1
Perioada de actualizare
de la 23.08.2024 13:39
până la 03.09.2024 10:00
2
Propunerea ofertelor
de la 03.09.2024 10:00
până la 16.09.2024 10:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 21 554 000 MDL
Perioada clarificărilor: 23 aug 2024, 13:39 - 3 sept 2024, 10:00
Perioada de depunere a ofertelor: 3 sept 2024, 10:00 - 16 sept 2024, 10:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Lucrări privind construcția rețelelor de canalizare, sat. Ghidighici, sect. "Sărături"

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfînt, 180
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Sergiu Brînza
Telefonul de contact
+37367107344
Datele achizitiei
Data publicării
23 aug 2024, 13:39
Data ultimilor modificări
28 aug 2024, 10:53
Achizitii.md ID
21271655
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
Data:
24 aug 2024, 09:22
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Buna ziua. Stimata AC, rugam sa adaugati la pct,7 la cerinta privind demonstrarea experientei similare si posibilitatea de a prezenta pe linga contract, porcesele verbale la terminarea lucrarilor, nu doar procesele verbale de receptie finala. Va multumesc
Răspuns (26 aug 2024, 10:22):
Bună ziua. A fost comisă o eroare în text. Se acceptă procesele verbale la termianrea lucrărilor.
Data:
24 aug 2024, 09:23
Subiectul întrebării:
Proiect
Întrebare:
Va rugam sa publicati proiectul de executie. Multumesc anticipat
Răspuns (26 aug 2024, 10:23):
Orice persoană cointeresată poate face cunoștință cu proiectul de execuție la sediul autorității contractante.
Data:
26 aug 2024, 00:20
Subiectul întrebării:
Anunt
Întrebare:
Documentatia standar. P. 40. Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de experienţă pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului: 1) executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor/procesul-verbal de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13). Deci experiența se demonstrează pe ultimii 5 ani sa cumulativ pe ultimul ani, inventați norme noi sau doriți sa constrângeri concurenta.
Răspuns (26 aug 2024, 10:30):
Răspuns la întrebarea Dumneavoastră, care de fapt nu reprezintă o clarificare este că nu inventăm nici o normă nouă și nu dorim să constrângem concurența. Vă recomandăm să examinați cu atenție cerințele de calificare, ori în anunțul de participare este solicitată declarația privind experiența similară. Nu este solicitată executarea unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, respectiv decade și necesitatea prezentării Anexei nr.13. Subsecvent, în cazul în care doriți să prezentați inclusiv și anexa nr.13 nu există careva impedimente în acest sens.
Data:
26 aug 2024, 00:30
Subiectul întrebării:
Anunt
Întrebare:
Explicati va rugam mai desfasurat acasta cerinta:,,rețineri succesive din plata cuvenită, până la atingerea cuantumului de 5% (valoarea reținerilor va constitui 50% din valoarea facturii) " acasta cerinta limitează accesul la procedura și limitează concurenta
Răspuns (26 aug 2024, 11:28):
Vă aducem la cunoștință că pct. 153 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări, aprobat prin H.G. nr. 638/2020 prevede formele pentru garanția de bună execuție, dacă părțile agreează. Astfel, în coroborare cu prevederile pct. 152 din Regulamentul menționat autoritatea contractantă stabilește în documentația de atribuire cerințele față de emitent, forma și alte condiții de bază ale garanției de bună execuție a contractului, solicitate pentru executarea contractului. Respectiv cerințele pentru o procedura de achiziții publice sunt stabilite de către autoritatea contractantă la publicarea acesteia. Alegerea formei de garanție de bună execuție este la discreția autorității contractante, fapt confirmat și de Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor (decizia - Nr. 03D-297-23 Data: 19.05.2023), ori garanția de bună execuție a contractului este un instrument financiar care poate fi utilizat de către autoritatea contractantă în scopul sancționării operatorilor economici dacă nu îndeplinesc una sau mai multe obligații conform contractului de achiziții publice, garanția fiind constituită în scopul asigurării autorității contractante de îndeplinirea cantitativă, calitativă și în termen a contractului de achiziție publică. Urmează de reținut faptul că stabilirea formei de garanție urmează să fie raportate la complexitatea și valoarea contractului ce urmează a fi atribuit. Astfel, autoritatea contractantă ținând cont de cele menționate a indicat că va accepta forme de garanție de bună execuție, după cum urmează: transfer la contul autorității contractante, rețineri succesive din plata cuvenită și scrisoare de garanție bancară. Ultima formă nefiind indicată în Regulament, dar nici fiind interzisă, fapt ce oferă o opțiune în plus pentru participanți. Ce ține de reținerile succesive din plata cuvenită și anume valoarea reținerilor va constitui 50% din valoarea facturii, acest lucru este necesar pentru a asigura autoritatea contractată de îndeplinirea lucrărilor calitativ și cantitativ. Modul și cuantumul reținerilor nu este menționat în nici un act normativ. Pentru a fi mai expliciți, vă oferim un exemplu: Din factura eliberată să admitem de 1 000 000,00 lei, va fi reținută suma de 500 000,00 lei pentru constituirea garanției de bună execuție, respectiv din fiecare factură se vor reține 50% până la atingerea cuantumului de 5%. Reieșind din cele expuse, referindu-ne la constatarea Dumneavoastră, vă informăm că accesul la procedura vă este asigurat de către serviciu guvernamental digital – Mtender, astfel fiecare persoană cointeresată are acces la procedurile de achiziții publice. Ce ține de limitarea concurenței, este de menționat că o limitarea ar presupune solicitarea cuantumului garanției de bună execuție maximal prevăzut (15%) și acceptarea doar a formei de garanție prin transfer la contul autorității contractante fapt ce ar pune o presiune financiară pe companiile mici prin blocarea surselor financiare. În cazul dat sunt acceptate 3 forme de garanție și cuantumul fiind unul minimal. Dacă considerați că va fost vătămat vreun drept recunoscut de lege, puteți face uz de art. 82 din Legea nr.131/2015 privind achizițiile publice.
Data:
26 aug 2024, 00:38
Subiectul întrebării:
Caietul de sarcini
Întrebare:
D.S PREVEDE Notă: Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz). Ați publicat o forma f 5 redactata numind-o f 1, sa făcut premeditat sau din neintelegere?
Răspuns (28 aug 2024, 11:08):
Nu am făcuto premeditat și nici din neînțelegere. Formularul nr.1 publicat conține toată informația necesară pentru elaborarea ofertei.
Data:
26 aug 2024, 22:22
Subiectul întrebării:
Anunt
Întrebare:
Din răspunsul Dtre referitor la experienta similara și anexa 12 reese ca nu cereți ca ofertantul sa fi Executat un contract cu valoare de min, 75 % din valoarea viitorului contract? Deci nu veți aplica art. 22, alin. 3 litera a) din Legea 131 ?
Răspuns (28 aug 2024, 10:51):
Condițiile sunt destul de clar indicate în Anunțul de particiapre și nu lasă loc pentru interpretări.
Data:
26 aug 2024, 22:32
Subiectul întrebării:
Raspunsuri
Întrebare:
Referitor la reținerile succesive a 50% din factura pînă la atingerea sumei de 5% totuși ar fi corect de analizat această cerința prin prisma art 7 lit. i) proportionalitatea. Cu referință la art. 82, totul la vremea sa
Răspuns (28 aug 2024, 11:05):
Cerințele procedurii de achiziții publice au fost raportate la complexitatea proiectului.
Data:
27 aug 2024, 09:59
Subiectul întrebării:
Termen de pregatire a licitatiei
Întrebare:
Va rugam sa prelungiti termenul de depunere a ofertelor, luind in considerare sarbatorile lunii august, dar si complexitatea proiectului. Va multumim de intelegere.
Răspuns (28 aug 2024, 10:54):
Termenul a fost prelungit
Data:
27 aug 2024, 18:38
Subiectul întrebării:
Licitatie
Întrebare:
Stimați colegi nu va agitați tare o vor anulao și licitatia asta ca pe cea de la Bici, bani nema.
Răspuns (28 aug 2024, 11:07):
Este ragratabil faptul că unii operatori economici nu înțeleg ce prezumă o clarificare și folosesc abuziv această rubrică pe motiv că textul scris este anonim. Dar ne aduce o deosebită plăcere faptul că urmăriți cu atenție și sunteți cointeresat de procedurile de achiziții publice anunțate de autoritatea contractantă.
Data:
28 aug 2024, 12:48
Subiectul întrebării:
GARANTIA
Întrebare:
rețineri succesive din plata cuvenită, până la atingerea cuantumului de 5% (valoarea reținerilor va constitui 50% din valoarea facturii) Retinerile in cauza vor fi transferate la cont de depozit sau sursele date vor fi pastrate in conturile AC?
Răspuns (28 aug 2024, 13:00):
Reținerile vor fi transferate la contul AC destinat garanțiilor.
Data:
28 aug 2024, 13:04
Subiectul întrebării:
GARANTII
Întrebare:
153. Garanția de bună execuție a contractului, dacă părțile agreează, se constituie din: 1) rețineri succesive din plata cuvenită pentru facturile înaintate, cu efectuarea transferului sumei respective pe un cont special deschis de către operatorul economic, pus la dispoziția autorității contractante, la o bancă licențiată, agreată de ambele părți; Sa intelegem ca acasta prevedere a HG 638 nu va fi aplicata?
Răspuns (28 aug 2024, 13:11):
În anunțul de participare sunt idnicate formele garanției de bună execuție acceptate. În răspunsul din 28 august 2024, ora 13:00 AC a oferit răspuns cu referire la contul în care vor fi transferate reținerile. Considerăm că informația menționată explică modul de formare a garanției de bună execuție.
Data:
28 aug 2024, 13:21
Subiectul întrebării:
garantie
Întrebare:
Lega 131, art. 35 alin. (2) Autoritatea contractantă are obligaţia de a răspunde, în mod clar, complet şi fără ambiguităţi, cît mai repede posibil, la orice clarificare solicitată: Deci repetam intrebarea Pct. 153 indica:,,Garanția de bună execuție a contractului, dacă părțile agreează, se constituie din: 1) rețineri succesive din plata cuvenită pentru facturile înaintate, cu efectuarea transferului sumei respective pe un cont special deschis de către operatorul economic, pus la dispoziția autorității contractante, la o bancă licențiată, agreată de ambele părți; Acasta prevedere a HG 638 nu va fi aplicata da sa nu? Va rugam un raspuns concret, faptul unde vor fi depozitati banii este o situatie imortanta pentru noi
Răspuns (29 aug 2024, 08:51):
Autoritatea contractantă a răspuns clar și complet la clarificările adresate. Este indicat expres modul de consituire a garanției de bună execuție și anume în conformitate cu prevedrile pct.153 subpct. 2 și 3. Subsecvent, se acceptă scrisaore de garanție bancară.
Data:
2 sept 2024, 16:17
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini.capitolul Utilaj
Întrebare:
poz. 128.Spuneti Va rog, de unde un operator economic, poate sa cunoasca ce a prevazut proiectantul la automatizarea pompei submersibile si alimentarea ei cu energie electrica ?
Răspuns (3 sept 2024, 07:39):
Cum și am răspuns anterior, aveți posibilitatea să faceți cunoștință cu proiectul de execuție la sediul autorității contractante.
Data:
2 sept 2024, 18:45
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Se cunoaste ca încă din 2021 in R.M. au fost modificate la nivel de NCM standardele pentru invelisul de asfalt dar aici regasim resurse ,,nisip bitumat", corect înțelegem ca restabilirea asfaltului va fi efectuată după normele sovetice?
Răspuns (3 sept 2024, 07:40):
Restabilirea asfaltului se va efectua conform proiectului de execuție și listei cu cantitățile de lucrări.
Data:
3 sept 2024, 09:28
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
poz.75. Care este Marca betonului ?
Răspuns (3 sept 2024, 09:35):
Conform caietului de sarcini si proiectului de executie
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.