Выберите тип процедуры
Коммерческая закупка
21126707
1
Период разъяснений
с
05.12.2023 18:49
по 22.12.2023 13:30
по 22.12.2023 13:30
2
Подача предложений
с
22.12.2023 13:30
по 16.01.2024 13:30
по 16.01.2024 13:30
3
Аукцион
с
17.01.2024 13:00
по 17.01.2024 14:23
по 17.01.2024 14:23
4
Оценка
5
Контракт
Статус
Оценка
Оценочная стоимость без НДС
317 500 MDL
Период уточнений:
5 дек 2023, 18:49 - 22 дек 2023, 13:30
Подача предложений:
22 дек 2023, 13:30 - 16 янв 2024, 13:30
Техническая служба поддержки для поставщиков:
(+373) 79999801
Подписаться невозможно
в период Оценка
Achiziția Dispozitivelor medicale conform necesităților IMSP Institutul Mamei și Copilului (repetat)
Информация о заказчике
Фискальный код/IDNO
Адрес
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Веб сайт
---
Контактное лицо
Данные о закупке
Дата создания
5 дек 2023, 18:49
Дата последних изменений
21 дек 2023, 8:56
Achizitii.md ID
21126707
MTender ID
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Тип процедуры
Открытый торг
Критерии присуждения
Самая низкая цена
Источники финансирования
Список лотов
Документы процедуры закупок
anunt de participare.signed.pdf
anunt de participare.signed.pdf
Документация к предложению
-
5.12.23 18:49
Дата:
21 дек 2023, 08:56
Название вопроса:
DM inregistrate
Вопрос:
Buna ziua. Va rugam sa indicati expres care echipamente din lista sunt dispozitive medicale si care nu.
Analizorul de amoniac este un DM?
Ответ (21 дек 2023, 09:56):
Toate sunt dispozitivele medicale și trebuie înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor medicale.
Дата:
21 дек 2023, 09:02
Название вопроса:
INREGISTRAREA DISPOZITIVELOR MEDICALE
Вопрос:
Va rugam sa ne comunicati cum putem inregistra dispozitivele medicale pe care dorim sa le ofertam in licitatie tinand cont ca nu exista locuri libere pentru depnerea notificarilor la AMDM decat incepand cu luna februarie 2024.
Va multumim anticipat pentru clarificare
Ответ (22 дек 2023, 09:10):
Bună ziua, Vă mulțumim pentru clarificarea depusă. Conform prevederilor art. 17 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, potrivit căruia pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziție publică, operatorul economic va prezenta documentele eliberate de autoritățile competente stabilite de autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de achiziție publică. În funcție de obiectul achiziției publice, în sensul art.1, și de tipul procedurii alese conform art. 46 alin.(1), autoritatea contractantă are obligația de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum și documentele-suport, prevăzute de legislația în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici. Totodată, alin. (8) din articolul menționat dispune că, criteriile de calificare și selecție stabilite de către autoritatea contractantă trebuie să aibă o legătură evidentă cu obiectul contractului ce urmează să fie atribuit, iar alin. (9) din același articol, prevede că, autoritatea contractantă are obligația de a respecta principiul proporționalității atunci când stabilește criteriile de calificare și selecție, precum și nivelul cerințelor minime pe care ofertanții/candidații trebuie să le îndeplinească. Subsecvent, potrivit art. 40 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, autoritatea contractantă are obligația de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. În context, reieșind din prevederile normelor sus menționate, oportunitatea achiziționării de bunuri de o anumită performanță și calitate, precum și specificațiile tehnice impuse pentru acestea, sunt stabilite de fiecare autoritate contractantă în parte în funcție de necesitățile obiective ale acesteia, însă această decizie nu trebuie să creeze obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată vă reamintim că, anterior CAPCS a achiziționat atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, cu condiția înregistrării acestora până la data livrării. Ca urmare, Curtea de Conturi, în rapoartele de audit a constatat și a informat CAPCS despre livrarea de către operatorii economici desemnați câștigători a bunurilor neînregistrate către beneficiari. Ulterior, CAPCS a modificat documentația de atribuire, achiziționând atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, oferind posibilitatea operatorilor economici de a prezenta Notificare sau documente pentru Notificare. Drept urmare, CAPCS, a constatat că toate procedurile de achiziții demarate, au fost tergiversate prin depunerea ofertelor pentru dispozitive medicale neînregistrate, ce ulterior transmiterii notificărilor către AMDM, nu au fost înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, prin ce au fost încălcate toate termenele de efectuare a procedurilor, precum și nu a fost posibilă asigurarea beneficiarilor conform necesităților înaintate, reieșind din imposibilitatea demarării procedurilor repetate. În aceste condiții, autoritatea contractantă este singura în măsură să își identifice necesitățile sale, în vederea bunei desfășurări a activității instituției și beneficiarilor, or, există riscul ca CAPCS să achiziționeze dispozitive medicale ce ulterior nu vor putea fi înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, iar acest fapt este contrar prevederilor art. 7 alin. (2) și alin. (7) din Legea nr. 102 din 09.03.2017 cu privire la dispozitivele medicale. Totodată, operatorul economic nu poate garanta CAPCS că ar putea obține înregistrarea dispozitivului fără riscul de a primi refuz, în acest sens, din partea Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale.
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.
Документ успешно подписан
OK