1
Perioada de actualizare
de la 03.07.2024 16:14
până la 18.07.2024 15:00
2
Propunerea ofertelor
de la 18.07.2024 15:00
până la 29.07.2024 13:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 6 254 740 MDL
Perioada clarificărilor: 3 iul 2024, 16:14 - 18 iul 2024, 15:00
Perioada de depunere a ofertelor: 18 iul 2024, 15:00 - 29 iul 2024, 13:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Lucrări de amenajare a teritoriului adiacent Penitenciarului nr.10-Goian și trasarea rețelelor de canalizare

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2032, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Nicolae Titulescu 35
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Viorel Burduja
Telefonul de contact
022-409-748
Datele achizitiei
Data publicării
3 iul 2024, 16:14
Data ultimilor modificări
16 iul 2024, 9:08
Achizitii.md ID
21246828
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Cel mai bun raport preț - calitate
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
duae.pdf duae.pdf
Documentele la ofertă
-
3.07.24 16:14
duae.doc
Documentele la ofertă
-
3.07.24 16:14
anexa nr. 1 la anunț -formularul de deviz nr.1.doc
Documentele la ofertă
-
3.07.24 16:14
documentația standard_lucrari.docx
Documentele la ofertă
-
3.07.24 16:14
anunț de participare lucrări de amenajare p10.doc
Documentele la ofertă
-
3.07.24 16:14
s. goian cba f1 desfasurat.doc
Documentele la ofertă
-
16.07.24 09:08
s. goian canalizare f1 desfasurat.doc
Documentele la ofertă
-
16.07.24 09:08
s. goian amenajare_f1 desfasurat.doc
Documentele la ofertă
-
16.07.24 09:08
Data:
4 iul 2024, 09:49
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Buna ziua.Vă rugam să indicati sursa de finantare. Vă mulțumim.
Răspuns (4 iul 2024, 11:09):
Bună ziua, sursa de finanțare este alocată din bugetul de stat.
Data:
4 iul 2024, 09:54
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Buna ziua.Vă rugăm să plasati pe platformă proiectul de execuție.
Răspuns (4 iul 2024, 11:15):
Bună ziua, cu referință la proiectul de execuție vă aducem la cunoștința Dvs., că acest proiect este parte componentă a obiectivului cu statut special restricționat pentru publicare. Ca urmare, pentru studierea acestui proiect toți operatorii economici interesați sunt îndemnați de a se apropia la sediul autorității contractante, situat pe adresa juridică: mun. Chișinău, str. N. Titulescu, nr. 35, de Luni pînă Vineri, orele 08:00-7:00, pauză 12:00-13:00. tel: 0 22- 409-703. Vă mulțumim!
Data:
4 iul 2024, 10:31
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Buna ziua. Solicităm respectuos incărcarea pe platformă a formularului desfășurat cu borderoul de resurse F1 la devizele: 2-1-1; 2-1-2; 2-1-3.
Răspuns (4 iul 2024, 11:21):
Bună ziua, cu referință la formularului F1 desfășurat cu borderoul de resurse, vă aducem la cunoștința Dvs., că autoritatea contractantă nu dispune de acest formular. Ca urmare, pentru studierea Formularului F-5, toți operatorii economici interesați sunt îndemnați de a se apropia la sediul autorității contractante, situat pe adresa juridică: mun. Chișinău, str. N. Titulescu, nr. 35, de Luni pînă Vineri, orele 08:00-7:00, pauză 12:00-13:00. tel: 0 22- 409-703. Vă mulțumim!
Data:
11 iul 2024, 20:43
Subiectul întrebării:
Formularul F-1 desfasurat
Întrebare:
Conform CPL 01.01.2012, forma desfasurata a devizului va fi prezentata investitorului la cerere. Cu atit mai mult ca deja este ordinul MF care prevede ca la licitatiile electronice sa fie publicat fisierul desfasurat. Va rugam repetat sa publicati Formularul F-1 desfasurat.
Răspuns (12 iul 2024, 09:07):
Bună ziua, autoritatea contractantă nu dispune de acest formular la devizele enuntate de Dvs.
Data:
12 iul 2024, 18:23
Subiectul întrebării:
Bună ziua, autoritatea contractantă nu dispune de acest formular la devizele enuntate de Dvs.
Întrebare:
autoritatea contractantă sa solicite documentele de la devizierul care a elaborat caietul de sarcini.
Răspuns (12 iul 2024, 19:27):
Buna ziua, noi dispunem de formularul nr. 5 desfășurat și documentația de proiect, care pot fi consultate la sediul autorității contractante, situat pe adresa juridică: mun. Chișinău, str. N. Titulescu, nr. 35, de Luni pînă Vineri, orele 08:00-17:00, pauză 12:00-13:00. tel: 0 22- 409-703.
Data:
12 iul 2024, 18:25
Subiectul întrebării:
Bună ziua, autoritatea contractantă nu dispune de acest formular la devizele enuntate de Dvs.
Întrebare:
Daca autoritatea contractanta nu este pregatita sa petreaca licitatia in conformitate cu legislatia atunci sa o anuleze pina va avea toate documentele necesare.
Răspuns (12 iul 2024, 19:27):
Buna ziua, noi dispunem de formularul nr. 5 desfășurat și documentația de proiect, care pot fi consultate la sediul autorității contractante, situat pe adresa juridică: mun. Chișinău, str. N. Titulescu, nr. 35, de Luni pînă Vineri, orele 08:00-17:00, pauză 12:00-13:00. tel: 0 22- 409-703.
Data:
13 iul 2024, 19:09
Subiectul întrebării:
Buna ziua, noi dispunem de formularul nr. 5 desfășurat și documentația de proiect, care pot fi consultate la sediul autorității contractante, situat pe adresa juridică: mun. Chișinău, str. N. Titulescu, nr. 35, de Luni pînă Vineri, orele 08:00-17:00, pauză 12:00-13:00. tel: 0 22- 409-703.
Întrebare:
Prin obligatia de a se apropia la adresa Dvs. creati dezechilibru si nu oferiti sanse egale pentru toti participantii. Va rugam repetat sa incarcati pe platforma F1 desfasurata.
Răspuns (14 iul 2024, 12:15):
În atenția Operatorilor economici doritori de a participa la procedura de achiziție, Autoritatea contractantă a examinat obiecțiile expuse de participați și ne cerem scuze de imposibilitatea predispunerii formularului nr.1 în formă desfășurată, ca rezultat al lipsei deviziuerului, în schimb au fost sistematizate desfășurat formularele nr.5, care conform obiecțiilor expuse ar forma un dezechilibru în caz de consultare la adresa Autorității contractante, în acest sens s-a întocmit un extras al acestora exclusiv prețurile unitare, conglomerând spectrul de bunuri folosite în executarea lucrărilor și norma de consum a acestora pentru unitate de volum, în acest sens va fi predispusă informația exhaustivă necesară definitivării ofertelor. Totodată este de remarcat că unii participați confundă formularele la care s-a făcut referință în privința disponibilității, în acest sens reiterat repetăm că F1 (Lista cu cantitățile de lucrări) nu este disponibilă în formă desfășurată, este disponibil F5 (Catalogul de prețuri unitare) în format desfășurat, în acest sens F5 a fost sistematizat exclusiv prețurile pe unitate de volum, în așa fel de a nu crea dezechilibru și/s-au predispune costurile estimate de proiectant. Totodată ținem să menționăm că pozițiile cu simbolurile de norme de devize sunt expuse adaptiv, cu descrieri explicite la spectrul lucrărilor ce urmează a fi executate, iar programele de sistematizare și elaborare a devizelor de cheltuieli sunt unificate și conțin spectrul integral de bunuri necesar executării lucrărilor solicitate, în acest sens un devizier atestat nu este împiedicat în niciun fel în vederea elaborării devizului ofertă, și ține de competențele profesionale a fiecărui specialist implicat în procesul elaborării și sistematizării ofertei. În același context, ținem să remarcăm, că cadrul legal nu prevede modalitatea expunerii caietului de sarcini, acesta urmează să cuprindă spectrul informației necesare elaborării ofertei, deci documentația de atribuire cuprinde, referința la actele normative (simbolul de norme de deviz), cantitatea/volumul, unitatea de măsură și descrierea expresă a lucrării, în rest norma tehnică conține tot spectrul de bunuri, materiale, utilaje și valoare per unitate de volum a om-h utilizate de muncitori și specialiști de ramură. Sperăm că am fost destul de expliciți în răspunsurile oferite, totodată reiterăm că conform cadrului legal operatorii economici pot consulta documentația de proiect și vizita viitorul obiect, în scop de a determina capacitățile personale de realizare a acestuia și formulării unei oferte competitive. Sperăm la o colaborare fructuoasă pe viitor.
Data:
13 iul 2024, 19:11
Subiectul întrebării:
F1 desfasurata
Întrebare:
Mai sus Autoritatea contractanta a comunicat ca nu detine asa formular apoi ca detine dar e in oficiu. Ce jocuri face Autoritatea contractanta? Care de fapt este scopul nerespectarii cadrului legal ?
Răspuns (14 iul 2024, 12:15):
În atenția Operatorilor economici doritori de a participa la procedura de achiziție, Autoritatea contractantă a examinat obiecțiile expuse de participați și ne cerem scuze de imposibilitatea predispunerii formularului nr.1 în formă desfășurată, ca rezultat al lipsei deviziuerului, în schimb au fost sistematizate desfășurat formularele nr.5, care conform obiecțiilor expuse ar forma un dezechilibru în caz de consultare la adresa Autorității contractante, în acest sens s-a întocmit un extras al acestora exclusiv prețurile unitare, conglomerând spectrul de bunuri folosite în executarea lucrărilor și norma de consum a acestora pentru unitate de volum, în acest sens va fi predispusă informația exhaustivă necesară definitivării ofertelor. Totodată este de remarcat că unii participați confundă formularele la care s-a făcut referință în privința disponibilității, în acest sens reiterat repetăm că F1 (Lista cu cantitățile de lucrări) nu este disponibilă în formă desfășurată, este disponibil F5 (Catalogul de prețuri unitare) în format desfășurat, în acest sens F5 a fost sistematizat exclusiv prețurile pe unitate de volum, în așa fel de a nu crea dezechilibru și/s-au predispune costurile estimate de proiectant. Totodată ținem să menționăm că pozițiile cu simbolurile de norme de devize sunt expuse adaptiv, cu descrieri explicite la spectrul lucrărilor ce urmează a fi executate, iar programele de sistematizare și elaborare a devizelor de cheltuieli sunt unificate și conțin spectrul integral de bunuri necesar executării lucrărilor solicitate, în acest sens un devizier atestat nu este împiedicat în niciun fel în vederea elaborării devizului ofertă, și ține de competențele profesionale a fiecărui specialist implicat în procesul elaborării și sistematizării ofertei. În același context, ținem să remarcăm, că cadrul legal nu prevede modalitatea expunerii caietului de sarcini, acesta urmează să cuprindă spectrul informației necesare elaborării ofertei, deci documentația de atribuire cuprinde, referința la actele normative (simbolul de norme de deviz), cantitatea/volumul, unitatea de măsură și descrierea expresă a lucrării, în rest norma tehnică conține tot spectrul de bunuri, materiale, utilaje și valoare per unitate de volum a om-h utilizate de muncitori și specialiști de ramură. Sperăm că am fost destul de expliciți în răspunsurile oferite, totodată reiterăm că conform cadrului legal operatorii economici pot consulta documentația de proiect și vizita viitorul obiect, în scop de a determina capacitățile personale de realizare a acestuia și formulării unei oferte competitive. Sperăm la o colaborare fructuoasă pe viitor.
Data:
17 iul 2024, 16:49
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
In anuntul de participare, la pct. 26 dvs indicati la experienta similara sa prezentam procese verbale de receptie finala. Va rugam sa adaugati sintagma "procese verbale la terminarea lucrarilor", deoarece experienta similara se demonstreaza prin contract + proces verbal la terminarea lucrarilor/receptia finala + recomandare. Multumesc anticipat!
Răspuns (17 iul 2024, 19:51):
Bună ziua, în conformitate cu prevederile pct. 38 și. 40 din DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări aprobat prin Ordinul ministrului finanțelor nr. 69 din 07.05.2021 „La solicitarea autorității contactante, ofertantul urmează să prezinte documentele care demonstrează capacitatea tehnică și/sau profesională pentru executarea viitorului contract numai în măsura în care aceste informaţii sunt relevante pentru îndeplinirea contractului și nu sunt disponibile în bazele de date ale autorităților publice sau ale părților terțe, după cum urmează: 1) o listă a lucrărilor executate și finisate în ultimii 5 ani, conform anexei nr. 13, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări. Respectivele certificări indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sunt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfârşit”; ,,Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de experienţă pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului: executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor/procesul-verbal de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13” Astfel, în documentație de atribuire, autoritatea contractantă a stabilit criteriile de calificare și selecție prin care operatorii economici urmează să prezinte obligatoriu: Declarație privind experiența similară-Anexa nr. 12 la Documentația standard, semnat cu semnătură electronică; Declarație privind lista principalelor lucrări executate în ultimul an de activitate - Anexa nr. 13 la Documentația standard - confirmat prin semnătura electronică; Experiență similară – Minim 5 ani de activitate în domeniul executării lucrărilor în construcție și reconstrucție; Operatorul economic va confirma experiența prin prezentarea de copii ale contractului de antrepriză, proceselor verbale de recepție finală cu anexe, executate în ultimii 5 ani a cel puțin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract cu aplicarea semnăturii electronice.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.