Selectaţi tipul procedurii
21299828
1
Perioada de actualizare
de la
18.10.2024 10:11
până la 28.10.2024 14:00
până la 28.10.2024 14:00
2
Propunerea ofertelor
de la
28.10.2024 14:00
până la 12.11.2024 10:00
până la 12.11.2024 10:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Evaluare
Valoarea estimată fără TVA
8 762 530 MDL
Perioada clarificărilor:
18 oct 2024, 10:11 - 28 oct 2024, 14:00
Perioada de depunere a ofertelor:
28 oct 2024, 14:00 - 12 nov 2024, 10:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Imposibil de abonat
în perioada Evaluare
Lucrării publice de apeduct și canalizare strada Stepelor si strada Miorița din or.Criuleni)
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD- 4801, MOLDOVA, Criuleni, locality, str. Bd. Biruinta, 12
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Barbăscumpă Nicolae
Telefonul de contact
+37368114432
E-mail
Datele achizitiei
Data publicării
18 oct 2024, 10:02
Data ultimilor modificări
21 oct 2024, 10:54
Achizitii.md ID
21299828
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Documentele procedurii de achiziție
anunt de participare apeduct miorita.signed
Specificaţie tehnică
Anunt de participare
18.10.24 10:11
Data:
21 oct 2024, 10:54
Subiectul întrebării:
disponibilitate bani lichizi
Întrebare:
Ofertantul economic trebuie să demonstrareză
situația financiară pentru perioada de gestiune
anterioară, avizată şi înregistrată de organele
competente, și orice alte documente legale edificatoare
prin care ofertantul își poate dovedi capacitatea
economico-financiară.
Disponibilitatea de bani lichizi – minim de
2,000,000.00
intrebare: operatorul economic trebuie sa demonstreze pt perioada de gestiune anterioara disponibilitate de bani lichizi de minim 2 mil de lei?
Răspuns (21 oct 2024, 12:02):
disponibilitatea de bani lichizi pentru anul curent, pentru a demonstra capacitatea finaciară, în vederea executării obiectului
Data:
21 oct 2024, 11:00
Subiectul întrebării:
vizita in santier.
Întrebare:
AC solicita ,,Înscrierea pentru vizită la fața locului se va efectua cel
târziu cu o zi înainte de data limită a perioadei de
clarificări''
Consideram si rugam ca AC sa modifice cerintele si sa fie dupa perioada de clarificari.
Răspuns (21 oct 2024, 12:07):
vizita la șantier implica și participarea persoanelor din cadrul autorității contractante, care pot oferi clarificări și referitoare la documentatia de proiect și obiectul vizat,, de aceia pentru a asigura procesul de vizită la șantier și de a asigura prezenta tuturor celor implicati este necesara această înscriere cu termenii stabiliti!
Data:
21 oct 2024, 12:26
Subiectul întrebării:
cerinte disproportionale
Întrebare:
disponibilitatea de bani lichizi pentru anul curent, pentru a demonstra capacitatea finaciară, în vederea executării obiectului. Acasta cerinta e disproportionala in raport cu principiile art. 7 din Legea 131 si Articolul 15. Atribuţiile grupului de lucru: e)asigură participarea largă a operatorilor economici la procedurile de achiziţie publică. Intelegem grijele AC dar aceste griji ar fi bine sa fie corelate la situatia reala. Licitatia se va solda cu un contract cel mai devreme la finele lunii noembrie, in decembrie se intra in perioada rece a anului, sudura conductelor din pe la -5 C nu se face, nici asfalt nu se asterne, deci se intreaba care va fi efectul cerintei in cauza? Limitarea concurentei si micsorarea numarului de participanti. Mai mult Legea 181 din 25-07-2014
finanţelor publice şi responsabilităţii bugetar-fiscale in Articolul 66(5) scrie :Se interzice încheierea de către autoritățile/instituțiile bugetare a contractelor cu efectuarea plăților anticipate (avans) pentru achiziționarea mărfurilor, serviciilor și lucrărilor, cu excepția:
a) lucrărilor de construcții și reparații capitale, a căror valoare nu depășește 10 la sută din limita anuală stabilită pe obiectiv în scopul organizării proceselor tehnologice și procurării de materiale și utilaj, în cazul în care contractele de antrepriză încheiate între beneficiari și antreprenori prevăd astfel, cu confirmarea ulterioară a sumelor plătite prin volume de lucrări executate efectiv pe parcursul anului de gestiune; Dupa cum vedeti se opereaza inver cu un avans de 10%. Ar fi corect de indicat in procente fata de suma ofertei si in cuantum ce nu ar depasi 10%. Pe acest subiect au fost contestatii si ANSC a avut o abordare in sensul expus supra
Răspuns (21 oct 2024, 13:59):
nu este clara intrebarea!!
otrivit pct. 36. al Documentatiei standartd pentru achizitia de lucrari,
Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de capacitate economică și/sau financiară și să prezinte informații/documente privind capacitatea economică și/sau financiară pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului, cum ar fi:
1) realizarea unei cifre medii anuale de afaceri în ultimii 3 ani egală sau mai mare decât suma stabilită în pct. 16 din anexa nr. 2, care nu trebuie să depășească de două ori valoarea estimată a contractului, cu excepția cazurilor bine justificate, precum cele legate de riscurile speciale aferente naturii lucrărilor sau serviciilor;
2) lichiditate generală (active circulante/datorii curente) și nivelul minim de lichiditate (nu mai puțin de 100%);
Data:
21 oct 2024, 12:31
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
poz 14 si 15 se cere ca teava sa fie marcata cu lazer, acasta cerinta contravine normativelor nationale in constructie
Răspuns (21 oct 2024, 14:01):
caietul de sarcini a fost elaborat in conformitate cu normativele in vigoare privind ÎNTOCMIREA DEVIZELOR PENTRU LUCRĂRILE
DE CONSTRUCŢII, si verificat de verificator
Data:
21 oct 2024, 12:34
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
ati publicat f 1 desfasurata si forma 5, de ce ne conducem, in caz de divergente intre ele care inscris e decisiv?
Răspuns (21 oct 2024, 14:04):
conform pct 54 lit b al Documentației standard pentru realizarea achizițiilor
publice de lucrări Oferta elaborată de ofertant trebuie să cuprindă:
b) documentația de deviz (formularele 3, 5 și 7 corespunzător CPL.01.01-2012 sau alte metode elaborate și aprobate prin acte normative de către Ministerul Economiei și Infrastructurii), conform Formularului de deviz nr. 1, din anexa nr. 23, lista cu cantitățile de lucrări.
Data:
21 oct 2024, 17:34
Subiectul întrebării:
Anunt
Întrebare:
disponibilitatea de bani lichizi pentru anul curent, pentru a demonstra capacitatea finaciară, în vederea executării obiectului. Acasta cerinta e disproportionala in raport cu principiile art. 7 din Legea 131 si Articolul 15. Atribuţiile grupului de lucru: e)asigură participarea largă a operatorilor economici la procedurile de achiziţie publică. Intelegem grijele AC dar aceste griji ar fi bine sa fie corelate la situatia reala. Licitatia se va solda cu un contract cel mai devreme la finele lunii noembrie, in decembrie se intra in perioada rece a anului, sudura conductelor din pe la -5 C nu se face, nici asfalt nu se asterne, deci se intreaba care va fi efectul cerintei in cauza? Limitarea concurentei si micsorarea numarului de participanti. Mai mult Legea 181 din 25-07-2014 finanţelor publice şi responsabilităţii bugetar-fiscale in Articolul 66(5) scrie :Se interzice încheierea de către autoritățile/instituțiile bugetare a contractelor cu efectuarea plăților anticipate (avans) pentru achiziționarea mărfurilor, serviciilor și lucrărilor, cu excepția: a) lucrărilor de construcții și reparații capitale, a căror valoare nu depășește 10 la sută din limita anuală stabilită pe obiectiv în scopul organizării proceselor tehnologice și procurării de materiale și utilaj, în cazul în care contractele de antrepriză încheiate între beneficiari și antreprenori prevăd astfel, cu confirmarea ulterioară a sumelor plătite prin volume de lucrări executate efectiv pe parcursul anului de gestiune; Dupa cum vedeti se opereaza inver cu un avans de 10%. Ar fi corect de indicat in procente fata de suma ofertei si in cuantum ce nu ar depasi 10%. Pe acest subiect au fost contestatii si ANSC a avut o abordare in sensul expus supra
Răspuns (21 oct 2024, 13:59):
nu este clara intrebarea!! otrivit pct. 36. al Documentatiei standartd pentru achizitia de lucrari, Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de capacitate economică și/sau financiară și să prezinte informații/documente privind capacitatea economică și/sau financiară pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului, cum ar fi: 1) realizarea unei cifre medii anuale de afaceri în ultimii 3 ani egală sau mai mare decât suma stabilită în pct. 16 din anexa nr. 2, care nu trebuie să depășească de două ori valoarea estimată a contractului, cu excepția cazurilor bine justificate, precum cele legate de riscurile speciale aferente naturii lucrărilor sau serviciilor; 2) lichiditate generală (active circulante/datorii curente) și nivelul minim de lichiditate (nu mai puțin de 100%);
Noi am întrebat despre cerință privind disponibilitatea de bani lichizi în suma de 2mln lei, deci reiteram prin ce argumentați acasta cerinta? Răspunsul rugam sa fie corelat la art 7 și 15 din Legeac131 asa cum am întrebat anterior
Răspuns (22 oct 2024, 14:33):
Solicitarea data nu impiedica participarea larga a operatorilor economic, aceasta solicitare se refera la capacitatea dinanciara a tuturor participantilor de a executa contractul la care aplica!!
Data:
22 oct 2024, 12:34
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Documentele justificative solicitate ca dovadă a informaţiilor cuprinse în DUAE, conform art. 20
alin. 7 și 8, Legea nr. 131 din 03.07.2015, privind achizițiile publice:
ce presupune acest subpunct?
dupa cum se cunoaste DUAE -ul la propriu este un document in care pe proprie raspundere AE isi asuma tot ce este notat acolo, iar AC solicita in caz de neclaritati solicita documente si altele
se pune intrebarea pru ce se solicita atit de multe acte care ca volum informational sunt imense si se dubleaza
Răspuns (22 oct 2024, 14:30):
actele au fost solicitate conform Documentatiei standartd pentru achizitia de lucrări,!
Data:
22 oct 2024, 12:35
Subiectul întrebării:
ANUNT
Întrebare:
Intelegem ca trageti din timp pentru a esi din termenul de depunere a contestatiilor pe deocumentatie dar totusi poate ne dati raspuns la intrebarea de mai sus
Răspuns (22 oct 2024, 16:06):
ormularului de deviz nr. 1,
Data:
22 oct 2024, 15:49
Subiectul întrebării:
Anunt
Întrebare:
Solicitarea data nu impiedica participarea larga a operatorilor economic, aceasta solicitare se refera la capacitatea dinanciara a tuturor participantilor de a executa contractul la care aplica!!
CONSIDERATI ca in tara sunt suficiente companii care stau cu cite 2 mln în cont în așteptarea licitației la Criuleni, bogata tara aveți, cu părere de rău noi trăim în R. Moldova. Deci considerați ca cerinta cu 2 milioane e una proporțională cu scopurile care vi le puneti?
Răspuns (22 oct 2024, 16:05):
in tară sunt multe companii care nu duc proiectele pină la capăt , din lispa de capacitate!
Data:
22 oct 2024, 16:22
Subiectul întrebării:
Cerinte
Întrebare:
in tară sunt multe companii care nu duc proiectele pină la capăt , din lispa de capacitate! SI MULTE PRIMARII SI AUTORITATI CARE ISI ASUMA ANGAJAMENTE SI NU ACHITA. BUGETUL TARII IL FORMEAZA SI ACEI CE NU AU BANI IN SURPLUS, CU ACEIA CE FACEM II TRIMITEM LA ZARABOTCA? Puneți o cifra proporțională sa zicem de 10% din oferta ca să fie mai pe dreptate
Răspuns (23 oct 2024, 12:16):
am raspăuns anterior
Data:
23 oct 2024, 17:42
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
In caietul de sarcini pe stra. Miorita, la pozitia nr.1 In descriere este indicat Hidrant D100mm, insa in resursa este D80mm. Care e corect?
Răspuns (24 oct 2024, 09:20):
verificati caietul de sarcini !!doua tipuri de hranti suprateran si subteran
Data:
24 oct 2024, 09:36
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
REPET INTREBAREA: In caietul de sarcini pe stra. Miorita, la pozitia nr.1 In descriere este indicat Hidrant D100mm, insa in resursa este D80mm. Care e corect? Va rog frumos, cititi atent intrebarea, uitati-va in caietul de sarcini in varianta desfasurata si o sa observati ca in pozitia 1 (pagina 6) sunt divergente. In rindul cu ,,Pret de piata,, este indicat ,,Hidrant subteran de incendiu PN10 DN100mm H=1,0m,, iar in rindul cu codul 1023748203 este indicat ,,Hidrant subteran PN10 DN80mm H=1,0m,,. Va rog sa analizati, sa clarificati si sa scrieti hidrant cu ce diametru e corect de inclus in deviz.
Răspuns (24 oct 2024, 10:50):
Hidrant subteran de incendiu PN10 DN100mm H=1,0m
conform formularului nr. 1
Data:
24 oct 2024, 15:53
Subiectul întrebării:
Anunt
Întrebare:
caiet de sarcini
Întrebare: poz 14 si 15 se cere ca teava sa fie marcata cu lazer, acasta cerinta contravine normativelor nationale in constructie.
Răspuns (21 oct 2024, 14:01):
caietul de sarcini a fost elaborat in conformitate cu normativele in vigoare privind ÎNTOCMIREA DEVIZELOR PENTRU LUCRĂRILE DE CONSTRUCŢII, si verificat de verificator.
Proiectul este facut de Costea Rosca, teava marcata cu laser trebuie sa o cumparati de la firma afiliata lui, in caz contrar el nu semneaza ,,Aizul de la receptie la terminarea lucrarilor" pretul la tevile date e foarte avantajos pentru proiectant, otkat este de unde de luat. In proiect el toate materialele dupa caracteristici tehnice la maxim le introduce ca sa fie procurate de la firma afiliata lui. Cind odata veti termina cu cerintele acestea anticoncurentiale. Unde se uita Consiliul Concurentei? De la documentatia de proiect se incepe deja schemele.
Răspuns (25 oct 2024, 08:16):
caietul de sarcini a fost elaborat in conformitate cu normativele in vigoare privind ÎNTOCMIREA DEVIZELOR PENTRU LUCRĂRILE DE CONSTRUCŢII, si verificat de verificator.
Data:
28 oct 2024, 09:12
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Conform caietuluide sarcini excavarea transeelor trebuie executata cu excavatorul cu cupa de 0,40-0,70 mc (norma de deviz TsC03B1) , dar situatia reala din teritoriu impune conditii imposibile pentru efectuarea sapatururii mecanice cu asa tip de utilaj , deoarece str.Stepelor are latimea de 3-3,5 m din gard in gard si astuparea transeului executata cu buldozer pe tractor cu senile de 65-80 CP, in straturi cu grosimea de 15-20 cm (norma de deviz TsD02A1) nu va fi posibila in asa conditii
Răspuns (28 oct 2024, 11:39):
proiectul a fost executat in baza topografiei topografiei ! in cazurl in care careva locuitori au instalat gardul in afara hotarelor vor fi luate masuri
Data:
28 oct 2024, 09:36
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Nu ati publicat F1A (desfasurata) , multumesc
Răspuns (28 oct 2024, 11:38):
caietul desaecini contine insasi formularul nr 1 desfasurat si formularul nr 5
Data:
28 oct 2024, 11:39
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Acasta nota face parte din anexa 23 din DS Notă: Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz). Dtre nu ati publicat documentatia standart si refuzati sa dat F1 desfasurat deci premeditat creati situatie de conflict. La licitatia din 2023 ati publicat F1 desfasurat deci cunoasteti si acum incalcati premeditat. ocds-b3wdp1-MD-1695991379926
Răspuns (28 oct 2024, 11:46):
la sfirsitul fiecarui capitul din caietul desarcin este publicată descifrarea a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz
Data:
28 oct 2024, 11:44
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
caietul desaecini contine insasi formularul nr 1 desfasurat si formularul nr 5, Se confunda F5 cu F1 desfasurat , leguitorul a indicat clar ce urmeaza a fi publicat in f5 sunt normele pe unitate nu si cantitatea
Răspuns (28 oct 2024, 13:32):
În caietul de sarcini sunt atașate formularul 1 și formularul 5 fara preturi. Mai desfășurat decit formularul 5 nu poate să existe un caiet de sarcini.
Data:
28 oct 2024, 11:52
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
modificati termen vizita in teritoriu deoarece noi , AC suntem in drept si putem realiza vizita obiectivului in termen pina la inceperea licitatiei propriu zise- chiar daca intrebari nu mai sunt
Răspuns (28 oct 2024, 13:17):
nimeni nu restrictionează vizita in teritoriu!!! insă termenul de solicitare a carorva clarificari expira
Data:
28 oct 2024, 12:17
Subiectul întrebării:
caiet sarcini
Întrebare:
conform legii Achizitiilor Publice si Documentatiei Standart , noi ca AE suntem in drept sa depunem GARANTIA PRU OFERTA , inclusiv prin transfer la contul AC.
Va rog sa atasati rechizitele bancare pru realizare sarcinii
Răspuns (28 oct 2024, 13:39):
pct. 126 privind regulamentul de achizitii pentru lucrari 126. Garanția pentru ofertă se exprimă în lei moldovenești sau în valută străină și este constituită după cum se menționează în documentația de atribuire, prin una dintre următoarele forme:
128. Autoritatea contractantă prevede în documentația de atribuire cerințele față de emitent, forma, cuantumul și alte condiții de bază ale garanției pentru ofertă, precum și cerințele față de operatorul economic care depune garanția pentru ofertă, în cazul în care:
Data:
28 oct 2024, 12:40
Subiectul întrebării:
CAIET DE SARCINI
Întrebare:
GARANTIA DE BUNA EXECUTIE, CUM SE VA PERCEPE? TRANSFER , RETINERI SUCCESIVE
Răspuns (28 oct 2024, 13:40):
153. Garanția de bună execuție a contractului, dacă părțile agreează, se constituie din:
1) rețineri succesive din plata cuvenită pentru facturile înaintate, cu efectuarea transferului sumei respective pe un cont special deschis de către operatorul economic, pus la dispoziția autorității contractante, la o bancă licențiată, agreată de ambele părți;
2) rețineri succesive directe din plata cuvenită pentru facturile înaintate;
3) transfer pe contul autorității contractate.
Data:
28 oct 2024, 12:46
Subiectul întrebării:
anunt de participare
Întrebare:
ce presupun certificarile de buna executie?
Răspuns (28 oct 2024, 13:40):
la care punct din documentatie va referiti?!
Data:
28 oct 2024, 12:50
Subiectul întrebării:
anunt de participare
Întrebare:
Stimata AC,in DS publiCata de dvs sectiunea a 6-a art 98 se stipuleaza expres urmatoarele: Garanția de bună execuție a contractului, dacă părțile agreează, se constituie din: 1) rețineri succesive din plata cuvenită pentru facturile fiscale înaintate, cu efectuarea transferului sumei respective pe un cont special deschis de către operatorul economic, pus la dispoziția autorității contractante, la o bancă licențiată, agreată de ambele părți; 2) rețineri succesive directe din plata cuvenită pentru facturile fiscale înaintate; 3) transfer pe contul autorității contractante.
modificati in anunt pru claritate,
Răspuns (28 oct 2024, 13:42):
151. Autoritatea contractantă solicită ofertantului, înainte de semnarea contractului, depunerea pe parcursul perioadei de încheiere a contractului a unei asigurări a executării contractului sub formă de garanție de bună execuție. Garanția de bună execuție a contractului se elaborează conform cerințelor stabilite în documentația de atribuire și se constituie de către ofertant în scopul asigurării autorității contractante de îndeplinirea cantitativă, calitativă și în perioada convenită a contractului de achiziție publică de lucrări.
152. Autoritatea contractantă stabilește în documentația de atribuire următoarele aspecte:
1) cerințele față de emitent, forma și alte condiții de bază ale garanției de bună execuție a contractului, solicitate pentru executarea contractului;
2) cuantumul garanției de bună execuție a contractului, care nu trebuie să depășească 15% din valoarea totală a contractului de achiziții publice de lucrări. Garanția de bună execuție a contractului este valabilă până la expirarea contractului.
153. Garanția de bună execuție a contractului, dacă părțile agreează, se constituie din:
1) rețineri succesive din plata cuvenită pentru facturile înaintate, cu efectuarea transferului sumei respective pe un cont special deschis de către operatorul economic, pus la dispoziția autorității contractante, la o bancă licențiată, agreată de ambele părți;
2) rețineri succesive directe din plata cuvenită pentru facturile înaintate;
3) transfer pe contul autorității contractate.
la incheiera contractului se prevede o astfel de modalitate
Data:
28 oct 2024, 13:25
Subiectul întrebării:
anunt de participare
Întrebare:
experienta similara in ultimii 5 ani -p6.3 informatii detaliate, conform urmatoarelor document suport: copii contract si proces verbal de receptie la terminare nu arata de fapt care sunt cantitatile de lucrari pe domeniu- ci doar atesta care este obiectivul si valaorea achizitiei si ca lucrarea a fost finalizata cu succes
Cum veti interpreta aceste detalii?
Răspuns (28 oct 2024, 13:43):
contractul este format din anexe de deviz!!
Data:
28 oct 2024, 13:27
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
In fisierul ,,2024-10-18 07_11-1729235481-caieret de sarcinisigned,, la pagina 13, la pozitia 47 - in descriere este indicat Cot 60*, iar mai jos in resurse este indicat Cot 45*. Care e corect?
Răspuns (28 oct 2024, 13:43):
formularul nr 1 de deviz!
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK