Selectaţi tipul procedurii
1
Perioada de actualizare
de la
19.02.2025 16:54
până la 17.03.2025 16:00
până la 17.03.2025 16:00
au rămas 5 zile
2
Propunerea ofertelor
de la
17.03.2025 16:00
până la 01.04.2025 10:00
până la 01.04.2025 10:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Perioada de actualizare
Valoarea estimată fără TVA
125 600 000 MDL
Perioada clarificărilor:
19 febr 2025, 16:54 - 17 mart 2025, 16:00
Perioada de depunere a ofertelor:
17 mart 2025, 16:00 - 1 apr 2025, 10:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Imposibil de abonat
în perioada Perioada de actualizare
Complex de utilaje pentru producerea soluției de NaOCl
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Albişoara 38
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Andrei Bulmag
Telefonul de contact
022256797, 067748246, 060711110
E-mail
Datele achizitiei
Data publicării
19 febr 2025, 16:54
Data ultimilor modificări
20 febr 2025, 9:22
Achizitii.md ID
21368270
MTender ID
CPV
42990000-2 - Diverse utilaje cu utilizare specială
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Lotul nr. 1 - Complex de utilaje pentru producerea soluției de NaOCl
Buget: 125600000.0 MDL
Activ
Documentele procedurii de achiziție
caiet de sarcini producere naclo_.pdf
caiet de sarcini producere naclo_.pdf
Documentele la ofertă
-
20.02.25 09:22
Data:
20 febr 2025, 08:24
Subiectul întrebării:
Specificatia tehnica /caiet de sarcini
Întrebare:
Buna ziua. Indicat sepcificatia tehnica valabila in caietul de sarcini. Dar nu este publicat caietul de sarciini si nu este nicio specificatie tehnnica disponibilă .
Răspuns (20 febr 2025, 09:23):
Deja este
Data:
20 febr 2025, 08:27
Subiectul întrebării:
documentatia standard/formulare
Întrebare:
nu este disponibila nici documentația standard. toate formularele...
Răspuns (20 febr 2025, 09:24):
Deja este
Data:
20 febr 2025, 10:11
Subiectul întrebării:
Solicitare extinderea termenului de propunere a ofertelor
Întrebare:
Solicitam sa fie extins termenul de propunere a ofertelor. Motiv fiind complexitatea echipamentului solicitat. Probabil acest subiect a fost discutat cu alta companie deja pina la publicarea anuntului respectiv , dar pentru companii care au capacități de a participa in aceasta licitație termenul este mult prea restrâns.
Răspuns (25 febr 2025, 10:59):
Termenul-limită de depunere și deschidere a ofertelor a fost stabilit în conformitate cu prevederile art. 37 din Legea nr. 74/2020. În ceea ce privește solicitarea de prelungire a termenului de depunere a ofertelor, formulată în acest modul, pe de o parte aceasta nu reprezintă o Clarificare în sensul art. 58 din Legea nr. 74/2020, modulul respectiv fiind destinat pentru a oferi clarificări privind cerințele documentației de atribuire, iar pe de altă parte, solicitarea dată pentru a putea fi examinată urmează a fi transmisă o solicitare oficială în adresa Entității contractante (cancelarie, sau e-mail: acc@acc.md).
Data:
20 febr 2025, 15:28
Subiectul întrebării:
anuntul de participare dovada experientei similare
Întrebare:
in anuntul de pariticipare este indicat "Operatorul economic va face dovada că a livrat, inclusiv
instalat bunuri similare în ultimii 3 ani (calculați pînă la
data limită de depunere a ofertelor) cel puțin: un utilaj
similar (Sistem de producție Hipoclorit de sodiu) cu o
capacitate de minim 10 kg/oră de Clor activ."
Intrebareaa este : Prin care metoda anume se va face dovada de așa experiența ? Exista un normativ ? Si daca da in baza la ce ?
Răspuns (25 febr 2025, 11:07):
Dovada privind experiența similară stabilită la pct. 16 subpct. 9) din Anunțul de participare, urmează a fi confirmată prin acte justificative (ex: copie contract, copie acte de livrare/instalare, copie facturi fiscale, etc.) din care să rezulte cert experiența solicitată.
Data:
21 febr 2025, 09:43
Subiectul întrebării:
Solicitare repetat răspuns
Întrebare:
Buna ziua. Rugam sa ne oferiți răspuns la întrebările si clarificarile solicitate in perioada de actualizare. Fiind o companie din UE ne rezervam dreptul sa contestam procedura de achizitii respectivă in caz de ignorare repetata a informatiei solicitate.
Răspuns (25 febr 2025, 11:07):
Sa oferit răspuns.
Data:
24 febr 2025, 08:34
Subiectul întrebării:
Solicitarte clarificari p.12 anunt de participare
Întrebare:
In anuntul de participare este indicat "Realizarea unei cifre medii
anuale de afaceri în ultimii 3
ani egală sau mai mare decât 126 min. lei " Rugam sa concretizați care este motivul ca anume asa cifra de afaceri este solicitată ? Este foarte ușor de verificat ca valoarea reala a echipamentului solicitat este cel putin de 3 ori mai mica decit bugetul alocat. In aceasta ordine de idei este abuziva solicitarea unei cifre de afaceri atitudinea de majorate.
Răspuns (25 febr 2025, 11:14):
Cerința de calificare ce ține de cifra de afaceri solicitată a fost stabilită reieșind din prevederile art. 68 din Legea nr. 74/2020 în coroborare cu prevederile art. 21 din Legea nr. 131/2015, ținând cond de complexitatea achiziției în cauză.
Data:
24 febr 2025, 08:40
Subiectul întrebării:
Solicitare anulare p.19 anunt de participare
Întrebare:
In p.19 al anuntul de participare este indicat "Acceptarea și asumarea
condițiilor de plată impuse
de către beneficiar " --- Ce aveti in vedere impuse? este o expresie abuziva. De obicei in mod normal in state civilizate se efectuiaza achitarea după Semnarea procesului verbal de predare-primire a lucrărilor.Solicitam eliminarea conditiei respective
Răspuns (25 febr 2025, 11:19):
Se are în vedere o declarație pe proprie răspundere privind acceptarea condițiilor de plată stabilite la pct. 36 din Anunțul de participare.
Data:
25 febr 2025, 10:42
Subiectul întrebării:
Solicitare repetat răspuns / clarificări
Întrebare:
Tinem sa va informam ca refuzul de a ne oferi clarificari pe subiectele solicitate poate avea ca consecință depunerea contestației de către compania noastra pentru suspendarea licitației .
Răspuns (25 febr 2025, 11:20):
Toate răspunsurile au fost oferite în termenii reglementați de legislație
Data:
25 febr 2025, 14:25
Subiectul întrebării:
Intrebare referitor la consorțium companii
Întrebare:
Buna ziua. In cazul unui consorțium de companii se accepta ca cifra de afaceri cumulativă a companiilor participante la consortium sa fie acceptată ca cifra de afaceri min. solicitata in anunutul de participare p.12
Răspuns (28 febr 2025, 11:22):
În ceea ce privește criteriile privind cifra de afaceri, în cazul unei asocieri, cifra de afaceri medie anuală luată în considerare va fi cea rezultată prin însumarea cifrelor de afaceri medii anuale corespunzătoare fiecărui membru al asocierii.
Data:
27 febr 2025, 10:09
Subiectul întrebării:
Repetat /Intrebare referitor la consorțium companii
Întrebare:
Buna ziua. In cazul unui consorțium de companii se accepta ca cifra de afaceri cumulativă a companiilor participante la consortium sa fie acceptată ca cifra de afaceri min. solicitata in anunutul de participare p.12 ?
Răspuns (28 febr 2025, 11:23):
sa răspuns mai sus
Complex de utilaje pentru producerea soluției de NaOCl
Data:
27 febr 2025, 14:34
Subiectul întrebării:
Уточнение по Anexa nr. 10
Întrebare:
Добрый день.
В пунктах 11 и 12 Anexa nr. 10 ---Sistem de osmoza inversa, producție de apă purificată pentru producția soluției NaOCl, 1 litri/oră
Sistem de osmoza inversa, producție de apă purificată pentru producția soluției NaOCl, 0,5 litri/oră --
РЕАЛЬНАЯ Производительность или имеется в виду 1 м3/час и 0,5м3/час?
Răspuns (3 mart 2025, 16:59):
Mulțumim pentru sesizare, la redactarea Anexei nr.10 sa admis o eroare. Unitatea de măsură corectă este m3/oră, așa cum rezultă și din caietul de sarcini.
Data:
28 febr 2025, 11:12
Subiectul întrebării:
Repetat 2 /Intrebare referitor la consorțium companii
Întrebare:
Buna ziua. In cazul unui consorțium de companii se accepta ca cifra de afaceri cumulativă a companiilor participante la consortium sa fie acceptată ca cifra de afaceri min. solicitata in anunutul de participare p.12 ?
Răspuns (28 febr 2025, 11:23):
sa răspuns mai sus
Data:
4 mart 2025, 14:08
Subiectul întrebării:
Возражение против определенных требований тендера
Întrebare:
Тема: Возражение против определенных требований тендера
Уважаемый руководитель рабочей группы,
Мы пишем, чтобы официально выразить свою обеспокоенность относительно конкретных положений, изложенных в тендерной документации на закупку комплекса оборудования для производства раствора NaOCl. Ниже вы найдете наши вопросы, возражения и просьбы об изменении:
Средний расход
Приведены максимальные параметры расхода каждого участка.
Запрос: Пожалуйста, укажите средние дневные потоки , чтобы иметь возможность рассчитать необходимые резервуары для хранения произведенного гипохлорита. Или, пожалуйста, укажите требуемый размер этих резервуаров для хранения произведенного гипохлорита.
Мощность обратного осмоса
Проверьте и подтвердите, что производительность обратного осмоса 1 м3/ч верна (для оборудования с гипохлоритом 15 кг/ч). В случае потребления воды <160 л/ч для производства 1 кг хлора производительность может быть слишком низкой, так как 160 л/ч x 15 = 2,4 м3/ч. Что в 2,4 раза больше.
Недостаточно времени для рассмотрения контракта.
Ссылка: Раздел 36 «Другая соответствующая информация».
В тендере указано, что «победитель тендера подпишет контракт на закупку в течение 10 дней с даты, когда он был представлен для подписания».
Запрос: Мы просим вас предоставить проект договора для ознакомления заранее. 10-дневный срок недостаточен для надлежащего анализа и оценки всех договорных условий, которые могут иметь существенные правовые и финансовые последствия.
Недостаточно времени для оформления гарантии исполнения
Ссылка: Раздел 36 «Другая соответствующая информация»
Тендер требует, чтобы «победитель тендера подписал договор о закупках в течение 10 дней с даты, когда он был представлен для подписания».
Запрос: Мы просим продлить это требование до 45 дней. Текущие сроки слишком коротки для организации необходимых гарантий исполнения контракта, особенно для международных участников торгов, которые должны соблюдать дополнительные финансовые и нормативные требования.
Метод гарантии исполнения
Ссылка: Раздел 10 «Там, где это применимо, любые требуемые гарантии»
В тендере указано, что «В момент заключения договора, но не позднее даты истечения срока гарантии тендера, победитель тендера представляет гарантию исполнения. Гарантия исполнения по договору должна быть предоставлена путем перевода на счет подрядной организации в размере 5% от общей стоимости договора».
Запрос: Мы просим пересмотреть это требование, чтобы разрешить представление гарантии исполнения, выданной авторитетным банком или страховой компанией. Стандартной практикой в Европейском союзе является использование гарантий сторонних финансовых учреждений вместо требования прямых переводов средств в организацию-подрядчика. Текущее требование по сути вынуждает участника торгов брать кредит на 9 месяцев (период исполнения контракта) без какого-либо финансового обеспечения от закупающей организации. Это значительно увеличивает финансовый риск и создает ненужные ограничения ликвидности для участников торгов.
Мы ценим Ваше внимание к этим проблемам и просим Вас предоставить официальный ответ относительно возможных изменений в требованиях к тендеру.
С наилучшими пожеланиями,
Răspuns (7 mart 2025, 11:18):
1. Debitele de apă, rezervoare – în caietul de sarcini sunt indicate debite maximale orare, având în vedere că instalațiile trebuie configurate în așa mod încât să satisfacă aceste cerințe. Debitul de apă orar variază în dependență de necesitățile de distribuție a apei către consumatori. Totodată, în caietul se sarcini sunt indicate următoarele cerințe :,, Capacitatea de producere a instalațiilor cu toate componentele, vor fi calculate de către producător, conform debitului de apă”, precum și ,, numărul și volumul rezervoarelor se stabilește de către Furnizor în cadrul proiectului respectând cerințele tehnice de depozitare, păstrare a soluțiilor cu conținut de clor” iar ,, Rezervorul de stocare finală a hipocloritului de sodiu cu capacitate de ≥1m3, parte componentă a instalației de producere, asigură flexibilitatea exploatării”.
2. Capacitatea de osmoză inversă – Capacitatea de producere a instalațiilor este indicată ca propusă (Se propune configurația: 3x15 kg/h), iar aceasta poate varia în dependență de producător. Astfel, în dependență de productivitatea instalației, Furnizorul va calcula inclusiv caracteristicele pentru celelalte echipamente. Furnizorul trebuie să fie conștient că în cazul instalației de 15kg, apa osmotică necesară mai mare, ajungând la 4m3/h.
3. Principalele clauze contractuale au fost expuse în documentația de atribuire. Termenul pentru semnarea contractului a fost stabilit în conformitate cu prevederile art. 64 alin. (5) din Legea nr. 74/2020.
4. Garanția de bună execuție a contractului a fost stabilită în conformitate cu pct. 68 din Hotărârea Guvernului nr. 464/2022.
Data:
6 mart 2025, 14:25
Subiectul întrebării:
Average flow
Întrebare:
There is given maximum flow parameters of each site.
Request: Would you please give average day flows in order to be able to calculate tanks needed for produced hypochlorite storage. Or please give required size of these tanks for produced hypochlorite storage.
Răspuns (7 mart 2025, 11:24):
Debitele de apă, rezervoare – în caietul de sarcini sunt indicate debite maximale orare, având în vedere că instalațiile trebuie configurate în așa mod încât să satisfacă aceste cerințe. Debitul de apă orar variază în dependență de necesitățile de distribuție a apei către consumatori. Totodată, în caietul se sarcini sunt indicate următoarele cerințe :,, Capacitatea de producere a instalațiilor cu toate componentele, vor fi calculate de către producător, conform debitului de apă”, precum și ,, numărul și volumul rezervoarelor se stabilește de către Furnizor în cadrul proiectului respectând cerințele tehnice de depozitare, păstrare a soluțiilor cu conținut de clor” iar ,, Rezervorul de stocare finală a hipocloritului de sodiu cu capacitate de ≥1m3, parte componentă a instalației de producere, asigură flexibilitatea exploatării”.
Data:
6 mart 2025, 14:25
Subiectul întrebării:
Reverse osmosis capacity
Întrebare:
Please check and confirm that reverse osmosis capacity of 1m3/h is correct (for 15kg/h hypochlorite equipment). In case of <160l/h water consumption for 1 kg of chlorine production, capacity might be too low, as 160l/h x 15 = 2,4m3/h. Which is 2,4 times more.
Răspuns (7 mart 2025, 11:26):
Capacitatea de osmoză inversă – Capacitatea de producere a instalațiilor este indicată ca propusă (Se propune configurația: 3x15 kg/h), iar aceasta poate varia în dependență de producător. Astfel, în dependență de productivitatea instalației, Furnizorul va calcula inclusiv caracteristicele pentru celelalte echipamente. Furnizorul trebuie să fie conștient că în cazul instalației de 15kg, apa osmotică necesară mai mare, ajungând la 4m3/h.
Data:
6 mart 2025, 14:26
Subiectul întrebării:
Insufficient Time for Contract Review
Întrebare:
Reference: Section 36, "Other Relevant Information"
The tender specifies that "The successful tenderer will sign the procurement contract within 10 days of the date on which it was submitted for signature."
Request: We kindly ask that a draft contract be provided for review in advance. A 10-day period is insufficient to properly analyze and evaluate all contractual terms and conditions, which may have significant legal and financial implications.
Răspuns (7 mart 2025, 11:27):
Principalele clauze contractuale au fost expuse în documentația de atribuire. Termenul pentru semnarea contractului a fost stabilit în conformitate cu prevederile art. 64 alin. (5) din Legea nr. 74/2020
Data:
6 mart 2025, 14:26
Subiectul întrebării:
Insufficient Time to Arrange the Performance Guarantee
Întrebare:
Reference: Section 36, "Other Relevant Information"
The tender requires that "The successful tenderer will sign the procurement contract within 10 days of the date on which it was submitted for signature."
Request: We request that this requirement be extended to 45 days. The current timeframe is too short to arrange the necessary guarantees for contract execution, especially for international bidders who must comply with additional financial and regulatory requirements.
Răspuns (7 mart 2025, 11:30):
Principalele clauze contractuale au fost expuse în documentația de atribuire. Termenul pentru semnarea contractului a fost stabilit în conformitate cu prevederile art. 64 alin. (5) din Legea nr. 74/2020. Garanția de bună execuție a contractului a fost stabilită în conformitate cu pct. 68 din Hotărârea Guvernului nr. 464/2022.
Data:
6 mart 2025, 14:31
Subiectul întrebării:
Performance Guarantee Method
Întrebare:
Reference: Section 10, "Where applicable, any guarantees required"
The tender stipulates that "At the time of conclusion of the contract, but no later than the expiry date of the tender guarantee, the successful tenderer presents the performance guarantee. The performance guarantee for the contract shall be lodged by transfer to the account of the contracting entity, in the amount of 5% of the total value of the contract."
Request: We request that this requirement be revised to allow the submission of a performance guarantee issued by a reputable bank or insurance company. The standard practice in the European Union is to use third-party financial institution guarantees, rather than requiring direct fund transfers to the contracting entity. The current requirement essentially forces the tenderer to give a loan to the purchasing organization for 9 months (the contract execution period) without any financial security. This significantly increases financial risk and creates unnecessary liquidity constraints for bidders.
Răspuns (7 mart 2025, 11:32):
Termenul de valabilitate al ofertei, inclusiv al garanției pentru ofertă poate fi prelungit la necesitate. Garanția de bună execuție a contractului a fost stabilită în conformitate cu pct. 68 din Hotărârea Guvernului nr. 464/2022
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK