Selectaţi tipul procedurii
1
Perioada de actualizare
de la
31.10.2024 15:09
până la 23.11.2024 22:52
până la 23.11.2024 22:52
a rămas 1 zi
2
Propunerea ofertelor
de la
23.11.2024 22:52
până la 26.11.2024 22:52
până la 26.11.2024 22:52
3
Licitaţie
27.11.2024 14:00
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Perioada de actualizare
Valoarea estimată fără TVA
5 000 000 MDL
Perioada clarificărilor:
31 oct 2024, 15:09 - 23 nov 2024, 22:52
Perioada de depunere a ofertelor:
23 nov 2024, 22:52 - 26 nov 2024, 22:52
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Imposibil de abonat
în perioada Perioada de actualizare
Procurarea sării tehnice la prevenirea și combaterea lunecușului pe timp de iarnă
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
4601, MOLDOVA, Edineț, mun.Edineţ, str. Independentei 179
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
31 oct 2024, 15:09
Data ultimilor modificări
5 nov 2024, 17:43
Achizitii.md ID
21305421
MTender ID
CPV
34920000-2 - Echipament rutier
Tipul procedurii
Cererea ofertelor de prețuri (bunuri)
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Lotul nr. 1 - Achiziționarea sării industriale pentru deszăpezire
Buget: 5000000.0 MDL
Activ
Documentele procedurii de achiziție
documentația standard.docx
Istoricul documentului
-
documentația standard.docx
ID: 0cc990b4-1508-48a2-945f-f9be8a500019
Documentele la ofertă
-
documentația standard.docx
ID: 0cc990b4-1508-48a2-945f-f9be8a500019
Documentele la ofertă
-
documentația standard.docx
ID: 0cc990b4-1508-48a2-945f-f9be8a500019
Documentele la ofertă
-
documentatia standard.docx
ID: 0cc990b4-1508-48a2-945f-f9be8a500019
Documentele la ofertă
Documentele la ofertă
-
5.11.24 17:43
anunț de participare.docx
Istoricul documentului
-
anunț de participare.docx
ID: fde10f87-9393-42e2-adbd-161a7d10e69d
Documentele la ofertă
-
anunț de participare.docx
ID: fde10f87-9393-42e2-adbd-161a7d10e69d
Documentele la ofertă
-
anunț de participare.docx
ID: fde10f87-9393-42e2-adbd-161a7d10e69d
Documentele la ofertă
-
anunt de participare.docx
ID: fde10f87-9393-42e2-adbd-161a7d10e69d
Documentele la ofertă
Documentele la ofertă
-
5.11.24 17:43
Data:
4 nov 2024, 11:21
Subiectul întrebării:
Documentatia standard se refera la achizitia publica de lucrari si nu cea de bunuri
Întrebare:
Buna ziua. In baza carei Legi de achizitie publica si a carui Ordin al MinFin ati hotarit sa procurati sare tehnica pentru deszapazire? Achizitia de sare nu este o achizitie de bunuri? In baza Documentatiei standard pentru achizitii publice de lucrari vreti sa participam la aceasta licitatie?
Răspuns (5 nov 2024, 17:18):
Se va asigura concordanta dintre documente.
Data:
4 nov 2024, 11:52
Subiectul întrebării:
Cod CPV gresit
Întrebare:
Codul 34927100-2 in CPV se numeste "Sare industrială pentru deszăpezire".
In Anuntul de participare in colonita Denumirea bunurilor solicitate ati indicat denumirea bunului "Sare tehnică". Totusi, nu orice sare tehnica este sare industriala pentru deszapezire, deoarece sarea tehnica are un spectru larg de intrebuintare, atit in industria usoara (textile, vopsele, etc), cit si grea (mina, metalurgica, etc), iar dvs - Autoritatea Contractanta trebuie sa formulati cerinte clare si explicite care sa nu duca spre compromiterea procesului de achizitii. Va rugam sa corectati si sa supliniti cu informatii cat mai detaliate despre bunul spre achizitionare si conditii de procurare, livrare.
Răspuns (5 nov 2024, 17:19):
Se va corecta denumirea codului CPV.
Data:
4 nov 2024, 12:30
Subiectul întrebării:
Neconcordanta dintre Anuntul de participare si Documentatia standard
Întrebare:
Anexele din Anuntul de participare nu coincid deloc cu Anexele din Documantatia Standard care ne este impusa obligator pentru participarea la aceasta licitatie. Anuntul de participare a fost intocmit in baza Ordinului Min Fin nr.115 din 15.09.2021 privind achizitia de bunuri si servicii, iar Documentatia standard se refera la Ordinul Min Fin nr. 69 din 07.05.2021 privind achizitia de lucrari. Cum va selecta AC pe acei OE, asa cum prevede art.17 alin. (3) conform modului și criteriilor expuse în documentația de atribuire, daca in documentatia informatiile se contrazic? Alin.(10) din art.17 dispune obligativitatea acestor criterii din documentatia standard "Criteriile de calificare şi selecţie specificate în anunțul şi/sau invitaţia de participare trebuie să fie aceleaşi cu cele prevăzute în documentaţia de atribuire." Aveti obligatia sa remediati aceasta abatere grava inainte de a merge la contestare.
Răspuns (5 nov 2024, 17:19):
Se va sigura concordanta.
Data:
4 nov 2024, 13:13
Subiectul întrebării:
Conditii de livrare
Întrebare:
In pct.12 din Anuntul de participare este stipulat ca livrarea sarii tehnice va fi la solicitarea beneficiarului
în decurs de 10 zile calendaristice la sectoarele Edinet, Donduseni, Ocnita,Otaci,Briceni. Va rog sa clarificati daca in 10 zile va fi necesar a fi repartizata toata cantitatea de 2 000 tone catre aceste 5 raioane sau livrarea cantitatii se va extinde pe toata durata contractului?
Răspuns (5 nov 2024, 17:20):
Se va extinde pe durata contractului.
Data:
4 nov 2024, 13:23
Subiectul întrebării:
Conținut necorespunzător
Întrebare:
Conform art 17 punct 10 din LEGE Nr. LP131/2015 privind achiziţiile publice
Criteriile de calificare şi selecţie specificate în anunțul şi invitaţia de
participare trebuie să fie aceleaşi cu cele prevăzute în documentaţia de atribuire.
Cum se explică nerespectarea acestui articol în DOCUMENTAŢIA DE STANDARD și ANUNȚUL DE PARTICIPARE?
În baza cărui document să se participe la licitație?
Răspuns (5 nov 2024, 17:20):
Se va remedia problema pentru a se asigura concordanta dintre documente.
Data:
4 nov 2024, 13:34
Subiectul întrebării:
Livrare 10 zile calendaristice - termen inadecvat
Întrebare:
Termenul de livrare de 10 zile calenendaristice da motive de a banui sa in partea nordica a Moldovei exista destui operatori economici care, in caz de vijelie, de drumuri impracticabile sunt in cele 5 raioane mentionate (Edinet, Donduseni, Ocnita,Otaci,Briceni) prezenti pe loc, deoarece in conditii meteo grele, la distanta din centrul si sudul tarii, mai ales in preajma zilelor de odihna, practic nici un OE cu sediul in centrul sau sudul Moldovei nu va fi capabil sa livreze in acest timp scurt. Va rugam sa creati conditii egale pentru toti OE, asa cum prevede Legea 131/2015 si sa nu favorizati, prin creare de conditii convenabile unor OE.
Răspuns (5 nov 2024, 17:21):
Nu se va favoriza nici un OE. Si nu e stipulat ca trebuie de livrat toata cantitatea odata.
Data:
4 nov 2024, 13:52
Subiectul întrebării:
Livrare 10 zile calendaristice
Întrebare:
Spunet-ne, va rog, de la care data de reper se vor calcula acest termen, de la data incheierii contractului sau de la care data?
Răspuns (5 nov 2024, 17:22):
La momentul incheierii contractului partile vor negocia acest aspect.
Data:
4 nov 2024, 13:55
Subiectul întrebării:
Livrare- 10 zile caldendaristice de la solicitare.
Întrebare:
Va rugam sa ne clarificati in baza carui document sau carei proceduri va fi formulata solicitarea ca sa avem un punct de reper, o dovada necesara tuturor partilor implicate in achizitia publica.
Răspuns (5 nov 2024, 17:23):
Modul de comunicare intre partile contractuale se vor stabili in comun acord, fara sa fie lezate interesele bilaterale.
Data:
4 nov 2024, 14:32
Subiectul întrebării:
Punctul 19 din Anuntul de participare
Întrebare:
Metoda și condițiile de plată vor fi: prin transfer în decurs de 10 luni din data semnării facturii fiscale, in timp ce contractul de achizitii va fi valabil doar pina la 30/04/2025. Care e motivarea ca plata sa nu fie facuta in perioada cit e valabil contractul? Doar nu se acorda termen de garantie pentru asa material care este un consumabil.
Răspuns (5 nov 2024, 17:23):
S-a corectat in documentatie aceasta nuanta.
Data:
7 nov 2024, 10:59
Subiectul întrebării:
Referitor la demonstrarea criteriilor de calificare şi selecţie şi conformarea iniţială a ofertei încărcate în SIA RSAP
Întrebare:
Conform art. 40 alin (1) din Legea nr.131/2015 privind achiziţiile publice, autoritatea contractantă (în continuarte AC) are obligaţia de a stabili în documentaţia de atribuire orice cerinţă, criteriu, reguli şi alte informaţii necesare pentru a asigura ofertantului o informare completă, corectă, explicită cu privire la modul de aplicarea a procedurii de atribuire. În acelaşi timp, art. 44 alin. (1) din aceaşi Lege prevede că, ofertantul are obligaţia de a elabora oferta în conformitate cu procedurile din documentaţia de atribuire.
Prin urmare, din aceste prevederi rezultă clar că AC este obligată să evalueze oferta în strictă conformitate cu cerinţele expuse în documentaţia de atribuire şi nu pot fi admise abateri în acest sens, iar documentaţia de atribuire, aşa cum aceasta este întocmită, este obligatorie atît pentru operatorul economic (în continuare OE) participant, cît şi pentru AC, aceasta fiind ţinută ca în desfăşurarea procedurii de achizişii publice să respecte prevederile propriei documentaţii de atribuire care stabileşte reguli ce trebuiesc respectate de ambele părţi , atît de către AC, cît şi de OE/ofertant, în derularea unui proces competitiv, iar prin depunerea ofertelor, OE şi-au însuşit conţinutul întregii documentaţii de atribuire, implicit şi cerinţele expres detaliate în acesta.
La procedura de achiziţie în cauză, prin anunţul de participare care este parte a documentaţiei de atrubuire, la pct. 16 descrieţi şi stabiliţi criterii de calificare şi selecţie inclusiv şi modul de demonstrare a îndeplinirii acestora, iar în pct. 8 din anunţul de participare stabiliţi specificaţia tehnică deplină solicitată pentru bunurile licitate.
Astfel, conform celor invocate mai sus, respectivele cerinţe devin imperative şi obligatorii OE. Respectiv, pct.78 din Documenaţia standard stabileste că, oferta inclusiv formularele care o însoţesc, care nu corespund cerinţelor prestabilite în documentaţia de atribuire sau aceasta nu este completă, semnată electronic şi, după caz, semnată şi ştampilată corespunzător, oferta, se respinge de către AC fără a fi posibilă rectificarea, corectarea, înlăturarea devierilor necorespunzătoare, în scop de corespundere cu cerinţele stabilite în Documenaţia standard.
Respectiv, AC se va conforma cerinţelor legale sus-nominalizate în procesul de examinare şi evaluare a conţinutului ofertelor depuse pînă la termenul limită de depundere a ofertelor in cadrul procedurii respective sau veţi accepta completări sau alte manevre si acţiuni ce au drept scop conformarea ofertelor OE care, iniţial nu corespund cerinţelor Documentaţiei de atribuire?
Răspuns (7 nov 2024, 14:35):
AC își menține angajamentul de a respecta cerințele legale și documentația de atribuire, conform art. 40 și 44 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice. Astfel, AC va evalua strict conform cerințelor prestabilite în documentația standard, respingând ofertele neconforme fără a permite corectarea ulterioară. Scopul este de a asigura transparența și echitatea procedurii de achiziție, evitând orice abateri de la regulile inițial stabilite în documentația de atribuire.”
Acest răspuns clarifică angajamentul față de respectarea cerințelor legale și menține principiul transparenței și echității în evaluarea ofertelor.
Data:
7 nov 2024, 12:09
Subiectul întrebării:
Referitor la constatarea unor cerinţe şi împrejurări contradictorii şi care se exclude una pe alta
Întrebare:
Potrivit formularului DUAE si anume la pct. 5A.1, autoritatea contractantă stabileşte cerinţa, citez:
“Operatorul economic este în măsură să furnizeze în sistemul informational automatizat “Registul de Stat al achiziţiilor publice” sau prin mijloace electronice sau, după caz, pe support de hîrtie autorităţii contractante: formularele, certificatele, avizele şi alte documente indicate de către autoritatea/entitatea contractantă în anunţul de participare şi în documantaţia de atribuire”, cu indicarea expresă “ Termenul de 1 zi de la solicitare”, iar OE urmează să ofere un răspuns bifînd opţiunile Da/Nu.
În acelaşi timp, în anunţul de participare publicat de către dvs în calitate de AC, la pct.16 şi 26 stabiliti obligativitatea prezentării ofertei şi a documentelor, formularelor şi a actelor confirmative în format electronic prin intermediul SIA RSAP, fixat un termen limită de depunere, exact o data calendaristica.
Întrerbarea este dacă AC va examina ofertele conform actelor depuse de către OE prin intermediul SIA RSAP in termenul limită de depunere a ofertelor stabilit sau veti aplica cerinţa pct. 5A.1 din formularului DUAE care prevede prezentarea formularelor intr-un termen de 1 zi de la solicitare?
Răspuns (7 nov 2024, 14:36):
AC va respecta termenul limită stabilit în anunțul de participare pentru depunerea ofertelor și documentelor necesare prin intermediul SIA RSAP. Așadar, autoritatea contractantă va examina ofertele exclusiv pe baza documentelor prezentate până la acest termen limită, fără a solicita documente suplimentare în termen de o zi, conform pct. 5A.1 din DUAE.
Data:
7 nov 2024, 12:34
Subiectul întrebării:
mai multi producatori pentru un lot
Întrebare:
Lotul ofertat de 2000 tone sare industriala pentru deszapezire poate fi de la mai multi producatori în caz ca specificatia tehnica a acestuia corespunde cu specificatia tehnica ceruta de AC?
Răspuns (7 nov 2024, 14:03):
poate fi de la mai multi producatori
Data:
7 nov 2024, 13:47
Subiectul întrebării:
Garantii ale AC de a contracta toata cantitatea
Întrebare:
Este posibil de prevazut in contract asumarea AC de a procura intreaga cantitate de 2000 tone sare solicitata in aceasta licitatie?
Cum poate fi implimentata aceasta garantie de catre AC de a contracta toata cantitatea de sare pe perioada valabilitatii contractului?
Răspuns (7 nov 2024, 14:38):
AC poate să includă în contract o clauză care specifică obligativitatea achiziționării acestei cantități, pe întreaga durată a contractului, astfel asigurându-vă că întreaga cantitate solicitată va fi contractată. Totodată, pentru a clarifica detaliile acestei garanții, precum și eventualele penalități pentru neîndeplinirea cantității minime contractate, AC va specifica aceste aspecte în documentația contractuală.
Data:
7 nov 2024, 15:30
Subiectul întrebării:
Asumarea integrală a eventualului contract de achiziții publice de către autoritatea contractantă
Întrebare:
Potrivit art. 37, alin. (1) din Legea nr. 131/2015 specificațiile tehnice ale bunurilor și serviciilor solicitatea de AC reprezenta o descriere exactă și completă a obiectului achiziției, astfel încât fiecare cerință și criteriu stabilit de AC să fie îndeplinită. Așadar, potrivit anunțului de participare publicat pe platforma guvernamentală MTender referitor la obiectul achiziției stabiliți cerința cantitativă a bunurilor de 2000 tone. Respectiv cerința cantitativă a 2000 tone este obligatorie și urmează să fie îndeplinită de către operatorul economic în modul și felul prevăzut în punctul 12 din anunțul de participare.
Subsecvent, adjudecarea câștigului pentru 2000 tone o sa fie reprodus în contratul de achiziții publice cu același obiect și în aceeași specificație inclusiv cu același element cuantificabil exprimat în cantitate exacta și anume 2000 tone, ce AC va urma să le asume.
Prin urmare, clarificați-ne vă rog dacă obiectul licitat conform specificației stabilite va fi neschimbat pe toată perioada procedurii de achiziție și a perioadei executării contractului de achiziții publice?
Autoritatea contractantă în consecința semnării unui contract de achiziții publice își asumă exercitarea integrală și corespunzătoare a tuturor termenelor contractuali, inclusiv a cantității licitate sau se vor inspira diverse motive de a intemeia refuzul asumarii procurarii intregii cantitați contractate?
Răspuns (8 nov 2024, 08:40):
Conform art. 37, alin. (1) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, specificațiile tehnice și cantitative ale bunurilor licitate – în acest caz, cele 2000 de tone de sare – sunt considerate elemente obligatorii și trebuie să fie respectate de operatorul economic selectat, așa cum au fost stabilite în anunțul de participare și în documentația de atribuire. Astfel, cerința cantitativă și specificațiile tehnice descrise în anunț constituie fundamentul și obiectul contractului de achiziție publică ce urmează să fie semnat.
Autoritatea contractantă confirmă că obiectul și cantitatea licitată, respectiv cele 2000 de tone de sare, vor rămâne neschimbate pe toată perioada procedurii de achiziție și în timpul executării contractului, urmând să fie respectate conform celor stipulate inițial. În acest sens, AC își asumă obligația de a achiziționa integral cantitatea stabilită și de a respecta termenii contractuali în conformitate cu contractul ce va fi semnat.
Totodată, AC nu poate invoca motive subiective pentru a refuza preluarea întregii cantități contractate, întrucât acest lucru ar contraveni prevederilor legale și angajamentelor asumate în cadrul procedurii de achiziție publică.
Data:
7 nov 2024, 15:47
Subiectul întrebării:
Cantitatea de 2000 tone este obligatorie sau nu?
Întrebare:
DVS licitați o cantitate de 2000 tone de sare industrială pentru deszăpezire. La moment deținem contractata o cantitate mai mică decît cea licitată de către DVS. Respectiv participarea noastră cu o cantitate de sare industrială mai mică decît cea licitată v-a atrage descalificarea eventualei oferte înaintate de către noi sau nu?
DVS aveți necesitatea procurării integrale a lotului de marfă licitat de 2000 tone sau puteți admite oferte cu o cantitate mai mică decit cea prevzuta in documentaia de atribuire?
Răspuns (9 nov 2024, 14:52):
În cadrul licitației, cantitatea de 2000 de tone de sare industrială este specificată ca necesar estimativ pentru sezonul rece, însă aceasta nu presupune că autoritatea contractantă va solicita sau va achiziționa întreaga cantitate dintr-o dată sau într-un interval de timp fix. Livrarea sării industriale va fi realizată eșalonat, în funcție de necesitățile reale ale autorității contractante și de condițiile meteorologice din perioada sezonului de deszăpezire.
Astfel, operatorii economici care doresc să participe nu sunt obligați să dețină în stoc întreaga cantitate de 2000 de tone în momentul ofertării. Cerința cantitativă de 2000 de tone indică un necesar estimativ, iar ofertanții pot participa fără riscul descalificării, atâta timp cât își demonstrează capacitatea de a asigura aprovizionarea eșalonată a autorității contractante pe parcursul întregii perioade de valabilitate a contractului, conform solicitărilor care vor apărea în funcție de situația meteo.
Autoritatea contractantă are nevoie să se asigure că operatorul economic poate livra cantitățile necesare la termenele stabilite prin acordul contractual, însă flexibilitatea livrării în funcție de cerințele sezoniere va permite gestionarea eficientă a stocurilor și evitarea unor achiziții inutile în cazul unui sezon mai blând.
Data:
7 nov 2024, 17:09
Subiectul întrebării:
Cantitatea de bunuri de satisfacere a necesității AC.
Întrebare:
Necesitatea de sare industrială pentru deszăpezire a SA Drumuri Edineț propusă spre procurare constituie în cadrul procedurii de achizitii respective 2000 tone?
Răspuns (9 nov 2024, 14:53):
În cadrul acestei proceduri de achiziție publică, necesitatea de sare industrială pentru deszăpezire specificată pentru SA Drumuri Edineț este de 2000 de tone. Totuși, această cantitate este estimativă, bazată pe necesitățile anticipate pentru sezonul de iarnă, și poate varia în funcție de condițiile meteorologice.
De obicei, autoritatea contractantă își propune să acopere astfel toate eventualele cerințe pentru sezonul rece, însă achiziția efectivă se va desfășura eșalonat, conform nevoilor reale apărute pe parcursul iernii. Așadar, în cazul unor condiții meteorologice mai blânde, este posibil să nu fie necesară întreaga cantitate de 2000 de tone.
Scopul stabilirii acestei cantități este de a asigura o aprovizionare corespunzătoare și continuitate în activitatea de deszăpezire, având în vedere cerințele anticipate și specificul regional de deszăpezire.
Data:
11 nov 2024, 10:11
Subiectul întrebării:
29. Anunțul de participare
Întrebare:
Din cite reusim sa observam, AC si-a onorat, formal, se pare, cerintele legale cu privire la plasarea anuntului de participare stipulat la art.29 din Legea 131/2015 care este obligatoriu pentru toti participantii la procedura de licitatie publica. Concretizati, va rog, este inclus în anunţ cel puţin informaţiile cuprinse în anexa nr. 3 şi, dacă este necesar, alte informaţii considerate utile de către autoritatea contractantă, prin utilizarea formularelor standard adoptate de Comisia Europeană, asa cum prevede alin.(4) art.29 din Legea sus-mentionata si din toate anexele este obligatorie doar cererea de participare?
Răspuns (13 nov 2024, 17:34):
În ceea ce privește anexele obligatorii, pentru a participa la licitație este necesară doar completarea cererii de participare, conform documentației de atribuire. Anunțul a fost elaborat astfel încât să asigure claritatea necesară și să limiteze necesitatea de clarificări suplimentare care ar putea amâna procedura. Vă încurajăm să analizați cu atenție documentația actuală pentru o înțelegere completă.
Data:
11 nov 2024, 13:28
Subiectul întrebării:
Cu referire la raspunsurile neclare privind la cantitatea obiectului contractului de achizitii de bunuri
Întrebare:
Legea 131/2015 defineste citez, "documentaţie de atribuire – document care cuprinde cerinţele, criteriile, regulile şi alte informaţii necesare pentru a asigura operatorilor economici o informare completă, corectă şi explicită cu privire la cerinţele sau elementele achiziţiei, obiectul contractului şi modul de desfăşurare a procedurii de atribuire, inclusiv specificaţiile tehnice ori documentul descriptiv, condiţiile contractuale propuse, formatele de prezentare a documentelor de către ofertanţi/candidaţi, informaţiile privind obligaţiile generale aplicabile". In Documentatia de atribuire este specificat obiectul de achizitii publice - sare industriala pentru deszapezire, cantitatea - 2000 tone. conditii de livrare -livrarea se va realiza la solicitarea beneficiarului, în funcție de nevoile specifice ale fiecărui sector (Edineț, Dondușeni, Ocnița, Otaci, Briceni) și în decurs de 10 zile calendaristice de la primirea solicitării. Totodata, parte din Documentatia de atribuire contine "si alte informatii" ce reies din raspunsurile date la clarificari , astfel informatiile oferite de catre AC devenind parte a Documentatiei de atribuire. Spuneti-ne, va rog, carei informatii trebuie sa ne conducem pentru pregatirea Ofertei daca in Documentatia de atruibuire sunt neconcordante, desi AC trebuie sa dea informatii clare, complete, corecte si explicite? Este paramentrul "2000 tone" unul complet sau nu? Va rugam sa ne oferiti un raspuns clar si echivoc.
Răspuns (13 nov 2024, 17:38):
Pentru a răspunde concret, menționăm că în cadrul acestei proceduri de achiziție publică, cantitatea de 2000 de tone de sare industrială reprezintă o estimare orientativă a necesarului pentru deszăpezire. În funcție de condițiile meteo specifice sezonului rece, autoritatea contractantă (AC) va putea ajusta comenzile în mod flexibil, conform necesităților reale.
De asemenea, este important de subliniat că în viitorul contract se vor specifica termenii privind această flexibilitate, inclusiv posibilitatea de a comanda mai puțin de 2000 de tone, cu livrări eșalonate la solicitarea AC. Astfel, operatorii economici vor avea o bază contractuală clară care să reglementeze ajustările și livrările efective pe parcursul sezonului.
Data:
11 nov 2024, 14:12
Subiectul întrebării:
Acces transport
Întrebare:
Spuneti va rog cum este accesul la transport cu basculantele si care este regimul de ore in care va fi posibil de livrat
Răspuns (13 nov 2024, 17:45):
Acces liber și interval de ore liber.
Data:
14 nov 2024, 11:33
Subiectul întrebării:
Termenul de livrare de 10 zile calendaristice
Întrebare:
În urma examinării cerințelor specificate în anunțul de participare, am constatat că termenul de livrare de 10 zile calendaristice, impus pentru cantitatea de 2000 de tone sare industrială, poate constitui o condiție restrictivă, care nu asigură un tratament egal pentru toți operatorii economici și poate fi considerată abuzivă, conform unor precizări emise anterior de Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor (ANSC).
Totodată, această cerință pune operatorii economici într-o poziție dificilă: pentru a putea respecta termenul de 10 zile, aceștia ar trebui să aibă stocul întreg disponibil de la început. Însă, autoritatea contractantă nu oferă o garanție fermă că va achiziționa întreaga cantitate, ceea ce creează un risc economic considerabil pentru operatorii care decid să importe cantitatea totală din start. Astfel, cerința de livrare în termen de 10 zile devine restrictivă și poate favoriza doar anumite companii, aspect care contravine principiilor de egalitate și transparență din legislația privind achizițiile publice.
Având în vedere aceste aspecte, solicităm fie extinderea termenului de livrare la o perioadă mai realistă, fie stabilirea unei obligații din partea autorității contractante de a achiziționa întreaga cantitate de 2000 de tone, indiferent de condițiile meteorologice pe parcursul sezonului de iarnă.
Răspuns (19 nov 2024, 20:07):
Nu se intenționează să se procure întreaga cantitate în 10 zile, de aceea agentul economic nu e obligat să aibă în stoc 2000 tone.
Data:
14 nov 2024, 11:35
Subiectul întrebării:
Cerințele privind garanția de ofertă și garanția de bună execuție a contractului
Întrebare:
În documentația de atribuire nu este specificată suma necesară pentru garanția de ofertă și pentru garanția de bună execuție a contractului, iar lipsa acestor detalii creează incertitudini pentru operatorii economici.
Conform legii privind achizițiile publice, autoritatea contractantă are obligația de a preciza, în mod clar, cuantumul garanției de participare (garanția de ofertă) și al garanției de bună execuție, astfel încât ofertanții să poată include aceste sume în planificarea financiară a ofertei. În lipsa unei specificări clare a sumelor sau a procentelor aferente acestor garanții, interpretarea poate fi că acestea nu sunt obligatorii în această procedură de achiziție, însă clarificarea acestui aspect este necesară pentru a elimina orice potențială ambiguitate.
Astfel, solicităm clarificarea următoarelor aspecte:
1. Garanția de ofertă – Este necesară garanția de participare pentru această procedură? Dacă da, vă rugăm să specificați cuantumul acesteia (ca sumă fixă sau procent din valoarea estimată a contractului), astfel încât să asigurăm conformitatea ofertei cu cerințele autorității contractante. În lipsa specificării, considerăm că nu este necesară depunerea acestei garanții.
2. Garanția de bună execuție – În cazul în care este solicitată garanția de bună execuție, vă rugăm să precizați cuantumul acesteia, exprimat fie ca procent din valoarea contractului, fie ca sumă fixă, precum și condițiile exacte pentru eliberarea acesteia la finalul contractului. De asemenea, în lipsa unei mențiuni explicite privind valoarea garanției de bună execuție, considerăm că aceasta nu va fi solicitată.
În absența unor detalii concrete privind aceste cerințe, asumarea unor garanții neclare ar putea conduce la situații restrictive sau la interpretări abuzive, încălcând principiul transparenței și echității în procedurile de achiziții publice.
Solicităm, autorității contractante să confirme dacă garanțiile sunt necesare și, dacă da, să le specifice clar pentru a permite ofertanților să pregătească documentația în mod corespunzător.
Răspuns (19 nov 2024, 20:08):
Garanția nu este obligatorie
Data:
14 nov 2024, 11:36
Subiectul întrebării:
Documentele necesare pentru conformitatea produsului
Întrebare:
În anunțul de participare, la punctul 4 din tabelul documentelor necesare, este menționată obligația prezentării dovezilor privind conformitatea produsului. Totuși, documentația de atribuire nu specifică clar care sunt tipurile exacte de documente acceptate pentru a confirma conformitatea produsului. Conform art. 37 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, autoritatea contractantă are obligația de a formula cerințele documentației de atribuire într-un mod clar și strict, astfel încât să nu existe interpretări ambigue care ar putea duce ulterior la descalificarea unui ofertant pe acest temei.
Având în vedere acest aspect, solicităm să ne furnizați o listă clară și completă a documentelor care vor fi recunoscute pentru confirmarea conformității produsului, astfel încât să putem pregăti documentația necesară în mod corespunzător.
Această clarificare este necesară pentru a asigura transparența și corectitudinea în evaluarea ofertelor și pentru a evita posibile neînțelegeri sau interpretări diferite asupra conformității produsului.
Răspuns (19 nov 2024, 20:10):
Documentele le veți prezenta în dependență de ce aveți, care ar servi la dovedirea conformității produsului. AC nu cere un anumit tip de documente pentru acest punct. Anexați ce aveți.
Data:
14 nov 2024, 11:39
Subiectul întrebării:
Experienta in ultimii 3 ani
Întrebare:
Solicităm clarificări referitoare la cerința privind demonstrarea experienței operatorului economic în domeniul de activitate aferent contractului ce urmează a fi atribuit, prevăzută la pct. 5 „Declarație privind lista principalelor livrări/prestări efectuate în ultimii 3 ani de activitate”.
Mai exact, formularea „experiență în domeniul de activitate aferent contractului” este neclară și nu specifică ce tipuri de livrări sau prestări sunt considerate relevante. Având în vedere că obiectul contractului se referă la livrarea sarii tehnice pentru deszăpezire, dorim să vă întrebăm dacă experiența solicitată se referă exclusiv la livrarea sarii tehnice pentru deszăpezire, sau poate include și experiența din alte domenii de livrare (de exemplu, produse sau materiale similare sau înrudite).
De asemenea, vă rugăm să clarificați următoarul aspect:
Valoarea experienței relevante: Este necesar ca operatorul economic să fi efectuat livrări care totalizează valoarea contractului în fiecare an dintre ultimii 3 ani, sau se poate demonstra experiența relevantă printr-o sumă cumulată în perioada respectivă? Sau e nevoie de un procent anumit din suma contractului care urmeaza a fi atribuit?
Sau Se va evalua experiența în funcție de valoarea totală a livrărilor sau de cantitatea livrată? Dacă experiența se raportează la cantitate, ci nu la suma livrarilor vă rugăm să specificați cantitatea minima care ar trebui fi livrata pentru a confirma experienta, la fel e necesar ca cantitatea data sa fie livrata pe intreaga perioada de 3 ani, sau e nevoie ca sa fie livrari in fieacare an de o cantitate anumita in ultimii 3 ani?
Răspuns (19 nov 2024, 20:13):
Poate include și experiența din alte domenii de livrare (de exemplu, produse sau materiale similare sau înrudite).
Se are în vedere în total pe 3 ani ce livrări ați făcut, fără careva limite sau cerințe calitative sau cantitative.
Data:
14 nov 2024, 11:40
Subiectul întrebării:
Livrări din domenii conexe pentru confirmarea experientei
Întrebare:
Se admit livrări din domenii conexe (de exemplu, produse pentru infrastructură rutieră sau material de deszăpezire), pentru confirmarea experienței? Vă rugăm să specificați ce tipuri de livrări sunt considerate relevante. Pentru confirmarea experientei la aceasta achizitie publice.
Aceasta este necesara pentru a asigura transparența și aplicarea corectă a procedurii de achiziție, astfel încât toți operatorii economici să poată respecta în mod corespunzător cerințele din anunțul de participare.
Răspuns (19 nov 2024, 20:04):
Se admit.
Data:
14 nov 2024, 11:40
Subiectul întrebării:
Clarificare la documentația de atribuire
Întrebare:
Bună ziua,
Vă rugăm să ne dați o claritate la documentele de atribuire stabilită de către Dumneavoastră la procedura de achiziție în cauză.
1) Oferta operatorului economic potențial trebuie obligator depusă prin intermediul SIA RSAP?
2) Oferta operatorului economic plasată pe SIA RSAP trebuie saU nu trebuie să cuprindă:
a) propunerea tehnică; b) propunerea financiară; c) DUAE
Răspuns (19 nov 2024, 20:15):
1. Este obligatoriu să depuneți pe platforma pe care o folosiți, fie Achizitii.md, mtender sau alte platforme autorizate.
2. Da - Oferta operatorului economic plasată pe SIA RSAP trebuie trebuie să cuprindă: a) propunerea tehnică; b) propunerea financiară; c) DUAE
Data:
14 nov 2024, 11:42
Subiectul întrebării:
Antiaglomerant
Întrebare:
În documentația de licitație se menționează că sarea trebuie să fie tratată cu antiaglomerant (ferocianură de potasiu) într-o concentrație maximă de 100 mg/kg. Vă rugăm să clarificați următoarele:
• Dacă sarea va conține 120 mg/kg de antiaglomerant, aceasta va fi considerată neconformă cu specificațiile tehnice, având în vedere că limita maximă este 100 mg/kg?
• În cazul în care sarea nu conține deloc antiaglomerant (0 mg/kg), aceasta va fi considerată conformă? Având în vedere că antiaglomerantul este esențial pentru prevenirea aglomerării sarii și asigurarea unei aplicări eficiente pe drumuri în perioada de deszăpezire, considerăm că ar fi important ca specificația să permită un nivel minim de antiaglomerant pentru a garanta calitatea produsului livrat.
Dorim să asigurăm conformitatea ofertelor depuse cu cerințele exacte și clare stabilite în documentația de licitație, pentru a preveni eventuale motive de descalificare bazate pe interpretări ambigue ale condițiilor tehnice.
Răspuns (19 nov 2024, 20:17):
Se admite și 120 mg/kg de antiaglomerant.
Trebuie neapărat să conțină antiaglomerant.
Data:
14 nov 2024, 11:42
Subiectul întrebării:
Granulația sarii
Întrebare:
În documentația de licitație sunt specificate două intervale de granulatie, și anume 0-3 mm cu un rest de maxim 5% pe sită de 3 mm, respectiv 0-4 mm cu un rest de maxim 5% pe sită de 4 mm. Vă rugăm să clarificați următoarele:
• Care dintre aceste două intervale de granulatie este obligatoriu? Este vorba despre granulatia de 0-3 mm sau 0-4 mm? În cazul în care sarea are o granulatie de 0-3 mm cu un rest de 8% pe sita de 3 mm, aceasta va fi considerată conformă cu specificațiile de 0-4 mm, dar va încălca condiția de 0-3 mm, ceea ce poate crea confuzie.
Răspuns (19 nov 2024, 20:18):
Ambele granulatii sunt acceptate.
Data:
14 nov 2024, 11:48
Subiectul întrebării:
Clarificarea la anunțul de participare
Întrebare:
Solicităm respectuos să ne clarificați dacă criteriile de clarificare și de selecție descrise în pct. 16 din Anunțul de participare au caracter imperativ sau facultativ?
Răspuns (19 nov 2024, 20:22):
Imperativ.
Data:
14 nov 2024, 12:08
Subiectul întrebării:
Clarificare la modul de demonstrare a îndeplinirii criteriilor/cerințelor de calificare
Întrebare:
Vă rugăm să ne clarificați dacă operatorii economici în calitate de potențiali ofertanți sunt obligați sau nu sunt obligați să demonstreze îndeplinirea cerințelor/criteriilor de calificare și selecție stabilite la pct.16 din Anunțul de participare prin încărcarea și plasarea obligatorie a documentelor și formularelor nominalizate prin intermediul SIA RSAP pînă la termenul limită de depunere a ofertei?
Răspuns (19 nov 2024, 20:24):
Sunt obligați să demonstreze până la data limită. Este de dorit. Dacă chiar ceva nu se dovedește, dar sunteți desemnat câștigător, se permite de demonstrat ulterior, și după prezentare, AC va confirma faptul ca sunteți desemnat câștigător și se va trece la procedura de semnare a contractului.
Data:
14 nov 2024, 12:11
Subiectul întrebării:
Cerere de a fi precizat răspunsul AC acordat la 13.11.2024 ora 17:38
Întrebare:
Agenții economici urmează să prezinte în cadrul licitației respective drept ofertă doar cererea de participare completată?
Răspuns (19 nov 2024, 20:25):
Cererea de participare și de anexat documentele cerute la punct. 16 din anunțul de participare înaintate de AC.
Data:
20 nov 2024, 17:38
Subiectul întrebării:
Transportul marfii
Întrebare:
Puteti specifica unde anume va fi livrata marfa?
Răspuns (20 nov 2024, 18:20):
(Sector Edinet), (Sector Donduseni), (Sector Ocnita) (Sector Ocnita, Otaci)
Data:
21 nov 2024, 18:30
Subiectul întrebării:
Transport
Întrebare:
Distanța de transportare în locațiile menționate de dumneavoastră este diferita, cum putem specifica preturi diferite la material?
Răspuns (21 nov 2024, 18:51):
in contract
Data:
21 nov 2024, 19:43
Subiectul întrebării:
Livrare
Întrebare:
Dispune autoritatea contractanta de spatiul necesar pentru depozitarea unei canitati de 2000 tone in cazul unei singure livrari sau livrarea va trebui sa fie efectuata in transe, la cererea AC?
Răspuns (21 nov 2024, 22:46):
AC dispune de spațiu. Dar livrarea se va efectua în tranșe.
Data:
21 nov 2024, 19:46
Subiectul întrebării:
Tona conventionala
Întrebare:
Stimata AC, Dvs ai indicat la unitatea de masura Tona Conventionala ce inseamna productia in tone conventionale se determina inmultind productia exprimata in unitati de masura naturale - tone-deadweight, tone-registru, tone-deplasament - cu coeficientul de echivalenta corespunzator. Coeficientii de echivalenta se calculeaza pe tipuri de nave. Rugam respectuos sa explicati care este unitatea de masura la primire de marfa ?
Răspuns (21 nov 2024, 22:48):
Stimat operator economic, unitatea de măsură utilizată pentru recepționarea mărfii va fi tona metrice (1000 kg), conform standardelor naționale și internaționale aplicabile pentru astfel de produse. Menționarea „tonei convenționale” în documentație poate fi o eroare terminologică, dar confirmăm că recepția sării industriale se va face în tone metrice, pe baza greutății efective a mărfii.
În cazul unor neclarități suplimentare sau erori apărute în documentație, acestea pot fi ajustate și clarificate prin modificările sau precizările anexate ulterior la documentația de atribuire. Recomandăm să luați în considerare acest răspuns pentru pregătirea ofertei dumneavoastră.
Data:
21 nov 2024, 19:50
Subiectul întrebării:
Anuntul de participare
Întrebare:
In Nivelul minim/Obligativitatea conform regulamentului este trebuie specificat DA sau NU, insa in anuntul prezentat de catre Dvs, aceasta este marcata doar la pct 1, restul documente cu ar fi :
2 Dovada înregistrării persoanei juridice Certificat/decizie de înregistrare a întreprinderii/extras din Registrul de Stat alpersoanelor juridice - copie, confirmată prin aplicarea semnăturii electronice a ofertantului
3 Certificat de efectuare sistematică a plății impozitelor, contribuțiilor copie – eliberat de Inspectoratul Fiscal (valabilitateacertificatului - conform cerințelor Inspectoratului Fiscal al Republicii Moldova); Confirmată prin
aplicarea semnăturii electronice a ofertantului
4 Prezentarea dovezilor privind conformitatea produselor indentificată prin referirea la specificații sau standarde relevante Acte ce determină conformitatea produselor conform legislației în vigoare – se va prezenta o copie cu aplicarea semnăturii electronice a ofertantului
5 Demonstrarea experienței operatorului economic în domeniul de activitate aferent contractului ce urmează a fi atribuit Declarație privind lista principalelor livrări /prestări efectuate în ultimii 3 ani de activitate.
6 Certificat de atribuire a contului bancar copie – eliberat de banca deţinătoare de cont, confirmată prin aplicarea semnăturii electronice a ofertantului
7 Certificate de calitate a materialului Copie semnată electronic
8 Formularul informativ despre ofertant Original - confirmat prin aplicarea semnăturii electronice a ofertantului
9 Ultimul raport financiar copie – confirmată prin aplicarea semnăturii
electronice a ofertantului;
10 Lichiditatea generală Original - confirmat prin aplicarea semnăturii electronice a ofertantului
11 Declarație privind valabilitatea ofertei Formularul (anexa 8)
Semnat electronic
12 Informaţia privind asocierea Original - confirmat prin aplicarea semnăturii (Anexa nr. 11)
13 Specificația tehnică Original - confirmat prin aplicarea semnăturii
electronice a ofertantului. Formularul (Anexa nr. 22)
14 Specificația de preț confirmat prin aplicarea semnăturii
electronice a ofertantului. Formularul (Anexa nr. 23)
15 DUAE
Original - confirmată prin aplicarea semnăturii
electronice a ofertantului.
Nu sunt obligatorii si se prezinta dupa concurs ?
Răspuns (21 nov 2024, 22:52):
Se pot prezenta și după concurs. Însă este de dorit să fie prezentate odată cu depunerea ofertei. Acestea sunt criterii obligatorii de care se va conduce AC pentru a desemna un câștigător.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK