1
Perioada de actualizare
de la 27.06.2025 13:36
până la 07.07.2025 14:00
2
Propunerea ofertelor
de la 07.07.2025 14:00
până la 17.07.2025 14:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 8 508 180 MDL
Perioada clarificărilor: 27 iun 2025, 13:36 - 7 iul 2025, 14:00
Perioada de depunere a ofertelor: 7 iul 2025, 14:00 - 17 iul 2025, 14:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Publicitate
Publicitate

Reparația străzilor din or. Leova, raionul Leova, și anume: str. Alexandru Vlahuța, str. Decebal, str. Ion Neculce, str. Alexandr Vatlin, str. Alexandru cel Bun, str. Ion Soltîs, str. Mihai Eminescu, str. Bogdan Petriceicu Hașdău .

Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
6301, MOLDOVA, Leova, or.Leova, or.Leova str.Unirii 22
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Grețu Iurie
Telefonul de contact
069033357
Datele achizitiei
Data publicării
27 iun 2025, 13:36
Data ultimilor modificări
30 iun 2025, 12:54
Achizitii.md ID
21439971
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Publicitate
Documentele procedurii de achiziție
declaratie de eligibilitate.docx
Documentele la ofertă
-
27.06.25 13:36
ds lucrari .docx
Documentele la ofertă
-
27.06.25 13:36
duae.doc
Documentele la ofertă
-
27.06.25 13:36
fda .signed.pdf fda .signed.pdf
Documentele la ofertă
-
27.06.25 13:36
Data:
30 iun 2025, 12:54
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Incarcati va rog caietul de sarcini detaliat !
Răspuns (2 iul 2025, 17:20):
La solicitarea dvs. electronica din data de 30.06.2025 adresată în cadrul Licitației publice nr. 21439971, autoritatea publică vă informează privind următoarele: La întocmirea și aprobarea documentelor/actelor pentru procedura de achiziție publică enumerată supra, autoritatea contractantă s-a condus după prevederile Articolul 17 alin. (1) ,,Datele de calificare ale operatorilor economici” din cadrul Legii nr. 131 din 03.07.2015 ,,privind achizițiile publice”, care menționează următoarele: ,,(1) Pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziţie publică, operatorul economic va prezenta documentele eliberate de autorităţile competente stabilite de autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de achiziţie publică. În funcţie de obiectul achiziției publice, în sensul art. 1, şi de tipul procedurii alese conform art. 46 alin. (1), autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum şi documentele-suport, prevăzute de legislaţia în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici.”. În ceia ce privește solicitarea dvs. privind încărcarea ,,caietul de sarcini detaliat” – autoritatea contractantă nu consideră că este necesar, deoarece caietul de sarcini prezentat se încadrează perfect în prevederile pct.27 alin. (2) din Hotărîrea de Guvern nr.638 din 26.08.2020 ,,pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări” care prevede: ,, Conținutul caietului de sarcini pentru execuția lucrărilor cuprinde: ….2) detalierea notelor ce includ caracteristicele și calitățile materialelor utilizate, testele și probele acestora, descrierea lucrărilor care se execută, calitatea, modul de realizare, testele și probele acestor lucrări, ordinea de execuție și de montaj, precum și aspectul final;”. În continuitatea celor menționate, autoritatea contractantă nu vede necesitatea prezentării adiționale a unui caiet de sarcini detaliat, deoarece consideră că în caietul de sarcini prezentat este nominalizat și indicat concret toate modalitățile lucrărilor ce necesită a fi executate la reparația drumurilor solicitate. În perindarea celor relatate supra, autoritatea contractantă reiterează faptul că, devizele de cheltuieli și/sau caietele de sarcini detaliate nu se publică în cadrul procedurilor de achiziție publică, ci doar se publică caietul de sarcini, pentru a evita copierea/transcrierea informațiilor de către participanții la procedura de achiziție din devizele de cheltuieli ale autorității contractante în devizele de cheltuieli ale ofertantului. La procedura de achiziție publică anunțată de autoritățile contractante – ofertanții prezintă devizele de cheltuieli cu oferta proprie, precum și alte acte solicitate în conformitate cu prevederile art. 17 alin. (1) ,,Datele de calificare ale operatorilor economici” din cadrul Legii nr. 131 din 03.07.2015 ,,privind achizițiile publice”, care menționează următoarele: ,,(1) Pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziţie publică, operatorul economic va prezenta documentele eliberate de autorităţile competente stabilite de autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de achiziţie publică. În funcţie de obiectul achiziției publice, în sensul art. 1, şi de tipul procedurii alese conform art. 46 alin. (1), autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum şi documentele-suport, prevăzute de legislaţia în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici.”. Totodată, în finalitatea celor relatate, aducem la cunoștință faptul că, administrația publică locală reiterează faptul, că respectă în totalitate legislația achizițiilor publice, precum și va respecta decizia nemijlocită a persoanelor juridice de a participa sau nu a participa la procedura de achiziție. Decizie ce aparține necondiționat tuturor operatorilor economici.
Data:
2 iul 2025, 15:14
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Specificati va rog care va fi structura sistemului rutier la strazile: Alexandru Vlahuta, Decebal, Ion Neculce, Alexandr Vatlin si Ion Soltis dat fiind faptul ca conform caietului de sarcini avem doar 29 cm de piatra sparta din GRANIT de forma cubica care este foarte scumpa si plus la asta solicitati ca piatra sa fie de forma cubica care nu se gaseste pe la noi si chiar daca facem rost de ea, aceasta nu se compacteaza (impaneaza) astfel la circulatia automobilelor pe ea, granulele acestea vor zbura in toate partile?
Răspuns (4 iul 2025, 16:56):
La solicitarea dvs. electronică din data de 02.07.2025, autoritatea contractantă vă comunică următoarele: În prevederile pct. 16, subpct.16 din Anunțul de participare a procedurii de achiziție nr.21439971 se subînțelege următoarele: Că pînă la depunerea actelor solicitate în anunțul de participare, operatorii economici doritori de a participa la procedura de achiziție publică anunțată de autoritatea contractantă le este recomandat de a vizita obiectul. Urmare a celor relatate supra, vă recomandăm să vizita-ți obiectul procedurii de achiziție publică unde ve-ți putea vizita obiectul și face cunoștință cu schițele documentației tehnice și a tuturor actelor aferente a obiectului.
Data:
7 iul 2025, 11:00
Subiectul întrebării:
Vizita obiect
Întrebare:
Toate lucrarile trebuie sa fie specificate expres in caietul de sarcini, vizita obiectului sau careva declaratii verbale a autoritatii contractante in timpul vizitei nu au valoare juridica pentru a modifica structura rutiera prevazuta initial in caietul de sarcini astfel conform Legii nr. 131 din 03.07.2015 ,,privind achizițiile publice” conditiile pentru toti participantii la licitatie trebuie sa fie egale!
Răspuns (7 iul 2025, 13:57):
La solicitarea dvs. electronica din data de 07 iulie 2025, autoritatea contractantă vă comunică următoarele: La întocmirea și aprobarea documentelor/actelor pentru procedura de achiziție publică enumerată supra, autoritatea contractantă s-a condus după prevederile Articolul 17 alin. (1) ,,Datele de calificare ale operatorilor economici” din cadrul Legii nr. 131 din 03.07.2015 ,,privind achizițiile publice”, care menționează următoarele: ,,(1) Pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziţie publică, operatorul economic va prezenta documentele eliberate de autorităţile competente stabilite de autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de achiziţie publică. În funcţie de obiectul achiziției publice, în sensul art. 1, şi de tipul procedurii alese conform art. 46 alin. (1), autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum şi documentele-suport, prevăzute de legislaţia în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici.”. Opertorul economic doritor de a participa la procedura de achiziție publică anunțată de autoritatea contractanță trebuie nemijlocit să se conducă de prevederile articolulului al legii enunțate mai sus și nicidecum să își expună careva opinii/sugestii pe marginea legii achizițiilor publice și/sau să o interpreteze după bunul plac. În continuitatea celor menționate, vă informăm că, administrația publică locală la întocmirea actelor și criteriilor menționate și solicitate în procedura de achiziție publică, a luat în considerare nemijlocit prevederile enumerate în art. 7, al.(1), lit. (h) ,,Principiile de reglementare a relațiilor privind achizițiile publice” din Legea nr.131 din 03.07.2015 ,,privind achizițiile publice” – care menționează următoarele: ,,Articolul 7 . Principiile de reglementare a relațiilor privind achizițiile publice. Reglementarea relațiilor privind achizițiile publice se efectuează în baza următoarelor principii: h) tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici;…..”. Adițional la cele supra, autoritatea contractantă vă aduce la cunoștință că, nu comentează părerile și opiniile participanților la procedurile de achiziție publică, pentru a fi evitate careva speculații pe marginea procedurii de achiziții. Vizita obiectului este o condiție obligatorie pentru toți operatorii economici care doresc de a participa la procedurile de achiziții publice în cadrul căruia persoanele juridice și reprezentanții acestora au posibilitatea de a vizita obiectul și de vizualiza proiectele tehnice, devizele de cheltuieli și alte acte aferente a procedurii de achiziție, precum și de a-și expune obiecțiile pe marginea lucrărilor expuse în cadrul procedurii de achiziție. Totodată vă comunicăm că, careva discriminări în cadrul procedurii de achiziție publică față de participanți nu au fost efectuate.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.