1
Perioada de actualizare
de la 14.02.2025 16:14
până la 24.02.2025 10:00
2
Propunerea ofertelor
de la 24.02.2025 10:00
până la 17.03.2025 10:00
au rămas 4 zile
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Propunerea ofertelor
Valoarea estimată fără TVA 965 583,33 MDL
Perioada clarificărilor: 14 febr 2025, 16:14 - 24 febr 2025, 10:00
Perioada de depunere a ofertelor: 24 febr 2025, 10:00 - 17 mart 2025, 10:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Abonează-te

Servicii de audit comprehensiv de securitate IT pentru soliția de plăți instant

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Grigore Vieru, 1
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Mariana Bolboșenco
Telefonul de contact
022822178
Datele achizitiei
Data publicării
14 febr 2025, 16:14
Data ultimilor modificări
21 febr 2025, 17:57
Achizitii.md ID
21365444
CPV
72800000-8 - Servicii de audit informatic şi de testări informatice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Cel mai bun raport preț - calitate
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
2. caiet de sarcini.docx
Documentele la ofertă
-
14.02.25 16:14
3. duae.doc
Documentele la ofertă
-
14.02.25 16:14
documentatia standard noua-model.docx
Documentele la ofertă
-
17.02.25 09:20
1. anunt de participare.docx
Documentele la ofertă
-
21.02.25 17:57
Data:
20 febr 2025, 14:36
Subiectul întrebării:
Anexele pot fi depuse in limba engleza in caz de asociere?
Întrebare:
Buna ziua. In caz de asociere cu o companie straina, anexele (care trebuie depuse de catre fiecare membru asociat) pot fi depuse in engleza? se are in vedere anexele care vor fi completate de catre compania-asociat din alta tara. multumesc
Răspuns (20 febr 2025, 18:42):
Stimate operator economic, bună ziua, 1. Potrivit Anunțului de Participare, pct.30 Limba sau limbile în care trebuie redactate ofertele sau cererile de participare: limba română. 2. Potrivit Documentatiei Standard pentru realizarea achiziţiilor publice de bunuri şi servicii, pct.10 [...]. Documentele justificative şi literatura de specialitate tipărită, care fac parte din ofertă, pot fi întocmite şi în altă limbă, specificată în documentaţia de atribuire, cu condiţia ca acestea să fie însoţite de o traducere exactă a fragmentelor relevante în limba română. Concluzie: Conform legislației achizițiilor publice din Republica Moldova, documentele care sunt depuse în cadrul unei proceduri de achiziție trebuie să fie prezentate în limba română, întrucât aceasta este limba oficială în cadrul procedurilor de achiziții publice.
Data:
21 febr 2025, 10:48
Subiectul întrebării:
Termenul contractual
Întrebare:
Bună ziua. În anuntul de participare la pct.13 ati indicat termen ”pînă la indeplinirea obligatiilor contractuale”. Legislația achizitiilor publice stabileste clar termeni pentru achizitii publice. Care totusi este termenul de valabilitate a contractului ?
Răspuns (21 febr 2025, 16:12):
Stimate operator economic, bună ziua, Termenul de valabilitate a contractului este definit în funcție de demarare a termenul de prestare a serviciilor (estimativ 170 zile), care este specificat în Anexa nr.2 la Caietul de sarcini, adică Serviciile urmează a fi prestate într-un termen de 120 zile lucrătoare din data demarării contractului și în jur de 30 zile lucrătoare termenul dedicat Beneficiarului pentru remedierea deficiențelor, plus 20 zile lucrătoare pentru plăți și închiderea contractului. De aici rezultă ,,până la indeplinirea obligatiilor contractuale” .
Data:
21 febr 2025, 10:55
Subiectul întrebării:
Obligativitate
Întrebare:
În anuntul de participare de la pct.16/5 pină la 16/15 inclusiv ati indicat la obligativitatea prezentarii: DA (la solicitare) Vă rugăm să clarificați dacă sunt sau nu obligatorii punctele menționate. Multumesc.
Răspuns (21 febr 2025, 14:47):
Stimate operator economic, bună ziua, Documentele menționate la pct.16/5-16/15 dacă nu sunt depuse odată cu oferta, vor fi solicitate suplimentar de către autoritatea contractantă. În concluzie, toate documentele sunt obligatorii a fi prezentate.
Data:
21 febr 2025, 11:08
Subiectul întrebării:
Clarificare
Întrebare:
La pct.16/12 din Anuntul de participare ati indicat că ”1.Ofertantul trebuie să aibă o reputație bună și să fie recunoscut pe plan internațional prin apartenență la o rețea a entităților de audit înregistrată în jurisdictii...” Explicați care sunt criteriile care vor fi luate in considerare cu privire la ”recunoscut pe plan international”? La care registre internationale se va face trimitere cind veti verifica ”apartenenta la o retea a entităților de audit”?
Răspuns (21 febr 2025, 14:56):
Stimate operator, bună ziua, Criteriile de evaluare sunt specificate în cadrul anunțului de participare - mărimea cifrei de afaceri /profiturilor încasate la nivel mondial, mărimea rețelei ofertantului, mărimea activelor auditate; instituții financiare auditate la nivel internațional; bănci centrale.
Data:
21 febr 2025, 11:16
Subiectul întrebării:
Clarificare 2
Întrebare:
La pct. 16/12.2. ati indicat că ”Ofertantul trebuie să dețină experiență în practica de audit (organizația de audit, partenerul de misiune, auditorii licențiați, membrii rețelei la care aparține organizația de audit) în bănci centrale și instituții financiare internaționale, în conformitate cu Standardele Internaționale de Audit pe parcursul ultimilor 10 ani.” După care în următorul pct. solicitati experienta de 3 ani. Totusi solicitarea de experienta minima pentru serviciile de audit se referă la 3 ani sau la 10 ani?
Răspuns (21 febr 2025, 14:57):
Stimate operator economic, bună ziua Așa cum este specificat în anunțul de participare – ofertantul trebuie să dețină experiență în practica de audit – 10 ani. De asemenea, ofertantul trebuie să aibă experiență în prestarea serviciilor similare celor solicitate de BNM ca complexitate și valoare, în cel puţin 3 contracte finalizate cu succes în ultimii 3 ani. Respectiv, practica de 10 ani se referă la experiența în practica de audit, conform condițiile specificate, iar experiența de 3 ani se referă la servicii similare ce urmează a fi prestate către BNM.
Data:
21 febr 2025, 11:24
Subiectul întrebării:
Solicitare
Întrebare:
Ati indicat la pct. 16/12.4 ”...De asemenea, ofertantul trebuie să posede experiență pentru auditarea sistemelor de plăți complexe,...” Care vor fi criteriile si metodele de evaluare a experientei operatorilor economici pentru auditarea sistemelor de plăți complexe? Explicați în ce constă limita complexității, după care scară va fi identificată și evaluată complexitatea sistemelor auditate? De către ce expert în domeniu din cadrul Grupului de lucru va fi evaluată complexitatea altor sisteme auditate pentru comparație cu sistemul din cadrul BNM? Solicităm excluderea din Anuntul de participare a pct. 16/12.4 ca fiind unul neclar și restrictiv.
Răspuns (21 febr 2025, 15:03):
Stimate operator economic, bună ziua, Evaluarea experienței pentru auditarea sistemelor de plăți complexe va fi efectuată în baza contractelor similare ce sunt solicitate a fi prezentate. Evaluarea va fi efectuată de către membri ai grupului de lucru ce dețin cunoștințe în domeniu și certificări internaționale relevante domeniului dat. Ajustări sau excluderi în/din Anunțul de participare privind pct.12.4 (rectificat în pct.12.3 prin calrificarea din 21.02.2025, ora 11:48) nu vor fi aplicate.
Data:
21 febr 2025, 11:48
Subiectul întrebării:
Rectificare
Întrebare:
Solcitarea din 21 febr 2025, 11:24 se referă la pct. 16/12.3 din Anuntul de Participare.
Răspuns (21 febr 2025, 16:17):
Stimate operator economic, bună ziua, Autoritatea contractantă menționează că a ținut cont de rectificarea dată. Mulțumim.
Data:
21 febr 2025, 12:07
Subiectul întrebării:
Solicitare 2
Întrebare:
Înțelegem că solicitați ca ”Ofertantul trebuie să dețină experiență în practica de audit în bănci centrale și instituții financiare internaționale, în conformitate cu Standardele Internaționale de Audit pe parcursul ultimilor 10 ani.” Cuvînt cheie - bănci centrale. De altă parte în acelați pct.16/12.4 solicitați ca ”Ofertantul trebuie să aibă experiență în prestarea serviciilor similare celor solicitate de BNM ca complexitate și valoare, în cel puţin 3 contracte finalizate cu succes în ultimii 3 ani.” Prin urmare solicitați ca ofertantul să aibă contracte cu bănci centrale și experiență în ultimii 3 ani fapt prin care se restricționează participarea mai multor operatori așa încît în ultimii 3 ani BNM a colaborat cu același ofertant. Solicităm excluderea pct 16/12.4 din Anuntul de participare ca fiind unul restrictiv și extrem de limitativ pentru alti furnizori ceea ce demonstrează lipsă de imparțialitate din partea autorității contractante și intenția de trucare a licitației publice prin excluderea concurenței.
Răspuns (21 febr 2025, 17:11):
Stimate operator economic, bună ziua, Vă comunicăm că, autoritatea contractantă își dorește o participare cât mai extinsă din partea companiilor de audit rezidente și nerezidente. Corespunzător, cerințele caietului de sarcini au fost create conform necesităților reale și actuale ale autorității contractante pentru desfășurarea misiunii date de audit în bănci centrale.
Data:
21 febr 2025, 15:14
Subiectul întrebării:
Solicitare 3
Întrebare:
La răspunsul din Clarificare din 21 febr 2025, 11:08 nu ați oferit o claritate. Criteriile de evaluare indicate în Anunt nicidecum nu se referă la: ”recunoașterea internațională și la apartenența la o retea entităților. Nici cifra de afaceri, nici profiturile incasate la nivel mondial, nici mărimea rețelei (ofertantul nu deține o rețea), toate acestea nu determina recunoașterea internațională și apartenența. Reiterăm întrebarea 1: Cum va fi evaluată ”recunoașterea pe plan international”? Reiterăm întrebarea 2: Care sunt registrele internationale la care se va face trimitere cind veti verifica ”apartenenta la o retea a entităților de audit”, conform cărui nomenclator veți evalua ofertantul? În cazul în care nu aveți răspunsuri clare, solicităm excluderea/modificarea pct. 16/12.1.
Răspuns (21 febr 2025, 17:35):
Stimate operator economic, Cerința de calificare enunțată în Anunțul de participare trebuie interpretată în ansamblu, având în vedere că ofertantul trebuie să demonstreze o reputație solidă și recunoaștere internațională. Acesta trebuie să fie parte a unei rețele de entități de audit înregistrate în jurisdicții care implementează standarde internaționale de transparență, precum și să figureze în clasamente internaționale relevante în domeniu. Evaluarea va fi realizată conform criteriilor stipulate, inclusiv mărimea cifrei de afaceri/profiturilor globale, dimensiunea rețelei, volumul activelor auditate și tipologia instituțiilor financiare auditate, inclusiv bănci centrale.
Data:
21 febr 2025, 17:25
Subiectul întrebării:
Solicitare
Întrebare:
1. Referitor la la componența soluției de plăți instant, va rugam sa precizati: a. cate componente software (aplicatii) intra in scopul auditului b. cate componente hardware (e.g. servere) intra in scopul auditului 2. Referitor la punctul 8 din Anuntul de participare: Situațiile financiare - Copie – valabil, ultimul raport financiar, semnat de reprezentatul companiei de audit, de contabilul certificat sau avizate de către Biroul Național de Statistică al Republicii Moldova. Consideram ca formularea referitoare la Biroul Național de Statistică al Republicii Moldova, nu se aplica operatorilor economici din afara Republicii Moldova. 3. In Anuntul de participare se mentioneaza: Termenul limită de depunere/deschidere a ofertelor: până la ora: 11:00. In SIA „RSAP” M-Tender este mentionata ora 10.00. va rugam sa precizati care este termenul pe care trebuie sa il avem in vedere 4. Referitor la Anexa 4 – Declaratia de independenta: “declar pe propria răspundere, sub sancţiunea excluderii din procedură şi sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, că în ultimii 3 ani nu am prestat servicii similare obiectului de achiziții (servicii de audit de securitate IT/servicii de testare a securității sistemelor informatice) autoritații contractante (BNM)” Va rugam sa ne oferiti mai multe detalii cu privire la tipul de servicii similare la care se face referire. 5. Referitor la: Pentru fiecare dintre aceste roluri (experți cheie) una sau mai multe persoane pot fi alocate. O persoană nu poate cumula mai multe roluri, Va rugam sa precizati daca in acest caz, certificarile solicitate pot fi cumulate de la mai multi experti. 6. Referitor la cerintele pentru experti, va rugam sa ne spuneti daca lipsa unei certificari dintre cele solicitate este motiv de descalificare sau va conta la punctaj
Răspuns (21 febr 2025, 18:11):
Stimate operator economic, bună seara, Vă oferim răspuns la întrebarea nr.4. Vă mulțumim că ați observat această neconcordanță înrtre termenul limită de depunere/deschidere a ofertelor indicat în Anuntul de participare și cel publicat în SIA „RSAP” M-Tender. Anunț de participare a fost ajustat la pct.25 cu indicarea orei 10:00 în SIA „RSAP” M-Tender și înlocuit pe platformă. Concluzie: A se considera termenul limită de depunere ofertei ora 10:00 din data publicată pe platformă. Răspunsurile la următoarele întrebări vor fi oferite luni.
Data:
24 febr 2025, 09:25
Subiectul întrebării:
Solicitare
Întrebare:
1. Referitor la la componența soluției de plăți instant, va rugam sa precizati: a. cate componente software (aplicatii) intra in scopul auditului b. cate componente hardware (e.g. servere) intra in scopul auditului 2. Referitor la punctul 8 din Anuntul de participare: Situațiile financiare - Copie – valabil, ultimul raport financiar, semnat de reprezentatul companiei de audit, de contabilul certificat sau avizate de către Biroul Național de Statistică al Republicii Moldova. Consideram ca formularea referitoare la Biroul Național de Statistică al Republicii Moldova, nu se aplica operatorilor economici din afara Republicii Moldova. 3. In Anuntul de participare se mentioneaza: Termenul limită de depunere/deschidere a ofertelor: până la ora: 11:00. In SIA „RSAP” M-Tender este mentionata ora 10.00. va rugam sa precizati care este termenul pe care trebuie sa il avem in vedere 4. Referitor la Anexa 4 – Declaratia de independenta: “declar pe propria răspundere, sub sancţiunea excluderii din procedură şi sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, că în ultimii 3 ani nu am prestat servicii similare obiectului de achiziții (servicii de audit de securitate IT/servicii de testare a securității sistemelor informatice) autoritații contractante (BNM)” Va rugam sa ne oferiti mai multe detalii cu privire la tipul de servicii similare la care se face referire. 5. Referitor la: Pentru fiecare dintre aceste roluri (experți cheie) una sau mai multe persoane pot fi alocate. O persoană nu poate cumula mai multe roluri, Va rugam sa precizati daca in acest caz, certificarile solicitate pot fi cumulate de la mai multi experti. 6. Referitor la cerintele pentru experti, va rugam sa ne spuneti daca lipsa unei certificari dintre cele solicitate este motiv de descalificare sau va conta la punctaj
Răspuns (24 febr 2025, 09:41):
Stimate operator economic, bună ziua, Vă rugăm să vedeți răspunsuirle la întrebările în ordinea adresată: 1. Soluția de Plăți Instant este o soluție software ce constă din mai multe module(6 componente) care se propun de a fi auditate. Servere în scop – 5 unități. 2. Formularea ,,Situațiile financiare - Copie – valabil, ultimul raport financiar, semnat de reprezentatul companiei de audit, de contabilul certificat (....)” se referă și la operatorii economici nerezidenți, iar formularea ,,sau avizate de către Biroul Național de Statistică al Republicii Moldova” se referă la operatorii economici rezidenți. Este important ca la această cerință să fie prezentat un document oficial. 3. Servicii de audit de securitate IT/servicii de testare a securității sistemelor informatice oferite către BNM în ultimii 3 ani (informația accesibilă pe „RSAP” M-Tender). 4. Anunț de participare a fost ajustat la pct.25 cu indicarea orei 10:00 în SIA „RSAP” M-Tender și înlocuit pe platformă. Concluzie: A se considera termenul limită de depunere ofertei ora 10:00 din data publicată pe platformă. Răspunsurile la următoarele întrebări vor fi oferite luni. 5. Certificările solicitate pot fi cumulate de către mai mulți experți numiți pe același rol. 6. Există certificări obligatorii și certificări deținerea cărora constituie un avantaj, acestea se reflectă în punctajul atribuit. Aceste aspecte sunt specificate în cadrul caietului de sarcini .
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.