1
Период разъяснений
с 20.11.2019 08:59
по 25.11.2019 09:00
2
Подача предложений
с 25.11.2019 09:00
по 03.12.2019 09:00
3
Аукцион
04.12.2019 14:00
4
Оценка

5
Контракт

Статус Оценка
Оценочная стоимость без НДС 499 000 MDL
Период уточнений: 20 ноя 2019, 8:59 - 25 ноя 2019, 9:00
Подача предложений: 25 ноя 2019, 9:00 - 3 дек 2019, 9:00

Техническая служба поддержки для поставщиков:

(+373) 79999801

Servicii Internet 2020 DGETS

Информация о заказчике
Фискальный код/IDNO
Адрес
MD-2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Mitropolit Dosoftei, 99
Веб сайт
---
Контактное лицо
Ф.И.О
Daniela Caraiman
Контактный номер
022233445
Эл. адрес
Данные о закупке
Дата создания
20 ноя 2019, 8:59
Дата последних изменений
24 ноя 2019, 19:34
Achizitii.md ID
21014772
CPV
72400000-4 - Servicii de internet
Тип процедуры
Запрос ценовых оферт (услуги)
Критерии присуждения
Самая низкая цена
Источники финансирования
Список лотов
Лот № 1 - Servicii internet
Бюджет: 499000.0 MDL
Активный
Документы процедуры закупок
anunt participare.pdf anunt participare.pdf
tenderNotice
20.11.19 08:59
duaecop.doc
Отчет об оценке
20.11.19 08:59
documentatia_standard_cop internet 2020 (2).docx
Документация к предложению
20.11.19 12:58
Servicii internet
Дата:
24 ноя 2019, 19:34
Название вопроса:
În temeiul prevederilor art. 35 din Legea nr. 131 din 03 iulie 2015 privind achizițiile publice solicităm Autorităţii contractante următoarele clarificări:
Вопрос:
În Anunţul de participare de către Autoritatea contractantă în pct. 18 „Condiţii speciale de care depinde îndeplinirea contractului” este specificat: ⦁ „Operatorul economic va asigura prestarea serviciilor transport date pentru 60 puncte doar prin intermediul tehnologiei de conexiune fixă, şi anume: Fibră optică. Cerinţa dată se referă atât la furnizarea serviciilor nemijlocit autorităţii contractante (ultima milă), cât şi la reţeaua de distribuţie a operatorului.” ⦁ Va fi asigurată prestarea prin canalul de Internet a serviciilor de televiziune digitală la 4 puncte, conform anexei (cel puţîn 70 posturi TV, inclusiv posturi autohtone), cu conectarea a unui televizor. ⦁ Operatorul economic va asigura 2 conexiuni de rezervă prin tehnologia 3G sau 4G, cu echipament inclus, trafic Internet inclus 10 GB/lunar. ⦁ Subcontractarea serviciilor nu se admite. ⦁ Oferta se va examina per lot integral, în cazul imposibilităţii de conectare/prestare a oricărui serviciu solicitat, oferta nu va fi valabilă. Considerăm că documentaţia de atribuire a procedurii de achiziţie publică în redacţia publicată, a Autorităţii contractante încălcă principiile de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile publice: „utilizarea eficientă a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităţii contractante”, „transparenţa achiziţiilor publice” şi „asigurarea concurenţei şi combaterea concurenţei neloiale în domeniul achiziţiilor publice” prevăzute de lit. a), b) şi c) ale art. 7 al Legii privind achiziţiile publice nr. 131 din 03.07.2015 din următoarele motive: ⦁ Considerăm că prin indicarea doar a tehnologiei de conexiune fixă „Fibră Optică” Autoritatea contractantă limitează utilizarea de către operatorii economici, participanţi la procedura de achiziţie publică citată mai sus, a altor tehnologii de conexiune care pot fi utilizate la prestarea serviciilor solicitate. Serviciul Internet de bandă largă poate fi prestat utilizând următoarele tehnologii: Radio Ethernet (WiFi), tehnologia HFC şi tehnologia 4G, neafectând calitatea şi parametri solicităţi în specificarea tehnică de autoritatea contractantă. Mai mult că atât, însăşi Autoritatea contractantă în Anunţul de participare solicită asigurarea a „2 conexiuni de rezervă prin tehnologia 3G sau 4G”, fapt ce atestă posibilitatea prestării către DGETS a serviciilor transport date cu utilizarea altor tehnologii, altele decât tehnologia de conexiune fixă Fibră optică. ⦁ Prin neadmiterea subcontractării serviciilor Autoritatea contractantă discriminează operatorii economici care nu au propria infrastructură a reţelelor de comunicații electronice. Menționăm, că conform art. 20 al Legii privind accesul pe proprietăţi şi utilizarea partajată a infrastructurii asociate reţelelor publice de comunicaţii electronice nr. 28 din 10.03.2016: „Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice au dreptul, în conformitate cu prevederile prezenței legi, de a negocia şi încheia contracte de acces şi utilizare partajată a elementelor de infrastructură asociate acestor reţele cu persoanele juridice sau fizice care deţîn ori controlează elementele respective de infrastructură.” Deci orice operator economic, furnizor de reţele publice de comunicaţii electronice, poate presta aceste servicii de comunicaţii electronice prin utilizarea partajată a elementelor de infrastructură care aparţîn altor furnizori de aşa gen de reţele. ⦁ Considerăm că serviciile care urmează a fi achiziţionate de către Autoritatea contractantă urmează a fi divizate în 3 (trei) loturi separate şi anume: ⦁ Serviciilor transport date, ⦁ Televiziune digitală la 4 puncte, conform anexei (cel puţîn 70 posturi TV, inclusiv posturi autohtone); ⦁ 2 conexiuni de rezervă prin tehnologia 3G sau 4G, cu echipament inclus, trafic Internet inclus 10 GB/lunar. Prin divizarea serviciilor care urmează a fi achiziţionate se va respectă principiul utilizării eficiente a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităţii contractante prevăzut la lit. a), art. 7 al Legii nr. 131 din 03.07.2015, deoarece această divizare va spori atât competitivitatea operatorilor economici, fapt care va diminua costurile, cât şi va reduce considerabil riscul neprestării serviciilor achiziţionate, risc care creşte considerabil în situaţia prestării într-un lot a serviciilor de către un singur operator economic. În baza celor expuse mai sus solicităm: ⦁ Excluderea din pct. 18 „Condiţii speciale de care depinde îndeplinirea contractului” a sintagme „doar prin intermediul tehnologiei de conexiune fixă, şi anume: Fibră optică”. ⦁ Excluderea subpunctului „Subcontractarea serviciilor nu se admite”. ⦁ Divizarea serviciilor în 3 (trei) loturi separate şi anume: ⦁ Serviciilor transport date, ⦁ Televiziune digitală la 4 puncte, conform anexei (cel puţîn 70 posturi TV, inclusiv posturi autohtone); ⦁ 2 conexiuni de rezervă prin tehnologia 3G sau 4G, cu echipament inclus, trafic Internet inclus 10 GB/lunar.
Ответ (25 ноя 2019, 08:38):
La elaborarea caietului de sarcini grupul de lucru sa condus de HG nr.667 din 27.05.2016 pct.20 subpct. 1) și 5) conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante du bunuri și servicii, elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică. Conform art.37 alin. (1)al Legii 131/15 specificațiile tehnice ale bunurilor,lucrărilor și serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor prezenta o descriere exactă și completă a obiectului de achiziție, astfel încât fiecare cerință și criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite, iar art. 37 alin (4) din legea menționată prevede expres că specificațiile tehnice ale obiectului trebuie să corespundă cerințelor autorității contractante privind calitatea,eficiența,testarea, securitatea, dimensiunile,simbolurile,terminologia, ambalajul,modul de transportare,marcarea,etichetarea,procesele și metodele de producere, precum și procedeele de determinare a conformității lui cu cerințele din documentația de atribuire.Conform art.40 pc. (1)Autoritatea contractantă are obligația de a stabili în documentația de atribuire orice cerință,criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului o informație completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. Instituțiile din subordinea DGETS beneficiază de fibră optică de forte mulți ani si din practică sa constat că fibra optică este o tehnologie care satisface total necesitațile instituțiilor,si nu sunt obiecții pentru a refuza acesta conecsiune. Mai mult ca atât dacă luam în ansamblul toate conexiunile existente, fibra optică rămâne una dintre cele mai bune.
Вопросы в период разъяснений могут задавать только авторизованные пользователи платформы.