Selectaţi tipul procedurii
Achizițiе comercială
21447913
Statut
Anulat
Valoarea estimată fără TVA
26 181 400 MDL
Perioada clarificărilor:
9 iul 2025, 8:26 - 1 aug 2025, 15:26
Perioada de depunere a ofertelor:
1 aug 2025, 15:26 - 9 aug 2025, 17:26
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Îmbunătățirea calității vieții și a stării de sănătate a populației din raionul Ialoveni prin asigurarea accesului la apă potabilă și facilități sanitare corespunzătoare, contribuind astfel la dezvoltarea economică durabilă a regiunii. Creșterea accesului populației din satele Sociteni, Dănceni, Suruceni, Nimoreni și Malcoci la servicii de aprovizionare cu apă potabilă prin continuarea construcției sistemului de apeduct magistral.
Informația despre anulare
Motivul anulării
În temeiul art. 71 alin. 1 lit. g a Legii nr. 131/2015. Argumentare: În cadrul procedurii pe platforma de achiziții, au fost transmise mai multe întrebări de clarificare de către operatorii economici, în special referitor la caietul de sarcini și proiectul de execuție, fiind invocate omisiuni și neconcordanțe în caietul de sarcini. Autoritatea contractantă este în imposibilitate de a adopta măsuri corective fără ca acestea să conducă la încălcarea principiilor prevăzute la art. 7 a Legii nr. 131/2015, prin urmare este necesar de anulat prezenta licitație, deoarece lucrările nu pot fi executate conform caietului de sarcini prezentat. Autoritatea contractantă transmite înapoi către CR Ialoveni documentația tehnică pentru actualizare și înlăturarea deficiențelor de ordin tehnic.
Data anulării
30 iul 2025, 15:27
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-6801, MOLDOVA, Ialoveni, or.Ialoveni, str. Alexandru cel Bun, 33
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
9 iul 2025, 8:26
Data ultimilor modificări
30 iul 2025, 15:31
Achizitii.md ID
21447913
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Data:
9 iul 2025, 12:51
Subiectul întrebării:
Specificații tehnice SD
Întrebare:
Va rugăm să încărcați specificațiile tehnice pentru statiile de dezinfectare.
Răspuns (10 iul 2025, 08:57):
Referitor la Specificațiile tehnice pentru stațiile de dezinfectare Vă informăm că acestea au fost atașate la documentația de licitație în SIA RSAP M-Tender
Data:
9 iul 2025, 13:31
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
La punctul 15, subpunctul 16 dvs cereti sa prezentam raport financiar pentru anul 2025? E o eroare cumva? Poate aveti in vedere pentru anul 2024?
Răspuns (9 iul 2025, 14:04):
A fost corectat pentru a se prezenta raportul financiar pentru anul 2024.
Data:
9 iul 2025, 13:32
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
La punctul 15, subpunctul 21 e posibil sa prezentam si linii creditare sau capital circulant sa alte mijloace financiare?
Răspuns (9 iul 2025, 14:10):
Se va prezenta doar extras din contul bancar confirmat de bancă pentru suma indicată în Anunțul de participare.
Data:
9 iul 2025, 13:33
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Vizita in santier e obligatorie? Cine nu va vizita, nu avea certificat vizita, la santier va fi descalificat?
Răspuns (9 iul 2025, 14:00):
Vizita în teren are caracter recomandativ și poate contribui la elaborarea unei oferte conforme.
Data:
9 iul 2025, 13:38
Subiectul întrebării:
Contract
Întrebare:
Contractul de antrepriza va fi semnat conform modelului din legea achizitii publice 131/2015? Analizind modelul din documentatia standard, vedem ca dvs ati modificat unele puncte, cu includerea prevederilor din CUC 434/2023, dar care sunt diferite fata de legea achizitii 131/2015, respectiv nu pot fi inlcuse in contract.
Răspuns (9 iul 2025, 14:53):
Vă mulțumim pentru interesul manifestat față de procedura în cauză, Vă asigurăm că toate modificările aduse modelului standard sunt justificate legal și urmăresc în mod exclusiv buna desfășurare a contractului și respectarea normelor aplicabile, respectiv argumentăm după cum urmează :
Contractul de achiziții publice este reglementat în principal de Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice și de documentația standard aprobată prin hotărârile Guvernului, aplicabilă tipului de procedură desfășurat. Totodată, în cazul contractelor de antrepriză pentru lucrări de construcții, prevederile din Codul urbanismului și construcției nr. 434/2023 sunt direct aplicabile, întrucât reglementează aspecte tehnice și de execuție a lucrărilor de construcție, inclusiv conținutul contractului de antrepriză.
În special art. 74 alin. (3) din Legea 131/2015, stabilește clar că la momentul solicitării ofertelor, ofertanții sunt informați despre condițiile de încheiere a contractului.
Contractul de antrepriză trebuie să reflecte atât cerințele legii achizițiilor publice, cât și normele tehnico-juridice impuse de Codul 434/2023, în special cele privind responsabilitățile părților, etapele de executare, recepția lucrărilor și garanțiile.
În acest context, unele prevederi din modelul de contract standard au fost adaptate pentru a corespunde noilor cerințe prevăzute de Codul urbanismului și construcției, care a intrat în vigoare în 2025. Modificările nu contravin Legii 131/2015, ci sunt menite să complementeze dispozițiile legii și să asigure conformitatea contractului cu noile reglementări aplicabile sectorului construcțiilor.
Data:
9 iul 2025, 13:53
Subiectul întrebării:
Proiect
Întrebare:
Prezentati proiectul de executie va rog
Răspuns (10 iul 2025, 08:54):
Vă informăm că puteți face cunoștință cu proiectul tehnic (versiunea fizică) la adresa juridică a ADR Centru, or. Ialoveni, str. Alexandru cel Bun, 33 (et4).
Data:
9 iul 2025, 17:22
Subiectul întrebării:
Contractul
Întrebare:
In CUC direct este indicat ca Guvernul își va corelation actele normative în 12 luni, deci acuma suntem în interiorul acestor termeni si dtre introducând modificări în partea 1 a contractului direct încălcați ordinul MF, reținem legea 131 este o lege organica fiind si o norma speciala ia are si actele subordonate, dar dtre nu vii pasa ca încălcați va folosiți de introducerea taxei abuzive care ne a creat un impediment major în drepturile ofertanților si va deschis cale spre abuzuri. Nare aici cucul nici o treaba comiteti un abuz si insistați pe el. Va cerem sa reveniți la forma contractului aprobată de MF, acolo e scris clar ca nu poate fi modificat si cunoasteti cu certitudine ca la încercările de modificare în trecut a conținutului adr nor si dtre ati pierdut.
Răspuns (10 iul 2025, 16:57):
Vă mulțumim pentru comentariu, precizăm următoarele:
1. CUC nr. 434/2023 este în vigoare și aplicabil direct, inclusiv asupra conținutului contractului de antrepriză. Termenul de 12 luni prevăzut pentru corelarea actelor subordonate nu suspendă aplicarea normelor legale deja intrate în vigoare.
2. Legea 131/2015 permite autorității contractante, conform art. 74 alin. (3), să stabilească în documentația de atribuire condițiile contractuale aplicabile. Modelul standard poate fi ajustat, în mod justificat, în funcție de specificul obiectului achiziției.
3. Modificările introduse nu contravin Ordinului MF, ci completează dispozițiile acestuia, fiind adaptări legale și necesare pentru a reflecta noile cerințe tehnico-juridice din sectorul construcțiilor.
Referitor la „taxa abuzivă” menționată, subliniem că toate prevederile contractuale respectă cadrul legal și nu creează impedimente nejustificate în exercitarea drepturilor ofertanților, ce ține de prevederile art.83 alin. (7) din Legea 131/2015 – sunt norme intrate în vigoare din data de 16.06.2025 iar răspunderea pentru aplicabilitatea acestora nu ține de competența autorității contractante.
Prin urmare, forma contractului rămâne cea publicată inițial, cu respectarea tuturor normelor aplicabile.
Data:
11 iul 2025, 14:18
Subiectul întrebării:
06-Retele exterioare de alimentare cu apa
Întrebare:
poz.117-Sapatura mecanica cu excavatorul de 0,40-0,70 mc, cu motor cu ardere interna si comanda hidraulica, in pamint cu umiditate naturala, descarcare in depozit teren catg. III---ce cantitate?
Răspuns (15 iul 2025, 13:40):
La poziția 117 se va lua în considerație volumul de - 5.76
Data:
11 iul 2025, 14:44
Subiectul întrebării:
06-Retele exterioare de alimentare cu apa
Întrebare:
poz.125 si poz.127 - ce cantitate?
Răspuns (15 iul 2025, 13:41):
La poziția 125 se va lua în considerație volumul de - 1.152;
La poziția 127 se va lua în considerație volumul de - 1.152.
Data:
14 iul 2025, 16:23
Subiectul întrebării:
Proiect
Întrebare:
Prezentati proiectul de executie va rog pentru a-l analiza si compara cu caietul de sarcini
Răspuns (15 iul 2025, 10:39):
Luând în considerație că proiectul de execuție este voluminos și imposibil a fi încărcat în sistem, îl puteți extrage de la următorul LINK: https://drive.google.com/file/d/1N10GHOb9g7RzDAc0gsWIEYivx5lamoHl/view?usp=sharing
Data:
16 iul 2025, 11:27
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini 06
Întrebare:
Analizind caietul de sarcini 06, in special pozitiile 35 si 36 si proiectul de executie incarcat recent de dvs, in special 1. CRI 2024, pag.5 la specificatii, am constatat divergente de volume si tipuri de teava: caiet de sarcini - poz.35 teava PE100, PN16, SDR11, d225 mm - 2500 m si poz. 36 teava PE100, PN10, SDR17, d225 mm - 1900 m, pe cind in proiect - doar teava PE100, PN16, SDR11, d225 mm - 4197 m. Ne explicati va rog aceste divergente si daca caietul de sarcini incarcat de dvs aici pe platforma, a fost facut si verificat conform proiectului deasemenea incarcat de dvs aici pe platforma?
Răspuns (30 iul 2025, 15:26):
Procedura urmează a fi anulată pentru a revizui, actualiza și înlătura deficiențele de ordin tehnic a documentației tehnice
Data:
16 iul 2025, 11:32
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini 06
Întrebare:
Aceeasi intrebare se refera si la celelalte tipuri de teava, care nu coincid volumele si tipul tevii din caietul de sarcini (poz.37,38,39,40,41,42) si din proiect (pag.5 la specificatii poz.68,69,70,71,72,73,74)
Răspuns (30 iul 2025, 15:26):
Procedura urmează a fi anulată pentru a revizui, actualiza și înlătura deficiențele de ordin tehnic a documentației tehnice
Data:
16 iul 2025, 11:34
Subiectul întrebării:
Statie de pompare
Întrebare:
In continuare, ce tine de statia de pompare, ca utilaj. Regasim informatie in proiect, insa in caietul de sarcini lipseste vreun deviz ce ar avea ca utilaj statia de pompare. Rugam sa explicati aceasta divergenta dintre proiect si caietul de sarcini. Multumesc
Răspuns (30 iul 2025, 15:17):
Procedura urmează a fi anulată pentru a revizui, actualiza și înlătura deficiențele de ordin tehnic a documentației tehnice
Data:
16 iul 2025, 14:27
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini 05
Întrebare:
Buna ziua, poz 24 (Montarea elementelor prefabricate din beton armat pentru canale (termice, pentru termoficare, de cablaje etc.), placi drepte sau curbe (Плита перекрытия П3)- specificati dimensiunile sau greutatea lementului prefabricat, Multumim
Răspuns (18 iul 2025, 15:00):
Planșeul prefabricat de beton - model П3 este utilizat pentru acoperirea canalelor termice, de termoficare sau de cablaje. Acesta este realizat din beton armat și este proiectat pentru a rezista solicitărilor mecanice și factorilor de mediu severi. Caracteristici tehnice: Lungime - 2990 mm; Lățime - 1450 mm; Înălțime -100 mm; Greutate - 1,08 tone; Rezistență la compresiune - B22,5; Rezistență la îngheț - F200; Permeabilitate - W6; Volum - 0,43 m³; Consumul de metal - 34 kg.
Data:
17 iul 2025, 13:43
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini 06
Întrebare:
Poz.111 element prefabricat П21-5Б, specificati dimensiunile sau greutatea elementului prefabricat, Multumim
Răspuns (18 iul 2025, 15:02):
Specificație Tehnică – Planșeu prefabricate de Beton (П21‑5Б) Această specificație tehnică se referă la planșeu de beton prefabricat (П21‑5Б), utilizată pentru construcția de canale termice, pentru termoficare sau pentru cablaje. Caracteristici tehnice: Lungime - 2 200 mm; Lățime - 1 350 mm; Înălțime - 160 mm; Greutate - 1,10 tone; Volum - 0,44 m³; Rezistență la compresiune - B22,5 (~22,5 MPa); Rezistență la îngheț - F200; Permeabilitatea - W4; Consumul de metal - 57 kg.
Data:
17 iul 2025, 15:11
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini 06
Întrebare:
poz.112-element prefabricat П21-5Б, specificati dimensiunile sau greutatea elementului prefabricat, Multumim
Răspuns (18 iul 2025, 15:03):
Planșeu prefabricate de beton, model П21д-5А, este utilizată pentru acoperirea canalelor termice, de termoficare sau de cablaje. Aceasta este realizată din beton armat și este proiectată pentru a rezista solicitărilor mecanice și factorilor de mediu severi. Caracteristici tehnice: Lungime - 340 mm; Lățime - 2200 mm; Înălțime - 160 mm; Greutate - 0,3 tone; Rezistență la compresiune - B22,5; Rezistență la îngheț - F200; Permeabilitatea - W4; Volum - 0,12 m³; Consumul de metal - 10 kg.
Data:
18 iul 2025, 13:18
Subiectul întrebării:
omitere devize
Întrebare:
Va rugam sa verificati daca caietul de sarcini este complet si daca nu au fost omise careva devize. costul estimat de D-stra este mai mare.
Răspuns (30 iul 2025, 15:26):
Procedura urmează a fi anulată pentru a revizui, actualiza și înlătura deficiențele de ordin tehnic a documentației tehnice
Data:
18 iul 2025, 13:21
Subiectul întrebării:
materiale lipsa
Întrebare:
in devizul nr.7 Retele electrice. poz 8, 9, 10 sint lucrari pentru monatrea stilpilor, dar stilpii si costul stilpilor lipseste.
Răspuns (30 iul 2025, 15:26):
Procedura urmează a fi anulată pentru a revizui, actualiza și înlătura deficiențele de ordin tehnic a documentației tehnice
Data:
21 iul 2025, 08:13
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Va rugam carificare ,devizul nr. 6 poz. Apometru d50 iar in resursa este Apometru d.250 - ce consideram corect ?
Răspuns (30 iul 2025, 15:26):
Procedura urmează a fi anulată pentru a revizui, actualiza și înlătura deficiențele de ordin tehnic a documentației tehnice
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK