Achiziţie publică
21433991
Servicii de organizare a alimentației gratuite a elevilor din instituțiile de învățămînt pe perioada septembrie - decembrie 2025
1
Perioada de actualizare
de la 17.06.2025 10:57
până la 26.06.2025 12:00
până la 26.06.2025 12:00
2
Propunerea ofertelor
de la 26.06.2025 12:00
până la 03.07.2025 10:00
până la 03.07.2025 10:00
3
Licitaţie
4
Evaluare
5
Ofertele au fost evaluate
Statut
Activ
Valoarea estimată fără TVA
18 650 830 MDL
Perioada clarificărilor:
17 iun 2025, 10:57 - 26 iun 2025, 12:00
Perioada de depunere a ofertelor:
26 iun 2025, 12:00 - 3 iul 2025, 10:00
Începutul licitației:
nu va fi folosită
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Servicii de organizare a alimentației gratuite a elevilor din instituțiile de învățămînt pe perioada septembrie - decembrie 2025 Criteriul de evaluare aplicat pentru atribuirea contractului: cel mai bun raport calitate-preț pe lotul întreg și îndeplinirea tuturor cerințelor de calificare
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
3100, MOLDOVA, mun.Bălţi, locality, Independentei nr.1
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
Data ultimilor modificări
18 iun 2025, 14:52
Valoarea estimată (fără TVA)
18 650 830 MDL
Achizitii.md ID
21433991
MTender ID
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Adresa de livrare
3100, MOLDOVA, mun.Bălţi, mun.Bălţi, la cantinele institutiilor de invatamint
Durata contractului
14 iul 2025 03:00 - 31 dec 2025 02:00
Lista pozițiilor
1)
Denumirea
Servicii de organizare a alimentației gratuite a elevilor din instituțiile de învățămînt pe perioada septembrie - decembrie 2025
CPV: 55500000-5 - Servicii de cantină şi servicii de catering
Cantitatea: 1.0
Unități de măsură: Bucata
Setările abonării sunt salvate.
Rețineți, puteți întotdeauna să vă întoarceți în secțiunea Abonări și să faceți modificări în frecvența primirii scrisorilor, să ștergeți sau să adăugați categorii și cumpărători.
Вы уже подписаны на данный CPV код
Documentele procedurii de achiziție
documentatia_standard_bunuri_servicii_alimentația gratuită septembrie-decembrie 2025.semnat
Documentele la ofertă
documentatia_standard
17.06.25 10:57
7 Anunt_de_intentie - Alimentatia gratuita a.2025 - bap_nr_11_09.02.2024.semnat
Documentele la ofertă
Anunt_de_intentie
17.06.25 10:57
caiet de sarcini septembrie-decembrie 2025.semnat
Documentele la ofertă
caiet de sarcini
17.06.25 10:57
Anunț de participare - Alimentația gratuită septembrie-decembrie a. 2025.semnat
Documentele la ofertă
Anunț de participare
17.06.25 10:57
documentatia_standard_bunuri_servicii_alimentația gratuită septembrie-decembrie 2025
Documentele la ofertă
formulare, contract-model
17.06.25 10:57
Mai jos sunt ofertele participanților, documentele la oferte le puteți vedea făcând clic pe simbolul mapei.
Pe baza deciziei grupului de lucru pentru selectare învingătorului este necesar să:
1) Selectați învingătorul dînd clic pe butonul recunoaște învingător.
2) Trimiteți în termen de 3 zile la adresa de e-mail AAP bap@tender.gov.md forma scanată a deciziei grupului de lucru.
3) După selectarea învingătorului, faceți clic pe butonul: “Confirmă decizia”.
Calificarea participanţilor
№
Denumirea participantului
Preţul ofertei
Statut
1
Denumirea participantului:
Î.M. APROVIZIONARE
Preţul ofertei:
18 650 830 MDL
Statut:
Anulat
În scopul evaluării conform criteriului ”cel mai bun raport calitate-preț pe lotul întreg și îndeplinirea tuturor cerințelor de calificare”
03.07.25 10:49
Motivul: În scopul evaluării conform criteriului ”cel mai bun raport calitate-preț pe lotul întreg și îndeplinirea tuturor cerințelor de calificare”
Documentele de calificare
Nu sunt documente de calificare
Documentele depuse cu oferta
duaesigned.pdf
ID: 60509c55-e528-4987-b4ee-bb50c70fa432
Documente de eligibilitate
Data încărcării:
2.07.25 11:00
Data deschiderii:
3.07.25 10:00
garanțiapentruofertăsigned.pdf
ID: af244870-433f-4bcb-9873-805db3623826
Documente de depunere
Data încărcării:
2.07.25 11:00
Data deschiderii:
3.07.25 10:00
certificatdeatribuireacontuluibancarsigned.pdf
ID: 2a60d26b-8529-4fe5-86e6-44210b34d28e
Documente de calificare
Data încărcării:
2.07.25 11:00
Data deschiderii:
3.07.25 10:00
anexa8-declarațiaprivindvalabilitareaoferteisigned.pdf
ID: 45153fb9-8aff-413a-a8a4-629f16580681
Documente de calificare
Data încărcării:
2.07.25 11:00
Data deschiderii:
3.07.25 10:00
raportfinanciar2024signed.pdf
ID: 4b0401c0-5e34-442c-9b95-9ad7a7620d18
Documente de calificare
Data încărcării:
2.07.25 11:00
Data deschiderii:
3.07.25 10:00
certificatprivindlipsarestanțelorsigned.pdf
ID: 51340908-6ce7-482a-b2d5-5006eea0f316
Documente de calificare
Data încărcării:
2.07.25 11:00
Data deschiderii:
3.07.25 10:00
autorizațieautosigned.pdf
ID: 5501e9d8-864b-43c5-abb3-50c58ae9ee7e
Documente de calificare
Data încărcării:
2.07.25 11:00
Data deschiderii:
3.07.25 10:00
anexa14-declarațiaprivindpersonaluldespecialitatesigned.pdf
ID: 5b1bb423-2950-4441-979b-61b7ebbd3d50
Documente de calificare
Data încărcării:
2.07.25 11:00
Data deschiderii:
3.07.25 10:00
extrassigned.pdf
ID: 67d9ea49-2e12-45a7-914a-10ddeec94a9c
Documente de calificare
Data încărcării:
2.07.25 11:00
Data deschiderii:
3.07.25 10:00
anexa12-declarațiaprivindlistaprincipalelorlivrărisigned.pdf
ID: 7a588224-e55c-4bd4-8061-29332fea9cde
Documente de calificare
Data încărcării:
2.07.25 11:00
Data deschiderii:
3.07.25 10:00
anexa21-caietdesarciniseptembrie-decembrie2025signed.pdf
ID: 81cf4436-1c6c-4abc-a3d7-c3a6b2e3e068
Documente de calificare
Data încărcării:
2.07.25 11:00
Data deschiderii:
3.07.25 10:00
anexa7-cereredeparticiparesigned.pdf
ID: 9d832b0e-0f4d-41c4-8e98-c987432913f8
Documente de calificare
Data încărcării:
2.07.25 11:00
Data deschiderii:
3.07.25 10:00
anexanr22sinr23signedsigned.pdf
ID: bc90276f-d90c-4b74-8221-306cdcd51877
x_technicalDocuments
Data încărcării:
2.07.25 11:00
Data deschiderii:
3.07.25 10:00
autorizațiicantinesigned.pdf
ID: d9a9abdd-eb72-4d0a-a6f2-cab15f83f50b
Documente de calificare
Data încărcării:
2.07.25 11:00
Data deschiderii:
3.07.25 10:00
anexa13-declarațiaprivinddotărilespecificesigned.pdf
ID: d9f92af2-318b-447c-a8c0-cde92ec021e3
Documente de calificare
Data încărcării:
2.07.25 11:00
Data deschiderii:
3.07.25 10:00
listameniurilor2025-2026signed.pdf
ID: dc3c9e31-c714-478c-84e8-6146e83a3628
Documente de calificare
Data încărcării:
2.07.25 11:00
Data deschiderii:
3.07.25 10:00
2
Denumirea participantului:
UAB HANDELSHUS
Preţul ofertei:
18 650 830 MDL
Statut:
Anulat
În scopul evaluării conform criteriului ”cel mai bun raport calitate-preț pe lotul întreg și îndeplinirea tuturor cerințelor de calificare”
03.07.25 11:37
Motivul: În scopul evaluării conform criteriului ”cel mai bun raport calitate-preț pe lotul întreg și îndeplinirea tuturor cerințelor de calificare”
Documentele de calificare
Nu sunt documente de calificare
Documentele depuse cu oferta
15_situatia financiara pontem x srl 2024.signed.pdf
15_situatia financiara pontem x srl 2024.signed.pdf
ID: 086d075a-2b31-4ee5-8ac0-56e549f8bfd0
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
7_declaratie valabilitatea ofertei.signed.signed.pdf
7_declaratie valabilitatea ofertei.signed.signed.pdf
ID: 131e6de0-f024-468a-af2f-38a8746b953e
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
asocierea_anexanr.11.signed.signed.pdf
asocierea_anexanr.11.signed.signed.pdf
ID: 14100dc6-8de3-40d0-9b04-4839425eb37c
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
c286945-2023_06_sanitaryveterinaryauthorization_certificate.signed.signed.pdf
c286945-2023_06_sanitaryveterinaryauthorization_certificate.signed.signed.pdf
ID: 20c9c59c-b238-4e98-b20f-d95bcc6dacec
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
autorizatie pontem.x.signed.signed.pdf
autorizatie pontem.x.signed.signed.pdf
ID: 250e69eb-2ff6-4d63-b1ec-d7554fbc7faf
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
9_anexa 13 modificat_privind dotarile.signed.signed.pdf
9_anexa 13 modificat_privind dotarile.signed.signed.pdf
ID: 29cd7c93-8338-48e4-b41f-59f48ef31a30
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
2_specificatia_ pret_ anexa_23pdf.signed.signed.pdf
2_specificatia_ pret_ anexa_23pdf.signed.signed.pdf
ID: 3485a336-a12f-40c5-8195-f0f2bacb1b24
Propunere financiară
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
17_ meniu dejun-pranz (2).signed.signed.pdf
17_ meniu dejun-pranz (2).signed.signed.pdf
ID: 3889969f-c2b5-4ca5-b925-d16da27d8f89
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
certificat de atribuire cod fiscal.signed.pdf
certificat de atribuire cod fiscal.signed.pdf
ID: 3cafc41d-6671-4dcc-b400-1da6de4ae452
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
1_ specificatia tehnica_anexa_22.signed.signed.pdf
1_ specificatia tehnica_anexa_22.signed.signed.pdf
ID: 46e4eb71-d371-4c8c-a588-78061934d257
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
8_anexa 12_declaratie servicii similare.signed.signed.pdf
8_anexa 12_declaratie servicii similare.signed.signed.pdf
ID: 4c4453d3-e457-4b32-ad1c-a08002c9d6de
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
12_autorizatie mercedes depozit.signed.pdf
12_autorizatie mercedes depozit.signed.pdf
ID: 4ddaea3d-2286-4b31-85c7-43fb77d98d43
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
5_duae uab handelshus.signed.pdf
5_duae uab handelshus.signed.pdf
ID: 73b80aaf-085a-4c4f-a404-c2bf65e039f3
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
6_cerere de participare.signed.signed.pdf
6_cerere de participare.signed.signed.pdf
ID: 8de717f2-cbc8-41e8-a9b2-5e02716ae562
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
11_extras din registrul de stat al persoanelor juridice (3).signed.pdf
11_extras din registrul de stat al persoanelor juridice (3).signed.pdf
ID: 8e95ffbf-b5f4-480a-aa75-d6c83802993f
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
17_ meniu la pachet.signed.signed.pdf
17_ meniu la pachet.signed.signed.pdf
ID: a14febf9-62d2-471a-850e-ae5bc1085160
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
16_ certificat cont bancar.signed.pdf
16_ certificat cont bancar.signed.pdf
ID: a31e88de-8540-4eef-bcea-624f78429384
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
4_gb nr.ml839692-25-222 din 25.06.2025.signed.signed.signed.pdf
4_gb nr.ml839692-25-222 din 25.06.2025.signed.signed.signed.pdf
ID: a47ae819-cbcf-4ab5-92c8-0d71c5398fb1
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
10 _declarație personal-1.signed.signed.pdf
10 _declarație personal-1.signed.signed.pdf
ID: a7dc2d30-fc8e-4da7-87e7-8984cf034d79
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
14_ lispa datorii uab.signed.pdf
14_ lispa datorii uab.signed.pdf
ID: a8596fdc-858b-47ce-93a5-d16ff95f5592
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
11_extras uab handelshus.signed.pdf
11_extras uab handelshus.signed.pdf
ID: b7151f9f-f21a-4fbd-95e5-faf67e2cd7ea
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
12_autorizatie peugeot.signed.pdf
12_autorizatie peugeot.signed.pdf
ID: d51a6f99-731c-48c9-9385-d0a3677bebdf
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
15_uab raport financiar 2024.signed.pdf
15_uab raport financiar 2024.signed.pdf
ID: df245fe5-0278-4669-b353-2734ad0c19e1
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
autorizatie sanitar veterinar aristotel.signed.signed.pdf
autorizatie sanitar veterinar aristotel.signed.signed.pdf
ID: edecffaf-0825-4619-88fd-2c02c1502571
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
16_certificat de existenta a conturilor.signed.signed.pdf
16_certificat de existenta a conturilor.signed.signed.pdf
ID: f06fa660-6d77-4e83-ab77-937ed492bce1
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
4_ garantia bacara.signed.pdf
4_ garantia bacara.signed.pdf
ID: f1824fb8-7997-4610-8f8a-5a5a1b03e682
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
14_pontem_lipsa datorii.signed.pdf
14_pontem_lipsa datorii.signed.pdf
ID: f522e1a4-62d1-40b0-8484-1d34da95c135
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
3_caiet de sarcini septembriedecembrie 2025semnat (1).signed.signed.pdf
3_caiet de sarcini septembriedecembrie 2025semnat (1).signed.signed.pdf
ID: fbaa7efc-bbf7-4c68-8ed9-8cd534f8daa6
Documente de calificare
MSIGN
Data încărcării:
2.07.25 15:36
Data deschiderii:
3.07.25 10:50
Istoria licitației
Vezi licitația
Servicii de organizare a alimentației gratuite a elevilor din instituțiile de învățămînt pe perioada septembrie - decembrie 2025
Data:
18 iun 2025, 14:52
Subiectul întrebării:
CAIET DE SARCINI. SPECIFICAȚII TEHNICE ȘI DE PREȚ
Întrebare:
Conform datelor prezentate în CAIET DE SARCINI. SPECIFICAȚII TEHNICE ȘI DE PREȚ există o serie de acțiuni care necesită a fi examinate și anume propunem de a modifica următoarele:
- Punctul 2.1 al. 5 asigurarea blocului alimentar cu utilaj necesar cu asigurarea blocului alimentar cu inventar necesar (veselă, tacîmuri), deoarece contrazice punctul 1 al. 2 Descirere generală (DÎTS pune la dispoziție furnizorului încăperi necesare pentru activitate săli de pregătire și păstrare a produselor alimentae cu utilaj tehnologic și frigorific conform cerințelor sanitare).
- Puncrul 2.1.al. 7 f se exclude sintagma « și nu se include în prețul serviciului prestat» fiindcă contrazice instrucțiune Nr. 12
din 26.04.1996 privind formarea preţurilor la întreprinderile de alimentaţie publică ale agenţilor economici din Republica Moldova.
- Puncrul 2.1.al. 8 Agentil economic nu se angajează în efectuarea reparației sălii de mese și utilajului deoarece contrazice punctul 1 al.2.
- A se exclude punctul 2.1 al. 9 - La intrarea în sala de mese, va fi asigurat dezinfectant pentru mîini.
- A se exclude sintagma «Prețul recipientelor nu este inclus în preț» fiindcă contrazice instrucțiune Nr. 12
din 26.04.1996 privind formarea preţurilor la întreprinderile de alimentaţie publică ale agenţilor economici din Republica Moldova.
Răspuns (19 iun 2025, 13:50):
1. Referitor la punctul 2.1, alin. 5 – asigurarea blocului alimentar cu utilaj/inventar necesar (veselă, tacâmuri): Se menține prevederea din caietul de sarcini, întrucât dotarea cu echipamente tehnologice și frigorifice face obiectul infrastructurii puse la dispoziție de autoritatea contractantă, însă inventarul de unică folosință sau frecvent utilizat (veselă, tacâmuri etc.) revine în responsabilitatea operatorului economic pe durata derulării contractului. Totodată, punctul 2.1 alin. 5 menționează posibilitatea ca „la necesitate”, pe parcursul prestării serviciului, operatorul economic să completeze dotarea existentă cu utilaj tehnologic, exclusiv în scopul asigurării continuității și eficienței serviciului prestat. Prin urmare, nu există o contradicție, ci o complementaritate logică între cele două puncte: infrastructura de bază este oferită de autoritatea contractantă, iar operatorul economic intervine doar dacă este necesar, pentru a suplimenta echipamentele minore sau inventarul specific activității zilnice. Această prevedere respectă principiul responsabilității partajate și garantează buna desfășurare a serviciului în toate unitățile beneficiare.
2. Referitor la punctul 2.1, alin. 7 lit. f – excluderea sintagmei „și nu se include în prețul serviciului prestat”: Se menține formularea inițială, având în vedere că asigurarea cu detergenți și dezinfectanți constituie o obligație tehnică complementară ce nu se regăsește în calculul direct al prețului unitar per porție, în conformitate cu caracterul de prestare a serviciului, fără a contraveni prevederilor legale privind formarea prețurilor.
3. Referitor la punctul 2.1, alin. 8 – efectuarea reparațiilor: Se menține prevederea, cu precizarea că aceasta vizează strict reparațiile curente cauzate de utilizare necorespunzătoare sau deteriorări provocate de operatorul economic. Infrastructura existentă este pusă la dispoziție în condiții funcționale și nu generează obligații nejustificate din partea furnizorului.
4. Referitor la punctul 2.1, alin. 9 – asigurarea dezinfectantului la intrarea în sala de mese: Se menține prevederea, având în vedere obligativitatea respectării normelor minime de igienă, mai ales în unități care deservesc copii. Costurile asociate sunt minime și nu afectează în mod semnificativ prețul serviciului.
5. Referitor la sintagma „Prețul recipientelor nu este inclus în preț”: Prevederea este menținută, deoarece recipientele sunt considerate materiale auxiliare, iar abordarea actuală este conformă cadrului normativ aplicabil prestatorilor de servicii alimentare.
Servicii de organizare a alimentației gratuite a elevilor din instituțiile de învățămînt pe perioada septembrie - decembrie 2025
Data:
25 iun 2025, 13:59
Subiectul întrebării:
Servicii de organizare a alimentației gratuite a elevilor din instituțiile de învățămînt pe perioada septembrie - decembrie 2025
Întrebare:
Conform p. 249 din Regulamentul sanitar aprobat prin Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr. 492 din 10.07.2024, elevilor li se asigură condițiile necesare pentru igiena mâinilor. În coridorul de acces spre cantină se instalează lavoare, respectând proporția de un lavoar la un număr maxim de 20 de locuri din cantină. Lavoarele sunt conectate la rețelele inginerești cu apă rece și caldă și sunt dotate cu săpun lichid, prosoape de unică folosință sau uscătoare electrice pentru mâini. Astfel, operatorul economic care prestează servicii de organizare a alimentației elevilor nu este obligat să asigure dezinfectant de mâini la intrarea în cantină. Conform paragrafului 298 din regulamentul menționat, responsabilitatea pentru respectarea normelor sanitare prevăzute în Regulament revine fondatorului şi conducătorului instituţiei de învățământ.
În ceea ce privește punctele din specificațiile tehnice, care indică faptul că în costul serviciului nu este inclusă asigurarea cu detergenți și dezinfectanți, și costul recipientelor, contravine prevederilor alin. (6) al articolului 20 din Legea Republicii Moldova privind comerțul interior nr. 231 din 23.09.2010 și alin. (1) al articolului 4 din Legea Republicii Moldova privind achizițiile publice nr. 131 din 13.07.2015.
De ce numărul de zile pentru micul dejun al elevilor din septembrie până în decembrie este de 78 de zile, iar pentru prânz - 51,7 zile?
Cum ar trebui ambalate și marcate fructele, produsele de panificație și cofetărie, băuturile (din plante și iaurturi) conform meniului aprobat prin Ordinul Ministerului Sănătății nr. 488 din 03.06.2025 și al Ministerului Educației și Cercetării nr. 834 din 03.06.2025?
Răspuns (26 iun 2025, 11:16):
Răspuns oferit de specialiștii DÎTS:
Deși punctul 249 din Regulamentul sanitar aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 492 din 10.07.2024 prevede instalarea lavoarelor în coridorul de acces spre cantină, dotate cu apă caldă/rece, săpun lichid și prosoape de unică folosință sau uscătoare electrice, această măsură vizează infrastructura instituției și nu exclude obligațiile operatorului economic privind igiena alimentară în zona de servire.
În acest sens, este important de menționat că:
Operatorul economic este responsabil de respectarea normelor de igienă în zona de distribuție și servire a alimentelor, inclusiv în ceea ce privește personalul propriu și fluxul de servire;
În lipsa unei delimitări fizice stricte între spațiul instituției și zona de servire, asigurarea cu dezinfectant de mâini la punctul de distribuție a alimentelor devine o măsură complementară necesară pentru prevenirea contaminării încrucișate;
Conform principiilor generale ale igienei alimentare și ale bunelor practici de producție și distribuție, operatorul economic trebuie să asigure toate condițiile care reduc riscul de transmitere a agenților patogeni, inclusiv prin punerea la dispoziție a dezinfectanților pentru mâini în zona de servire.
Prin urmare, chiar dacă responsabilitatea generală pentru infrastructura sanitară revine instituției, operatorul economic are obligația de a implementa măsuri suplimentare de igienă în perimetrul propriei activități, inclusiv asigurarea cu dezinfectant de mâini în zona de servire a mesei.
Asigurarea cu detergenți, dezinfectanți și recipiente nu poate fi tratată ca un cost separat sau opțional, ci reprezintă o parte integrantă a serviciului de alimentație prestat.
Conform Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, autoritatea contractantă are dreptul să stabilească cerințe tehnice clare și complete, iar operatorul economic are obligația de a le respecta. Excluderea unor componente esențiale din costul serviciului afectează caracterul complet și transparent al ofertei, fiind contrară principiilor de eficiență și responsabilitate în utilizarea fondurilor publice.
Alimentația gratuită (prânzul) va fi achiziționată în limita mijloacelor financiare disponibile în prezent pentru acest scop. Pentru celelalte 26,3 zile, achiziția se va realiza ulterior, în funcție de alocarea suplimentară a resurselor financiare necesare.
În Legea nr. 306/2018 privind siguranța alimentelor, ambalarea este reglementată în mai multe articole, în special în Capitolul III, art.12 și art.13.
Cu părere de rău întrebările se pun doar în perioada "Activ".
Clarificări
Document semnat cu succes
OK