Selectaţi tipul procedurii
Achizițiе comercială
21337700
Statut
Anulat
Valoarea estimată fără TVA
4 157 611,45 MDL
Perioada clarificărilor:
6 ian 2025, 8:47 - 16 ian 2025, 15:07
Perioada de depunere a ofertelor:
16 ian 2025, 15:07 - 28 ian 2025, 15:07
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Lucrari de reparatie capitala a salii festive la Casa de Cultura din s. Dubasarii Vechi
Informația despre anulare
Motivul anulării
În urma desfășurării procedurii de achizție publică nr. MD-1736145331385 privind achiziţia „Lucrărilor de reparație capitală a sălii festive la Casa de Cultură din s. Dubăsarii Vechi”, grupul de lucru din cadrul Primăriei Dubăsarii Vechi în unanimitate de voturi a decis anularea procedurii de achiziție în cauză în temeiul prevederilor art. 71 alin. (1) lit. g) al Legii nr. 131/2015, conform cărora autoritatea contractantă, din proprie inițiativă, anulează procedura de atribuire a contractului de achiziții publice, dacă ia această decizie înainte de data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii de achiziție publică în cazul în care există abateri grave de la prevederile legale care afectează rezultatul procedurii de atribuire sau face imposibilă încheierea contractului.
Prin abateri grave de la prevederile legale se înțelege faptul că pe parcursul analizei, evaluării și/sau finalizării procedurii de atribuire se constată erori sau omisiuni, autoritatea contractantă aflându-se în imposibilitatea de a adopta măsuri corective fără ca acestea să conducă la încălcarea principiilor prevăzute la art. 7.Astfel, la etapa rezultatelor procedurii de atribuire, grupul de lucru a constatat că criteriul de atribuire aplicat, a fost greșit și care nu a acordat posibilitatea de a selecta o ofertă care să fie cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, dar și de cea mai bună calitate corespunzătoare.Prin urmare, reieșind din importanța și specificul obiectului achiziției, s-a luat decizia ca la procedura ulterioară să fie modificat criteriul de atribuire în„cel mai bun raport calitate-preț” astfel încât să fie aplicați factori de evaluare ce țin de calitate care vor permite o selecție mai bună a ofertei. De asemenea vor fi stabiliți factori ce țin de experiența operatorului economic, pentru a ne asigura că ofertantul deține experiență în domeniu și va avea posibilitatea de a executa lucrările.
La fel, la experiență, la elaborarea documentației din prezenta procedură de atribuire, la stabilirea cerințelor de calificare privind experiența similară au fost comise erori care contravin legislației și anume art. 22 alin. (3) lit. a) din Legeanr. 131/2015, dar și nu permit grupului de a selecta ofertantul cu experiențacorespunzătoare.
În concluzie, grupul de lucru a constatat o planificare defectuoasă aprocedurii ce nu permite desfășurarea acesteia fără ca să fie încălcate prevederile legislației din domeniul achizițiilor publice, reprezintă abateri grave, respectiv se apreciază că speței sunt aplicabile prevederile art. 71 alin. (1) lit. g) din Lege nr. 131/2015.Prin urmare, în scopul achiziționării unor lucrări corespunzătoare și de calitate corespunzătoare grupul de lucru a decis unanim anularea procedurii de achiziție,cu elaborarea ulterioară a unei documentații de atribuire corespunzătoare și inițierea unei proceduri de achiziții noi.
În cele din urmă, în conformitate cu prevederile art. 71 alin. (3) din Legea nr. 131/2015, decizia de anulare a procedurii de achiziție publică nu generează vreo obligație a autorității contractante sau a Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor față de participanții la procedura respectivă, cu excepția returnării garanției pentru ofertă și a garanției de bună execuție a contractului.
Prin abateri grave de la prevederile legale se înțelege faptul că pe parcursul analizei, evaluării și/sau finalizării procedurii de atribuire se constată erori sau omisiuni, autoritatea contractantă aflându-se în imposibilitatea de a adopta măsuri corective fără ca acestea să conducă la încălcarea principiilor prevăzute la art. 7.Astfel, la etapa rezultatelor procedurii de atribuire, grupul de lucru a constatat că criteriul de atribuire aplicat, a fost greșit și care nu a acordat posibilitatea de a selecta o ofertă care să fie cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, dar și de cea mai bună calitate corespunzătoare.Prin urmare, reieșind din importanța și specificul obiectului achiziției, s-a luat decizia ca la procedura ulterioară să fie modificat criteriul de atribuire în„cel mai bun raport calitate-preț” astfel încât să fie aplicați factori de evaluare ce țin de calitate care vor permite o selecție mai bună a ofertei. De asemenea vor fi stabiliți factori ce țin de experiența operatorului economic, pentru a ne asigura că ofertantul deține experiență în domeniu și va avea posibilitatea de a executa lucrările.
La fel, la experiență, la elaborarea documentației din prezenta procedură de atribuire, la stabilirea cerințelor de calificare privind experiența similară au fost comise erori care contravin legislației și anume art. 22 alin. (3) lit. a) din Legeanr. 131/2015, dar și nu permit grupului de a selecta ofertantul cu experiențacorespunzătoare.
În concluzie, grupul de lucru a constatat o planificare defectuoasă aprocedurii ce nu permite desfășurarea acesteia fără ca să fie încălcate prevederile legislației din domeniul achizițiilor publice, reprezintă abateri grave, respectiv se apreciază că speței sunt aplicabile prevederile art. 71 alin. (1) lit. g) din Lege nr. 131/2015.Prin urmare, în scopul achiziționării unor lucrări corespunzătoare și de calitate corespunzătoare grupul de lucru a decis unanim anularea procedurii de achiziție,cu elaborarea ulterioară a unei documentații de atribuire corespunzătoare și inițierea unei proceduri de achiziții noi.
În cele din urmă, în conformitate cu prevederile art. 71 alin. (3) din Legea nr. 131/2015, decizia de anulare a procedurii de achiziție publică nu generează vreo obligație a autorității contractante sau a Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor față de participanții la procedura respectivă, cu excepția returnării garanției pentru ofertă și a garanției de bună execuție a contractului.
Data anulării
6 mart 2025, 15:24
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-4822, MOLDOVA, Criuleni, s.Dubăsarii Vechi, str.N .DONICI 3
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
6 ian 2025, 8:47
Data ultimilor modificări
6 mart 2025, 15:25
Achizitii.md ID
21337700
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Lotul nr. 1 - Lucrari de reparatie capitala a salii festive la Casa de Cultura din s. Dubasarii Vechi
Buget: 4157611.45 MDL
Anulată
Data:
14 ian 2025, 12:21
Subiectul întrebării:
DUAE WORD
Întrebare:
Bună ziua! Ați putea încărca DUAE în format WORD, pentru a putea fi completat? Mulțumim anticipat.
Răspuns (14 ian 2025, 13:30):
bine
Data:
14 ian 2025, 12:48
Subiectul întrebării:
CAIET DE SARCINI
Întrebare:
VA ROG CAIETUL SARCINI IN FORMAT WORD PENTRU A PUTEA SALVA,
Răspuns (14 ian 2025, 13:30):
bine
Data:
14 ian 2025, 13:38
Subiectul întrebării:
anuntul de participare
Întrebare:
pct.16.7.7-este abuziva asa solicitare 50% din volarea contractului=peste 2 000 000 lei, executam din surse proprii, si apoi asteptam 3 luni pina va achitati. care e problema sa achiati indata dupa facturare, nu dispuneti de bani?
rugam sa anulati acest punt, caci nu toti sunt competitivi sau sau sa investeasca pe asa o perioada bani si sa astepte achitarea
Răspuns (14 ian 2025, 16:29):
Rugam sa respectati Anuntul de participare!
Data:
14 ian 2025, 18:37
Subiectul întrebării:
Cerințele abuzive
Întrebare:
Mai repetăm odată întrebarea a treia,după care lege sau punct din lege v-ați informat sau condus,pentru a pune așa condiție în anunțul de participare de 50% ,răspunsul trebuie să fie scurt ,clar și sacadat ,impunerea unor condiții trebuie să aibă un cadru legal și apare întrebarea din ce lege v-ați informat și unde se uită achizițiile publice și instituțiile de drept,mai treceți niște cursuri poate…
Răspuns (16 ian 2025, 15:02):
Anuntul de participare este intocmit in concordonta cu Contractul de finantare incheiat cu Finantatorul
Data:
15 ian 2025, 08:32
Subiectul întrebării:
Răspuns (14 ian 2025, 16:29): Rugam sa respectati Anuntul de participare!
Întrebare:
rugam sa va conformati legii, modificati acest punct caci incalca drepturile ofertantului
Răspuns (16 ian 2025, 15:02):
Anuntul de participare este intocmit in concordonta cu Contractul de finantare incheiat cu Finantatorul
Data:
15 ian 2025, 17:25
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Vă rugăm să clarificați, Lista cu cantitățile de lucrari Nr.2-1-2. Capitolul 3.3. Pereti.Sala Spectatori poz.1.39-1.45 S pereti= 50m2. dar poz. 1.45-1.47 S pereti= 550m2. Poate e eroare în poz. 1.39-1.45 și S pereti=550m2? Va multumim anticipat.
Răspuns (16 ian 2025, 11:06):
Acesti 50 m2 constituie golurile din peretii existenti care trebuie reparati
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK