1
Perioada de actualizare
de la 24.06.2025 13:16
până la 04.07.2025 13:00
au rămas 6 zile
2
Propunerea ofertelor
de la 04.07.2025 13:00
până la 18.07.2025 14:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Perioada de actualizare
Valoarea estimată fără TVA 6 237 617 MDL
Perioada clarificărilor: 24 iun 2025, 13:16 - 4 iul 2025, 13:00
Perioada de depunere a ofertelor: 4 iul 2025, 13:00 - 18 iul 2025, 14:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Publicitate
Abonează-te
Publicitate

Lucrări de instalare și darea in exploatare a unui parc solar

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
2026, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Dacia, 80/3
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Andrei Oala
Telefonul de contact
068011113
Datele achizitiei
Data publicării
24 iun 2025, 13:16
Data ultimilor modificări
25 iun 2025, 8:07
Achizitii.md ID
21438269
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Publicitate
Documentele procedurii de achiziție
centrala fotovoltaica 200kw su1cor ex f 1.pdf centrala fotovoltaica 200kw su1cor ex f 1.pdf
Documentele la ofertă
Centrala fotovoltaica su 1
25.06.25 08:07
centrala fotovoltaica 200kw su21 f 1.pdf centrala fotovoltaica 200kw su21 f 1.pdf
Documentele la ofertă
Centrala fotovoltaica SU 2
25.06.25 08:07
duae.doc
Documentele la ofertă
DUAE
25.06.25 08:07
proiect memoriu explicativ.pdf proiect memoriu explicativ.pdf
Documentele la ofertă
Memoriu explicativ
25.06.25 08:07
documentația standar _lucrari.docx
Documentele la ofertă
-
25.06.25 08:07
anunt de participare instalarea parc solar.pdf anunt de participare instalarea parc solar.pdf
Documentele la ofertă
Anunt de participare
25.06.25 08:07
caiet de sarcini parc solar.pdf caiet de sarcini parc solar.pdf
Documentele la ofertă
Caiet de sarcini
25.06.25 08:07
partea costructiva a proiectului.pdf partea costructiva a proiectului.pdf
Documentele la ofertă
Proiect constructiv
25.06.25 08:07
Data:
24 iun 2025, 15:46
Subiectul întrebării:
Anunt
Întrebare:
Buna ziua.Publicati anunt de participare
Răspuns (25 iun 2025, 08:08):
Buna ziua. Anunțul a fost încărcat.
Data:
25 iun 2025, 09:04
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
În legătură cu cerința din anunțul de participare – punctul 15, subpunctul 7 – privind demonstrarea executării a minimum 3 proiecte similare de cel puțin 1000 kW fiecare în ultimii 10 ani, vă rugăm respectuos să ne clarificați următoarele: Care este justificarea solicitării unei experiențe în proiecte de minimum 1000 kW, în condițiile în care obiectul contractului supus licitației prevede execuția unei instalații de doar 400 kW, ceea ce poate fi considerat o cerință disproporționată și restrictivă față de realitatea proiectului? Totodată, potrivit art. 22 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, se poate solicita cel mult un contract de lucrări similare cu o valoare de cel puțin 75% din valoarea viitorului contract, iar perioada de referință nu poate depăși ultimii 5 ani. În acest sens: Considerăm că o ajustare a cerințelor ar asigura o participare mai largă și competitivă a operatorilor economici, fără a compromite calitatea lucrărilor.
Răspuns (26 iun 2025, 16:42):
Buna ziua, referitor la cele mentionate de către DVS. aceste aspecte se refera la autoritățile contractante. Î.S. „Aeropotul Internațional Chișinău” în calitate de entitate contractantă privind demarea procedurilor de achiziție aplică Legea 74/2020 privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale.
Data:
25 iun 2025, 09:07
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Ținând cont de faptul că procedura de achiziție publică lansată vizează execuția unui parc fotovoltaic cu o capacitate de aproximativ 400 kW, am dori să vă rugăm următoarea clarificare: Care este justificarea solicitării de experiență similară prin executarea unor lucrări de minimum 1000 kW fiecare, în condițiile în care valoarea estimată a contractului supus licitației este semnificativ mai mică, iar conform art. 22 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 131/2015, precum și punctului 40 din Ordinul nr. 69/2021, autoritatea contractantă are dreptul să solicite doar experiență relevantă raportată proporțional la valoarea viitorului contract? În mod expres, cadrul normativ prevede posibilitatea solicitării: unui singur contract cu o valoare de cel puțin 75% din valoarea contractului ce urmează a fi atribuit, sau contracte executate în ultimul an cu o valoare cumulată egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract.
Răspuns (26 iun 2025, 16:42):
Buna ziua, referitor la cele mentionate de către DVS. aceste aspecte se refera la autoritățile contractante. Î.S. „Aeropotul Internațional Chișinău” în calitate de entitate contractantă privind demarea procedurilor de achiziție aplică Legea 74/2020 privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale.
Data:
26 iun 2025, 11:10
Subiectul întrebării:
ISO
Întrebare:
Buna ziua, Certificarea ISO 5001 Corectati sau clarificati ce este cu aces 5001 ?!
Răspuns (26 iun 2025, 11:40):
Buna ziau, in anunt este mentionat ISO 50001.
Data:
26 iun 2025, 11:43
Subiectul întrebării:
Iso
Întrebare:
Buna.Noi va rugam sa scriti clarificarea clara pentru ce cereti si care este legatura certificarea interna cu licitatia data. Avem impresia ca aveti un favorit, vom scrie contestatia la cerintele in ANSC
Răspuns (26 iun 2025, 14:17):
Bună ziua. Cu referire la solicitarea Dvs menționăm următoarele: Principiul proporționalității este definit de legiuitor ca fiind acel ce “asigura corelaţia între obiectul, natura, valoarea şi complexitatea contractului de achiziţie publică şi cerinţele solicitate a fi îndeplinite în contextul aplicării procedurii de atribuire” Standardele ISO asigură ca serviciile și produsele sunt: de înaltă calitate, sigure, fiabile. Pentru mediul de afaceri, acestea reprezintă instrumente strategice care reduc costurile prin diminuarea erorilor, riscurilor, pierderilor și sporirea productivițății. Noi am solicitat Standarde care au tangență nemijlocită cu obiectul achiziției sau: ISO 9001 - sistemul de management al calității; ISO14001 - sistemul e management de mediu; ISO 45001- sistemul de management al sănătății și securității în muncă; ISO 50001 - Managementul energiei. La întrebarea ce poate să facă o companie care are experineță dar nu este certificată? Una din soluții ar fi asocierea cu o companie certificată.
Data:
26 iun 2025, 17:28
Subiectul întrebării:
Legea 74/2020 privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale.
Întrebare:
LEGE Nr. 74 din 21-05-2020 Capitolul V PROCEDURILE DE ACHIZIȚIE SECTORIALĂ Articolul 37. Licitația deschisă (1) Procedura licitației deschise cuprinde ofertele tuturor operatorilor economici care doresc să participe la licitație. Entitatea contractantă publică în prealabil un anunț de participare la licitația deschisă pentru informarea potențialilor participanți, astfel încât aceștia să își poată pregăti ofertele. Anunțul de participare la licitația deschisă se întocmește și se publică conform art. 60. (2) Perioada cuprinsă între data publicării anunțului de participare și data-limită de depunere a ofertelor trebuie să fie de cel puțin 35 de zile. (21) Prin derogare de la prevederile alin. (2), perioada cuprinsă între data publicării anunţului de participare şi data-limită de depunere a ofertelor trebuie să fie de cel puţin 20 de zile , modificati data depunere oferte conform prevederilor legii 74
Răspuns (27 iun 2025, 10:14):
Buna ziua. Solicitam sa examinati prevederile pct. 31 din Anuntul de partiicpare.
Data:
26 iun 2025, 17:43
Subiectul întrebării:
Legea 74/2020 privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale
Întrebare:
LEGE Nr. 74 /2020 Articolul 87. Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor (2) Soluționarea contestațiilor privind atribuirea contractelor de achiziții sectoriale se realizează conform cap. X din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, modificați cerința privind experiența similară fără a restrânge nejustificat participarea operatorilor economici care pot demonstra experiență relevantă și capacitatea de a executa contractul
Răspuns (27 iun 2025, 10:21):
Care ar fi dupa parerea dumneavoastra experiența necesară de solicitat.
Data:
26 iun 2025, 17:56
Subiectul întrebării:
3 proiecte similare de cel puțin 1000 kW fiecare în ultimii 10 ani
Întrebare:
Această cerință, pe lângă faptul că extinde nejustificat perioada de referință de la 5 la 10 ani, și impune o capacitate mult peste necesar (1000 kW desi urmeaza sa instalam 400kW), are ca efect restrângerea drastică a accesului operatorilor economici care activează constant pe piață, dar nu dețin în portofoliu exact acel tip de proiect impus artificial. Formularea pare croită pentru un operator economic anume, care, probabil, a executat astfel de lucrări în trecutul îndepărtat și care, în lipsa acestei condiții „ajustate”, nu s-ar mai încadra conform prevederilor legale standard. Ne întrebăm firesc dacă nu asistăm la o cerință "personalizată", menită să califice exact cine trebuie. Vă rugăm să revizuiți cerința în spiritul legii și al concurenței loiale
Răspuns (27 iun 2025, 10:19):
Buna ziua, referitor la experiență sa solicita minim 3 proiecte similare de minim 1000 kw (în total).
Data:
27 iun 2025, 12:57
Subiectul întrebării:
Răspuns (27 iun 2025, 10:19):
Întrebare:
Debili!!! CNA o sa va caute
Răspuns (27 iun 2025, 14:50):
Am luat act.
Data:
27 iun 2025, 15:40
Subiectul întrebării:
Răspuns (27 iun 2025, 10:21): Care ar fi dupa parerea dumneavoastra experiența necesară de solicitat.
Întrebare:
În vederea respectării principiilor tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de experienţă pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului: 1) executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor/procesul-verbal de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13); sau 2) valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract, procesele-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor/ procesele-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţite de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13
Data:
27 iun 2025, 15:49
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Рrеzеntаrеа de dovezi privind calitatea si/sau соnformitatea produselor- Parrourile utilizate in саdrul ргоiесtului vог fi selectate exclusiv diпtr-о lista de рrоducatori саге se аfla in top 10 la nivel international . Subliniem faptul că, în prezent, nu există un clasament unic, oficial și recunoscut universal al producătorilor de panouri fotovoltaice. Prin urmare, vă rugăm să indicați în mod explicit: Sursa sau publicația oficială a topului invocat; Lista producătorilor considerați eligibili conform cerinței „top 10”
Data:
27 iun 2025, 15:55
Subiectul întrebării:
Raportul IPC21
Întrebare:
În legătură cu cerința din documentația de atribuire privind: „prezentarea raportului IPC21 pentru ultimele 6 luni referitor la personalul calificat”,vă rugăm să precizați următoarele aspecte esențiale: Dacă sunt acceptate și persoane calificate care vor executa contractul în baza unor forme contractuale alternative (ex. contract individual de muncă pe durată determinată, contract de prestări servicii, contract de colaborare etc.), cu condiția ca aceste raporturi să fie dovedite prin documente relevante și persoanele respective să fie identificate nominal în ofertă. Care este temeiul legal care permite solicitarea expresă a raportului IPC2 ca unică formă de dovadă a personalului calificat, având în vedere că: Directiva 2014/25/UE privind achizițiile publice, transpusă prin legea menționată, pune accent pe dovada capacității prin orice mijloc adecvat, și nu doar prin documente fiscale/statistice
Subiectul întrebării
Întrebare
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.