1
Perioada de actualizare
de la 24.09.2025 14:17
până la 04.10.2025 15:00
2
Propunerea ofertelor
de la 04.10.2025 15:00
până la 15.10.2025 10:00
3
Licitaţie
de la 16.10.2025 15:00
până la 16.10.2025 15:09
4
Evaluare
5
Ofertele au fost evaluate
Statut Activ
Valoarea estimată fără TVA 1 260 000 MDL
Perioada clarificărilor: 24 sept 2025, 14:17 - 4 oct 2025, 15:00
Perioada de depunere a ofertelor: 4 oct 2025, 15:00 - 15 oct 2025, 10:00
Începutul licitației: 16 oct 2025, 15:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

Conform specificațiilor din caietul de sarcini anexat / According to the specifications set out in the attached technical specification
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2059, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Petricani 19
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Victoria Bradu
Telefonul de contact
022 259-648
Datele achizitiei
Data publicării
24 sept 2025, 11:10
Data ultimilor modificări
3 oct 2025, 19:48
Valoarea estimată (fără TVA)
1 260 000 MDL
Pasul minim de micşorare a ratei de licitaţie
12 600 MDL
Achizitii.md ID
21479914
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Adresa de livrare
MD-2059, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Petricani 19
Durata contractului
1 nov 2025 14:17 - 31 dec 2025 14:17
Lista pozițiilor
1)
Denumirea
Dispozitiv portabil de verificare a autenticității documentelor de călătorie cu capacități tehnice avansate pentru N1 / Portable device for verifying the authenticity of travel documents with advanced technical capabilities for N1 CPV: 38600000-1 - Instrumente optice
Cantitatea: 105.0
Unități de măsură: Bucata
Publicitate
Documentele procedurii de achiziție
2.3 espd.docx
Documentele la ofertă
-
24.09.25 14:17
2.2.1 annexes.docx
Documentele la ofertă
-
24.09.25 14:17
2.3 duae.doc
Documentele la ofertă
-
24.09.25 14:17
technical specification.docx
Documentele la ofertă
-
25.09.25 17:02
caiet de sarcini dispozitiv_portabil_lupa_avansata.docx
Documentele la ofertă
-
25.09.25 17:02

Mai jos sunt ofertele participanților, documentele la oferte le puteți vedea făcând clic pe simbolul mapei.

Pe baza deciziei grupului de lucru pentru selectare învingătorului este necesar să:

1) Selectați învingătorul dînd clic pe butonul recunoaște învingător.

2) Trimiteți în termen de 3 zile la adresa de e-mail AAP bap@tender.gov.md forma scanată a deciziei grupului de lucru.

3) După selectarea învingătorului, faceți clic pe butonul: “Confirmă decizia”.

Calificarea participanţilor
Denumirea participantului
Preţul ofertei
Statut
1
Denumirea participantului:

Overlords srl

Preţul ofertei: 874 650 MDL
Statut: În considerare
Motivul: Nu este indicat
Documentele de calificare
Nu sunt documente de calificare
Documentele depuse cu oferta
2
Denumirea participantului:

Regula Baltija

Preţul ofertei: 1 210 230 MDL
Statut: în aşteptare

Documentele de tipul "documente de calificare", "propunere financiară" și "ilustrare" vor fi vizibile doar atunci cînd oferta va obține statutul "în considerare".

Motivul: Nu este indicat
Documentele de calificare
Nu sunt documente de calificare
Documentele depuse cu oferta
Istoria licitației
Vezi licitația
Dispozitiv portabil de verificare a autenticității documentelor de călătorie cu capacități tehnice avansate pentru N1 / Portable device for verifying the authenticity of travel documents with advanced technical capabilities for N1
Data:
4 oct 2025, 13:44
Subiectul întrebării:
Specificatii
Întrebare:
Referitor la specificațiile tehnice ale Dispozitivului portabil de verificare a autenticității documentelor de călătorie pentru Nivel 1 cu capacități avansate, vă adresăm solicitarea de a accepta unele ajustări ale unora dintre acestea. Menționăm faptul că specificațiile actuale vă limitează posibilitățile de a achiziționa echipamente performante și cu o ergonomie crescută, echipamente ce și-au dovedit eficiența în utilizarea de către Poliția de Frontieră din toată lumea și care fac parte din dotarea recomandată de Frontex. 1. Vă rugăm sa acceptați o variație minoră a dimensiunilor maxime menționate în caietul de sarcini, aspect ce nu va influența, sub nici o formă, funcționalitatea sau ergonomia produsului. În fapt, vă solicitam sa acceptați ca lungimea maxima a produsului să fie de 108mm în loc de 103mm) și ca lățimea maximă acceptată să fie de 63mm (în loc de 61mm). Acceptând aceste valori dimensionale ne va permite să va ofertăm un produs cu o volumetrie mult mai mică decât cea avută în calcul în acest moment și cu o ergonomie superioara, fiind mult mai ușor de ținut în mână sau de depozitat. Reducerea volumului produsului ce îl putem oferta este generată de o grosime net inferioară (sub 29mm). 2. Vă solicităm sa nu considerați ca obligatorii sursele de iluminare următoare, întrucât acestea nu sunt utile în dinamica actuală a verificării de documente de călătorie: a. Lumină coaxială, b. Lumină UV cu lungimea de undă de 400nm, Motivația solicitării: Lumina coaxială, utilizată de obicei pentru a evidenția imagini și texte retro-reflective încorporate în laminatele pașapoartelor. Acest element de securizare este cunoscut doar în vechile pașapoarte australiene și a dispărut treptat din documente, deoarece nu mai reprezintă o caracteristică sigură de verificare. Brevetul acestui element de securizare datează din 1971, publicat de foarte mult timp și, prin urmare, oricine poate comanda materialul respectiv de pe site-uri cu produse ieftine (Alibaba). Elementele de securizare din această categorie pot fi foarte simplu verificate, prin utilizarea unor metode alternative, precum iluminare oblică rotativă automat, sub o mărire utilă de 15x (funcție inclusă în produsul pe care dorim să-l ofertăm). Atragem atenția asupra faptului că, singurul dispozitiv de pe piață cu sursă de lumină coaxială este produs de firma Regula, iar la acel dispozitiv vizualizarea elementelor retro-reflective nu se face prin lentila principala, ci printr-o lentilă mai mică ce nu oferă mărire. Astfel această variantă de analiză este nepractică, fiind mai degrabă un argument de marketing decât o funcție utilă. Iluminarea incidentă rotativă automat, inclusă în alte dispozitive similare permite si observarea facilă a altor elemente de securizare precum OVD, OVI, Kinegram și Identigram Iluminarea UV 400nm. Această lungime de undă nu mai este solicitată de alți experți în documente, deoarece este utilizată de obicei pentru sânge și spermă și parțial pentru amprente și, de ani buni, nu mai este folosită pentru documente. Pentru a vedea amprentele, orice mărire peste 10x este prea mare. Asta înseamnă că UV 400 nm este inutil pentru specialiștii din prima linie și pentru experții în documente, iar ei nu folosesc niciodată această lungime de undă în examinarea documentelor. In susținerea argumentelor noastre de mai sus, exemplificăm documentul cadru, emis de specialiștii FRONTEX: “MANAGEMENT BOARD DECISION 51/2021 of 21 September 2021”, (https://prd.frontex.europa.eu/document/management-board-decision-51-2021-adopting-technical-standards-for-the-equipment-to-be-deployed-in-frontex-activities/), în care sursele de lumină UV 400nm și coaxială nu sunt obligatorii sau recomandate pentru acest gen de dispozitive 3. Vă rugăm sa acceptați ca în locul Display-ului OLED pentru afișarea tipului de chip RFID incorporat în documente să fie utilizate metode alternative, precum semnalarea prin iluminare LED distinctivă pentru fiecare tip de chip RFID acceptat in documentele de legitimare. Utilizarea unui display OLED crește foarte mult consumul acumulatorului, reducând durata de funcționare a dispozitivelor și crescându-le semnificativ greutatea. Greutatea dispozitivelor ce nu dispun de un asemenea display este mai mică cu aproximativ 25%. Utilizarea unui asemenea display reduce fiabilitate, rezistența la căderi accidentale (din mâna) ale acestor dispozitive și reduc semnificativ rezistenta la umezeală. De asemenea, trebuie menționat faptul ca utilizarea unui display implica și faptul ca oricine, inclusiv cei implicați in contrafacere/falsificare, poate vedea ce este afișat pe display și astfel își pot adapta și îmbunătăți metodele. 4. Va rugam sa acceptați ca diametrul lentilei de vizualizare/analiză să poată fi mai mare de 11 +/-1 mm. O lentilă mai mare va permite o mai ușoară analiză a autenticității documentelor și va permite utilizarea camerei telefoanelor mobile pentru vizualizarea unor elemente cele de securizare pe baza de IR si AntiStokes și pentru documentarea constatărilor (fotografiere și/sau filmare) Menționăm faptul că acceptând modificările propuse mai sus, nu vă limitați la achiziționarea unui singur produs și aveți posibilitatea de a avea o reală competiție între cele mai bune produse existente pe piață și posibilitatea de a achiziționa aceste dispozitive la un buget mai mic decât cel propus, sau achiziționare de mai multe dispozitive, din același buget.
Răspuns (4 oct 2025, 14:37):
Cu privire la variația minoră a dimensiunilor dispozitivului O depășire minoră a dimensiunilor maxime indicate în caietul de sarcini nu constituie un impediment pentru participarea la procedură, în măsura în care nu afectează funcționalitatea, fiabilitatea și ergonomia produsului. Prin urmare, Grupul de lucru va accepta variații minore ale dimensiunilor maxime, cu condiția ca acestea să nu depășească limitele de toleranță rezonabile și să nu modifice caracteristicile tehnice esențiale. Cu privire la sursele de iluminare coaxială și UV 400 nm Prezența sursei de lumină coaxiale reprezintă o cerință obligatorie a autorității contractante, întrucât există în continuare documente în circulație care necesită verificare prin intermediul acestei surse pentru a evidenția elemente retro-reflective sau straturi laminate. De asemenea, sursa de lumină UV 400 nm, alături de alte surse UV, este utilizată activ pentru detectarea urmelor de impact chimic și mecanic asupra elementelor documentului, precum și pentru identificarea semnelor de adăugiri, retușuri sau supratipăriri. Prin urmare, aceste surse de iluminare rămân cerințe obligatorii ale caietului de sarcini, nefiind admisă eliminarea lor. Cu privire la utilizarea unui display OLED Prezența unui monitor/ecran/dispozitiv mic de vizualizare de tip OLED reprezintă o cerință expresă a Poliției de Frontieră, având în vedere necesitatea obținerii de informații suplimentare privind sursa de lumină activă în momentul examinării documentelor. Această funcție contribuie la asigurarea unei examinări complete, la facilitarea procesului de instruire a personalului și la documentarea activităților de verificare. Prin urmare, înlocuirea display-ului OLED cu alte modalități de semnalizare vizuală (de tip LED) nu este acceptată. Cu privire la cerințele de siguranță și parametrii optici Cerințele de siguranță pentru sursele UV 254 nm și 313 nm nu necesită prevederi suplimentare în caietul de sarcini, întrucât acestea sunt deja reglementate prin normele de siguranță aplicabile în statele producătoare de echipamente. Totodată, se menționează că echipamentele care nu respectă aceste cerințe de siguranță nu pot fi utilizate. Parametrii optici privind mărirea de 15× sunt considerați critici pentru funcționarea corectă a dispozitivului sub lumină albă superioară, lumină oblică și lumină UV. Alte funcții suplimentare, care nu sunt esențiale, nu se consideră obligatorii, dar pot constitui un avantaj tehnic în evaluarea generală. Cu privire la diametrul lentilei de vizualizare Diametrul lentilei de vizualizare/analiză specificat în caietul de sarcini este stabilit în scopul asigurării unui echilibru între calitatea imaginii și dimensiunile generale ale dispozitivului. Totuși, se admite utilizarea unei lentile cu diametrul ușor mai mare, în măsura în care acest fapt nu afectează structura optică și portabilitatea dispozitivului.
Dispozitiv portabil de verificare a autenticității documentelor de călătorie cu capacități tehnice avansate pentru N1 / Portable device for verifying the authenticity of travel documents with advanced technical capabilities for N1
Data:
4 oct 2025, 13:46
Subiectul întrebării:
Specificatii
Întrebare:
Referitor la specificațiile tehnice ale Dispozitivului portabil de verificare a autenticității documentelor de călătorie pentru Nivel 1 cu capacități avansate, vă adresăm solicitarea de a accepta unele ajustări ale unora dintre acestea. Menționăm faptul că specificațiile actuale vă limitează posibilitățile de a achiziționa echipamente performante și cu o ergonomie crescută, echipamente ce și-au dovedit eficiența în utilizarea de către Poliția de Frontieră din toată lumea și care fac parte din dotarea recomandată de Frontex. 1. Vă rugăm sa acceptați o variație minoră a dimensiunilor maxime menționate în caietul de sarcini, aspect ce nu va influența, sub nici o formă, funcționalitatea sau ergonomia produsului. În fapt, vă solicitam sa acceptați ca lungimea maxima a produsului să fie de 108mm în loc de 103mm) și ca lățimea maximă acceptată să fie de 63mm (în loc de 61mm). Acceptând aceste valori dimensionale ne va permite să va ofertăm un produs cu o volumetrie mult mai mică decât cea avută în calcul în acest moment și cu o ergonomie superioara, fiind mult mai ușor de ținut în mână sau de depozitat. Reducerea volumului produsului ce îl putem oferta este generată de o grosime net inferioară (sub 29mm). 2. Vă solicităm sa nu considerați ca obligatorii sursele de iluminare următoare, întrucât acestea nu sunt utile în dinamica actuală a verificării de documente de călătorie: a. Lumină coaxială, b. Lumină UV cu lungimea de undă de 400nm, Motivația solicitării: Lumina coaxială, utilizată de obicei pentru a evidenția imagini și texte retro-reflective încorporate în laminatele pașapoartelor. Acest element de securizare este cunoscut doar în vechile pașapoarte australiene și a dispărut treptat din documente, deoarece nu mai reprezintă o caracteristică sigură de verificare. Brevetul acestui element de securizare datează din 1971, publicat de foarte mult timp și, prin urmare, oricine poate comanda materialul respectiv de pe site-uri cu produse ieftine (Alibaba). Elementele de securizare din această categorie pot fi foarte simplu verificate, prin utilizarea unor metode alternative, precum iluminare oblică rotativă automat, sub o mărire utilă de 15x (funcție inclusă în produsul pe care dorim să-l ofertăm). Atragem atenția asupra faptului că, singurul dispozitiv de pe piață cu sursă de lumină coaxială este produs de firma Regula, iar la acel dispozitiv vizualizarea elementelor retro-reflective nu se face prin lentila principala, ci printr-o lentilă mai mică ce nu oferă mărire. Astfel această variantă de analiză este nepractică, fiind mai degrabă un argument de marketing decât o funcție utilă. Iluminarea incidentă rotativă automat, inclusă în alte dispozitive similare permite si observarea facilă a altor elemente de securizare precum OVD, OVI, Kinegram și Identigram Iluminarea UV 400nm. Această lungime de undă nu mai este solicitată de alți experți în documente, deoarece este utilizată de obicei pentru sânge și spermă și parțial pentru amprente și, de ani buni, nu mai este folosită pentru documente. Pentru a vedea amprentele, orice mărire peste 10x este prea mare. Asta înseamnă că UV 400 nm este inutil pentru specialiștii din prima linie și pentru experții în documente, iar ei nu folosesc niciodată această lungime de undă în examinarea documentelor. In susținerea argumentelor noastre de mai sus, exemplificăm documentul cadru, emis de specialiștii FRONTEX: “MANAGEMENT BOARD DECISION 51/2021 of 21 September 2021”, (https://prd.frontex.europa.eu/document/management-board-decision-51-2021-adopting-technical-standards-for-the-equipment-to-be-deployed-in-frontex-activities/), în care sursele de lumină UV 400nm și coaxială nu sunt obligatorii sau recomandate pentru acest gen de dispozitive 3. Vă rugăm sa acceptați ca în locul Display-ului OLED pentru afișarea tipului de chip RFID incorporat în documente să fie utilizate metode alternative, precum semnalarea prin iluminare LED distinctivă pentru fiecare tip de chip RFID acceptat in documentele de legitimare. Utilizarea unui display OLED crește foarte mult consumul acumulatorului, reducând durata de funcționare a dispozitivelor și crescându-le semnificativ greutatea. Greutatea dispozitivelor ce nu dispun de un asemenea display este mai mică cu aproximativ 25%. Utilizarea unui asemenea display reduce fiabilitate, rezistența la căderi accidentale (din mâna) ale acestor dispozitive și reduc semnificativ rezistenta la umezeală. De asemenea, trebuie menționat faptul ca utilizarea unui display implica și faptul ca oricine, inclusiv cei implicați in contrafacere/falsificare, poate vedea ce este afișat pe display și astfel își pot adapta și îmbunătăți metodele. 4. Va rugam sa acceptați ca diametrul lentilei de vizualizare/analiză să poată fi mai mare de 11 +/-1 mm. O lentilă mai mare va permite o mai ușoară analiză a autenticității documentelor și va permite utilizarea camerei telefoanelor mobile pentru vizualizarea unor elemente cele de securizare pe baza de IR si AntiStokes și pentru documentarea constatărilor (fotografiere și/sau filmare) Menționăm faptul că acceptând modificările propuse mai sus, nu vă limitați la achiziționarea unui singur produs și aveți posibilitatea de a avea o reală competiție între cele mai bune produse existente pe piață și posibilitatea de a achiziționa aceste dispozitive la un buget mai mic decât cel propus, sau achiziționare de mai multe dispozitive, din același buget.
Răspuns (4 oct 2025, 14:38):
Rugăm să citiți răspunsurile noastre la întrebările anterioare. Unele modificări în caracteristici tehnice sunt acceptate altele nu.
Cu părere de rău întrebările se pun doar în perioada "Activ".
Clarificări