Achiziţie publică
21509534
Inventar la ,,Aleea Spotului,,
1
Perioada de actualizare
de la 17.11.2025 10:05
până la 19.11.2025 09:00
până la 19.11.2025 09:00
2
Propunerea ofertelor
de la 19.11.2025 09:00
până la 22.11.2025 09:00
până la 22.11.2025 09:00
3
Licitaţie
4
Evaluare
5
Ofertele au fost evaluate
Statut
Activ
Valoarea estimată fără TVA
290 000 MDL
Perioada clarificărilor:
17 nov 2025, 10:05 - 19 nov 2025, 9:00
Perioada de depunere a ofertelor:
19 nov 2025, 9:00 - 22 nov 2025, 9:00
Începutul licitației:
nu va fi folosită
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Inventar la ,,Aleea Spotului,,
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD9416, MOLDOVA, Cahul, s.Colibaşi, str.Libertatii
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
17 nov 2025, 10:00
Data ultimilor modificări
17 nov 2025, 20:44
Valoarea estimată (fără TVA)
290 000 MDL
Achizitii.md ID
21509534
MTender ID
Tipul procedurii
Achiziții cu costuri mici
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Adresa de livrare
MD9416, MOLDOVA, Cahul, s.Colibaşi, str.Libertatii
Durata contractului
24 nov 2025 10:11 - 31 dec 2025 10:11
Lista pozițiilor
1)
Denumirea
Cantitatea: 1.0
Unități de măsură: Bucata
Setările abonării sunt salvate.
Rețineți, puteți întotdeauna să vă întoarceți în secțiunea Abonări și să faceți modificări în frecvența primirii scrisorilor, să ștergeți sau să adăugați categorii și cumpărători.
Вы уже подписаны на данный CPV код
Fonduri insuficiente
Pe contul Dvs. nu sunt fonduri suficiente pentru a activa abonamentul. Supliniți contul, pentru a continua.
Configurarea abonamentelor
Abonați-vă la notificările zilnice pe email, conform categoriilor CPV și/sau IDNO selectate, pentru perioada:
Costul abonamentului este de 10 lei cu TVA pe lună.
Vezi Regulamentul
Documentele procedurii de achiziție
anunt de participare model.signed.pdf
anunt de participare model.signed.pdf
Documentele la ofertă
-anunt de participare
17.11.25 10:05
caiet de sarcini colibasi.signed.pdf
caiet de sarcini colibasi.signed.pdf
Documentele la ofertă
-caet de sarcini
17.11.25 10:05
Mai jos sunt ofertele participanților, documentele la oferte le puteți vedea făcând clic pe simbolul mapei.
Pe baza deciziei grupului de lucru pentru selectare învingătorului este necesar să:
1) Descalificați participanții ai căror prețuri sunt mai mici decît oferta învingătorului și indicați motivul descalificării.
2) Selectați învingătorul dînd clic pe butonul recunoaște învingator.
3) După selectarea învingătorului, faceți clic pe butonul: “Confirmă decizia”.
Calificarea participanţilor
№
Denumirea participantului
Preţul ofertei
Statut
1
Denumirea participantului:
Goldtech Solution
Preţul ofertei:
279 000 MDL
Statut:
Învingător
A OFERIT PRETUL MIC
27.11.25 15:27
Motivul: A OFERIT PRETUL MIC
Documentele de calificare
Nu sunt documente de calificare
Documentele depuse cu oferta
declaratie beneficiar efectiv.signed.pdf
declaratie beneficiar efectiv.signed.pdf
ID: 75ba2d8a-d05b-493e-b056-9256759b9b81
Documente de depunere
MSIGN
Data încărcării:
20.11.25 12:20
Data deschiderii:
22.11.25 09:00
Documente de depunere
MSIGN
Data încărcării:
20.11.25 12:20
Data deschiderii:
22.11.25 09:00
extras din registrul de stat al persoanelor juridice.signed.pdf
extras din registrul de stat al persoanelor juridice.signed.pdf
ID: aa13d4a2-11ef-4723-a0a3-c58ca6c871b7
Documente de depunere
MSIGN
Data încărcării:
20.11.25 12:20
Data deschiderii:
22.11.25 09:00
Documente de depunere
MSIGN
Data încărcării:
20.11.25 12:20
Data deschiderii:
22.11.25 09:00
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
20.11.25 12:20
Data deschiderii:
24.11.25 08:22
anexa 23 specificatie de pret.signed.pdf
anexa 23 specificatie de pret.signed.pdf
ID: 91a2bfa6-4b89-4bcd-88c0-f7db0e0373c3
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
20.11.25 12:20
Data deschiderii:
24.11.25 08:22
anexa 22 specificatii tehnice.signed.pdf
anexa 22 specificatii tehnice.signed.pdf
ID: a110eb6c-b865-4157-a413-b51a4fea663e
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
20.11.25 12:20
Data deschiderii:
24.11.25 08:22
aviz si declaratii.signed.pdf
aviz si declaratii.signed.pdf
ID: cb77a0e1-d7a7-489c-b812-9c83cb6e510d
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
20.11.25 12:20
Data deschiderii:
24.11.25 08:22
2
Denumirea participantului:
SCARTEH SRL
Preţul ofertei:
285 000 MDL
Statut:
Anulat
Alte temeiuri de respingere a ofertei
24.11.25 08:23
Motivul: Alte temeiuri de respingere a ofertei
Documentele de calificare
Nu sunt documente de calificare
Documentele depuse cu oferta
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
20.11.25 11:26
Data deschiderii:
24.11.25 08:23
4.0 anexa 10. grafic de executare.signed.pdf
4.0 anexa 10. grafic de executare.signed.pdf
ID: 5395c490-1d1a-4ce2-b832-cef00b6db144
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
20.11.25 11:26
Data deschiderii:
24.11.25 08:23
2.0 anexa 7. cerere de participare.signed.pdf
2.0 anexa 7. cerere de participare.signed.pdf
ID: 72f44f59-ced4-4247-ba6b-04437790a378
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
20.11.25 11:26
Data deschiderii:
24.11.25 08:23
1.0 duae scarteh srl.signed.pdf
1.0 duae scarteh srl.signed.pdf
ID: 8e7a4448-598a-42ff-938c-10c978f671bf
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
20.11.25 11:26
Data deschiderii:
24.11.25 08:23
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
20.11.25 11:26
Data deschiderii:
24.11.25 08:23
3.0 anexa 8. declaratie privind valabilitatea ofertei.signed.pdf
3.0 anexa 8. declaratie privind valabilitatea ofertei.signed.pdf
ID: d8fef400-cca4-4fe2-bade-b6db3973c553
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
20.11.25 11:26
Data deschiderii:
24.11.25 08:23
Istoria licitației
Vezi licitația
Inventar la ,,Aleea Spotului,,
Data:
17 nov 2025, 20:44
Subiectul întrebării:
TÜV este o companie privată germană și unul dintre sutele de organisme de certificare acreditate
Întrebare:
Solicităm clarificarea și corectarea cerinței referitoare la prezentarea „Certificatului TÜV”. Menționăm că TÜV este doar o companie privată germană, una dintre sutele de organisme de certificare acreditate și notificate în spațiul UE. Prin urmare, solicitarea exclusivă a unui certificat emis de TÜV reprezintă o cerință nejustificată și discriminatorie, contrară Legea 131/2015.
Conform legislației, autoritatea contractantă poate solicita doar: certificate de conformitate emise de ORICE organism de certificare acreditat, care confirmă respectarea standardelor.
Solicităm reformularea cerinței în acest mod, pentru a asigura tratament egal, proporționalitate și acces nediscriminatoriu la procedură.
Răspuns (18 nov 2025, 18:11):
1. Vă mulțumim pentru solicitarea de clarificare.
Menționăm că cerința privind prezentarea certificatului TÜV a fost inclusă pentru a asigura un nivel ridicat și uniform de siguranță și calitate a produselor ce urmează a fi achiziționate.
TÜV reprezintă un organism de certificare recunoscut internațional pentru rigoarea evaluărilor tehnice, iar solicitarea acestui certificat este justificată prin specificul obiectului achiziției și necesitatea garantării fiabilității produselor. Cerința este proporțională și se încadrează în prevederile Legii nr. 131/2015. Prin urmare, cerința privind certificatul TÜV rămâne valabilă.
Inventar la ,,Aleea Spotului,,
Data:
17 nov 2025, 20:53
Subiectul întrebării:
Descrierea tehnică
Întrebare:
Stimate Autoritate Contractantă,
Vă rugăm respectuos să revizuiți descrierea tehnică a echipamentului aplicabil procedurii, deoarece forma actuală prezintă caracteristicile exacte ale unui model specific al unui singur producător (dimensiuni fixe, grosimi de țevi, configurația discurilor, elemente constructive, tipuri de capace, materiale, raze de rotunjire, număr și greutăți exacte ale discurilor etc.).
O astfel de formulare:
1.restrânge artificial concurența, întrucât majoritatea producătorilor nu pot reproduce identic configurația unui brand;
2.face imposibilă prezentarea unor produse echivalente, deși legea permite și obligă acceptarea lor;
3.contravine principiului tratamentului egal și nediscriminării (Legea 131/2015);
4. expune procedura riscului de contestații și anulare la ANSC.
Pentru a asigura legalitatea și concurența corectă, vă solicităm:
1.Reformularea descrierii tehnice în termeni neutri și funcționali, de tipul: dimensiuni aproximative, nu exacte până la milimetru;
2. caracteristici minime obligatorii, nu detalii constructive specifice unui brand;
3. cerințe de performanță și siguranță (ex. conformitate cu ISO / EN relevante), fără reproducerea configurației comerciale a unui singur producător.
Astfel, toți ofertanții vor putea prezenta echipamente echivalente, iar procedura va rămâne transparentă, competitivă și conformă legislației în vigoare.
Descrierea tehnică trebuie să fie neutră, funcțională și să permită oferte echivalente.
Răspuns (18 nov 2025, 18:12):
Specificarea tehnică din documentația de atribuire nu reprezintă descrierea unui model comercial, ci stabilește caracteristicile minime obligatorii necesare pentru funcționalitatea, siguranța și durabilitatea echipamentelor solicitate. Aceste cerințe au fost formulate în strictă conformitate cu art. 16 și art. 69 din Legea nr. 131/2015 și sunt proporționale cu necesitățile autorității contractante. Menționăm că operatorii economici pot prezenta produse echivalente, cu condiția ca acestea să respecte nivelul de performanță și parametrii funcționali prevăzuți în documentație. Detaliile tehnice au fost stabilite exclusiv pentru a garanta calitatea echipamentelor, nu pentru a restricționa concurența.
Prin urmare, cerințele tehnice formulate rămân valabile în forma actuală.
Inventar la ,,Aleea Spotului,,
Data:
17 nov 2025, 21:09
Subiectul întrebării:
Anularea obligației de a prezenta mostrele/fișele tehnice „la solicitare, în termen de 3 zile”
Întrebare:
Solicităm eliminarea prevederii din pct. 16 privind prezentarea mostrelor/fișelor tehnice „la solicitare, în termen de 3 zile”, deoarece această formulare este nelegală și discriminatorie.
Cerința „la solicitare” permite autorității să evite solicitarea de documente de la subiecții care beneficiază de un avantaj, ceea ce încalcă principiile egalității de tratament, nediscriminării și proporționalității prevăzute de Legea 131/2015.
Documentele obligatorii trebuie depuse fie de toți participanții, fie de niciunul, și nu selectiv.
Dacă se consideră necesare mostre sau fișe tehnice, acestea ar trebui solicitate în mod uniform de la toți participanții în etapa de depunere a cererii și nu pe baza unor criterii subiective.
Răspuns (18 nov 2025, 18:13):
Precizăm că prevederea referitoare la prezentarea mostrelor sau fișelor tehnice „la solicitare, în termen de 3 zile” este pe deplin justificată și conformă cu Legea nr. 131/2015. Această procedură nu este discriminatorie, ci reprezintă un instrument de verificare suplimentară, aplicat exclusiv în situațiile când informațiile tehnice incluse în ofertă necesită confirmare pentru evaluarea corespunzătoare a conformității. Menționăm că solicitarea de documente suplimentare se aplică în mod uniform și obiectiv, în funcție de necesitățile analizei ofertei, și nu conferă niciun avantaj unui anumit operator economic. Măsura este proporțională și asigură verificarea reală a produselor ofertate, evitând prezentarea unor specificații care nu corespund în practică. Prin urmare, prevederea privind prezentarea mostrelor/fișelor tehnice rămâne valabilă, fiind necesară pentru o evaluare tehnică corectă și completă a ofertelor.
Inventar la ,,Aleea Spotului,,
Data:
17 nov 2025, 21:23
Subiectul întrebării:
Solicităm anularea punct. 17
Întrebare:
Solicităm anularea prevederii din punctul 17 privind obligația de a deține un depozit și un „stoc permanent de piese de schimb” disponibil la momentul depunerii ofertei, întrucât această cerință este nelegală, discriminatorie și lipsită de fundament tehnic.
Existența unui depozit nu reprezintă dovada existenței efective a pieselor de schimb. Un depozit sau un contract de locațiune pot exista formal, fără a conține vreun stoc real, astfel încât cerința nu atinge scopul tehnic declarat.
Impunerea condiției de a deține deja un depozit pe teritoriul Republicii Moldova favorizează un anumit operator economic. Doar un participant informat anticipat poate îndeplini din timp o astfel de condiție, ceea ce indică un caracter restrictiv și predefinit al cerinței.
Activitățile de mentenanță sunt acoperite prin garanția de 5 ani. Furnizorul asigură piesele necesare în baza contractului de achiziție, iar legislația nu impune existența unui stoc local înainte de adjudecare. Toate obligațiile de garanție sunt executate după semnarea contractului, nu în avans.
Echipamentul de fitness propus (producător extern) are un design nestandard și un preț semnificativ pentru piața Republicii Moldova. Este obiectiv imposibilă existența unui stoc local înainte de livrare, ceea ce transformă cerința într-o barieră artificială de participare.
În cazul anulării procedurii, piesele de schimb pentru un astfel de echipament reprezintă un piese nelequid și devin necomercializabile. Numai participant preselectat poate obține în avans piese de schimb pentru echipamente cu o cerere atât de mică.
Solicităm eliminarea acestei prevederi și ajustarea documentației în mod proporțional, obiectiv și nediscriminatoriu.
Cerințele impuse exclud în mod automat toți participanții, cu excepția unui operator favorizat în prealabil.
Răspuns (18 nov 2025, 18:15):
Prevederea din punctul 17 referitoare la existența unui depozit și a unui stoc de piese de schimb a fost introdusă pentru a garanta continuitatea serviciilor, intervenția rapidă și funcționarea neîntreruptă a echipamentelor ce urmează a fi furnizate. Această cerință este justificată tehnic și proporțională cu necesitățile autorității contractante, în conformitate cu art. 16 și art. 69 din Legea nr. 131/2015. Deținerea unui depozit și a unui stoc minim operațional reprezintă o garanție reală că furnizorul poate asigura mentenanța în termenele contractuale și poate interveni prompt în situații de defecțiuni, fără întârzieri cauzate de importul pieselor. În lipsa acestei cerințe, există un risc major de blocare a funcționării echipamentelor pentru perioade îndelungate. Menționăm că cerința nu este discriminatorie și nu favorizează niciun operator economic, întrucât toți pot îndeplini condiția prin organizarea unui spațiu logistic propriu sau contractual. Cerința operează uniform pentru toți participanții și reprezintă o condiție minimă necesară pentru buna derulare a contractului. Precizăm că obligațiile de garanție, inclusiv livrarea pieselor de schimb, nu exclud necesitatea unei capacități logistice locale, care este esențială pentru intervențiile rapide prevăzute în contract. Lipsa unui stoc local poate conduce la termene de nefuncționare incompatibile cu interesul public. Prin urmare, prevederea din punctul 17 rămâne valabilă, fiind justificată tehnic, proporțională și indispensabilă pentru asigurarea calității și continuității serviciului post-livrare.
Inventar la ,,Aleea Spotului,,
Data:
17 nov 2025, 21:37
Subiectul întrebării:
Rugăm modificarea 20 zile
Întrebare:
Rugăm modificarea prevederii privind termenul de executare de 20 zile, deoarece acesta este nerealist.
1. Achiziția vizează utilaj european, nestandardizat și voluminos, care nu există pe piața din R. Moldova. Producerea durează cel puțin 30 zile lucratoare, iar livrarea, transportul, vămuirea, descărcarea și montajul mai adaugă 20–30 zile. Termenul real minim este 60 zile, nu 30.
2. Impunerea termenului de 20 zile exclude automat furnizorii reali de echipamente europene și favorizează un singur operator „pregătit din timp”. Această practică limitează concurența și contravine principiilor nediscriminării și proporționalității.
3.Dacă se solicită calitate europeană cu garanție de 5 ani, este necesar un termen realist pentru producerea, livrarea și montarea echipamentului. Procesele tehnologice, controlul calității și logistica nu pot fi realizate „în regim de urgență” fără a compromite calitatea și siguranța.
Răspuns (18 nov 2025, 18:17):
Termenul de 20 de zile a fost stabilit în raport cu sfîrşitul anului bugetar,necesitățile urgente ale proiectului și termenii de implimentare stabiliți de finanțator este considerat realist, având în vedere capacitatea operatorilor economici de a utiliza stocuri existente, canale logistice rapide sau parteneriate comerciale deja funcționale. Cerința se aplică uniform tuturor participanților și nu favorizează niciun operator. Respectarea termenului ține de organizarea și capacitatea logistică proprie a ofertanților. Prin urmare, termenul de execuție stabilit rămâne neschimbat.
Inventar la ,,Aleea Spotului,,
Data:
17 nov 2025, 22:03
Subiectul întrebării:
nu este suficient timp pentru a pregăti ofertei
Întrebare:
Stimată autoritate contractantă,
În legătură cu publicarea procedurii de achiziție din 17.11.2025, atragem atenția că termenele stabilite sunt nejustificat de scurte și nu permit operatorilor economici să pregătească în mod obiectiv o ofertă completă și conformă.
Termenele anunțate:
publicare – 17.11.2025 (10:05) (2 zile)
clarificări – până la 19.11.2025 (09:00)
depunerea ofertelor – până la 22.11.2025 (09:00) (2 zile lucratoare )
În practică, rămân de 4 zile lucratoare pentru pregătirea ofertei, perioadă insuficientă pentru analizarea documentației, solicitarea și integrarea clarificărilor, elaborarea propunerii tehnice și financiare, precum și acumularea documentelor justificative.
Conform Legea nr. 131/2015, autoritatea contractantă are obligația de a asigura:
tratament egal și nediscriminare,
proporționalitatea cerințelor,
concurență reală,
termene suficiente pentru pregătirea ofertelor.
Stabilirea unor termene disproporționat de reduse limitează participarea operatorilor, afectând concurența și contravenind principiilor prevăzute de legislație.
În acest sens, solicităm majorarea termenului de depunere a ofertelor cu minimum 7–10 zile calendaristice, pentru a asigura o participare reală și o pregătire corectă a ofertelor.
Răspuns (18 nov 2025, 18:18):
Termenele stabilite în cadrul procedurii au fost determinate în conformitate cu prevederile Legii nr. 131/2015 și sunt proporționale cu natura achiziției, nivelul de complexitate al documentației și necesitățile operative ale autorității contractante. Procedura nu conține elemente tehnice sau administrative care să necesite perioade extinse de pregătire, iar termenul actual permite elaborarea unei oferte complete de către operatorii economici care dispun de capacități organizatorice adecvate. Totodată, termenele sunt aplicate uniform pentru toți participanții și nu restricționează accesul la procedură. Autoritatea contractantă are obligația de a derula achiziția într-un calendar strict pentru asigurarea implementării proiectului. Prin urmare, termenele stabilite se mențin în forma actuală.
Inventar la ,,Aleea Spotului,,
Data:
17 nov 2025, 22:05
Subiectul întrebării:
Intrebare =)
Întrebare:
Unde si sau cum pot fi studiate proiectul?
Răspuns (18 nov 2025, 18:18):
Conform caietului de sarcini, utilajul și configurația tehnică propusa pot fi studiate în documentația tehnică anexată procedurii, toate specificațiile și schițele fiind deja publicate în sistem.
Inventar la ,,Aleea Spotului,,
Data:
18 nov 2025, 13:04
Subiectul întrebării:
Descrierea tehnică
Întrebare:
Descrierea tehnică prezentată coincide integral cu documentația unui producător concret — MB Barbell (Rusia, nu Europa). Formulările, structura textului și chiar parametrii tehnici specifici reproduc particularitățile constructive ale acestui producător, caracteristici care nu se regăsesc la alți furnizori.
Indicarea unor astfel de detalii comerciale, care nu reprezintă standarde europene, face imposibilă participarea altor operatori economici, cu excepția celor determinate anterior. Această abordare restrânge artificial concurența și contravine principiilor prevăzute de Legea 131/2015.
În acest sens, apare o întrebare logică: cum este posibil să se livreze acest echipament de la acest producător din Rusă în termen de doar 20 de zile?
Considerăm că, în acest caz, autoritatea contractantă ar trebui să permită furnizarea de echipamente similare de la alți producători, respectând în același timp principiile concurenței, egalitatea de tratament și cerințele legislației în vigoare.
Răspuns (18 nov 2025, 18:19):
8. Descrierea tehnică din caietul de sarcini reprezintă cerințe minime obligatorii, stabilite pentru a asigura siguranța, durabilitatea și utilizarea în exterior conform standardelor europene ISO și EN, aplicabile echipamentelor fitness. Echipamentele trebuie să fie certificate în sistem european, conform specificațiilor menționate în documentație (inclusiv TÜV Rheinland). Parametrii tehnici nu favorizează un producător anume; ei stabilesc nivelul minim de performanță pe care autoritatea îl solicită. Operatorii pot prezenta echipamente echivalente, cu condiția demonstrării conformității cu standardele și certificările UE. Termenul și cerințele se aplică uniform tuturor participanților.
Prin urmare, specificațiile tehnice rămân valabile și nemodificate.
Cu părere de rău întrebările se pun doar în perioada "Activ".
Clarificări
Document semnat cu succes
OK