1
Perioada de actualizare
de la 05.08.2024 15:54
până la 24.08.2024 15:27
2
Propunerea ofertelor
de la 24.08.2024 15:27
până la 07.09.2024 15:27
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 5 849 022 MDL
Perioada clarificărilor: 5 aug 2024, 15:54 - 24 aug 2024, 15:27
Perioada de depunere a ofertelor: 24 aug 2024, 15:27 - 7 sept 2024, 15:27

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

,,Lucrarii de reparații etajul 4 și secția de Ftiziopneumologie, din incinta clădirii CMF-5, str.I.L.Caragiale 1,,

Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
2051, MOLDOVA, mun.Chişinău, locality, str. Ion Luca Caragiale, 2
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Tatiana Stoicev
Telefonul de contact
+37369895255
Datele achizitiei
Data publicării
5 aug 2024, 15:36
Data ultimilor modificări
19 aug 2024, 15:08
Achizitii.md ID
21266080
CPV
45400000-1 - Lucrări de finisare a construcţiilor
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
anunt de participare
Specificaţie tehnică
anunt de participare
5.08.24 15:54
ds_lucrari (1)
Specificaţie tehnică
documentele pentru oferta
5.08.24 15:54
duae_ro_0
Specificaţie tehnică
DUAE
5.08.24 15:54
IMSP AMT Buiucani (Caiet de sarcini)
Specificaţie tehnică
Anexa 2
5.08.24 15:54
contract model
Specificaţie tehnică
contract
5.08.24 15:54
Caiet de sarcini Forma 1 desfășurat
Specificaţie tehnică
Anexa 1
5.08.24 15:54
Ftiziopneumologie, (Caiet de sarcini desfășurat) Desfasurat
Specificaţie tehnică
Caiet de sarcini desfasurat
19.08.24 15:08
Data:
6 aug 2024, 09:19
Subiectul întrebării:
Anunț de participare
Întrebare:
Bună ziua! Stimată AC, putem demonstra capacitatea economico-financiară și prin linii creditare, capital circulant, linii creditare de la furnizori sau alte mijloace financiare?? Mulțumesc anticipat!
Răspuns (13 aug 2024, 15:15):
Legea 131 Articolul 20. Documentul unic de achiziţii european (1) La momentul depunerii cererilor de participare sau a ofertelor, autoritatea contractantă acceptă documentul unic de achiziții european (în continuare – DUAE), care constă într-o declaraţie pe proprie răspundere actualizată, ca dovadă preliminară în locul certificatelor eliberate de către autorităţile publice sau de către terţi, care confirmă că operatorul economic în cauză îndeplineşte următoarele condiţii: a) nu se află în niciuna din situaţiile de excludere menţionate la art.19; b) îndeplineşte criteriile privind capacitatea, astfel cum au fost solicitate de autoritatea contractantă; c) dacă este cazul, îndeplineşte criteriile de selecţie stabilite de autoritatea contractantă în conformitate cu prevederile prezentei legi. (2) În cazul în care operatorul economic demonstrează îndeplinirea criteriilor referitoare la situaţia economică şi financiară sau privind capacitatea tehnică şi profesională invocînd susţinerea unui terţ, DUAE include informaţiile menţionate la alin. (1) cu privire la terţul susţinător. (3) În cazul în care operatorul economic intenţionează să subcontracteze o parte/părţi din contract, DUAE include şi informaţiile solicitate cu privire la subcontractanţi. (4) Pe lîngă informaţiile prevăzute la alin. (1)–(3), DUAE conţine şi informaţii cu privire la autoritatea publică sau partea terţă responsabilă de întocmirea documentelor justificative, precum şi o declaraţie oficială care să ateste că operatorul economic are obligaţia să furnizeze, la cerere şi fără întîrziere, documentele justificative respective. (5) În cazul în care autoritatea contractantă poate obţine documentele justificative prevăzute la alin. (4) în mod direct, prin accesarea unei baze de date, DUAE cuprinde, de asemenea, informaţiile solicitate în acest scop, cum ar fi adresa de internet a bazei de date, orice dată de identificare şi, dacă este cazul, declaraţia necesară de acordare a consimţămîntului. (6) Operatorul economic are dreptul de a reutiliza un DUAE deja utilizat într-o procedură de achiziție publică precedentă cu condiţia să confirme că informaţiile cuprinse în acesta sînt în continuare corecte şi valabile la data depunerii acestuia. (7) Autoritatea contractantă poate solicita ofertanţilor/candidaţilor să depună toate sau o parte din documentele justificative ca dovadă a informaţiilor cuprinse în DUAE, în orice moment pe durata desfăşurării unei proceduri de achiziții publice, dacă acest lucru este necesar pentru a asigura desfăşurarea corespunzătoare a procedurii. (8) Înainte de atribuirea contractului de achiziţii publice/acordului-cadru, cu excepţia situaţiei contractelor subsecvente atribuite în executarea unui acord-cadru, autoritatea contractantă solicită ofertantului clasat pe primul loc după aplicarea criteriului de atribuire să prezinte documente justificative actualizate prin care să demonstreze îndeplinirea tuturor criteriilor de calificare şi selecţie, în conformitate cu informaţiile cuprinse în DUAE, cu excepţia procedurilor desfăşurate în mai multe etape, cînd documentele justificative sînt solicitate înainte de transmiterea invitaţiilor pentru etapa a doua către candidaţii selectaţi. (9) Autoritatea contractantă invită ofertanţii/candidaţii să completeze sau să clarifice documentele prevăzute la alin. (7) sau (8). (10) Prin excepţie de la dispoziţiile alin. (7)-(9), operatorii economici nu sînt obligaţi să prezinte documente justificative sau alte probe în sprijinul informaţiilor declarate în DUAE în cazul şi în măsura în care autoritatea contractantă are posibilitatea de a obţine certificatele sau informaţiile corespunzătoare în mod direct, prin accesarea unei baze de date naţionale din orice stat, disponibile gratuit. (11) Prin excepţie de la prevederile alin. (7)-(9), operatorii economici nu sînt obligaţi să prezinte documentele justificative în sprijinul informaţiilor declarate în DUAE în cazul în care autoritatea contractantă care a atribuit contractul de achiziţii publice sau a încheiat acordul-cadru este deja în posesia documentelor respective. (12) În sensul prevederilor alin. (10), bazele de date care conţin informaţii privind operatorii economici trebuie să fie accesibile pentru autoritatea contractantă şi trebuie să fie actualizate periodic în mod corespunzător. Operatorii economici, la solicitarea autorității contractante, indică adresele unde pot fi accesate bazele de date corespunzătoare. Articolul 21. Capacitatea economică şi financiară (1) Demonstrarea capacităţii economice şi financiare a operatorului economic se realizează prin prezentarea unuia sau a mai multor documente relevante, cum ar fi: a) declaraţii bancare corespunzătoare sau, după caz, dovezi privind asigurarea riscului profesional; b) rapoarte financiare sau, în cazul în care publicarea acestor rapoarte este prevăzută de legislaţia ţării în care este stabilit ofertantul/candidatul, extrase din rapoartele financiare; c) declaraţii privind cifra de afaceri totală sau, dacă este cazul, privind cifra de afaceri în domeniul de activitate aferent obiectului contractului într-o perioadă anterioară care vizează activitatea din ultimii 3 ani, în măsura în care informaţiile respective sînt disponibile. În acest ultim caz, autoritatea contractantă are obligaţia de a lua în considerare şi data la care operatorul economic a fost înfiinţat sau şi-a început activitatea comercială. (2) În sensul alin. (1) lit. c), cifra de afaceri anuală minimă impusă operatorilor economici nu trebuie să depășească de două ori valoarea estimată a contractului, cu excepția cazurilor bine justificate, precum cele legate de riscurile speciale aferente naturii bunurilor, lucrărilor sau serviciilor. Autoritatea contractantă indică principalele motive pentru o astfel de cerință în documentația de atribuire. Atunci cînd un contract este împărțit în loturi, indicele cifrei de afaceri se aplică pentru fiecare lot individual. Cu toate acestea, autoritatea contractantă stabilește cifra de afaceri anuală minimă impusă operatorilor economici cu referire la grupuri de loturi, dacă ofertantului cîștigător îi sînt atribuite mai multe loturi care trebuie executate în același timp. În cazul în care urmează să se atribuie contracte bazate pe un acord-cadru, cifra de afaceri anuală maximă se calculează în funcție de dimensiunea maximă anticipată a contractelor specifice care vor fi executate în același timp sau, dacă aceasta nu este cunoscută, pe baza valorii estimate a acordului-cadru. În cazul unor sisteme dinamice de achiziții, cifra de afaceri anuală maximă se calculează pe baza dimensiunii maxime anticipate a contractelor specifice care urmează să fie atribuite în cadrul sistemului respectiv. (3) În cazul în care, din motive obiective, justificate corespunzător, operatorul economic nu are posibilitatea de a prezenta documentele solicitate de autoritatea contractantă, acesta are dreptul de a demonstra capacitatea sa economică şi financiară prin prezentarea altor documente pe care autoritatea contractantă le poate considera edificatoare în măsura în care acestea reflectă o imagine fidelă a situaţiei economice şi financiare a ofertantului/candidatului. (4) În cazul în care autoritatea contractantă solicită demonstrarea capacităţii economice şi financiare, aceasta are obligaţia de a indica în documentaţia de atribuire şi informaţiile pe care operatorii economici urmează să le prezinte în acest scop. (5) Capacitatea economică şi financiară a ofertantului/candidatului poate fi susţinută, pentru îndeplinirea unui contract, şi de o altă persoană, indiferent de natura relaţiilor juridice existente între ofertant/candidat şi persoana respectivă. (6) În cazul în care ofertantul/candidatul îşi demonstrează capacitatea economică şi financiară invocînd şi susţinerea acordată, în conformitate cu prevederile alin. (5), de către o altă persoană, acesta are obligaţia de a dovedi susţinerea de care beneficiază prin prezentarea în formă scrisă a unui angajament ferm al persoanei respective, încheiat în formă autentică, prin care această persoană confirmă faptul că va pune la dispoziţia ofertantului/candidatului resursele financiare invocate. Persoana care asigură susţinerea financiară trebuie să îndeplinească criteriile de selecție relevante și nu trebuie să se afle în niciuna dintre situaţiile prevăzute la art. 19 alin. (1) şi alin. (3) lit. a), c)-g), care determină excluderea din procedura de atribuire.
Data:
9 aug 2024, 18:47
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Stimata autoritate, Va rugam sa plasati pe platforma Caietul de sarcini intr-un alt formaty decit cel expus. Puteti plasa in format PDF sau word sau oricare altul. Multumim
Răspuns (13 aug 2024, 11:52):
Buna ziua, anexele la Anuntul de Participare sunt in format WORD
Data:
13 aug 2024, 15:40
Subiectul întrebării:
Anunț de participare
Întrebare:
Stimată AC, mulțumesc pentru răspuns, ați expus corect cadrul legal. În baza celor relatate mai sus, modificați Anuntul de participare pct.8 - forma demonstrării capacității ecnomico- financiare doar prin prezentarea Certificatului bancii pentru demonstrarea disponibilitatii de bani lichizi. Prin cerința dată restrângeți concurența, tratați inegal și imparţial toți ofertanţii. La fel, vrem să subliniem că certificatul dat vă demonstrează prezența resurselor doar la momentul deschiderii ofertelor nu și pe parcursul executării lucrărilor. Mulțumim!
Răspuns (13 aug 2024, 20:03):
Buna ziua, autoritate contractanta își menține poziția solicitata în Anunțul de Participare ce tine de p.8 și nu va face modificări.
Data:
15 aug 2024, 10:53
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Buna ziua! Plasati va rugam forma desfasurata a caietului de sarcini la Obiectul: Lucrării de reparații secția Ftiziopneumologie, din incinta clădirii CMF-5
Răspuns (19 aug 2024, 14:57):
Buna ziua, a fost atasat Caietul de sarcini desfasurat
Data:
19 aug 2024, 13:56
Subiectul întrebării:
Anunt
Întrebare:
Buna ziua ! Garantia de buna executie se ia toata suma la incheierea contractului sau consecutiv din fiecare PV?
Răspuns (19 aug 2024, 15:07):
Buna ziua. Garantia de buna executie se prezinta la etapa de semnarea contractului nu la executarea lucrarilor!
Data:
19 aug 2024, 13:57
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Pozitia CK18C Cornier din aluminiu - in descriere se exclud suruburile, iar in resurse raman de ce?
Răspuns (19 aug 2024, 14:59):
Buna ziua, este o eroare tehnica Se exclud !!
Data:
19 aug 2024, 15:05
Subiectul întrebării:
Ciaet de sarcini
Întrebare:
Dvs a-ti plasat caiet desfasurat doar pentru primul lot, iar pt Lot -2 Lucrării de reparații secția Ftiziopneumologie, din incinta clădirii CMF-5, - nu a fost plasat.
Răspuns (19 aug 2024, 15:11):
Buna ziua, daca mai verificati odata o sa vedeti ca este Anexa 2
Data:
20 aug 2024, 10:41
Subiectul întrebării:
poz.1.1.33
Întrebare:
poz.1.1.33-CF51B K=5 doar la material și utilaj - Tencuieli interioare de 5 mm grosime, executate manual, cu amestec uscat pe baza de ipsos, la pereti si pereti despartitori, preparare manuala a mortarului. Diferenta in plus sau in miniu pentru fiecare 1,0 mm (se adauga sau se scade la art. CF50). Explicati motivul aplicarii coieficientului k=5 doar la materiale si utilaj, de ce a fost omis pentru manopera,? majorarea volumușlui de tencuiala oare prevede doar majorarea materialului si a utilajului? corect e ca trebuie sa fie aplicata si la salariu, fiindca si munca pentru prepararea si aplicarea tenciuelii este mai mare in consideratie de 1mm si 5 mm
Răspuns (20 aug 2024, 15:00):
buna ziua, Ce ține de pozițiile ci coieficient K=5 la indicatorul CF51b să se mențină conform caietului de sarcini. Devizele sunt expertizate , și dacă punem manopera cu K=5 atunci ea e astronomică după bani . Deaciea s-a decis aplicarea coieficientului doar la material și utilaj .
Data:
20 aug 2024, 10:46
Subiectul întrebării:
poz 1.1.14
Întrebare:
poz 1.1.14 - CF51B k=5 la material- tencuieli interioare de 5mm....., Explicati motivul aplicarii coieficientului k=5 doar la material, de ce a fost omis pentru manoperasi utilaj? majorarea volumului de tencuiala oare prevede doar majorarea materialului? corect e ca trebuie sa fie aplicata si la salariu si la utilaj, fiindca si munca pentru prepararea si aplicarea tenciuelii este mai mare in consideratie de 1mm si 5 mm
Răspuns (22 aug 2024, 15:27):
Buna ziua, caietul de sarcini a fost elaborat fără încălcări, va rog, prezentați oferta conform caietului de sarcini desfășurat unde se vad toate resursele, cantitatile pentru fiecare poziție.
Data:
20 aug 2024, 10:53
Subiectul întrebării:
poz. 1.2.11 - VC11A- Montarea hotei casnice
Întrebare:
poz. 1.2.11 - VC11A- Montarea hotei casnice va rog clarificati este hota existenta caci in utilaj nu este? daca este o hota care trebuie procurata specificati va rog caracteristicile ei?
Răspuns (22 aug 2024, 13:21):
Buna ziua, Hota inox 600*600*400 toti parametrii sunt indicate in caietul de sarcini desfășurat la aceasta pozitie in resurse
Data:
21 aug 2024, 09:13
Subiectul întrebării:
Răspuns (20 aug 2024, 15:00): buna ziua, Ce ține de pozițiile ci coieficient K=5 la indicatorul CF51b să se mențină conform caietului de sarcini. Devizele sunt expertizate , și dacă punem manopera cu K=5 atunci ea e astronomică după bani . Deaciea s-a decis aplicarea coieficientului doar la material și utilaj .
Întrebare:
Răspuns (20 aug 2024, 15:00): buna ziua, Ce ține de pozițiile ci coieficient K=5 la indicatorul CF51b să se mențină conform caietului de sarcini. Devizele sunt expertizate , și dacă punem manopera cu K=5 atunci ea e astronomică după bani . Deaciea s-a decis aplicarea coieficientului doar la material și utilaj . este o incalcare, prin asa decizie dispretuiti manopera, nu aveti banii destui faceti sau stratul mai subtire sau suprafat mai mica,
Răspuns (22 aug 2024, 15:27):
Buna ziua, caietul de sarcini a fost elaborat fără încălcări, va rog, prezentați oferta conform caietului de sarcini desfășurat unde se vad toate resursele, cantitatile pentru fiecare poziție. Dumneavoastră  faceți  abuz de etapa clarificărilor si o faceti cu rea credință  nu pentru a clarifica!
Data:
21 aug 2024, 12:51
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini CMF5
Întrebare:
Poz 1.11 in descriere este specificata k=6,5 la manopera, insa cand verificam formularul desfasurat k este 7.5, va rugam sa clarificati cu cit totusi este =k? . Pozitia 1.14 este specificat k=5 la material, insa in forma desfasurata normele arata ca a-ti aplicat k=5 si la utilaj, clarificati adaugam si la utilaj? In general se pune si la manopera k=5, doar materialul nu se pune singur pe perete
Răspuns (22 aug 2024, 15:26):
Buna ziua, caietul de sarcini a fost elaborat fără încălcări, va rog, prezentați oferta conform caietului de sarcini desfășurat unde se vad toate resursele, cantitatile pentru fiecare poziție.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.