Statut Anulat
Valoarea estimată fără TVA 2 879 100 MDL
Perioada clarificărilor: 24 apr 2025, 17:14 - 10 mai 2025, 13:54
Perioada de depunere a ofertelor: 10 mai 2025, 13:54 - 21 mai 2025, 9:54

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

Conform cerintelor tehnice din Anuntul de participare

Informația despre anulare
Motivul anulării
În temeiul prevederilor art. 71 alin. (1) lit. (g) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice se anulează procedura de atribuire a contractului de achiziții publice privind achiziționarea autoturismelor, deoarece în procesul de evaluare a ofertelor și a explicațiilor prezentate în urma solicitării autorității contractante, s-a constatat că există abateri care afectează rezultatul procedurii de atribuire și face imposibilă încheierea contractului, și anume, există omisiuni în specificațiile tehnice ale bunurilor, solicitate în documentația de atribuire, or, nu a fost propusă opțiunea de dezactivare a funcțiilor „Fără sistem Stop-start / Fără funcţia auto hold” în mod permanent, de la producător. Este de menționat că autoturismele care urmau a fi achiziționate sunt destinate procesului de desfășurare a probei practice pentru obținerea permisului de conducere.
Astfel, la moment, autoritatea contractantă se află în imposibilitatea de a adopta măsuri corective fără ca acestea să conducă la încălcarea principiilor prevăzute la art. 7 din Legea prenotată.
Data anulării
11 iul 2025, 16:31
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Puskin, 42
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Angela Prozorov
Telefonul de contact
022504506
Datele achizitiei
Data publicării
24 apr 2025, 17:14
Data ultimilor modificări
11 iul 2025, 16:31
Achizitii.md ID
21412000
CPV
34110000-1 - Autoturisme
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Data:
24 apr 2025, 18:19
Subiectul întrebării:
Norma de poluare
Întrebare:
Buna ziua! tinind cont ca in Republica Moldova nu avem aplicate standarte de poluare (nici Euro 0 macar), iar pe drumurile nationale circula automobile fara verificare a emisiilor in atmosfera in timpul testarii tehnice, rugam sa revizuiti cerinta "minim Euro 6" la Euro 5-6, pentru participarea mai multor agenti economici prezenti pe piata. De asemenea, capacitatea motorului in cm3 nu arata puterea sau performantele motorului - respectiv ar fi binevenit sa omiteti acest parametru, lasind doar minim cai putere necesari. Va multumim.
Răspuns (30 apr 2025, 13:23):
Bună ziua! Apreciem dialogul constructiv și înțelegem pe deplin preocupările dumneavoastră legate de cerințele pentru participare. Dorim să clarificăm faptul că Agenția Servicii Publice (ASP), prin stabilirea acestor criterii, are ca obiectiv principal protejarea mediului înconjurător și asigurarea unui parc auto sigur și performant în Republica Moldova. Menținerea cerinței minime Euro 6 reflectă angajamentul nostru ferm față de îmbunătățirea calității aerului pe termen lung. Deși suntem conștienți de situația actuală a parcului auto și de lipsa unor standarde de poluare implementate la nivel național, considerăm că este esențial să stabilim un standard ambițios pentru viitor. Introducerea treptată a vehiculelor cu emisii reduse este crucială pentru a diminua impactul negativ asupra sănătății publice și a ecosistemului nostru. Chiar dacă la momentul actual pare o provocare, acest standard stimulează piața către tehnologii mai curate și ne aliniază treptat cu tendințele europene în materie de protecție a mediului. Ținând cont că automobilele achiziționate vor fi utilizate pentru examinarea candidaților pentru permis de conducere, experiența practică a evidențiat faptul că vehiculele cu o capacitate cilindrică mai mică decât cea solicitată sunt mai susceptibile de a suferi defecțiuni ale ambreiajului din cauza manevrării inadecvate de către candidați. Un motor cu o capacitate cilindrică adecvată oferă un cuplu mai generos la turații joase, ceea ce face demarajele și manevrele mai tolerante la erori și reduce semnificativ uzura prematură a ambreiajului. Această constatare practică susține menținerea unui prag minim al capacității cilindrice pentru a asigura durabilitatea vehiculelor utilizate în procesul de examinare. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția dumneavoastră constructivă.
