Selectaţi tipul procedurii
Achizițiе comercială
21484167
1
Perioada de actualizare
de la
03.10.2025 12:39
până la 26.10.2025 17:08
până la 26.10.2025 17:08
au rămas 4 ore
2
Propunerea ofertelor
de la
26.10.2025 17:08
până la 02.11.2025 18:08
până la 02.11.2025 18:08
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Perioada de actualizare
Valoarea estimată fără TVA
7 541 666,67 MDL
Perioada clarificărilor:
3 oct 2025, 12:39 - 26 oct 2025, 17:08
Perioada de depunere a ofertelor:
26 oct 2025, 17:08 - 2 nov 2025, 18:08
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Imposibil de abonat
în perioada Perioada de actualizare
Servicii de audit a situațiilor financiare individuale și consolidate anuale ale BNM pentru anul încheiat la 31 decembrie a perioadei de gestiune
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Grigore Vieru, 1
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
3 oct 2025, 12:39
Data ultimilor modificări
24 oct 2025, 18:08
Achizitii.md ID
21484167
MTender ID
CPV
79200000-6 - Servicii de contabilitate, servicii de audit şi servicii fiscale
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Cel mai bun raport preț - calitate
Surse de finanțare
Lista loturilor
Documentele procedurii de achiziție
caietul de sarcini_modificat.doc
Istoricul documentului
-
caietul de sarcini_modificat.doc
ID: 32f95b86-2465-4ccc-8902-3b584ebaa1f2
Specificaţie tehnică
-
2. caietul de sarcini.doc
ID: 32f95b86-2465-4ccc-8902-3b584ebaa1f2
Specificaţie tehnică
Specificaţie tehnică
-
24.10.25 18:08
anunt de participare modificat.doc
Istoricul documentului
-
anunt de participare modificat.doc
ID: e364452c-4c22-4dbf-82cc-5d30cf808d09
tenderNotice
-
1. anunt de participare.doc
ID: e364452c-4c22-4dbf-82cc-5d30cf808d09
tenderNotice
tenderNotice
-
24.10.25 18:08
Data:
24 oct 2025, 16:18
Subiectul întrebării:
Sistemele Informatice
Întrebare:
Care sunt sistemele informatice estimate a fi incluse in scopul auditului bazat pe experiența acumulata din auditurile precedente.
Răspuns (24 oct 2025, 18:06):
Conform experienței acumulate în cadrul auditurilor precedente, putem menționa că, de regulă, sistemele informatice incluse în scopul de audit sunt cele care pot avea un impact semnificativ asupra situațiilor financiare ale Băncii Naționale. Printre acestea se numără:
• Sistemul CoreBanking – VaBank
• Sistemul ERP – Bars
• Sistemul de plăți interne – SAPI (cu componentele RTGS, DNS și Instant)
• Sistemul de decontare în valută – SWIFT
• Sistemul Bloomberg
Data:
24 oct 2025, 16:18
Subiectul întrebării:
Sistemul Va-Bank
Întrebare:
2. Data fiind structura aplicației Va-Bank dezvoltata de FORS Holding” (Moscova, Federaţia Rusă), va rugam sa precizați daca aceasta aplicație mai este in suportul asigurat de FORS Holding (contract de suport si mentenanța) si daca anumite servicii de administrare (exemplu: management utilizatori, procese de back-up, instalare noi actualizări) sunt asigurate in acest moment de FORS Holding. Daca raspunsul este afirmativ, va ruga sa precizati daca sunt limitari privind obtinerea de informatii de la furnizorul solutiei.
Răspuns (24 oct 2025, 18:06):
Administrarea și dezvoltarea soluției VaBank se află integral în gestiunea Băncii Naționale a Moldovei, care deține codul sursă și toate drepturile de autor aferente, asigurând astfel posibilitatea gestionării independente și depline a soluției.
Data:
24 oct 2025, 16:19
Subiectul întrebării:
Sistemele informatice
Întrebare:
Va rugam sa confirmați ca toate sistemele informatice implicate in scopul auditului sunt instalate in data centere din Republica Moldova si administrate de echipa IT a Bancii. In cazul in care exista externalizari va rugam sa precizati care sunt aceste servicii.
Răspuns (24 oct 2025, 18:07):
Se confirmă că toate sistemele informatice incluse în aria de audit sunt găzduite în centrele de date ale Băncii Naționale a Moldovei și se află în administrarea exclusivă a echipelor tehnice ale BNM.
Data:
24 oct 2025, 16:19
Subiectul întrebării:
Sistemele informatice in house
Întrebare:
Va rugam precizati daca modulele dezvoltate „in house” au urmat un proces formalizat de dezvoltare si implementare (exemplu: proceduri pentru: change management, implementare, segregare acces dezvoltatori in mediul de producție, separarea mediilor de productie de cele de testare, etc).
Răspuns (24 oct 2025, 18:07):
Absolut toate dezvoltările realizate in-house urmează proceduri riguroase, concepute pentru a asigura o gestionare adecvată a riscurilor operaționale și de securitate. Aceste proceduri acoperă, între altele, procesele de change management, segregarea responsabilităților și separarea mediilor de dezvoltare, testare și producție.
Data:
24 oct 2025, 16:20
Subiectul întrebării:
Situatiile financiare ale DCU
Întrebare:
Cu privire la situatiile financiare ale filialei DCU care vor fi utilizate in scopul intocmirii situatiilor financiare consolidate ale BNM, va rugam sa ne ajutati cu o confirmare ca auditul situatiilor financiare ale DCU va fi efectuat si finalizat, respectiv raportul de audit aferent va fi emis in mod similar cu anul anterior, adica inainte de emiterea raportului de audit asupa situatiilor financiare consolidate ale BNM (cu suficient timp in avans ca sa permita efectuare procedurilor de consolidare). Ar fi util si numele auditorului filialei DCU in perioada acoperita de cererea de oferta (2025-2029), daca se cunoaste deja acest element.
Răspuns (24 oct 2025, 17:58):
Bună ziua, vă mulțumim pentru întrebare. Referitor la aceasta, comunicăm următoarele:
1. Raportul de audit al situațiilor financiare IFRS ale DCU se emite înainte de emiterea raportului de audit asupra situațiilor financiare consolidate ale BNM. Termenul de emitere raport de audit DCU: 15 aprilie.
2. DCU desfășoară în paralel cu BNM procedura de selectare a auditorului pentru perioada 2025-2029 și cerințele de calificare a entităților de audit reprezintă : entități cu renume și experiență recunoscută în domeniul auditului activității depozitarelor centrale și/sau băncilor. În acest sens vă încurajăm să participați la procedura de achiziție a serviciilor de audit financiar extern al DCU. Pentru obținerea caietului de sarcini și informațiilor suplimentare, vă rugăm să contactați DCU la adresa de e-mail: dcu@dcu.md.
3. Menționăm indicatorii relevanți pentru activitatea BNM și filialei la 31.12.2024:
Indicatori 31.12.2024 BNM
Individual DCU
Individual Cota DCU %
milioane lei milioane lei %
Active 121.725,31 35,70 0,0%
Capital 9.452,29 33,96 0,4%
Venituri 7.956,90 14,04 0,2%
Profit net 6.005,82 0,83 0,0%
fără schimbări esențiale în volumetria activității DCU.
Data:
24 oct 2025, 16:21
Subiectul întrebării:
Situatii financiare consolidate ale BNM
Întrebare:
In vederea intocmirii situatiilor financiare consolidate ale BNM, cu exceptia ajustarilor de eliminare a soldurilor si tranzactiilor intre BNM si DCU, mai exista si alte ajustari de consolidare in scop de aliniere a politicilor contabile ale celor 2 entitati?
Răspuns (24 oct 2025, 17:59):
Bună ziua, vă mulțumim pentru întrebare. Referitor la aceasta, comunicăm următoarele:
Atât situațiile financiare ale BNM, cât și situațiile financiare ale filialei DCU sunt întocmite în conformitate cu IFRS. Astfel, până în prezent, în cadrul consolidării situațiilor financiare, nu au fost necesare ajustări suplimentare în scopul alinierii politicilor contabile ale BNM și DCU. Totuși, nu poate fi exclusă posibilitatea efectuării unor ajustări de consolidare în viitor, în cazul în care vor apărea discrepanțe între politicile contabile aplicate de cele două entități.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK