Selectaţi tipul procedurii
Achizițiе comercială
21486903
1
Perioada de actualizare
de la
08.10.2025 14:52
până la 18.10.2025 13:00
până la 18.10.2025 13:00
au rămas 7 zile
2
Propunerea ofertelor
de la
18.10.2025 13:00
până la 23.10.2025 15:30
până la 23.10.2025 15:30
3
Licitaţie
24.10.2025 15:00
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Perioada de actualizare
Valoarea estimată fără TVA
785 830,99 MDL
Perioada clarificărilor:
8 oct 2025, 14:52 - 18 oct 2025, 13:00
Perioada de depunere a ofertelor:
18 oct 2025, 13:00 - 23 oct 2025, 15:30
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Imposibil de abonat
în perioada Perioada de actualizare
Reparaţia construcţiei speciale atelier de producere (Lit.01) la Penitenciarul Nr:7,s.Rusca, r-nul Hînceşti
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
3411, MOLDOVA, Hînceşti, s.Rusca, s.Rusca, r-ul Hîncești
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
8 oct 2025, 14:52
Data ultimilor modificări
9 oct 2025, 12:04
Achizitii.md ID
21486903
MTender ID
CPV
45400000-1 - Lucrări de finisare a construcţiilor
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Documentele procedurii de achiziție
duae anp reparatia constructiei speciale.atelier de producere (lit 01)la penetenciarul nr7 s. rusca,r-nul hincesti. (1).doc
Documentele la ofertă
-
8.10.25 14:52
anunţ de participarereparatia constructiei speciale.atelier de producere (lit 01)la penetenciarul nr7 s. rusca,r-nul hincesti. (2) (2).docx
Documentele la ofertă
-
8.10.25 14:52
documentatia standard reparaţiareparatia constructiei speciale.atelier de producere (lit 01)la penetenciarul nr7 s. rusca,r-nul hincesti. (1).docx
Documentele la ofertă
-
8.10.25 14:52
Data:
9 oct 2025, 12:04
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
La poziția 11 din caietul de sarcini indicați: Invelitoare din tabla zincata, ondulata, la cladiri existente, inclusiv doliile, sorturile, racordarile la cosuri etc., executate cu foi ondulate de 0,75 mm grosime, montate cu agrafe din otel lat (ATENTIE ! Se instaleaza tabla existenta demontata anterior)), tot odată ați consumul la - Tabla zincata de 0,75 mm grosime 1000 x 2000 mm, cal I și Tabla zincata ondulata pt. ctii 0,75 x 800 x 2000 OL32, vă rugăm să ne informați, punem prețul la tablă 0 lei, s-au care este raționamentul?
Răspuns (9 oct 2025, 18:25):
Bună ziua se instaleaza tabla existentă demontată anterior. Se include numai manopera (lucrările). Pentru alte eventuale neclarităţi vă învităm de a vizita obiectivul.
Data:
9 oct 2025, 12:13
Subiectul întrebării:
Termenul de execuție 19.12.2025
Întrebare:
Vă rugăm să inidcați un termen de execuție în zile, săptămîni, s-au nu este prea clar raționamentul indicați, termen de valabilitate a ofertelor 60 zile, perioadă in carea autoritatea și rezervat pentru evaluarea ofertelor, Ținând cont de faptul că termenul-limită de depunere a ofertelor este stabilit pentru data de 23.10.2025, iar potrivit prevederilor anunțului perioada de valabilitate a ofertelor este de 60 de zile, rezultă că aceasta se poate extinde până la data de 23.12.2025.
În ipoteza în care contractul ar fi încheiat, spre exemplu, la data de 10.12.2025, operatorul economic ar dispune de doar 9 zile pentru executarea lucrărilor, termen evident insuficient pentru realizarea obiectivului.
Prin urmare, solicităm să fie indicat un termen clar de execuție a lucrărilor, și nu un termen-limită fixat, întrucât autoritatea contractantă trebuie, de asemenea, să fie interesată în emiterea deciziei de atribuire într-un termen cât mai scurt, nu la limita maximă de 60 de zile.
Totodată, menționăm că Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice impune ca cerințele documentației de atribuire să fie clare, precise și nediscriminatorii, pentru a asigura tratament egal tuturor ofertanților.
Răspuns (9 oct 2025, 13:50):
Bună ziua, perioada de valabilitate a ofertelor, stabilită la 60 de zile, a fost solicitată de autoritatea contractantă pentru a asigura o evaluare calitativă și obiectivă. Totodată, în cazul depunerii a unei contestații, autoritatea va avea posibilitatea continuării procesului de evaluare. Acest proces implică un interval limitat de timp pentru demersuri. Autoritatea contractantă va depune toate eforturile necesare pentru a realiza evaluarea în termenul rezonabil, respectând astfel un proces eficient și rapid.
Data:
9 oct 2025, 12:54
Subiectul întrebării:
Garanția de bună execuție 31.03.2026
Întrebare:
Vă rugăm să indicați motivul pentru care a fost solicitată garanția de bună execuție valabilă până la data de 31.03.2026, în condițiile în care Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice prevede că aceasta trebuie constituită pentru perioada de valabilitate a contractului și/sau până la finalizarea lucrărilor.
Conform anunțului de participare, termenul de valabilitate al contractului este stabilit până la 31.12.2025, motiv pentru care solicitarea unei garanții valabile până la 31.03.2026 nu are justificare legală și depășește termenul contractual prevăzut.
Răspuns (9 oct 2025, 13:50):
Bună ziua, în conformitate cu prevederile articolului 68 alineatul (9), Autoritatea Contractantă va specifica în documentația de atribuire cerințele referitoare la emitentul garanției, forma, valoarea și celelalte condiții esențiale ale acesteia. Astfel, în cadrul procedurii de atribuire, autoritatea contractantă a solicitat ca garanția de bună execuție a contractului să fie valabilă până la data de 31 martie 2026, pentru a oferi suficient timp pentru realizarea transferurilor sau efectuarea altor acțiuni de către instituția bancară, în cazul în care operatorul economic nu își va îndeplini obligațiile de execuție conform contractului atribuit.
Data:
10 oct 2025, 06:41
Subiectul întrebării:
Garanția de bună execuție 31.03.2026
Întrebare:
În conformitate cu pct. 152 din Hotărârea Guvernului nr. 638 din 26.08.2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări, se prevede expres următoarele:
Autoritatea contractantă stabilește în documentația de atribuire următoarele aspecte:
1) cerințele față de emitent, forma și alte condiții de bază ale garanției de bună execuție a contractului, solicitate pentru executarea contractului;
2) cuantumul garanției de bună execuție a contractului, care nu trebuie să depășească 15% din valoarea totală a contractului de achiziții publice de lucrări.
Garanția de bună execuție a contractului este valabilă până la expirarea contractului.
Prin urmare, vă solicităm să respectați întocmai prevederile cadrului normativ aplicabil în domeniul achizițiilor publice și să nu impuneți condiții suplimentare care nu au temei legal, întrucât legislația în vigoare reglementează clar durata și condițiile de valabilitate ale garanției de bună execuție.
Răspuns (10 oct 2025, 13:16):
În referință la solicitarea Dvs. privind aplicarea prevederilor pct. 152 din Hotărârea Guvernului nr. 638 din 26.08.2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări, Autoritatea contractantă aduce la cunoștință următoarele:
- Autoritatea contractantă respectă în totalitate prevederile cadrului normativ aplicabil în domeniul achizițiilor publice, inclusiv dispozițiile menționate privind cuantumul și valabilitatea garanției de bună execuție.
- Totodată, menționăm că prevederile contractuale referitoare la garanția de bună execuție sunt stabilite în strictă conformitate cu documentația de atribuire și cu legislația în vigoare, iar solicitarea prezentării garanției pentru întreaga perioadă de valabilitate a contractului are drept scop asigurarea executării corespunzătoare a obligațiilor contractuale.
- Prin urmare, condițiile stabilite de autoritatea contractantă nu constituie o abatere de la prevederile legale, ci o aplicare a acestora în scopul protejării interesului public și a bunei derulări a contractului de achiziție publică.
Data:
10 oct 2025, 06:47
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini (Bună ziua se instaleaza tabla existentă demontată anterior. Se include numai manopera (lucrările). Pentru alte eventuale neclarităţi vă învităm de a vizita obiectivul.)
Întrebare:
Vă rugăm să publicați un caiet de sarcini corect, elaborat conform necesităților reale , întrucât operatorii economici sunt obligați să respecte normele și consumurile stabilite de cadrul normativ în vigoare.
Din răspunsul dvs. actual nu rezultă clar dacă elementul „tablă” urmează a fi exclus din normă sau pus preț 0 lei, cu atît mai mult valoarea acestea nu va depăși 5 mii de lei, de ce urmează a fi utilizată o tablă uzată, cînd se face așa o investiție așa de mare, unde este principiul utilizării eficinte a banilor publici.
De asemenea, menționăm că ați publicat un caiet de sarcini desfășurat, însă pentru asigurarea corectitudinii procedurii, este necesară publicarea versiunii finale, ajustate și conforme cerințelor tehnice.
Vă rugăm să clarificați acest aspect și să actualizați documentația de atribuire în consecință.
Răspuns (10 oct 2025, 13:18):
Referitor la întrebarea privind caietul de sarcini, vă comunicăm următoarele:
- Privitor la tabla metalică existentă:
Într-adevăr, în cadrul lucrărilor este prevăzută reutilizarea tablei existente, care a fost anterior demontată, aceasta fiind în stare corespunzătoare pentru remontare.
În consecință, se include doar manopera aferentă montării acesteia, fără includerea costurilor pentru material.
În normele de deviz, elementul „tablă” urmează a fi menținut cu prețul de 0 lei, deoarece materialul nu se achiziționează, ci se reutilizează.
- Referitor la principiul utilizării eficiente a banilor publici:
Decizia de reutilizare a materialului existent are drept scop optimizarea cheltuielilor și valorificarea bunurilor disponibile, fără a compromite calitatea lucrărilor, respectând astfel principiul utilizării eficiente a mijloacelor financiare publice.
- Privitor la publicarea caietului de sarcini:
Caietul de sarcini publicat este în versiunea sa actuală, în care s-au indicat toate lucrările necesare pentru realizarea obiectivului.
- Vizitarea obiectivului:
Pentru o mai bună înțelegere a volumului real al lucrărilor, operatorii economici sunt invitați să viziteze obiectivul, conform indicației din anunț.
Data:
10 oct 2025, 06:54
Subiectul întrebării:
Valoarea estimată
Întrebare:
În condițiile în care valoarea estimată a lucrărilor este una redusă raportat la volumul și complexitatea acestora, vă rugăm să ne informați dacă, în cadrul procedurii de achiziție, vor fi acceptate oferte a căror valoare nu depășește cu până la 30% valoarea estimată stabilită de către autoritatea contractantă.
Răspuns (10 oct 2025, 13:19):
Referitor la întrebarea privind posibilitatea de a depune oferte care depășesc valoarea estimată a achiziției, comunicăm următoarele:
Conform Hotărîrii Guvernului nr. 638 din 26.08.2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări, autoritatea contractantă stabilește valoarea estimată a contractului în baza devizului general al lucrărilor, întocmit potrivit cadrului normativ în vigoare.
Această valoare are caracter orientativ și servește la determinarea tipului procedurii de achiziție și la planificarea bugetară.
Totodată, în conformitate cu principiile transparenței și concurenței, nu este interzisă prezentarea ofertelor a căror valoare diferă de cea estimată, cu condiția ca acestea să respecte toate cerințele documentației de atribuire și să fie justificate din punct de vedere tehnico-economic.
Astfel, ofertele a căror valoare depășește valoarea estimată cu până la 30% pot fi acceptate în cadrul procedurii, însă:
- autoritatea contractantă va evalua ofertele în limita fondurilor disponibile aprobate pentru contract;
- în cazul în care valoarea ofertei depășește bugetul alocat, contractul nu va putea fi atribuit, chiar dacă oferta este conformă tehnic.
Prin urmare, operatorii economici pot depune oferte în limite rezonabile față de valoarea estimată, având în vedere că atribuirea se va face doar în limita fondurilor disponibile.
Data:
10 oct 2025, 17:07
Subiectul întrebării:
Valoare estimată
Întrebare:
Stimată autoritate contractantă,
Având în vedere că valoarea lucrărilor depășește valoarea estimată de către dumneavoastră, vă rugăm să ne informați care este suma efectiv disponibilă pentru executarea acestei lucrări.
În funcție de valoarea disponibilă, vom decide dacă ne vom implica sau nu în această procedură, întrucât și pentru noi elaborarea unei oferte implică costuri semnificative.
Menționăm că nu participăm formal, doar de dragul participării, ci doar atunci când condițiile financiare permit o ofertare realistă și sustenabilă.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK