1
Perioada de actualizare
de la 01.07.2025 16:45
până la 14.07.2025 10:00
2
Propunerea ofertelor
de la 14.07.2025 10:00
până la 22.07.2025 10:00
3
Licitaţie
de la 23.07.2025 14:00
până la 23.07.2025 15:23
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 3 349 591,22 MDL
Perioada clarificărilor: 1 iul 2025, 16:45 - 14 iul 2025, 10:00
Perioada de depunere a ofertelor: 14 iul 2025, 10:00 - 22 iul 2025, 10:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

Publicitate
Publicitate

Instalații automate de detectare/alarmare, înștiințare vocală și stingere a incendiilor pentru edificiile ASP

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Puskin, 42
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Galina Uzun
Telefonul de contact
022-50-48-37
Datele achizitiei
Data publicării
1 iul 2025, 16:45
Data ultimilor modificări
2 iul 2025, 10:34
Achizitii.md ID
21442311
CPV
35110000-8 - Echipament de luptă împotriva incendiilor, de salvare şi de siguranţă
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Publicitate
Documentele procedurii de achiziție
Anexe la documentatia standard.docx
Documentele la ofertă
Anexe la documentatia standard.docx
1.07.25 16:45
DUAE.docx
Documentele la ofertă
DUAE.docx
1.07.25 16:45
DUAE.signed.pdf DUAE.signed.pdf
Documentele la ofertă
DUAE.signed.pdf
1.07.25 16:45
Declaratie.signed.pdf Declaratie.signed.pdf
Documentele la ofertă
Declaratie.signed.pdf
1.07.25 16:45
Anunt de participare.signed.pdf Anunt de participare.signed.pdf
Documentele la ofertă
Anunt de participare.signed.pdf
1.07.25 16:45
Declaratie.doc
Documentele la ofertă
Declaratie.doc
1.07.25 16:45
Anexa nr. 3 la anunțul de participare (lot nr. 5).docx
Documentele la ofertă
Anexa nr. 3 la anunțul de participare (lot nr. 5).docx
1.07.25 16:45
Anexa nr. 24 - modelul contractului.signed.pdf Anexa nr. 24 - modelul contractului.signed.pdf
Documentele la ofertă
Anexa nr. 24 - modelul contractului.signed.pdf
1.07.25 16:45
Anexe la documentatia standard.signed.pdf Anexe la documentatia standard.signed.pdf
Documentele la ofertă
Anexe la documentatia standard.signed.pdf
1.07.25 16:45
Anexa nr. 2 la anuntul de participare (lot nr. 4).signed.pdf Anexa nr. 2 la anuntul de participare (lot nr. 4).signed.pdf
Documentele la ofertă
Anexa nr. 2 la anuntul de participare (lot nr. 4).signed.pdf
1.07.25 16:45
Anexa nr. 1 la anunțul de participare (lot nr. 1).signed.pdf Anexa nr. 1 la anunțul de participare (lot nr. 1).signed.pdf
Documentele la ofertă
Anexa nr. 1 la anunțul de participare (lot nr. 1).signed.pdf
1.07.25 16:45
Anexa nr. 2 la anuntul de participare (lot nr. 4).docx
Documentele la ofertă
Anexa nr. 2 la anuntul de participare (lot nr. 4).docx
1.07.25 16:45
Anexa nr. 1 la anunțul de participare (lot nr. 1).docx
Documentele la ofertă
Anexa nr. 1 la anunțul de participare (lot nr. 1).docx
1.07.25 16:45
Anexa nr. 3 la anunțul de participare (lot nr. 5).signed.pdf Anexa nr. 3 la anunțul de participare (lot nr. 5).signed.pdf
Documentele la ofertă
Anexa nr. 3 la anunțul de participare (lot nr. 5).signed.pdf
1.07.25 16:45
Data:
2 iul 2025, 10:34
Subiectul întrebării:
clarificari la sistemul de stingere
Întrebare:
1.În caietul de sarcini în denumirea loturilor este indicată instalarea sistemului de stingere. După caracteristicile tehnice a caietului de sarcini sistemul de stingere este necesar doar în lotul 1. Întrebarea noastră constă în : este necasară instalarea sistemului de stingere și la lotul 2,3,4,5? Specificați Vă rog! 2. În loturile 2, 3, 4 nu sunt specificate lucrări de proiectare. Indicați daca aveți proiectele pentru sistemele menționate sau lucrările de proiectare necesită de inclus în ofertă?
Răspuns (3 iul 2025, 10:15):
În conformitate cu cerințele tehnice descrise în Anexele nr. 1, 2, 3 la Anunțul de participare: 1. Instalația automată de detectare și stingere cu gaze este prevăzută doar pentru încăperea arhivei din str. Mesager, nr. 5/5. (lotul nr. 1). Respectiv, nu este necesară instalarea sistemului de stingere la adresele indicate în loturile nr. 2, 3, 4, 5. 2. Este necesar de elaborat proiectul de execuție pentru: - Instalația automată de detectare și stingere cu gaze a incendiilor pentru încăperea arhivei din str. Mesager, nr. 5/5 (lotul nr.1); - Instalația/sistema de detectare/alarmare la incendiu în încăperile edificiului Secției înmatricularea vehiculelor și examinare a conducătorilor auto Ungheni (lotul nr.5). ASP deține proiectele de execuție a instalațiilor/sistemelor de detectare, alarmare la incendiu, pentru oficiile din or. Căinari, str. C. Negraia, nr. 2 (lotul nr. 2) și r-nul Dubăsari, s. Coșnița, str. Păcii nr. 68/a (etajul 2) (lotul nr.3) Instalația/sistema de detectare alarmare la incendiu, pentru oficiile ASP din mun. Chișinău, str. A. Pușkin 42 nu necesită elaborarea proiectului de execuție (lotul nr.4). 3. Niciunul din obiectivele indicate în documentația de atribuire nu necesită instalații/sisteme de înștiințare vocală.
Data:
3 iul 2025, 10:24
Subiectul întrebării:
Solicitarea de excludere p.8 din criterii de eligibilitate
Întrebare:
În conformitate cu cerințele din anunțul de participare, în funcție de lotul pentru care se depune oferta, se solicită prestarea serviciilor de montare, reglare și punere în funcțiune a instalațiilor automate de detectare și alarmare la incendiu. Cu toate acestea, la punctul 8 din criteriile privind eligibilitatea operatorilor economici, se solicită prezentarea unui act permisiv privind activitatea de pază și/sau operarea dispeceratelor de monitorizare a alarmelor, în baza Legii nr. 283/2003 și HG nr. 1510/2003. Subliniem că serviciile de pază și operarea dispeceratelor nu fac obiectul contractului, iar includerea acestei cerințe nu este justificată prin natura lucrărilor solicitate în documentația de atribuire. Potrivit legislației în vigoare, pentru prestarea serviciilor de proiectare, instalare, punere în funcțiune și întreținere a sistemelor de detectare/alarmare, nu este necesară deținerea unei licențe de pază, ci doar angajarea unor specialiști certificați, conform reglementărilor tehnice aplicabile. Prin urmare, solicităm excluderea punctului 8, întrucât: nu este corelat cu obiectul contractului, nu este prevăzut de lege ca obligatoriu pentru serviciile solicitate, limitează nejustificat accesul altor operatori economici calificați, încalcă principiul tratamentului egal și al concurenței loiale. Vă rugăm să analizați oportunitatea corectării documentației de atribuire în sensul eliminării acestei cerințe nejustificate, pentru a permite participarea tuturor operatorilor economici care pot executa contractul în conformitate cu cerințele tehnice legale.
Răspuns (4 iul 2025, 11:02):
Stimate operator economic, Prin Legea nr. 212/2021 pentru modificarea unor acte normative, au fost operate modificări la Legea nr. 283/2003 cu privire la activitatea particulară de detectiv și de pază și Legea nr. 845/1992 cu privire la antreprenoriat și întreprinderi, potrivit cărora activitatea particulară de pază nu poate fi practicată de către organizațiile particulare de detectivi și pază la obiectivele de importanță majoră, la instituțiile statului, la întreprinderile cu capital preponderent de stat, la Banca Națională a Moldovei și la alte obiective, stabilite în Anexa nr. 4 din Legea nr. 283/2003, această prerogativă fiind exclusiv de competența întreprinderilor de stat. Prin urmare, în contextul celor expuse, se constată că o organizație privată nu poate presta servicii prevăzute în art. 6 alin. (2) din Legea nr. 283/2003 și nici servicii tehnice conexe (montare de sisteme de alarmă) la obiectivele nominalizate în speță, deoarece „efectuarea activităţii de pază” este rezervată statului. În cazul obiectivelor cu regim special (obiectivele asupra cărora se interzice activitatea particulară de pază incluse în anexa nr. 4 din Legea nr. 283/2003) „Prestarea serviciului este rezervată unei anumite profesii în temeiul unor acte cu putere de lege sau al unor acte administrative” (în temeiul art. 23 alin. (10) din Legea nr. 283/2003 și art. 10 alin. (4) din Legea nr. 845/1992, structurilor publice/autorităților contractante care dispun de un drept exclusiv conferit prin lege).
Data:
7 iul 2025, 09:49
Subiectul întrebării:
servicii tehnice conexe
Întrebare:
"Prin urmare, în contextul celor expuse, se constată că o organizație privată nu poate presta servicii prevăzute în art. 6 alin. (2) din Legea nr. 283/2003 și nici servicii tehnice conexe (montare de sisteme de alarmă) la obiectivele nominalizate în speță, deoarece „efectuarea activităţii de pază” este rezervată statului." 1. De ce atunci nu creati o achizitie speciala pentru Î.S. Servicii Paza a MAI, daca oarecum pe altcineva nu veti accepta? 2. in achizita data nu achizitionati "activităţii de pază" sau chiar "instalarea sistemelor de pază"! Mentionam ca achizitionati sisteme antiincendiare si de stingere a incendiiolor. Servicii care fizic Î.S. Servicii Paza a MAI - NU presteaza. Va rugam respectuos sa excludeti p.8 din criterii de eligibilitate.
Răspuns (11 iul 2025, 16:45):
Stimate operator economic, Prin Legea nr. 212/2021 pentru modificarea unor acte normative, au fost operate modificări la Legea nr. 283/2003 cu privire la activitatea particulară de detectiv și de pază și Legea nr. 845/1992 cu privire la antreprenoriat și întreprinderi, potrivit cărora activitatea particulară de pază nu poate fi practicată de către organizațiile particulare de detectivi și pază la obiectivele de importanță majoră, la instituțiile statului, la întreprinderile cu capital preponderent de stat, la Banca Națională a Moldovei și la alte obiective, stabilite în Anexa nr. 4 din Legea nr. 283/2003, această prerogativă fiind exclusiv de competența întreprinderilor de stat, condiție confirmată de Ministerul Afacerilor Interne al Republicii Moldova, prin scrisoarea nr. 22/1991 din 5 iunie 2025, în urma solicitării autorității contractante de a elucida aspectul respectiv. Prin urmare, în contextul celor expuse, se constată că o organizație privată nu poate presta servicii prevăzute în art. 6 alin. (2) din Legea nr. 283/2003 și nici servicii tehnice conexe (montare de sisteme de alarmă).
Data:
7 iul 2025, 13:26
Subiectul întrebării:
Asigurărea unui tratament egal și a respectărea principiului proporționalității
Întrebare:
Vă mulțumim pentru răspunsul oferit, însă dorim să revenim cu unele clarificări importante care, în opinia noastră, impun reconsiderarea poziției exprimate. Facem distincția esențială între serviciile de pază propriu-zisă (inclusiv monitorizarea și intervenția) reglementate de Legea nr. 283/2003 și activitățile tehnice de proiectare, montare, reglare și punere în funcțiune a sistemelor de detectare și alarmare la incendiu, care constituie obiectul contractului în cauză. Potrivit legislației în vigoare și reglementărilor tehnice aplicabile în domeniu, pentru realizarea activităților menționate în documentația de atribuire nu este necesară deținerea unei licențe privind activitatea de pază sau monitorizare, ci doar personal tehnic certificat (electricieni autorizați, ingineri, specialiști în sisteme de securitate etc.). Considerăm că includerea cerinței privind actul permisiv pentru activitatea de pază: • nu este justificată de natura contractului (care vizează lucrări de instalații, nu activități de pază sau monitorizare); • nu este prevăzută ca obligatorie prin lege pentru prestarea serviciilor respective; • restricționează în mod nejustificat concurența, limitând participarea operatorilor calificați în domeniul instalațiilor, fără a aduce plusvaloare obiectului contractului. În plus, chiar și în cazul obiectivelor speciale prevăzute în Anexa nr. 4 la Legea nr. 283/2003, considerăm că interdicția privind activitatea particulară de pază nu se extinde automat asupra lucrărilor de montare sau punere în funcțiune a sistemelor tehnice, atâta timp cât nu presupun activități de supraveghere, patrulare sau intervenție. Prin urmare, reiterăm solicitarea noastră de revizuire a cerinței din punctul 8, în sensul: • eliminării obligației de a deține autorizație/licență pentru activitatea de pază; • menținerii condițiilor referitoare la certificarea tehnică a personalului implicat în lucrări. Vă rugăm să analizați oportunitatea adaptării cerințelor în sensul asigurării unui tratament egal și a respectării principiului proporționalității, conform prevederilor Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice. Vă mulțumim anticipat pentru înțelegere și deschiderea spre clarificare.
Răspuns (11 iul 2025, 16:45):
Stimate operator economic, Prin Legea nr. 212/2021 pentru modificarea unor acte normative, au fost operate modificări la Legea nr. 283/2003 cu privire la activitatea particulară de detectiv și de pază și Legea nr. 845/1992 cu privire la antreprenoriat și întreprinderi, potrivit cărora activitatea particulară de pază nu poate fi practicată de către organizațiile particulare de detectivi și pază la obiectivele de importanță majoră, la instituțiile statului, la întreprinderile cu capital preponderent de stat, la Banca Națională a Moldovei și la alte obiective, stabilite în Anexa nr. 4 din Legea nr. 283/2003, această prerogativă fiind exclusiv de competența întreprinderilor de stat, condiție confirmată de Ministerul Afacerilor Interne al Republicii Moldova, prin scrisoarea nr. 22/1991 din 5 iunie 2025, în urma solicitării autorității contractante de a elucida aspectul respectiv. Prin urmare, în contextul celor expuse, se constată că o organizație privată nu poate presta servicii prevăzute în art. 6 alin. (2) din Legea nr. 283/2003 și nici servicii tehnice conexe (montare de sisteme de alarmă).
Data:
7 iul 2025, 15:57
Subiectul întrebării:
Clarificare
Întrebare:
Rugam insistent sa clarificati ce legatura are Instalații automate de detectare/alarmare, înștiințare vocală și stingere a incendiilor cu Legea nr. 283/2003 cu privire la activitatea particulară de detectiv și de pază, mai ales ca in aceasta lege sunt prevazute doar serviciile de paza fizica, precum si serviciile de proiectare, instalare şi întreţinere a sistemelor de alarmare, a componentelor acestora, precum şi de exploatare a dispeceratelor de pază centralizate?
Răspuns (11 iul 2025, 16:46):
Stimate operator economic, Prin Legea nr. 212/2021 pentru modificarea unor acte normative, au fost operate modificări la Legea nr. 283/2003 cu privire la activitatea particulară de detectiv și de pază și Legea nr. 845/1992 cu privire la antreprenoriat și întreprinderi, potrivit cărora activitatea particulară de pază nu poate fi practicată de către organizațiile particulare de detectivi și pază la obiectivele de importanță majoră, la instituțiile statului, la întreprinderile cu capital preponderent de stat, la Banca Națională a Moldovei și la alte obiective, stabilite în Anexa nr. 4 din Legea nr. 283/2003, această prerogativă fiind exclusiv de competența întreprinderilor de stat, condiție confirmată de Ministerul Afacerilor Interne al Republicii Moldova, prin scrisoarea nr. 22/1991 din 5 iunie 2025, în urma solicitării autorității contractante de a elucida aspectul respectiv. Prin urmare, în contextul celor expuse, se constată că o organizație privată nu poate presta servicii prevăzute în art. 6 alin. (2) din Legea nr. 283/2003 și nici servicii tehnice conexe (montare de sisteme de alarmă).
Data:
9 iul 2025, 12:02
Subiectul întrebării:
Clarificare
Întrebare:
Rugam sa verificati, in cazul in care dvs Va bazati pe Anexa nr. 4 din Legea nr. 283/2003, această prerogativă fiind exclusiv de competența întreprinderilor de stat, cum celalte intreprinderi de stat si ministere, precum MAI, STISC, MAEIE, etc au implementat aceste sisteme prin intermediul licitatiilor publice si a operatorilor economici desemnati castigatori? Au implementat, deoarece Instalații automate de detectare/alarmare, înștiințare vocală și stingere a incendiilor nu are nimic cu Anexa nr. 4 din Legea nr. 283/2003.
Răspuns (14 iul 2025, 08:21):
Stimate operator economic, În procesul de inițiere a procedurilor de achiziție cu obiectul achiziției similar celui din procedura respectivă, cum ar fi, sisteme de semnalizare antiefracție, instalații antiincendiu, servicii de pază fizică sau tehnică, servicii de proiectare a sistemelor sau instalațiilor nominalizate, existau dezbateri cu privire la interpretarea articolelor modificate în Legea nr. 283/2003 cu privire la activitatea particulară de detectiv și de pază. Pentru a elucida subiectul, autoritatea contractantă a înaintat o scrisoare către Ministerul Afacerilor Interne, care, prin scrisoarea nr. 22/1991 din 5 iunie 2025, a menționat că activitatea particulară de pază poate fi desfășurată doar pe baza unei autorizații emise de Ministerul Afacerilor Interne, iar prestarea serviciilor menționate la art. 6 din Legea prenotată este interzisă persoanelor juridice care nu dispun de o astfel de autorizație. Totodată, a fost notificat și faptul că proiectarea, instalarea și întreținerea sistemelor de alarmare, a componentelor acestora, precum și exploatarea dispeceratelor de monitorizare a alarmelor constituie o componentă a activității de pază, iar legea nu prevede derogări explicite pentru ele, astfel interdicția se aplică și în cazul lor. MAI a mai notificat și faptul că, prin Legea nr. 212/2021 pentru modificarea unor acte normative, au fost operate modificări la Legea nr. 283/2003 cu privire la activitatea particulară de detectiv și de pază și Legea nr. 845/1992 cu privire la antreprenoriat și întreprinderi, potrivit cărora activitatea particulară de pază nu poate fi practicată de către organizațiile particulare de detectivi și pază la obiectivele de importanță majoră, la instituțiile statului, la întreprinderile cu capital preponderent de stat, la Banca Națională a Moldovei și la alte obiective stabilite în anexa nr. 4 din Legea nr. 283/2003, această prerogativă fiind exclusiv de competența întreprinderilor de stat. Astfel, la momentul actual, autoritatea contractantă se ghidează de recomandările stricte ale Ministerului Afacerilor Interne, expuse în scrisoarea menționată supra.
Data:
9 iul 2025, 12:05
Subiectul întrebării:
Clarificare
Întrebare:
Rugam excluderea punctului 8 din criteriile privind eligibilitatea operatorilor economici, in care se solicită prezentarea unui act permisiv privind activitatea de pază și/sau operarea dispeceratelor de monitorizare a alarmelor, în baza Legii nr. 283/2003 și HG nr. 1510/2003, deoarece aceasta solicitare nu are nimic comun cu obiectul contractului si anume Instalații automate de detectare/alarmare, înștiințare vocală și stingere a incendiilor pentru edificiile ASP
Răspuns (14 iul 2025, 08:22):
Stimate operator economic, În procesul de inițiere a procedurilor de achiziție cu obiectul achiziției similar celui din procedura respectivă, cum ar fi, sisteme de semnalizare antiefracție, instalații antiincendiu, servicii de pază fizică sau tehnică, servicii de proiectare a sistemelor sau instalațiilor nominalizate, existau dezbateri cu privire la interpretarea articolelor modificate în Legea nr. 283/2003 cu privire la activitatea particulară de detectiv și de pază. Pentru a elucida subiectul, autoritatea contractantă a înaintat o scrisoare către Ministerul Afacerilor Interne, care, prin scrisoarea nr. 22/1991 din 5 iunie 2025, a menționat că activitatea particulară de pază poate fi desfășurată doar pe baza unei autorizații emise de Ministerul Afacerilor Interne, iar prestarea serviciilor menționate la art. 6 din Legea prenotată este interzisă persoanelor juridice care nu dispun de o astfel de autorizație. Totodată, a fost notificat și faptul că proiectarea, instalarea și întreținerea sistemelor de alarmare, a componentelor acestora, precum și exploatarea dispeceratelor de monitorizare a alarmelor constituie o componentă a activității de pază, iar legea nu prevede derogări explicite pentru ele, astfel interdicția se aplică și în cazul lor. MAI a mai notificat și faptul că, prin Legea nr. 212/2021 pentru modificarea unor acte normative, au fost operate modificări la Legea nr. 283/2003 cu privire la activitatea particulară de detectiv și de pază și Legea nr. 845/1992 cu privire la antreprenoriat și întreprinderi, potrivit cărora activitatea particulară de pază nu poate fi practicată de către organizațiile particulare de detectivi și pază la obiectivele de importanță majoră, la instituțiile statului, la întreprinderile cu capital preponderent de stat, la Banca Națională a Moldovei și la alte obiective stabilite în anexa nr. 4 din Legea nr. 283/2003, această prerogativă fiind exclusiv de competența întreprinderilor de stat. Astfel, la momentul actual, autoritatea contractantă se ghidează de recomandările stricte ale Ministerului Afacerilor Interne, expuse în scrisoarea menționată supra.
Data:
11 iul 2025, 17:42
Subiectul întrebării:
Clarificare
Întrebare:
Rugam sa va expuneti in acest caz in anul 2024, in baza carei legi ASP a publicat si realizat procedura de achizitii publice https://achizitii.md/ro/public/tender/21218457/
Răspuns (14 iul 2025, 08:23):
Stimate operator economic, În procesul de inițiere a procedurilor de achiziție cu obiectul achiziției similar celui din procedura respectivă, cum ar fi, sisteme de semnalizare antiefracție, instalații antiincendiu, servicii de pază fizică sau tehnică, servicii de proiectare a sistemelor sau instalațiilor nominalizate, existau dezbateri cu privire la interpretarea articolelor modificate în Legea nr. 283/2003 cu privire la activitatea particulară de detectiv și de pază. Pentru a elucida subiectul, autoritatea contractantă a înaintat o scrisoare către Ministerul Afacerilor Interne, care, prin scrisoarea nr. 22/1991 din 5 iunie 2025, a menționat că activitatea particulară de pază poate fi desfășurată doar pe baza unei autorizații emise de Ministerul Afacerilor Interne, iar prestarea serviciilor menționate la art. 6 din Legea prenotată este interzisă persoanelor juridice care nu dispun de o astfel de autorizație. Totodată, a fost notificat și faptul că proiectarea, instalarea și întreținerea sistemelor de alarmare, a componentelor acestora, precum și exploatarea dispeceratelor de monitorizare a alarmelor constituie o componentă a activității de pază, iar legea nu prevede derogări explicite pentru ele, astfel interdicția se aplică și în cazul lor. MAI a mai notificat și faptul că, prin Legea nr. 212/2021 pentru modificarea unor acte normative, au fost operate modificări la Legea nr. 283/2003 cu privire la activitatea particulară de detectiv și de pază și Legea nr. 845/1992 cu privire la antreprenoriat și întreprinderi, potrivit cărora activitatea particulară de pază nu poate fi practicată de către organizațiile particulare de detectivi și pază la obiectivele de importanță majoră, la instituțiile statului, la întreprinderile cu capital preponderent de stat, la Banca Națională a Moldovei și la alte obiective stabilite în anexa nr. 4 din Legea nr. 283/2003, această prerogativă fiind exclusiv de competența întreprinderilor de stat. Astfel, la momentul actual, autoritatea contractantă se ghidează de recomandările stricte ale Ministerului Afacerilor Interne, expuse în scrisoarea menționată supra.
Data:
11 iul 2025, 18:04
Subiectul întrebării:
Clarificare
Întrebare:
Va prezentam inca cateva proceduri deja realizate, pentru care rugam sa va expuneti in baza carei legi au fost publicarte si realizate? https://achizitii.md/ro/public/tender/21325448/ ; https://achizitii.md/ro/public/tender/21370799/ ,etc.
Răspuns (14 iul 2025, 09:24):
Stimate operator economic, În procesul de inițiere a procedurilor de achiziție cu obiectul achiziției similar celui din procedura respectivă, cum ar fi, sisteme de semnalizare antiefracție, instalații antiincendiu, servicii de pază fizică sau tehnică, servicii de proiectare a sistemelor sau instalațiilor nominalizate, existau dezbateri cu privire la interpretarea articolelor modificate în Legea nr. 283/2003 cu privire la activitatea particulară de detectiv și de pază. Pentru a elucida subiectul, autoritatea contractantă a înaintat o scrisoare către Ministerul Afacerilor Interne, care, prin scrisoarea nr. 22/1991 din 5 iunie 2025, a menționat că activitatea particulară de pază poate fi desfășurată doar pe baza unei autorizații emise de Ministerul Afacerilor Interne, iar prestarea serviciilor menționate la art. 6 din Legea prenotată este interzisă persoanelor juridice care nu dispun de o astfel de autorizație. Totodată, a fost notificat și faptul că proiectarea, instalarea și întreținerea sistemelor de alarmare, a componentelor acestora, precum și exploatarea dispeceratelor de monitorizare a alarmelor constituie o componentă a activității de pază, iar legea nu prevede derogări explicite pentru ele, astfel interdicția se aplică și în cazul lor. MAI a mai notificat și faptul că, prin Legea nr. 212/2021 pentru modificarea unor acte normative, au fost operate modificări la Legea nr. 283/2003 cu privire la activitatea particulară de detectiv și de pază și Legea nr. 845/1992 cu privire la antreprenoriat și întreprinderi, potrivit cărora activitatea particulară de pază nu poate fi practicată de către organizațiile particulare de detectivi și pază la obiectivele de importanță majoră, la instituțiile statului, la întreprinderile cu capital preponderent de stat, la Banca Națională a Moldovei și la alte obiective stabilite în anexa nr. 4 din Legea nr. 283/2003, această prerogativă fiind exclusiv de competența întreprinderilor de stat. Astfel, la momentul actual, autoritatea contractantă se ghidează de recomandările stricte ale Ministerului Afacerilor Interne, expuse în scrisoarea menționată supra.
Data:
11 iul 2025, 18:29
Subiectul întrebării:
Rugam excluderea punctului 8 din criteriile privind eligibilitatea operatorilor economici, in care se solicită prezentarea unui act permisiv privind activitatea de pază și/sau operarea dispeceratelor de monitorizare a alarmelor
Întrebare:
Drept exemplu, care demonstreaza raspunsurile dvs eronate de mai sus , va expediem procedura de achizitii publice a autoritatii contractante Serviciul Fiscal de Stat https://achizitii.md/ro/public/tender/21278631/. Rugam sa consultati Lista cu cantitaţile de lucrări № 2-3-1 Retele interioare antiincendiare, telecomunicatii si semnalizare TS, SI. Nu poate fi aplicata legea diferit la diferite autoritati contractante, din acest motiv si solicitam respectuos sa va conformati si sa excludeti punctul 8 din cerinte obligatorii. Respectiv asemenea exemple sunt foarte multe , deoarece toate intreprinderile de stat , care construiesc imobile noi ori efectuiaza reparatii capitale, antreprenorul general executa integral toate lucrarile, inclusiv sisteme antiincendiu, alarmare si paza.
Răspuns (14 iul 2025, 09:25):
Stimate operator economic, În procesul de inițiere a procedurilor de achiziție cu obiectul achiziției similar celui din procedura respectivă, cum ar fi, sisteme de semnalizare antiefracție, instalații antiincendiu, servicii de pază fizică sau tehnică, servicii de proiectare a sistemelor sau instalațiilor nominalizate, existau dezbateri cu privire la interpretarea articolelor modificate în Legea nr. 283/2003 cu privire la activitatea particulară de detectiv și de pază. Pentru a elucida subiectul, autoritatea contractantă a înaintat o scrisoare către Ministerul Afacerilor Interne, care, prin scrisoarea nr. 22/1991 din 5 iunie 2025, a menționat că activitatea particulară de pază poate fi desfășurată doar pe baza unei autorizații emise de Ministerul Afacerilor Interne, iar prestarea serviciilor menționate la art. 6 din Legea prenotată este interzisă persoanelor juridice care nu dispun de o astfel de autorizație. Totodată, a fost notificat și faptul că proiectarea, instalarea și întreținerea sistemelor de alarmare, a componentelor acestora, precum și exploatarea dispeceratelor de monitorizare a alarmelor constituie o componentă a activității de pază, iar legea nu prevede derogări explicite pentru ele, astfel interdicția se aplică și în cazul lor. MAI a mai notificat și faptul că, prin Legea nr. 212/2021 pentru modificarea unor acte normative, au fost operate modificări la Legea nr. 283/2003 cu privire la activitatea particulară de detectiv și de pază și Legea nr. 845/1992 cu privire la antreprenoriat și întreprinderi, potrivit cărora activitatea particulară de pază nu poate fi practicată de către organizațiile particulare de detectivi și pază la obiectivele de importanță majoră, la instituțiile statului, la întreprinderile cu capital preponderent de stat, la Banca Națională a Moldovei și la alte obiective stabilite în anexa nr. 4 din Legea nr. 283/2003, această prerogativă fiind exclusiv de competența întreprinderilor de stat. Astfel, la momentul actual, autoritatea contractantă se ghidează de recomandările stricte ale Ministerului Afacerilor Interne, expuse în scrisoarea menționată supra.
Data:
14 iul 2025, 08:31
Subiectul întrebării:
Clarificare
Întrebare:
Stimata autoritate contractanta, dvs insistati pe fraza:a fost notificat și faptul că proiectarea, instalarea și întreținerea sistemelor de alarmare, a componentelor acestora, precum și exploatarea dispeceratelor de monitorizare a alarmelor constituie o componentă a activității de pază, iar legea nu prevede derogări explicite pentru ele, astfel interdicția se aplică și în cazul lor. MAI a mai notificat și faptul că, prin Legea nr. 212/2021 pentru modificarea unor acte normative, au fost operate modificări la Legea nr. 283/2003 cu privire la activitatea particulară de detectiv și de pază și Legea nr. 845/1992 cu privire la antreprenoriat și întreprinderi, potrivit cărora activitatea particulară de pază nu poate fi practicată de către organizațiile particulare de detectivi și pază la obiectivele de importanță majoră, la instituțiile statului, la întreprinderile cu capital preponderent de stat, la Banca Națională a Moldovei și la alte obiective stabilite în anexa nr. 4 din Legea nr. 283/2003, această prerogativă fiind exclusiv de competența întreprinderilor de stat. Rugam sa explicati de cand Exterior SRL este organizatie de stat , daca a fost numit castigator la procedura de achizitii https://achizitii.md/ro/public/tender/21361632/ ?
Răspuns (14 iul 2025, 09:44):
Stimate operator economic, În procesul de inițiere a procedurilor de achiziție cu obiectul achiziției similar celui din procedura respectivă, cum ar fi, sisteme de semnalizare antiefracție, instalații antiincendiu, servicii de pază fizică sau tehnică, servicii de proiectare a sistemelor sau instalațiilor nominalizate, existau dezbateri cu privire la interpretarea articolelor modificate în Legea nr. 283/2003 cu privire la activitatea particulară de detectiv și de pază. Pentru a elucida subiectul, autoritatea contractantă a înaintat o scrisoare către Ministerul Afacerilor Interne, care, prin scrisoarea nr. 22/1991 din 5 iunie 2025, a menționat că activitatea particulară de pază poate fi desfășurată doar pe baza unei autorizații emise de Ministerul Afacerilor Interne, iar prestarea serviciilor menționate la art. 6 din Legea prenotată este interzisă persoanelor juridice care nu dispun de o astfel de autorizație. Totodată, a fost notificat și faptul că proiectarea, instalarea și întreținerea sistemelor de alarmare, a componentelor acestora, precum și exploatarea dispeceratelor de monitorizare a alarmelor constituie o componentă a activității de pază, iar legea nu prevede derogări explicite pentru ele, astfel interdicția se aplică și în cazul lor. MAI a mai notificat și faptul că, prin Legea nr. 212/2021 pentru modificarea unor acte normative, au fost operate modificări la Legea nr. 283/2003 cu privire la activitatea particulară de detectiv și de pază și Legea nr. 845/1992 cu privire la antreprenoriat și întreprinderi, potrivit cărora activitatea particulară de pază nu poate fi practicată de către organizațiile particulare de detectivi și pază la obiectivele de importanță majoră, la instituțiile statului, la întreprinderile cu capital preponderent de stat, la Banca Națională a Moldovei și la alte obiective stabilite în anexa nr. 4 din Legea nr. 283/2003, această prerogativă fiind exclusiv de competența întreprinderilor de stat. Astfel, la momentul actual, autoritatea contractantă se ghidează de recomandările stricte ale Ministerului Afacerilor Interne, expuse în scrisoarea menționată supra.
Data:
14 iul 2025, 08:34
Subiectul întrebării:
Clarificare
Întrebare:
Rugam excluderea punctului 8 din criteriile privind eligibilitatea operatorilor economici, dat fiind faptul ca obiectul prezentei achizitii nu reprezinta exploatarea dispeceratelor de monitorizare a alarmelor, care constituie o componentă a activității de pază.Obiectul achizitiei este: Instalații automate de detectare/alarmare, înștiințare vocală și stingere a incendiilor pentru edificiile ASP
Răspuns (14 iul 2025, 09:44):
Stimate operator economic, În procesul de inițiere a procedurilor de achiziție cu obiectul achiziției similar celui din procedura respectivă, cum ar fi, sisteme de semnalizare antiefracție, instalații antiincendiu, servicii de pază fizică sau tehnică, servicii de proiectare a sistemelor sau instalațiilor nominalizate, existau dezbateri cu privire la interpretarea articolelor modificate în Legea nr. 283/2003 cu privire la activitatea particulară de detectiv și de pază. Pentru a elucida subiectul, autoritatea contractantă a înaintat o scrisoare către Ministerul Afacerilor Interne, care, prin scrisoarea nr. 22/1991 din 5 iunie 2025, a menționat că activitatea particulară de pază poate fi desfășurată doar pe baza unei autorizații emise de Ministerul Afacerilor Interne, iar prestarea serviciilor menționate la art. 6 din Legea prenotată este interzisă persoanelor juridice care nu dispun de o astfel de autorizație. Totodată, a fost notificat și faptul că proiectarea, instalarea și întreținerea sistemelor de alarmare, a componentelor acestora, precum și exploatarea dispeceratelor de monitorizare a alarmelor constituie o componentă a activității de pază, iar legea nu prevede derogări explicite pentru ele, astfel interdicția se aplică și în cazul lor. MAI a mai notificat și faptul că, prin Legea nr. 212/2021 pentru modificarea unor acte normative, au fost operate modificări la Legea nr. 283/2003 cu privire la activitatea particulară de detectiv și de pază și Legea nr. 845/1992 cu privire la antreprenoriat și întreprinderi, potrivit cărora activitatea particulară de pază nu poate fi practicată de către organizațiile particulare de detectivi și pază la obiectivele de importanță majoră, la instituțiile statului, la întreprinderile cu capital preponderent de stat, la Banca Națională a Moldovei și la alte obiective stabilite în anexa nr. 4 din Legea nr. 283/2003, această prerogativă fiind exclusiv de competența întreprinderilor de stat. Astfel, la momentul actual, autoritatea contractantă se ghidează de recomandările stricte ale Ministerului Afacerilor Interne, expuse în scrisoarea menționată supra.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.