1
Perioada de actualizare
de la 23.09.2024 22:36
până la 30.09.2024 11:56
2
Propunerea ofertelor
de la 30.09.2024 11:56
până la 06.10.2024 13:26
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 839 467,65 MDL
Perioada clarificărilor: 23 sept 2024, 22:36 - 30 sept 2024, 11:56
Perioada de depunere a ofertelor: 30 sept 2024, 11:56 - 6 oct 2024, 13:26

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Constructia unei portiuni de trotuar (s. Antonesti), L-591 R 30 Antonești-Carahasani și construcția unei porțiuni de trotuar în s.Popeasca.

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD 4201, MOLDOVA, Ştefan Vodă, or.Ştefan Vodă, or. Ștefan Vodă str. Libertății nr.1
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Tatiana Solomițchii
Telefonul de contact
o24222088
Datele achizitiei
Data publicării
23 sept 2024, 22:36
Data ultimilor modificări
28 sept 2024, 11:56
Achizitii.md ID
21282232
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Cererea ofertelor de prețuri (lucrări)
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
Data:
24 sept 2024, 09:18
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Lot nr. 2, cum sa executat calculul pentru 240 m2 de pavaje, in caietul de sarcini stratul de nivelare din nisip este de 2 m3, adica 0,0083 la 1 m2 (La Antonesti pentru 730 m2, sunt 73 m3 de nisip, adica de grosimea de 0,1 la 1 m2) La ambele loturi este acelasi tip de lucrare, dar grosimea diferita. Schimbati va rog caietul de sarcini, tehnologic este imposibil de executat lucrarile de pavare la lotul nr.2 !
Răspuns (25 sept 2024, 08:32):
Poziția nr.9 din caietul de sarcini volumul de lucrări este de 24 m3, eroare tehnică. Pavajul este gr.=40 mm, borduri 100x25x8
Data:
24 sept 2024, 09:32
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Specificati va rog dimensiunile la pavaj si bordure (Lungimea, latimea si grosimea).
Răspuns (25 sept 2024, 08:33):
Pavajul este de gr.=40mm, borduri 100x25x8
Data:
25 sept 2024, 12:14
Subiectul întrebării:
conditii
Întrebare:
stimata autoritatea contr. solcitam respectuos de a revedea conditiile cu privire la participare, la conditia 5 ani minimum de experienta in 3 ani, avind in vedere suma pina la 1 milion si faptul ca sunt agenti economici care anual au rulaj de 3-5 milioane, dar cu experienta de 2, 3, 4 ani.
Răspuns (28 sept 2024, 11:51):
Ținând contul de termenul restrâns privind executarea lucrărilor, am solicitat în temeiul art.22 alin. (3) lit.c, experiențe similare în ultimii 5 ani însoţite de certificări de bună execuţie care demonstrează capacitatea tehnică a operatorului economic. În context a fost modificat anunțul de particiare.
Construcția unei porțiuni de trotuar (s. Antonesti), L-591 R 30 Antonești-Carahasani
Data:
27 sept 2024, 09:15
Subiectul întrebării:
Clarificare privind cerința de experiență de minim 5 ani
Întrebare:
În cadrul procedurii de achiziție publică la care participăm, am observat că în anunțul de participare se solicită operatorilor economici să demonstreze o experiență de minim 5 ani pentru a îndeplini criteriile de calificare. Cum ar trebui interpretată și aplicată cerința privind experiența de minim 5 ani, astfel încât aceasta să respecte principiul proporționalității prevăzut în Legea nr. 131/2015? În baza căror prevederi ale Legii 131/2005 a fost inclusă cerința de experiență minimă de 5 ani prevăzută de pct. 16, pct. 4 din anunțul de participare. Or conform prevederilor legale: Capacitatea economică se demonstrează pentru ultimii 3 ani. Conform art. 21 alin. (1) lit. c) al Legii 131/2005, demonstrarea capacității economice şi financiare a operatorului economic se realizează prin prezentarea unuia sau a mai multor documente relevante, cum ar fi declaraţii privind cifra de afaceri totală sau, dacă este cazul, privind cifra de afaceri în domeniul de activitate aferent obiectului contractului într-o perioadă anterioară care vizează activitatea din ultimii 3 ani, în măsura în care informaţiile respective sînt disponibile. În acest ultim caz, autoritatea contractantă are obligaţia de a lua în considerare şi data la care operatorul economic a fost înfiinţat sau şi-a început activitatea comercială. Capacitatea tehnică se demonstrează prin lucrările efectuate în ultimii 5 ani. Potrivit art. 22 alin. (3) lit. a) al Legii 131/2005, în cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de lucrări, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele: a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfîrşit.
Răspuns (28 sept 2024, 11:51):
Ținând contul de termenul restrâns privind executarea lucrărilor, am solicitat în temeiul art.22 alin. (3) lit.a, experiențe similare în ultimii 5 ani însoţite de certificări de bună execuţie care demonstrează capacitatea tehnică a operatorului economic. Prin urmare anunțul de particiare a fost modificat .
Data:
27 sept 2024, 09:23
Subiectul întrebării:
Clarificare privind cerința de experiență de minim 5 ani
Întrebare:
Cum ar trebui interpretată și aplicată cerința privind experiența de minim 5 ani, astfel încât aceasta să respecte principiul proporționalității prevăzut în Legea nr. 131/2015? În baza căror prevederi ale Legii 131/2005 a fost inclusă cerința de experiență minimă de 5 ani prevăzută de pct. 16, pct. 4 din anunțul de participare. Or conform prevederilor legale: Capacitatea economică se demonstrează pentru ultimii 3 ani. Conform art. 21 alin. (1) lit. c) al Legii 131/2005, demonstrarea capacității economice şi financiare a operatorului economic se realizează prin prezentarea unuia sau a mai multor documente relevante, cum ar fi declaraţii privind cifra de afaceri totală sau, dacă este cazul, privind cifra de afaceri în domeniul de activitate aferent obiectului contractului într-o perioadă anterioară care vizează activitatea din ultimii 3 ani, în măsura în care informaţiile respective sînt disponibile. În acest ultim caz, autoritatea contractantă are obligaţia de a lua în considerare şi data la care operatorul economic a fost înfiinţat sau şi-a început activitatea comercială. Capacitatea tehnică se demonstrează prin lucrările efectuate în ultimii 5 ani. Potrivit art. 22 alin. (3) lit. a) al Legii 131/2005, în cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de lucrări, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele: a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfîrşit.
Răspuns (28 sept 2024, 11:51):
Ținând contul de termenul restrâns privind executarea lucrărilor, am solicitat în temeiul art.22 alin. (3) lit.a, experiențe similare în ultimii 5 ani însoţite de certificări de bună execuţie care demonstrează capacitatea tehnică a operatorului economic. Prin urmare anunțul de particiare a fost modificat
Data:
27 sept 2024, 20:39
Subiectul întrebării:
conditii
Întrebare:
rog grupul de lucru sa modifice cerinta minima de 5 ani in 3 ani, potrivit procedurilor legale.
Răspuns (28 sept 2024, 11:51):
Ținând contul de termenul restrâns privind executarea lucrărilor, am solicitat în temeiul art.22 alin. (3) lit.a, experiențe similare în ultimii 5 ani însoţite de certificări de bună execuţie care demonstrează capacitatea tehnică a operatorului economic. Prin urmare anunțul de particiare a fost modificat
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.