1
Perioada de actualizare
de la 02.08.2024 15:31
până la 21.08.2024 15:29
2
Propunerea ofertelor
de la 21.08.2024 15:29
până la 13.09.2024 12:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 234 082,10 MDL
Perioada clarificărilor: 2 aug 2024, 15:31 - 21 aug 2024, 15:29
Perioada de depunere a ofertelor: 21 aug 2024, 15:29 - 13 sept 2024, 12:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Achiziționarea centralizată a Consumabilelor medicale chirurgicale conform necesităților IMSP beneficiare pentru anul 2025 (Partea 1)

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, mun. Chișinău MD-2005, bd. Grigore Vieru, 22/2
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Aurelia Botica
Telefonul de contact
022222364
Datele achizitiei
Data publicării
2 aug 2024, 15:31
Data ultimilor modificări
19 aug 2024, 15:29
Achizitii.md ID
21265760
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Data:
12 aug 2024, 20:21
Subiectul întrebării:
Anunț de intenție
Întrebare:
Conform Legii 131/15 Articolul 28. Anunţul de intenţie (1) Autoritatea contractantă este obligată să publice în Buletinul achiziţiilor publice un anunţ de intenţie privind achiziţiile publice preconizate. Autoritatea contractantă are obligaţia de a include în anunţ cel puţin informaţiile cuprinse în anexa nr. 3 şi, dacă este necesar, alte informaţii considerate utile de către aceasta. (2) În cazul achiziţiilor publice prevăzute la art. 2 alin. (3), anunţul de intenţie va fi publicat şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. (3) Anunţul de intenţie va fi publicat în mod separat pentru fiecare procedură de achiziție, în cel mult 30 de zile de la data aprobării bugetului propriu al autorităţii contractante respective”, or, conform anunțului de participare, anunțul de intenția a fost expediat la AAP pentru publicarea în BAP cu o zi înainte de data publicării anunțului de participare, ceea ce constituie o încălcare a legii. Înțelegem că procesul de colectare a informațiilor de la AC sunt dificile și necesită mult timp pentru procesare, dar cel puțiun, întru respectarea parțială a Legii prenotate asupra - solicităm respectuos prelungirea depunerii ofertelor cu încă 30 zile (perioada în care anunțul de intenție trebuia publicat în BAP), astfel ca operatorii economici să aibă posibilitatea să examineze minuțios produsele și cerințele solicitate și să solicite clarificările de rigoare, dacă este necesar. Reamintim că potrivit art. 3271. ”Încălcarea regulilor de iniţiere şi desfăşurare a procedurilor de achiziţii publice alin. (3) Neplanificarea achiziţiilor publice sau planificarea acestora cu încălcarea prevederilor actelor normative, nepublicarea invitaţiei de participare şi a anunţului de intenţie” conform actelor normative se sancționează cu amendă de la 15 la 60 de unităţi convenţionale aplicată persoanei cu funcţie de răspundere.
Răspuns (13 aug 2024, 16:46):
Anunțul de participare și anunțul de intenție sunt două documente utilizate în procedurile de achiziții publice, dar au scopuri diferite în procesul de achiziție. Conform art.28 alin. 3) al Legii nr.131/2015 privind achizițiile publice autoritatea contractantă este obligată să transmită Anunțul de intenție în cel mult 30 zile de la data aprobării bugetului propriu al autorității contractante, iar Anunțul de intenție este un act separat de Anunțul de Participare, ce va fi publicat în termene care să ofere tuturor operatorilor economici interesați, fără nicio discriminare, posibilități reale de participare la procedurile de atribuire a contractului de achiziţii publice. Prin urmare, reieșind din art.13 alin. 6) din Legea 131/2015, ”Autoritate contractantă este şi autoritatea centrală de achiziție, desemnată de Guvern pentru organizarea şi desfăşurarea centralizată a procedurilor de achiziţie publică în scopul satisfacerii unor necesităţi de aceleaşi bunuri, lucrări sau servicii ale mai multor autorităţi contractante, (...)”, și comunicăm, că, bugetul propriu al autorității contractante a fost aprobat ulterior validării necesarului a peste 300 de instituții medicale, iar anunțul de intenție a fost transmis în cel mult 30 zile de la data aprobării bugetului propriu al autorității contractante. Astfel, conform principiilor achizițiilor publice, în parte ce ține de transparența acestora, autoritatea contractantă a publicat începând cu 26 aprilie 2024 pe site-ul oficial www.capcs.md la rubrica Transparență/Proiecte supuse consultărilor, toate listele centralizate care urmau să fie transmise în țară pentru colectarea necesarului, cu informarea tuturor operatorilor economici participanți la procedurile de achiziție organizate de către CAPCS. Astfel operatorii economici au avut acces liber cu mult timp înaintea demarării procedurilor centralizate la parametrii tehnici ai produselor solicitate.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.