Selectaţi tipul procedurii
Achizițiе comercială
21268892
Statut
Anulat
Valoarea estimată fără TVA
9 408 977,50 MDL
Perioada clarificărilor:
13 aug 2024, 16:49 - 30 aug 2024, 8:02
Perioada de depunere a ofertelor:
30 aug 2024, 8:02 - 9 sept 2024, 8:02
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.
Construcția rețelelor exterioare de canalizare din s.Chetrosu r-nul Anenii Noi
Informația despre anulare
Motivul anulării
Procedură anulată, în temeiul art.71 alin.(1) lit g) din Legea nr.131/2015 privind achizițiile publice.
Data anulării
18 oct 2024, 9:01
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-6514, MOLDOVA, Anenii Noi, s.Chetrosu (r-l Anenii Noi), str. Frunza 18
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Tatiana Iamblea
Telefonul de contact
0-265-32-137; 068908339
E-mail
Datele achizitiei
Data publicării
13 aug 2024, 16:49
Data ultimilor modificări
18 oct 2024, 9:01
Achizitii.md ID
21268892
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Lotul nr. 1 - Construcția rețelelor exterioare de canalizare din s.Chetrosu r-nul Anenii Noi
Buget: 9408977.5 MDL
Anulată
Data:
13 aug 2024, 19:21
Subiectul întrebării:
Sursa finanțării
Întrebare:
Bună ziua,sursa ființării ONDRL?
Răspuns (14 aug 2024, 10:03):
Bună ziua. În cadrul Pragramului national ”Satul European ediția II 2024” sursele de finanțare vor fi acoperite de ONDRL.
Data:
14 aug 2024, 15:04
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
In anunt departicipare dvs solicitati ca termenul de executie a lucrarilor sa fie de 2 ani, insa valabilitatea contractului indicati pina la 31.12.2025. Ceva nu e corect. La moment nu se stie data semnarii contractului, dar cu siguranta executind in 2 ani lucrarea, valabilitatea va depasi data de 31.12.2025. Analizati si modificati va rog.
Răspuns (15 aug 2024, 08:07):
Bună ziua.
Ne cerem scuze Anuntul de participare va fi actualizat.
Data:
14 aug 2024, 15:07
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Totodata, vizavi de termenul de executare a lucrarilor, care dvs indicati ca va intra in vigoare la data semnarii contractului. Nu e corect. Deoarece de la etapa de semnare a contractului pina la etapa nemijlocit de incepere a lucrarilor va trece ceva timp (timp de mobilizare, de pregatire, de pregatire-transmitere a documentatie, etc.). Respectiv, va rugam sa indicati ca teremnul de executie a lucrarilor va incepe odata cu emiterea ordinului de incepere a lucrarilor, ceea ce este corect si in conformitate cu legea. Va multumesc.
Răspuns (15 aug 2024, 08:33):
Bună ziua. Ne cerem scuze Anuntul de participare va fi actualizat.
Data:
14 aug 2024, 15:10
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
In anunt de participare, la pct. 2,1 dvs indicati termen de executie se solicita 60 zile calendaristice. Pentru ce solicitati aceste 60 zile? Poate aveti in vedere termen de valabilitate a ofertelor, conform pct.27?
Răspuns (15 aug 2024, 08:42):
Bună ziua. Anuntul de participare va fi actualizat.
Data:
14 aug 2024, 15:30
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Explicati totusi care e forma de garantie bancara - retineri succesive sau transfer la contul autoritatii contractatne? La pct. 19 este intr-un fel, iar in tabel la pct. 5.2 este altfel
Răspuns (15 aug 2024, 08:56):
Bună ziua. Anuntul de participare va fi actualizat.
Data:
15 aug 2024, 10:53
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Va multumim pentru raspunsuri. Dar mai avem inca o intrebare legat de termenul de executare. Luind in considerare faptul ca licitatia va avea loc 2 septembrie, apoi pina veti alege cistigatorul, apoi vor trece 6 zile pentru eventuale contestatii, iar daca incheieti contract, pina se inregistreaza la Achiztii si Trezorerie, pina emiteti ordinul de incepere a lucrarilor si pina cistigatorul se apuca de lucru, nu este real in 2024 de executat timp de 4 luni. Respectiv, intervenim cu rugamintea de a indica doar termenul sau perioada de lucru solicitata de dvs (de exemplu 9 luni) si atit, ca nu fie interpretari eronate. Va multumim
Răspuns (15 aug 2024, 15:58):
Bună ziua.
Operatorii economici, potentiali ofertanti, vor realiza lucrări de execuție in conformitate cu cerintele autoritatii contractante.
Vă rugam respectuos să folositi rubrica ”Clarificari” pentru neclaritatile aparute referitor la caietul de sarcini sau la documentele de participare. Este inadmisibil sa solicitati explicatii referitor la presupunerile Dumneavoatra. In documetele licitatiei sunt toate conditiile de participare, inclusiv modelul de contract care intra in vigoare doar dupa inregistrarea acestuia de catre Trezoraria de stat, respectiv si lucrarile vor incepe odata cu emiterea ordinului de incepere a lucrarilor.
Va multumim.
Data:
15 aug 2024, 10:55
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Ne explicati va rog care e diferenta dintre recomandari si certificari din partea beneficiarului. De ce cereti ambele puncte in caz ca semnificatia este aceeasi?
Răspuns (15 aug 2024, 14:30):
Buna ziua. Ne cerem scuze eroare tehnică. Anuntul de participare va fi actualizat.
Data:
16 aug 2024, 15:04
Subiectul întrebării:
anunt
Întrebare:
art. 68 alin (12) Legea 131 Cuantumul garanţiei de bună execuţie a contractului nu trebuie să depăşească 15% din valoarea de deviz a contractului de achiziţii publice. În cazurile în care adaosul comercial este limitat prin act normativ, cuantumul garanției de bună execuție nu va depăși limita prevăzută de actul normativ respectiv.
intrebare cum se raporteaza cerinta voastra cu fatul ca rentabilitatea la noi e reglamentata ca max.6%? Corectati max. ce puteti cere e 6%
Răspuns (16 aug 2024, 15:39):
Bună ziua.
Stimate operator economic, Cerința de depunere a garanției de bună execuție a contractului, în cuantum de 15% din valoarea contractului atribuit cu TVA prin rețineri sucesive din plățile facturilor de achitare a lucrărilor executate la contul autorității contractante, este obligatorie și nu se modifică. Potrivit prevederilor art. 68 alin. (8), (9) și (12) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, ”Cuantumul garanţiei de bună execuţie a contractului nu depăşește 15% din valoarea de deviz a contractului de achiziţii publice. Respectiv, autoritatea contractantă a asigurat respectarea prevederilor legale și a indicat în documentația de atribuire cerinţele faţă de emitent, forma, cuantumul şi alte condiţii de bază ale garanţiei de bună execuţie a contractului.
Vă rugăm să depuneți oferta în termenii stabiliți conform Anunțului de participare. O zi bună
Data:
16 aug 2024, 18:29
Subiectul întrebării:
Anuntul
Întrebare:
Citiți articolul privind garantia pina la sfirsit, acolo clar scrie ,,În cazurile în care adaosul comercial este limitat prin act normativ, cuantumul garanției de bună execuție nu va depăși limita prevăzută de actul normativ respectiv" la construcții prin CPL beneficiul de deviz e limitat la max. 6%, unicul indicator care se califica ca adaos, TVA este impozit, cheltuelile de regie și transpor, sunt cheltueli iar restul sunt tarife unitare, deci corectati în conformitate cu Legea, în caz contrar sa ne judece ANSC la care va asigur ca vom apela
Răspuns (19 aug 2024, 11:50):
Buna ziua. Autoritatea contractantă a luat in consideratie cerințele dumneavostra, urmăriți modificările Anunțului de participare, pe parcursul zilei va fi actualizat.
Data:
19 aug 2024, 11:30
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Buna ziua. La pozitiile 20 si 21 este mentionat placa de acoperire si gura de acces din PP, pe cind tipul КЦП1-15-1 si КЦО-1 sunt din beton. Ne explicati va rog din ce material totusi se cere
Răspuns (19 aug 2024, 17:15):
Bună ziua.
Va rugam sa fiti mai atenti, in descriere la pozitia 20 si 21 este mentionat pentru camine din PP.
Placile КЦП1-15-1 si КЦО-1 sunt din beton.
Data:
19 aug 2024, 16:45
Subiectul întrebării:
Anunt
Întrebare:
LEGEA 721 art. 30. - (1) Proiectantul, verificatorul de proiecte atestat, fabricanţii şi furnizorii de produse pentru construcţii, executantul, responsabilul tehnic atestat, dirigintele de şantier atestat, specialistul din laboratorul de încercări în construcţii, expertul tehnic atestat răspund potrivit obligaţiilor ce le revin pentru viciile ascunse ale construcţiei, ivite într-un interval de 5 ani de la recepţia lucrării, precum şi pe toată durata de existenţă a construcţiei, pentru viciile structurii de rezistenţă rezultate din nerespectarea normelor de proiectare şi execuţie în vigoare la data realizării ei. DECI 10 ani ca garanție este exagerat iar pentru structurile de rezistenta e diminuat, ori perioada de viață la conducte e la 50 ani, la robineți e 10 ani, asfaltul necesita întrețineri curente mai devreme de 10 ani. Poate reveniți în limitele Legii 721 calitatea în construcții și nu creați precedente inutile ?
Răspuns (19 aug 2024, 17:16):
Bună ziua. Anuntul de participare va fi actualizat. Vă multumim de întelegere.
Data:
20 aug 2024, 12:22
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Buna ziua. Declaratia privind experienta similara solicitati in domeniu constructiilor de aprovizionare cu apa si canalizare. Cum sa intelegem, daca un antreprenor general care are obiective de peste 10 mln lei, realizate in ultimiii cinci ani, unde in santier au fost construite retele de aprovizionare cu apa si canalizare exterioara cu constructia si montarea turnului de apa, forarea sondei, instalarea statiilor de epurare nu are dreptul sa participe la licitatie din acest motiv? Solicitam respectuos sa modificati domeniul de activitate, unde antreprenorul prin contractele realizate poate demonstra ca a executat retele exterioare de aprovizionare cu apa si canalizare, obiecte incluse in devizul general, parte integranta al contractelor realizate. Va multumim.
Răspuns (20 aug 2024, 15:31):
Bună ziua. Anuntul de participare a fost actualizat.
Data:
21 aug 2024, 11:14
Subiectul întrebării:
ANUNT
Întrebare:
Buna ziua! Totusi termenul de garantie pentru lucrări rămine 10 ani?
Răspuns (21 aug 2024, 11:44):
Bună ziua. Conform grupului de lucru termenul de garanție pentru lucrări rămâne 10 ani. Toate condițiile, cerințele și criteriile stabilite prin Anuntul de participare și documentele achiziției rămân aceleași pentru toti ofertanții.
Vă multumim de întelegere. O zi buna
Data:
21 aug 2024, 16:55
Subiectul întrebării:
15 august ora 10:55
Întrebare:
Am dat asa intrebare - Ne explicati va rog care e diferenta dintre recomandari si certificari din partea beneficiarului. De ce cereti ambele puncte in caz ca semnificatia este aceeasi? Dvs. ati dat asa raspuns - Buna ziua. Ne cerem scuze eroare tehnică. Anuntul de participare va fi actualizat. In anuntul actualizat de dvs fix aceeasi informatie solicitati si la acest aspect nu ati modificat nimic (punctul 2.3 din anunt de participare)
Răspuns (22 aug 2024, 12:30):
Buna ziua. Ne cerem scuze Anuntul de participare pct.2.3 a fost modificat.
Data:
21 aug 2024, 19:04
Subiectul întrebării:
Anunt
Întrebare:
Prin răspunsul din data de 19, referitor la termenul de garanție ați declarat ca anunțul va fi corecta, iar în răspunsul din data de 21 de acu declarați ca nu veți corecta. Ce este asta ,,declarații false cu scop de manipulare" sau o găselniță pentru a ne scoate din termeni de contestare a documentației. ? După asa declarații iresponsabile așteptați garanții asumate? Char credeți ca veți putea înainta la calitate după 5 ani?
Răspuns (22 aug 2024, 13:30):
Bună ziua.Toate condițiile, cerințele și criteriile stabilite prin Anuntul de participare și documentele achiziției rămân aceleași pentru toti ofertanții conform Legii 131/2015 privind achizițiile publice. Grupului de lucru a stabilit termenul de garanție pentru lucrări 10 ani.
Data:
24 aug 2024, 11:39
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Ne cerem scuze ca dam intrebari, dar e dreptul ca totul sa fie obiectiv, corect si transparent. Din start dvs solicitati termeni ireali de executare a lucrarilor in 2024, in contextul in care licitatia va avea loc in luna septembrie. Respectiv, in cel mai bun caz real ramin 3 luni pentru executare (octombrie, noiembrie si decembrie). Asta in caz ca reusiti cumva in septembrie sa analizati si sa decideti cine va fi cistigatorul, ulterior sa incheiati contractul. Apoi vine perioada ploioasa si rece a anului si asa mai departe. Rugam respectuos sa excludeti sintagma ,,caiet de sarcini 4 luni - anul 2024, 5 luni - anul 2025,, si sa lasati termen de execuitare - 9 luni, deoarece si asa contractul va fi valabil pina pe 31.12.2025. Astfel scutiti si pe dvs si pe operatori economici de obstacole si probleme ulterioare. Multumesc anticipat. Cerem scuze de intrebare intirziata!
Răspuns (24 aug 2024, 12:16):
Bună ziua. Anuntul de participare a fost actualizat. Termenii și condițiile de prestare/executare a lucrărilor sunt: 9 luni, termenul va intra în vigoare de la data semnarii contractului. Vă multumim.
Data:
24 aug 2024, 11:44
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Vedeti va rog la pct. 38, la Bebeficiarul platii ati indicat Agentia Asigurare Resurse si Administrare Patrimoniu a Ministerului Apararii. Ce ati gresit aici. Benficiar ar trebui sa fie Primaria com. Chetrosu, r-nul Anenii Noi, corect?
Răspuns (24 aug 2024, 12:16):
Buna ziua. Ne cerem scuze eroare tehnică. Anuntul de participare a fost actualizat. Vă multumim.
Data:
26 aug 2024, 09:02
Subiectul întrebării:
caiet de sarcini
Întrebare:
Buna ziua. Poz. 30 sintagma (pretul pietrei sparte K=0,5)- Nu exista pret la piatra sparta cu k=0,5.
Corect este coeficientul la piatra sparta k=0,5. Au fost cazuri cind autoritatea contractanta a solicitat toata cantitatea de piatra sparta, indiferent de pret. E de dorit ca sa modificati sintagma si sa scrieti K=0,5 la piatra sparta si nu k=0,5 la pretul pietrei sparte.
Răspuns (28 aug 2024, 08:02):
Bună ziua!
Vă mulțumim pentru observațiile dumneavoastră. Am luat în considerare comentariul referitor la sintagma „prețul pietrei sparte K=0,5” și dorim să vă informăm că sunt permise ambele variante de exprimare, și nu va fi considerată o eroare niciuna dintre ele. Atât „prețul pietrei sparte K=0,5” cât și „coeficientul la piatra spartă K=0,5” sunt corecte și acceptabile în documentația specificată.
Vă mulțumim pentru înțelegere și cooperare!
Data:
29 aug 2024, 16:46
Subiectul întrebării:
Lista cu cantitati nr.2-1-2 (Deviz camin pp et1 f1)
Întrebare:
poz.1, 2, 3, 4,5 ce inaltime au bazele caminelor?
Răspuns (30 aug 2024, 07:29):
Bună ziua. Bazele căminului au o înălțime de H -540 mm.
Data:
29 aug 2024, 16:48
Subiectul întrebării:
Lista cu cantitati nr.2-1-2 (Deviz camin pp et1 f1)
Întrebare:
poz.6 ce limite ale inaltimilor trebuie sa aiba "Corp inchidere reglabil camin PP DN1000" ?
Răspuns (30 aug 2024, 07:31):
Bună ziua.
Limitele ale inaltimelor pentru Corp inchidere reglabil camin PP DN1000 sunt de la 420 mm pina la 710 mm.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK