1
Perioada de actualizare
de la 24.07.2024 16:28
până la 05.08.2024 12:30
2
Propunerea ofertelor
de la 05.08.2024 12:30
până la 14.08.2024 09:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 8 284 179,25 MDL
Perioada clarificărilor: 24 iul 2024, 16:28 - 5 aug 2024, 12:30
Perioada de depunere a ofertelor: 5 aug 2024, 12:30 - 14 aug 2024, 9:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

lucrări de construcție a centralei electrice fotovoltaice

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2025, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. N. Testemiteanu 29
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Natalia Țurcanu
Telefonul de contact
022403697
Datele achizitiei
Data publicării
24 iul 2024, 16:28
Data ultimilor modificări
31 iul 2024, 17:28
Achizitii.md ID
21262332
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
documentatia standard.docx
Documentele la ofertă
-
24.07.24 16:28
duae.doc
Documentele la ofertă
-
24.07.24 16:28
caiet de sarcini modificat.pdf caiet de sarcini modificat.pdf
Documentele la ofertă
-
31.07.24 17:28
anunt de participare modificat.pdf anunt de participare modificat.pdf
Documentele la ofertă
-
31.07.24 17:28
lista lucrari - modificat.docx
Documentele la ofertă
-
31.07.24 17:28
Data:
25 iul 2024, 09:57
Subiectul întrebării:
Aviz de racordare, Proiect electric, Proiect de rezistență mecanică, Certificat de urbanism, Act de delimitare
Întrebare:
Bună ziua. Ne interesează dacă instituția dumneavoastră deține următoarele documente: Aviz de racordare, Proiect electric, Proiect de rezistență mecanică, Certificat de urbanism, Act de delimitare cu furnizorul de energie electrică? Dacă da, vă rugăm să încărcați aceste documente pe platformă. Instituția dumneavoastră are o persoană responsabilă de gospodărie electrică și care este grupul lui de securitatea electrică? Poate persoana responsabilă să ofere un tur introductiv al unității? Când vă putem vizita unitatea?
Răspuns (25 iul 2024, 12:53):
Bună ziua, conform Anunțul de participare pct. 16 supct. 15, vizita la șantierul IMSP SCR „Timofei Moșneaga” este obligatorie, fiind stabilite data și ora (29.07.2024 sau 02.08.2024, orele 11:00). De menționat că deținem toate actele enumerate. Acestea vor fi prezentate tuturor participaților în cadrul vizitelor obligatorii (având în vedere volumul și formatul acestora documente, nu pot fi încărcate tehnic pe platforma).
Data:
26 iul 2024, 10:27
Subiectul întrebării:
Panou fotovoltaic
Întrebare:
Garantia de 20 ani pentru panou fotovoltaic va fi de la producator sau e posibil sa fie si de la OFERTAN (agent economic)?
Răspuns (31 iul 2024, 17:30):
Bună ziua, rog să revizuiți termenii de garanție conform documentației modificate și încărcate pe platformă (Anunț de participare modificat și Caiet de sarcini modificat). Garanția urmează să fie oferită de către producător.
Data:
26 iul 2024, 14:26
Subiectul întrebării:
Ajustarea CS
Întrebare:
Buna ziua. Stimata AC. Rugam sa ajustati cerințele CS pentru a putea primi oferte ce corespund situatiei la zi. 1. Editati garantia panourilor - panourile au garantie de functionare 25-30 ani si garantie de produs 10-12-15 ani. In proiect s-a utilizat un produs de referinta, prin urmare urman logica produsului Longi (se pot oferta si analog) atunci aveti minim cerinte de 12 ani garantie produs si functionare 25 ani (cel putin pe produsul indicat dvs.) 2. Deprecierea mai mare de 20%. Cred ca e nevoie sa schimbati semnul. Deprecierea pana la 20%. 3. Nu este clara cerinta - Conexiune externet/rs485/usb dypa care BUS. Deci dvs. aveti mai multe solutii de a avea acces la aplicatie. Prin smarloger conectate la WIFI local, smarloger pentru fiecare invertor, sau unul singur cu conexiune in cascada la restul sau putet instala un smart loger ce comunica cu invertoarele prin cablu RJ45 sau prin cablu de curent (MBUS). Este destul de abuziva cerinta sa fie solicitate toate odata. Panourile solare au garantii 10-12-15 ani. Panoul Longi utilizat in proiect LR5-72HTH 580W.
Răspuns (31 iul 2024, 17:31):
Bună ziua, Anunțul de participare și caietul de sarcini a fost revizuit și modificat. Rugăm să consultați documentația modificată și publicată.
Data:
26 iul 2024, 14:28
Subiectul întrebării:
ce tine de mententanta servicii. etc.
Întrebare:
Avei indicate -servicii si lucrari de mentenanta - 5 ani, incluse in oferta. Suplimentar, Garantie lucrari / sistem 60 luni. Suplimentar, declaratie de mentenanta gratuita 60 luni. Cam se suprapun acestea.
Răspuns (31 iul 2024, 17:32):
Bună ziua, Anunțul de participare și caietul de sarcini a fost revizuit și modificat. Rugăm să consultați documentația modificată și publicată. Totodată informăm, a fost indicat de mai multe ori acest aspect pentru a fi clare responsabilitățile ce urmează să fie asumate de către operator.
Data:
26 iul 2024, 14:31
Subiectul întrebării:
Declaratie pe priprie raspundere cu producerea minima pa 5 ani.
Întrebare:
Admitem situatia - producerea mimima e 200 KW/an la fiecare 1KW instalat. FIecare instalator poate garanta asta. Deci e o cerinta mai mult decat abuziva. Daca sa dezolvam ideea dvs. E necesar a aplica cerinta - elaborarea in programe specializate (gen PVSol, PVSyst licentiate) a estimărilor de producere pentru urmatorii .... 5-10 sau cati ani doriti. Deci acest lucru e aplicabil posibil de prezentat. In alt caz e mai mult aberatii sau abuz.
Răspuns (31 iul 2024, 17:32):
Bună ziua, Anunțul de participare și caietul de sarcini a fost revizuit și modificat. Rugăm să consultați documentația modificată și publicată.
Data:
26 iul 2024, 14:34
Subiectul întrebării:
Monitotizarea producerii centralei si situaliei tehnice sa fie posibil de pe mobil sau calculator.
Întrebare:
aveti pct. e mai sus - conectate intr-un singur sistem. E ok sa indicati ca Sistemul trebuie sa posede aplicatie mobila funționabilă cel puțin pe Android si iOS + optiunea de a gestiona de pe calculator (acces din browser sau aplicatie specifica Desktop - windows sau MacOS). Ce inseamna sa fie posibil de pe Mobil. Accesul e nevoie sa fie din aplicatie, pentru ca a deschide un browser de pe smartphone si avea acces este o situatie acceptata de a monitoriza. E nevoie de inteles ce doriti. Poate dvs. cunoasteti, dar tehnic nu e descris aceasta
Răspuns (31 iul 2024, 17:33):
Bună ziua, Anunțul de participare și caietul de sarcini a fost revizuit și modificat. Rugăm să consultați documentația modificată și publicată.
Data:
26 iul 2024, 14:36
Subiectul întrebării:
Ofertantul va asigura asistenfa tehnica, reparații, precum si inlocuirea componentelor defecte, in mod gratuit, pe toata perioada de garantie si din costul lui
Întrebare:
Pentru ce e mentionat a 3-a ora acesata. AE indicat mai sus - serivicii si lucrari de mentenanta pentru 5 ani, garantie 5 ani.
Răspuns (31 iul 2024, 17:33):
A fost indicat de mai multe ori acest aspect pentru a fi clare responsabilitățile ce urmează să fie asumate de către operator.
Data:
26 iul 2024, 14:38
Subiectul întrebării:
Beneficiarul dispune de electricieni autorizati si echipamente minime de protectie necesare
Întrebare:
Rog sa ne comunicati, daca beneficiarul dispune de electricieni autorizati pentru a putea deservi sistemul si daca aceasta dispune de echipamente minime de protectie necesare.
Răspuns (31 iul 2024, 17:34):
Bună ziua, instituția dispune de serviciu electrotehnic, care urmează fi instruit conform cerințelor din caietul de sarcini.
Data:
26 iul 2024, 14:43
Subiectul întrebării:
Acces la sistem de la distanta
Întrebare:
Pentur a avea acces la invertoare (monitorizare, etc.) e nevoie sa dispuneti de retea internet WiFi cu acoperire buna sau sa fie trasat cablul de retea de la rowter la locul unde va fi montat invertorul / invertoarele. Rog sa oferiti mai multe detalii. Cine e responsabil de acoperirea buna cu WIFI, cine e repsonsabil de trasarea cablului de retea daca nu este wifi, etc.
Răspuns (31 iul 2024, 17:37):
Bună ziua, instituția va asigura cablu de internet.
Data:
26 iul 2024, 14:50
Subiectul întrebării:
Rugam sa reactati - poz. 35 Deviz-oferta nr. 2-2 si alte asemenea
Întrebare:
Optimizator de tipul SUN2000-600W-P, pentru panourile fotovoltaice - optimizatorul dat functioneaza NUmai pentur invertoare Huawei. Deci in momentul cand se pot oferta alte invertoare cu cerinte minime analogice, aceste optimizatoare NU sunt compativile. Deci e nevoie de adauga „sau analog”.
Răspuns (31 iul 2024, 17:35):
Bună ziua, lista lucrărilor/specificația a fost modificată la acest aspect. Rugăm să vedeți lista de lucrări modificată.
Data:
26 iul 2024, 14:52
Subiectul întrebării:
De ce nu se cere - dovada inregistrarii in registrul DEE
Întrebare:
Rog sa indicati cerinta ca furnizorul sa posede contract sau sa ofere suficiena informație prin care se va confirma ca acesta poate colecta deseurile de echipamente electrice si electronice - in cazul importatorilor directi, certificatul, in cazul altora, atunci acorduri de parteneriat sau cum va avea loc colectarea acestor DEE-uri.
Răspuns (31 iul 2024, 17:36):
Bună ziua, Anunțul de participare a fost modificat și inclusă și această cerință.
Data:
27 iul 2024, 17:42
Subiectul întrebării:
Termen de garantie
Întrebare:
Ori și care cerință a AC urmează a avea un suport legal și bine argumentat, voi cei ce nu dați nici o garanție char și la serviciile cu plata cereți garanție de 20 ani, confundați termenul de exploatare care poate fi și de 50 ani cu cel de garanție care în domeniul construcțiilor este de 5 ani iar în dispozitive electrice 2 ani. Termenii de arhivare a actelor primare contabile începe după 6 ani, ce mai găsiți voi după 6 ani ? Un furnizor responsabil nu va participa la acasta trucare iar alde da mine va fi mine vor veni.
Răspuns (31 iul 2024, 17:38):
Bună ziua, termenii de garanție au fost modificați. Totodată indicăm că termenii de garanție nu au nici o legătură cu termenii de arhivare a actelor interne ale instituției.
Data:
30 iul 2024, 08:08
Subiectul întrebării:
lista de cantitati
Întrebare:
Buna ziua. Clarificare va rog la pozitia din CS -CL18A- Confectii metalice diverse din profile laminate, tabla, tabla striata, otel beton, tevi pentru sustineri sau acoperiri, inglobate total sau partial in beton -RESURSUL DE MATERIAL Confectii metalice inglobate in beton-va fi luat cu pret? Ce constructii prevede pozitia data conform proiectului?
Răspuns (31 iul 2024, 17:39):
Confecțiile metalice reprezintă o structura de tip triunghi din corniere din oțel zincat 40x40x4. Aceste corniere se vor îngloba în suporturi din beton prefabricate.
Data:
30 iul 2024, 09:16
Subiectul întrebării:
deviz oferta nr 2-1
Întrebare:
Lista de cantitati -p.36 montare jgheab-108m, p.37-material jgheab-1.08m,p.38-capac jgheab-1.08m. Greseala tehnica. Rectificati
Răspuns (31 iul 2024, 17:40):
Bună ziua, lista lucrărilor/specificația a fost modificată la acest aspect. Rugăm să vedeți lista de lucrări modificată.
Data:
30 iul 2024, 09:54
Subiectul întrebării:
deviz oferta nr 2-1
Întrebare:
Lista de cantitati -p.53 Clema mediana Mid 35 -116buc, sau Clema laterala End (Nod II)? Care denumire de de resurs este corect? multumim
Răspuns (31 iul 2024, 17:40):
Bună ziua. Se vor folosi și cleme mediana și cleme laterale. Cantitățile sunt date în specificațiile proiectului
Data:
30 iul 2024, 15:35
Subiectul întrebării:
deviz oferta nr 2-1
Întrebare:
poz 49- Rama pentru aparataj- in interiorul pozitiei este resursul -masa utilaj. Se va pune pretul la aceasta pozitie? Masa utilajului se subintelege rama sub utilaj?
Răspuns (31 iul 2024, 17:43):
Bună ziua, pentru resursa „masa utilaj” nu se va indica preț.
Data:
31 iul 2024, 11:08
Subiectul întrebării:
lista
Întrebare:
Buna ziua. Clarificare- de ce la capitolul TEVI, este prevazut doar materialul, fara montaj? Acest resurs nu trebuie instalat?
Răspuns (31 iul 2024, 17:42):
Acest material este prevăzut la trecerea din jgheab metalic la invertor, dulap etc. Montarea acestuia presupune lungimi mici, care nunecesită specificarea lui ca lucrare.
Data:
31 iul 2024, 17:57
Subiectul întrebării:
Electrician autorizat
Întrebare:
De ce este nevoie de 2 electricieni autorizati? De ce grad trebuie sa fie? Unul de gradul 2 si unul de gradul 3 se accepta?
Răspuns (5 aug 2024, 11:33):
Bună ziua, este necesar de cel puțin gradul 3.
Data:
31 iul 2024, 18:03
Subiectul întrebării:
Garantie panou fotovoltaic
Întrebare:
Declaratie pe propria raspundere privind termenele de garantie a panourilor fotovoltaice. Intrebare: OE va prezenta numai declaratia de 15 ani garantie producator si 30 ani durata de viata sau va fi nevoie si de dovada de la producator? Adica in fisa tehnica sa fie indicat acest lucru.
Răspuns (5 aug 2024, 11:34):
Bună ziua, va fi necesar și dovada de la producător.
Data:
31 iul 2024, 18:57
Subiectul întrebării:
Garantia pentru produs.
Întrebare:
Cum va asigurați ca cel ce oferă garanție de 15 nu va fi radiat din lista agenților economici ? Legea 721 prevede termen de 5 ani pentru construcții. Știți cu se zice despre botez și zile.
Răspuns (5 aug 2024, 12:04):
S-a menționat termenele de garanție în Anunț. Vă amintim că paltfomra achizitii.md e pentru întrebări relevante și de bună credință din partea OE, rugăm comentariile de genul acesta - „Știți cu se zice despre botez și zile” să le aplicați în alte contexte și în alte circumstanțe.
Data:
1 aug 2024, 09:51
Subiectul întrebării:
Anunt de participare punctul 16 Dovada inregistrararii in registrul DEE
Întrebare:
CONFIRMARE privind înregistrarea în „Lista producătorilor” de produse supuse reglementărilor de responsabilitate extinsă a producătorului (echipamente electrice și electronice) _ aceasta confirmare se solicita la punctul 16 din anunt de participare?
Răspuns (5 aug 2024, 11:51):
Bună ziua, da.
Data:
1 aug 2024, 10:45
Subiectul întrebării:
Dovada înregistrarii in registru DDE
Întrebare:
Noi suntem o intreprindere care cumparam echipamentul si bunurile de pe piata locala, respectiv nu suntem inregistrati in acest registru. Insa putem prezenta aceasta dovada din partea furnizorului catre noi a acestui echipament. Rugam sa corectati cerintele evident abuzive, din caietul de sarcini, in spiritul legii 131 din 2015 privind impartialitatea, concurenta loaiala/neloaiala si accesul impartial la licitatiile publice.
Răspuns (1 aug 2024, 10:54):
Bună ziua. O să fie suficient dovada înregistrării furnizorului în acest registru. Doar ca o să fie necesară și copia contractului de colaborare între dvs și furnizor.
Data:
5 aug 2024, 08:45
Subiectul întrebării:
Criteriul de eligibilitate nr.12 din p.17
Întrebare:
În „Anunțul de participare” criteriul de eligibilitate nr.12 din p.17, este stipulat ca în cazul neatingerii cantității minime de kW anual, indicat în plan, antreprenorul va înlocui centrala din cont propriu. Menționăm că această cifră este una variabilă, dependentă de mai mulți factori, unii din ei fiind dependenți de fenomene naturale și nu de parametrii centralei. Respectiv, înlocuirea centralei atunci când ea este funcțională, dar au intervenit alți factori o considerăm abuzivă. Funcționalitatea și înlocuirea centralei este asigurată de garanția produselor și lucrărilor. Solicităm să fie reformulat sau chiar exclus acest criteriu, mai ales că parametrii minimi ai centralei sunt indicați în caietul de sarcini și oricum oferta acceptată trebuie să-i respecte.
Răspuns (5 aug 2024, 11:53):
în graficul de producere se va indica producația minimă, iar evaluarea se va face pentru producția anuală. Astfel, riscurile sunt minime în cazul unei instalații de calitate.
Data:
5 aug 2024, 08:55
Subiectul întrebării:
Accesul la Proiectele de Execuție și altă informație tehnică.
Întrebare:
În cadrul întâlnirii din data de 02.08.2024, dar și din caietul de sarcini unde se face referire la aceste proiecte, s-a promis că vom avea acces la proiectele de execuțe (atât partea constructivă cât și cea electrică). Unde sunt publicate aceste date, unde obținem accesul la ele?
Răspuns (5 aug 2024, 11:40):
Bună ziua, datele au fost transmise către toate adresele electronice indicate în cererile de participare la șantier. În caz că nu ați recepționat proiectul tranmsiteți un mail în acest sens achizitiipublicescr@gmail.com sau puteți să vă apropiați cu un flash pentru a lua toate actele.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.