1
Период разъяснений
с 01.12.2021 10:14
по 16.12.2021 09:00
2
Подача предложений
с 16.12.2021 09:00
по 21.12.2021 09:00
3
Аукцион
не будет использоваться
4
Оценка

5
Контракт

Статус Оценка
Оценочная стоимость без НДС 1 000 000 MDL
Период уточнений: 1 дек 2021, 10:14 - 16 дек 2021, 9:00
Подача предложений: 16 дек 2021, 9:00 - 21 дек 2021, 9:00

Техническая служба поддержки для поставщиков:

(+373) 79999801


Данная процедура проводится без электронного аукциона. Ваша оферта является окончательной и должна содержать весь список необходимых документов.

Serviciilor de curăţenie a sediilor DP şi IP a mun. Chişinău

Информация о заказчике
Наименование
Фискальный код/IDNO
Адрес
MD-2001, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Tighina 6
Веб сайт
---
Контактное лицо
Ф.И.О
Agapii Igor
Контактный номер
022254898
Эл. адрес
Данные о закупке
Дата создания
1 дек 2021, 10:14
Дата последних изменений
15 дек 2021, 16:42
Achizitii.md ID
21047865
CPV
90900000-6 - Servicii de curăţenie şi igienizare
Тип процедуры
Открытый торг
Критерии присуждения
Самая низкая цена
Источники финансирования
Список лотов
Документы процедуры закупок
specificatia tehnica.doc
Документация к предложению
-
1.12.21 10:14
duae.doc
Документация к предложению
-
1.12.21 10:14
documentația standard bunuri servicii.docx
Документация к предложению
-
1.12.21 10:14
serviciu curatenie.pdf serviciu curatenie.pdf
Документация к предложению
-
1.12.21 10:14
Дата:
15 дек 2021, 16:42
Название вопроса:
documentația standard bunuri servicii
Вопрос:
Formularele de cerere 22 și 23 nu sunt completate. Vă rugăm să modificați documentația standard bunuri servicii.docx
Ответ (16 дек 2021, 08:31):
Formularele 22 și 23 le completați conform datelor din anunțul de participare și caietului de sarcini.
Дата:
15 дек 2021, 16:50
Название вопроса:
Anunțul de participare incorect
Вопрос:
Criteriile specificate în anunțul de participare nu corespund Ordin Ministerul Finanțelor 115. Si anume: oferta 3.1 nu este in Ordinul 115, Nu se solicita Anexele 8 si 7, Nu se solicita Anexele 22 si 23. Va rugam sa modificarile corecte in conformitate cu Legea 131/2015 si Ordinul Ministerului Finantelor 115.
Ответ (16 дек 2021, 08:31):
Conform pct. 48 din documentația standard este descris ce formulare cuprinde oferta, respectiv anexele 22 și 23 se includ în ofertă. În rest aveți obligativitatea să depuneți documentele solicitate în anunțul de participare. Cererea de participare se depune odată cu oferta la fel și declarația privind valabilitatea ofertei. Astfel AC a respectat toate prevederile legale la întocmirea documentelor procedurii menționate.
Дата:
15 дек 2021, 16:52
Название вопроса:
Clarificari punct 7
Вопрос:
Ce, în mod concret, documentul trebuie furnizat în paragraful 7 Dovada Dreptului pentru prestarea serviciilor?
Ответ (16 дек 2021, 08:32):
În extrasul din registrul persoanelor juridice ofertantul va avea indicat la genul de activitate serviciile menționate
Дата:
15 дек 2021, 16:56
Название вопроса:
modificare punctul 12
Вопрос:
Genul de activitate (Activități de întreținere și curățare a clădirilor)nu se supune autorizării sanitare pentru funcționare. temei legal: art. 23(2), din Legea nr 10-XVi din 02.03.2009 privind supravegherea de stat a sănîtății publice; Anexa nr.4 la legea nr.231 din 23.09.2010 cu privind la comerțul interior; Art. 6 alin (8) din legea nr. 160 din 22.07.2011 priving reglementarea prin autorizare a activitâții de întreprinzător; Anexa nr.1 la HG nr 1014 din 17.10.2018 cu privire la aprobarea Metodologiei controlului de stat asupaq activitâții de întreprinzător în baza analizei riscurilor efectuate de către ANSP. Vă rugăm să schimbați punctul 10 criterilor prvind eligibilitatea operatorului economici.
Ответ (16 дек 2021, 08:32):
Nu s-a solicitat autorizație de funcționare. Citiți răspunsul de mai sus.
Дата:
15 дек 2021, 18:43
Название вопроса:
Cerințe spălarea ferestre
Вопрос:
1)Potrivit punctului 6 din Specificația tehnică a Dvs. este menționat ”6.Serviciile de curăţenie includ: spalarea/curăţarea holurilor, coridoarelor şi scărilor de acces-zilnic de 2 ori, dezinfectarea pardoselilor-zilnic o dată pe zi, ştergerea pervazurilor-zilnic o dată pe zi, dezinfectarea balustradelor-zilnic o dată pe zi, ştergerea uşilor şi a FERESTRELOR-ZILNIC, colectarea şi depozitarea gunoiului în locuri special amenajate-zilnic o dată pe zi, întreţinerea grupurilor sanitare-zilnic minimum 2 ori pe zi, pervazul exterior a geamurilor la etajul I se va spăla şi curăţa o dată în săptămînă. ” Este sub întrebare parte a textului ”ştergerea uşilor şi a FERESTRELOR-ZILNIC”, presupunem că este o greșeală de tipar dar dorim să concretizăm. Dvs. doriți zilnic să se șteargă ferestrele? Este o condiție abuzivă și inutilă. Din experiența noastră de peste 5 ani, la contracte similare cu instituții publice spălarea ferestrelor se efectuează 2 ori pe an. 2)Care este metrajul ferestrelor? pe fiecare adresă în parte
Ответ (16 дек 2021, 08:33):
Se solciită ștergerea și nu spălarea acestora. Pentru a vedea metrajul aveți ocazia să vizitați toate locațiile și să examinați volumul de lucru.
Дата:
15 дек 2021, 18:47
Название вопроса:
Certificat ISO
Вопрос:
Conform anunțului vostru de participare p.11 solicitați obligator certificat ISO 9001. Conform achizițiilor publice această solicitare nu intră în documentația standard și nu este un punct obligatoriu. În așa mod dvs. favorizați anumiți agenți economic, respectiv se crează o concurență selectivă și dubioasă. Solicităm respectuos această cerință să fie scoasă sau schimbată din ”Obligator” în „Facultativ”
Ответ (16 дек 2021, 08:34):
CErtificatul ISO 9001 va permite AC achiziționarea serviciilor de o calitate înaltă. Nu este o cerință abuzivă ci are rol de a asigura AC de achiziționarea serviciilor necalitative.
Дата:
15 дек 2021, 18:54
Название вопроса:
Valoarea estimativă joasă a contractului
Вопрос:
Analizând pe fond internațional și ulterior național, putem clar declara o mărire consistentă asupra costurilor și anume. -----------1) Majorarea constantă a costurilor pentru materie primă și industria energetică cu peste 30% în unele cazuri și peste 40%. Acest fapt generează ulterior ridicarea prețurilor la restul mărfurilor în cazul nostru (soluții pentru curățenie, consumabile, utilaje). ------------2) În plus se ridică și salariu minim pe țară conform HG nr.165/2010, în 2020 fiind 2775 lei, în 2021 fiind 2935 lei, respectiv în 2022 la fel va fi majorat. ------------3) Este prognozată de la BNM referitor la inflația din 2022 Trimestrul I 13,4 % Trimestrul II 14,7 % Ce la fel afectează puternic posibilitatea de cumpărare. În acest context pentru a oferi servicii calitative pentru dvs. și posibilitatea ca angeții economici să ofere servicii bune fără a recurge la cele mai ieftine și puțin calitative produse, salarii minime (respectiv și lucrători mai puțin motivați și eficienți) sau alte modalități ne etice de a reduce din costuri. Recomandăm anual să luați în calcul aceste majorări și respectiv să ridicați și dumeavoastră valoarea estimată a contractului anual. Actual această valoare este identică cu cea din anul 2020 de 1 000 000 lei, chiar dacă după toate punctele sus enumerate este clar că costurile,salariile, inflația s-au ridicat strigător în 2022 comparativ cu 2 ani în urmă. ----------------În concluzie, menționăm că dvs. ca intreprindere de stat terbuie să oferiți exmplu pentru alții și să nu încurajați servicii necalitative, concurență toxică, modalități ne etice de a reduce prețurile cum ar fi salarii în plic sau alte acțiuni. Insistent sugerăm să luați in calcul aceste criterii și să reevaluați valoarea estimativă a contractului. Mulțumim.
Ответ (16 дек 2021, 08:37):
Suma estimativă este calculată conform art.4 din Legea nr. 131/2015 prividn achizițiile publice și conform mijloacelor financiare alocate. Analizînd clarificările adresate de Dumneavoastră vă atragem atenția că acestea se contrazik între ele și nu au rol de a calrifica careva neînțelegeri.
Дата:
15 дек 2021, 18:56
Название вопроса:
Personal necesar
Вопрос:
Din experiența voastră rugăm să ne anunțați de 1) Numărul aproximativ de angajați necesar pentru efectuarea serviciilor de curățenie, pentru fiecare clădire în parte 2) Este necesar ca personalul să fie pe tot parcursul orarului 7:00-15:00, iar dacă da câte persoane?
Ответ (16 дек 2021, 08:38):
4-5 angajați per obiectiv dintre care după finisarea curățeniei rămîn pînă la 15:00 min. 2 persoane. Totuși ofertantul are obligația de a elabora oferta desinestătător pentru îndeplinirea serviciilor menționate. Nr. indicat este aproximativ.
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.