1
Perioada de actualizare
de la 31.10.2025 11:54
până la 04.11.2025 13:00
2
Propunerea ofertelor
de la 04.11.2025 13:00
până la 07.11.2025 13:00
3
Licitaţie
de la 10.11.2025 14:00
până la 10.11.2025 14:14
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 616 105 MDL
Perioada clarificărilor: 31 oct 2025, 11:54 - 4 nov 2025, 13:00
Perioada de depunere a ofertelor: 4 nov 2025, 13:00 - 7 nov 2025, 13:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

Publicitate
Publicitate

Modernizarea sistemului existent de securitate al întreprinderii SA. „Termoelectrica” S.A.

Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2024, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Tudor Vladimirescu, 6
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Cristina Gorgos
Telefonul de contact
022-436-357
Datele achizitiei
Data publicării
31 oct 2025, 11:54
Data ultimilor modificări
3 nov 2025, 15:21
Achizitii.md ID
21503644
CPV
35100000-5 - Echipament de urgenţă şi de siguranţă
Tipul procedurii
Achiziții cu costuri mici
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Publicitate
Documentele procedurii de achiziție
anexa nr.8 declarația privind valabilitatea ofertei.docx
Documentele la ofertă
-
31.10.25 11:54
anexa nr.22 specificatii tehnice.docx
Documentele la ofertă
-
31.10.25 11:54
caiet de sarcini.docx
Documentele la ofertă
-
31.10.25 11:54
anexa nr.23 specificatii de preț.docx
Documentele la ofertă
-
31.10.25 11:54
declaratie de eligibilitate.docx
Documentele la ofertă
-
31.10.25 11:54
anunț de participare.docx
Documentele la ofertă
-
31.10.25 11:54
date generale despre participant.docx
Documentele la ofertă
-
31.10.25 11:54
f-3.1-formularul-ofertei.doc
Documentele la ofertă
-
31.10.25 11:54
anexa nr 9 scrisoare de garantie bancara.docx
Documentele la ofertă
-
31.10.25 11:54
anexa nr.10 garanția de bună execuție.docx
Documentele la ofertă
-
31.10.25 11:54
Lot 1 - Camere de supraveghere Camera de supraveghere de interior
Data:
3 nov 2025, 15:21
Subiectul întrebării:
Solicitare de clarificare – Audit preliminar / baza de elaborare a ofertei
Întrebare:
În cadrul procedurii de achiziție publicată la data de 31.10.2025, cu termenul limită de depunere a ofertelor 07.11.2025, am observat că în Caietul de sarcini este prevăzută obligativitatea efectuării unei inspectări tehnice preliminare la fața locului, care include identificarea locațiilor exacte pentru montarea echipamentelor, verificarea disponibilității porturilor PoE, analiza zonelor de acoperire, stabilirea necesarului de echipamente suplimentare și întocmirea unui raport tehnic de constatare. Având în vedere că: procedura include deja cantitățile și specificațiile tehnice ale echipamentelor, precum și lucrările de montare, demontare și punere în funcțiune; efectuarea unui audit preliminar înainte de elaborarea ofertei ar putea influența sau modifica aceste cantități și soluțiile tehnice; există un număr de 24 de locații care ar trebui inspectate înainte de depunerea ofertei; vă rugăm să clarificați următoarele aspecte: Auditul preliminar menționat în caietul de sarcini se efectuează înainte de depunerea ofertei sau ulterior, după atribuirea contractului, ca parte a etapei de execuție? În cazul în care auditul se solicită înainte de depunerea ofertei, vă rugăm să confirmați cum se asigură accesul ofertanților la toate cele 24 de locații, respectiv programarea și durata acestor vizite. Vă rugăm să precizați care este baza corectă de elaborare a ofertei tehnice și financiare — strict conform cantităților și specificațiilor indicate în caietul de sarcini sau în funcție de rezultatele unei eventuale inspectări preliminare. În situația în care auditul ar putea duce la modificarea cantităților sau soluțiilor tehnice, cum se vor reflecta aceste ajustări în procesul de evaluare și contractare? Vă mulțumim anticipat pentru clarificări.
Răspuns (4 nov 2025, 08:43):
Bună ziua. Inspecția tehnică menționată în caietul de sarcini se efectuează înainte de depunerea ofertei. Beneficiarul are obligația de a asigura reprezentanților ofertantului în locațiile vizate, la data și ora stabilită de comun acord. Oferta tehnică și financiară vor fi elaborate strict conform cantităților și specificațiilor indicate în caietul de sarcini.
Data:
4 nov 2025, 09:04
Subiectul întrebării:
Solicitare de clarificare suplimentară / propunere de modificare – efectuarea auditului tehnic preliminar
Întrebare:
Vă mulțumim pentru răspunsul oferit la solicitarea noastră anterioară privind efectuarea inspecției tehnice preliminare. Întrucât, conform clarificării primite, oferta tehnică și financiară se elaborează strict conform cantităților și specificațiilor indicate în caietul de sarcini, considerăm că efectuarea unui audit tehnic detaliat înainte de depunerea ofertelor nu influențează conținutul și valoarea ofertei, ci mai degrabă reprezintă o activitate tehnică de pregătire a execuției lucrărilor. Totodată, inspecția în toate cele 24 de locații presupune un efort semnificativ de timp și resurse, fără a aduce un aport real în stabilirea prețului ofertat, întrucât cantitățile și soluțiile tehnice nu pot fi modificate. Prin urmare, vă rugăm respectuos să analizați posibilitatea ca: *Inspectarea tehnică preliminară și întocmirea raportului tehnic de constatare să fie obligatorii numai pentru operatorul economic desemnat câștigător, *iar ceilalți ofertanți să elaboreze oferta în baza documentației existente din caietul de sarcini. Această abordare ar asigura un proces competitiv echitabil, evitând interpretări diferite ale cerințelor și costuri inutile pentru ofertanți, păstrând totodată obligația auditului ca parte integrantă a fazei de implementare. Vă mulțumim pentru înțelegere și așteptăm confirmarea dumneavoastră.
Răspuns (4 nov 2025, 11:20):
Buna ziua, Entitatea contractantă solicită să Vă conformați cerințelor din caietul de sarcini.
Data:
4 nov 2025, 10:00
Subiectul întrebării:
ISO 20000-1 si ISO 22301
Întrebare:
Buna ziua, In legatura cu solicitarea de a avea certificarile 20000-1 si 22301 am avea nevoie de cateva concretizari. ISO 20000-1: Compania noastra este in proces de a obtine acest certificat, dar nu in termenul disponibil. Pentru aceasta procedura am putea sa prezentam o declaratie in acest sens? Totodata, avand in vedere ca achizitia are obiectul "sistem de securitate", care este motivul solicitatii acestui certificat, care este pentru Sistem de management al serviciilor IT? ISO 22301: Va rgam sa clarificati motivul solicitarii acestui certificat. Din punctul nostru de vedere, nu este reprezentativ si absolut necesar pentru a indeplini obiectul contractului. Am putea folosi in loc ISO 14001?
Răspuns (4 nov 2025, 10:04):
Bună ziua. Entitatea contractantă solicită să Vă conformați documentației de atribuire.
Data:
4 nov 2025, 12:09
Subiectul întrebării:
Exprimarea dezacordului
Întrebare:
În continuarea corespondenței referitoare la procedura de achiziție publicată la data de 31.10.2025, vă aducem la cunoștință următoarele: Am luat act de solicitarea entității contractante privind conformarea la cerințele din caietul de sarcini, inclusiv efectuarea inspecției tehnice preliminare la fața locului înainte de depunerea ofertelor. Totuși, considerăm că această cerință, în forma actuală, contravine principiilor prevăzute de Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, în special: • Art. 7 lit. h) – principiul tratamentului egal și nediscriminatoriu al operatorilor economici; • Art. 7 lit. i) – principiul proporționalității, conform căruia cerințele impuse trebuie să fie justificate și corespunzătoare obiectului achiziției; • Art. 17 alin. (8) – care prevede că criteriile de calificare şi selecţie stabilite de către autoritatea contractantă trebuie să aibă o legătură evidentă cu obiectul contractului ce urmează să fie atribuit; • Art. 17 alin. (9) – care prevede că autoritatea contractantă are obligaţia de a respecta principiul proporţionalităţii atunci cînd stabileşte criteriile de calificare şi selecţie, precum şi nivelul cerinţelor minime pe care ofertanţii/candidaţii trebuie să le îndeplinească. În cazul de față, caietul de sarcini include deja cantitățile exacte, specificațiile tehnice și lucrările de montare/demontare și punere în funcțiune, ceea ce confirmă că auditul preliminar a fost efectuat anterior elaborării documentației. Solicitarea repetării aceluiași audit de către toți ofertanții, în termene restrânse, nu influențează conținutul ofertei, ci doar generează costuri și eforturi nejustificate, putând fi interpretată ca o condiție disproporționată și restrictivă. Totodată, menționăm că entitatea contractantă nu trebuie să își depășească drepturile, iar toate cerințele, interpretările și răspunsurile trebuie să fie în strictă conformitate cu legislația în vigoare privind achizițiile publice. Acolo unde operatorii economici solicită clarificări, entitatea contractantă are obligația de a oferi răspunsuri concrete și argumentate, nu formulări generale de tipul „Entitatea contractantă solicită să Vă conformați cerințelor din caietul de sarcini”. În lipsa unor explicații clare și documentate, apar suspiciuni rezonabile că achiziția respectivă ar putea fi formulată și structurată în favoarea unui operator economic concret, fapt ce contravine principiilor de transparență, egalitate și concurență loială prevăzute de lege. Prin urmare, ne exprimăm dezacordul față de această prevedere și propunem ca obligația de efectuare a auditului tehnic și întocmirea raportului de constatare să revină operatorului economic desemnat câștigător, ca parte integrantă a fazei de implementare a contractului. Această abordare ar fi conformă cu principiile legalității, proporționalității și egalității de tratament prevăzute de legislația în vigoare și ar asigura o concurență echitabilă între ofertanți.
Răspuns (4 nov 2025, 12:57):
Bună ziua. Entitatea contractantă solicită să Vă conformați documentației de atribuire.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.