Статус Закупка не состоялась
Оценочная стоимость без НДС 119 000 000 MDL
Период уточнений: 22 июл 2022, 15:35 - 2 сен 2022, 10:00
Подача предложений: 2 сен 2022, 10:00 - 20 сен 2022, 10:00

Техническая служба поддержки для поставщиков:

(+373) 79999801


Данная процедура проводится без электронного аукциона. Ваша оферта является окончательной и должна содержать весь список необходимых документов.

Lucrările sunt achiziționate și finanțate în cadrul proiectului investițional ”Restaurarea edificiilor Muzeului Național de Artă al Moldovei, str. 31 august 1989, mun. Chișinău”, aprobat prin Legea bugetului de stat.

Информация о заказчике
Наименование
Фискальный код/IDNO
Адрес
2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, 31 August 1989 nr.115
Веб сайт
---
Контактное лицо
Ф.И.О
Sergiu Strîmbanu
Контактный номер
079476448
Эл. адрес
Данные о закупке
Дата создания
20 июл 2022, 16:37
Дата последних изменений
20 сен 2022, 10:00
Achizitii.md ID
21060359
CPV
45400000-1 - Lucrări de finisare a construcţiilor
Тип процедуры
Открытый торг
Критерии присуждения
Лучшее соотношение цена - качества
Источники финансирования
Дата:
27 июл 2022, 14:03
Название вопроса:
valoarea estimativa
Вопрос:
care este suma alocata pentru 2022 si cum sint repartizate sumele pe ani
Ответ (29 июл 2022, 11:14):
Pentru anul 2022 a fost alocată suma de 7 700, mii lei. Alocarea sumelor pe ani va fi cunoscută la aprobarea Legii bugetului de stat anuale.
Дата:
28 июл 2022, 10:15
Название вопроса:
Valoarea estimativa
Вопрос:
Va rugam sa va expuneti, daca valoarea estimativa prezentata la licitatie de catre Autoritatea Contractanta a fost actualizata reesind din preturile la materiale din 2022 si schimbarea si directiva Ministerului de Finance N13-09/94 din 14.04.22
Ответ (28 июл 2022, 10:28):
Suma estimativă este actualizată în conformitate cu prețurile din anul 2022
Дата:
28 июл 2022, 10:16
Название вопроса:
Proiectul tehnic
Вопрос:
Va rugam sa publicati linkul de unde putem sa luam proiectul tehnic
Ответ (28 июл 2022, 10:33):
În conformitate cu prevederile caietului de sarcini, operatorul economic are obligația de a prezenta certificat de vizitare a obiectului și familiarizarea cu proiectul de execuție. Varianta electronică a proiectului de execuție nu este disponibilă.
Дата:
29 июл 2022, 10:38
Название вопроса:
Valoarea estimativa
Вопрос:
Care este suma alocata pentru 2022 si cum sint repartizate sumele pe ani - asa si nu am primit raspuns la intrebarea data
Ответ (29 июл 2022, 11:11):
Pentru anul 2022 a fost alocată suma de 7 700, mii lei. Alocarea sumelor pe ani va fi cunoscută la aprobarea Legii bugetului de stat anuale.
Дата:
29 июл 2022, 16:26
Название вопроса:
Anuntul de participare 15.2. Criterii de calificare și selecție a operatorilor economici
Вопрос:
In anuntul de participare punctul 4- Capacitatea economică şi financiară a operatorilor economici, va fi demonstrată prin: 1) Realizarea pe parcursul anilor 2019-2021 a unei cifre medie de afaceri, egală sau mai mare – 50 000 000,00 lei. 2) Realizarea pe parcursul anului 2021 a unei cifre anuale de afaceri, egală sau mai mare – 50 000 000,00 lei. - va rog sa modificati sau sa lamuriti cum sa intelegem - 2019-2021 - cifra de aafaceri egala sau mai mare de 50 000 000 lei , mai jos 2021 - cifra de aafaceri egala sau mai mare de 50 000 000 lei , deci daca in 2021 trebuie sa aiba 50.000.000 lei, in 2019-2020 - poate sa aiba 0 (zero).
Ответ (2 авг 2022, 11:30):
Condițile de calificare și cerințele de selectare a operatorilor ecocnomici impuse de către Autoritatea contractantă (Muzeu) în documentația de atribuire (anunțul de participare și caietul de sarcini) sunt minime, și stabilite în strictă conformitate cu prevederile cadrului normativ din domeniul achizițiilor publice. Conform art.18 din Legea nr.131/2015 privind achizițiile publice, autoritatea contractantă este obligată să aplice criterii proporţionale de calificare și selecție raportate la obiectul contractului, referitoare numai la. a. eligibilitatea ofertantului sau candidatului; b. capacitatea de exercitare a activităţii profesionale; c. capacitatea economică şi financiară; d. capacitatea tehnică şi/sau profesională; e. standarde de asigurare a calităţii; f. standarde de protecţie a mediului. În acest sens, menționăm, că obiectul contractului este ”Lucrări de restaurare a blocurilor B, B1 și V1 a edificiului Muzeului Național de Artă al Moldovei, de pe str. 31 august 1989, nr.115”. Clădirile cu statut de monument de arhitectură de categorie națională reprezintă construcții edificate pe parcursul mai multor ani, cu o compoziție amprentă a fiecărei etape istorice păstrând aspectul originar autentic. Valoarea financiară estimată pentru achiziția lucrărilor de restaurare este de 119 000 000,00 lei, fără TVA. Referitor la Cifra de afaceri impusă de Autoritatea contractantă. Prevederile art.21 alin. 1) lit. (c) din Legea nr.131/2015, stabilesc, că cifra de afaceri anuală minimă impusă operatorilor economici nu trebuie să depășească de două ori valoarea estimată a contractului, cu excepția cazurilor bine justificate, precum cele legate de riscurile speciale aferente naturii bunurilor, lucrărilor sau serviciilor. Autoritatea contractantă stabilește cifra de afaceri anuală minimă impusă operatorilor economici cu referire la grupuri de loturi, dacă ofertantului cîștigător îi sînt atribuite mai multe loturi care trebuie executate în același timp. Reieșind din prevederile sus menționate, cifra de afaceri (medie și anuală) minimă, urma a fi stabilită de către instituție în sumă de 119 000 000,00 lei. Ținând cont, că contractul de achiziție are o perioadă de execuție de 5 ani, iar valoare financiară pentru lucrări, anual este estimată în sumă de minim 20 000 000,00 lei, autoritatea contractantă (muzeul) a stabilit în documentația de atribuire o cifră de afaceri mai mică, și anume: - cifra medie de afaceri pentru anii 2019, 2020 și 2021 va fi egală, sau, mai mare decât suma de 50 000 000,00 lei MD; - cifra de afaceri anuală pentru anul 2021 va fi egală, sau, mai mare decât suma de 50 000 000,00 lei MD. Prin prisma normelor legale, specificăm, că condiția respectivă de calificare impusă în documentația de atribuire este una minimală.
Дата:
29 июл 2022, 17:42
Название вопроса:
raspuns din 28.07.2022 referitor la proiectul tehnic
Вопрос:
Credeti ca este posibil de analizat si familiarizat un proiect cu valoarea de 119mln si cu complexitatea care o are avind atitea lucrari complexe cum ar fi - consolidari, restaurari, finisari, instalatii inginerest, tehnologii in timpul vizitei ??? Va rugam sa ne prezentati proeictul in varianta electronica. Conform Legislatiei in vigoare Dvs sinteti obligati sa-l aveti
Ответ (2 авг 2022, 11:23):
Cu referire la publicarea documentației de execuție (proiectul tehnic), comunicăm următoarele. Conform pct.2 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.638/2020, - documentația de proiect (proiectul tehnic) conține piese scrise și desenate care cuprind soluțiile tehnice și economice de realizare a obiectivului de investiții în volumul stabilit de documentele normative iar - planșele conțin piese desenate ce reprezintă soluțiile tehnice adoptate, care se execută sub formă de desene tehnice, scheme, planuri și alte documente în formă grafică. În sensul pct.2 citat mai sus, menționăm, că documentația de proiect, nu poate fi înțeleasă nici cum ca documentație de atribuire. Pentru a asigura operatorilor economici o informare completă, corectă şi explicită cu privire la cerinţele sau elementele achiziţiei, obiectul contractului, Autoritatea contractantă (Muzeul) a elaborat și a publicat Caietul de sarcini Partea I, care cuprinde informații generale privind cerinţele și criteriile de calificare a ofertanților, precum și specificaţiile tehnice cu descrierea elementelor tehnice și calitative menționate în planșe. La fel, caietul de sarcini cuprinde caracteristicele și calitățile materialelor utilizate, testele și probele acestora, descrierea lucrărilor care se execută, calitatea, modul de realizare, ordinea de execuție și de montaj, precum și aspectul final (vezi și anexele caietului de sarcini). Caietul de sarcini Partea II, cuprinde Listele de lucrări (Forma nr.1) cu codurile tarifare (norma), care conține informație suficientă pentru estimarea costurilor (elaborarea ofertei) în vederea execuției lucrărilor solicitate. !!!! Documentația de proiect privind lucrările de restaurare a Muzeului Național de Artă a Moldovei în volum complet conține 27 de albume cu un total de 1279 planșe/foi (pct.8 Caiet de sarcini Partea I). Prin urmare, cu regret informăm, că Instituția nu are instrumentele necesare, care tehnic să permită publicarea proiectului de execuție. În acest scop cât și vederea elaborării unei oferte corecte, Autoritatea contractantă (Muzeul) oferă acces zilnic, gratuit și nelimitat, tuturor doritorilor de a se familiariza cu documentația de proiect la sediul muzeului, Republica Moldova, mun. Chișinău, str. 31 august 1989, nr.115. Persoana de contact este dl Petru Druță, tel. + 373 (0) 69559754.
Дата:
29 июл 2022, 17:46
Название вопроса:
Anunt de participare 15.2. Criterii de calificare și selecție a operatorilor economici, p.5 capaciattea tehnica și profesională:
Вопрос:
Ofertantul va demonstra că în ultimii 7 ani, calculați până la data limită de depunere a ofertelor, a executat lucrări similare (monumente de istorie și arhitectură), însoțite de certificate de bună execuție (recomandări), recepționate fără obiecțiuni, cu o valoare de 75% din valoarea viitorului contract, la nivel de maxim 3 contracte cumulate- Intrebare- licitatia este anuntata numai pentru companii straine??? La moment nu credem ca in RM in ultimii 3 ani s-au executat lucrari similare de asa valoare ( chiar daca ziceti , ca 3 contracte similare). Va rugam sa sa mariti termenul de la 3 la 6 ani
Ответ (2 авг 2022, 11:35):
Prevederile art.22 alin. 3) din Legea nr.131/2015, stabilesc, că în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele: a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. b) informaţii referitoare la personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al cărui angajament de participare a fost obţinut de către ofertant, în special pentru asigurarea controlului calităţii. În acest sens, punctăm următoarele. Edificiile propuse pentru restaurare au statut de monument de arhitectură de categorie națională, înscrise cu nr. 205 în Registrul monumentelor Republicii Moldova ocrotite de stat. Prin urmare, intervențiile propuse în documentația de execuție sunt cu caracter obligatoriu în domeniul restaurării și bazate pe principiul că ”Monumentele sînt obiecte sau ansambluri de obiecte cu valoare istorică, artistică sau ştiinţifică, care reprezintă mărturii ale evoluţiei civilizaţiilor de pe teritoriul republicii, precum şi ale dezvoltării spirituale, politice, economice şi sociale”. Întrucât, proiectul de execuție prevede lucrări de restaurare a unui Monument arhitectural național din centrul Chișinăului – imobil muzeal renumit în Republica Moldova, atât din punctul de vedere al patrimoniului său, cât și al prestigiului științific, autoritatea contractantă a stabilit în documentația de atribuire experiență profesională practică obligatoriu în domeniul restaurării, deținută atât de către specialiștii cheie propuși pentru executarea contractului în cauză, cât și de companie. La fel, autoritatea contractantă a extins perioada de la 5 ani la 7 ani pentru a oferi posibilitatea de demonstrare a lucrărilor similare (monumente de istorie și arhitectură) executate la nivel de 3 contracte cumulate.
Дата:
29 июл 2022, 17:56
Название вопроса:
Anunt de participare 15.2. Criterii de calificare și selecție a operatorilor economici, p.5 capaciattea tehnica și profesională:
Вопрос:
Operatorul economic va demonstra experiență profesională și practică deținută de către specialiștii cheie propuși pentru executarea contractului în cauză. Specialiștii propuși vor avea experiență profesională și practică în execuția lucrărilor, și lucrări de restaurare și consolidare a monumentelor de istorie și arhitectură de categorie națională, după cum urmează: 1. Dulgher-restaurator, minim 2 2. Zidar-restaurator, minim 3 3. Fierar-restaurator, minim 3 4. Sculptori restauratori (arhitectural - ghips/mortar), minim 2 5. Petrar restaurator, minim 2 Cunoscind destul de aproape piata si posibilitatile pe parte de lucrari de restaurare putem sa spunem sigur, ca conditiile initiate in aceasta licitatia sint in detrimentul companiilor din RM si favorizeaza companiile straine, deoarece nu exista in RM companie de constructie care se aiba atitea angajati in doimeniul restaurarii : 1) nu sint lucrari de restaurare in asa volum, 2) nu sint specialisti - in numarul care Dvs ii indicati . Va rugam sa modificati cerintele de calificare
Ответ (2 авг 2022, 11:52):
Potrivit prevederilor art.22 alin. 3) din Legea nr.131/2015, stabilesc, că în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele: a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. b) informaţii referitoare la personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al cărui angajament de participare a fost obţinut de către ofertant, în special pentru asigurarea controlului calităţii. În acest sens, punctăm următoarele. Edificiile propuse pentru restaurare au statut de monument de arhitectură de categorie națională, înscrise cu nr. 205 în Registrul monumentelor Republicii Moldova ocrotite de stat. Prin urmare, intervențiile propuse în documentația de execuție sunt cu caracter obligatoriu în domeniul restaurării și bazate pe principiul că ”Monumentele sînt obiecte sau ansambluri de obiecte cu valoare istorică, artistică sau ştiinţifică, care reprezintă mărturii ale evoluţiei civilizaţiilor de pe teritoriul republicii, precum şi ale dezvoltării spirituale, politice, economice şi sociale”. Întrucât, proiectul de execuție prevede lucrări de restaurare a unui Monument arhitectural național din centrul Chișinăului – imobil muzeal renumit în Republica Moldova, atât din punctul de vedere al patrimoniului său, cât și al prestigiului științific, autoritatea contractantă a stabilit în documentația de atribuire experiență profesională practică obligatoriu în domeniul restaurării, deținută atât de către specialiștii cheie propuși pentru executarea contractului în cauză, cât și de companie. !!!! Menționăm, că scopul autorității contractante este de a restaura edificiile corespunzător rigorilor naționale și internaționale acceptate pentru conservarea/restaurarea monumentelor de arhitectură, de către specialiști cu experiență bogată și profesioniști în domeniul restaurării/reabilitării monumentelor istorice-arhitecturale, în vederea păstrării aspectului originar și autenticității istorice a clădirii. Cadrul legal în domeniul achizițiilor publice, oferă posibilitate de asociere a operatorilor economici, și/sau susținere tehnică din partea unor entități juridice, pentru demonstrarea capacității tehnică şi/sau profesională în scopul executării contractului de achiziție.
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.