Selectaţi tipul procedurii
Achizițiе comercială
21481795
1
Perioada de actualizare
de la
29.09.2025 15:35
până la 10.10.2025 14:00
până la 10.10.2025 14:00
au rămas 6 zile
2
Propunerea ofertelor
de la
10.10.2025 14:00
până la 15.10.2025 15:00
până la 15.10.2025 15:00
3
Licitaţie
16.10.2025 15:00
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Perioada de actualizare
Valoarea estimată fără TVA
5 600 000 MDL
Perioada clarificărilor:
29 sept 2025, 15:35 - 10 oct 2025, 14:00
Perioada de depunere a ofertelor:
10 oct 2025, 14:00 - 15 oct 2025, 15:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Imposibil de abonat
în perioada Perioada de actualizare
Lucrări de constriucție a parcării inclusiv cu instalarea sistemelor de securitate la C.I.E. Moldexpo S.A.
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2008, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Ghioceilor 1
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
29 sept 2025, 15:35
Data ultimilor modificări
2 oct 2025, 12:53
Achizitii.md ID
21481795
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Documentele procedurii de achiziție
doc standard p-u lucrari.docx
Documentele la ofertă
-documentatia standard pentru lucrari
29.09.25 15:35
parcarea_si_supravegherea_video_moldexpo_varianta_110_camere_si.pdf
parcarea_si_supravegherea_video_moldexpo_varianta_110_camere_si.pdf
Ilustrare
-schema, planul parcării
29.09.25 15:35
specificatii de pret parcare.docx
Documentele la ofertă
-specificatii de pret parcare
29.09.25 15:35
caiet de sarcini construcție parcare.signed.pdf
caiet de sarcini construcție parcare.signed.pdf
Documentele la ofertă
-caiet de sarcini construcție parcare
29.09.25 15:35
anexa nr.1 la caietul de sarcini_detalii_cerinte.signed.pdf
anexa nr.1 la caietul de sarcini_detalii_cerinte.signed.pdf
Documentele la ofertă
-ANEXA 1 la caiet de sarcini
29.09.25 15:35
specificatii tehnice parcare.docx
Documentele la ofertă
-Formular specificatii tehnice parcare
29.09.25 15:35
anunt de participare parcare.signed.pdf
anunt de participare parcare.signed.pdf
Istoricul documentului
-
anunt de participare parcare.signed.pdf
anunt de participare parcare.signed.pdf
ID: 82c755ca-9eb9-4cd2-a862-0ad01c48eeea
tenderNotice
-
anunt de participare parcare.signed.pdf
anunt de participare parcare.signed.pdf
ID: 82c755ca-9eb9-4cd2-a862-0ad01c48eeea
tenderNotice
tenderNotice
-anunt de participare
2.10.25 12:53
Data:
29 sept 2025, 17:25
Subiectul întrebării:
Clarificare
Întrebare:
Buna ziua, denumirea licitatiei este Lucrări de constriucție a parcării inclusiv cu instalarea sistemelor de securitate Ce tine de instalarea sistemului de securitate e clar deoarece este publicat caietul de sarcini, dar unde se regasesc lucrarile de constructie a parcarii ?? Este un alt caiet de sarcini sau cum?
Răspuns (29 sept 2025, 21:09):
Bună ziua! Documentația conține toată informația necesară. Nu este un alt caiet de sarcini. E o parcare cu acces control pe teritoriul Moldexpo. Construcțiile presupun doar necesarul pentru instalarea sistemului se securitate. Accesați Anexa 1 la caietul de sarcini, formularul de deviz si planul schema a parcarii și amplasarea sistemului
Data:
1 oct 2025, 15:39
Subiectul întrebării:
Clarificare
Întrebare:
Bună ziua. În ce mod se poate inspecta obiectivul și obține informații tehnice suplimentare cu privire la acesta?
Răspuns (1 oct 2025, 15:48):
Este posibil pentru toti solicitantii sa se prezinte la fata locului pentru a se informa mai detaliat. Pentru aceasta scrieti va rog o solicitare in adresa Presedintelui grupului de lucru, Bejenaru Serghei, o cerere si o expediati prin email: secretariat@moldexpo.md. Va vom face o invitatie. Inspectarea la fata locului se va face respectand termenii pentru clarificari.
Data:
2 oct 2025, 09:21
Subiectul întrebării:
Perioada de executie
Întrebare:
Buna ziua Perioada de executie 90 zile termenul contractului pina la 31 decembrie 2025 . Avind in vedere ca deschiderea ofertelor este pe 16.10.2025 si deja nu ne incadram in aceste 90 zile, ne mai vorbind de perioada pina desemnati castigatigator pina se semneaza si aproba contractul Clarificati acesta neconcordanta!
Răspuns (2 oct 2025, 09:29):
Buna ziua. Aceasta neconcordanta va fi corectata in contract. Aici in sistem nu a fost posibil sa punem o alta data
Data:
2 oct 2025, 09:24
Subiectul întrebării:
Experienta
Întrebare:
Explicati va rog dupa care criterii din anut de participare se va evalua Experienta potentialilor operatori economici pentru obiectul dat ?
Răspuns (2 oct 2025, 09:32):
Buna ziua! Indepliniti va rog formularul nr. 13 din Documentatia standard pentru lucrari.
Data:
2 oct 2025, 09:25
Subiectul întrebării:
Valabilitatea ofertelor
Întrebare:
In anunt de participare punctul 14 subpunct 2 specificati valabilitatea 30 zile dar in punctul 26 specificati 90 zile , totusi care termen este corect?
Răspuns (2 oct 2025, 09:35):
Buna ziua! Va multumim pentru observatie. Valabilitatea ofertei este de 30 zile, executarea in 90 de zile.
Data:
2 oct 2025, 10:09
Subiectul întrebării:
Răspuns (2 oct 2025, 09:29): Buna ziua. Aceasta neconcordanta va fi corectata in contract. Aici in sistem nu a fost posibil sa punem o alta data
Întrebare:
Pai este corect ca in contract informatia sa fie la fel ca in oferta , noi la oferta ce perioada de executie ofertam ?
Răspuns (2 oct 2025, 12:30):
scrieti doar termen 90 de zile de la semnarea contractului la executare, daca acceptati aceste conditii, la valabilitatea ofertei, repectiv-30
Data:
2 oct 2025, 10:11
Subiectul întrebării:
Răspuns (2 oct 2025, 09:32): Buna ziua! Indepliniti va rog formularul nr. 13 din Documentatia standard pentru lucrari.
Întrebare:
ca experienta 1 contract cu valoare minim 75% din valoarea viitorului contract va fi acceptabila ? La fel completarea formularului Anexa 13 ce tipuri de lucrari o sa luati in calcul?
Răspuns (2 oct 2025, 13:33):
Vor fi luate in calcul doar contractele deplin finalizate în ultimul an, experiența în soluții de supraveghere video și amenajarea infrastructurii parcării
Data:
2 oct 2025, 17:14
Subiectul întrebării:
Răspuns (2 oct 2025, 13:33):
Întrebare:
Vă rugăm să explicați în baza căror prevederi legale este aplicată o asemenea restricție, întrucât aceasta limitează nejustificat accesul la procedură al operatorilor economici. Potrivit art. 7 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 74/2020, procedurile de achiziție publică trebuie să respecte principiile nediscriminării, tratamentului egal, recunoașterii reciproce, proporționalității și transparenței. Totodată, conform art. 37 alin. (6) din aceeași lege, criteriile de calificare trebuie să fie clare, proporționale și strict necesare pentru a demonstra capacitatea tehnică și profesională a operatorilor economici. Cerința de a accepta exclusiv contracte deplin finalizate în ultimul an nu respectă principiul proporționalității și exclude operatori care au finalizat cu succes proiecte similare în ultimii 3–5 ani, ceea ce este o practică normală și prevăzută în standardele de achiziții. Menționarea expresă doar a experienței în supraveghere video și infrastructura parcării reprezintă o limitare artificială și poate fi interpretată drept favorizare a unui anumit participant, contrar art. 7 alin. (2) lit. b) din Legea 74/2020. Prin urmare, solicităm respectuos revizuirea cerinței, astfel încât să fie permisă prezentarea de experiență similară relevantă, realizată într-o perioadă rezonabilă (ex. ultimii 3 sau 5 ani), și să fie evitate restricțiile nejustificate care îngrădesc concurența.
Răspuns (3 oct 2025, 15:45):
Legea la care faceți dvs trimitere nu este aplicabilă prezentei licitații.
Data:
3 oct 2025, 14:22
Subiectul întrebării:
Denumirea procedurii vs. conținutul real al achiziției
Întrebare:
Denumirea este „Lucrări de construcție a parcării inclusiv cu instalarea sistemelor de securitate”, dar ca pondere valorică o au echipamentele + lucrări de montaj și o parte de lucrări de construcții necesare pentru instalarea acestor echipamente – adică montaj/amenajări pentru a pune echipamentele în funcțiune. Confirmați dacă obiectul este tratat ca „lucrări” (CPV 45223300-9) sau ar trebui împărțit în bunuri (echipamente)+lucrări , pentru a evita amestecul de naturi diferite de achiziții? Regula legală: Un contract de bunuri rămâne „de bunuri” chiar dacă include și servicii/lucrări de instalare puse la dispoziția autorității; clasificarea se face după obiectul principal. Pentru achiziții mixte, dacă părțile nu pot fi separate, regimul se determină de obiectul principal pentru a nu restricționa concurența și a aplica necorespunzător criteriile de calificare specifice lucrărilor. Astfel aceasta achiziție trebuie fie reîncadrată ca „bunuri cu montaj” (cu folosirea documentației standard pentru bunuri), fie contract mixt, dar cu obiect principal „bunuri”, respectiv seturi de criterii de calificare și documente adaptate părții principale; alternativ, împărțirea pe loturi: Echipamente (bunuri) și Lucrări de infrastructură (lucrări). Temei legal: Legea 131/2015 (respectarea principiilor și a cadrului documentației).
Data:
3 oct 2025, 14:27
Subiectul întrebării:
Criteriul de evaluare și documentația de evaluare
Întrebare:
Unde este descris detaliat algoritmul de evaluare? Există barem/ponderi pe calitate/funcționalitate sau este strict „prețul cel mai scăzut cu îndeplinirea cerințelor”?
În anunț se indică „prețul cel mai scăzut” și „nu se aplică” factori suplimentari – ceea ce este legal, dar la proiecte tehnice riscul de selectare subperformantă crește dacă cerințele tehnice conțin ambiguități.
Legea permite fie prețul/costul cel mai scăzut, fie cel mai bun raport calitate-preț/cost; dacă AC menține „preț minim”, documentația trebuie să fie pe deplin măsurabilă și lipsită de ambiguități (altfel evaluarea devine aleatorie)
(Anunț, p. cu rubricile 22–23 arată preț minim și „nu se aplică” factori de evaluare). Cum va fi evaluată calitatea echipamentelor și a lucrărilor? Vă rog confirmați.
Data:
3 oct 2025, 14:34
Subiectul întrebării:
Cerințe de calificare – proporționalitate și legătura cu obiectul
Întrebare:
a) „Aviz pentru participare la licitațiile publice de lucrări … (MEI)”Anunțul și caietul cer Aviz de participare la licitații publice de lucrări pentru construcții/instalații. Acest aviz este un document specific sectorului lucrări (emis pentru executanți de lucrări), util când obiectul este lucrări.
Dacă obiectul principal este furnizarea de echipamente (cu montaj), solicitarea Avizului de lucrări este excesivă și poate restrânge nejustificat competiția (furnizorii de sisteme de supraveghere și parcare nu dețin tipic acest aviz). Legea admite ca, pentru bunuri cu instalare, AC să ceară calificări pentru personalul responsabil de instalare ori capacitatea partenerilor/subcontractanților; nu e necesar ca ofertantul principal să fie el însuși antreprenor general de lucrări. (Facultatea operatorului de a utiliza capacitățile părților terțe este prevăzută în legea națională ce transpune art. 63 din Directiva 2014/24/UE.)
Vă rugăm să confirmați dacă obiectul principal este furnizarea de echipamente (bunuri cu montaj). În scenariul acesta, solicitarea Avizului de lucrări (MEI) va fi eliminată sau acceptată prin capacitățile părților terțe (asociere/subcontractant licențiat)? Se vor accepta asocieri sau subcontractări a părții de lucrări cu un operator licențiat (deținător al Avizului) sau se va condiționa ca ofertantul principal să dețină acest Aviz;
Dacă AC insistă pe încadrări „lucrări”, rugăm să justificați proporționalitatea Avizului raportat la ponderea reală a lucrărilor.
Data:
3 oct 2025, 14:40
Subiectul întrebării:
Coerența documentației și Garanții
Întrebare:
În Anunț și Caiet se folosește sistematic Documentația standard pentru lucrări (OMF 115/2021), iar criteriul de atribuire este „preț minim”. Dacă obiectul principal este totuși bunuri, trebuie utilizat pachetul standard pentru bunuri și ajustate probele de calificare în consecință.
În Anunț se cere „Certificate de conformitate asupra bunurilor de la producător” – corect pentru bunuri, dar aceasta confirmă că bunurile au o pondere semnificativă. În Anunț se cere: garanție pentru calitatea lucrărilor executate – 3 ani. Pentru lucrări, garanția de bună execuție și garanția de calitate sunt legitime. Dacă obiectul principal e bunuri, trebuie explicitată și garanția comercială pentru echipamente (durată, condiții, service), nu doar pentru „lucrări”, altfel există lacună contractuală pe partea de produse.
Data:
3 oct 2025, 14:42
Subiectul întrebării:
Marcă specificată
Întrebare:
în liste apar mențiuni precum „HDD 10TB seria PURPLE” sau „Router principal (MikroTik)”. Caietul include o notă generală: „pozițiile unde sunt indicate referințele de marcă pot fi înlocuite cu echivalente”.Totuși, Legea cere ca, dacă se indică o marcă, să existe „sau echivalent” și, mai important, să se definească parametrii minimi de performanță care fac echivalența verificabilă (nu doar denumirea mărcii).
Vă rugăm să introduceți explicit “sau echivalent” la fiecare poziție de marcă și stabiliți parametri măsurabili, ori să justificați obiectiv necesitatea unei mărci. (Caiet, p.2 – Router; p. … nota de echivalență la finalul listei.)
Temei legal: art. 37 Legea 131/2015.
Data:
3 oct 2025, 14:44
Subiectul întrebării:
Semafor
Întrebare:
În „Anexa nr. 1” semaforul apare ca element integrat/gestionat de terminale și sistem. Este necesar un semafor adițional ca utilaj separat sau este parte din terminal/barieră? E nevoie de semafor dedicat la fiecare bandă sau ajunge indicatorul luminos al barierei? (Anexa, p.9–10„Administrarea barierei și a semaforului”). Dacă da, unde apare în listele de cantități?
Data:
3 oct 2025, 14:45
Subiectul întrebării:
Pilonii de protecție / protecții metalice la insule
Întrebare:
În Anexa 1, p.3 sunt menționați “piloni și bare de protecție pe doua niveluri”, pe pag 6 la „Insula de protecție” se specifică în mod concret structură metalică de protecție (țevi, grosime 3 mm, diametru ≥100 mm), dispusă pe două niveluri. Însă în Caiet de sarcini, în listă apare doar “Pilon universal 7m” (stâlp pentru camere, aparent), dar nu protecții antișoc pentru insule. În lista de lucrări apare „confecții metalice diverse – protecție metalică pentru zone de siguranță”. Confirmați corelarea între Caiet și Anexă + cantitățile
Data:
3 oct 2025, 14:50
Subiectul întrebării:
Deviz separat pentru demontarea/reinstalarea insulei
Întrebare:
„Anexa nr. 1” spune că serviciile ulterioare de demontare și reinstalare se vor achita separat (mentenanță). Vă rugăm confirmați și indicați dacă solicitați ofertarea unui deviz orientativ pentru aceste intervenții. Cine execută demontarea/reinstalarea insulei la cerere ? Ce termene și modalități de solicitare sunt prevăzute (SLA) pentru aceste operațiuni? Cum se va raporta garanția pentru echipament și lucrări daca aceste lucrari vor fi executate de altă persoană decât OE contractat? Se solicită deviz pentru aceste lucrări?
Data:
3 oct 2025, 14:54
Subiectul întrebării:
Lucrări de construcții – limitatoare de viteză, borduri, fundații.
Întrebare:
Confirmați dacă toate elementele de infrastructură necesare (fundații, limitatoare, borduri etc.) sunt integral incluse în volumul lucrărilor și corelate cu cantitățile din liste.
Data:
3 oct 2025, 14:55
Subiectul întrebării:
Scenarii pe tip de transport / gabarit
Întrebare:
Dacă se dorește tarifare diferită pe tip de vehicul, ce echipamente de detecție a tipului sunt acceptate? (Anexa, p.4 – „Tipul de transport” în criteriile tarifare).
Data:
3 oct 2025, 14:56
Subiectul întrebării:
Tarife diferențiate pe zone
Întrebare:
Cum se identifică automat zona de parcare în care se află vehiculul pentru aplicarea tarifului corect (în special dacă zonele sunt contigue)? Necesită panouri/borne sau segmentare fizică și senzori suplimentari? Descrieți algoritmul și punctele de control. (Anexa, p.4–6 – „zone multiple”, „tarife diferite pe zone”).
Data:
3 oct 2025, 14:58
Subiectul întrebării:
Timp de grație
Întrebare:
„Cerințe de bază” menționează timp gratuit de părăsire; în mai multe locuri apare “0,5 ore” dar și formularea “fără plată dacă timpul este < 1 oră”. Vă rugăm să unificați (30 min vs 60 min) și să precizați dacă se aplică uniform în toate zonele (VIP/Hotel/Expo/Rezidenți).
Data:
3 oct 2025, 15:04
Subiectul întrebării:
Scenarii expoziții Moldexpo
Întrebare:
Detaliați fluxul „tranzit gratuit către zona expozițională”, aplicarea timpului de grație cum se va identifica accesare in zona de parcare a expoziției. (Anexa, p.16).
Data:
3 oct 2025, 15:05
Subiectul întrebării:
Acces rezidenți locatari și companii de pe teritoriu
Întrebare:
Care este mecanismul de identificare ca aceștia au parasit parcarea Moldexpo și au intrat în zonele lor dedicate? Cum se aplică tariful după depășirea grației (din primul minut intrat?) . Care este scenariul pentru: oaspeții rezidenților, furnizori, curieri etc. – vizitatori ocazionali care vor parca la parcarile rezidenților?
Răspuns (3 oct 2025, 15:19):
Întrebarea Dumneavoastră excede obiectul licitatiei
Data:
3 oct 2025, 15:06
Subiectul întrebării:
Reduceri speciale pentru oaspeții hotelului/restaurantului
Întrebare:
Cum se atribuie reducerile? Descrieți scenariu pas cu pas.
Data:
3 oct 2025, 15:11
Subiectul întrebării:
Zona 4 Restaurantul si SPA centru Hotelului
Întrebare:
În Anexă la pct.5 pag 16 se menționează ca ”trebuie sa existe capacitatea de a emite carduri RFID pentru oaspeți”- Cine emite efectiv cardurile? În alt loc (pct.7 pag 16) se menționează emiterea de carduri speciale în parcometre prin decontare simplificată. Descrieți viziunea completă a procesului, roluri și controale. Care este viziune acestui process? Oricine poate să- și ia astfel de card?
Data:
3 oct 2025, 15:13
Subiectul întrebării:
Acces vehicule speciale (ambulanțe, poliție, pompieri etc).
Întrebare:
Care este protocolul de acces pentru vehicule speciale și cine îl administrează?
Data:
3 oct 2025, 15:14
Subiectul întrebării:
Prevenirea accesului multiplu („trenuleț”)
Întrebare:
Când se menționează „prevenirea accesului multiplu”, se cere două sectoare de reducere a vitezei și o barieră automată. Este vorba strict de barierele de intrare/ieșire sau se cere o barieră suplimentară intermediară? Clarificați arhitectura
Data:
3 oct 2025, 15:14
Subiectul întrebării:
Sistemul informațional -Conectare simultană „cel puțin 7 utilizatori
Întrebare:
Pentru ce roluri sunt cei 7 (monitorizare video, abonamente, rapoarte, administrare)? Este necesar acces de tip manager pentru toți sau roluri/grupuri cu permisiuni diferite?
Data:
3 oct 2025, 15:16
Subiectul întrebării:
Numărarea locurilor libere „pe panouri”
Întrebare:
În Anexa la pag 5 se menționează „numărarea locurilor libere pe panouri”. La ce panouri se referă cerința (panouri LED la intrări în parcare/zonă, panouri pe alei, panouri centrale)? Sunt prevăzute ca echipamente în listă?
Data:
3 oct 2025, 15:20
Subiectul întrebării:
Ecrane de afișare & centre de apel „video-interfon”
Întrebare:
În Anexa, p.5 la „Condiții preliminare și funcții de bază” se menționează ”Ecrane de afișare” și ”centre de apel pentru dispozitive video-interfon”- Unde se vor instala ecranele? Cate ecrane? Ce se înțelege prin „centre de apel pentru dispozitive video-interfon”, în condițiile în care la terminale/parcometru este prevăzut interfon audio?
Data:
3 oct 2025, 15:21
Subiectul întrebării:
Intercom
Întrebare:
Cine va asigura suportul vocal non-stop (operator propriu/Call Center), SLA-uri, timp de răspuns? (parcarea este 24/7)
Data:
3 oct 2025, 15:22
Subiectul întrebării:
Funcționalități esențiale și raportare
Întrebare:
Ce înseamnă „emiterea de cupoane” și „alimentarea conturilor”? (Anexa pag 4) Ce include „analiza cheltuielilor” și „analiza funcționării locurilor de parcare”? Vă rugăm definiții și exemple de rapoarte.
Data:
3 oct 2025, 15:24
Subiectul întrebării:
Rapoarte individuale
Întrebare:
În Anexa (pag.6) se menționează „Rapoarte individuale privind utilizarea parcărilor” - ce se are in vedere? Pentru cine sunt „individuale”?
Data:
3 oct 2025, 15:24
Subiectul întrebării:
Managementul Vehiculelor și Componente
Întrebare:
Care este rolul „Managementul Vehiculelor și Componente” din descrierea terminalelor? Ce se are in vedere? Ce funcții exacte are?
Data:
3 oct 2025, 15:28
Subiectul întrebării:
Carduri pentru participanții la expoziție
Întrebare:
”Sistemul va permite emiterea de carduri pentru participanții la expoziție, specificand perioada de parcare gratuita și anularea automata a acestuia dupa expirarea valabilitații cardului” - Sistemul va emită? Cum vedeți scenariu? sau emiterea totuși se face fizic de catre administrația Moldexpo -pentru o gestiune eficienta?
Data:
3 oct 2025, 15:29
Subiectul întrebării:
Bariera automată
Întrebare:
„Înregistrarea timpului de trecere și staționare” de către bariera automatizată. Cum se realizează exact — prin contorizare software (timestamp intrare/ieșire) sau bariera însăși are modul de log?
Data:
3 oct 2025, 15:33
Subiectul întrebării:
Bariera automată -Control automat, manual sau cu telecomandă (Anexa, p.7 )
Întrebare:
Cum se realizeaza deschiderea manuală (local la bariera sau de la distanță)? Cine are dreptul la control manual/telecomandă (ex.: pază, operatori, Beneficiar)? Câte telecomenzi sunt prevăzute și unde sunt listate?
Data:
3 oct 2025, 15:41
Subiectul întrebării:
Necesitatea radarului și alternativa buclelor de inducție
Întrebare:
Este obligatoriu radarul sau se acceptă bucle de inducție pentru detecție de prezență autoturismului la terminal? În practica curentă, inclusiv internațională, detecția prezenței vehiculului la barieră se realizează preponderent cu bucle de inducție, datorită fiabilității, imunității la condiții meteo/iluminare și preciziei la viteze mici. Vă rugăm să confirmați acceptarea buclelor de inducție (sau soluțiilor echivalente) în locul radarului. Menționăm că radarul poate fi „amăgit” (false pozitive/negative) de reflexii, trafic lateral/obiecte în mișcare, pietoni ori condiții meteo, ceea ce poate afecta siguranța și fluxul operării.
Data:
3 oct 2025, 15:50
Subiectul întrebării:
Terminalul gestioneaza eficient fluxul de vehicule
Întrebare:
În Anexa la pag.9 se menționeaza că ”Terminalul gestioneaza eficient fluxul de vehicule prin receprionarea și procesare informațiillor de la radarul de detectare a vehicolelor”- nu este clar. Vă rugăm să precizați ce date livrează radarul și unde are loc logica deciziei (în terminal/PLC sau în software central) ; Ce înseamnă gestionarea eficientă a fluxului?
Data:
3 oct 2025, 15:51
Subiectul întrebării:
Informarea pe monitorul standului
Întrebare:
În Anexa pag 6 se menționează ”Sistemul trebuie sa asigure „Informarea pe monitorul standului”. Ce este „monitorul standului”: parte din echipament, un display separat sau un panou informativ? Unde se montează?
Data:
3 oct 2025, 15:53
Subiectul întrebării:
Terminal de ieșire „Validarea biletelor primite de la operator”
Întrebare:
În Anexa la pag 9, la funcționalități Terminal de ieșire se menționează „Validarea biletelor primite de la operator”. Ce înseamnă „bilete primite de la operator” la ieșire, dacă utilizatorul plătește la parcometru? în ce scenariu există operator la ieșire? Vă rugăm clarificare (self-service vs asistat).
Data:
3 oct 2025, 15:57
Subiectul întrebării:
Suport protocol SDK
Întrebare:
“Suport protocol SDK: Asigură compatibilitatea cu kituri de dezvoltare software”: ce SDK (vendor/format), pentru ce integrări (ERP, MEV, aplicație mobilă, API REST)? Vă rugăm să detaliați. De menționat că acest protocol SDK face referire la o anumită marcă de echipament.
Data:
3 oct 2025, 15:58
Subiectul întrebării:
Camera ANPR
Întrebare:
Cameră ANPR „Recunoașterea plăcuțelor murdare”, „identificarea culorii și mărcii”. Confirmați că sunt cerințe de dorit (nice-to-have) sau obligatorii; precizați nivelul de acuratețe/condiții (zi/noapte, ploaie/contralumină)
Data:
3 oct 2025, 15:59
Subiectul întrebării:
Camera ANPR
Întrebare:
Cameră ANPR „Permite deschiderea și închiderea barierei”. Deschiderea este decizia software (pe baza LPR/white-list), iar camera doar furnizează triggere? Vă rugăm să clarificați arhitectura control-logic.
Data:
3 oct 2025, 16:00
Subiectul întrebării:
Metode de plată
Întrebare:
În Anexa la pag 6 se stipulează ca Metode de plată – „abonament tip card” și „card special pentru participanți”. Acestea sunt metode de acces, nu plăți. Confirmați încadrarea ca instrumente de acces și nu ca „metode de plată”.
Data:
3 oct 2025, 16:04
Subiectul întrebării:
Emiterea de abonamente la parcomat.
Întrebare:
Se permite emitere/top-up direct la parcomat. Care este procedura KYC/antifraudă (de ex. pentru abonamente, „carduri speciale RFID”)? Cine aprobă politicile de emitere și blocare? (Anexa, pag.6; pag.16). Câte tipuri de abonamente vor fi? Cum se va face diferențierea dintre abonament și card special? Cine emite abonamentele: administrația Moldexpo (pag 3)s au și direct de la parcomat (pag 6,12)? Documentația pare să indice ambele variante; vă rugăm confirmare și procedură
Data:
3 oct 2025, 16:07
Subiectul întrebării:
Fiscalizare
Întrebare:
În caiet de sarcini este menționat dispozitiv pentru emiterea chitanțelor (Anexa pag.11) – De facto este obligatoriu să fie integrate o imprimanta fiscală în parcometru conformă și înregistrată conform reglementărilor naționale (imprimantă fiscală înregistrată în Registrul unic ECC și conectare la SIA MEV). În Anexa, pag.11 ”emite o chitanță”- este necesar sa emita bon fiscal la fiecare tranzacție cu transmiterea datelor online catre fisc.
Imprimarea bonului fiscal este obligatorie ( și nu doar la cerere clientului cum este menționat în pag.12)
Data:
3 oct 2025, 16:11
Subiectul întrebării:
Mesaje pe monitor
Întrebare:
În Anexa la pag 11 se menționează ”Afișează mesaje clare pentru utilizator pe monitor în timpul fiecarei tranzacții”- ce se are în vedere? Este necesar de clarificat tipul de mesaje afișate
Data:
3 oct 2025, 16:13
Subiectul întrebării:
Dispozitiv de acceptare a cardurilor bancare
Întrebare:
Dispozitiv de acceptare a cardurilor bancare (la parcometru). Se cere inserare sau aplicare/contactless (NFC), ori ambele?
Data:
3 oct 2025, 16:14
Subiectul întrebării:
Parcometre
Întrebare:
Formularea „parcometre de o bună practică de utilizare pe teritoriul UE, dar nu obligatoriu” – ce înseamnă „bună practică” (standard, normativ)? Vă rugăm să o traduceți în cerințe de performanță și/sau standarde concrete pentru a nu restrânge accesul.
Data:
3 oct 2025, 16:15
Subiectul întrebării:
Marcaj locuri pentru persoanele cu dizabilități
Întrebare:
Conform legislației 4% din locuri de parcare trebuie sa fie destinate pentru parcare persoanelor cu dizabilități. Confirmați ca numarul locurilor marcate pentru aceste persoane corespunde cerințelor legale. Concretizați cina va efectua marcajul.
Data:
3 oct 2025, 16:17
Subiectul întrebării:
Construcția insule
Întrebare:
Sunt prevazute lucrări de construcție a insulelor în caietul de sarcini? Confimați cu indicarea punctelor concrete in Caietul de sarcini
Data:
3 oct 2025, 16:29
Subiectul întrebării:
Plata online
Întrebare:
Având în vedere orientarea tot mai accentuată spre soluții online, în special pentru plăți, se preconizează implementarea de soluții pentru achitarea taxei de parcare și a abonamentelor printr-o aplicație mobilă, cu integrare API? Această metodă ar reduce povara tranzacțiilor fizice la parcometre, în special în perioadele de desfășurare a expozițiilor. Totodată sincronizarea în timp real a locurilor disponibile și a tarifelor pe zone ar facilita orientarea in spațiu a vizitatorilor
Data:
3 oct 2025, 17:05
Subiectul întrebării:
Subiectul întrebării: Acces rezidenți locatari și companii de pe teritoriu 3 oct 2025, 15:05.Răspuns (3 oct 2025, 15:19): Întrebarea Dumneavoastră excede obiectul licitatiei
Întrebare:
Obiectul întrebării NU excede documentația. Caietul/Anexa reglementează explicit accesul rezidenților și al zonelor dedicate (restaurant/hotel), inclusiv tranzit gratuit către zonele rezidențiale/comerciale, perioadă de grație, tarifare după depășirea grației, bază de date cu numerele rezidenților/personalului și emitere de carduri RFID — toate acestea presupun identificarea momentului în care vehiculul părăsește parcarea Moldexpo și intră în zona dedicată (altfel nu poate fi aplicată corect grația/tariful): „Tranzit Gratuit … către zona de parcare a restaurantului și hotelului”, „Perioadă de grație de 0,5 ore … părăsirea fără plată”, „Tarifare standard după depășirea timpului gratuit”, „Bază de date cu numerele rezidenților/personalului”, „Carduri RFID pentru rezidenți/oaspeți”
Prin urmare, mecanismul de identificare al faptului că un vehicul a părăsit parcarea Moldexpo și a intrat în zona sa dedicată (rezidenți/restaurant/hotel) este intrinsec soluției cerute și influentează direct dimensionarea/structura ofertei și a echipamentului necesar pentru înregistrarea accesului și părăsirii zonelor.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK