Selectaţi tipul procedurii
Achizițiе comercială
21481320
1
Perioada de actualizare
de la
26.09.2025 22:49
până la 07.10.2025 10:00
până la 07.10.2025 10:00
au rămas 6 zile
2
Propunerea ofertelor
de la
07.10.2025 10:00
până la 17.10.2025 10:00
până la 17.10.2025 10:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Perioada de actualizare
Valoarea estimată fără TVA
1 850 000 MDL
Perioada clarificărilor:
26 sept 2025, 22:49 - 7 oct 2025, 10:00
Perioada de depunere a ofertelor:
7 oct 2025, 10:00 - 17 oct 2025, 10:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Imposibil de abonat
în perioada Perioada de actualizare
Tehnică pentru modernizarea serviciului de gospodărie comunală Risipeni, inclusiv livrarea in c.Risipeni, rnul Fălești
Tractor multifuncțional
Remorcă
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
5946, MOLDOVA, Făleşti, s.Risipeni, strada Unirii nr.77
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
26 sept 2025, 22:49
Data ultimilor modificări
28 sept 2025, 22:02
Achizitii.md ID
21481320
MTender ID
CPV
34100000-8 - Autovehicule
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Documentele procedurii de achiziție
anunt_de_participare__26.09.2025.signed.pdf
anunt_de_participare__26.09.2025.signed.pdf
tenderNotice
-
26.09.25 22:49
Data:
28 sept 2025, 22:02
Subiectul întrebării:
Anunt
Întrebare:
Viteza – pina la 25 km/ora; , asta e o cerință serioasa, chiar si batrinul T 40 ajunge la 40 km ora
Data:
28 sept 2025, 22:06
Subiectul întrebării:
Anunt,
Întrebare:
Ati indicat țările de producere UE si M Britanie, dar SUA, Canada, Japonia, Coreia de Sud, Israeli, Turcia, Albania, Elvetia, Ucrain, cu ce nu va convin?
Tractor multifuncțional
Data:
29 sept 2025, 09:55
Subiectul întrebării:
Dimensiuni
Întrebare:
Buna ziua, ati indicat dimensiuni fixe ale Tractorului multifunctional, acest fapt favorizeaza un singur model de asemena Buldoexcavator si exclude posibilitatea participarii mai multor participanti. Pentru a asigura principiul concurentei loiale si nefavorizarea unui singur participant solicitam modeificarea caietului de sarcini prin indicarea valorilor minime.
Data:
29 sept 2025, 10:35
Subiectul întrebării:
anunt
Întrebare:
CERINTELE FIXSE CUM AR FI LUNGIMEA SI LATIMEA SI INALTIMEA, Putere motor minim 67 kw–90 CP, Capacitatea cupei 1,0m3 ,Unghiul de descărcare 43 grade; adâncimea de săpare a buldoexcavatorului 5,5m,înălțimea de excavare în poziția de mers 3650 mm, CUTIA mecanica/ semiautomată -4 viteze înainte si 4 înapoi; CUM aceste cerinte se raporteaza la prevederile Legii 131?
Articolul 37. Regulile privind descrierea bunurilor,
lucrărilor şi serviciilor
(1) Specificațiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor şi serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere exactă şi completă a obiectului achiziţiei, astfel încât fiecare cerinţă şi criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite.
(2) Specificațiile tehnice pot descrie și caracteristici referitoare la procesul sau metoda specifică de producție sau de execuție a lucrărilor, furnizare a bunurilor sau prestare a serviciilor solicitate sau la un proces specific pentru o altă etapă a ciclului de viață al acestora chiar și în cazul în care astfel de factori nu fac parte din substanța lor materială, cu condiția să aibă legătură cu obiectul contractului și să fie proporționale cu valoarea și obiectivele acestuia.
(3) Specificațiile tehnice pot preciza totodată dacă este necesar transferul drepturilor de proprietate intelectuală.
(4) Specificațiile tehnice ale obiectului achiziţiei trebuie să corespundă cerinţelor autorităţii contractante privind calitatea, eficienţa, testarea, securitatea, dimensiunile, simbolurile, terminologia, ambalajul, modul de transportare, marcarea, etichetarea, procesele şi metodele de producere, precum şi procedeele de determinare a conformităţii lui cu cerinţele din documentația de atribuire.
(5) La redactarea specificațiilor tehnice, proiectelor, desenelor tehnice, schiţelor şi descrierilor, autoritatea contractantă efectuează descrierea fizică a bunurilor, lucrărilor sau serviciilor solicitate doar în cazurile în care nu este posibilă descrierea performanţelor şi/sau a cerinţelor funcţionale.
(6) Specificațiile tehnice nu vor face referinţă la o anumită marcă comercială sau la un anumit agent economic, la un brevet, o schiţă sau un tip de bunuri, de lucrări şi de servicii, nu vor indica o origine concretă, un producător sau un operator economic concret. În cazul în care nu există un mod suficient de exact de expunere a cerinţelor faţă de achiziţie, iar o astfel de referinţă este inevitabilă, caracteristicile vor include cuvintele „sau echivalentul”.
(7) Specificaţiile tehnice se vor baza pe standardele naționale și internaţionale, pe reglementările tehnice şi normativele naţionale, după caz.
(8) Specificaţiile tehnice se definesc astfel încât să corespundă, atunci când este posibil, necesităţilor/exigenţelor oricărui utilizator, inclusiv ale persoanelor cu dizabilităţi.
(9) Specificaţiile tehnice trebuie să permită oricărui ofertant accesul egal la procedura de atribuire şi nu trebuie să aibă ca efect introducerea unor obstacole nejustificate de natură să restrîngă concurenţa între operatorii economici.
(10) Fără a aduce atingere normelor tehnice obligatorii la nivel național, în măsura în care sînt compatibile cu reglementările internaționale, specificațiile tehnice se formulează în unul din următoarele moduri:
a) în termeni de performanță sau de cerințe funcționale, incluzând caracteristici de mediu, cu condiția ca parametrii să fie suficient de exacți pentru ca ofertanții să poată stabili obiectul contractului și pentru ca autoritățile contractante să poată atribui contractul;
b) făcând trimitere la specificații tehnice și, în ordinea preferinței, la standardele naționale care transpun standarde europene, la evaluări tehnice naționale/europene, specificații tehnice comune, standarde internaționale, alte sisteme de referință tehnice instituite de către organismele de standardizare naționale/europene sau – în lipsa oricăror dintre acestea – la standarde naționale, la agremente tehnice naționale sau specificații tehnice naționale referitoare la proiectarea, calcularea și execuția lucrărilor și la utilizarea bunurilor; fiecare trimitere este însoțită de mențiunea „sau echivalent”;
c) în termeni de performanță sau de cerințe funcționale prevăzute la lit. a), făcînd trimitere la specificațiile tehnice menționate la lit. b) ca mijloc de prezumție a conformității cu respectivele performanțe sau cerințe funcționale;
d) făcând trimitere la specificațiile tehnice menționate la lit. b) pentru unele caracteristici și făcând trimitere la performanțele sau cerințele funcționale menționate la lit. a) pentru alte caracteristici.
(11) În cazul în care o autoritate contractantă utilizează opțiunea prevăzută la alin. (10) lit. a) de a formula specificațiile tehnice în termeni de performanță sau cerințe funcționale, aceasta nu respinge o ofertă de bunuri, lucrări sau servicii conforme cu un standard național care transpune un standard european, cu un agrement tehnic european, cu o specificație tehnică comună, cu un standard internațional sau cu un sistem tehnic de referință elaborat de un organism european de standardizare, dacă aceste specificații vizează performanțele sau cerințele funcționale pe care le-a impus autoritatea respectivă.
(12) În cazul în care autoritatea contractantă defineşte specificaţiile tehnice din caietul de sarcini prin precizarea performanţelor şi/sau cerinţelor funcţionale solicitate, nicio ofertă nu poate fi respinsă dacă ofertantul demonstrează, prin orice mijloc adecvat, că bunurile, lucrările sau serviciile oferite asigură îndeplinirea performanţelor sau cerinţelor funcţionale solicitate deoarece sînt conforme cu:
a) un standard naţional/european:
b) o omologare tehnică naţională/europeană;
c) o specificaţie tehnică comună;
d) un standard internaţional;
e) alte reglementări tehnice elaborate de organismele de standardizare europene.
(13) Un mijloc adecvat de a dovedi conformitatea cu specificaţiile tehnice solicitate îl poate reprezenta dosarul tehnic al producătorului sau un raport de încercare/testare emis de un organism recunoscut, cum ar fi, după caz, un laborator neutru de încercări şi calibrare sau un organism de certificare şi inspecţie care asigură respectarea standardelor naţionale/europene aplicabile. Autoritatea contractantă are obligaţia de a accepta certificate emise de organisme recunoscute în oricare dintre statele membre ale Uniunii Europene.
(14) Autoritatea contractantă are dreptul de a impune în documentaţia de atribuire, în măsura în care acestea sînt compatibile cu dreptul comunitar, condiţii speciale de îndeplinire a contractului, prin care se urmăreşte obţinerea unor efecte de ordin social sau în legătură cu protecţia mediului şi promovarea dezvoltării durabile.
(15) În cazul în care intenționează să achiziționeze bunuri, lucrări sau servicii cu anumite caracteristici de mediu, sociale sau de altă natură, autoritatea contractantă are dreptul să solicite în specificațiile tehnice, criteriile de atribuire sau condițiile de executare a contractului o etichetă specifică drept dovadă că bunurile, lucrările sau serviciile corespund cerințelor solicitate, dacă sînt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:
a) cerințele de etichetare se referă numai la criterii care sînt legate de obiectul contractului și sînt adecvate pentru a defini caracteristicile lucrărilor, bunurilor sau serviciilor care fac obiectul contractului;
b) cerințele de etichetare se bazează pe criterii nediscriminatorii și verificabile în mod obiectiv;
c) etichetele sînt create printr-o procedură deschisă și transparentă, în cadrul căreia au dreptul să participe toate părțile interesate, inclusiv organisme guvernamentale, consumatori, parteneri sociali, producători, distribuitori și organizații neguvernamentale;
d) etichetele sînt accesibile tuturor părților interesate;
e) cerințele de etichetare sînt stabilite de o parte terță asupra căreia operatorul economic care solicită acordarea etichetei nu exercită o influență decisivă.
(16) În cazul în care nu impune ca bunurile, lucrările sau serviciile să îndeplinească toate cerințele de etichetare, autoritatea contractantă precizează cerințele de etichetare la care se face trimitere.
(17) Autoritatea contractantă care impune o etichetă specifică acceptă toate etichetele care confirmă că bunurile, lucrările sau serviciile îndeplinesc cerințe echivalente.
(18) În cazul în care operatorul economic demonstrează că, din motive care nu îi sînt imputabile, nu are nicio posibilitate de a obține eticheta specifică indicată de autoritatea contractantă sau o etichetă echivalentă în termenele stabilite, autoritatea contractantă acceptă și alte mijloace de probă adecvate, care includ un dosar tehnic al fabricantului, cu condiția ca operatorul economic în cauză să demonstreze că bunurile, lucrările sau serviciile pe care urmează să le furnizeze/ execute/presteze îndeplinesc cerințele de etichetare specifice sau cerințele specifice indicate de autoritatea contractantă.
(19) În cazul în care o etichetă îndeplinește condițiile prevăzute la alin. (15) lit. b)-e), dar stabilește și cerințe care nu sînt legate de obiectul contractului, autoritatea contractantă nu solicită eticheta respectivă, dar definește specificațiile tehnice prin referire la specificațiile detaliate ale etichetei respective sau, dacă este necesar, la părțile acestora care sînt legate de obiectul contractului și sînt adecvate pentru a defini caracteristicile obiectului contractului.
Tractor multifuncțional
Data:
29 sept 2025, 10:49
Subiectul întrebării:
anunt,
Întrebare:
Cerinta: Producător țările UE, Marea Britanie; contravine art 7 legea 131 Articolul 7. Principiile de reglementare a relaţiilor
privind achiziţiile publice
Reglementarea relaţiilor privind achiziţiile publice se efectuează în baza următoarelor principii:
a) utilizarea eficientă a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităţilor contractante;
b) transparenţa achiziţiilor publice;
c) asigurarea concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice;
d) protecţia mediului şi promovarea unei dezvoltări durabile prin intermediul achiziţiilor publice;
e) menţinerea ordinii publice, bunelor moravuri şi siguranţei publice, ocrotirea sănătăţii, protejarea vieţii oamenilor, florei şi faunei;
f) liberalizarea şi extinderea comerţului internaţional;
g) libera circulaţie a mărfurilor, libertatea de stabilire şi de prestare a serviciilor;
h) tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici;
i) proporţionalitate;
j) recunoaştere reciprocă;
k) asumarea răspunderii în cadrul procedurilor de achiziţie publică.
Cerinta contravine si art 8 Articolul 8. Cadrul juridic
(1) Relaţiile privind achiziţiile publice sînt reglementate de prezenta lege şi de alte legi, de hotărârile Guvernului adoptate în conformitate cu prezenta lege.
(2) În cazul în care tratatul internaţional la care Republica Moldova este parte stabileşte alte norme decât cele prevăzute de prezenta lege, se aplică normele tratatului internaţional. Aici va reamintim de LEGE Nr. 49
din 31-03-2016
pentru ratificarea Acordului de comerț liber dintre Republica Moldova și Republica Turcia
ARTICOLUL 2
Obiective
Obiectivele prezentului Acord sunt:
a) sporirea şi consolidarea cooperării economice dintre Părţi şi ridicarea standardelor de viaţă a cetăţenilor acestora;
b) promovarea extinderii schimburilor comerciale bilaterale, prin dezvoltarea armonioasă a relaţiilor economice dintre Părţi;
c) eliminarea obstacolelor şi restricţiilor în calea comerţului cu bunuri;
d) contribuirea, prin înlăturarea barierelor în calea comerţului, la dezvoltarea armonioasă şi expansiunea comerţului mondial; şi
e) crearea unor condiţii de concurenţă echitabile în schimburile comerciale dintre Părţi.
ASA Acorduri mai sunt si cu alte tari, deci cerita data urmeaza so o reformulati indicind motivat tarile de unde nu pot fi utilajele
Data:
29 sept 2025, 12:00
Subiectul întrebării:
anunt
Întrebare:
pct 12 din anunt termenul de executare 10 zile in anul 2025, glumiti?, cu aceasta cerinta va tradati, a-ti facut specificatiile sub un anumit model si furnizor care are utilajul in stoc. Va grabiti sa irositi banii?
Data:
29 sept 2025, 12:02
Subiectul întrebării:
anunt
Întrebare:
Ati indicat ca culoarea sa fie galbena, puteti argumenta acasta cerinta pri prizma art 37, Legea 131?
Data:
29 sept 2025, 12:59
Subiectul întrebării:
Anunt
Întrebare:
Ati indicat cerintele fixe : Lungime -5 850mm; Lațime 2 300mm; Înălțime 1 750 mm; Grosimea peretelui 4 mm; deci ati incalcat articolul 37 din Legea 131.
Data:
29 sept 2025, 13:00
Subiectul întrebării:
anunt
Întrebare:
La remorca cu ce culoare venim?
Data:
29 sept 2025, 13:02
Subiectul întrebării:
Anunț de participare
Întrebare:
putem participa doar la un Lot?
Data:
29 sept 2025, 13:12
Subiectul întrebării:
anunt.
Întrebare:
Ati indica : Volumul 7m3 ; Masa de îngrășăminte 7000 kg, Va informam ca volumul cu masa coincide doar la apa, in rest lichidele si masele solide au o greutate mai mare sau mai mica decit volumul. Aici scriti Masa de îngrășăminte 7000 kg, ce fel de ingrasaminte veti transporta?
Data:
29 sept 2025, 21:59
Subiectul întrebării:
Anunt
Întrebare:
Ofertantul e obligat sa oferteze la ambele loturi sau poate oferi oferta doar pe un lot?
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK