Selectaţi tipul procedurii
21468923
1
Perioada de actualizare
de la
20.08.2025 17:31
până la 02.09.2025 12:00
până la 02.09.2025 12:00
2
Propunerea ofertelor
de la
02.09.2025 12:00
până la 23.09.2025 13:00
până la 23.09.2025 13:00
au rămas 12 zile
3
Licitaţie
24.09.2025 14:00
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Propunerea ofertelor
Valoarea estimată fără TVA
5 885 615,53 MDL
Perioada clarificărilor:
20 aug 2025, 17:31 - 2 sept 2025, 12:00
Perioada de depunere a ofertelor:
2 sept 2025, 12:00 - 23 sept 2025, 13:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Imposibil de abonat
în perioada Propunerea ofertelor
“Achiziționarea medicamentelor necesare pentru realizarea Programului Național Hipertensiunea pulmonară pentru anul 2026”
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, locality, mun. Chișinău MD-2005, bd. Grigore Vieru, 22/2
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
20 aug 2025, 17:18
Data ultimilor modificări
1 sept 2025, 13:16
Achizitii.md ID
21468923
MTender ID
CPV
33600000-6 - Produse farmaceutice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Documentele procedurii de achiziție
Scrisoare de garantie bancara_Model
Documentele la ofertă
Scrisoare de garantie bancara_Model
20.08.25 17:31
Declaratie beneficiari efectivi_Model
Documentele la ofertă
Declaratie beneficiari efectivi_Model
20.08.25 17:31
Declaratie privind valabilitatea ofertei_Model
Documentele la ofertă
Declaratie privind valabilitatea ofertei_Model
20.08.25 17:31
Data:
1 sept 2025, 13:16
Subiectul întrebării:
Întrebare referitoare la loturile nr. 2 și 3
Întrebare:
Bună ziua,
În contextul asigurării transparenței și utilizării eficiente a fondurilor publice, solicităm clarificări referitoare la specificațiile tehnice pentru achiziția medicamentelor din loturile nr. 2 și 3 (Macitentanum/Tadalafilum), conform anunțului de participare.
Având în vedere că această combinație fixă este disponibilă, la momentul actual, doar ca produs original sub denumirea de OPSYNVI, solicitarea tehnică restrânge nejustificat concurența, limitând participarea operatorilor economici care ar putea oferi cele două substanțe active (macitentan și tadalafil) în forme generice separate.
Considerăm că decizia de a achiziționa combinația fixă implică un cost considerabil mai mare comparativ cu medicamentele generice administrate separat. Deși administrarea unei singure pastile poate îmbunătăți aderența la tratament, vă rugăm să explicați cum a fost justificată din punct de vedere economic această diferență de cost de milioane de lei.
Suntem de părere că aceste fonduri suplimentare ar putea fi utilizate pentru a acoperi costurile altor tratamente necesare sau pentru a angaja personal care să ofere suport pacienților, asigurând astfel aderența la tratament cu o cheltuială mult mai mică.
În plus, dorim să știm dacă decizia de a include exclusiv combinația fixă a fost luată în urma unei consultări oficiale cu medici specialiști din domeniu și cu asociațiile de pacienți. Vă rugăm să ne oferiți un rezumat al argumentelor prezentate de aceste părți, dacă au fost consultate.
Vă mulțumim pentru clarificările pe care le veți oferi, în spiritul transparenței și al responsabilității față de banii contribuabililor.
Răspuns (2 sept 2025, 11:23):
Bună ziua,
Conform Anexei nr. 2 la Regulamentul aprobat prin Ordinul Ministerului Sănătății nr. 630/2024 cu privire la organizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii pentru necesitățile sistemului de sănătate, „ Responsabili de stabilirea necesităților anuale de medicamente, dispozitive medicale și alte produse de uz medical din cadrul Programelor Naționale și Speciale sunt instituțiile medico-sanitare publice și departamentale - beneficiare de astfel de bunuri, care asigură tratamentul în cadrul programelor menționate.”
Astfel, necesitățile de medicamente Macitentanum/ tadalafilum 10 mg/20 mg și Macitentanum/ tadalafilum 10 mg/40 mg au fost stabilite de instituțiile medico-sanitare publice cu prezentarea notelor explicative, inclusiv cu argumentarea detaliată, pe fiecare poziție prezentată;
De asemenea, în conformitate cu prevederilor art. 40 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, autoritatea contractantă are obligația de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire, cât și dispozițiile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10 din 20.01.2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. De asemenea, luând în considerare prevederile normelor menționate, oportunitatea achiziționării de bunuri de o anumită calitate, specificații tehnice impuse pentru acestea, sunt stabilite de fiecare autoritate contractantă în parte în funcție de necesitățile obiective ale acesteia.
Mulțumim pentru clarificare.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK