Selectaţi tipul procedurii
1
Perioada de actualizare
de la
18.11.2025 10:07
până la 24.11.2025 09:00
până la 24.11.2025 09:00
au rămas 3 zile
2
Propunerea ofertelor
de la
24.11.2025 09:00
până la 28.11.2025 10:00
până la 28.11.2025 10:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Perioada de actualizare
Valoarea estimată fără TVA
790 000 MDL
Perioada clarificărilor:
18 nov 2025, 10:07 - 24 nov 2025, 9:00
Perioada de depunere a ofertelor:
24 nov 2025, 9:00 - 28 nov 2025, 10:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Imposibil de abonat
în perioada Perioada de actualizare
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
4725, MOLDOVA, Briceni, s.Beleavinţi, Beleavinti
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
18 nov 2025, 10:07
Data ultimilor modificări
19 nov 2025, 8:53
Achizitii.md ID
21510189
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Cererea ofertelor de prețuri (lucrări)
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Lotul nr. 1 - Modernizare a iluminatului stradal din s. Beleavinti r. Briceni
Buget: 790000.0 MDL
Activ
Documentele procedurii de achiziție
Data:
19 nov 2025, 08:53
Subiectul întrebării:
Perioada de executie
Întrebare:
Buna ziua, conform anuntului de participare termenii de executie pina la 20.12.2025 reiesind din faptul ca deschiderea licitatiei este pe 28 noiembrie chiar in aceeasi zi sa desemnati castigator si sa semanti contractul ca ulterior in urmatoarea zi compania sa se apuce de lucru raman 20 zile la dispozitie pentru executarea lucrarilor. CEEA CE NU ESTE REAL !!! 1.) O sa fie nevoie de zile suplimentare pentru ve3rificarea ofertelor si desemnarea castigator, ulterior sa nu apara contestatii, pina de inregistreaza contractul 2.) in luna decembrie pot fi conditii climaterice care nu vor permite demararea lucrarilor conform graficului de lucru initial stabilit. Clarificati aceasta situatie si specificati un termen anumit de zile/luni pentru executie (NU O DATA SIMPLA SPECIFICATA)
Răspuns (19 nov 2025, 09:48):
Stimate OE termenul de executare a lucrărilor rămîne neschimbat, deoarece mijloacele bugetare alocate pentru acest obiect este necesar de utilizat pînă la finele anului curent.
Data:
19 nov 2025, 08:54
Subiectul întrebării:
Perioada de executie
Întrebare:
Buna ziua, conform anuntului de participare termenii de executie pina la 20.12.2025 reiesind din faptul ca deschiderea licitatiei este pe 28 noiembrie chiar in aceeasi zi sa desemnati castigator si sa semanti contractul ca ulterior in urmatoarea zi compania sa se apuce de lucru raman 20 zile la dispozitie pentru executarea lucrarilor. CEEA CE NU ESTE REAL !!! 1.) O sa fie nevoie de zile suplimentare pentru ve3rificarea ofertelor si desemnarea castigator, ulterior sa nu apara contestatii, pina de inregistreaza contractul 2.) in luna decembrie pot fi conditii climaterice care nu vor permite demararea lucrarilor conform graficului de lucru initial stabilit. Clarificati aceasta situatie si specificati un termen anumit de zile/luni pentru executie (NU O DATA SIMPLA SPECIFICATA)
Răspuns (19 nov 2025, 09:48):
Stimate OE termenul de executare a lucrărilor rămîne neschimbat, deoarece mijloacele bugetare alocate pentru acest obiect este necesar de utilizat pînă la finele anului curent.
Data:
19 nov 2025, 09:18
Subiectul întrebării:
Experiența similară
Întrebare:
Demonstrarea experienţei operatorului economic în domeniul de activitate aferent obiectului contractului ce urmează a fi atribuit. Ofertantul (operator economic sau membrii asocierii împreună) trebuie să demonstreze că în anii 2023-2025 a finalizat 2 contracte ce au avut ca obiect execuţia unor lucrări similare(identice) cu cele ce fac obiectul contractului ce urmează a fi atribuit, cel puţin egal cu 200 % din valoarea estimativă a lotului (anexei 12, completat corespunzator) sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în anul 2025 să depășească de 2 ori valoarea estimativă. (anexa nr. 13, completat corespunzator). Se vor prezenta obligatoriu copiile proceselor verbale la terminarea lucrărilor (completate corespunzator, inclusiv anexe) confirmate prin semnătura electronică a ofertantului;
Stimată autoritatea contractantă, pentru a nu tergiversa procedura de achiziție, prin depunere unei contestații pe marginea documentației de atribuire vă rugăm să modificați cerința ilegală stabilită în anunțul de participare (pct. 16 subpct.13) față de experiența similară, după cum prevede art.22 (3) din Legea nr. 131/2015 : În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de lucrări, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele: a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfîrşit; În cazul în care cerința nu va fi modificată, ne rezervăm dreptul de a contesta documentația de atribuire. O zi buna.
Răspuns (19 nov 2025, 10:04):
Stimate OE, grupul de lucru a întocmit AP respectînd întocmai prevederile legale indicate de Dstre și anume Legea nr.131/2015 prevede că în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75%, iar grupul de lucru solicită prezentarea minim a 2 contracte a căror valoare cu TVA să fie mai mare de 1 580 000,0 lei fiecare și se va accepta contracte din anii 2021 și 2022. Sau să demonstrați că în anul 2025 dețineți contracte executate cu valoarea însumată mai mare de 1 580 000,0 lei. Considerăm că aceste condiții nu sînt ireale pentru foarte mulți operatori economici.
Data:
19 nov 2025, 09:23
Subiectul întrebării:
Experiența similară - intrebarea corectata
Întrebare:
Demonstrarea experienţei operatorului economic în domeniul de activitate aferent obiectului contractului ce urmează a fi atribuit. Ofertantul (operator economic sau membrii asocierii împreună) trebuie să demonstreze că în anii 2023-2025 a finalizat 2 contracte ce au avut ca obiect execuţia unor lucrări similare(identice) cu cele ce fac obiectul contractului ce urmează a fi atribuit, cel puţin egal cu 200 % din valoarea estimativă a lotului (anexei 12, completat corespunzator) sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în anul 2025 să depășească de 2 ori valoarea estimativă. (anexa nr. 13, completat corespunzator). Se vor prezenta obligatoriu copiile proceselor verbale la terminarea lucrărilor (completate corespunzator, inclusiv anexe) confirmate prin semnătura electronică a ofertantului;
Stimată autoritatea contractantă, pentru a nu tergiversa procedura de achiziție, prin depunere unei contestații pe marginea documentației de atribuire vă rugăm să modificați cerința ilegală stabilită în anunțul de participare (pct. 16 subpct.11) față de experiența similară, după cum prevede art.22 (3) din Legea nr. 131/2015 : În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de lucrări, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele: a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfîrşit; În cazul în care cerința nu va fi modificată, ne rezervăm dreptul de a contesta documentația de atribuire. O zi buna.
Răspuns (19 nov 2025, 10:03):
Stimate OE, grupul de lucru a întocmit AP respectînd întocmai prevederile legale indicate de Dstre și anume Legea nr.131/2015 prevede că în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75%, iar grupul de lucru solicită prezentarea minim a 2 contracte a căror valoare cu TVA să fie mai mare de 1 580 000,0 lei fiecare și se va accepta contracte din anii 2021 și 2022. Sau să demonstrați că în anul 2025 dețineți contracte executate cu valoarea însumată mai mare de 1 580 000,0 lei. Considerăm că aceste condiții nu sînt ireale pentru foarte mulți operatori economici.
Data:
19 nov 2025, 10:43
Subiectul întrebării:
Răspuns (19 nov 2025, 09:48): Stimate OE termenul de executare a lucrărilor rămîne neschimbat, deoarece mijloacele bugetare alocate pentru acest obiect este necesar de utilizat pînă la finele anului curent.
Întrebare:
Spuneti va rog in cazul in care noi propunem la oferta termenul 20.12.2025 dar dvs ne eliberati autorizatia de executia lucrarilor pe dat de 10.12.2025 Noi vom fi obligati sa executam in 10 zile ????? cine isi asuma in cazul in care conditiile climaterice nu permit executia lucrarilor ?
Răspuns (19 nov 2025, 11:39):
Stimate OE vă informăm că documentele necesare demarării lucrărilor sînt pregătite și lucrările pot începe îndată cu semnarea contractului.
Data:
19 nov 2025, 10:45
Subiectul întrebării:
Răspuns (19 nov 2025, 10:04): Stimate OE, grupul de lucru a întocmit AP respectînd întocmai prevederile legale indicate de Dstre și anume Legea nr.131/2015 prevede că în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75%, iar grupul de lucru solicită prezentarea minim a 2 contracte a căror valoare cu TVA să fie mai mare de 1 580 000,0 lei fiecare și se va accepta contracte din anii 2021 și 2022. Sau să demonstrați că în anul 2025 dețineți contracte executate cu valoarea însumată mai mare de 1 580 000,0 lei. Considerăm că aceste condiții nu sînt ireale pentru foarte mulți operatori economici.
Întrebare:
Vedeti dvs va contraziceti singuri si din raspunsul dvs ca aceste conditii sunt ireale . Raspunsul dvs " Considerăm că aceste condiții nu sînt ireale pentru foarte mulți operatori economici."
Răspuns (19 nov 2025, 11:45):
Stimate OE, în art.22 (3) din Legea nr. 131/2015 este prevăzut doar plafonul minim a valorii contractelor și nu este prevăzut plafonul maxim. Repetat considerăm că condițiile impuse nu lizează drepturile concurenționale ale agenților economici cu performață de a participa la procedura de achiziție dată.
Data:
19 nov 2025, 10:47
Subiectul întrebării:
Clarificare
Întrebare:
daca noi ne asumam si ofertam executia lucrarilor pina la data de 20.12.2025 atunci asumativa si spucificati clar la ce data se va incepe executia lucrarilor pentru obiectul dat ???
Răspuns (19 nov 2025, 11:47):
Lucrările pot fi începute îndată după semnarea contractului, deoarece primăria este foarte cointeresată ca lucrările să fie executate operativ și calitativ.
Data:
19 nov 2025, 12:25
Subiectul întrebării:
Răspuns (19 nov 2025, 11:47): Lucrările pot fi începute îndată după semnarea contractului, deoarece primăria este foarte cointeresată ca lucrările să fie executate operativ și calitativ.
Întrebare:
Care va fi data semnarii contractului ?
Răspuns (19 nov 2025, 14:55):
În lipsa contestației pe data de 04.12.2025.
Data:
19 nov 2025, 16:05
Subiectul întrebării:
Răspuns (19 nov 2025, 14:55): În lipsa contestației pe data de 04.12.2025.
Întrebare:
Ok, Raspundeti desfasurat si argumentat la urmatoarele 4 intrebari 1.) Deci dvs sunteti siguri ca la deschiderea ofertei pe data de 28.12.25 imediat veti decide si castigatorul licitatiei si o sa transmiteti decizia grupului de lucru, da ? 2.) La fel sunteti siguri ca nu o sa aveti nevoie sa solicitati clarificari suplimentare de la participantul clasat pe 1 loc referitor la documentatie sau argumentarea pretului care ulterior poate sa va remita raspuns in cel mult 2 zile asa cum este specificat la dvs in DUAE.
3.) Sa admitem ca in cel mai bun caz planificat de dvs se semneaza contractul pe data de 04.12.25 , raman practiic 10 zile lucratoare la dispozitie pentru executie, ceea ce incaodata mentionam e luna decembrie si nu putem ghici cu conditiile climaterice nu este real din punct de vedere tehnologic si al sigurantei executia la asemenea lucrari 4.) Si daca totusi vor fi ulterior contestatie atunci ce facem, daca neam asumat si am ofertat executia pina la 20.12.2025 ? cum veti proceda dvs ?
Răspuns (19 nov 2025, 22:17):
Stimate OE, grupul de lucru nu impune pe nici agent economic să participe la procedura de achiziții și decizia de a prezenta oferta în condițiile expuse în AP vă aparține și sperăm că se identifica OE care va prezenta ofertă avantajoasă la condițiile solicitate.
Data:
19 nov 2025, 16:07
Subiectul întrebării:
!!!!!!!!!!!!!!!
Întrebare:
Sau deja detineti o potentiala companie pe care o favorizati care deja este cu echipamentul gata procurat si doar astepta contractul de la dvs !?!?!?!?!?
Răspuns (19 nov 2025, 22:22):
Stimate OE, grupul de lucru a organizat procedura de achiziții transparent conform prevederile legale, iar procesul de evaluare puteți să-l monitorizați pe SIA RSAP și Decizia de atribuire va fi plasată pe această platforrmă.
Data:
20 nov 2025, 08:37
Subiectul întrebării:
Răspuns (19 nov 2025, 22:17): Stimate OE, grupul de lucru nu impune pe nici agent economic să participe la procedura de achiziții și decizia de a prezenta oferta în condițiile expuse în AP vă aparține și sperăm că se identifica OE care va prezenta ofertă avantajoasă la condițiile solicitate.
Întrebare:
Raspundeti la intrebarile puse , nu veniti cu raspunsuri formale si evazive!!! Raspundeti desfasurat si argumentat la urmatoarele 4 intrebari 1.) Deci dvs sunteti siguri ca la deschiderea ofertei pe data de 28.12.25 imediat veti decide si castigatorul licitatiei si o sa transmiteti decizia grupului de lucru, da ? 2.) La fel sunteti siguri ca nu o sa aveti nevoie sa solicitati clarificari suplimentare de la participantul clasat pe 1 loc referitor la documentatie sau argumentarea pretului care ulterior poate sa va remita raspuns in cel mult 2 zile asa cum este specificat la dvs in DUAE.
3.) Sa admitem ca in cel mai bun caz planificat de dvs se semneaza contractul pe data de 04.12.25 , raman practiic 10 zile lucratoare la dispozitie pentru executie, ceea ce incaodata mentionam e luna decembrie si nu putem ghici cu conditiile climaterice nu este real din punct de vedere tehnologic si al sigurantei executia la asemenea lucrari 4.) Si daca totusi vor fi ulterior contestatie atunci ce facem, daca neam asumat si am ofertat executia pina la 20.12.2025 ? cum veti proceda dvs ?
Răspuns (20 nov 2025, 09:30):
Stimate OE la întrebarea dată noi deja am răspuns.
Data:
20 nov 2025, 08:41
Subiectul întrebării:
Răspuns (19 nov 2025, 22:17): Stimate OE, grupul de lucru nu impune pe nici agent economic să participe la procedura de achiziții și decizia de a prezenta oferta în condițiile expuse în AP vă aparține și sperăm că se identifica OE care va prezenta ofertă avantajoasă la condițiile solicitate.
Întrebare:
Dvs nu impuneti dar limitati accesul participantilor de exemplu experienta 2 contrata ca fiecare sa depaseasca 200% valoarea estimata, daca tetinem un contract care depaseste cu 400 % valoarea estimata si unul care este aproximativ cat e valoarea licitatiei date, deci din punct de vedere al regulilor dvs noi nu suntem eligibili si asta deranjeaza. Dvs ne limitati dreptul la participare Rugam sa revizuiti conditiile solicitate
Răspuns (20 nov 2025, 09:31):
Stimate OE anunțul de participare este întocmit în limita cadrului normativ prevăzut de Legea nr.131/2015.
Data:
20 nov 2025, 10:46
Subiectul întrebării:
Răspuns (20 nov 2025, 09:30): Stimate OE la întrebarea dată noi deja am răspuns.
Întrebare:
Nu ati raspuns la intrebarile stipulate in intreabre. Dar ati scri un raspuns formal. Insistam sa raspundeti concret pe fiecare intrebare.!!!
Răspuns (20 nov 2025, 15:32):
Mult stimate OE, grupul de lucru va activa operativ întru stabilirea ofertantului cîștigător care va propune ofertă avantajoasă și va accepta condițiile impuse în AP. Totodată sperăm la conlucrare cu viitorii ofertanți pentru a realiza cu succes proiectul dat.
Data:
20 nov 2025, 16:31
Subiectul întrebării:
Evitarea raspunsurilor clare si la subiect !!!
Întrebare:
Stimata autoritate contractanta dvs ne obligati sa garantam executia unor lucrati pina la o anumita data, mai exact 20.12.2025 dar nu ne informati concret data inceperii lucrarilor. Specificati cocret termen de executie 20 zile, 30 zile , 40 zile.
Data:
20 nov 2025, 16:36
Subiectul întrebării:
Clarificare
Întrebare:
În formularul ofertei este necesar să indicăm termenul de execuție exprimat în zile/luni, precum și să prezentăm graficul de executare a lucrărilor. Vă rugăm să ne comunicați care este durata (numărul de zile sau luni) pe care trebuie să o includem în oferta noastră, pentru a asigura conformitatea cu cerințele procedurii.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK