Selectaţi tipul procedurii
Achizițiе comercială
21518894
1
Perioada de actualizare
de la
05.12.2025 18:12
până la 16.12.2025 12:00
până la 16.12.2025 12:00
2
Propunerea ofertelor
de la
16.12.2025 12:00
până la 29.12.2025 11:00
până la 29.12.2025 11:00
au rămas 16 ore
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Propunerea ofertelor
Valoarea estimată fără TVA
20 919 580 MDL
Perioada clarificărilor:
5 dec 2025, 18:12 - 16 dec 2025, 12:00
Perioada de depunere a ofertelor:
16 dec 2025, 12:00 - 29 dec 2025, 11:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Imposibil de abonat
în perioada Propunerea ofertelor
Amenajarea Traseului Eco-turistic „Zamca” în apropierea râului Prut, s. Pererîta, raionul Briceni în cadrul proiectului
Amenajarea Traseului Eco-turistic „Zamca” în apropierea râului Prut, s. Pererîta, raionul Briceni
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-3100, MOLDOVA, mun.Bălţi, mun.Bălţi, Piața Vasile Alecsandri 8
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
5 dec 2025, 18:12
Data ultimilor modificări
7 dec 2025, 23:18
Achizitii.md ID
21518894
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Documentele procedurii de achiziție
descriere_utilaj_mobilier_baza_turistica web.pdf
descriere_utilaj_mobilier_baza_turistica web.pdf
Documentele la ofertă
-
5.12.25 18:12
adr nord -documentatiastandardlucrari final 9 aprilie 2025(5)(3) (1).doc
Documentele la ofertă
-
5.12.25 18:12
adr nord anunt de participare editat (5) (3) (1) (5)(4)(3) (1).docx
Documentele la ofertă
-
5.12.25 18:12
adr nord -duae formular nou(1)(1)(1)(2) (5) (3) (1) (2) (1) (3)(3)(2) (1).doc
Documentele la ofertă
-
5.12.25 18:12
adr nord -declaratiero(2)(1)(1)(1)(2) (4) (2) (1) (2) (1) (3)(3)(2) (1).doc
Documentele la ofertă
-
5.12.25 18:12
Data:
7 dec 2025, 23:18
Subiectul întrebării:
Valoarea estimată
Întrebare:
În contextul celor trei proceduri de achiziție inițiate pentru același obiect, vă solicităm respectuos să ne informați care sunt motivele reale pentru care procesul de atribuire nu avansează și pentru care procedurile sunt anulate repetat, fără ajustarea valorii estimate și fără remedierea cauzelor obiective care au condus la lipsa ofertanților.
Potrivit informațiilor publice:
– prima procedură nu a atras niciun ofertant;
– în cadrul celei de-a doua proceduri a fost depusă o singură ofertă, a cărei valoare a depășit valoarea estimată, ceea ce a determinat anularea procedurii;
– în prezent, ați inițiat a treia procedură, menținând aceeași valoare estimată, deși motivele anterioare de anulare sunt obiective și evident legate de subevaluarea acesteia.
În aceste condiții, vă solicităm să ne comunicați care este raționamentul pentru menținerea unei valori estimate care, în mod evident, nu reflectă prețurile reale ale pieței și nu permite participarea operatorilor economici, conducând astfel la blocarea repetată a achiziției.
Compania noastră a analizat participarea la primele două proceduri, însă introducerea devizului a demonstrat o depășire de aproximativ 30% față de valoarea estimată, motiv pentru care nu am putut depune ofertă. Observând că procedura este reluată pentru a treia oară fără ajustarea valorii estimate, considerăm că este necesară o clarificare privind modul în care autoritatea contractantă gestionează acest proces și dacă se urmărește într-adevăr desfășurarea eficientă a achiziției.
În spiritul unei colaborări constructive și al utilizării eficiente a resurselor publice, solicităm respectuos să dispuneți majorarea valorii estimate cu minimum 30%, astfel încât achiziția să permită depunerea unor oferte conforme și să existe un cadru real de concurență. Menținerea valorii actuale a demonstrat deja că nu generează competiție și nu permite participarea operatorilor economici.
Vă rugăm să ne comunicați în scris poziția dumneavoastră și măsurile pe care intenționați să le întreprindeți pentru a preveni repetarea acestor situații și pentru a asigura desfășurarea unei proceduri reale, funcționale și conforme cu cerințele pieței.
Răspuns (10 dec 2025, 13:17):
Valoarea estimată a lucrărilor a fost stabilită de autorul de proiect IP OATUCL conform catalogului de prețuri medii pentru utilaje în construcții și catalogului de prețuri medii pentru materiale de construcții. Manopera în proiect este prevăzută în cuantum de 94,60 lei (mai mult decât salariul mediu în construcții), Cheltuielile de regie sunt la cota maximă 14,50%, beneficiul de deviz este la valoarea maximă 6%. Raportul de verificare a fost emis la 2 iulie 2025.
Documentația de deviz a fost actualizată în anul 2025 (actualizarea s-a efectuat la toate capitolele: manopera, materiale și utilaje de construcții). Beneficiarul proiectului a prezentat raportul unic de verificare pentru toate compartimentele (inclusiv și deviz), raportul de verificare este emis de ÎS Serviciul de Stat pentru Verificarea și Expertizarea Proiectelor și Construcțiilor.
Data:
11 dec 2025, 07:04
Subiectul întrebării:
Valoarea estimată
Întrebare:
În contextul analizei procedurii, teoretic observațiile Dvs. sunt corecte, însă considerăm necesară formularea unei clarificări. Nu v-ați întrebat de ce nu se prezintă ofertanți la această procedură de achiziție? Lipsa ofertanților reprezintă, de regulă, un indicator clar al existenței unor factori obiectivi care descurajează participarea operatorilor economici.
În acest sens, urmează să fie luate în considerare atât amplasarea obiectului, cât și complexitatea reală a lucrărilor. Deși în documentația de atribuire au fost stabilite prețuri medii raportate la municipiul Chișinău, nu a fost avut în vedere faptul că obiectul este unul semnificativ mai complex, iar zona de amplasare prezintă dificultăți concrete ce influențează direct costurile de execuție. Astfel de elemente determină creșteri inevitabile ale prețurilor de ofertare și trebuie reflectate corespunzător în estimările autorității contractante.
În absența ajustării valorii estimate la condițiile reale ale amplasamentului și la specificul tehnic al lucrărilor, procedura riscă să rămână neatractivă pentru operatori, fapt demonstrat deja prin lipsa ofertanților la etapele anterioare. Mai mult, reluarea repetată a procedurii, fără o reevaluare a costurilor reale, generează pentru instituția Dvs. cheltuieli administrative suplimentare ce depășesc lunar 100 000 lei, fără a produce vreun rezultat concret.
Totodată, trebuie avut în vedere că în anul 2026 va fi necesară actualizarea valorii estimate, întrucât prognozele economice indică o inflație ce va depăși 7%, ceea ce va duce inevitabil la majorarea costurilor pentru aceeași categorie de lucrări. În lipsa unei ajustări fundamentate din timp, decalajul dintre valoarea reală și cea estimată se va accentua și mai mult.
Prin urmare, o reevaluare obiectivă și fundamentată a valorii estimate, ținând cont de complexitatea lucrărilor, dificultatea amplasamentului și evoluția economică, reprezintă singura soluție eficientă pentru atragerea ofertanților și pentru finalizarea cu succes a procedurii.
Răspuns (15 dec 2025, 10:47):
I.P. Oficiul Amenajarea Teritoriului, Urbanism, Construcții și Locuințe a elaborat documentația tehnică conform normativelor în vigoare. Raportul de verificare emis de ÎS Serviciul de Stat pentru Verificarea și Expertizarea Proiectelor și Construcțiilor este din 2 iulie 2025 și este în conformitate cu art. 129 alin 10 Codul Nr. 434 din 28.12.2023 URBANISMULUI ȘI CONSTRUCȚIILOR care a intrat în vigoare la 30 ianuarie 2025. În această ordine de idei în prezent nu sunt prevederi legale pentru a modifica documentația de proiect.
Data:
12 dec 2025, 10:13
Subiectul întrebării:
Deviz 2-2-1 poz.16
Întrebare:
În deviz este indicată o lungime totală de 30 m, însă în lista de resurse sunt prevăzute 180 bucăți, ceea ce ar rezulta o lungime de aproximativ 0,16 m/bucată.
Vă rugăm să confirmați dacă numărul de bucăți este corect sau dacă parazăpada este prevăzută sub formă de elemente standard (ex. 1 m / 2 m), caz în care solicităm corectarea resurselor.
Răspuns (15 dec 2025, 08:08):
Parazapada de tip punctual (cirlige/ bugete) pentru acoperisuri cu sindrila bituminoasa. (точечный снегодержатель)
Parazăpadă va fi amplasată în 3 rînduri în ordine de șah, 6 buc. la 1 m liniar
Lungimea pentru 1 buc =0,27 m/buc. 180*0,27=48,6 m
Poz.16 CORECT 48,6 m / 180 buc
Data:
15 dec 2025, 10:36
Subiectul întrebării:
Poz.16 CORECT 48,6 m / 180 buc
Întrebare:
În urma răspunsului la clarificarea aferentă Devizului 2-2-1, poziția 16, prin care se precizează o lungime totală de 48,6 m (180 buc.), față de 30 m indicate inițial, menționăm că aceeași poziție, cu aceleași cantități, se regăsește și în alte devize din documentația de atribuire.
În acest context, vă rugăm să ne confirmați:
1.Dacă aceste clarificări urmează a fi reflectate prin corectarea documentației de atribuire (devizele);
2.Dacă există și alte poziții similare în care cantitățile urmează a fi clarificate sau ajustate;
Răspuns (16 dec 2025, 08:03):
Devizul local N 2-1-1 Poz.16 CORECT 40,5 m / 150 buc
Devizul local N 2-2-1 Poz.16 CORECT 48,6 m / 180 buc
Devizul local N 2-3-1 Poz.16 CORECT 48,6 m / 180 buc
Devizul local N 2-4-1 Poz.16 CORECT 48,6 m / 180 buc
Devizul local N 2-5-1 Poz.18 CORECT 48,6 m / 180 buc
Devizul local N 2-6-1 Poz.14 CORECT 62,1 m / 230 buc
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK