1
Perioada de actualizare
de la 28.08.2024 09:43
până la 09.09.2024 10:00
2
Propunerea ofertelor
de la 09.09.2024 10:00
până la 20.09.2024 10:00
au rămas 13 ore
3
Licitaţie
23.09.2024 15:00
4
Evaluare

5
Contract

Statut Propunerea ofertelor
Valoarea estimată fără TVA 1 100 000 MDL
Perioada clarificărilor: 28 aug 2024, 9:43 - 9 sept 2024, 10:00
Perioada de depunere a ofertelor: 9 sept 2024, 10:00 - 20 sept 2024, 10:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

Abonează-te

Lucrări de reparații a rețelelor inginerești de curenți slabi și curenți tari în clădire de oficii (mun. Chisinau, str. Aleco Russo, nr.1A)

Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2068, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Alecu Russo, bl1A, of. 163
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Savca Stela
Telefonul de contact
022 49 67 90
Datele achizitiei
Data publicării
28 aug 2024, 9:43
Data ultimilor modificări
30 aug 2024, 12:51
Achizitii.md ID
21272200
CPV
45300000-0 - Lucrări de instalaţii pentru clădiri
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
anexa nr. 14 decl. priv. dotari utilaj.docx
Documentele la ofertă
-
28.08.24 09:43
1. caiet de sarcini.docx
Documentele la ofertă
-
28.08.24 09:43
duae.doc
Documentele la ofertă
-
28.08.24 09:43
anexa nr. 7 cerere de participare.docx
Documentele la ofertă
-
28.08.24 09:43
anexa nr. 10 garanția de bună execuție.docx
Documentele la ofertă
-
28.08.24 09:43
anexa nr. 15 decl. priv. personal specializat.docx
Documentele la ofertă
-
28.08.24 09:43
anexa nr. 13 decl. priv. lucrari în 3 ani.docx
Documentele la ofertă
-
28.08.24 09:43
declaratie confirmarea identitatii.doc
Documentele la ofertă
-
28.08.24 09:43
anexa nr. 8 declarația privind valabilitatea ofertei.docx
Documentele la ofertă
-
28.08.24 09:43
oferta.docx
Documentele la ofertă
-
28.08.24 09:43
2. anunț de participare.pdf 2. anunț de participare.pdf
Documentele la ofertă
-
28.08.24 09:43
anexa nr 9 scrisoare de garantie bancara.docx
Documentele la ofertă
-
28.08.24 09:43
anexa nr. 12 decl. privind experienta.docx
Documentele la ofertă
-
28.08.24 09:43
Data:
30 aug 2024, 12:51
Subiectul întrebării:
Loturi
Întrebare:
Buna ziua. Putem prezenta oferta aparte, doar pentru curenti slabi (antiincendiu)?
Răspuns (30 aug 2024, 12:58):
Bună ziua, Vă rugăm să va conformați cerințelor înnainte de către autoritatea contractanta și anume prezentarea ofertei pentru aciziționarea lucrărilor de reparații a rețelelor inginerești de curenți slabi și curenți tari. O zi bună.
Data:
30 aug 2024, 14:00
Subiectul întrebării:
Loturi
Întrebare:
Vă mulțumim pentru răspunsul oferit. Totuși, dorim să subliniem că ne-am conformat cerințelor, iar achiziția publică este prezentată ca un singur lot, nu în două. În caietul de sarcini, însă, sunt specificate mai multe liste de lucrări, toate sub un singur lot. Întrebarea noastră a fost dacă aceste liste de lucrări pot fi divizate în loturi separate. Vă rugăm să ne oferiți un răspuns direct la această întrebare.
Răspuns (30 aug 2024, 14:14):
Vă aducem la cunoștință ca achiziția sus menționata este pentru un singur lot și anume toate lucrările menționate în caietul de sarcini vor fi executate în baza unui singur contract.
Data:
30 aug 2024, 14:16
Subiectul întrebării:
Loturi
Întrebare:
Vă mulțumim pentru răspunsul oferit. Totuși, dorim să subliniem că ne-am conformat în totalitate cerințelor specificate, iar în acest context, observăm că achiziția publică este formulată sub forma unui singur lot, nu două, așa cum s-ar putea interpreta. În mod evident, caietul de sarcini prezintă multiple liste de lucrări sub acest unic lot. Întrebarea noastră punctuală a fost: se permite divizarea acestor liste de lucrări în loturi separate? Așteptăm un răspuns clar și direct în această privință. Menționăm, de asemenea, că atestarea profesională pentru specialiștii în domeniul sistemelor electrice și pentru cei în domeniul sistemelor de curenți slabi reprezintă două competențe distincte, fiecare aparținând unor grupe diferite. Din această perspectivă tehnică, divizarea lucrărilor în loturi separate nu doar că este justificată, dar este și o cerință logică pentru asigurarea calității și conformității cu standardele profesionale. Vă rugăm insistent să analizați această situație și să ne oferiți un răspuns concret în legătură cu posibilitatea divizării în loturi distincte.
Răspuns (30 aug 2024, 14:43):
Vă mulțumim pentru conformarea, în totalitate, cu cerințele specificate de către autoritatea contractantă, și ținem să menționăm că achiziția este pentru un singur lot (cum sa menționat mai sus). Lista lucărilor descrisă in caietul de sarcini sunt pentru un lot și nu este posibilă divizarea lui. Totodată menționăm că operatorul economic care va fi desemnat cîștigător trebuie să dispună de specialiști atestați profesional în toate domeniile de activitate stipulate in caietul de sarcini.
Data:
30 aug 2024, 17:28
Subiectul întrebării:
Loturi
Întrebare:
Vă mulțumim pentru clarificările oferite și pentru confirmarea că achiziția publică este destinată unui singur lot. Cu toate acestea, dorim să subliniem o problemă esențială: conform caietului de sarcini, operatorul economic trebuie să dispună de specialiști atestați profesional în toate domeniile de activitate. În cazul nostru, specialiștii din domeniul sistemelor de securitate, care au o experiență vastă, sunt excluși din dreptul de participare la licitație. Această situație pune în dezavantaj companiile care activează exclusiv în acest domeniu și, implicit, afectează costul ofertei. Este important de reținut că, având în vedere specificitatea diferitelor sisteme – electrice și de curenți slabi – considerăm necesară divizarea lotului pentru a permite participarea operatorilor economici specializați în aceste domenii distincte. Astfel, s-ar asigura nu doar conformitatea cu standardele profesionale, ci și o competiție corectă și echitabilă în cadrul procedurii de achiziție. Vă solicităm să reanalizați această situație și să considerați posibilitatea divizării lucrărilor în loturi separate, ceea ce ar reflecta mai bine cerințele tehnice și ar asigura o ofertă adecvată și competitivă.
Răspuns (2 sept 2024, 13:44):
Buna ziua, cum am menționat mai sus lucrările incluse în caietul de sarcini, format în baza documentației de proiect, reprezinta un ansamblu de lucrări care urmează să fie executat pentru acest obiect. Executantul care se va obliga să realizeze lucrările incluse în proiect, urmează să dispună de specialiști atestați în toate domeniile prevăzute de legislație. Lucrările nu se separă după domeniile de atestare a specialiștilor, dar se execută conform documentației de proiect, cu respectarea cerințelor normative. Vă mulțumim pentru întrebare !
Data:
1 sept 2024, 13:05
Subiectul întrebării:
Loturi
Întrebare:
Sunt companii cu experienta in curenti slabi si retele electrice, este logic sa fie un lot! Pentru asa o lucrare simpla nu este nevoie de 2 sau 3 companii, care intodeauna duce la tergiversarea lucrarilor!!!
Răspuns (2 sept 2024, 13:47):
Buna ziua, ținem să menționăm că toate companiile care vor participa la această licitație trebuie să se conformeze cerințelor caietului de sarcini. O zi bună !
Data:
2 sept 2024, 14:46
Subiectul întrebării:
Loturi
Întrebare:
Bună ziua, Vă mulțumim pentru răspunsul oferit. Totuși, considerăm necesar să menționăm că, în conformitate cu legislația și normele în vigoare, inclusiv NCM E03.07, lucrările legate de sistemele de semnalizare și avertizare la incendiu trebuie să fie executate pe baza unui proiect separat de celelalte sisteme, avizat și verificat corespunzător. În practica noastră, nu am întâlnit niciodată situația în care sistemele EEI (echipamente electrice și iluminat) și ISAI (sisteme de semnalizare de avertizare la incendiu) să fie comasate într-un singur proiect. Dacă, într-adevăr, proiectul menționat de dvs. respectă această abordare, vă rugăm respectuos să anexați documentația de proiect la prezenta achiziție. Aceasta ne va permite să verificăm conformitatea cu cerințele legale și să ne asigurăm că drepturile potențialilor participanți nu sunt încălcate. Apreciem atenția acordată și așteptăm cu interes documentația solicitată. Vă mulțumim!
Răspuns (5 sept 2024, 13:07):
În vederea clarificării aspectelor menționate, comunicăm următoarele: 1.În legătură cu referința privind normativul „NCM E03.07”, nu a fost identificat documentul dat în baza de date oficiale a normativelor tehnice în vigoare. Pentru a asigura o comunicare clară și eficientă, vă rugăm să specificați normativul complet, indicând codul, denumirea exactă și anul de publicare. 2.Lucrările referitoare la sistemele de semnalizare și avertizare la incendiu sunt incluse într-un compartiment separat atât în proiect, cât și caietul de sarcini, fiind o delimitare clară între lucrări. Reiterăm faptul că achiziția dată este pentru un singur lot, oferta trebuie depusă pentru întreg lotul și toate lucrările menționate în caietul de sarcini vor fi executate în baza unui singur contract. 3. Documentația de proiect elaborată și verificată în modul stabilit este disponibilă pentru consultare la sediul UCIPE (str. Alecu Russo, blocul 1A, oficiul nr.163, Chisinau, Republica Moldova) în zilele lucrătoare. Dorim să subliniem că verificarea conformității documentației de proiect cu cerințele legale și normative este responsabilitatea instituțiilor abilitate, care au funcții de verificare și control. O zi bună.
Data:
5 sept 2024, 15:22
Subiectul întrebării:
Argument pentru răspunsul la refuzul de a împărți achiziția în loturi:
Întrebare:
Refuzul împărțirii achiziției în loturi încălcă principiile concurenței stabilite de legislația Republicii Moldova, în special de Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice și Legea concurenței nr. 183/2012. Conform legislației în vigoare, autoritatea contractantă are obligația de a asigura participarea cât mai largă a operatorilor economici, fără a impune restricții care să limiteze accesul la achiziții pentru anumite categorii de întreprinderi. 1. Principiile de bază ale achizițiilor publice: - Articolul 7 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice stipulează că achizițiile publice trebuie să fie transparente, non-discriminatorii și să încurajeze concurența. Prin neîmpărțirea achiziției în loturi, se poate limita accesul companiilor specializate doar în anumite tipuri de lucrări (de exemplu, sistemele de semnalizare și avertizare la incendiu), ceea ce contravine principiului asigurării concurenței loiale. - Articolul 39 din Legea nr. 131/2015 permite autorităților contractante să împartă achiziția în loturi, tocmai pentru a facilita accesul mai larg al operatorilor economici și a stimula concurența. Refuzul fără o justificare clară poate duce la limitarea accesului companiilor specializate doar în sfera sistemelor slabe de curent sau altor servicii specializate. 2. Justificarea refuzului trebuie să fie documentată: - Dacă autoritatea contractantă refuză să împartă achiziția în loturi, acest refuz trebuie să fie justificat din punct de vedere tehnic și economic. În conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 665/2016, refuzul poate fi considerat justificat doar dacă împărțirea în loturi ar face dificilă implementarea contractului sau ar crește semnificativ costurile. În lipsa unei asemenea justificări, operatorii economici au dreptul de a contesta această decizie. 3. Argument privind limitarea participării: - Prin neîmpărțirea achiziției în loturi, se creează o barieră artificială care favorizează doar companiile mari, capabile să execute toate lucrările din caietul de sarcini, în timp ce companiile mai mici și specializate, care sunt capabile să execute doar anumite tipuri de lucrări (cum ar fi sitemele de avertizare la incendiu), sunt excluse. Acest lucru poate fi interpretat ca o încălcare a Legii nr. 183/2012 privind concurența, deoarece împiedică participarea tuturor operatorilor economici eligibili. 4. Contestație: - În conformitate cu articolul 83 din Legea nr. 131/2015, avem dreptul de a contesta refuzul dvs. de a împărți achiziția în loturi, deoarece considerăm că acesta limitează accesul la achiziție și contravine principiilor concurenței. După răspunsurile primite, pare că nu doar evitați discuția referitoare la posibilitatea divizării achiziției în loturi separate, dar chiar ni se solicită nouă să prezentăm referințe la legislație, ceea ce este oarecum surprinzător, având în vedere că sarcina de a stabili conformitatea și claritatea documentației tehnice ar trebui să vină de la partea contractantă. Nu putem să nu remarcăm că această abordare ridică semne de întrebare în ceea ce privește obiectivitatea și transparența întregului proces de achiziție. În concluzie, refuzul ,de a împărți achiziția în loturi, așa cum a fost formulat în răspunsul dvs., poate fi considerat nejustificat din perspectiva principiilor concurenței și egalității de acces la achiziții publice, stipulate de legislația Republicii Moldova. Reesind din cele menționate, solicităm o justificare clară a refuzului de împărțire în loturi separate a achiziției propriu-zise.
Răspuns (8 sept 2024, 10:51):
Buna ziua, Ținem să vă comunicăm că întrebarea adresata nu ține de compartimentul clarificărilor, dar pentru a evita o eventuală neînțelegere vă informăm repetat: Decizia de a unifica lucrările într-un singur lot a fost luată în conformitate cu legislația Republicii Moldova privind achizițiile publice, și respectă principiile transparenței și concurenței, având ca scop optimizarea execuției lucrărilor și a costurilor asociate, reprezentând soluția optimă. Toate lucrările fac parte din rețele inginerești interdependente ale clădirii. Împărțirea lor în loturi ar duce la dificultăți în coordonarea execuției și la riscul apariției incompatibilităților între sistemele implementate. Gestionarea integrată a lucrărilor într-un singur lot permite o coordonare tehnică mai eficientă și asigură sincronizarea execuției, prevenind astfel întârzieri și eventuale probleme tehnice. Vă mulțumim, o zi buna !
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.