Data:
30 apr 2025, 14:50
Subiectul întrebării:
Capacitate motor/uzura ambreiaj
Întrebare:
Va rugam atunci, sa va expuneti cu date tehnice concrete si din surse sigure, potrivit carora capacitatea cilindrica ofera cuplu generos la turatii joase - precum si gradul de uzura a ambreiajului proportional cu capacitatea cilindrica (in special pentru lotul cu cutii automate, unde cutia automata formata din sute de senzori automati ghideaza tot procesul, iar factorul uman se rezuma doar la rotitul volanului si apasarea la doua pedale: frinare si accelerare. Va rugam sa fiti foarte obiectivi. Multumim anticipat.
Răspuns (6 mai 2025, 11:18):
Reiterăm că vehiculele solicitate sunt destinate examinării candidaților pentru permisul de conducere. Prin urmare, cerința privind capacitatea cilindrică a motorului de peste 1,35 litru este menținută având în vedere necesitatea de a asigura o experiență relevantă și cuprinzătoare de examinare, care să evalueze capacitățile candidaților în diverse situații de condus ce pot implica gestionarea unui cuplu motor adecvat și a unei rezerve de putere suficiente. Aceasta contribuie la formarea unor șoferi mai competenți și mai bine pregătiți pentru condițiile reale de trafic.
Data:
6 mai 2025, 11:30
Subiectul întrebării:
capacitatea cilindrică
Întrebare:
Solicitam si noi deasemenea, sa ne explicati prin date tehnice concrete (unde va fi clar legatura capacitate motor- durabilitate per ansamblu a automobilelor), necesitatea cerintei de 1350 cm3, nu doar motivata prin dorinta Dumneavoastra de a favoriza un agent economic anumit. Sunt automobile cu capacitate de 1100-1200 ca exemplu, care ofera cuplu maxim si putere mai mare, la preturi mult mai mici. Si nicidecum nu poate fi considerata capacitatea mai mica, drept proportionala cu uzura ambreiajului sau uzura intregului automobil. Cunoastem in final pentru ce automobile pledati ani de zile- dar macar nu considerati alti agenti economici importatori de pe piata RM chiar atit de inferiori la cunostinte. Multumesc.
Răspuns (8 mai 2025, 13:54):
Ca răspuns la solicitarea dumneavoastră privind necesitatea menținerii cerinței de 1350 cm³ pentru capacitatea motorului, vă asigurăm că specificația nu este motivată de favorizarea unui anumit agent economic, ci de considerente tehnice și operaționale fundamentate pe experiența noastră îndelungată în utilizarea autovehiculelor destinate procesului de examinare a candidaților pentru permisul de conducere. Deși recunoaștem că există motoare cu capacități cilindrice mai mici (e.g., 1100-1200 cm³) care pot oferi un cuplu maxim și o putere comparabile sau chiar superioare, este esențial să analizăm durabilitatea ansamblului automobilului în contextul specific al utilizării intensive în școlarizare și examinare. Experiența noastră a demonstrat o corelație între capacitatea cilindrică și durabilitatea generală a autovehiculelor utilizate în acest scop. Înțelegem argumentul dumneavoastră privind existența unor motoare de cilindree mai mică cu performanțe notabile. Cu toate acestea, durabilitatea ansamblului automobilului în condiții specifice de utilizare intensivă și variată în cadrul examinării candidaților este un factor primordial în alegerea noastră. Experiența noastră îndelungată ne-a indicat că o capacitate cilindrică în jurul valorii de 1400 cm³ oferă un compromis optim între performanță, durabilitate și costuri de întreținere pe termen lung în acest context particular. Nu punem la îndoială expertiza dumneavoastră ca importatori, dar decizia noastră se bazează pe datele concrete acumulate în urma utilizării intensive a diferitelor tipuri de autovehicule în procesul de examinare.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.