1) lit. g) din Legea privind achizițiile publice, întrucât la moment omisiunile și erorile care au fost depistate după termenul limită de depunere a ofertelor nu mai pot fi remediate, fapt care fac imposibilă atribuirea contractului de achiziție publică.
Astfel în procesul de reevaluare a ofertelor, grupul de lucru pentru achiziții s-a asigurat că sunt respectate și prevederile art. 7 din Legea nr. 131/2015 și anume realizarea procedurii de achiziție publică prin prisma principiului utilizării eficiente a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităţilor contractante și a principiului proporţionalității.
Luând în considerație principiile menționate supra, precum și faptul că oferta asociației ”Credo Industry” S.R.L. și ”Aedificator” S.R.L. este cu 8 697 145,26 lei MD mai mică decât oferta următorului operator economic ”Dromas Cons” S.R.L., grupul de lucru pentru achiziții constată că prin examinarea posibilității atribuirii contractului următorului ofertant nu se respectă principiul utilizării eficiente a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităţii contractante.
În partea ce ține de principiul proporționalității, grupul de lucru pentru achiziții s-a condus de faptul că pedeapsa urmează a fi proporțională faptei, or atât timp cât erorile/omisiunile ofertei asociaților desemnați câștigători au fost corectate fără a afecta esența ofertei (art. 69 alin (5) Legea 131/2015), nu este proporțioală respingerea ofertei care este cu 8 697 145,26 Lei MD și atribuirea ofertei următorului ofertant, or în cazul dat scopul procedurii de achiziție nu este respectarea doar a unor proceduri birocratice fără a ține cont de rezultatul scontat pe care în mod normal trebuie să-l urmărească autoritatea contractantă prin aplicarea procedurii de achiziție publică.
În concluzie, grupul de lucru pentru achiziții, având în vedere discrepanța considerabilă a prețului între ofertele depuse în cadrul procedurii de achiziție publică, constată imposibilitatea continuării procedurii de achiziție publică fără încălcarea prevederilor art. 7 din Legea nr. 131/2015 și anume - realizarea procedurii de achiziție publică prin prisma principiului utilizării eficiente a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităţilor contractante și a principiului proporţionalității. În acest context, grupul de lucru pentru achiziții ia în considerație soluția propusă de ANSC de a aplica prevederile art. 71 alin. (1) lit. g) din Legea sus menționată și anulează procedura de achiziție publică, inclusiv din motivul că omisiunile depistate în caietul de sarcini, parte componentă a documentației de licitație, nu pot fi corectate în procesul de evaluare a ofertelor.
În acest context, după revizuirea documentației de atribuire, procedura de achiziție va fi inițiată în conformitate cu prevederile legale.
În partea ce ține de restituirea garanțiilor pentru ofertă, informăm că acestea vor fi returnate operatorilor economici în termenii prevăzuți de legislație.
Potrivit pct. 3 din decizia ANSC, Î.S. ”Administrația de Stat a Drumurilor” a fost obligată ca măsură de remediere să reevalueze oferta ofertantului desemnat în calitate de câștigător.
Totodată, ANSC în decizia sa atenționează asupra faptului că în condițiile în care la etapa de reevaluare autoritatea contractantă nu va putea asigura respectarea concomitentă a principiului de utilizare eficientă a banilor publici, aceasta poate opta pentru aplicarea prevederilor art. 71 alin. (1) autoritatea contractantă, din proprie inițiativă, anulează procedura de atribuire a contractului de achiziții publice, dacă ia această decizie înainte de data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii de achiziție publică.
Luând în considerație faptul că autoritatea contractantă și-a argumentat decizia de atribuire a contractului prin prisma actelor normative care reglementează domeniul achizițiilor publice, desemnând câștigător ofertantul a cărui ofertă întrunește cerințele de calificare și la cel mai mic preț, decizie care a fost anulată în procesul de soluționare a contestației, grupul de lucru pentru achiziții a examinat soluția propusă de ANSC de a aplica prevederile art. 71 alin. (1) din legea citată.
Totodată au fost examinate cu atenție toate cerințele documentației de atribuire, inclusiv volumele de lucrări menționate în caietul de sarcini.
În partea ce ține de caietul de sarcini au fost constatate unele omisiuni la întocmirea volumelor de lucrări. Aceste omisiuni fac imposibilă atribuirea contractului, or în cazul în care acestea nu vor fi corectate vor fi întâmpinate dificultăți în procesul de executare a lucrărilor, inclusiv acestea vor avea impact asupra procesului tehnologic de executare a lucrărilor. Corectarea erorilor din caietul de sarcini țin și de impactul social în procesul de exploatare a drumului, or unul din obiectivele de bază este și asigurarea securității la trafic atât a participanților cât și a pietonilor.
Reieșind din aceste considerente grupul de lucru pentru achiziții constată aplicabile prevederile art. 71 alin. (1) lit. g) din Legea privind achizițiile publice, întrucât la moment omisiunile și erorile care au fost depistate după termenul limită de depunere a ofertelor nu mai pot fi remediate, fapt care fac imposibilă atribuirea contractului de achiziție publică.
Astfel în procesul de reevaluare a ofertelor, grupul de lucru pentru achiziții s-a asigurat că sunt respectate și prevederile art. 7 din Legea nr. 131/2015 și anume realizarea procedurii de achiziție publică prin prisma principiului utilizării eficiente a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităţilor contractante și a principiului proporţionalității.
Luând în considerație principiile menționate supra, precum și faptul că oferta asociației ”Credo Industry” S.R.L. și ”Aedificator” S.R.L. este cu 8 697 145,26 lei MD mai mică decât oferta următorului operator economic ”Dromas Cons” S.R.L., grupul de lucru pentru achiziții constată că prin examinarea posibilității atribuirii contractului următorului ofertant nu se respectă principiul utilizării eficiente a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităţii contractante.
În partea ce ține de principiul proporționalității, grupul de lucru pentru achiziții s-a condus de faptul că pedeapsa urmează a fi proporțională faptei, or atât timp cât erorile/omisiunile ofertei asociaților desemnați câștigători au fost corectate fără a afecta esența ofertei (art. 69 alin (5) Legea 131/2015), nu este proporțioală respingerea ofertei care este cu 8 697 145,26 Lei MD și atribuirea ofertei următorului ofertant, or în cazul dat scopul procedurii de achiziție nu este respectarea doar a unor proceduri birocratice fără a ține cont de rezultatul scontat pe care în mod normal trebuie să-l urmărească autoritatea contractantă prin aplicarea procedurii de achiziție publică.
În concluzie, grupul de lucru pentru achiziții, având în vedere discrepanța considerabilă a prețului între ofertele depuse în cadrul procedurii de achiziție publică, constată imposibilitatea continuării procedurii de achiziție publică fără încălcarea prevederilor art. 7 din Legea nr. 131/2015 și anume - realizarea procedurii de achiziție publică prin prisma principiului utilizării eficiente a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităţilor contractante și a principiului proporţionalității. În acest context, grupul de lucru pentru achiziții ia în considerație soluția propusă de ANSC de a aplica prevederile art. 71 alin. (1) lit. g) din Legea sus menționată și anulează procedura de achiziție publică, inclusiv din motivul că omisiunile depistate în caietul de sarcini, parte componentă a documentației de licitație, nu pot fi corectate în procesul de evaluare a ofertelor.
În acest context, după revizuirea documentației de atribuire, procedura de achiziție va fi inițiată în conformitate cu prevederile legale.
În partea ce ține de restituirea garanțiilor pentru ofertă, informăm că acestea vor fi returnate operatorilor economici în termenii prevăzuți de legislație.
Дата отмены
24 сен 2024, 11:45
Информация о заказчике
Наименование
Фискальный код/IDNO
Адрес
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Bucuriei 12a
Веб сайт
---
Контактное лицо
Данные о закупке
Дата создания
14 май 2024, 13:29
Дата последних изменений
24 сен 2024, 11:46
Achizitii.md ID
21225475
MTender ID
CPV
45230000-8 - Lucrări de construcţii de conducte, de linii de comunicaţii şi electrice, de autostrăzi, de şosele, de aerodromuri şi de căi ferate; lucrări de nivelare
Тип процедуры
Открытый торг
Критерии присуждения
Самая низкая цена
Источники финансирования
Список лотов
Лот № 1 - Lucrări de reparație capitală a drumului G113 Bender – Copanca – Plop-Știubei – Căușeni, km 28,76– 35,07 (Etapa I).
Бюджет: 76566130.0 MDL
Отменена
Дата:
14 май 2024, 15:07
Название вопроса:
Lipsă documente
Вопрос:
Lipsește documentația de atribuire, anunțul de participare, documentația standard, etc.
Ответ (15 май 2024, 16:18):
Au fost publicate
Дата:
22 май 2024, 14:35
Название вопроса:
Anunț de Participare
Вопрос:
Conform punct.8-9 artic.17 din Anunț de participare, ca criteriul privind eligibilitatea operatorului este indicat prezentarea listei lucrărilor similare (anexa 12, anexa 13) și valoare cumulată a tuturor contractelor executate similare: sa menționat ca lucrări similare - lucrări de reparație capitală. Atrag atenția că în baza art.22 aliniat 3 Legea Nr. 131/2015 și Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări Nr.638/2020 legislatorul a indicat ca autoritatea contractantă are dreptul de a solicita prezentarea listei lucrărilor similiare, dar nu identice cum a indicat autoritatea contractanta ASD.
Sustin, in cazul dat cerința privind prezentarea lucrărilor capitale inseamnă prezentarea lucrărilor indentice, ceea ce restrânge cercul potențialelor participanți la procedura de achiziții. Deoarece se cunoaște că in RM operatori economici care corespund acestui criteriu sunt întrun număr foarte mic. Rezultă că prin indicarea acestui criteriul de fapt se urmărește favorizarea acestora și limitarea dreptului de a participa la licitatie altor operatori economici. Adică se incalcă prevederile art.7 lit.c) despre principiile achizițiilor publice, și anume, asigurarea concurenței și combaterea practicilor anticoncurențiale, și art.15 aliniat.1 lit.e a Legii 131/2015 prin care grupul de lucru este obligat sa asigure participarea largă a operatorilor economici la procedurile de achiziție publică. Totodată solicităm să fie luată în considerație și practica examinării contestațiilor de către ANSC, decizia Nr. 03D-149-24 din 19.03.2024 care a definitivat notiunele lucrări similare și lucrări identice(pag.31-32).
Ответ (28 май 2024, 09:47):
Tipul lucrărilor ce se intenționează a se executa fac parte din reparații capitale (proiectul de execuție prevede intervenții la terasamentul drumului, amenajarea unui sistem rutier nou, corespunzător cerințelor de perspectivă, amenajarea unui sistem de evacuare a apelor pluviale, amenajarea stațiilor de autobuz, executarea trotuarelor, etc.), demonstrate prin tipul și natura lucrărilor, conform documentației proiectului de execuție, inclusiv și a caietului de sarcini, ce includ lucrări ce nu pot fi divizate, fiind un complex amplu de lucrări pentru un obiectiv în întregime, conform cerințelor proiectului de execuție, publicate în cadrul procedurii de achiziție.
Totodată, obiectul prezentului contract este inclus distinct în Anexa nr.1, ,,Reparații capitale a drumurilor și podurilor” al Programului privind repartizarea mijloacelor fondului rutier pentru drumurile publice naționale. Acest fapt, demonstrează suplimentar caracterul exigent al lucrărilor prezentului contract.
Mai mult, potrivit Codului practic în construcții CP D.02.24:2019, lucrările de reparație capitală și anume cele prevăzute în caietul de sarcini sunt o categorie distinctă față de lucrările de întreținere/reparație periodică. Conform Codului menționat supra, lucrările de întreținere ori reparație curentă/periodică reprezintă o categorie inferioară ca nivel de complexitate tehnică celor de reparație capitală, operațiune tehnică de o amploare și complexitate sporită în ceea ce privește intervenția asupra drumului, și așadar similară obiectului prezentului contract.
Respectiv, Ofertantul va prezenta lucrări similare (anexa nr.12 și 13) doar obiective similare obiectului menționat adică – lucrări de reparație capitală.
Prevederile art.7 și art.15 al Legii 131/2015 nu sunt încălcate atîta timp cît documentele aferente procedurii de achiziție sunt publice și accesul nu este restricționat pentru operatorii economici cointeresați.
Дата:
28 май 2024, 08:37
Название вопроса:
Caiet de sarcini
Вопрос:
Pozitia 344 Borne kilometrice, clarificați vă rog, in descrierea poziției unitatea de masură este in bucăți dar in resurse bornele sunt indicate in m3. Este o greșală tehnică sau ați avut in vedere borne kilometrice din beton.
Ответ (28 май 2024, 09:57):
Se va rectifica unitatea de măsură a bornelor kilometrice din m3 prevăzute în resursele poziției nr.344 din caietul de sarcini, cu buc. în cantitate de 1,0
Дата:
28 май 2024, 09:21
Название вопроса:
Caiet de sarcini
Вопрос:
Capitol 1.18 Drumuri laterale, capitol 1.18.3 Tip II poz. 204 DI134 Amenajarea mecanizata a imbrăcămintei rutiere din piatra sparta de la demolare și asfalt frezat, lipsește poziția transportarea materialelor depozitate la 10km conform caietului de sarcini.
Ответ (28 май 2024, 09:59):
Nu este necesar de a include poziția transportarea materialelor depozitate la 10 km
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.
Документ успешно подписан
OK