1
Perioada de actualizare
de la 24.09.2024 18:25
până la 03.10.2024 08:34
2
Propunerea ofertelor
de la 03.10.2024 08:34
până la 12.10.2024 08:34
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 1 121 640 MDL
Perioada clarificărilor: 24 sept 2024, 18:25 - 3 oct 2024, 8:34
Perioada de depunere a ofertelor: 3 oct 2024, 8:34 - 12 oct 2024, 8:34

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Constructia si reabilitarea sistemului de iluminat public in comuna Tuzara r-nul Calarasi_________________________

Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
4405, MOLDOVA, Călăraşi, s.Tuzara, Tuzara
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Ripa Ion
Telefonul de contact
024420465
Datele achizitiei
Data publicării
24 sept 2024, 18:25
Data ultimilor modificări
1 oct 2024, 8:34
Achizitii.md ID
21282927
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Cererea ofertelor de prețuri (lucrări)
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
tuzara pt 209 et 1 f 1.signed.pdf tuzara pt 209 et 1 f 1.signed.pdf
Documentele la ofertă
-tuzara pt 209 et 1 f 1.signed.pdf
24.09.24 18:25
tuzara pt 213 et 2 f 1.signed.pdf tuzara pt 213 et 2 f 1.signed.pdf
Documentele la ofertă
-tuzara pt 213 et 2 f 1.signed.pdf
24.09.24 18:25
tuzara pt 209 et 1 f 1.signed.pdf tuzara pt 209 et 1 f 1.signed.pdf
Documentele la ofertă
tuzara pt 209 et 1 f 1.signed.pdf
24.09.24 18:25
tuzara pt 212 et 1 f1.signed.pdf tuzara pt 212 et 1 f1.signed.pdf
Documentele la ofertă
-tuzara pt 212 et 1 f1.signed.pdf
24.09.24 18:25
tuzara pt 210 et 2 f1.signed.pdf tuzara pt 210 et 2 f1.signed.pdf
Documentele la ofertă
-tuzara pt 210 et 2 f1.signed.pdf
24.09.24 18:25
tuzara pt 212 et 2 f1.signed.pdf tuzara pt 212 et 2 f1.signed.pdf
Documentele la ofertă
-tuzara pt 212 et 2 f1.signed.pdf
24.09.24 18:25
tuzara pt 211 et 1 f1.signed.pdf tuzara pt 211 et 1 f1.signed.pdf
Documentele la ofertă
-tuzara pt 211 et 1 f1.signed.pdf
24.09.24 18:25
tuzara pt 213 et 1 f 1.rtf.signed.pdf tuzara pt 213 et 1 f 1.rtf.signed.pdf
Documentele la ofertă
-tuzara pt 213 et 1 f 1.rtf.signed.pdf
24.09.24 18:25
tuzara pt 210 et 1 f1.signed.pdf tuzara pt 210 et 1 f1.signed.pdf
Documentele la ofertă
-tuzara pt 210 et 1 f1.signed.pdf
24.09.24 18:25
tuzara pt 211 et 2 f 1.signed.pdf tuzara pt 211 et 2 f 1.signed.pdf
Documentele la ofertă
-tuzara pt 211 et 2 f 1.signed.pdf
24.09.24 18:25
specificatiile tehnice din proiect vol. ii_iee tuzara.pdf specificatiile tehnice din proiect vol. ii_iee tuzara.pdf
Documentele la ofertă
-specificatiile tehnice din proiect vol. ii_iee tuzara.pdf
26.09.24 15:45
anunt de participare 2024 completat_27,09.pdf anunt de participare 2024 completat_27,09.pdf
Documentele la ofertă
-anunt de participare 2024 completat.signed.pd
28.09.24 13:32
duae_ro_0.doc
Documentele la ofertă
duae
30.09.24 11:50
achiziti ds_lucrari.docx
Documentele la ofertă
Documentatie Standart
30.09.24 15:13
Data:
25 sept 2024, 08:28
Subiectul întrebării:
termenii minimi de depunere a ofertei la procedurile de COP
Întrebare:
Buna ziua! Conform LEGII Nr. LP131/2015 din 03.07.2015, art 57, (6) În cazul procedurii de cerere a ofertelor de preţuri, termenul de depunere a ofertelor va fi de cel puţin de 12 zile pentru lucrări şi servicii de la data publicării sau transmiterii anunțului/invitaţiei de participare. Publicarea COP a avut loc pe 24.09.24, ora 18.25 ( ziua de lucru fiind pin la 17.00), incepem sa numaram 12 zile lucratoare din urmatoarea zi, reiese termenul limita de depunere a ofertei- 10.10.2024 . Ajustati corect termenii de depunere, conform legislatiei in vigoare.
Răspuns (25 sept 2024, 08:55):
corect 12 zile incercam sa corectatm
Data:
25 sept 2024, 08:33
Subiectul întrebării:
document
Întrebare:
Plasati formularele F1 format desfasurat. Multumim
Răspuns (25 sept 2024, 09:39):
da, va fi anexat la 26.09.2024
Data:
25 sept 2024, 10:40
Subiectul întrebării:
FISIERUL tuzara pt 213 et 1 f 1.rtf.signed
Întrebare:
IN FISIIERUL cu denumirea - Tuzara PT 213 et 1 f 1.rtf.signed este alta descriere in titlul lucrarilor figureaza alt numar la PT, SI ANUME - PT 210 Etapa II. Care e numarul, DENUMIREA corecta la PT in denumirea obiectului ? MULTUMESC
Răspuns (26 sept 2024, 15:50):
Sa produs o eroare tehnică denumirea corecta este PT 213 ETAPA 2
Data:
25 sept 2024, 11:00
Subiectul întrebării:
anunt, p.18 , garantia pentru oferta
Întrebare:
Buna ziua !Vizualizam in p.18, garantia pentru oferta este indicata ...cifra 60....? Aici se indica % ..de regula 1% de garantie bancara pentru oferta de la suma ofertata fara TVA, SAU DACA NU DORITI GARANTIE LA OFERTA, SCRITI -NU SE CERE. RECTIFICATI VA ROG.
Răspuns (26 sept 2024, 09:24):
am corectat eroarea am incarcat din nou anuntul de participare
Data:
25 sept 2024, 11:30
Subiectul întrebării:
cerinte tehnice
Întrebare:
Cum putem dovedi ca corpul de iluminat oferit Satisface situatia de iluminat conform SM CEN/TR 13201-1:2017 - P5?
Răspuns (26 sept 2024, 14:35):
Prin acte confirmative
Data:
25 sept 2024, 12:01
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
In devize: Corp de iluminat tip LED. Garantie 5 ani. Puterea maxim admisa <=50W, fluxul luminos >2800 lm. Satisface situatia de iluminat conform SM CEN/TR 13201-1:2017 - P5, unde: Latimea partii carosabile - 4m. Distanta maxima intre piloni - 35m. Distanta stilp-carosabil - 1m. Inaltimea de montare a CI - 6m - 6,6m. Lungime consola - 0,508m. Acasta cerinta este obligatorie sau nu? Nu este reflectata un anunt si specificatii tehnice, nu este indicat prin care documente se poate argumenta corespunderea la cerintele clasei de iluminat P5 din SM CEN/TR 13201-1:2017 - P5.
Răspuns (26 sept 2024, 15:34):
ne vom conforma, dar pînă atunci consultați specificațiile tehnice anexate la licitație acum.
Data:
25 sept 2024, 12:54
Subiectul întrebării:
Caiet de sracini
Întrebare:
HG Nr. 638 din 26-08-2020 prevede: 24. Autoritatea contractantă are obligația să elaboreze caietul de sarcini, după caz, documentul descriptiv pentru a asigura operatorilor economici o informare completă, corectă și explicită privind obiectul achiziției. 25. Caietul de sarcini este parte integrantă din documentația de atribuire și constituie ansamblul cerințelor în baza cărora se elaborează propunerea tehnică de către fiecare ofertant. 27. Conținutul caietului de sarcini pentru execuția lucrărilor cuprinde: 1) descrierea elementelor tehnice și calitative menționate în planșe și prezentarea informațiilor, precizărilor și prescripțiilor complementare planșelor; Întrebare: Unde găsim descrierea elementelor tehnice și calitative menționate în planșe?
Răspuns (26 sept 2024, 15:34):
ne vom conforma, dar pînă atunci consultați specificațiile tehnice anexate la licitație acum.
Data:
25 sept 2024, 12:59
Subiectul întrebării:
Caiet de sracini
Întrebare:
HG Nr. 638 din 26-08-2020 prevede: 24. Autoritatea contractantă are obligația să elaboreze caietul de sarcini, după caz, documentul descriptiv pentru a asigura operatorilor economici o informare completă, corectă și explicită privind obiectul achiziției. 25. Caietul de sarcini este parte integrantă din documentația de atribuire și constituie ansamblul cerințelor în baza cărora se elaborează propunerea tehnică de către fiecare ofertant. 27. Conținutul caietului de sarcini pentru execuția lucrărilor cuprinde: 2) detalierea notelor ce includ caracteristicele și calitățile materialelor utilizate, testele și probele acestora, descrierea lucrărilor care se execută, calitatea, modul de realizare, testele și probele acestor lucrări, ordinea de execuție și de montaj, precum și aspectul final; Întrebare: Unde găsim cerințele fata de caracteristicele și calitățile materialelor utilizate, descrierea lucrărilor care se execută, calitatea, modul de realizare, testele și probele acestor lucrări?
Răspuns (26 sept 2024, 15:34):
ne vom conforma, dar pînă atunci consultați specificațiile tehnice anexate la licitație acum.
Data:
25 sept 2024, 13:03
Subiectul întrebării:
Caiet de sracini
Întrebare:
HG Nr. 638 din 26-08-2020 prevede: 24. Autoritatea contractantă are obligația să elaboreze caietul de sarcini, după caz, documentul descriptiv pentru a asigura operatorilor economici o informare completă, corectă și explicită privind obiectul achiziției. 25. Caietul de sarcini este parte integrantă din documentația de atribuire și constituie ansamblul cerințelor în baza cărora se elaborează propunerea tehnică de către fiecare ofertant. 27. Conținutul caietului de sarcini pentru execuția lucrărilor cuprinde: 3) referirea la documentele care reglementează nivelul de performanță a lucrărilor, precum și cerințele, condițiile tehnice și tehnologice, condițiile de calitate pentru produsele care urmează a fi încorporate în lucrare, testele, inclusiv cele tehnologice. Întrebare: Unde găsim nivelul de performanță a lucrărilor, condițiile de calitate pentru produsele care urmează a fi încorporate în lucrare, testele si probele pentru a dovedi corespunderea cerințelor?
Răspuns (26 sept 2024, 15:35):
ne vom conforma, dar pînă atunci consultați specificațiile tehnice anexate la licitație acum.
Data:
26 sept 2024, 14:55
Subiectul întrebării:
raspuns
Întrebare:
Răspuns (26 sept 2024, 14:35): Prin acte confirmative. Si anume ce acte aveti in vedere?
Răspuns (26 sept 2024, 15:35):
consultați specificațiile tehnice anexate la licitație acum.
Data:
26 sept 2024, 14:58
Subiectul întrebării:
Lege 131/2015
Întrebare:
Articolul 37. Regulile privind descrierea bunurilor, lucrărilor şi serviciilor (1) Specificațiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor şi serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere exactă şi completă a obiectului achiziţiei, astfel încît fiecare cerinţă şi criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite. Enumerati actele confirmative.
Răspuns (26 sept 2024, 15:36):
consultați specificațiile tehnice anexate la licitație acum.
Data:
26 sept 2024, 15:07
Subiectul întrebării:
acte confirmative
Întrebare:
Conform SM CEN/TR 13201-1:2017 clasa de iluminat P5 determina valoarea iluminarii medie nu mai mica de 3 lx pe suprafata carosabilului. Ce acte confirmative, exprimate in unitatea de masura [lx] trebuie sa prezentam?
Răspuns (26 sept 2024, 15:36):
consultați specificațiile tehnice anexate la licitație .
Data:
26 sept 2024, 16:04
Subiectul întrebării:
Specificatii tehnice
Întrebare:
Răspuns (26 sept 2024, 15:35): consultați specificațiile tehnice anexate la licitație acum. Specificatiile anexate nu raspund la intrebarea cum sa dovedim corespunderea. Prin ce sa dovedim ca instalatia de iluminat va asigura nivelul de iluminat, mai mare decat 3 lx, cerut de clasa de iluminat P5?
Răspuns (26 sept 2024, 18:51):
Atentie, incarcam caiet de sarcini si cerintele pentru corpurile de iluinat. Am ajustat și anuntul de participare!
Data:
26 sept 2024, 16:05
Subiectul întrebării:
Caiet de sracini
Întrebare:
Unde găsim nivelul de performanță a lucrărilor, condițiile de calitate pentru produsele care urmează a fi încorporate în lucrare, testele si probele pentru a dovedi corespunderea cerințelor?
Răspuns (26 sept 2024, 18:51):
Atentie, incarcam caiet de sarcini si cerintele pentru corpurile de iluinat. Am ajustat și anuntul de participare!
Data:
26 sept 2024, 16:05
Subiectul întrebării:
Caiet de sracini
Întrebare:
Unde găsim cerințele fata de caracteristicele și calitățile materialelor utilizate, descrierea lucrărilor care se execută, calitatea, modul de realizare, testele și probele acestor lucrări?
Răspuns (26 sept 2024, 18:51):
Atentie, incarcam caiet de sarcini si cerintele pentru corpurile de iluinat. Am ajustat și anuntul de participare!
Data:
26 sept 2024, 16:11
Subiectul întrebării:
Caiet de sracini
Întrebare:
CU care documente se poate argumenta corespunderea la cerintele clasei de iluminat P5 din SM CEN/TR 13201-1:2017 - P5. Denumiti acte, documente concrete pentru a oferi informare completă, corectă și explicită privind obiectul achiziției. Asa cum cere legislacia in vigoare. Sau excludeti cerinta pe care este in afara competentei grupului de lucru. Nu stiti cum sa evaluati - nu cereti.
Răspuns (26 sept 2024, 18:52):
Vă rugăm nu aglomerati Licitatia cu intrebari repetate. Atentie, incarcam caiet de sarcini si cerintele pentru corpurile de iluinat. Am ajustat și anuntul de participare!
Data:
27 sept 2024, 12:33
Subiectul întrebării:
PT212 Etapa I - distanta dintre piloni 60-70m
Întrebare:
Pentru asemenea distanta conductorul autoportant 2x25 se va rupe pe timp de chiciura. Deci cine e proiectantul cela care a uitat sa puna un pilon intermediar. ?
Răspuns (27 sept 2024, 14:37):
Discutam cu proiectantul. Aveti posibilitate sa analizati proiectul mai detaliat in incinta Primăriei comunei Tuzara.
Data:
27 sept 2024, 12:36
Subiectul întrebării:
Certificat de atribuire cont bancar si rechizite bancare
Întrebare:
RUgam sa explicati care e sensul solicitarii - certificatului de atribuire a contului bancar si alt document Rechizite bancare? Cum acestea vor influența la analiza ofertei.
Răspuns (27 sept 2024, 14:38):
Este pachetul de acte necesar în cazul în care se va desemna cîștigătorul.
Data:
27 sept 2024, 12:37
Subiectul întrebării:
Dialux
Întrebare:
Rugam sa se indice, Autoritatea Contractanta Dispune de Licenta pentur utilizarea programului Dialux?
Răspuns (27 sept 2024, 14:38):
Aveti posibilitate sa analizati proiectul mai detaliat in incinta Primăriei comunei Tuzara.
Data:
27 sept 2024, 12:38
Subiectul întrebării:
Raport de calcule in dialux
Întrebare:
Rugam sa se mentioneze, cum urmeaza se se incarca fisierul Dialux (extensia. .dlx) si fierele cu extensia.ies. Platforma data nu permite a incarca fisiere cu asemenea extensii
Răspuns (27 sept 2024, 16:41):
consultați specialiști IT
Data:
27 sept 2024, 12:40
Subiectul întrebării:
Detalii strazi
Întrebare:
Rugam sa indicati. La PT 212 in Caietul se sarcini, la Utilaj e indicat situaita P5. IN caietul de sarcini nou_caietul de sarcini pentru licitatie_copt de iluminat 27,09.semnat - e indicat P4. Care din ele e corect?
Răspuns (27 sept 2024, 16:46):
Aveti posibilitatea sa verificati în cadrul proiectului, va asteptăm de luni ăină vineri de la 08.00 pînă la 17.oo la Primăria comunei Tuzara, comuna Tuzara strada 1 mai r.Călărași. P5
Data:
27 sept 2024, 12:44
Subiectul întrebării:
Diferenta dintre PT 211 si celelalte
Întrebare:
BUna ziua, rugam sa eplicati care e diferenta dintre situatia la PT 211 si la celelalte. Dvs. solicitati flux luminos minim 2800 lm. Admitem situatia ca corpul de iluminat trece parametrii cu 2800 lm, ceea ce inseamna ca putera lui va fi de 20-25W. Deci Admitem situatia ca dvs. vreti maxim 40 W. Corpurile actuala au minim 100lmW. Asta inseamna ca un corp de 40W are minim 4000 lm. se incadreaza deplin in situatia pentru PT 211 si pentru alte PT-uri. Care sunt diferentele dintre cele 2 situatii.
Răspuns (27 sept 2024, 16:47):
CONSULTATI SPECIFICATIILE TEHNICE ALE CELOR DOUA
Data:
27 sept 2024, 12:46
Subiectul întrebării:
Se va face dovada acreditarii laboratoarelor care a emis raportul.
Întrebare:
Ce tip de acreditare doriti?
Răspuns (27 sept 2024, 17:02):
CONSIDERATI CA EXLUSĂ ACEASTĂ CERINȚĂ.
Data:
27 sept 2024, 12:47
Subiectul întrebării:
Declaratie conformitate si Declaratie Calitate
Întrebare:
Rugam sa dati exemplu sau sa indicati CE se include in Declaratia de conformitate CE si ce se include in declaratia de cCalitate.
Răspuns (27 sept 2024, 15:24):
conformitate si calitate este efectuarea lucrărilor conform proiectului și garantia lucrări calitative.
Data:
27 sept 2024, 12:58
Subiectul întrebării:
50-70 m distanta dintre piloni
Întrebare:
Rugam sa fie editate cerintele tehnice. Analiza poriectului indica ca la PT 212C - coala 8-9 nu există NICI o distantă dintr-e piloni mai mare de 50m (asta e dinstata dintre pilonul 23/1 si 24) Cu toate acestea, distanta indicara reprezinta lungimea CABLULUI dintre 2 piloni pe care e montat cablul. Corpul de ilumnat se amplaseaza pa pilonul din gata lui. Distanta de la pilonul 24 la 24/5 e de 21m . Distantele dintr-e pilonii ce au corpuri de iluminat in general nici nu sunt reprezentate pe plan. urmand logica planului, NU există nici o distană mai mare de 50 M. rugam respectuos corectarea si plasarea cerintei - maxim 50 m distanta dintre piloni.
Răspuns (27 sept 2024, 16:52):
CONSIDERATI 50 METRI DISTANTA DINTRE PILONI
Data:
27 sept 2024, 13:00
Subiectul întrebării:
Intrebare de mai sus
Întrebare:
Proiectul si asa prevede instalarea corpurilor peste 1 pilon. PRin urmare, editati distantele ca cerinte ce le asumati conform proiectului. Distantele indicate de autoritate sunt luate ipotetic si Ipotetic fiind ele NU pot fi mai mari de 50m.
Răspuns (27 sept 2024, 14:44):
Analizati corect proiectul care este din 2 etape și respectiv urmează a fi instalat iluminat la fiecare pilon,
Data:
27 sept 2024, 14:48
Subiectul întrebării:
Certificat de atribuire cont bancar si rechizite bancare
Întrebare:
Stimata AC. Dvs. cereti de 2 ori acelasi document. Rugam sa editati cerinta sa fie doar 1.
Răspuns (27 sept 2024, 16:52):
CONSIDERATI CA ESTE NUMAI UNA, PROBANIL ESTE O EROARE TEHNICĂ.
Data:
27 sept 2024, 16:21
Subiectul întrebării:
Rugam sa dati exemplu sau sa indicati CE se include in Declaratia de conformitate CE si ce se include in declaratia de Calitate
Întrebare:
Rugam sa oferiti raspunsuri ce tin de documentele solicitate de Dvs. deci ati solicitat  Certificat de conformitate emis de un organism terț acreditat (ENEC sau echivalent) si ati soplicitat Declaratie CE producator si inca ati solicitat  Declaraţii de calitate producător. Deci 3 documente. primele 2 din ele e clar ce contin (desi Declaratia CE odata ce exista un ENEC nu are sens). a treia ce reprezinta?
Răspuns (27 sept 2024, 16:57):
vă asumați în totalitate răspunderea pentru declararea conformității cu toate cerințele,să garantați conformitatea cu toate cerințele aplicabile
Data:
27 sept 2024, 17:25
Subiectul întrebării:
Declaraţii de calitate producător
Întrebare:
Stimata AC - Dvs. cereti declaratie de la producator. Noi ca potentiali participanti NU avem idee ce cereti. Rugam sa fie detaliata cerinta. Rugam respectuos sa ne conformam astfel incat sa fie clar pentru toti. Nu cred ca nimeni din Dvs. nu are intentia de a ajunte la ANSC, nici noi sa pierdem timp, nici dvs. Cerinta Dvs. depaseste limitele legale. sau indicati ce doriti exact, ce sa fie scrie in declaratie de calitate, sau eliminati cerinta ce depaseste normele legale.
Răspuns (28 sept 2024, 12:56):
Certificatul de conformitate – nu confirma calitatea integral, doar atestă că un produs identificat corespunzător a fost supus procedurilor de evaluare a conformităţii şi că, la momentul evaluării, produsul este conform cerinţelor specificate aplicabile. (Lege 235/2011, Articolul 2. Noţiuni principale.) acreditare – atestare de către organismul naţional de acreditare a faptului că un organism de evaluare a conformităţii îndeplineşte cerinţele stabilite prin standardele de referinţă şi, după caz, orice alte cerinţe suplimentare, inclusiv cele prevăzute în schemele de acreditare specifice relevante, pentru realizarea activităţilor specifice de evaluare a conformităţii; (Lege 235/2011, Articolul 2. Noţiuni principale.) Certificatul de calitate nu confirmă decât angajamentul sau promisiunea producătorului privind faptul că respectivul bun, care va fi livrat, va corespunde caracteristecelor declarate in fisa tehnica prezentata la licitatie. Ca exemplu, durata de viata a sursei de lumina, eficienta energetica, diagrama de distribuție a intensității luminoase nu sunt obiectul certificarii de conformitate. Alt aspect - este ca Certificatul de conformitate se referă la produsul identificat în general, dar Certificatul de calitate de la producător se referă la produsul concret, care va fi livrat la implementarea proiectului. Informatie utila: https://revizia.md/ro/certificatele-de-conformitate-si-calitate-solicitate-in-cadrul-procedurilor-de-achizitie-sectoriale/
Data:
27 sept 2024, 17:26
Subiectul întrebării:
Răspuns (27 sept 2024, 16:52):
Întrebare:
ajustati Caietul de sarcini va rog
Răspuns (28 sept 2024, 13:02):
ok
Data:
27 sept 2024, 17:26
Subiectul întrebării:
Răspuns (27 sept 2024, 17:02):
Întrebare:
rugam sa fie ajustat caietul de sarcini
Răspuns (28 sept 2024, 13:02):
ok
Data:
27 sept 2024, 17:28
Subiectul întrebării:
Răspuns (27 sept 2024, 16:46):
Întrebare:
Proiectul expus NU are Dialux. Rugam sa oferiti raspuns. Dvs. ati publica proiectul si CS deci, rugam sa oferiti explicatii asupra informatiilor publicate de Dvs. Nu e nevoie de veniti la primarie de a analiza un document care si asa este incarcat pe platforma.
Răspuns (28 sept 2024, 12:56):
Proiectul expus are 3 variante de calcule in Dialux. Cerinta este ca ofertantul sa prezinte varianta proprie de calcul. Evaluata va fi varianta ofertantului si nu calculele de referinta folosite in proiect.
Data:
27 sept 2024, 17:30
Subiectul întrebării:
Răspuns (27 sept 2024, 16:41):
Întrebare:
E mare sansa sa ajungem acolo unde nici noi nici Dvs. nu dorim. Repetam intrebarea, platforma MTENDER (a guvernului RM) Nu permite incarcarea fisierelor cu exteinsie .dlx sau .ies, fisiere care dvs.le solicitati. Dat fiind ca ati emis o cerinta obligatorie, noi solicitam explicatii - CUM SA VA EXPEDIEM aceste informatii? Rugam sa oferiti explicatii in normele legale.
Răspuns (28 sept 2024, 12:58):
Fisierele electronice cerute vor fi expediate prin posta electronica pr-tuzara@mail.ru la colicitarea noastra in procesul de evaluare.
Data:
27 sept 2024, 18:04
Subiectul întrebării:
Răspuns (27 sept 2024, 16:57):
Întrebare:
Stimata AC, indeosebi specialist pe achizitii care raspunde la comentarii. Deci intrebarile nu sunt adresate Dvs. personal sunt, adresate pe documentul expus. Dvs. reprezentat o AC. Deci atunci cand publicati un anunt va conduceti de prevederile Legii 131/2015 prin care la Art 37 din Legea 131/2015 se prevede că Specificațiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor şi serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere exactă şi completă a obiectului achiziţiei, astfel încît fiecare cerinţă şi criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite (vedeti mai sus referinta unui alt OE). Or, informatiile publicate de Dvs. au neclaritati si sunt incomplete si pe alocuri ambigue. Azi alocam timp in zadar si noi si Dvs. pe nu stiu ce. Mentiona - Certificatul de confirmare cont / Rechizitele bancare e unul si acelasi document. Deci Dvs. il cereti de 2 ori. Ce e atat de greu de inteles ca e nevoie de eliminat? Producatorii veritabili au 3 documente de baza care le dau - 1. ENEC sau un Certificat de conformitate emis sun cerintele minime ce le indicat (exemplu emis de organism tert acreditat ISO 17025 de catre o autoritate semnatar EA-MLA - e doar ca exemplu) 2. Declaratie CE (nu exista certificat CE, orice certificat CE reprezinta o declaratie pe proprie raspundere a unui producator ca produsul sau e conform standardelor de siguranta la nivel de uniune europeana). Declaratia CE nu confirma ca produsul e calitativ absolut. 3. Declaratie RoHS (produsul fabricat nu contine substante periculoase), care e tot o declaratie pe proprie raspundere a producatorului. Declararea parametrilor de functionare a unui produs se gasesc in fisa tehnic a acestuia. Sper ca ma exprim suficient de clar. Deci ce fel de Declaratie de Calitate doriti, ce trebuie sa fie in aceasta declaratie? Suplimentar, dvs. aveti abateri de la un document la altul publicat. Noi solicitam sa le inlaturat, editati documentele si publica din nou. Dl. Oprea G. he a utilizat in elaborarea proiectului sau un produs marca Electromagnetica, pentru ca el pe acel produs l-a avut in baza de date a sa. Respectiv stie foarte bine ca produsul de 30W Orion Nu poate avea 2800 lm, si nici produsul de 50W nu poate avea 3600 lm. Prin urmare faptul ca a utilizat o putere de 40 si 50w, iar pe alocuri a schimbat eficienta e departe de adevar. Prin urmare, azi Dialux e un program cu plata (abonament. Azi in MD Nu PREA sunt specialisti acreditati in domeniul elaborarii calculelor fotometrice si Nici nu sunt experti care au dreptul LEGAL sa spuna ca un fisier DIALUX e corect sau nu. Prin urmare, faptul ca solicitat SURSA DE PROGRAM NU VA AJUTA cu nimic sa verificati nimic. Dvs. aveti posibilitatea sa solicitati fisierele date in format .pdf si sa le verificati sub supravegherea echipei de proiect ca cerinta transcrisa ca normativ e satisfacuta (P5 sau P4). Noi azi va spunem ca nici un fir TORSADAT nu poate rezista la distanta mai mare de 35 m pe nivel de chiciura de 1cm. Dl Oprea G. stie foarte bine ca la distanta de 33 m, asemenea chiciura are greutatea de 1 tona. Deci Nu se permite a pune fir pe distante atat de lungi de 50m, si el si cei e au verificat proiectul trabuiau sa intervina si sa mai plaseze un pilon intermediar (lasam acest aspect pe garantia proiectantului, dat fiind ca ati indiat ca distanta maxima e 50m). Astazi toate corpurile de iluminat (care satisfac cerinte expuse de dvs. pe documentatie) au eficienta de peste 140 lm/w, altfel spus dvs. veti avea corpuri nu de 30 dar de 20W si nu de 40-50W dar de 25W. Ceea ce e benefic, insa din cauza ca nu ati fost informati de proiectanti s-a elaborat proiectul la ochi ca sa mearga. Suplimentar, Dvs. aveti strazi care sunt la PT 211-212 cu latima strazii de 2,5-3,0m. Aceasta e in proiect COALA 2, iar in Caietul De Sarcini acest lucru nu e indicat. Deci aveti o neconcordanta majora - solicitati a fi instalate utilaje care depășesc functional de cateva ori parametrii tehnici necesari. In proiectul totul e pe P5. Dvs. aveti solicitari si de P4. Care e argumentul a solicita ceva mai mult decat e in proiect? Iar ca sa fie clar ca de fapt exista inca strazi unde corpurile de iluminat sunt NU pe fiecare pilon, va uitati la COALA 8 si veti vedea ca sunt suficiente segmente fara corpuri de iluminat (ruptura a doua de imagine). Iar ca sa fiti sigura ca Proiectantul nu a facut corect, nu este indicata distanta efectiva dintre pilonii CU corp de iluminat. Ei au indicat distanta dintre piloni pe unde trece torsada. Prin urmare. Rugam sa ajustati un pic documentatia, sa eliminati cele 2 virgule ce nu sunt conform cerintelor de elaborare a documentatiei de concurs si sa eliminati erorile mai degraba ortografice. Insa ele necesita a fi eliminate din simplu motiv - in forma data sunt obligatorii pentru toti si ele nu pot fi indeplinite pentru ca nu sunt reale si sunt contradictorii.
Răspuns (28 sept 2024, 13:04):
am ajustat caietul de sarcini.
Data:
30 sept 2024, 09:52
Subiectul întrebării:
Anunt neredactat, cS neredactat
Întrebare:
Buna ziua. Rugam sa ajustati documentele coform legislatiei. la moment nu e nimic redactat. Aceleasi erori.
Răspuns (30 sept 2024, 11:54):
Sunati direct si explicati ce doriti sa obtineti, noi am redactat anuntul de participar si caietul de sarcini tehnice.
Data:
30 sept 2024, 10:33
Subiectul întrebării:
Certificat cont bancare si rechizite bancare
Întrebare:
Rugam sa explicati diferenta dintre Certificat de atribuire cont bancar si Rechizite bancare.
Răspuns (30 sept 2024, 11:53):
Vă rugăm nu aglomerati licitatia cu întrebari care nu tin de competenta AC.
Data:
30 sept 2024, 10:40
Subiectul întrebării:
Publicati Documentația de Atribuire
Întrebare:
Rugam sa publicati documentația de Atribuire
Răspuns (30 sept 2024, 11:52):
Am publicat anuntul, caietul de sarcini toate necesare. Pentru depunere vă rugăm descarcati formularele oficiale de pe platforma, sunt in acces liber.
Data:
30 sept 2024, 10:42
Subiectul întrebării:
Publicati calculul luminotehnic de referinta din proiect
Întrebare:
Buna ziua. rugams a publicati calculul luminotehnic de referinta din proiect
Răspuns (30 sept 2024, 11:36):
Buna ziua, acel calcul contine corpuri de iluminat distincte, cu indicarea producatorului si alte detalii, nu suntem in drept sa impunem un arecare produs. Vă rugăm sa propuneti corpurile dvs de iluminat, conditiile si situatiile de iluminat au fost anexate la licitatie.
Data:
30 sept 2024, 14:14
Subiectul întrebării:
CS neredactat
Întrebare:
Buna ziua. Dvs. ati publicat CS. In continutul caietului de sarcini aveti Clasa P5, M6, P4. Latime la strazi diferita. IN formularele F1 informatiile sunt altele. Declaratia calitate, conformitate ci CE nu sunt redactate. Aveti Certificat cont bancar si rechizie bancare. Deci e simplu. Ca sa nu ne straduim sa pierdem timp e depusa contestatie. Vedeti si dvs. deja cum argumentati.
Răspuns (30 sept 2024, 14:36):
In continutul caietului de sarcini este indicat din ce motiv situatia P4 a fost simplificata spre P5, vă rugam sa cititi atent. Înțeleg că doriti sa targiversati licitatia. Noi am simplificat la maxim conditiile de participare. Anularea licitatiei va aduce dupa sine conditii mai drastice pentru OE. Riscurile nu se merita
Data:
30 sept 2024, 14:15
Subiectul întrebării:
Răspuns (30 sept 2024, 11:52):
Întrebare:
AC e obligata a furniza informatiile depline. Daca Legea 131/2015 prevedea ca exista o baza de date de unde noi ca OE vom lua documentele, da. Dar prine senta nu e. Deci cum ati anexat DUAE abia acum, puteti face similar si cu Documentatia de atribuire.
Răspuns (30 sept 2024, 14:38):
Documentatia de atribuire necesara OE pentru pregatirea ofertei a fost publicata. Vă rugăm descarcati formularele desinestatator, sunt in tipizate - M-tender.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.