Выберите тип процедуры
Коммерческая закупка
21031558
1
Период разъяснений
с
30.11.2020 14:42
по 01.12.2020 15:00
по 01.12.2020 15:00
2
Подача предложений
с
01.12.2020 15:00
по 03.12.2020 15:00
по 03.12.2020 15:00
3
Аукцион
не будет использоваться
4
Оценка
5
Контракт
Статус
Оценка
Оценочная стоимость без НДС
190 000 MDL
Период уточнений:
30 ноя 2020, 14:42 - 1 дек 2020, 15:00
Подача предложений:
1 дек 2020, 15:00 - 3 дек 2020, 15:00
Техническая служба поддержки для поставщиков:
(+373) 79999801
Данная процедура проводится без электронного аукциона. Ваша оферта является окончательной и должна содержать весь список необходимых документов.
Подписаться невозможно
в период Оценка
Servicii de internet pentru Direcţia Cultură a Primăriei Mun.Chisinau şi subdiviziunele sale pentru a.2021
Информация о заказчике
Наименование
Фискальный код/IDNO
Адрес
MD 2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Bucuresti 68
Веб сайт
---
Контактное лицо
Данные о закупке
Дата создания
30 ноя 2020, 14:42
Дата последних изменений
1 дек 2020, 8:50
Achizitii.md ID
21031558
MTender ID
CPV
72400000-4 - Servicii de internet
Тип процедуры
Закупка малой стоимости
Критерии присуждения
Самая низкая цена
Источники финансирования
Список лотов
Документы процедуры закупок
anunț invitație de participare servicii de internet 2021.pdf
anunț invitație de participare servicii de internet 2021.pdf
Документация к предложению
30.11.20 14:42
Дата:
1 дек 2020, 08:50
Название вопроса:
Clarificari
Вопрос:
Solicitam extinderea termenului pentru prezentarea ofertei.
Termenul indicat este unul foarte restrins si este insuficent pentru a pregati oferta comerciala.
Ответ (1 дек 2020, 14:46):
Termenul pentru depunerea ofertelor este rezonabil si cosepune procedurii de valoare mică.
Дата:
1 дек 2020, 14:40
Название вопроса:
reclamatie
Вопрос:
La data de 30.12.2020 pe platforma SIA RSAP de către Direcţia Cultură a Primăriei mun. Chişinău (în continuare Direcţia) a fost publicat Anunţul de participare la procedura de achiziţie a serviciilor prin contract de mică valoare. Obiect al achiziţiei fiind indicat Servicii de internet pentru Direcţia Cultura a Primăriei mun. Chişinău şi subdiviziunile sale pentru anul 2021.
În Anunţul de participare de către Autoritatea la Specificarea tehnică deplină solicitată. Standarde de preferinţă este indicat:
Fibră optică; IP statice albe, din diferite plaje; Toate porturile deschise; Viteza garantată:
Extern: Download: 100 MB Minimum; Upload: 100 MB Minimum
Moldova: Download: 1GB; Upload: 1 GB Minimum;
Trafic nelimitat;
Echipament - WI-FI router - oferit în comodat, la filialele (conform Anexei), pe durata contractului, conform anexei. Pentru sediul central – 3 puncte de acces, 4 IP obligatoriu;
2 conexiuni televiziune digitală IPTV, minimum 70 canale TV;
5 conexiuni de rezervă mobilă de acces la internet, trafic internet inclus (min. 20 GB/lunar), modem 3G/4G inclus în ofertă (5 buc )
Asigurarea conexiunii de la 01.01.2021.
De asemenea, la pct. 6 din Anunțul de participare este specificat:
Condiții obligatorii:
- Fiabilitate și stabilitate minima de 97% pentru fiecare conexiune Internet prin fibră optică;
- Subcontractarea serviciilor nu se admite.
Considerăm că documentaţia de atribuire a procedurii de achiziţie publică ocds-b3wdp1-MD-1606739889235 din 30.12.2020, în redacţia publicată, a Autorităţii contractante încălcă atât principiile de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile publice: utilizarea eficientă a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităţii contractante, transparenţa achiziţiilor publice şi asigurarea concurenţei şi combaterea concurenţei neloiale în domeniul achiziţiilor publice prevăzute de lit. a), b) şi c) ale art. 7 al Legii privind achiziţiile publice nr. 131 din 03.07.2015, cât şi pct. 4 al Regulamentului cu privire la achiziţiile publice de valoare mică aprobat Hotărârea Guvernului nr. 665 din 27.05.2016 La realizarea achiziţiilor publice de valoare mică, autoritatea contractantă asigură utilizarea eficientă a resurselor financiare, transparenţa, obiectivitatea şi imparţialitatea procesului de achiziţie şi încrederea publică faţă de acesta. din următoarele motive:
I. Prin indicarea doar a tehnologiei de conexiune fixă Fibră Optică Autoritatea contractantă limitează utilizarea de către operatorii economici, participanţi la procedura de achiziţie publică citată mai sus, a altor tehnologii de conexiune care pot fi utilizate la prestarea serviciilor solicitate. Serviciul Internet de bandă largă poate fi prestat utilizând următoarele tehnologii: Radio Ethernet (WiFi), tehnologia HFC şi tehnologia 4G, neafectând calitatea şi parametri solicitaţi în specificarea tehnică de autoritatea contractantă.
Mai mult ca atât, însăşi Autoritatea contractantă în Anunţul de participare solicită asigurarea a 5 conexiuni de rezervă mobilă de acces la internet, trafic internet inclus (min. 20 GB/lunar), modem 3G/4G inclus în ofertă (5 buc ), fapt ce atestă posibilitatea prestării către Direcţie a serviciilor transport date cu utilizarea altor tehnologii, altele decât tehnologia de conexiune fixă Fibră optică.
II. Prin stabilirea în specificaţia tehnică a standardului de referinţă 2 conexiuni televiziune digitală IPTV, minimum 70 canale TV Autoritatea contractantă direct favorizează un singur operator economic, fapt ce contravine principiilor asigurării concurenţei şi combaterea concurenţei neloiale în domeniul achiziţiilor publice.
III. Prin neadmiterea subcontractării serviciilor Autoritatea contractantă discriminează operatorii economici care nu au propria infrastructură a reţelelor de comunicații electronice. Menționăm, că conform art. 20 al Legii privind accesul pe proprietăţi şi utilizarea partajată a infrastructurii asociate reţelelor publice de comunicaţii electronice nr. 28 din 10.03.2016: Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice au dreptul, în conformitate cu prevederile prezentei legi, de a negocia şi încheia contracte de acces şi utilizare partajată a elementelor de infrastructură asociate acestor reţele cu persoanele juridice sau fizice care deţin ori controlează elementele respective de infrastructură. Deci orice operator economic, furnizor de reţele publice de comunicaţii electronice, poate presta aceste servicii de comunicaţii electronice prin utilizarea partajată a elementelor de infrastructura care aparţin altor furnizori de aşa gen de reţele.
Menţionăm, că serviciile solicitate în condiţiile indicate în Anunţul de participare menţionat mai sus pot fi prestate numai de către un singur prestator de servicii de comunicaţii electronice fixe (Internet) Moldtelecom S.A.
Moldtelecom SA este unicul operator care poate tehnic oferi serviciul solicitat de Autoritatea contractantă Internet de bandă largă, tip conexiune Fibră optică, televiziune digitală IPTV şi asigurarea a conexiunilor de rezervă mobilă de acces la internet, trafic internet, modem 3G/4G.
Întru respectarea legislaţiei din domeniul achizițiilor publice considerăm că serviciile care urmează a fi achiziţionate de către Autoritatea contractantă urmează a fi divizate în 3 (trei) loturi separate şi anume:
a) Serviciilor transport date,
b) 2 conexiuni televiziune digitală, minimum 70 canale TV;
c) 5 conexiuni de rezervă mobilă de acces la internet, trafic internet inclus (min. 20 GB/lunar), modem 3G/4G inclus în ofertă (5 buc ).
Prin divizarea serviciilor care urmează a fi achiziţionate se va respecta principiul utilizării eficiente a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităţii contractante, deoarece această divizare va spori atât competitivitatea operatorilor economici, fapt care va diminua costurile, cât şi va reduce considerabil riscul neprestării serviciilor achiziţionate, risc care creşte considerabil în situaţia prestării într-un lot a serviciilor de către un singur operator economic.
Ответ (1 дек 2020, 14:57):
Astfel de servicii sunt prestate si de alți operatori , nu doar Moldtelecom SA,
Operatorii interesați vor depune ofertele pentru acest concurs ,
Rog sa consultați ofertele si posibilitatile altor operatori.
Subcontractarea serviciilor afecteteaza direct fiabilitatea și calitatea serviciilor prestate, din motiv că contractantul este dependent de alta persoana terta.Prestarea tuturor serviciilor in baza unui contract este avantajoasa pentru autoritatea contractanta atit din punct de vedere tehnic cît și comercial. În RM sunt cîțiva operatori economici ce prestează toate srviciile menționate. Astfel, solicitarea dată nu restricționeaza concurența
Дата:
1 дек 2020, 14:54
Название вопроса:
Clarificari
Вопрос:
Conform REGULAMENTul cu privire la achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri (HOTĂRÎRE Guvernului RM Nr. 987 din 10-10-2018) prevede in p.14 "Autoritatea contractantă stabilește criterii minime de calificare și selecție a operatorilor economici în invitația sau anunțul de participare. Autoritatea contractantă trebuie să asigure corelația dintre informațiile solicitate prin invitația sau anunțul de participare și cele incluse în Documentul Unic de Achiziții European (în continuare – DUAE), în vederea completării de către operatorii economici interesați."
Respectiv, solicitam sa adaugati la cerinta documentelor de calificare DUAE.
Ответ (1 дек 2020, 14:57):
Aceasta procedura este una de valoare mica si se supune HOTĂRÎRE Nr. 667
din 27-05-2016
pentru aprobarea Regulamentului cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziţii
Дата:
1 дек 2020, 14:59
Название вопроса:
Clarificare
Вопрос:
1. Va rog sa ne argumentati de ce nu este admisa subcontractarea serviciilor? 2. Ati solicitat prezentarea a licentelor, si anume: pentru internet prin fibra optica, televiziune si internet mobil. Tinand cont ca ati mentionat ca subcontractarea serviciilor nu se admite, aceasta restrictioneaza concurenta prin solicitarea celor licente de la acelasi operator economic?
Ответ (1 дек 2020, 14:59):
cerințele au fost stabilite in conformitate cu necesitatile autoritatii contractante. esxista mai multi operatori economici ce ofera serviciile solicitate
Дата:
1 дек 2020, 14:59
Название вопроса:
nu ati raspuns la reclamatie
Вопрос:
La data de 30.12.2020 pe platforma SIA RSAP de către Direcţia Cultură a Primăriei mun. Chişinău (în continuare Direcţia) a fost publicat Anunţul de participare la procedura de achiziţie a serviciilor prin contract de mică valoare. Obiect al achiziţiei fiind indicat Servicii de internet pentru Direcţia Cultura a Primăriei mun. Chişinău şi subdiviziunile sale pentru anul 2021. În Anunţul de participare de către Autoritatea la Specificarea tehnică deplină solicitată. Standarde de preferinţă este indicat: Fibră optică; IP statice albe, din diferite plaje; Toate porturile deschise; Viteza garantată: Extern: Download: 100 MB Minimum; Upload: 100 MB Minimum Moldova: Download: 1GB; Upload: 1 GB Minimum; Trafic nelimitat; Echipament - WI-FI router - oferit în comodat, la filialele (conform Anexei), pe durata contractului, conform anexei. Pentru sediul central – 3 puncte de acces, 4 IP obligatoriu; 2 conexiuni televiziune digitală IPTV, minimum 70 canale TV; 5 conexiuni de rezervă mobilă de acces la internet, trafic internet inclus (min. 20 GB/lunar), modem 3G/4G inclus în ofertă (5 buc ) Asigurarea conexiunii de la 01.01.2021. De asemenea, la pct. 6 din Anunțul de participare este specificat: Condiții obligatorii: - Fiabilitate și stabilitate minima de 97% pentru fiecare conexiune Internet prin fibră optică; - Subcontractarea serviciilor nu se admite. Considerăm că documentaţia de atribuire a procedurii de achiziţie publică ocds-b3wdp1-MD-1606739889235 din 30.12.2020, în redacţia publicată, a Autorităţii contractante încălcă atât principiile de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile publice: utilizarea eficientă a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităţii contractante, transparenţa achiziţiilor publice şi asigurarea concurenţei şi combaterea concurenţei neloiale în domeniul achiziţiilor publice prevăzute de lit. a), b) şi c) ale art. 7 al Legii privind achiziţiile publice nr. 131 din 03.07.2015, cât şi pct. 4 al Regulamentului cu privire la achiziţiile publice de valoare mică aprobat Hotărârea Guvernului nr. 665 din 27.05.2016 La realizarea achiziţiilor publice de valoare mică, autoritatea contractantă asigură utilizarea eficientă a resurselor financiare, transparenţa, obiectivitatea şi imparţialitatea procesului de achiziţie şi încrederea publică faţă de acesta. din următoarele motive: I. Prin indicarea doar a tehnologiei de conexiune fixă Fibră Optică Autoritatea contractantă limitează utilizarea de către operatorii economici, participanţi la procedura de achiziţie publică citată mai sus, a altor tehnologii de conexiune care pot fi utilizate la prestarea serviciilor solicitate. Serviciul Internet de bandă largă poate fi prestat utilizând următoarele tehnologii: Radio Ethernet (WiFi), tehnologia HFC şi tehnologia 4G, neafectând calitatea şi parametri solicitaţi în specificarea tehnică de autoritatea contractantă. Mai mult ca atât, însăşi Autoritatea contractantă în Anunţul de participare solicită asigurarea a 5 conexiuni de rezervă mobilă de acces la internet, trafic internet inclus (min. 20 GB/lunar), modem 3G/4G inclus în ofertă (5 buc ), fapt ce atestă posibilitatea prestării către Direcţie a serviciilor transport date cu utilizarea altor tehnologii, altele decât tehnologia de conexiune fixă Fibră optică. II. Prin stabilirea în specificaţia tehnică a standardului de referinţă 2 conexiuni televiziune digitală IPTV, minimum 70 canale TV Autoritatea contractantă direct favorizează un singur operator economic, fapt ce contravine principiilor asigurării concurenţei şi combaterea concurenţei neloiale în domeniul achiziţiilor publice. III. Prin neadmiterea subcontractării serviciilor Autoritatea contractantă discriminează operatorii economici care nu au propria infrastructură a reţelelor de comunicații electronice. Menționăm, că conform art. 20 al Legii privind accesul pe proprietăţi şi utilizarea partajată a infrastructurii asociate reţelelor publice de comunicaţii electronice nr. 28 din 10.03.2016: Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice au dreptul, în conformitate cu prevederile prezentei legi, de a negocia şi încheia contracte de acces şi utilizare partajată a elementelor de infrastructură asociate acestor reţele cu persoanele juridice sau fizice care deţin ori controlează elementele respective de infrastructură. Deci orice operator economic, furnizor de reţele publice de comunicaţii electronice, poate presta aceste servicii de comunicaţii electronice prin utilizarea partajată a elementelor de infrastructura care aparţin altor furnizori de aşa gen de reţele. Menţionăm, că serviciile solicitate în condiţiile indicate în Anunţul de participare menţionat mai sus pot fi prestate numai de către un singur prestator de servicii de comunicaţii electronice fixe (Internet) Moldtelecom S.A. Moldtelecom SA este unicul operator care poate tehnic oferi serviciul solicitat de Autoritatea contractantă Internet de bandă largă, tip conexiune Fibră optică, televiziune digitală IPTV şi asigurarea a conexiunilor de rezervă mobilă de acces la internet, trafic internet, modem 3G/4G. Întru respectarea legislaţiei din domeniul achizițiilor publice considerăm că serviciile care urmează a fi achiziţionate de către Autoritatea contractantă urmează a fi divizate în 3 (trei) loturi separate şi anume: a) Serviciilor transport date, b) 2 conexiuni televiziune digitală, minimum 70 canale TV; c) 5 conexiuni de rezervă mobilă de acces la internet, trafic internet inclus (min. 20 GB/lunar), modem 3G/4G inclus în ofertă (5 buc ). Prin divizarea serviciilor care urmează a fi achiziţionate se va respecta principiul utilizării eficiente a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităţii contractante, deoarece această divizare va spori atât competitivitatea operatorilor economici, fapt care va diminua costurile, cât şi va reduce considerabil riscul neprestării serviciilor achiziţionate, risc care creşte considerabil în situaţia prestării într-un lot a serviciilor de către un singur operator economic.
Ответ (1 дек 2020, 14:59):
cerințele au fost stabilite in conformitate cu necesitatile autoritatii contractante. esxista mai multi operatori economici ce ofera serviciile solicitate
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.
Документ успешно подписан
OK